<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
csabbee | Adatlap | 162457 | 2009. december 26. 13:46 | ![]() | |
borisz | Adatlap | 162456 | 2009. december 26. 13:05 | ![]() | |
Szia! Én 98%os white spirit-et használok. Erdőkémia, Szitetikus Hígító néven fut. | |||||
csabbee | Adatlap | 162455 | 2009. december 26. 09:42 | ![]() | |
Sziasztok! Átmosáshoz,befolyatáshoz tudna valaki ajánlani egy jó,nem agresszív higítót?A lakkbenzin kilőve!Gondolom a belekevert benzin maró hatása miatt.Ha hosszabb ideig érintkezik a felülettel,még az alapozót is felszedi.Ráadásul a natúr felületeket is szét tudja kapni rendesen,így jártam egy Hornet kerekével.Csakis kizárólag műgyanta cuccok tisztítására használom,azokat nem bántja. Üdv! | |||||
gaborka | Adatlap | 162454 | 2009. december 23. 18:20 | ![]() | |
Hát, ma voltam a háztartási boltban, néztem lakkbenzint, a "Lakkbenzin hígító" 99,8% lakkbenzint tartalmaz. Nekem otthon L99 lakkbenzinem van, ami 95% lakkbenzin és 5% xilol. Szóval meg kell nézni a címkét rajta. Az Armoramán azt írták hogy "lacquer thinner"-rel hígítható, amennyire én tudom az lakkbenzin. c[ ] | |||||
vlevi | Adatlap | 162453 | 2009. december 23. 15:33 | ![]() | |
A szürke hígítható tiszta lakkbenzinnel. De sajnos van olyan lakkbenzin, amire csak ráírva van az, hogy lakkbenzin, mert az összetevőinek csak kb a fele az, a többi csak adalék lötty. | |||||
gaborka | Adatlap | 162452 | 2009. december 23. 15:22 | ![]() | |
Cellulóz hígítóval. Lehet hogy lakkbenzinnel is, de abban nem vagyok biztos. c[ ] | |||||
mcs | Adatlap | 162451 | 2009. december 23. 14:48 | ![]() | |
Sziasztok! A Gunze Mr. Base White 1000 alapozót mivel lehet hígítani a sajátján kívül? Köszi mcs | |||||
Attila81 | Adatlap | 162450 | 2009. december 19. 10:48 | ![]() | |
Sziasztok! Egy tiger 1-es építésébe kezdtem. Segítséget kérnék, hogyan tudok koszolni, és lepattogzódásokat festeni! | |||||
faterati | Adatlap | 162449 | 2009. december 18. 12:51 | ![]() | |
Mindenképpen zsírtalanítsd, szappanosvíz, szivacs, dörgölés, esetleg utána alkohol (egy kicsi a szervezetbe, hogy túl vagy rajta :D , na meg egy kevéssel töröld át a makettet is) ! | |||||
Rocco | Adatlap | 162448 | 2009. december 18. 12:41 | ![]() | |
Köszönöm mindenki válaszát. Ezek szerint igyekszem beszerezni a megfelelő hígítót. A közeljövőben nekem is le kell mosnom a festéket mert nemjól sikerült. Az oké hogy mivel kell csinálni mert látom hogy pont téma is volt. Nekem csak annyi kérdésem van hogyha megvolt a "fürdő" utána ha megszáradt már lehet is újra festeni vagy nemárt utána egy zsírtalanítás? | |||||
faterati | Adatlap | 162447 | 2009. december 15. 17:40 | ![]() | |
Én viszont tudom, már egy hete fürdik a jószág fékolajban (dot 3), és nem bántotta az átlátszó cuccokat! | |||||
vlevi | Adatlap | 162446 | 2009. december 15. 17:36 | ![]() | |
Fékolajat nem tudom, de a lefolyótisztító nem bántja. Sőt, ahogy én észrevettem, a matricát sem. Legalábbis a Corvette C5R hátsó ablakán volt egy bazinagy Chevrolet embléma, ami túlélte a beavatkozást, viszont az ablakkeret ocsmányul festett fekete keretét sikeresen leszedte, így újra tudtam rendesen festeni. | |||||
joci232 | Adatlap | 162445 | 2009. december 15. 16:18 | ![]() | |
hát ha a gyári festést leszedi a kocsikon... hááát nemtudom:D:D kocsikon hasonlóan viselkedik mint a kromofág | |||||
kinggi | Adatlap | 162444 | 2009. december 15. 13:58 | ![]() | |
faterati | Adatlap | 162443 | 2009. december 15. 13:37 | ![]() | |
kinggi | Adatlap | 162442 | 2009. december 15. 13:08 | ![]() | |
Sziasztok azt szeretném kérdezni hogy a fékolaj bánja az átlátszó műanyagot? Kinggi | |||||
gaborka | Adatlap | 162441 | 2009. december 14. 19:58 | ![]() | |
Igen a Vallejo retarder zselés állagú és semmi keresnivalója nincs a pisztolyban. Ha a sima Model Colort akarod használni akkor keverd a gyári vinilhígítóval vagy Vallejo airbrush tisztító folyadékkal (copyright Huligán). c[ ] | |||||
Tiv | Adatlap | 162440 | 2009. december 14. 18:27 | ![]() | |
Ha jól tudom, a filterezés annyit takar, hogy nagy, egyszínű felületekre felvisznek kis pöttyöket, amik árnyalatban hasonlítanak a felülethez, vagy karakteresebbé teszik. Ezt azt hiszem festékszóróval csinálják, és művészolajjal. Utána ezeket a kis pöttyöket higítós ecsettel elhalványítják, szétterítik, amíg alig láthatóvá nem válik. Itt egy oldal ahol ez le is van írva és illusztrálva: www.panzermodellbau.com/index_en.html | |||||
W123qp | Adatlap | 162439 | 2009. december 14. 18:15 | ![]() | |
Sziasztok! Ahhoz intézném a kérdésem, aki használt már Vallejo retardert. Vettem mostanában egy pár Vallejo Modell Air festéket, illetve, hogy minden jó legyen megvettem hozzá a retarderét és a higítóját is. De a retarder egy kocsonyás, gél állagú valami, amit nem nagyon szeret a pisztoly, ezt nem is lehet tőle zokon venni. Szóval ez normális, hogy a Vallejo retarder ilyen állagú vagy csak az enyém zárlatos? A művészellátós retarder-varázsszer viszont víz viszkozítású. Vélemény? Köszi előre is: Zé | |||||
juge75 | Adatlap | 162438 | 2009. december 13. 17:03 | ![]() | |
Nagyon szuper festék konverziós táblázat.www.paint4models.com/paintchart/paintconversionchart.html | |||||
juge75 | Adatlap | 162437 | 2009. december 8. 19:30 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 162436 | 2009. december 8. 19:29 | ![]() | |
Lakkozd le előtte, úgy nem fogja beszívni a gipsz. | |||||
Mike | Adatlap | 162435 | 2009. december 8. 18:36 | ![]() | |
Sziasztok. Gipszből készült sziklát vízfestékkel le lehet festeni? | |||||
Jimbobá | Adatlap | 162434 | 2009. december 8. 17:50 | ![]() | |
Zsola | Adatlap | 162433 | 2009. december 8. 17:24 | ![]() | |
Hali Én Very Well (!) márkájú/feliratú szprés lakkot használtam pár alkalommal,nem drága,egy nagy flakon pedig sokáig kitart. Fényesről beszélek egyébként. Az enamelt nem marja meg,nekem még akkor sem tette ha ázott a lakkban(egy régi maketten próbáltam ki). Szerintem az akrilt se bántja.És mivel ecsettel festesz,a vastagabb festékréteg miatt aggódni sem kell annyira. Egyetlen hibája van csupán,hogy baromi óvatosan kell fújni,ha nagyobb a távolság,akkor foltos lesz,ha kisebb akkor hajlamos megfolyni(mondjuk mire megszárad egész tűrhetően el is terül). A matricákat sem bántja,nálam legalábbis. | |||||
Ufi | Adatlap | 162432 | 2009. december 8. 17:13 | ![]() | |
Sziasztok! Biztos én vagyok a nagyonhülye, de ti mit hívtook filterezésnek? | |||||
Jimbobá | Adatlap | 162431 | 2009. december 8. 16:39 | ![]() | |
Fizeted? :) Mert ez ám a gond. Drága. Nekem. Úgyhogy próbálkozok tovább :D Bár hátha van olcsóbb, nem makettezőknek szánt szprés lakk, ami megfelel. Üdv! | |||||
juge75 | Adatlap | 162430 | 2009. december 8. 16:28 | ![]() | |
Látod, ezért kell szórni a festéket és a lakkot. | |||||
Jimbobá | Adatlap | 162429 | 2009. december 8. 16:22 | ![]() | |
Ja és még nincs kész. Csak épp a következő lépésen gondolkodok :) | |||||
Jimbobá | Adatlap | 162428 | 2009. december 8. 16:19 | ![]() | |
Köszi, de ha nem lakkozok, akkor a festéket elrontja a filterezés... Mivel az alap is enamel. Meg sok helyen olvastam, hogy lakkal kell alapozni az egész festést. De talán a mattot jobban lehet filterezni, majd kiderül. Ahol nem lett annyira cukormázas a lakk, ott jó lett a filter. Van tesztalany, egy Trumpeter Abrams, kicsit sajnálom, de ez volt a tanulópénz. Fotón látható (nem röhög!) :) | |||||
gaborka | Adatlap | 162427 | 2009. december 8. 14:09 | ![]() | |
X INKVIZÍTOR X | Adatlap | 162426 | 2009. december 8. 09:07 | ![]() | |
akinek van nyomdaiparban, elsősorban flexonyomtatásban dolgozó ismerőse - avagy netán van lakóhelye környékin nyomdaipari festékeket, vegyszereket forgalmazó cég - az be tud szerezni egy nagyon jó kis festékeltávolítót :) a Hartmann cég " Sun Clean Universalreiniger " kódszám : 980H06363 fantázianevű terméke egész jól lekapja a festéket / tulajdonképpen egy gyenge sav szerintem, nyomoforma=klisé tisztításra használjuk /, a feketével kicsit nehezen boldogul, de minden mást pár óra alatt leszed, és kevésbé veszélyes mint a sziti vagy a fékolaj. pár órára bele kell áztani a cuccot, aztán fogkefével óvatosan ledörzsölni, ha nem válik le a festék magától, aztán csap alatt folyó vízzel öblíteni, és mexűnt a probléma :) egy literes műanyag dobozban van, azt hogy mennyibe kerül nem tudom, nekem ingyévót, mert a korábbi cégem kartonszám hozatta, literszám locsoltuk a földre amikor takarítottunk - így nem volt feltűnő hogy elhoztam néha 1-2 flakonnal. Jimbobá Az EGÉSZ járművet lekented fényes lakkal ! vagy csak azokat a részeket, ahová a matricát kívántad tenni ? ha az egész járművet lefényeslakkoztad, akkor azért nem működik rajta a filter, mert egész egyszerűen a lakk miatt a festék nem tudja beszívni azt az oldatot, amivel filterezni akarsz, egy tömör, sima felületet eredményez, ami miatt a filterezéshez felhigított festék a makettre festett rétegbe nem tud beszivárogni. a filter lényege pont az, hogy a felfestett festék beszívja azt amivel filterezel, így lehet a szineket használtabbá-mélyebbé-árnyaltabbá tenni. fényes felületen még a pigment sem nagyon akar megtapadni / ezt akkor vettem észre amikor a Gunze-Tamiya akrilokkal lefújt Pantheren felpolíroztam a festéket, így testorssal kellett alapot ködölnöm oda ahol porozni akartam / először fesd le a járművet, FÉNYES LAKK CSAK A MATRICA ALÁ ! :) :)aztán a filterezés - koptatás - porozás, ezután a mattlakk, ami fixálja a koszolást miegymást...viszont az ecsettel lakkozásnál megvan az esélyed rá, hogy a nagy gonddal kisminkelt részről a lakkos ecset felszedi a pigmenteket. ezt ki lehet védeni, ha monnyuk szintetikus higítóba mártott ecsettel befolyatod a pigmentes részt = csak oda kell érinteni a laposecsetet finoman a felülethez - nem összevissza meszelni vele, mint Mari néni a spájz aktuális renoválásakor - és a higító szétterül magától. lehet kicsit kifényesedik, mint a friss sár, de ha rámegy a mattlakk,visszamattul. azért nem árt ha nem életed főművének szánt alkotásodon gyakorlod, hanem vmi ósdi törött maketten, ami csak be van hajítva a fiókba, ott nem tudod eltolni, viszont gyakorolni megfelelő- ha meg vagy elégedve az eredménnyel, nem tolod el azt sem amit épp csinálsz :) mindig várj legalább 24 órát a száradással, mielőtt ecsetelni kezdesz, az egy dolog hogy a festékek dobozain ott a marketingduma, hogy 6 óra múlva mehet rá a következő réteg - HÁÁÁT NEM, ugyanis csak a festék felülete szárad meg, tehát simán lehúzhatod amit felkentél, ha nem vársz eleget. | |||||
pulcsi | Adatlap | 162425 | 2009. december 7. 22:27 | ![]() | |
Szia! Klasszikus az fékolaj,én SZI-TI lefolyotisztitot használtam. Pulcsi | |||||
stemi | Adatlap | 162424 | 2009. december 7. 22:20 | ![]() | |
sziasztok gondotam itt kérdezem meg, tőletek: hogyan és mivel mosható le régi makettről a sima makettfesték? | |||||
vlevi | Adatlap | 162423 | 2009. december 7. 21:13 | ![]() | |
Saját hígítójával. Vagy pl. Teszkós acetonmentes Emese körömlakklemosóval. De egyeseknek sikerült már desztillált vízzel is. A szöszölés szerintem azért van, mert túl gyorsan megszárad, és már fújáskor is majdnem szárazon kerül a makett felületére. Ez akkor fordul elő, ha tisztán csak alkohollal (denszesz, satöbbi) hígítod a festéket. | |||||
turpiurfi79 | Adatlap | 162422 | 2009. december 7. 20:58 | ![]() | |
Rocco! Pár hete már én is írtam valakinek a kérdésére,leírom neked is. Én Revell,Humrol és ModellMaster enameleket használok és azokat Erdőkémia és Supralux szintetikussal hígítom és jó fújni és ecsetelni is.Ecsetelni a Revell nem a legjobb csak kis alkatrészeken.Én ezeket tapasztaltam,remélem tudtam segíteni. turpi. | |||||
bbence | Adatlap | 162421 | 2009. december 7. 20:15 | ![]() | |
Sziasztok! Gunze festéket szeretnék fújni mivel higítsam? A fújás után ilyen kis "szöszök" ragadnak a festékbe.Mitől van ez?Túl sok festéket fújtam rá? Köszi | |||||
vlevi | Adatlap | 162420 | 2009. december 7. 18:55 | ![]() | |
Én a tiszta lakkbenzint hígításra nem javaslom. Fényes festékekhez egyáltalán nem, mert nem lesz olyan szép a felület. Valószínű azért, mert nagyon gyorsan szárad. A másik pedig, hogy a lakkbenzin megkezdi a makett felületét. Persze van pár olyan festék (pl. Gunze Surfacer), ami szintetikus hígítóval nem hígítható, de lakkbenzinnel igen. | |||||
borisz | Adatlap | 162419 | 2009. december 7. 13:53 | ![]() | |
5% lehet hogy nem gond. Nem tudom. | |||||
gaborka | Adatlap | 162418 | 2009. december 7. 13:49 | ![]() | |
Az L-99-es lakkbenzinben pl. van 5% xilol, ezek szerint az nem jó. c[ ] | |||||
borisz | Adatlap | 162417 | 2009. december 6. 20:14 | ![]() | |
Jó akármelyik másik gyár gyenge hígítója. Figyelj az összetevőkre! Butil-acetát, xilol kerülendő. Lakkbenzin, white spirit, hasonlók jók. | |||||
kinggi | Adatlap | 162416 | 2009. december 6. 19:40 | ![]() | |
Rocco Én sima szintetikus hígítót(Revell,Humbroll-al festek) használok fújásra eddig nem tapasztaltam rosszat ha valami különleges dolgot csinálok pl.:panelezés,befolyatás akkor a gyári humbroll hígítót használom. Kinggi | |||||
Rocco | Adatlap | 162415 | 2009. december 6. 19:34 | ![]() | |
Sziasztok! Pár hete érdeklődtem hogy milyen hígítót használjak a makettfestékekbe amit fújni szeretnék. Akkor ajánlotta valaki a Trinát féle ecsetkímélő szintetikus hígítót. Az lenne a kérdésem hogyha ilyet nemtudok beszerezni akkor jó-e más egyéb szintetikus hígító is vagy nem? | |||||
vlevi | Adatlap | 162414 | 2009. december 6. 12:50 | ![]() | |
Én a lánctalpat úgy szoktam festeni, hogy vörösesbarnával alapozok, ez lesz az a szín, ami a legmélyebben lévő részekben is megmarad, mondhatni rozsdás rész. Ezután ecsettel végigkenem acélszínnel úgy, hogy azért a legmélyebben lévő részekbe ne follyon be mindehova a festék. Legvégül az élekek valami fényes fémszínnel, pl. chrome silver szárazecsetelem. Ezek a részek ugyanis állandóan csiszolódnak, rögtön fényesre kopnak. | |||||
joci232 | Adatlap | 162413 | 2009. december 6. 12:28 | ![]() | |
sziasztok! http://www.jatekmakettcentrum.hu/aruhaz.chromax.reszletes.BD-203!ChroMax-Festekszoro-203-.html?IMRSID=lkaqspsvj8i07q5qori118eik2 véleményt szeretnék erről a retuspisztolyról tapasztalata van valakinek? | |||||
gaborka | Adatlap | 162412 | 2009. december 6. 11:48 | ![]() | |
Nagyon erős az a piros rozsda, ha megnézel egy rozsdás vasat, az inkább barnás/narancssárgás, tehát melegebb árnyalatú. Nyugodtan mehet még rá fémszín is, és hogy ne legyen fényes, pasztellezés is bőven. c[ ] | |||||
Ufi | Adatlap | 162411 | 2009. december 6. 11:47 | ![]() | |
Sziasztok! Egy-két hete találtam itt amekettforúm-on egy cikket"figurák festése, művész olajfestékkel" valami ilyesmi címen.Valami szines bibliai vagy történelmi figura is volt a képen.Azóta is próbálom visszakeresni, de az istennek se megy.Tudnátok segíteni, hogy egyáltalán mit találtam, vagy, hogy hol lehet? Köszi! | |||||
Mike | Adatlap | 162410 | 2009. december 6. 08:11 | ![]() | |
gaborka | Adatlap | 162409 | 2009. december 5. 15:34 | ![]() | |
Egy működő tank lánctalpán ritkán marad meg a rozsda, hiszen kívül-belül fémtisztára kopik. Ezért, először érdemes acélszínnel vagy ezüsttel szárazecsetelni, és utána koszolni, átmosni valamilyen híg festékkel és pasztellezni. Én úgy rozsdázok egyébként, hogy Plextolba keverek angolvörös festékpigmentet (ami vasoxid, tehát igazi rozsda) vagy porrá tört vízfestéket, és ezt a keveréket kenem fel. Persze festéssel is meg lehet oldani, csak ez a módszer rugalmasabb szerintem. c[ ] | |||||
Mike | Adatlap | 162408 | 2009. december 5. 14:31 | ![]() | |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Ez a H-100 szint.higító nem?