/ Fórumok /

Festés

Minden ami festés! Tippek, technika, minták, színek...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391.
Paul 165249 2011. augusztus 12. 21:05
Válasz erre
köszi szépen,de már felfújtam körbe.
Tibcsi 165248 2011. augusztus 12. 21:04
Válasz erre
Tibcsi 165247 2011. augusztus 12. 21:04
Válasz erre
28541_1341123978652_1547760254_31018737_7088659_n
28541_1341123978652_1547760254_31018737_7088659_n

Olyan képet nem találtam. Csak olyant, hogy a törzs alján volt csak csík. (végülis ott lényeges)
novakmate 165246 2011. augusztus 12. 21:00
Válasz erre
Két funkciós pisztolyhoz
Tibcsi 165245 2011. augusztus 12. 20:47
Válasz erre
Máté,

Az is fontos lenne, hogy legalább anyit elárulj, hogy milyen szórópisztolyba kellene.
novakmate 165244 2011. augusztus 12. 20:12
Válasz erre
Üdv!
Valakinek van eladó 0,2-es düznije?
Fontos lenne
Paul 165243 2011. augusztus 12. 14:35
Válasz erre
sziasztok
Előfordult olyan hogy egy c-47-es szállítógép törzsére nem,hanem csak a szárnyaira festettek inváziós csíkokat?
A válaszokat előre is köszönöm.
üdv
ko1122 165242 2011. augusztus 12. 14:26
Válasz erre
Fém kasznifelület festésére milyen akril festéket ajánlatok feket színben? 1/18 mérethez kellene. a Maestro egy kalap sz..r ebben a kategóriában, azzal csak kinlódtam és buborékos lett a felület, megfolyt a festés is.
joci232 165241 2011. augusztus 9. 22:21
Válasz erre
mattlakk mint a matt festék "azért matt mert szétszórja a fényt"
novakmate 165240 2011. augusztus 9. 22:04
Válasz erre
És ha matt lakkal fújom le a felületet? Az is ad bizonyos fényességet. Csak mert ha elötte fényessel fújom és rá a matt lakk akkor szinte ugyanolyan fényes marad mintha nem is fújtam volna le mattal.
vlevi 165239 2011. augusztus 9. 20:39
Válasz erre
Ahogy Tibcsi is ajánlotta, ne is kísérletezz matt felületre matricázni. Van, akinek már sikerült, de inkább ne. A matt felület azért alkalmatlan alapvetően a matricázásra, mert nem egyenletes a felület. Pont ettől matt, mert nem egyirányba szórja szét a fényt. Ha pedig erre az egyenetlen (mikroszkópikus méretekben értendő) felületre matricát ragasztasz, akkor az apró résekben megszorul a levegő, és emiatt fényleni fog a matricának az a része, ahol egyébként átlátszó réteg van.
Tibcsi 165238 2011. augusztus 9. 17:57
Válasz erre
Matricázás előtt a makettet fényesre lakkozni, fényes lakkra matricázni, majd matt lakkal beálllítani a felület fényességét.
novakmate 165237 2011. augusztus 9. 17:46
Válasz erre
Az a lényeg, hogy harcjárműre menne a matrica.
A matrica meg nagyon fényes a felülethez képest és azt akarom, hogy egységes legyen.
Tibcsi 165236 2011. augusztus 9. 17:39
Válasz erre
Ha viszont bemattul a matrica (mert levegő van alatta), akkor fényes felületre kell matricázni. Ezt fényes festékkel, vagy fényes lakkozással érheted el.

Sajnos utólag már nemigen lehet mit tenni...
Propellerfanatic 165235 2011. augusztus 9. 16:45
Válasz erre
Üdv!
Sehogy!
Addíg jó, amíg fényes a matrica. Ha bemattul, levegőbuborékok vannak alatta.
Ha mattítani akarod a fényes matricát, lakkozni kell, matt lakkal.
novakmate 165234 2011. augusztus 9. 16:31
Válasz erre
Üdv!
Matricázásnál hogyan lehet elérni, hogy ne maradjon fényes a matrica?
bercsi 165233 2011. augusztus 9. 09:22
Válasz erre
doky3 165232 2011. augusztus 9. 08:58
Válasz erre
Azért nem írt senki, mert heti 12 alkalommal teszik fel ezt a kérdést. Itt görgess vissza egy picit, sokszor leírták már. Acetonmentes körömlakklemosó, fékfolyadék, lefolyótisztító.
berenyi_tamas 165231 2011. augusztus 8. 17:23
Válasz erre
Sziasztok!
Valaki tudna nekem abban segíteni, hogy a makettről mivel tudnám lemosni a festéket?
Matyesz 165230 2011. augusztus 6. 20:53
Válasz erre
bocsi. gyorsan írtam, mielőtt lejebb olvastam volna :-)
Matyesz 165229 2011. augusztus 6. 20:38
Válasz erre
Sziasztok!
Üdvözlök mindenkit. Új vagyok itt.
Mostanában vettem első retuspisztolyom. Az volna a kérdésem, hogy a vallejo spray-s alapozót (illetve lakkot) ki lehet-e fújni a pisztolyból 0.25-ös düznivel?
köszi
Z63 165228 2011. augusztus 4. 17:16
Válasz erre
Máté!
Az alapnak felfested( fújhatod is) a világoszöldet, utána a legnagyobb kiterjedésű foltokat( sötétzöld), aztán ezekre ráfested sorban a feketét, majd a rozsdavöröset. Ez sajnos ecsetes munka végig és meglehetősen komoly türelemjáték. Fotók vannak a ruhákról, de az első turkálóban is vehetsz egy ilyen mintás nadrágot, használtan akár 1000,-Ft alatt. Ha utánanézel, ugyanazzal a technikával festendő, mint az SS borsó, vagy platánmintás ruhái, csak a színek mások.
Üdv,Z63
gaborka 165227 2011. augusztus 2. 10:56
Válasz erre
Azt is lehet, vagy ráragaszthatsz papírzsebkendő darabot festés előtt.

c[ ]
gaborka 165226 2011. augusztus 2. 10:53
Válasz erre
Ha zománcfestékkel dolgozol, akkor a befolyatást más komponensű festékkel kell csinálni, például vizes (nem oldószeres) akrillal. Használhatsz színes tust is, vagy wargame-hez készült termékeket pl. Citadel színes bemosókat is. Mindig várd meg hogy a lakkozás tökéletesen megszáradjon.

Mivel az akrilok gyorsan száradnak, gyorsan kell dolgoznod. A híg akril keverékbe érdemes 1-2 csepp mosogatószert tenni hogy jobban folyjon.

c[ ]
Máté 165225 2011. augusztus 2. 07:47
Válasz erre
Sziasztok az lenne a kérdésem hogy valaki nem tud-e borsó mintájú német katonai ruhát hogy kell festeni?
Sokan alkalmazzák valaki emlegette hogy leírja de elfelejtette.
Üdv.Máté
Levix 165224 2011. augusztus 2. 00:27
Válasz erre
!VF-301 F-4S 155749 in an experiment scheme at NAS Miramar in May 1984
!VF-301 F-4S 155749 in an experiment scheme at NAS Miramar in May 1984

Ezen jól látszik a szárny réselés. Ez tényleg egy S.
Levix 165223 2011. augusztus 2. 00:25
Válasz erre
155836 USN F-4J VX-4 BLUE CS 1972
155836 USN F-4J VX-4 BLUE CS 1972
206 f-4j153871-vf151-1977
206 f-4j153871-vf151-1977
204 F-4J 155864 1984
204 F-4J 155864 1984
F-4J 155840 WT07 RARE CAMO SHOT 1982 VMFA232
F-4J 155840 WT07 RARE CAMO SHOT 1982 VMFA232
m 155522 USMC F-4J VMFA-312 SPLINTER
m 155522 USMC F-4J VMFA-312 SPLINTER
n 211 F-4J 153879 NL211 VF194 1976
n 211 F-4J 153879 NL211 VF194 1976
x155522 ND-207 F-4J VF302 1982
x155522 ND-207 F-4J VF302 1982
00 VMFA-232 F-4S 158369 at Nellis AFB in 1984
00 VMFA-232 F-4S 158369 at Nellis AFB in 1984
02 VMFA-232 F-4S 153833 at Nellis AFB in 1984
02 VMFA-232 F-4S 153833 at Nellis AFB in 1984
06 VMFA-232 F-4S 155794 at Nellis AFB in 1984
06 VMFA-232 F-4S 155794 at Nellis AFB in 1984
10 VMFA-232 F-4S 153893 at Nellis AFB in 1984
10 VMFA-232 F-4S 153893 at Nellis AFB in 1984
12 153810-mfa232-nov82
12 153810-mfa232-nov82

Pár F-4J. Lehet, hogy közben már S-re konvertálva. A különbség a szárny belépő réselése az S-en, az új radar, a füstmentes hajtómű. A szárnyon ha fel van hajtva jól láthatóan recésnek tűnik a belépőél. Nem mind S ami annak van írva.

Gyári számok ellenőrzése:
thephantomshrine.co.uk/Databases/f4-serials.txt
Tibcsi 165222 2011. augusztus 1. 22:32
Válasz erre
Az F-4J-t csak a haditengerészet (és a tengerészgyalogság) használta. Tudtommal nem volt terepmintás festése, csak szabványos NAVY kamókkal repült. Az F-4S-en hasznáták egy időben kísérleti jelleggel a Ferris festést, ez egy kicsit elüt a szokványos szürkétől.

Az USAF F-4C/D első látásra nagyon hasonló a J tipushoz, ezek viszon léteztek terepmintás (SEA) kamóval.
novakmate 165221 2011. augusztus 1. 21:53
Válasz erre
Üdv!
A befolyatást, átmosást, hogy érdemes csinálni? Milyen festékkel, hígítóval?
Jelen esetben enamel festékekkel és lakkal dolgoztam.
messer109 165220 2011. augusztus 1. 21:35
Válasz erre
Sziasztok. Tudnátok nekem abban segíteni, hogy F-4j-nek volt-e terepmintás festése/army/ vagy ezt a típust csak a haditengerészet használta?
Ha lenne ilyen minta tudnátok nekem csatolni?

előre is köszönöm a segítséget
garfield231 165219 2011. július 31. 22:01
Válasz erre
Sziasztok!

Az szeretném kérdezni:az ülés ülő felületét h.szoktátok rücskössé tenni.Tudom h.volt már róla szó,de nem találtam meg.Festés után szódabikarbónát kell rá szórni,ugye?

Előre is köszi.
Üdv.
Z63 165216 2011. július 31. 19:11
Válasz erre
Zsolti1537!
Nevében a típusa: Flat=matt
Zsolti1537 165215 2011. július 31. 19:08
Válasz erre
Sziasztok

A Tamiya TS-80 flat clear az a fényes lakk?
Z63 165214 2011. július 31. 17:40
Válasz erre
Akkor inkább mosd le! Csiszolás után úgyis újra kell festened.
gaster 165213 2011. július 30. 21:28
Válasz erre
Meglehet, bár az a vicces, hogy nekem csak a jobb oldali szárnyon illetve hátul lett ilyen, mindenhol máshol meg szép, sima, egyenletes, az öcsém pedig ugyanakkor festett ugyanabból és neki mindenhol szép lett... Majd holnap leszedem valahogy, először megpróbálom csiszolni, aztán ha úgy nem megy akkor lehígitózom...
Köszönöm a tanácsokat

gaster
Z63 165212 2011. július 30. 21:19
Válasz erre
gaster!
Ha darabos és csomós lett, lehet, hogy bedöglött a festéked! Főleg az enamelek hajlamosak erre, Humbrol,Revell, MM, csak a Tamiya nem! Lakkbenzinnel lemosható.
Üdv,Z63
gaborka 165211 2011. július 30. 18:16
Válasz erre
Ja és még ott van az ütközőcsavar is amivel a fúvókanyílást beállíthatod,

C[]
gaborka 165210 2011. július 30. 18:14
Válasz erre
A 0,3 a fúvóka átmérőjére vonatkozik, önmagában véve semmi köze a vonalvastagsághoz. A vékony vonal négy tényezőtől függ:
- hígítás - be kell állítani a megfelelő sűrűséget kísérletezéssel
- nyomás - alacsonyabb nyomás elvben kisebb átszóródást eredményez, persze akármeddig nem csökkentheted
- a felület távolsága - közelről vékonyabbat tudsz fújni
- a fúvóka átmérője

Ezen kívül még vannak trükkök, használhatsz fojtószelepes adaptert a levegőkeverék szabályozására, leveheted az első gyűrűt a pisztolyról az átszóródás csökkentése érdekében és pl. tehetsz 1 csepp fényes lakkot a festékhez ugyanebből a célból. A lényeg hogy ezt így távgyógyászattal nem lehet megoldani, próbálkozz.

c[ ]
gaborka 165209 2011. július 30. 18:10
Válasz erre
A festék felszedte az előző réteget. Vagy nem volt rendesen kiszáradva vagy a festék fajtája ilyen (Testors pl. ecsettel hajlamos felszedni magát). Csiszolással segíthetsz rajta, de optimálisan le kellene mosnod és újrafesteni.

c[ ]
gaborka 165208 2011. július 30. 18:08
Válasz erre
Igen csak várd meg amíg az akril rendesen átkeményedik (1-2 nap meleg száraz helyen)

c[ ]
joci232 165207 2011. július 30. 17:57
Válasz erre
Uraim!

Ha az enamel alapfestésre akril lakkot viszek fel, akkor lehet befolyásokat, fakítást olajfestékkel végezni?
vlevi 165206 2011. július 30. 16:14
Válasz erre
Ecsettel, nagyobb felületekre szerintem csakis enamel. Azaz olajos. Pl. már egy 1/72-es repülőt sem tudok elképzelni, hogy képes lennék lefesteni ecsettel, Tamiya akrillal. De festékszóróval már nagyon jól használhatóak az akril festékek.
Don 165205 2011. július 30. 15:42
Válasz erre
Válaszolva a kérdésedre: attól függ mit festesz és és milyen eszközzel (ecset vagy pisztoly). Egyaránt lehet szép eredményt elérni akrillal és olajbázuisúval is. Az akrilok egyre inkább elterjedtebbek, kevésbé büdösek, és gyorsabban is száradnak. Neked kell eldönteni, melyik fekszik jobban. Kezdőként talán fontos lehet az is, hogy melyik festékpaletta rendelkezik az általad használni kívánt színekkel, és mennyire könnyen tudod pótolni, ha elfogy egy egy színed. 
A higítás mindig a festékfajtától függ, általánosságban nem lehet így megmondani. Más higítást igényel minden festékfajta, és festési stíllus is.

Ha kicsit visszaolvasol, biztos, hogy megtalálod a kérdéseidre a választ!

Don
Don 165203 2011. július 30. 15:31
Válasz erre
Sziasztok!
Kérdésem az lenne , hogy kezdőként a szintetikus olajbázisú vagy vízbázisú festékkel kezdjek el dolgozni? Melyikkel könnyebb dolgozni, melyiket milyen arányban kell hígítani?
gaster 165202 2011. július 30. 12:29
Válasz erre
Sziasztok!
Több mint egy év kihagyás után újra el kezdtem készíteni a repülőmet (revell 1:72 p-47d) és már rögtön adódott egy új probléma: le akartam festeni még egy réteg festékkel, be is kevertem nagyszerűen aztán mikor felvittem a repülőre (ecsettel) darabos lett, mindenhol kis csomók vannak.. Valaki nem tudja, hogy ezt mi okozhatta, és esetleg csiszolással kijavíthatnám?

Üdv, gaster
Varjúbácsi 165201 2011. július 30. 09:32
Válasz erre
Abszolut tipp nem létezik, rengeteget kell próbálkozni, amíg a saját pisztolyoddal a Te kezed rááll a jó vonalvastagságra. Ami biztos: minél közelebb tartod a pisztolyt a felülethez, annál vékonyabb lesz a vonal. De belejátszik a nyomás, és a festék higítása is.
messer109 165200 2011. július 30. 08:46
Válasz erre
Sziasztok. Tudnátok nekem abban segíteni, hogy a festékszóró pisztolyon hogyan tudom a festési vastagságot állítani? Elvileg az enyémmel lehet, 0.3 mm vastagon is festeni, csak nem tudom, hogy hogyan kell beállítani. Segítségeteket előre is köszönöm
vlevi 165199 2011. július 28. 17:06
Válasz erre
Inkább denszesz+egy kevés retarder. Utóbbi időben azt vettem észre, az emese körömlakkleomosótól nagyon gyenge lesz e felület, már dörzsölésre is leválik, hátmég maszkolásra. Denszesszel hígítva viszont elég ellenálló felület lesz belőle, és szerintem fényesebb is.
Caola lemosót nem tudom, de én azt csak nagyon beszáradt festékek kimosására használom, hígításra nem.
garfield231 165198 2011. július 28. 15:24
Válasz erre
Sziasztok!

A Tamiya lakkjához(x22)csak kifejezetten az Emese körömlakk lemosó jó hígítás céljából,vagy esetleg a Caola is +felel?

Üdv.
Lucky13 165197 2011. július 28. 12:12
Válasz erre
Szia!

Vallejo lakkot saját higítójával szoktam keverni kb 60- 40%- ban kb, és adok hozzá 2- 3 csepp gunze retardert is. Tapasztalatom szerint még így is nagyon könnyen beleköt a dűznibe ezért mindig tartok kéznél egy oldószeres ecsetet amivel le lehet mosni a tűhegyről a ráépült anyagot. Ezen hátrányos tulajdonságától eltekintve tényleg nagyon szép felületet képez. 0.4- es dűznivel szoktam fújni valamivel 10 psi nyomás felett szinte csak ködölve a felületet, így nagyon jól be lehet állítani a makett végleges fényét. A vallejo model air festékeket viszont pont emiatt nem használnám szívesen, mivel alapból több levegővel szeretek fújni vékonyabb rétegben, pár másodperc alatt ráépül a tűhegyre lerontva ezzel a szórásképet. Kíváncsi volnék ezzel kapcsolatban mások tapasztalataira is, mert harcjárműves kollégáktól láttam már gyönyörű munkákat amelyek vallejo festékekkel készültek...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391.