/ Fórumok /

Festés

Minden ami festés! Tippek, technika, minták, színek...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387.
cimber 165366 2011. szeptember 9. 07:45
Válasz erre
Szia!

A surfacert festés előtt át kell csiszolni/polírozni és akkor szép lesz a felülete.
IvanG 165365 2011. szeptember 9. 05:44
Válasz erre
Nem próbáltam, attól tartva, hogy az egy picit érdes, a fölé kerülő vékony rétegen pedig átüt az érdesség és kezdhetem előről... Az miért nem jó, ha magával a színnel aládolgozom?
Látni szeretnék már egy olyan felületet amit az utóbbi hszk-ban leírt, nagy gondossággal, precízen készített vki, hogy tényleg megéri-e a fáradtságot! Hol láthatok ilyet?
gaborka 165364 2011. szeptember 8. 19:23
Válasz erre
Nem; arra gondoltam, hogy egy alapozó-felületképző anyaggal (pl Surfacer) lefújod az egészet, hogy a festéket elszigeteld a műanyagtól.

c[ ]
IvanG 165363 2011. szeptember 8. 11:59
Válasz erre
Az alapozással nincs gond, az szép lesz. Nagyon messziről nem akartam, mert megszáradhat a festék "menet közben". Tudom jól, finoman adagolni a festéket.
Az alapozás alatt azt érted, h magával, a színnel alapozok, csak vékonyan, ugye?
gaborka 165362 2011. szeptember 8. 11:50
Válasz erre
Ha oldószeres autófestéket használsz akkor mindig alapozni kell alá, és akkor is az első 1-2 réteget nagyon vékonyan, messziről kell felfújni. Mindig meg kell várni hogy az alapozó csontkemény legyen (1-2 nap).

c[ ]
IvanG 165361 2011. szeptember 8. 11:43
Válasz erre
Mit rejt ez a Compound?
Tkép, nem muszály tükörfényesnek lenni egy autónak, csak ha szalon minőségűt szeretnél. Nincs bajom a fényességgel, a narancsossággal viszont volt/van. Márpedig attól lehet fényes, hogy narancsos, viszont lehet fénytelen, de narancsmentes. Remélem érthető vagyok! :)
IvanG 165360 2011. szeptember 8. 11:36
Válasz erre
Bíztató amit írsz, én régimódi lehetek, mert a zománcban hiszek. Viszont türelmetlen is és lehet, hogy a gyors száradás érdekében akrillal is próbálkozom...
IvanG 165359 2011. szeptember 8. 11:34
Válasz erre
Az autó festék nem "bántja" a műanyagot? Vagy az autólakk az alatta lévő makett festéket?
IvanG 165358 2011. szeptember 8. 11:32
Válasz erre
Lehet, hogy nem tudom, mi "tökéletesen előkészített felület"...
IvanG 165357 2011. szeptember 8. 11:30
Válasz erre
Attól félek, hogy lepolírozom a kiálló részekről a festéket. Mi a titok, ha szabad tudni?
Köszi
IvanG 165356 2011. szeptember 8. 06:24
Válasz erre
Még valami: Érdemes-e Tamiya akrillal kasztnit fújni és ha elba...m, denaturált szesz leszedi-e, vagy sem?
Köszi
IvanG 165355 2011. szeptember 8. 06:20
Válasz erre
Kb. 2festék : 1higító. Az első réteg gyünyörűen ráfeszült a műanyagra és fedett(!), de mivel nagyon vékony volt nem volt fényes, természetesen kellett még egy. Az viszont már nem tudott kifeszülni az alatta lévő festék miatt - jobban "megállt" rajta. Nem gyakoroltam én ezt a dolgot még eleget. Ideje elkezdeni. A Tamiya spray nekem drága és nincs színválaszték sem nagyon, ha az eredeti színt szeretném. Azért érdekel.
Köszi
IvanG 165354 2011. szeptember 8. 06:12
Válasz erre
Köszi mindegyikőtöknek a fényezéssel kapcsolatos, hasznos tanácsokat! Most is tanultam újat.
ted978 165353 2011. szeptember 6. 18:00
Válasz erre
aha. majdnem mindenkitől ezt hallom. mégegy kérdés, és nem is zavarok. Gunze, vagy vallejo festékkel érdemesebb dolgozni.

üdv.: Sanyi
tankos_srac 165352 2011. szeptember 6. 13:49
Válasz erre
ted978 165351 2011. szeptember 6. 13:47
Válasz erre
Sziasztok! most kezdtem újra a makettezést, lassan készülnek a gépek, és jön a festés. ebben szeretnék segítséget kérni. Harckocsikat készítek. Ezekhez kellene nekem egy jó alapozófesték, amit pisztolyból fújnék. Ki mit használ?

köszi, és üdv.: Sanyi
vlevi 165350 2011. szeptember 5. 21:30
Válasz erre
Azt elfelejtettem, hogy én mit használok. Csakis Tamiya-t. Ebből többféle méret is kapható, 18mm-es szélességig teljesen jók, az annál szélesebb sajnos másféle, sokkal merevebb anyagból van, azt nem ajánlom.
Ezért én a 18mm széleset javaslom. Sokszor használom úgy, hogy az asztalon levágok belőle 1-2mm széles csíkokat, azzal pontosan körbemaszkolom amit kell, és a maradék felületet lefedem papírral, vagy bármi egyébbel.
És persze 1-2 darabon mindíg kimarad a maszkolás, és általában nem is veszem észre fújáskor, és csak akkor ordítok, amikor leszedem a maszkot :) :) :)
vlevi 165349 2011. szeptember 5. 21:27
Válasz erre
"Szia Robi, maszkoló szalagot mindegy milyet használsz, "
Egyáltalán nem mindegy, de neked szerencséd volt. A barkácsboltban, tescoban kapható maszkolószalagok nagy része túl erős, letépi a gyengébb festékeket, túl merev, és sokszor ragasztónyomot is hagy.
Miután elköltöttünk többezer, vagy akár tízezer forintnál is többet egy makettre, kiegészítőire, festékre, akkor ne a makettenként 40-50Ft-ba kerülő maszkolószalag darabon spóroljunk, mert csak bosszúság lesz a vége.
zkalos 165348 2011. szeptember 5. 20:41
Válasz erre
Kék Kobra játéknagyker Gyáli út, vagy Replika modellbolt Móricz Zsigmond körtér(ha még van fehér).
Hanoi 165347 2011. szeptember 5. 20:38
Válasz erre
Szia Robi, maszkoló szalagot mindegy milyet használsz, én Tecsoba vettem 300 ft-os anonim szalagot (annyira nem ragad, nem szedi fel a festéket és nem szivja meg magát nedvessággel), 5-ös pakkokba van, de egyesével is lehet vinni, és sokáig kitart... gyöngyösi és pesti tescoba is láttam már. Egyébként mindegy h milyet használsz...
Üdv.: Tamás
adam-85 165346 2011. szeptember 5. 20:30
Válasz erre
Abban kérnék segítséget, hogy ha fényes fehér lesz egy alapszín, akkor lehet-e azt később, (fényes lakk után) matt lakkal mattítani?
Ill., Budapesten hol lehet találni Gunze fehér, matt akril festéket?
Robi 165345 2011. szeptember 2. 20:40
Válasz erre
Maszkolószalagból milyen márka van, illetve mennyibe kerül átlagosan? Vagy mivel tudnám helyettesíteni?
gabes 165344 2011. szeptember 2. 18:48
Válasz erre
Rendben, le is tesztelem a próbadarabon!  
Köszi!
Starshiptech 165343 2011. szeptember 2. 18:47
Válasz erre
a lényeg hogy oldószeres..és az alkohol nem bántja...viszont teljesen meg kell száradnia..
gabes 165342 2011. szeptember 2. 18:38
Válasz erre
Köszönöm megpróbálom!

Most selymes lakk van rajta(oldószeres)Arra mehet vagy fújjam át fényessel?
Starshiptech 165341 2011. szeptember 2. 17:27
Válasz erre
Én is megnéztem a videót...
Javaslatom a következő!
Oldószeres festékkel fesd a makettet..majd a Valejo fehérrel fujd le ..utána közönséges alkohollal alakítsd ki a koptatást a valejo fehéren..
gaborka 165340 2011. szeptember 2. 17:17
Válasz erre
Egyelőre nincs mit, csak tipp... majd mondd el hogy mi vált be.

c[ ]
tubaboy 165339 2011. szeptember 2. 08:45
Válasz erre
Köszönöm a tippet, megpróbálom.

Üdv.
Starshiptech 165338 2011. szeptember 1. 19:50
Válasz erre
Fénykép0082
Fénykép0082

Eladó egy alig használt kompresszor.
adatok
130L/perc
nyomáskapcsolási tartomány 4-7bar
vízleválasztós nyomásszabályzóval ellátva.
Cserélhető szivacs levegőszűrő betét
Kondenzvíz leengedő szelep.
irányár:60.000ft..és ez csak a beépített alkatrészek nyers ára.
Makett is beszámítok amennyiben érdekel a kínált kit..

starshiptech@gmail.com vagy 30 4428172
gabes 165337 2011. szeptember 1. 16:00
Válasz erre
Sziasztok!

Ha a lenti linken látható koptatást (2:00-tól) szeretném megcsinálni, milyen anyagokat ajánlotok? A vallejo fehéret mivel lehetne pótolni, amit nem folyékonyra old fel a hígító? Hobby colort próbáltam a sajátjával, mr coloréval és airbrush cleanerrel.
Vagy nincs más hátra mint vallejot rendelni... :)?
Esetleg valami egyéb ötlet szép hóállca koptatásra?

Köszi!
Gábor
www.youtube.com/watch
Robi 165336 2011. szeptember 1. 13:19
Válasz erre
Jól van na tudod, hogy mire gondoltam
gaborka 165335 2011. szeptember 1. 12:07
Válasz erre
Szerintem próbáld ki más hígítókkal is a PUR alapozót, nekem a Gunze vagy a Tamiya ugrana be így elsőre, vagy a Vallejo tisztítófolyadék.

c[ ]
Tyimosenko 165333 2011. szeptember 1. 11:43
Válasz erre
Gázpalack? Azért légy óvatos, nyílt láng ne legyen a közelben. :))
tubaboy 165332 2011. szeptember 1. 11:23
Válasz erre
Sziasztok,

elolvasva sok bejegyzést próbáltam megfogadni a különböző gyártmányú festékekkel kapcsolatos tanácsokat, de sajnos nem sikerült makulátlanul, ezért a segítségeteket szeretném kérni az alábbi problémámmal:
Vallejo Arcylic Polyurethane szürke alapozót fújntam, de rendkívül gyorsan rászárad a tű végére rengeteg macerát okozva. Próbáltam higítani Vallejo Air Color saját higítójával és desztillált vízzel is, 1 bar nyomással 0,4 mm EVO Silverline pisztollyal. Az eredmény szép lett, de rengetegszer kellett megszakítanom a munkát és persze sok anyag ment a levesbe a folyamatos tesztelés miatt.

Remélem tudtok tanácsolni valamit, sok Vallejo Air festéket vásároltam, de ezt a szenvedést valahogy nem kívánom...

Köszönettel: Gábor
pecso 165331 2011. augusztus 31. 20:49
Válasz erre
Szia Altengernagy!
Várom a Ju-86 festési útmutatókat!
Köszi!
Freddy 165330 2011. augusztus 30. 16:41
Válasz erre
Én a ZiL vontatóberendezésén fényes lakk+fekete keverékével csináltam
Robi 165329 2011. augusztus 30. 15:29
Válasz erre
A kenőanyagot tudom-e úgy imitálni, hogy rakok a felületre egy kis feketét, és azt hígítóval szétmosom? Taracknak az emelő észéhez kell.
Z63 165328 2011. augusztus 29. 22:21
Válasz erre
IvanG!
Ha megtanulsz Tamiya spray-vel fújni, az olyan tükörsima lesz, hogy csak na! Aztán ezt is át lehet kenni Rubbing Compounddal, maj, mikor minden rajta van, jöhet a Tamiya Wax! Az eredmény megdöbbentően szép lesz. Persze, civil autót lehet fújni retuspisztolyból is, eredeti színre kevert 2K-s autófestékkel.
Üdv,Z63
f2d 165327 2011. augusztus 29. 18:50
Válasz erre
Nem akarlak elkeseríteni, de ha szintetikus festékkel nem tudtál síma felületet összehozni, akkor az akrillal se nagyon fogsz boldogulni. Ugyanis az akrilok sokkal gyorsabban száradnak, és ezért nincs idejük rendesen kifeszülni a felületen.
Amikor autókat építettem, akkor a nyári dög melegben tudtam a legjobb felületeket produkálni fényes Humbrol Enamel-el, polírozni se nagyon kellett olyan símák voltak.
Egyébként meg mindenki políroz az autósoknál, e nélkül nincs tökéletes eredmény.
vlevi 165326 2011. augusztus 29. 18:07
Válasz erre
Mennyire hígítottad "agyon"? Sajnos a fényes festékek már alig fednek, ha megfelelően hígítva vannak, ha pedig fednek valamennyire, akkor túl sűrűek :(
Ezért inkább a Lakkozás a megoldás.
De annyira, hogy pl. a Zero Paint festékei kevés kivételtől eltekintve matt festékek, mert az nem olyan kényes a fújásra, mint a fényes társai. És utána kétkomponensű autólakk.
A zero lakk helyettesíthető autófesték boltban kapható 2k autólakkal is. Szerintem tökugyanaz a cucc, csak kis üvegben Zero Paint felirattal 10x annyiba kerül...
gaborka 165325 2011. augusztus 29. 11:23
Válasz erre
Nincs. A polírozást nem úszod meg a tudomány mai állása szerint. A Humbrollal annyit tehetsz hogy megmelegíted fújás előtt (beállítod egy bögre forró vízbe a festéktégelyt), így szebben kifeszül, de políroznod akkor is kell majd.

c[ ]
juge75 165324 2011. augusztus 29. 09:00
Válasz erre
Próbáld ki: alaposan felkevered a festéket és megfelelően hígítod, vagy más fajta festéket használsz (Akril), jól előkészített felületre festesz.
A porlasztáson múlik a felületed, ha az előző kettő tökéletes.
IvanG 165323 2011. augusztus 29. 08:10
Válasz erre
Sejtettem, de neee! Nincs valami más, amit már az elején elkövetek és minden szép és jó lesz?
juge75 165322 2011. augusztus 29. 07:31
Válasz erre
Mint az igazi fényezésnél, valószínűleg itt is polírozni kell.
IvanG 165321 2011. augusztus 29. 06:29
Válasz erre
Nem tud valaki egy módszert, amivel civil autót lehet narancsmentesre fújni, vagy utólag eltüntetni a narancsosságot? Hiába higítom szét a festéket, a második réteg akkor is szar lesz. (Humbrol zománcot használok.)
Köszi
IvanG 165320 2011. augusztus 29. 06:26
Válasz erre
Nem tud valaki egy módszert, amivel civil autót lehet narancsmentesre fújni, vagy utólag eltüntetni a narancsosságot?
Köszi
Z63 165319 2011. augusztus 28. 22:55
Válasz erre
zkalos!
Sajnos, a narancsosság a sűrű festék ismertetőjele.A kihagyott idő alatt egyszerűen kimentél a gyakorlatból, de ezen ne keseredj el! Bárkivel megeshet. Mindig legyen egy régi makett a kezed ügyében, de legalább egy festett műanyag lap és MINDEN alkalommal először azon próbálj! Ha ott jónak tűnik, mehet a makettre!
Ezeket a 3/1-ben , meg egyéb arany-arányokat meg végre el kell felejteni! Ahány üveg festék, vagy lakk, annyiféle hígitás. Az üvegben más a sűrűsége egyenként minden adag festéknek! Az egyik vadiúj, a másik már használt, a harmadik szintén újonnan vásárolt, de a boltban másfél éve áll a polcon, párolgott a hígitó, mert nem zárt tökéletesen a kupak, mikor legutóbb visszatekerted, stb. Az egyedül üdvözítő, hogy egyszerűen ránézésre látod a kikevert cucc állagán, hogy jó-e. A csöpögésén a folyásán, stb. A Retardert jól adagoltad, avval nincs baj. Ha a vizes lakkhoz a Gunze Mr.higitóját(a büdöset) használod, sokkal szebben terül és jobban fújható!
Sok sikert és további díjnyertes maketteket!
Üdv,Z63
zkalos 165318 2011. augusztus 28. 21:02
Válasz erre
Urak !

Segítségre lenne szükségem. A lakkozással vannak gondjaim. Gunze akril lakkal dolgozom, és egyszerűen nem tudok normális sima felületet elérni vele. A Phantomom végső fényes rétege narancsos maradt, mellesleg alig akar kiszáradni, fél nap után is enyhén tapadós, de az ujjlenyomat nem marad meg rajta. Más lakkokba nem akarok beruházni, mert bespejzoltam belőle tekintettel a Kék kobráról szóló hírekre, és pénzem most nincs más drága oldószeres lakkokra, és persze szeretném élvezni az akril lakk előnyeit, bár már egyre szkeptikusabb vagyok ezzel szemben. Minden tapasztalat jó lenne ezzel kapcsolatban, mert már unom, hogy a drága, és sok munkaórát beleölt maketteket elszúrok a végső lakkozással. Régen ilyen gondom nem volt az Gunze akril lakkokkal (több nyertes gépem is volt akkoriban), csak mióta újra makettezem. Valamit rosszul csinálok szerintem. Mi a helyes technika ? Minden apró részlet fontos lehet nekem. Ezt a makettet úgy lakkoztam, hogy kb. 3/1-ben higítottam a lakkot, kb 5 ml lett, és ehhez adtam két csepp retardert. Viszonylag kis nyomással vittem fel(kb 0.8-1 bar), mert így talán nem a levegőben szárad meg, hanem a felületen. Tudom az akril nem olyan tökéletes, mint az oldószeres, de a felület túl narancsos maradt. H@S Evo pisztolyom van. Vissza kéne mattítanom, de nem tudom, hogy még fúllyak rá előbb fényes lakkot, vagy a mattítás eltompítja a narancsosságát. Ha kell, teszek fel közeli képeket is.
Előre is köszönöm !
pecso 165317 2011. augusztus 28. 16:41
Válasz erre
Vargapeter 165316 2011. augusztus 28. 14:55
Válasz erre
A festék száradása után egyszerűen ecsettel lejön!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387.