<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
sztriki | Adatlap | 163277 | 2010. június 13. 17:28 | ![]() | |
makatamas | Adatlap | 163276 | 2010. június 13. 16:33 | ![]() | |
hígitás nélkül miért nem lehet a makettfestéket festeni? másik kérédsem az lenne hogy festés közben mitől repedezett ki a festett felület? | |||||
vlevi | Adatlap | 163275 | 2010. június 13. 15:31 | ![]() | |
Tamiyának létezik makettezéshez polírpasztája, de a sima polírpasztával is egész jó eredményt lehet elérni. Az a lényeg, hogy nagyon finom (1500-2000) vizes csiszolópapírral felcsiszolod a felületet, teljesen egyenletesre. Ettől teljesen matt lesz, de a polírozás majd kifényesíti. Egyetlen veszélye a dolognak, hogy a csiszolás során előfordul, hogy lecsiszolod a festéket egész a műanyagig. Vagy, ha nem csiszoláskor, akkor a polírozás során. Ha nagyon vacak a festés, érdemes megpróbálni bedobni az egész kasztnit lefolyótisztítóba (pl. narancssárga teszkós lefolyótisztító), 1-2 napig ázik benne, ettől lejön a festék, de a műanyagot egyáltalán nem bántja. | |||||
makatamas | Adatlap | 163274 | 2010. június 13. 14:42 | ![]() | |
gaborka köszi a választ az autókasztnit mivel kell polírozni kell valamilyen szer hozzá? | |||||
gaborka | Adatlap | 163273 | 2010. június 13. 14:19 | ![]() | |
Hali! - igen, kell hígítani. (Humbrol hígító, lakkbenzin, szintetikus hígító, terpenol stb). - ha fújni akarod, akkor kb. 50-50%. Ecseteléshez kicsit sűrűbb lehet. - a Humbrol festék 4-5 óra alatt szárad meg, és legalább 1-2 nap amíg teljesen megköt. - alkohollal v. denaturált szesszel érdemes áttörölgetni a felületet. Esetleg a műanyag alkatrészeket kibontás után mosogatószeres vízzel érdemes leöblíteni. - makettfestésre a Humbrol alkalmasabb véleményem szerint. Az autókaszniról vagy eltávolítod a teljes festést és újrafényezed, vagy pedig átpolírozod az egészet és fújsz rá egy réteg fényes lakkot (például). c[ ] | |||||
makatamas | Adatlap | 163272 | 2010. június 13. 13:51 | ![]() | |
üdv mindenkinek kezdő makettezőként lenne pár kérdésem a humbrol festékekről: kell a higítani? ha igen akkor mennyi higító kell hozzá? ha nem higítom mennyi idő alatt szárád meg a testen? a humbrol festék festése előtt mivel kell letakarítani tisztítani a festendő felületet? szerintetek melyik a jobb ecsetes festésre a humbrol vagy a deca? olyan gondom is lenne még hogy kaptam egy kész autótestet ami már egyszer le lett festve csak aki festette csúnyán festette és tele van az autó kis porszemszerűségekkel. az ilyen hibákat hogy lehet eltüntetni? | |||||
vlevi | Adatlap | 163271 | 2010. június 12. 12:23 | ![]() | |
Abban, hogy semmi közük egymáshoz. Más az oldószer. De nem is enamel festék, mint pl. a humbrol, hanem valami 3. kategória. | |||||
Samee | Adatlap | 163270 | 2010. június 12. 09:30 | ![]() | |
Sziasztok, 2 kérdésben kérném a segítségetek. 1.) elég trivi, de miben különbözik a Gunze Mr Color a sima mezei Gunze akriltól? 2.) ez inkább szakértőknek, hogy a Gunze Mr. Color RLM66 mennyire áll közel az 1:48-as valósághoz? Segítségetek előre is köszönöm. Üdv: Szemi | |||||
vlevi | Adatlap | 163269 | 2010. június 9. 21:54 | ![]() | |
Én sem teljes méretben használom. Szoktam vágni kb 1mm széles csíkokat, ez azért jó, mert ezt még lehet tekergetni, szép ívek alakíthatók ki így. Aztán erre az 1mm széles vonalra már rá lehet rakni nagyobb maszkolódarabokat is, így fedem a felületet. | |||||
cimber | Adatlap | 163268 | 2010. június 9. 18:22 | ![]() | |
Én csak a 6 mm-est használom. Ha szélesebbet kell maszkolni vágok hozzá valamilyen papírt. Ebből tudok vékonyabbat is vágni és nem lesz sok fecni, dirib-darab, így kevesebb megy a szemétbe. Mivel csak repülőkkel foglalkozom, így eddig ez tökéletesen bevált. Nagyon nagy felületek ott nincsenek, pontosabban ha vannak is vágok mellé pl. papírtörölközőt. Ez tökéletesen puha, így nem bántja alatta a felületet és tökéletesen jó maszkoló anyag, nem ragasztós felület kerül az esetleg már festett felületre. | |||||
Balaxka | Adatlap | 163267 | 2010. június 9. 16:36 | ![]() | |
Szia Varjúbácsi! Mailben küldök pár képet. Üdv.:Balázs | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 163266 | 2010. június 9. 15:06 | ![]() | |
Sziasztok! Tudna valaki abban segíteni, hogy a modern amcsi járműveknek - jelen esetben egy AAVR-7A1 - milyen színű lehet a belsőtér festése. A Hobbyboss nagyon fontos információval segít ebben az esetben: a tűzoltó készülék piros! Ezen kívül semmi. Kösz. | |||||
vlevi | Adatlap | 163265 | 2010. június 7. 19:58 | ![]() | |
Viszont Tamiya maszkoló szalagból is kétféle van, és az egyik nem nagyon nyerte el a tetszésemet. Az egyik, ami 18mm szélességig van, egy kicsit halványabb sárga, vékonyabb anyag, szerintem ez a jobb. A másik, ami mondjuk 40mm szélességű, sajnos vastagabb, merevebb anyagból van, nem hajlik rá olyan jól a felületre. Ez utóbbi nemigazán nyerte el a tetszésemet. Csak remélni tudom, hogy a mostani véknyabb Tamiya maszkoló szalagok is ugyanabból az anyagból vannak, amit sok-sok évvel ezelőtt vettem, és nem tértek át minden méretnél az újabb fajtára. | |||||
sztriki | Adatlap | 163264 | 2010. június 7. 14:27 | ![]() | |
nekem egy eduard fokkerem bánta...annyira, hogy sutba is dobtam az egészet, eléggé elvette a kedvem. akkor viszont megvan a megoldás, köszönöm szépen a tippeket! | |||||
doky3 | Adatlap | 163263 | 2010. június 7. 12:55 | ![]() | |
Én sem hallgattam arra aki azt mondta a Tesa szalagot (vagy bármilyen háztartásban használt maszkoló, szigetelő szalagot) nem makettezős-maszkolásra találták ki. Pedig igaza volt. Bár drágább, a Tamiya szalag erre való. A Tesa szalaggal az a baj saját tapasztalatom szerint, hogy egyrészt erősebb a ragasztója mint amire nekünk szükséges, ez még csak megoldható ha 2-3 szor odaragasztod, leszeded, (gyengíted) és úgy ragasztod a makettre, de azzal nem lehet mit kezdeni hogy a rostszerkezete (papírja) durvább mint a Tamiya szalagé. Tavaly egy RC repülőt festettem, és Tesa szalagot használtam, nem kevés bosszúságot okozva. Na ez az én történetem. | |||||
sztriki | Adatlap | 163262 | 2010. június 7. 01:25 | ![]() | |
köszönöm a választ! | |||||
Kranko1 | Adatlap | 163261 | 2010. június 6. 21:55 | ![]() | |
Hello! Kérdeznék, ha lehet. :) Kis alkatrészek spray-vel való fújása után mennyi idő múlva lehet összeragasztani őket? 15 perc múlva tapintás-száraz a festék. Kb. 1 óra múlva már lehet ragasztani? Előre is köszönöm! Ja és most megyek festegetni. :) Üdv, Kranko! | |||||
unicellular | Adatlap | 163260 | 2010. június 6. 20:40 | ![]() | |
Sziasztok! A matt festésem kicsit "rücskösre" száradt... tudom, több retardert kellett volna tenni bele. Ha 2500-as papírral áthúzom, azzal vajon ki tudom javítani? Nagyon nem szeretném újrafesteni... | |||||
cimber | Adatlap | 163259 | 2010. június 6. 17:28 | ![]() | |
Szia! Nekem is van Tesa, de már csak ragasztáskor használom rögzítésre, vagy olyankor ha nagyobb felületet maszkolok pl. papírtörlővel és azt kell összeragasztgatni. Helyenként "rücskös" a felszíne a ragadó felületen, egyenetlen a ragasztó felszíne, ezért folyhat be alá. A megoldás a Tamiya maszkoló szalagja. | |||||
sztriki | Adatlap | 163258 | 2010. június 6. 14:06 | ![]() | |
van valakinek jó tippje, vagy 100%ig bevált módszere maszkolószalagos festésre? tesa szalagot használok, és vagy sikerül-vagy nem alapon mennek a dolgok, nem tudom, a szalaggal van -e a baj, vagy a módszereimmel...áttértem enamelről az akrilra, de az is befolyik a szalag alá...mire kell mindenképp figyelni, hogy lehet elkerülni, hogy átázzon/befolyjon a szalag, illetve, hogy ne kapja fel a festéket, ami alatta van leszedéskor? köszi! | |||||
sztriki | Adatlap | 163257 | 2010. június 5. 12:59 | ![]() | |
persze, a pilótafülkére gondoltam...:) köszi az infot! | |||||
Paul | Adatlap | 163256 | 2010. június 5. 08:35 | ![]() | |
üdvözlet Azt szeretném kérdezni hogy porsce tornyos királytigrisen volt e esőmintás festés. köszi üdv | |||||
dcsabesz | Adatlap | 163255 | 2010. június 5. 07:05 | ![]() | |
Z63! Köszönöm! :-) | |||||
doky3 | Adatlap | 163254 | 2010. június 4. 18:11 | ![]() | |
A pilótánál nem tudom mit használtak, de a pilóta KABINNÁL a Revell 365-ös festéke jó, egy korábban itt elhangzott ítélet szerint. Vagy kevergeted. | |||||
Sihu | Adatlap | 163253 | 2010. június 4. 15:12 | ![]() | |
Köszönöm Nektek! (Az igazság az, hogy idáig Gunzét fújkáltam, meg persze régebben enameleket, de kipróbálnám a Vallejo-t, és inkább kérdeznék, minthogy elbaltázzam). | |||||
mortyi | Adatlap | 163252 | 2010. június 4. 09:01 | ![]() | |
Ákos | Adatlap | 163251 | 2010. június 4. 00:39 | ![]() | |
Én a Wargammerstől vettem hígítót, egy 200ml-es üveggel, de már rég. Mondjuk egy hígító a Wargammers honlapján is fent van most is, a gaming color, 73-as számú: Ez pedig a vallejo honlapja, a hígítóval: www.acrylicosvallejo.com/gb/auxiliaries-model-paints.html Gunze hígítót és retardert még soha nem használtam. Desztvízből jó a benzinkúti. A csapvizet azért kell kerülni, mert legtöbb helyen kemény és így nagy a felületi feszültsége (hajlamos cseppekbe összeugrani) | |||||
Sihu | Adatlap | 163250 | 2010. június 3. 23:37 | ![]() | |
Köszönöm Ákos! A Vallejo-nak hol lehet saját hígítóját kapni? (Én a Wargammers-ben vettem a lakkot/festéket, de ott azt mondták, hogy nincs). Gunze Hobby (vagy Mr.) nem jó hozzá, esetleg kis retarderrel? Desztvízből jó a benzinkúti, vagy gyógyszertárit inkább? | |||||
Ákos | Adatlap | 163249 | 2010. június 3. 23:26 | ![]() | |
Első kérdésedre válaszul: Csapvizet hígításra ne használj. A Vallejohoz desztvíz jó, nagyobb felületekhez pedig a saját hígítója (szebben terül szerintem). | |||||
sztriki | Adatlap | 163248 | 2010. június 3. 23:13 | ![]() | |
mig-21, mi-24 és egyéb szovjet cuccok pilótájánál használt türkiz/zöld színt humbrol, vagy revell enamelből meg lehet egy az egyben szerezni? vagy esetleg más festékből... | |||||
Z63 | Adatlap | 163247 | 2010. június 3. 22:13 | ![]() | |
dcsabesz! A Gunze Mr. Retarder Mild nevű létyót ismerem, feltételek nélkül esküszöm rá! A vizes-alkoholos festékekhez( Tamiya, Gunze Aqueous Hobby Color) és elsősorban a Gunze Mr.Color festékeihez, lakkjaihoz használom. A Mr.Surfacer fújásához is kiváló. A lényeg, hogy lassítja a festék száradását, ezáltal a festéknek van ideje egy rövid ideig nedvesen megállni a felületen,így szépen kisimul. Ha a fújáskor túl gyorsan párolog a hígitó, a festék szárazon érkezik a felületre, durva szemcsés , vagy rücskös-poros végeredményt kapsz, a Mr.festékek pedig amolyan vattacukorszerű pókhálót köpnek a felületre. Ezt tudod elkerülni a retarderrel, valamint megelőzheted a főleg vizesbázisú lakkoknál fellépő fehér foltosodást. Kisebb az esélyed arra is, hogy a dűzniből kibújó tű hegyére menet közben rászárad a festék. Adagolása: egy pisztolynyi bekevert festékhez MAX.3CSEPP! majd egy ecsettel belenyúlva szépen elkevergeted. Vigyázz, mert ha túl sokat teszel bele, akkor a festék nem fog soha megkötni és lágy marad! üdv,Z63 | |||||
Levix | Adatlap | 163246 | 2010. június 3. 22:13 | ![]() | |
Sihu | Adatlap | 163245 | 2010. június 3. 22:05 | ![]() | |
Üdv mindenkinek! Két kérdésem lenne: A Vallejo Air lakkjait mivel kell hígítani? (Desztvíz, vagy csapvíz is jó, esetleg valamelyik Gunze hígító?) A Gunze fém alapozójának (Mr. Metal Primer) felhasználásával kapcsolatban: műanyag felületre is lehet (érdemes?) használni? Ha igen, leginkább milyen esetekben? (Vettem egy üveggel, de nem ismerem még ezt az anyagot...) | |||||
dcsabesz | Adatlap | 163244 | 2010. június 3. 21:54 | ![]() | |
Sziaszok! Felvilágosítást szeretnék kérni a Retarder nevű folyadékról. Szóval milyen típusú festékekhez ajánlott, miként kell adagolni és minden egyéb amit érdemes róla tudni. Köszi | |||||
gaborka | Adatlap | 163243 | 2010. június 2. 15:06 | ![]() | |
Nekem AS-186-os kompresszorom van, tartályos, (airforce airbrushos) negyedik éve, és kiválóan működik, sose volt vele semmi baj. Ha nem kell tartósan 3 bar felett fújnod, és nem akarsz róla 0,5-nél nagyobb dűznivel fújni, akkor határozottan ajánlom. Ez teljesen komplett, nyomásszabályozóval és szűrő/ülepítővel együtt, csak be kell dugni és semmi egyéb teendő nincs vele. Olaj és karbantartársmentes. c[ ] | |||||
szvasztika | Adatlap | 163242 | 2010. június 1. 18:54 | ![]() | |
kompresszorvásárlás előtt állok de nehéz a döntés ki mit ajánl persze érvekkel ha kérhetem köszöntem | |||||
Atlasz | Adatlap | 163241 | 2010. június 1. 17:39 | ![]() | |
Sziasztok! Én az Italeri MC.202-esét építem, és azt szeretném tudni hogy milyen színnel fessem le a gép alsó részét?Nem bízok nagyon az útmutatóban. Van kétféle szürkém ami hasonlít a világháborús olasz szürkéhez: Gunze H334 (barley grey) Gunze H325 (grey FS26440). És ebből kéne kikevernem vmit.Mennyi fehéret-feketét nyomjak hozzá, vagy egyáltalán milyen arányba keverjem ezt a kettőt? Köszönöm a segítséget! Üdv! | |||||
doky3 | Adatlap | 163240 | 2010. június 1. 17:06 | ![]() | |
Sziasztok! Van-e valakinek tapasztalata arról, hogy a Tamiya X-22-ből (ami korábban itt olvasottak szerint állítólag nem lakk, hanem "fényesítő" adalék, mint ahogy a mattító is) mennyit kell tenni pl. egy tartálynyi (2ml) festékbe, hogy ténylegesen fényes festéket kapjak? Továbbá ez az adalék használható-e önállóan, lakknak? | |||||
vlevi | Adatlap | 163239 | 2010. május 31. 22:16 | ![]() | |
Mattfehérrel alá kell alapozni, és utána mehet a selyemfényű. Ennek az oka az, hogy a matt festék sokkal jobban fed. És talán a Revell saját hígítója sem hátrány, mintha szebben terülne vele a festék, mint a szintetikus hígítóval. | |||||
steky_huni | Adatlap | 163238 | 2010. május 31. 20:58 | ![]() | |
Sziasztok, egy nagyon fontos, es nehez kerdesem lenne: hogyan lehet szepen festeni feheret (Revell selyemmatt) ecsettel? Koszonom szepen ;) | |||||
gaborka | Adatlap | 163237 | 2010. május 31. 20:49 | ![]() | |
Vizet vagy alkoholt, esetleg alkoholos ablaktisztítót (Clin és hasonlók). c[ ] | |||||
gaborka | Adatlap | 163236 | 2010. május 31. 20:48 | ![]() | |
Nézz be a Forma-1-es fórumra ezzel a kérdéssel, ott sokan használják! c[ ] | |||||
Atesz | Adatlap | 163235 | 2010. május 31. 19:40 | ![]() | |
Sziasztok! Ha valaki használta már a ZERO PAINT festéket/lakkot, legyen szíves jelentkezzen, pár információt szeretnék megszerezni. atesz_71KUKACdigikabelPONThu Köszönöm: Atesz | |||||
unicellular | Adatlap | 163234 | 2010. május 31. 15:13 | ![]() | |
Sziasztok! "Future" után mit használtok az airbrush tisztítására? Köszönöm! | |||||
pulcsi | Adatlap | 163233 | 2010. május 26. 21:20 | ![]() | |
Elvileg nitrohigittoval is lejön | |||||
lucky | Adatlap | 163232 | 2010. május 26. 20:59 | ![]() | |
Ha kromofág bejön, festés előtt nagyon erős zsírtalanítás kell! Gumikesztyű nagyon fontos! Ha bőrre kerül csíp mint állat. | |||||
zsozs | Adatlap | 163231 | 2010. május 26. 19:13 | ![]() | |
Sziasztok! Kipróbálom ezeket, köszi mindenkinek a segítséget. Üdv zs | |||||
gaborka | Adatlap | 163230 | 2010. május 26. 17:43 | ![]() | |
Kromofág, régi típusú fékfolyadék, Mr Muscle sütőtisztító, hidegzsíroldó, SziTi vagy más lefolyótisztító, körömlakklemosó stb. mind alkalmas rá, attól függően hogy milyen festék van a felületen. A fém kisautókon általában zománcfesték van, erre a kromofág vagy a fékfolyadék a legjobb. A fékfolyadék nem bántja a műanyag alkatrészeket (elvben legalábbis). c[ ] | |||||
sztriki | Adatlap | 163229 | 2010. május 25. 16:09 | ![]() | |
kromofággal biztos lejön, cska ahhoz meg kell szabadítani a műanyag alkatrészektől, mivel a kromofág megkajálja azt. meg lehet úgy is csinálni, hogy megcsiszolod, lealapozod és lefújod, csak ez borzasztó idő- és munkaigényes. | |||||
lucky | Adatlap | 163228 | 2010. május 25. 16:03 | ![]() | |
Az szerintem nem fog menni, házi módszerekkel. Max a csiszolópapír. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
valszleg emiatt is repedhetett meg, túl vastag lehet a festék, persze ez csak tipp.