<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Mauro | Adatlap | 16305 | 2010. június 27. 15:53 | ![]() | |||||||||||||||||||||
akkor valszeg a B változatot szerzem be, "laikus" szemmel nézve, nagyon sok különbség nincs köztük, vagy tévedek :) ? Előzmény: (16304) antarktika 2010. június 27. 15:43 | |||||||||||||||||||||||||
antarktika | Adatlap | 16304 | 2010. június 27. 15:43 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Igen, az a jellemzőbb. | |||||||||||||||||||||||||
Mauro | Adatlap | 16303 | 2010. június 27. 15:42 | ![]() | |||||||||||||||||||||
köszönöm szépen :) ha jól látom a képeket akkor főleg a B változat látható rajtuk | |||||||||||||||||||||||||
antarktika | Adatlap | 16302 | 2010. június 27. 15:40 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Vietnám mindkét vátozatot. Pár kép vietnámi és kambodzsai gépekről és egy francia nyelvű fórum a PT-76 építéséről. http://www.colleurs-de-plastique.com/forums/showthread.php | |||||||||||||||||||||||||
joci232 | Adatlap | 16301 | 2010. június 27. 15:39 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Mauro | Adatlap | 16300 | 2010. június 27. 15:09 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Üdv mindenkinek Az utóbbi időben némiképp változó terveimnek köszönhetően, úgy döntöttem hogy beszerzem a Trumpeter PT-76-osát, ezzel idáig nem is lenne baj, a problémám annyi hogy egy ázsiai gépet szeretnék a végén, és azt szeretném megtudni hogy arrafelé (Laosz, Kambodzsa, Korea, Vietnám) melyik változatot használták a PT-76-ot vagy a PT-76B-t ? A választ előre is köszönöm ! | |||||||||||||||||||||||||
antarktika | Adatlap | 16299 | 2010. június 26. 21:17 | ![]() | |||||||||||||||||||||
A cseh lőtéri gránát csökkentett töltetű és időzített gyújtóval volt szerelve. Ez a 2,7 méter csak arra volt mérvadó, hogy az akkori NATO tankok ilyen magasak voltak ( M60 ), egyébként az ez alatti magasság sem volt akadály. Mx1000/V volt a képlet, mely azt jelenti, hogy a magasság szorozva 1000-el és osztva, hogy hány vonás alatt látod az irányzótávcsőben. Egy csomó tárgy magasságát megtanították velünk, azóta is tudom, hogy a villanyoszlop milyen magas. | |||||||||||||||||||||||||
gaunt | Adatlap | 16298 | 2010. június 26. 20:52 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Volt a 100mm-es lőszernek is csökkentett töltetű változata? Most is tanultam valami újat. :) Egyébként mennyire volt használható távolságbecslésnél a távmérő skála? Mi volt, ha a cél alacsonyabb volt 2,7 méternél? | |||||||||||||||||||||||||
antarktika | Adatlap | 16297 | 2010. június 26. 20:39 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Mi csak csökkentett töltetű lőtéri gránáttal löttünk, maximum 1000-2000 méterre, így igazi pontosságáról nem tudok nyilatkozni. Továbbá szerintem nagyon sok múlik a beszabályzásokon, a hideg és meleg belövéseken. Egy biztos, hogy a stabilizátoron nem múlott, ráállítottuk a célra és akárhogy pörgettük a torony alatt a testet, az nem mozdult el. | |||||||||||||||||||||||||
gaunt | Adatlap | 16296 | 2010. június 26. 17:12 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Üdv Antarktika! Akkor kérdeznék még. :) Mennyire volt pontos a D-10-es löveg amikor a hk. éppen nem mozgott? Milyen volt a szórása? | |||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 16295 | 2010. június 26. 12:41 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Jimbow | Adatlap | 16294 | 2010. június 26. 12:10 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Sziasztok! Na, az ABC szerinti M-betűig már teljes a képtár, leszámítva a legújabb szerzeményeket: mhrfweb.makett.org/MHRF/index.php Üdv! | |||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 16293 | 2010. június 26. 07:35 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Méretjelző (szélességjelző) lámpák: GSzT-64-3 zöld fényszűrővel elöl (2db), GSzT-64K vörös fényszűrővel hátul és a torony hátsó részén (2-2db). Ezek egy búrával ellátva fehér színűek kikapcsolt helyzetben. A Kalocsán készült Gvozgyika képen a bal oldali járművön (amit éppen kinyit a Bátyám) fehér búra van a hátsó jelzőn, a mellette levő standard vörös hátul a páncélon és a tornyon is(ez elöl zöld). | |||||||||||||||||||||||||
antarktika | Adatlap | 16292 | 2010. június 26. 07:13 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Az attól függ:) Ha kívül vagy, akkor hatalmas csattanás és ha több tíz méterre állsz, akkor is megcsap a légnyomás. Egyszer a katonai filmstudió készített filmet a lövészetről, hiába mondtuk a kameramannak, hogy ne álljon közel a lövegcsőhöz, ő látványos képeket akart. Állványostól dőlt fel. Bent a gépben sokkal konszolidáltabb, csak a hátrasikló ágyú fémes hangját hallod inkább és azt a rántást, amivel megremegteti az egész gépet, ezért vezetőként lövéskor ki kell nyomni a kuplungot, nehogy kár essen az erőátviteli rendszerben. Irányzóként meg arra kell figyelni, hogy erősen oda kell szorítanod a fejed az irányzótávcsőhöz, mert különben gyönyörű monoklid lesz az ütéstől. És a cseh lőtéri gránátnak penetráns bűze volt, még a rakétakilövő nyílást is kinyítottuk, hogy friss levegőhöz jussunk. Nyugodtan kérdezz, válaszolok, már amire emlékszem. | |||||||||||||||||||||||||
gaunt | Adatlap | 16291 | 2010. június 25. 20:44 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Bocs, hogy ilyen sokat kérdezek, de sajnos van egy gyógyíthatatlan "betegségem": Súlyosan harckocsi-, azon belül is T-55 mániás vagyok. :) Lenne még egy kérdésem, milyen érzés, amikor elsütik a harckocsiágyút? | |||||||||||||||||||||||||
antarktika | Adatlap | 16290 | 2010. június 25. 20:21 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Nem tudom pontosan... Talán az elölre nézők fehérek, oldalra zöld, a torony magasság és a farpáncél piros. Az "indexelésre sem emlékszem, talán nem volt benne ilyen, talán... | |||||||||||||||||||||||||
gaunt | Adatlap | 16289 | 2010. június 25. 19:41 | ![]() | |||||||||||||||||||||
A BRM-1K-ban állítólag volt egy irányjelző kapcsoló(?) amit ha a vezető működtetett, akkor a szélességjelzők az adott oldalon villogtak, úgy mint az autókon az index. Legalábbis ezt írja az üzemeltetési utasítás. Arra vagyok kíváncsi, hogy az 55-ösökön is volt ilyen? Akkor ezek szerint a jelzők elölről hátrafelé haladva zöld-fehér-piros? (akkor már miért nem piros-fehér-zöld? :):) ) | |||||||||||||||||||||||||
antarktika | Adatlap | 16288 | 2010. június 25. 19:23 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Pontosan nem tudom milyen irányjelzésre gondolsz. Arra, hogy a különböző színű fények alapján meg lehetett állapítani a tök sötétben is, hogy jön, vagy megy a jármű, illetve milyen irányba áll a torony? Valami olyan rémlik, hogy a torony magasságjelzője és a hátoldalon pirosak, elöl zöldes és talán fehér, de teljesen nem biztos, így 20 év után...:) Mindenesetre a színkombinációk alapján lehetett tudni a jármű mozgási irányát. Aztán infrában mindegyik világoszöld volt, mely lehetőséget adott arra, hogy célnak véljük és bekopogtassunk a másik gépbe. | |||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 16287 | 2010. június 25. 18:52 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Ne feledjük, holnap (szombaton): nyílt nap az újpesti hadikikötőben 9.00-16.00 lövésznap Debrecenben 7.30-12.30 Jó fotózást! | |||||||||||||||||||||||||
mykman | Adatlap | 16286 | 2010. június 25. 16:17 | ![]() | |||||||||||||||||||||
KZKT-7428 , bocs | |||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 16285 | 2010. június 25. 14:05 | ![]() | |||||||||||||||||||||
A Vityaznak Ural-hátsólámpája van. | |||||||||||||||||||||||||
mykman | Adatlap | 16284 | 2010. június 25. 13:30 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Sziasztok ! Tudja valaki mi a pontos tipusa ennek a vontatónak ? Antarktika linkjének az első fotója. Annyit már kiderítettem hogy КЗКТ-7428 alváz de a többit nem tudom. | |||||||||||||||||||||||||
gaunt | Adatlap | 16283 | 2010. június 25. 13:17 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Antarktika! Lenne egy-két kérdésem: Letöltöttem a BRM-1K üzemeltetési utasítását, és olvastam benne, hogy a szélességjelző lámpákat (GSzT-64) lehet irányjelzőként is használni. A kérdésem az lenne, hogy ez a T-55 esetén is így van? A másik kérdésem pedig az lenne, hogy az elülső GSzT-64 lámpák közül, ami oldalra van elfordítva, azok milyen színűek? | |||||||||||||||||||||||||
antarktika | Adatlap | 16282 | 2010. június 25. 08:21 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Ipari mennyiségű kép orosz katonai off-roadról. Van itt minden. Kamaz, új Uaz, Ural, KZT, MT-LB, szinte az összes gumis és lánctalpas szállító. http://igor113.livejournal.com/77878.html | |||||||||||||||||||||||||
bubi777 | Adatlap | 16281 | 2010. június 24. 17:23 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Kedves notarius és mindenki! Amatőr vagyok. Kérdéseim segítségkérés hiszen én is beszereztem A ZIL 157, ZIS 151 és BTR 152 járművet. Tervem egy hasonló 1956-os dioráma építése volt. Én referencia képet nem láttam arra a járműre vonatkozólag melyet "Imre bátyánk" épített. 1956-os budapesti események során én csak ZIS 151 típusú járműről készült képeket láttam. Ez nem egyezik a ZIL 157 motorháztetővel, hűtőráccsal, kerekeivel, sőt még az akkoriban használt gumiabroncs mintázata is eltér a későbbi a ZLI 157-es típusokra szerelttel, habár kompatibilisek. Van még pár különbség de az nem ennyire szembetűnő. Nem véletlenül szereztem mind a két teherautót. Tehát, ha van olyan archív kép mely Imre járművét igazolja, azt én is szívesen venném. Kevésbé kellene az amúgy szép Tumpeter készletet átfabrikálni. Notarius! Nem tudom mi volt a sértő az írásaimban. A legtöbben gondolom archív képek alapján ill. segítségével dolgoznak. Egy ilyen felmutatásával gyorsan helyre lehetne tenni aggájaimat. Nem? | |||||||||||||||||||||||||
notarius | Adatlap | 16280 | 2010. június 24. 16:54 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Alapjában nézve is sértő a gondolat, hogy Imre bátyánk nem tudná, mit is épít. Ez nem lenne rá jellemző. | |||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 16279 | 2010. június 24. 15:49 | ![]() | |||||||||||||||||||||
csehmodell | Adatlap | 16278 | 2010. június 24. 15:40 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Hello! Adott két Uaz parancsnoki makett, az egyikből honvédségi, a másikból határőr autót szeretnénk faragni, kérdésem az lenne, hogy miben különbözött a két szerv jele egymástól (80-as évek a korszak) és milyen sajátosságok voltak a két kocsin? (Vasútmodellhez kellene a két kocsi, 1:43 méretarányról beszélünk és ha már a két jelzés meglenne, azért is nagyon hálás lennék.) Köszönöm szépen. | |||||||||||||||||||||||||
bubi777 | Adatlap | 16277 | 2010. június 24. 11:47 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Szia Maz! Igen látom, hogy egy átalakított 157-es. A hátsó tengelyek 4-4 kerékkel vannak ellátva. De szerintem a motorháztetőt és a hűtőbordákat (orrát) is le kellet volna cserélni. | |||||||||||||||||||||||||
bubi777 | Adatlap | 16276 | 2010. június 24. 11:35 | ![]() | |||||||||||||||||||||
kamovos | Adatlap | 16274 | 2010. június 23. 12:50 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Szia bubi777 "ZIl 151 szerintem nem is létezett." Hát ezek itt micsodák? www.ok.hu/katalogus Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 16273 | 2010. június 23. 11:28 | ![]() | |||||||||||||||||||||
BUK-M1-2: www.ausairpower.net/APA-9K37-Buk.html | |||||||||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 16272 | 2010. június 23. 09:54 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Jimbow | Adatlap | 16271 | 2010. június 23. 09:40 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Köszi! ÉS akkor ebből a 9P113 a hordozójármű? A SCUD-B esetében hogy van ez? Üdv, ÁDám | |||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 16270 | 2010. június 23. 07:52 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Maz | Adatlap | 16269 | 2010. június 23. 06:43 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Bonyolultabb a helyzet. A ZiL-157-est valóban 1958-tól gyártották. Sztálin halála után még '58 előtt ment ZiL-151 néven a gyártás. Ha jól emlékszem Imre mindkét készletet felhasználta, legalábbis az elején ezt tervezgette. | |||||||||||||||||||||||||
Jimbow | Adatlap | 16268 | 2010. június 22. 23:05 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Sziasztok! Egy kis segítség kéne. A Luna-M (FROG-7B) a rakéta neve, és a 9P113 a komplexum neve, ZiL-135 hordozón? Ez így helyes? Köszi! | |||||||||||||||||||||||||
bubi777 | Adatlap | 16266 | 2010. június 22. 22:39 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Sziasztok! Kovács Imre szépen kidolgozott 1956-os témájú diorámáját nézegetve(PRO MODELL 2010/3 51. oldal)merült fel bennem a kérdés. Ha a Trumpeter készlete lett felhasználva akkor az ZIL 157. Ha a Zvezda akkor ZIS 151. Korban ez illene oda. A ZIL-t 56 után gyártották. ZIl 151 szerintem nem is létezett. A képet nézegetve szerintem ez egy ZIL 157-es. Tehát korban szerintem ez így nem valós. | |||||||||||||||||||||||||
antarktika | Adatlap | 16265 | 2010. június 22. 19:52 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Jimbow | Adatlap | 16264 | 2010. június 22. 18:21 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Köszi! Mintám már van színes is, inkább azért kéne fotó, mert hátha különbözik a szovjet gyártmányoktól. Már ha egyből onnan importálták. Üdv! | |||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 16263 | 2010. június 22. 18:05 | ![]() | |||||||||||||||||||||
gaunt | Adatlap | 16262 | 2010. június 22. 18:05 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Akkor ezek szerint mégsem írtam hülyeséget előbb. Egyébként egy kanadai barátommal pont arról beszéltünk nem is olyan rég, hogy a NATO nagy hibája, hogy a légvédelemben túlságosan a légierőn van a hangsúly, így minden ami a Stinger és a Patriot között van hatótáv terén,úgy kompletten hiányzik. Légtérellenőrző radarok terén is komoly hiányosságok vannak a NATO-ban, bár korszerűek, de képességeik meg sem közelítik az új orosz fejlesztéseket. | |||||||||||||||||||||||||
Jimbow | Adatlap | 16261 | 2010. június 22. 17:55 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Sziasztok! Finn T-55 képeket keresnék, lehetőleg splinter camósat, de bármi jól jön. Köszi, üdv! | |||||||||||||||||||||||||
Jimbow | Adatlap | 16260 | 2010. június 22. 17:44 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Max. kézifegyvert. A legújabb adag lóvé felhasználásáról annyit tudok, hogy főleg kommunikációra megy el, katonai laptopok, ilyesmik. Az is főként a KMZ-nek. Én legalábbis ennyit tudok. Üdv! | |||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 16259 | 2010. június 22. 16:48 | ![]() | |||||||||||||||||||||
gaunt | Adatlap | 16258 | 2010. június 22. 15:35 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Asszem erről lemaradtam. Kapunk fegyvereket tőlük? | |||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 16257 | 2010. június 22. 15:21 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Nem tudom, figyeltél-e, de támogatást kaptunk az USA-tól. | |||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 16256 | 2010. június 22. 14:35 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Köszönöm, kedves tőled (3 hónapja letöltöttem a képeket). :-) Elvileg Ex-magyar. | |||||||||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 16255 | 2010. június 22. 14:01 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Juge75! Finn ZSzU-57-2 belülről: picasaweb.google.com/antero.oikkonen/Panssarihistoriaseminaarin2009Kalustonayttelya | |||||||||||||||||||||||||
gaunt | Adatlap | 16254 | 2010. június 22. 13:18 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Juge75! Szerintem a vásárlás nem igazán jöhet szóba. Két okból is: 1, Egy új rendszer nagyon drága, pénzünk meg nincs. 2, A nyugatnak nincs olyan kategóriájú légvédelmi rendszere ami nekünk kéne (közepes hatótáv). Csak a különféle kis hatótávú (Mistral, Stinger, Starstreak, stb.) és a nagy hatótávú komplexumok vannak, pl. Patriot. A Mistral kiváltása Stingerrel (Különösen jó az Avenger légvédelmi rendszer) jó ötlet lenne, de nincs pénz. Ami nekünk kellene igazán, az szerintem a Pancir, vagy a Buk M2E, esetleg a Tor legújabb változata. Kategóriájukban ezek a legjobbak a világon, de sajnos a NATO nem engedné, hogy ilyeneket vegyünk. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |