<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Balintka | Adatlap | 163680 | 2010. szeptember 22. 21:25 | ||
Egyébként legalább 2x kell fújnom, h rendesen fedje a tankot? Most egyelőre csak a teknőt, alvázat fújnám le, mert a tető még nincs kész. Az alváz már kész. Előzmény: (163679) Balintka 2010. szeptember 22. 21:22 | |||||
Balintka | Adatlap | 163679 | 2010. szeptember 22. 21:22 | ||
Hát lehet, h akkor megpróbálom ezzel a spray-es cuccal. 2 db ilyen tankom van, meg majd lenne egy 72-es Apache D is, szóval sztem 2 flakonnal kell vennem belőle, nem? | |||||
vlevi | Adatlap | 163678 | 2010. szeptember 22. 17:06 | ||
Itt van egy példa. Nagyon jól csinálja a srác. www.youtube.com/watch | |||||
gaborka | Adatlap | 163677 | 2010. szeptember 22. 14:09 | ||
Hát ha szerencsés vagy (ügyes vagy), tudsz elsőre is jól festeni. Mondom, a lényeg, rövid, gyors kézmozdulatokkal fújj, mindig mozgasd a flakont. Mintha rövid vonalakat fújnál a makettre, és csak azután engedd el a gombot hogy a makettet már elhagytad. Ne fújj egy helyre egyszerre sokat, mert megfolyik a festék. Ugyanez igaz akkor ha pl. sprayvel alapozol. Az alváznál fújkáld meg több irányból, és az alkatrészek mögé is fog jutni valamennyi festék, de azért legközelebb fújd meg az alvázt külön. c[ ] | |||||
Balintka | Adatlap | 163676 | 2010. szeptember 22. 06:18 | ||
Már nem tudom, mit tegyek, mert lejjebb meg lebeszéltek róla. Soha nem dolgoztam ilyen spray-vel. Elsőre is tudok vele szted normálisan festeni? Ha lefújom a futóművet, ahol vannak lengéscsillapítók, azok mögé is be fog menni a festék? | |||||
Balintka | Adatlap | 163675 | 2010. szeptember 22. 06:17 | ||
Már nem tudom, mit tegyek, mert lejjebb meg lebeszéltek róla. Soha nem dolgoztam ilyen spray-vel. Elsőre is tudok vele szted normálisan festeni? Ha lefújom a futóművet, ahol vannak lengéscsillapítók, azok mögé is be fog menni a festék? | |||||
MrChef | Adatlap | 163674 | 2010. szeptember 21. 22:35 | ||
A vízbázisú festéket a tégelyében a saját hígítójával hígítsd, azon kívül pedig desztillált vízzel. Fújáshoz is tegyél bele saját hígítót, mert csak a víztől nem terül annyira a festék. A Vallejo gond nélkül hígítható vízzel. (a Revell enamel pedig szerintem egy kalap sz@r, kerüld el jó messzire; ha enamel, akkor Humbrol, bizonyos színekben pedig ModelMaster) Aztán másvalaki megint mást mond. | |||||
gaben21 | Adatlap | 163673 | 2010. szeptember 21. 19:36 | ||
Hali.Vízbázisú festéket csak vizzel lehet higítani?lehet hogy hülye kérdés de most akarom kipróbálni és semi tapasztalatom sincs benne.Egyébként fújni akarom a festéket. Még egy kérdés revell enemal festéket érdemes fújni és lehet e akrilra és akril alá is? | |||||
vlevi | Adatlap | 163672 | 2010. szeptember 21. 19:23 | ||
"Makettező kompresszor, felsőtartályos és kétfunkciós szórópisztoly, megfelelő makettfesték.:-) Szerintem." Szerintem is :) | |||||
gaborka | Adatlap | 163671 | 2010. szeptember 21. 18:39 | ||
Használhatsz autófestéket de mindenképpen alapozz alá. Próbáld ki az autófestéket egy műanyagdarabon, ha nagyon megeszi, akkor alapozásra is csak óvatosan fújd. Több vékony réteggel dolgozz, várj köztük. A festékbolti szalagot is lehet használni, én úgy szoktam hogy a levágott darabot először mondjuk a nadrágomra ragasztom aztán lehúzom, így már nem fog annyira tapadni. Makettezésben a flexibilis (kék) maszkolók is használhatók (pl 3M, Norton stb), persze a keskeny, 3-as, 4-es a hasznosabb itt is. c[ ] | |||||
gaborka | Adatlap | 163670 | 2010. szeptember 21. 18:35 | ||
Szia, ne menjen el a kedved, ha most sprayjel akarsz próbálkozni, próbáld ki. Az M47-hez inkább a TS-5-öt vedd, az a sötétebb és zöldesebb háború utáni OD. (Arról nem vagyok meggyőződve hogy a német M-47 nem Gelboliv színű, ennek talán utána érdemes nézni). A 100ml-es spray elég lesz 4 fújásra ha ügyes vagy. Aránylag messziről, 20-25cm-ről fújj, rövid fújásokkal, közben mozgasd a flakont egyenes vonalban (remélem el tudod képzelni hogy gondolom). Ez így aránylag takarékos módszer és így megfolyni sem fog. Ha a flakont fújás közben bele-beleállítod egy fazék meleg (nem forró!) vízbe, a nyomás nem csökken le olyan hamar és a festék is kicsit jobban terül. c[ ] | |||||
MrChef | Adatlap | 163669 | 2010. szeptember 21. 18:12 | ||
Igen, és valszeg fejjel lefelé/robogó teherautón/három hamburgerrel a szánkban is lehet makettezni, de nem az igazi.:-) én legfeljebb 1:5-ös autómaketthez vennék flakonfestéket (bár ilyen makett esetén nem is jelentene gondot a flakonfesték ára). A makettgyárak olyanokat is árulnak, mint mini szerszámoskészlet, aminek a fele kuka, vagy épp levegőpalack, ami szintén kuka. A tuti a tuti. Makettező kompresszor, felsőtartályos és kétfunkciós szórópisztoly, megfelelő makettfesték.:-) Szerintem. | |||||
vlevi | Adatlap | 163668 | 2010. szeptember 21. 18:00 | ||
"A flakonból fújás eredménye a felgyülemlett, megfolyó festék, bosszúság, törlés, kuka." Lehet azzal is fújni, mert csinálnak szép dolgokat. Csak annak is megvan a technikája, hogyan kell (amire még én sem jöttem rá). És tényleg drága a Tamiya spray ahhoz, hogy azzal gyakoroljon az ember. Egy 10ml-es makettfesték 5-600ft, és abból sokkal többet lehet fújni, mint sprayből, mert a spray nagyrésze a falon köt ki a makett helyett :( Persze vannak technikák arra, hogy a spray-t kifújod egy üvegbe, és abból töltöd a pisztolyba, de tapasztalatom szerint annak akkor már más lesz a színe. Metál színeknél mindenképpen. | |||||
MrChef | Adatlap | 163667 | 2010. szeptember 20. 23:30 | ||
A vörös alá szürkével, majd fehérrel alapozz (Surfacer) vékonyan, majd vékony rétegekben vidd fel a vörös festéket, ne egyszerre, mert összegyűlik, vastag lesz, és buborékos. Ha a hozzá adott festék Revell, akkor felejtős. Szinte minden más jobb annál, pl. Humbrol, Testors, de inkább a Gunze vagy Vallejo (Ferrari red). | |||||
MrChef | Adatlap | 163666 | 2010. szeptember 20. 23:27 | ||
Szerintem az a flakonos RC modellhez való, vagy szórólapra, katalógusba, de nem normális makettezéshez. Makettet pl. Gunze festékkel fújj le, szórópisztolyból. A flakonból fújás eredménye a felgyülemlett, megfolyó festék, bosszúság, törlés, kuka. A Tamiya flakonos spray ráadásul qrva drága, nem éri meg. Szerintem hagyd ki a flakonból fújós lépcsőt, aztán a légpalackozást is, mert csak pénzkidobás és mérgelődés. | |||||
vlevi | Adatlap | 163665 | 2010. szeptember 20. 22:26 | ||
Igen, jó az autófesték. De azért a próbát sosem szabad elhagyni, nincs rá garancia, hogy nem bántja a műanyagot. Főleg, ha vastag réteggel hirtelen "megkínálja" az ember a makettet. Maszkolás pedig Tamiya maszkolószalag. Abból is a vékonyabb, 6-10mm vastag. Azért ez, mert pl. a 40mm vastag szalag költséghatékonyabb lenne, de annak sajnos sokkal vastagabb, merevebb az anyaga, egyszerűen nem hajlik rá a felületre. De a másikból, ha vágsz 1mm széles csíkokat, azt szépen fel lehet tenni a felületre úgy, hogy még íveket is lehet belőle hajlítgatni, aztán nagyobb darab maszkolószalagokkal letakarni a többi részt. Vagy szalvétával, ahogy sikerül, az már mindegy mi, csak fedjen. Barkácsbolti maszkolószalagokkal az a baj, hogy nagyon erősek, szeretik felszedni a makettfestéket, ráadásul sokszor ottmarad a ragasztó a felületen. | |||||
Csabi_rs | Adatlap | 163664 | 2010. szeptember 20. 19:25 | ||
Értem. Köszönöm, nagyon sokat segítettél! Szóval jó rá a sima autófesték? Motorfényezés terén van azért valami kis gyakorlat, hobbi szinten restaurálunk apummal veteránmotorokat, illetve csinosítgatunk újabbakat. RAL3020 színkódú festék éppen van itthon, azzal is el lehet érni szép eredményt? Mármint a nem direkt makettekre-modellekre való festékkel is? Más kérdés, maszkoláshoz mit ajánlanál/-tok? Pl építek 2db 1/72-es Zil-157-est, ezenek a szélvédőjét szeretném kimaszkolni. Megépítettem már néhány 1:72-es ICM Ural-t, ezeket ecsettel festettem, de most megpróbálnám ilyen kicsiben is a maszkolást. | |||||
Balintka | Adatlap | 163663 | 2010. szeptember 20. 18:51 | ||
Sziasztok. Lenne egy kezdő kérdésem: Van 2 db 1:35 Italeri M47 Patton tankom, melyek közül az egyiket amerikainak, a másikat németnek építem meg. Ezekhez szeretnék 100 ml-es Tamiya spray-s festéket venni. Kérdéseim: Melyik spray árnyalata a jobb ezekhez a tankokhoz? A TS-5 Olive Drab vagy TS-28 Olive Drab 2? Másik: ha 2x fújom le a 2 tankot ezzel (tehát összesen 4x fújás), akkor elég 1 100 ml-es flakon vagy 2-t vegyek? Erre milyen matt lakkot ajánlotok? Köszi, Bálint | |||||
vlevi | Adatlap | 163662 | 2010. szeptember 20. 16:54 | ||
Sajnos igen, a Tamiya nem ócsó festék. Mármint a spray. De ha van pisztolyod, akkor mehet az enamel revell 34. Vagy, ha hozzájutsz, akkor esetleg Gunze 3-as. Ez akril, de szinte mindennel hígítható, én nagyon szeretem. Lakkozni mindenképp a 2K-s lakkot ajánlom. 1:1 arány fölé hígítva olyan egyenletesre lehet fújni, hogy nincs kedvem polírozni. Autófesték boltban, ahol színkeverést is vállalnak, átalában szoktak adni kis mennyiséget is, fél-1 deci körül. Ott vehetsz színhelyes ferka festéket is, ekkora mennyiségben annak sincs elviselhetetlen ára. Csak akkor kell csinálnod vagy 20 ferrari makettet, hogy elfogyjon a piros festék :D És egy tanács. Itt is igaz, hogy több rétegben, híg festékkel. Az első 1-2 réteg csak amolyan ködölés, aztán már lehet vastagabb rétegeket is fújni. Emiatt ajánlom az akril festéket, ami pár perc alatt szárad annyit, hogy lehet folytatni a festést, mert enamel festéknél, ha még nem szikkadt, akkor egy vastagabb következő réteg megkezdheti az alatta lévőt. | |||||
Csabi_rs | Adatlap | 163661 | 2010. szeptember 19. 22:37 | ||
Ajánlgatták már a Tamiyát, közel 3000 volt. Van két festékszóróm, egy felsőtartályos, és egy retuspisztoly, a retuspisztollyal próbáltam, mondván, azzal pontosabban tudom adagolni, de szerintem a másikkal lesz a következő kísérlet. Csak attól félek, nehogy köpködjön bele, mert amikor először próbáltam, ráadásul még kölködött is. Alighanem holnap szét is nézek a győri modellboltokban, csak az a baj, elvétve találni csak náluk festéket. No majd meglátjuk. Meg akkor a 2K-s befejezőlakal lenne érdemes megpróbálni? Köszi a segítséget! | |||||
vlevi | Adatlap | 163660 | 2010. szeptember 19. 22:15 | ||
Gondolom valami "gift set" volt, amihez adnak ragasztót, ecsetet, festéket. Azok tudtommal akril festékek, és valóban vízzel kell(ene) őket hígítani. Kérdés, kinek sikerül. De az enamel 34-es is ugyanaz a piros. Autófestés az valóban nagyon más, mint a harcjármű. Koszolni nem kell, de tükörfényesnek kell lennie. Azok a festékek, amiket én használok, azok alapvetően félfényes, de inkább matt festékek (Zero paint). Így jobban fed, könnyebb belejavítani. De természetesen lakkozni kell. Lakkozáshoz autófestékboltban kapható kétkomponensű autólakkot használok. Természetesen ez szórópisztoly nélkül nem megy. De lehet kapni spray-s makettező lakkot is, bár én azt még nem próbáltam. Barkácsáruházban kapható flakonos lakkal eddig nem voltak jó tapasztalataim. Másik lehetőség a Tamiya spray, abból kell lennie megfelelő piros színnek. Hátránya, hogy elég drága, és túl sok sincs benne. | |||||
Csabi_rs | Adatlap | 163659 | 2010. szeptember 19. 17:41 | ||
Köszönöm a választ! 34-es színkód van ráírva, meg hogy Ferrari-piros, kb 5 nyelven. Mondjuk amit néztem, az enamel, de a kódja 34 annak is. Akkor lehet, hogy ez sem akril, csak nem oldja az a hígító, amit használok? Bár hülye kérdés, vízzel tudtam feloldatni... Na mindegy, viszont még a lakkra szeretnék tanácsot kérni, szükséges ahhoz, hogy olyan fényt érhessek el vele, ami illene egy ilyen maketthez? (eddig inkább katonai gépek terén tevékenykedtem, az ilyen fényesebb festések terén nincs különösebb tapasztalatom) Előre is köszönöm! | |||||
vlevi | Adatlap | 163658 | 2010. szeptember 19. 16:57 | ||
A vízzel hígítás nekem sosem jött össze. Macerás :( A víznek akkora a felületi feszültsége, ami nagyon nehézzé teszi a vele való munkát. Nagyon el kell találni a festék hígítási arányát, hogy még kezelhető legyen. Aki pedig enamel festék után kezd hozzá ehhez a művelethez, annak ez elsőre nagyon nem fog összejönni. Ezért én már le is tettem a csak vízzel hígítható akril festékekről, Gunze, Tamiya klasszisokkal jobb. Másrészt nem hinném, hogy az olyan nagyon speckó ferrari szín lenne, szerintem csak simán a Revell piros. | |||||
Kutyafülû | Adatlap | 163657 | 2010. szeptember 19. 15:36 | ||
Ja, és még egy kérdés: mint írtam, a felület olyan, mintha krétaporral lenne meghintve. Mig-21 magyar kamóval, elsősorban a zöld színen gáz. Próbáltam 9 mikronos vízpapírral megcsiszolni, hátha lejön a felületről, de nem. Ugyanakkor vizesen visszajön az eredeti festék-szín és nem látszik a fehér köd. Kérdésem, hogy véleményetek szerint fényes lakkal lefújva orvosolható-e a probléma? Mehet-e szintetikus lakk az akril lakk fölé? Köszönöm a segítséget! | |||||
Csabi_rs | Adatlap | 163656 | 2010. szeptember 19. 15:07 | ||
Sziasztok! Néhány év kihagyás után újra makettezni kezdtem, félben vagyok egy Revell Ferrarival. A doboz tartalmazott akril festékeket is, van benne 2 db Ferrari-piros. Szeretném ezzel lefújni a karosszériáját, de első próbálkozásnál csúnyán kigödrösödött. Eddig csak hígítós festékkel festettem nagyobb felületeket, de ha már itt van a saját színe, megpróbálom vele. Mire kellene figyelnem, milyen deszt.vízzel hígítsam, illetve kell lakkozni, hogy szép fényes felületet kapjak? Lehetett a festék szétfutása a hőmérséklet miatt? (~18°C volt) | |||||
Kutyafülû | Adatlap | 163655 | 2010. szeptember 18. 19:55 | ||
Sziasztok! Segítséget és tanácsot szeretnék kérni Tőletek! Botor módon lefújtam Mr.Hobby akril matt lakkal egy Humbrol és Revell enamel festékkel festett makettet. A lakkot most próbáltam ki először, eddig Humbrol szintetikus bázisú matt lakkot hasznltam. A probléma, hogy a lakk száradása után a felület foltokban kifehéredett, elég heterogén lett, bár néhol tetszik a felület. Nem tudom, ez a lakk és az alatta lévő festékek különböző oldószere miatt van-e, vagy a lakk simán ilyen. Spray-ről van szó és előírás-szerűen használtam. A kérdés, hogy mivel tudom eltüntetni a nem kívánt fehér foltokat és pókhálókat? Most következne a matrica... Köszönöm a segítséget! | |||||
vlevi | Adatlap | 163654 | 2010. szeptember 18. 16:38 | ||
Ja, és ami nagyon fontos, mivel hígítod a Tamiya akrilt? Mondjuk szerintem az akrilfestékek nem a legjobbak nagyobb felületek festésére. Fújni 100%-osan megfelelnek, de ecsettel én még a festésbe belejavítani sem mindíg tudtam ecsettel. | |||||
Tiv | Adatlap | 163653 | 2010. szeptember 18. 14:27 | ||
Szia! És milyen márkájú ecseteket használsz? Én inkább a humbrolt szoktam ecsetelni, de a revell ecseteim hamar kihullajtják a szőrüket. Tartós, de nem méreg drága ecsetre lenne szükségem. Tiv | |||||
Freddy | Adatlap | 163652 | 2010. szeptember 17. 22:58 | ||
Normális állagúra hígított festék, és jó minőségű, jól definiált heggyel rendelkező, de ennek ellenére nem két szál szőrből álló ecset kell. | |||||
kopasz | Adatlap | 163651 | 2010. szeptember 17. 22:52 | ||
halli tibcsi! kösszi a segicséget4jó maketozást továbra is! üdv.kopasz | |||||
Monty | Adatlap | 163650 | 2010. szeptember 17. 19:17 | ||
Sziasztok! Egy Sd.Kfz 251-et készítek most és abban kérnék segítséget, hogy utólagos festésnél, amikor a lefújt maketten a kisebb, de már helyére ragasztott alkatrészeket (pl. szerszámok, ülések stb.) festem ecsettel, ti milyen festéket használtok ill. mit ajánlotok? Ja és milyen ecsetet? Mert jelenleg Úgy néz ki a dolog, hogy a festék nem akar normálisan terülni, hanem egy kisebb cseppben összegyűlik az ecset felső végénél. Ugyanez a szitu, ha nagyon vékony ecsetet használok (5/0), hogy ne kenjem össze véletlen a páncéltestet. Tamiya akrillal festek. Youtube-on néztem videót, ott a japán mesternél gyönyörűen terül a festék és az ecseten is látszik, hogy teljesen magába szívja a festéket... Köszönöm előre is a segítséget! | |||||
Tibcsi | Adatlap | 163649 | 2010. szeptember 17. 12:04 | ||
kopasz | Adatlap | 163648 | 2010. szeptember 17. 12:03 | ||
halli mindenki! lene egy kérdésem!müanyagrol hogyan lehet eltávolítani a festéket! valami oldószerel! üdv:kopasz | |||||
gaborka | Adatlap | 163647 | 2010. szeptember 16. 09:58 | ||
Jimbow | Adatlap | 163646 | 2010. szeptember 15. 21:46 | ||
Szia! Igen, az a fém lövegcsövet is megfogja. A sima pillanatragasztó is jó, én használok olyat is, meg géleset is. A géles azért jobb néha, mert nem terül szét a felületen, így szépen lehet olyan alkatrészeket ragasztani, ami kis részen érintkezik a felülettel (pl réz kapaszkodó, vagy amikor egy fém alkatrészt az élével kell felragasztani). Én ecsettel estek és eddig még egyszer sem alapoztam rézmaratást. Üdv! | |||||
geriatis | Adatlap | 163645 | 2010. szeptember 15. 21:30 | ||
Sziasztok! Segítség, vagy tanácsra lenne szükségem... Nemrég tértem át az ecsetről a pisztolyra.. Eddig nem volt úgy különösebben gondom vele..Levegő palackról fújtam.. De most vettem egy használt Revell starter komprit..És egy alsó tartályos Air brush pisztolyt.. És még nem jártam így : köpködte a festéket /pedig maxon ment (3bar)/,higítottam rajta, egy fokkal jobb lett.Ekkor viszont, mikor nekiálltam újra, alig akart fújni.. Ezen is túl jutottam akkor meg vízesedtünk, amit frankón köpött festék,víz,festék kombinációban/mivel nincs páralecsapója,gyűjtője vagy nem tudom, minek nevezik.. Szó, mi szó az autó kasztnim úgy néz ki, hogy szét vet az ideg, meg sírni tudnék.. Mit rontottam el, mire figyeljek, mit tanácsoltok? Köszönöm! Üdv : Attila | |||||
Bather | Adatlap | 163644 | 2010. szeptember 15. 18:04 | ||
Jimbow és MrChef! Köszönöm az ötleteket, azt hiszem ezt a két három darabban leszedhető verziót próbálom majd megvalósítani, remélem sikerül. A gél pillanatragasztó az alu lövegcsövet (azt hiszem az) is megfogja? Rézre-alura alapozó? Üdv: Bather | |||||
MrChef | Adatlap | 163643 | 2010. szeptember 15. 08:32 | ||
Helló! A szemenkénti lánctalpat úgy alakítom, hogy alul-felül összeragasztom a szemeket, és csak ott nem, ahol a két elkészült fél még leszedhető a makettről (természetesen a görgők már be vannak szerelve, forgathatóra, mert az könnyíti a lánctalp elhelyezését; aztán be lehet fixen ragasztani). A két lánctalpfelet leszedem, megfelelően lefestem, majd visszahelyezem, odaragasztom néhány belső ponton és a görgőkre, ahol véletlenül sem látszik a ragasztó. | |||||
Jimbow | Adatlap | 163642 | 2010. szeptember 14. 21:24 | ||
Szia! Lánctalp ügyben egy lehetséges megoldás: a görgőket nem ragasztod be, és az említett módon felteszed a talpat, figyelve arra, hogy a szemek csak egymáshoz ragadjanak, a görgőkhöz ne. Miután megszáradt teljesen, a görgőkkel együtt, óvatosan lecsúsztatod a már megszáradt, merev, kész lánctalpat és lefested. Legvégén görgőkkel vissza. A sorrendiség nálam ez: -gumi lánctalp esetén, ha van kötényezés és az nem leszedhető, akkor lefestem a lánctalpat, a görgőt, a harckocsit, mindent és a legvégén átfűzöm a lánctalpat, majd úgy forgatom a görgőkön, hogy a rögzítés takarva legyen -ha nincs kötényezés vagy leszedhető, akkor a (gumi) lánctalpat előbb ragasztom, majd festem és felerőszakolom, fontos hogy a görgők erősen be legyenek ragasztva, majd a legvégén, festés után vagy előtt felteszem a kötényezés A szerszámokat én külön festem és a koszolás előtt álló gépre ragasztom fel óvatosan. A réz cuccokhoz én gél pillanatragasztót használok. Próbálgass olcsó, Trumpeter maketteken. Üdv! | |||||
Bather | Adatlap | 163641 | 2010. szeptember 14. 21:11 | ||
Sziasztok! Új vagyok itt a fórumon, és a makettezésben is. Lenne hozzátok pár kérdésem, előre is bocsánat ha némely kérdés rendkívül "amatőrnek" tűnik, de hát újszülöttnek... Magamról annyit, hogy eddig két makett megépítésén és festésén vagyok túl, egy italeri 1:35-ös Tiris I-en, és egy revell 1:72 T72-n. Ez 1-1 tél eredménye volt, családos ember révén nincs túl sok időm, főképp az őszi-téli hosszú estéken akad alkalom makettezni. Sokat olvasgattam itt a fórumokon is, hogy mit és hogyan lehet szépen megcsinálni + mindenféle youtube-os videókon is próbálom ellesni a fortélyokat, de vannak dolgok amik nem teljesen tiszták. Jelenleg ecsettel festek (enamel festékekkel), tervben van egy airbrush és hozzá való kompresszor vásárlása, de ezt jelenleg a piszkos anyagiak még nem engedik meg, de addig sem akarok tétlenül ülni. Jelenleg egy Dragon Tigris II van terítéken (6232-s szett). Szóval a következőkben szeretnék megokosodni: 1. Sok helyen találni olyan képeket-videókat, ahol a makett ragasztás részét rögtön "készre" csinálják, és csak ezután kezdődik a festés. Ez nekem olyan szempontból érthetelen, hogy az elkészült maketten hogyan lehet lefesteni a lánctalpat és görgőket összeállítás után? Egyszerűen a belső görgők ekkor már hozzáférhetetlenek. Vagy ezek a makettek csak valamely gyártó bemutató makettei? Vagy airbrush-sal ilyenkor is festhetők az ecsettel nem hozzáférhető (de látható) részek? Illetve például én eddig a különböző szerszámokat (ásó, kalapács...) külön lefestettem és csak utána ragasztottam fel, így minden részt teljesen "körbe" tudtam festeni, az említett képeken-videókon ezek is felkerülnek az elején a helyükre, mindenféle festést-kamuflázst megkapnak, majd a végén lesznek saját színre festve, szárazecsetelve. Ilyenkor nincsenek már nem hozzáférhető (de látharó) részek? Melyik a helyes út (ha van egyáltalán ilyen), vagy kinek mi vált be? 2. A mostani készletben vannak fém alkatrészek, valahol olvastam (csak sajnos elfelejtettem feljegyezni), hogy ezekhez speciális alapozó kell, hogy később ne pattogjon le róla a festék. Meg tudnátok mondani, hogy milyen alapozót célszerű beszerezni ehhez? 3. Még mindig fém alkatrészek. Ezeket mivel lehet a műanyaghoz ragasztani? Jelenleg revell tűs ragasztót használok, gondolom ez ehhez nem jó, vagy igen? (lövegcső, maratások-rácsok) 4. Lánctalp. Láttam pár videót ahol a szemenkénti láctalpat a készítő szépen összeragasztgatta festés nélkül és egy-két hosszabb darab elkészülte után szépen a helyére hajtogatta. Mindez videón nézve felettébb egyszerűnek tűnik, és szép íves felületeket ad. Gondolom itt is gyakorlat teszi a mestert, elsőre majd kisebb részletekből rakom össze (ugyanis én most találkoztam először szemenkénti talppal). Ami számomra itt is megfoghatatlan az az, hogy OK az ember összeragasztja a talpat ügyességének megfelelő darabokban, és szépen egymás után felrakja a helyére, meg felrakásnál összeragasztja az előző résszel, de utána hogyan lehet ezt lefesteni? Miután a ragasztó megkötött a talp már úgyis a helyén marad, de a felső belső rész ilyenkor már nagyjából hozzáférhetetlen. Én az eddigi két esetben még összeállítás előtt festettem-szárazecseteltem, ugye itt voltak jókora egybeöntött részek, a szemenkénti részek meg összerakásnál már kaptak vmi "alátámasztást" a lánckeréktől, tehát festetten is össze tudtam őket ragasztani, de erről egy teljes szemenkénti lánctalpnál már kétlyeim vannak, főképp az egy darabot összeragasztok aztán a helyér hajtogatom módszernél (ragasztás festés után). Szóval ebben is eléggé meg vagyok zavarodva... Azt hiszem most több kérdést nem írok, mert már lehet hogy így is túllőttem az egy hozzászólás méretét a fórumban. Üdvözlettel: Bather | |||||
HûBérÚr | Adatlap | 163640 | 2010. szeptember 11. 14:16 | ||
HûBérÚr | Adatlap | 163639 | 2010. szeptember 11. 13:46 | ||
(persze volt élet a white spirit előtt is...:))) | |||||
HûBérÚr | Adatlap | 163638 | 2010. szeptember 11. 13:45 | ||
nem egészen. Bár a white spirit gyakorlatilag egy "szuper tiszta lakkbenzin". Ha megnézed pl. a H-100 összetételét azt látom, hogy 80% white spirit + egyéb adalékok. White spirit-et művészellátokban lehet venni (pl.: windsor and newton). Előnye a többi pacsulival szemben, hogy foltmentesen, teljesen mattra szárad. | |||||
Szõkekapitány | Adatlap | 163637 | 2010. szeptember 11. 13:39 | ||
Emlékeim szerint angolszász nyelvterületen a hétköznapi festékhígítót (lakkbenzin) hívják white spiritek. A lakkbenzinnel egyébként tapasztalataim alapján az a gond, hogy ahány gyártó, annyiféle összetétel, tehát eléggé változó az "agresszivitása". | |||||
HûBérÚr | Adatlap | 163636 | 2010. szeptember 11. 13:01 | ||
minden makettezős oldalon - legyen az külföldi vagy hazai - a white spirit-et nyomatják a filterezéshez, és a befolyatásokhoz már egy jó ideje. Érdekes, hogy ide még nem érkezett el a híre...:))) | |||||
boomsly | Adatlap | 163635 | 2010. szeptember 11. 10:33 | ||
X INKVIZÍTOR X | Adatlap | 163634 | 2010. szeptember 11. 09:46 | ||
úgy látszik, nem fogalmazok érthetően, vagy egyesek nem olvassák végig amit leírok.. egy szóval sem mondtam, hogy MŰVÉSZOLAJAT HUMBROL HIGÍTÓVAL HIGÍTSON bárki is. ENAMEL = ZOMÁNCFESTÉK OLAJ = MŰVÉSZOLAJ enamelt a saját higítójával, olajfestéket terpentinnel kellENE higítani. átmosás / ki mit ért ezen amúgy ? / . én akrillal fújom a járműszínt, és utána enamel festékből kutyulom az átmosáshoz a színt, ez lehet BÁRMILYEN enamel festék, kb 2 rész festék, 8 rész higító, ezzel egy széles ecsettel átkenem a makettet, mindig felülről lefelé haladva, ahogy az esővíz is lemossa :) igen, foltosra szárad,de pont ettől lesz a járműnek patinás és használt kinézete, nem olyan mintha a garázsból szemlére tolták volna ki, mert az akril beszívja ezt a keveréket. ezután ugyanilyen keverékkel, csak kevesebb higítóval körbefolyatom a mélyedéseket, meg a felrögzített dolgokat. MŰVÉSZOLAJAT HARCJÁRMŰHÖZ NEM HASZNÁLOK, DE EZ NEM AZT JELENTI HOGY MÁS SE TEGYE...saját tapasztalat,és nem egy helyen olvastam, hogy szétesik-szétporlad a művészolaj a bemosáshoz alkalmazott sok higító miatt, és a terpentin mint írtam felszedHEti az előzöleg felfestett-fújt festéket. művészolajat csak figurákhoz használok, bőrfelületek és egyszínűre festett ruhadarabokhoz - de minden esteben aláalapozok 2-3 réteg akril vagy enamel festékkel, a felkenni kivánt művészolajhoz hasonló árnyalatú de attól világosabb színnel - de ezt sem higítom, sőt nedvességszívó papírra / pölö barna csomagolópapír matt felére / nyomom ki a művészolajat pár órára, hogy kiszívja belőle a nedvességet, akkor jöbban fed, és az ecsetes maszatolásnál nem szedi föl az alapot. akril : nekem 1:1 aránynál NEM JÖN KI A PISZTOLYBÓL sem a tamiya, sem a gunze, sem a vallejo - italeri kompresszorom van, és tamiya felsőtartályos pisztoly. csak foltosra-szemcsésre köpködi ki a pisztoly. ezért a festék - higító arány SZÁMOMRA 1:3, 1:4,2-3 csepp retarderrel / hiába írják hogy a gunze akril higítójában van retarder, úgy vettem észre KELL még bele plusszban egy kevés / sőt a vallejonál kb 1:5, és még retardert is kell beletennem. ne akarjatok egy rétegben tökéletes fedést, ez még sötétebb színeknél sem megy, ráadásul ha vastag a festék, megrepedezhet, meg ronda lesz. enamel : fújáshoz jó a saját és a szintetikus higító / EZ A NEVE !NEM TERPENTIN ! /, viszont ezt kissé jobban kell higítani mint az akrilt mert nem olyan finom a pigmentszerkezete - ellenben jobban ragaszkodik a műanyaghoz mint az akril, ezért ezzel alapozok mielött az akrillal felfújom a végleges színeket. lánctalpat csak enamelle festek, a sok koszolási macera miatt, egyszerűen jobban bírja a strapát. és nem győzöm elégszer mondani : KI KELL VÁRNI A TELJES SZÁRADÁSI IDŐT, mielött antkolni kezdeünk, vagy épp a következő réteget festjük. ez enamelnél legalább 24 óra, de ecsetelésnél így is érheti kellemetlen meglepetés a boldogtalan makettezőt, akrilnál 4-6 óra.JOBB VÁRNI,mint a kapkodás miatt elrontani ! a művészolajnál meg legalább 2-3 nap, mire megszárad, de akár több is lehet ! A MAKETTEZÉS NEM LÓVERSENY !NE KAPKODJATOK, nem arról szól a dolog hogy 2 nap alatt elkészüljetek nekem hónapokig tart mire egy járművel elkészülök - de az olyan is. ne akarjon senki fórumok alapján félóra alatt festőzseni lenni, főleg ha még ragasztani - csiszolni se tud rendesen, mert amit öszerak, azon ordítanak a hézagok meg az illesztési hibák. miért ragaszkodtok ahhoz, amit olvastok máshol ? a makettezés lényege a kreativitás, hogy GONDOLKOZZ, és nem az hogy pontról-pontra másolj másokat. | |||||
cimber | Adatlap | 163633 | 2010. szeptember 10. 20:15 | ||
Szia! Én a Gunze akrilra lakkbenzinnel hígított enamellel folyatok, mosatok. Semmi gond vele. | |||||
boomsly | Adatlap | 163632 | 2010. szeptember 10. 18:49 | ||
Számít az is, mióta áll a bolt polcán a festék és milyen körülmények között, valamint mikor is gyártották. A helyi játékboltban még lehet kapni a régi tégelyes Revell festéket! | |||||
vlevi | Adatlap | 163631 | 2010. szeptember 10. 18:07 | ||
A Revell erre azt írja, hogy 3 festék, 2 hígító. De ez nagyon nagy mértékben változó. 1:1 aránnyal nagyon nem tudsz mellélőni, utána még lehet hígítani, vagy sűríteni. De ez, ahogy írták már, nagyon változó. Még akkor is, ha csak revell enamelt használt, mert mindegyik tégely festéknek más és más a sűrűsége, máshogy fed, satöbbi. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |