<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
antarktika | Adatlap | 16330 | 2010. július 2. 08:27 | ||||||||||||||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 16329 | 2010. július 1. 17:01 | ||||||||||||||||||||||
Közben olvastam a beszélgetés forrását. A 151-es későbbi jószág. | |||||||||||||||||||||||||
papgyuri | Adatlap | 16328 | 2010. július 1. 11:05 | ||||||||||||||||||||||
Az ICM kiadta Studebaker US6 alvázon(8.600 ft)! A pesti Kék Kobrában (Gyáli Út) láttam tegnap! Üdv, papgyuri | |||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 16327 | 2010. július 1. 10:39 | ||||||||||||||||||||||
A Zis-151-et 1947-66 között gyártották. | |||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 16326 | 2010. július 1. 10:36 | ||||||||||||||||||||||
Bm-13 komplett (tüzérségi rész és a rakéták) felépítménye létezett ebben az időszakban, de a hordozó jármű még nem. Amiken biztosan volt: Zis-6, Zis-12, Studebaker US6. | |||||||||||||||||||||||||
unicellular | Adatlap | 16325 | 2010. július 1. 09:30 | ||||||||||||||||||||||
Nem is a katyusa maga a vita témája, hanem a hordozójármű (zis-151) :) | |||||||||||||||||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 16324 | 2010. július 1. 09:28 | ||||||||||||||||||||||
A sorozatvetőt a szovjetek először 1941-ben Orsa közelében vetették be. Ekkor szovjet teherautó alvázon mozgatott herkentyű volt. Aztán rárakták mindenre ami gurult. A háborúban is az azt követő szinte minden helyi háborúban (Olykor mindkét oldalon)bevetették. (Mondjuk a Salvador-Honduras között futball-háborúban nem :)) Tehát a születési körülményei körül nem lehet vita. Az, hogy hogyan párosítják a hordozó járművet és a ráépített fegyverzetet, az már más tészta. Létezik olyan, ahol a mi hadseregünkben is használt Ural-ra pakolták fel a II. vh-s felépítményt. Az a felvetés, hogy a Katyusa nem 2. vh-s cucc, komolytalan. Miggyuri | |||||||||||||||||||||||||
unicellular | Adatlap | 16323 | 2010. július 1. 08:22 | ||||||||||||||||||||||
Én is úgy tudtam, mint Kamovos... Ennek ellenére ez van a Revell dobozában: | |||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 16322 | 2010. június 30. 22:44 | ||||||||||||||||||||||
Üdv Jimbow! Nagyon jó az oldal! Szeretnék tenni egy újítási javaslatot: jó lenne olyasmi, hogy frissítés (utolsó feltöltés). Köszönöm! | |||||||||||||||||||||||||
rohamkukac | Adatlap | 16321 | 2010. június 30. 19:53 | ||||||||||||||||||||||
Üdv! Hát nagyon nem tudok beleszólni a témába...Utána néztem a a dolgoknak a neten,de teljesen belekavarodtam.:S De ha egyik se a világháború alatt épült,miért adta ki(pl a Revell) pár makett gyártó világháborús háttérrel?/mármint hogy ott szolgált/ Elnézést az okoskodásért a kommentnél. | |||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 16320 | 2010. június 30. 18:31 | ||||||||||||||||||||||
Szia Rohamkukac. A "Katyusa" volt a 2. Világháborúban, ez tény! Nem is vitatom. Az eredeti „Katyusa” az a Zisz-6 alvázára került. Ezt követően több alvázra is rá építették! Az Amerikaiaktól kapott GMC, és az Us-6 teherautók is ide tartoznak. Ekkor még nem volt Zisz-151 és Zil-157 sem. A Gaz-AA, Gaz-AAA, Zisz-5, Zisz-6, Zisz-151 és még lehetne sorolni ezeknek a típusokat a fejlődése is megér egy kis időtöltést az amerikai gyártókkal kötött licenc szerződésekkel kapcsolatban. Tudomásom szerint a Zis-151 a GMC alvázra, A Zisz 151-2 az US-6 alvázra épült épült. Remélem ezzel kapcsolatban lesz itt 1kis vélemény csere. 1/72 makettekben a következőket láttam, egy részüket meg is építettem. PST 72018 M-13 Rocket Launcher Katjusa on Zis-6 PST 72010 BM-13N Rocket launcher on the base of US6 GMC PST 72042 BM-13 - Rocket Launcher Katjusa based on GMC PST 72041 BZ-13N - Rocket Launcher Katjusa based on US6 Studebaker Pobeda 72-006 - BM 13-16 Katyuska and Soviet Army Figures Pobeda 72-008 - BM-13-16 ZIL-131 and Soviet Army Figures Omega-K 72015 - Zil 131 BM-13-16 Katyusha ICM 72814 - BM-13-16 Rocket Launcher ICM 72571 - Rocket Launcher Katiusha BM13-16 ICM 72010 - Zil 157 BM 13-16 Katusha - (ex omega ICM) Eastern-Expess 72011 - BM13 Katiusha - (AER-EE kit) Ja, és volt T-34/85 alvázon is! Erről volt képem is csak lehalt a vinyóm és azóta nem találtam meg a neten, De szerencsére a makettjét még előtte elkészítettem. A honlapomon meg is nézheted. Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 16319 | 2010. június 30. 17:24 | ||||||||||||||||||||||
MAZHL2005 | Adatlap | 16318 | 2010. június 30. 10:15 | ||||||||||||||||||||||
Üdv. Orosz Harcijármű modernizálással tevékenykedő cég termékei BRDM-2 BTR-60/70 MT-LB alapon www.youtube.com/watch www.youtube.com/watch És BPM-97 Lőgyakorlaton www.youtube.com/watch | |||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 16317 | 2010. június 29. 13:55 | ||||||||||||||||||||||
Ha valaki Zamárdiban jár, kérem fotózza már le a rozsdás ZSU-57-2 tornyát közelről, mert szeretném ki elemezni a felfestett számot és jelzést. Nagyon köszönöm előre is. | |||||||||||||||||||||||||
Jimbow | Adatlap | 16316 | 2010. június 29. 12:31 | ||||||||||||||||||||||
Szia! Volt, de nem használta senki. Majd lehet csinálok, meglátom. A legtöbb dolgot úgyis kitárgyaljuk itt. Üdv! | |||||||||||||||||||||||||
Murmuc | Adatlap | 16315 | 2010. június 29. 12:10 | ||||||||||||||||||||||
Üdv Jimbow! Tetszik az új oldal, gratula! Az előzőben ha jól emlékszem volt fórum, nem tervezed újból? De az is lehet hogy én emlékszem rosszul!Az én nagy szívfájdalmam az a Zamárdiban kiállított harcjárművek, mert ugye múzeumnak az nem nevezhető! | |||||||||||||||||||||||||
Grande | Adatlap | 16314 | 2010. június 29. 09:38 | ||||||||||||||||||||||
Orosz walkaround. Többezer fotó, szerencsére típusokra bonta, nagyfelbontásban. Szuperjó! photofile.ru/users/coast70/ | |||||||||||||||||||||||||
Jimbow | Adatlap | 16313 | 2010. június 28. 23:35 | ||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Elkészült az új, véglegesnek szánt oldal: mhrfweb.makett.org/ Közel 4500 kép, köztük az első Cougar sorozatok is. És még van 3 adag frissítés a vinyómon, amit még át kell néznem. Bármiféle észrevételt szívesen veszek, főleg mert az összes képet nincs erőm ellenőrizni... Hatalmas köszönet a fotósoknak és Rumcájsz kollégának a tárhelyért! Még a logót kalapálom egy kicsit, már nincs rá energiám, így is elég volt ezt a pár ezer képet buzgerálni. Jó böngészést! Ui.: valakivel beszéltem, hogy felveszem a linkek közé, de nem emlékszem, ki volt... :( Ha magára ismer kérem jelezzen! | |||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 16312 | 2010. június 28. 18:15 | ||||||||||||||||||||||
Gondolom, bekötik a biztonsági övet...:) | |||||||||||||||||||||||||
antarktika | Adatlap | 16311 | 2010. június 28. 17:55 | ||||||||||||||||||||||
gaunt | Adatlap | 16310 | 2010. június 28. 17:29 | ||||||||||||||||||||||
Kíváncsi lennék milyen érzés lehet ez a hk. vezetőnek... Egyszer billentem át egy domb tetején egy MTLBu-val, és majdnem lefejeltem a műszerfalat, gondolom ez az ugratáshoz képest kutyafüle. :) | |||||||||||||||||||||||||
antarktika | Adatlap | 16309 | 2010. június 28. 16:53 | ||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 16308 | 2010. június 28. 13:27 | ||||||||||||||||||||||
A Trumpeter makettjében legalábbis csak a löveg más, én megépítettem mindkettőt. | |||||||||||||||||||||||||
Jimbow | Adatlap | 16307 | 2010. június 27. 20:31 | ||||||||||||||||||||||
Sziasztok! A minap épp Budaörsről hoztak kocsival, és szembe jött egy KrAZ, egy Tátra, és egy PT-76 a tréleren. Hova mehettek? A Petőfibe? Illetve, nem tudja valaki, hol lehet nézegetni-fotózgatni vasakat HIM engedéllyel Pesten? Köszi, üdv: Ádám | |||||||||||||||||||||||||
antarktika | Adatlap | 16306 | 2010. június 27. 19:44 | ||||||||||||||||||||||
Nem vagyok otthon e témában, de löveg szájfék biztos más. | |||||||||||||||||||||||||
Mauro | Adatlap | 16305 | 2010. június 27. 15:53 | ||||||||||||||||||||||
akkor valszeg a B változatot szerzem be, "laikus" szemmel nézve, nagyon sok különbség nincs köztük, vagy tévedek :) ? | |||||||||||||||||||||||||
antarktika | Adatlap | 16304 | 2010. június 27. 15:43 | ||||||||||||||||||||||
Igen, az a jellemzőbb. | |||||||||||||||||||||||||
Mauro | Adatlap | 16303 | 2010. június 27. 15:42 | ||||||||||||||||||||||
köszönöm szépen :) ha jól látom a képeket akkor főleg a B változat látható rajtuk | |||||||||||||||||||||||||
antarktika | Adatlap | 16302 | 2010. június 27. 15:40 | ||||||||||||||||||||||
Vietnám mindkét vátozatot. Pár kép vietnámi és kambodzsai gépekről és egy francia nyelvű fórum a PT-76 építéséről. http://www.colleurs-de-plastique.com/forums/showthread.php | |||||||||||||||||||||||||
joci232 | Adatlap | 16301 | 2010. június 27. 15:39 | ||||||||||||||||||||||
Mauro | Adatlap | 16300 | 2010. június 27. 15:09 | ||||||||||||||||||||||
Üdv mindenkinek Az utóbbi időben némiképp változó terveimnek köszönhetően, úgy döntöttem hogy beszerzem a Trumpeter PT-76-osát, ezzel idáig nem is lenne baj, a problémám annyi hogy egy ázsiai gépet szeretnék a végén, és azt szeretném megtudni hogy arrafelé (Laosz, Kambodzsa, Korea, Vietnám) melyik változatot használták a PT-76-ot vagy a PT-76B-t ? A választ előre is köszönöm ! | |||||||||||||||||||||||||
antarktika | Adatlap | 16299 | 2010. június 26. 21:17 | ||||||||||||||||||||||
A cseh lőtéri gránát csökkentett töltetű és időzített gyújtóval volt szerelve. Ez a 2,7 méter csak arra volt mérvadó, hogy az akkori NATO tankok ilyen magasak voltak ( M60 ), egyébként az ez alatti magasság sem volt akadály. Mx1000/V volt a képlet, mely azt jelenti, hogy a magasság szorozva 1000-el és osztva, hogy hány vonás alatt látod az irányzótávcsőben. Egy csomó tárgy magasságát megtanították velünk, azóta is tudom, hogy a villanyoszlop milyen magas. | |||||||||||||||||||||||||
gaunt | Adatlap | 16298 | 2010. június 26. 20:52 | ||||||||||||||||||||||
Volt a 100mm-es lőszernek is csökkentett töltetű változata? Most is tanultam valami újat. :) Egyébként mennyire volt használható távolságbecslésnél a távmérő skála? Mi volt, ha a cél alacsonyabb volt 2,7 méternél? | |||||||||||||||||||||||||
antarktika | Adatlap | 16297 | 2010. június 26. 20:39 | ||||||||||||||||||||||
Mi csak csökkentett töltetű lőtéri gránáttal löttünk, maximum 1000-2000 méterre, így igazi pontosságáról nem tudok nyilatkozni. Továbbá szerintem nagyon sok múlik a beszabályzásokon, a hideg és meleg belövéseken. Egy biztos, hogy a stabilizátoron nem múlott, ráállítottuk a célra és akárhogy pörgettük a torony alatt a testet, az nem mozdult el. | |||||||||||||||||||||||||
gaunt | Adatlap | 16296 | 2010. június 26. 17:12 | ||||||||||||||||||||||
Üdv Antarktika! Akkor kérdeznék még. :) Mennyire volt pontos a D-10-es löveg amikor a hk. éppen nem mozgott? Milyen volt a szórása? | |||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 16295 | 2010. június 26. 12:41 | ||||||||||||||||||||||
Jimbow | Adatlap | 16294 | 2010. június 26. 12:10 | ||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Na, az ABC szerinti M-betűig már teljes a képtár, leszámítva a legújabb szerzeményeket: mhrfweb.makett.org/MHRF/index.php Üdv! | |||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 16293 | 2010. június 26. 07:35 | ||||||||||||||||||||||
Méretjelző (szélességjelző) lámpák: GSzT-64-3 zöld fényszűrővel elöl (2db), GSzT-64K vörös fényszűrővel hátul és a torony hátsó részén (2-2db). Ezek egy búrával ellátva fehér színűek kikapcsolt helyzetben. A Kalocsán készült Gvozgyika képen a bal oldali járművön (amit éppen kinyit a Bátyám) fehér búra van a hátsó jelzőn, a mellette levő standard vörös hátul a páncélon és a tornyon is(ez elöl zöld). | |||||||||||||||||||||||||
antarktika | Adatlap | 16292 | 2010. június 26. 07:13 | ||||||||||||||||||||||
Az attól függ:) Ha kívül vagy, akkor hatalmas csattanás és ha több tíz méterre állsz, akkor is megcsap a légnyomás. Egyszer a katonai filmstudió készített filmet a lövészetről, hiába mondtuk a kameramannak, hogy ne álljon közel a lövegcsőhöz, ő látványos képeket akart. Állványostól dőlt fel. Bent a gépben sokkal konszolidáltabb, csak a hátrasikló ágyú fémes hangját hallod inkább és azt a rántást, amivel megremegteti az egész gépet, ezért vezetőként lövéskor ki kell nyomni a kuplungot, nehogy kár essen az erőátviteli rendszerben. Irányzóként meg arra kell figyelni, hogy erősen oda kell szorítanod a fejed az irányzótávcsőhöz, mert különben gyönyörű monoklid lesz az ütéstől. És a cseh lőtéri gránátnak penetráns bűze volt, még a rakétakilövő nyílást is kinyítottuk, hogy friss levegőhöz jussunk. Nyugodtan kérdezz, válaszolok, már amire emlékszem. | |||||||||||||||||||||||||
gaunt | Adatlap | 16291 | 2010. június 25. 20:44 | ||||||||||||||||||||||
Bocs, hogy ilyen sokat kérdezek, de sajnos van egy gyógyíthatatlan "betegségem": Súlyosan harckocsi-, azon belül is T-55 mániás vagyok. :) Lenne még egy kérdésem, milyen érzés, amikor elsütik a harckocsiágyút? | |||||||||||||||||||||||||
antarktika | Adatlap | 16290 | 2010. június 25. 20:21 | ||||||||||||||||||||||
Nem tudom pontosan... Talán az elölre nézők fehérek, oldalra zöld, a torony magasság és a farpáncél piros. Az "indexelésre sem emlékszem, talán nem volt benne ilyen, talán... | |||||||||||||||||||||||||
gaunt | Adatlap | 16289 | 2010. június 25. 19:41 | ||||||||||||||||||||||
A BRM-1K-ban állítólag volt egy irányjelző kapcsoló(?) amit ha a vezető működtetett, akkor a szélességjelzők az adott oldalon villogtak, úgy mint az autókon az index. Legalábbis ezt írja az üzemeltetési utasítás. Arra vagyok kíváncsi, hogy az 55-ösökön is volt ilyen? Akkor ezek szerint a jelzők elölről hátrafelé haladva zöld-fehér-piros? (akkor már miért nem piros-fehér-zöld? :):) ) | |||||||||||||||||||||||||
antarktika | Adatlap | 16288 | 2010. június 25. 19:23 | ||||||||||||||||||||||
Pontosan nem tudom milyen irányjelzésre gondolsz. Arra, hogy a különböző színű fények alapján meg lehetett állapítani a tök sötétben is, hogy jön, vagy megy a jármű, illetve milyen irányba áll a torony? Valami olyan rémlik, hogy a torony magasságjelzője és a hátoldalon pirosak, elöl zöldes és talán fehér, de teljesen nem biztos, így 20 év után...:) Mindenesetre a színkombinációk alapján lehetett tudni a jármű mozgási irányát. Aztán infrában mindegyik világoszöld volt, mely lehetőséget adott arra, hogy célnak véljük és bekopogtassunk a másik gépbe. | |||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 16287 | 2010. június 25. 18:52 | ||||||||||||||||||||||
Ne feledjük, holnap (szombaton): nyílt nap az újpesti hadikikötőben 9.00-16.00 lövésznap Debrecenben 7.30-12.30 Jó fotózást! | |||||||||||||||||||||||||
mykman | Adatlap | 16286 | 2010. június 25. 16:17 | ||||||||||||||||||||||
KZKT-7428 , bocs | |||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 16285 | 2010. június 25. 14:05 | ||||||||||||||||||||||
A Vityaznak Ural-hátsólámpája van. | |||||||||||||||||||||||||
mykman | Adatlap | 16284 | 2010. június 25. 13:30 | ||||||||||||||||||||||
Sziasztok ! Tudja valaki mi a pontos tipusa ennek a vontatónak ? Antarktika linkjének az első fotója. Annyit már kiderítettem hogy КЗКТ-7428 alváz de a többit nem tudom. | |||||||||||||||||||||||||
gaunt | Adatlap | 16283 | 2010. június 25. 13:17 | ||||||||||||||||||||||
Antarktika! Lenne egy-két kérdésem: Letöltöttem a BRM-1K üzemeltetési utasítását, és olvastam benne, hogy a szélességjelző lámpákat (GSzT-64) lehet irányjelzőként is használni. A kérdésem az lenne, hogy ez a T-55 esetén is így van? A másik kérdésem pedig az lenne, hogy az elülső GSzT-64 lámpák közül, ami oldalra van elfordítva, azok milyen színűek? | |||||||||||||||||||||||||
antarktika | Adatlap | 16282 | 2010. június 25. 08:21 | ||||||||||||||||||||||
Ipari mennyiségű kép orosz katonai off-roadról. Van itt minden. Kamaz, új Uaz, Ural, KZT, MT-LB, szinte az összes gumis és lánctalpas szállító. http://igor113.livejournal.com/77878.html | |||||||||||||||||||||||||
bubi777 | Adatlap | 16281 | 2010. június 24. 17:23 | ||||||||||||||||||||||
Kedves notarius és mindenki! Amatőr vagyok. Kérdéseim segítségkérés hiszen én is beszereztem A ZIL 157, ZIS 151 és BTR 152 járművet. Tervem egy hasonló 1956-os dioráma építése volt. Én referencia képet nem láttam arra a járműre vonatkozólag melyet "Imre bátyánk" épített. 1956-os budapesti események során én csak ZIS 151 típusú járműről készült képeket láttam. Ez nem egyezik a ZIL 157 motorháztetővel, hűtőráccsal, kerekeivel, sőt még az akkoriban használt gumiabroncs mintázata is eltér a későbbi a ZLI 157-es típusokra szerelttel, habár kompatibilisek. Van még pár különbség de az nem ennyire szembetűnő. Nem véletlenül szereztem mind a két teherautót. Tehát, ha van olyan archív kép mely Imre járművét igazolja, azt én is szívesen venném. Kevésbé kellene az amúgy szép Tumpeter készletet átfabrikálni. Notarius! Nem tudom mi volt a sértő az írásaimban. A legtöbben gondolom archív képek alapján ill. segítségével dolgoznak. Egy ilyen felmutatásával gyorsan helyre lehetne tenni aggájaimat. Nem? |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1987, Németország. Bocsánat, az NDK.
A magdeburgi orosz harckocsi alakulat egyik katonája csencselésből orvul szerzett jövedelméből vásárolt egy Wartburg típusú gépi meghajtású járművet. Jobb híján az alakulat tiszti parkolójában "dugta" el, de valaki feldobta. Az alakulat parancsnoka a képen látható módon büntette a katonát, illetve a Wartburgot. Stílusos.