/ Fórumok /

Szovjet/orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
antarktika 16330 2010. július 2. 08:27
Válasz erre
1987wartburg
1987wartburg

1987, Németország. Bocsánat, az NDK.

A magdeburgi orosz harckocsi alakulat egyik katonája csencselésből orvul szerzett jövedelméből vásárolt egy Wartburg típusú gépi meghajtású járművet. Jobb híján az alakulat tiszti parkolójában "dugta" el, de valaki feldobta. Az alakulat parancsnoka a képen látható módon büntette a katonát, illetve a Wartburgot. Stílusos. 
Miggyuri 16329 2010. július 1. 17:01
Válasz erre
Közben olvastam a beszélgetés forrását. A 151-es későbbi jószág.
papgyuri 16328 2010. július 1. 11:05
Válasz erre
Az ICM kiadta Studebaker US6 alvázon(8.600 ft)! A pesti Kék Kobrában (Gyáli Út) láttam tegnap!
Üdv,
papgyuri
juge75 16327 2010. július 1. 10:39
Válasz erre
A Zis-151-et 1947-66 között gyártották.
juge75 16326 2010. július 1. 10:36
Válasz erre
Bm-13 komplett (tüzérségi rész és a rakéták) felépítménye létezett ebben az időszakban, de a hordozó jármű még nem.
Amiken biztosan volt: Zis-6, Zis-12, Studebaker US6.
unicellular 16325 2010. július 1. 09:30
Válasz erre
Nem is a katyusa maga a vita témája, hanem a hordozójármű (zis-151) :)
Miggyuri 16324 2010. július 1. 09:28
Válasz erre
A sorozatvetőt a szovjetek először 1941-ben Orsa közelében vetették be. Ekkor szovjet teherautó alvázon mozgatott herkentyű volt. Aztán rárakták mindenre ami gurult. A háborúban is az azt követő szinte minden helyi háborúban (Olykor mindkét oldalon)bevetették. (Mondjuk a Salvador-Honduras között futball-háborúban nem :)) Tehát a születési körülményei körül nem lehet vita. Az, hogy hogyan párosítják a hordozó járművet és a ráépített fegyverzetet, az már más tészta. Létezik olyan, ahol a mi hadseregünkben is használt Ural-ra pakolták fel a II. vh-s felépítményt.
Az a felvetés, hogy a Katyusa nem 2. vh-s cucc, komolytalan.
Miggyuri
unicellular 16323 2010. július 1. 08:22
Válasz erre
DSC00579
DSC00579

Én is úgy tudtam, mint Kamovos...
Ennek ellenére ez van a Revell dobozában:
romeo 16322 2010. június 30. 22:44
Válasz erre
Üdv Jimbow!

Nagyon jó az oldal! Szeretnék tenni egy újítási javaslatot: jó lenne olyasmi, hogy frissítés (utolsó feltöltés).
Köszönöm!
rohamkukac 16321 2010. június 30. 19:53
Válasz erre
Üdv!
Hát nagyon nem tudok beleszólni a témába...Utána néztem a a dolgoknak a neten,de teljesen belekavarodtam.:S

De ha egyik se a világháború alatt épült,miért adta ki(pl a Revell) pár makett gyártó világháborús háttérrel?/mármint hogy ott szolgált/

Elnézést az okoskodásért a kommentnél.
Kamovos 16320 2010. június 30. 18:31
Válasz erre
Szia Rohamkukac.

A "Katyusa" volt a 2. Világháborúban, ez tény!
Nem is vitatom.

Az eredeti „Katyusa” az a Zisz-6 alvázára került.
Ezt követően több alvázra is rá építették!
Az Amerikaiaktól kapott GMC, és az Us-6 teherautók is ide tartoznak.
Ekkor még nem volt Zisz-151 és Zil-157 sem.
A Gaz-AA, Gaz-AAA, Zisz-5, Zisz-6, Zisz-151 és még lehetne sorolni ezeknek a típusokat a fejlődése is megér egy kis időtöltést az amerikai gyártókkal kötött licenc szerződésekkel kapcsolatban.

Tudomásom szerint a Zis-151 a GMC alvázra, A Zisz 151-2 az US-6 alvázra épült épült.

Remélem ezzel kapcsolatban lesz itt 1kis vélemény csere.

1/72 makettekben a következőket láttam, egy részüket meg is építettem.

PST 72018 M-13 Rocket Launcher Katjusa on Zis-6
PST 72010 BM-13N Rocket launcher on the base of US6 GMC
PST 72042 BM-13 - Rocket Launcher Katjusa based on GMC
PST 72041 BZ-13N - Rocket Launcher Katjusa based on US6 Studebaker
Pobeda 72-006 - BM 13-16 Katyuska and Soviet Army Figures
Pobeda 72-008 - BM-13-16 ZIL-131 and Soviet Army Figures
Omega-K 72015 - Zil 131 BM-13-16 Katyusha
ICM 72814 - BM-13-16 Rocket Launcher
ICM 72571 - Rocket Launcher Katiusha BM13-16
ICM 72010 - Zil 157 BM 13-16 Katusha - (ex omega ICM)
Eastern-Expess 72011 - BM13 Katiusha - (AER-EE kit)

Ja, és volt T-34/85 alvázon is!

Erről volt képem is csak lehalt a vinyóm és azóta nem találtam meg a neten,
De szerencsére a makettjét még előtte elkészítettem.
A honlapomon meg is nézheted.

Üdv: kamovos
juge75 16319 2010. június 30. 17:24
Válasz erre
omf3504
omf3504

Új makett a piacon.
Russian Project OMF-3504 1/35 URAL-4320.
MAZHL2005 16318 2010. június 30. 10:15
Válasz erre
Üdv. Orosz Harcijármű modernizálással tevékenykedő cég termékei BRDM-2 BTR-60/70 MT-LB alapon

www.youtube.com/watch
www.youtube.com/watch

És BPM-97 Lőgyakorlaton

www.youtube.com/watch
juge75 16317 2010. június 29. 13:55
Válasz erre
Ha valaki Zamárdiban jár, kérem fotózza már le a rozsdás ZSU-57-2 tornyát közelről, mert szeretném ki elemezni a felfestett számot és jelzést.
Nagyon köszönöm előre is.
Jimbow 16316 2010. június 29. 12:31
Válasz erre
Szia!

Volt, de nem használta senki. Majd lehet csinálok, meglátom. A legtöbb dolgot úgyis kitárgyaljuk itt.

Üdv!
Murmuc 16315 2010. június 29. 12:10
Válasz erre
Üdv Jimbow!
Tetszik az új oldal, gratula! Az előzőben ha jól emlékszem volt fórum, nem tervezed újból?
De az is lehet hogy én emlékszem rosszul!Az én nagy szívfájdalmam az a Zamárdiban kiállított harcjárművek, mert ugye múzeumnak az nem nevezhető!
Grande 16314 2010. június 29. 09:38
Válasz erre
Orosz walkaround. Többezer fotó, szerencsére típusokra bonta, nagyfelbontásban. Szuperjó!

photofile.ru/users/coast70/
Jimbow 16313 2010. június 28. 23:35
Válasz erre
Sziasztok!

Elkészült az új, véglegesnek szánt oldal:
mhrfweb.makett.org/

Közel 4500 kép, köztük az első Cougar sorozatok is. És még van 3 adag frissítés a vinyómon, amit még át kell néznem.

Bármiféle észrevételt szívesen veszek, főleg mert az összes képet nincs erőm ellenőrizni...

Hatalmas köszönet a fotósoknak és Rumcájsz kollégának a tárhelyért!

Még a logót kalapálom egy kicsit, már nincs rá energiám, így is elég volt ezt a pár ezer képet buzgerálni.

Jó böngészést!

Ui.: valakivel beszéltem, hogy felveszem a linkek közé, de nem emlékszem, ki volt... :( Ha magára ismer kérem jelezzen!
Freddy 16312 2010. június 28. 18:15
Válasz erre
Gondolom, bekötik a biztonsági övet...:)
antarktika 16311 2010. június 28. 17:55
Válasz erre
IMG_9513
IMG_9513

Valahogy így.
gaunt 16310 2010. június 28. 17:29
Válasz erre
Kíváncsi lennék milyen érzés lehet ez a hk. vezetőnek... Egyszer billentem át egy domb tetején egy MTLBu-val, és majdnem lefejeltem a műszerfalat, gondolom ez az ugratáshoz képest kutyafüle. :)
antarktika 16309 2010. június 28. 16:53
Válasz erre
IMG_9512
IMG_9512

Antigravitációs T-90-es...:)
Freddy 16308 2010. június 28. 13:27
Válasz erre
A Trumpeter makettjében legalábbis csak a löveg más, én megépítettem mindkettőt.
Jimbow 16307 2010. június 27. 20:31
Válasz erre
Sziasztok!

A minap épp Budaörsről hoztak kocsival, és szembe jött egy KrAZ, egy Tátra, és egy PT-76 a tréleren. Hova mehettek? A Petőfibe?

Illetve, nem tudja valaki, hol lehet nézegetni-fotózgatni vasakat HIM engedéllyel Pesten?

Köszi, üdv:

Ádám
antarktika 16306 2010. június 27. 19:44
Válasz erre
Nem vagyok otthon e témában, de löveg szájfék biztos más.
Mauro 16305 2010. június 27. 15:53
Válasz erre
akkor valszeg a B változatot szerzem be, "laikus" szemmel nézve, nagyon sok különbség nincs köztük, vagy tévedek :) ?
antarktika 16304 2010. június 27. 15:43
Válasz erre
Mauro 16303 2010. június 27. 15:42
Válasz erre
köszönöm szépen :)
ha jól látom a képeket akkor főleg a B változat látható rajtuk
antarktika 16302 2010. június 27. 15:40
Válasz erre
1204ddcfxj9
1204ddcfxj9
261887665faa41013c6f41
261887665faa41013c6f41
2618876c26b51d4e0a37d2
2618876c26b51d4e0a37d2
4307210899_d69439fcfd_o
4307210899_d69439fcfd_o
4307233417_d345565d3d_o
4307233417_d345565d3d_o
post131081978735
post131081978735
k198943
k198943
92380221vf5
92380221vf5
838f3ad0ix8
838f3ad0ix8
K89-T2
K89-T2

Vietnám mindkét vátozatot. Pár kép vietnámi és kambodzsai gépekről és egy francia nyelvű fórum a PT-76 építéséről.
http://www.colleurs-de-plastique.com/forums/showthread.php
joci232 16301 2010. június 27. 15:39
Válasz erre
DSC01915
DSC01915
DSC01914
DSC01914
DSC01916
DSC01916
DSC01918
DSC01918

Itt járt a futárbácsi:D
Mauro 16300 2010. június 27. 15:09
Válasz erre
Üdv mindenkinek

Az utóbbi időben némiképp változó terveimnek köszönhetően, úgy döntöttem hogy beszerzem a Trumpeter PT-76-osát, ezzel idáig nem is lenne baj, a problémám annyi hogy egy ázsiai gépet szeretnék a végén, és azt szeretném megtudni hogy arrafelé (Laosz, Kambodzsa, Korea, Vietnám) melyik változatot használták a PT-76-ot vagy a PT-76B-t ?

A választ előre is köszönöm !
antarktika 16299 2010. június 26. 21:17
Válasz erre
A cseh lőtéri gránát csökkentett töltetű és időzített gyújtóval volt szerelve.

Ez a 2,7 méter csak arra volt mérvadó, hogy az akkori NATO tankok ilyen magasak voltak ( M60 ), egyébként az ez alatti magasság sem volt akadály. Mx1000/V volt a képlet, mely azt jelenti, hogy a magasság szorozva 1000-el és osztva, hogy hány vonás alatt látod az irányzótávcsőben. Egy csomó tárgy magasságát megtanították velünk, azóta is tudom, hogy a villanyoszlop milyen magas.
gaunt 16298 2010. június 26. 20:52
Válasz erre
Volt a 100mm-es lőszernek is csökkentett töltetű változata? Most is tanultam valami újat. :) Egyébként mennyire volt használható távolságbecslésnél a távmérő skála? Mi volt, ha a cél alacsonyabb volt 2,7 méternél?
antarktika 16297 2010. június 26. 20:39
Válasz erre
Mi csak csökkentett töltetű lőtéri gránáttal löttünk, maximum 1000-2000 méterre, így igazi pontosságáról nem tudok nyilatkozni. Továbbá szerintem nagyon sok múlik a beszabályzásokon, a hideg és meleg belövéseken.
Egy biztos, hogy a stabilizátoron nem múlott, ráállítottuk a célra és akárhogy pörgettük a torony alatt a testet, az nem mozdult el.
gaunt 16296 2010. június 26. 17:12
Válasz erre
Üdv Antarktika!

Akkor kérdeznék még. :)

Mennyire volt pontos a D-10-es löveg amikor a hk. éppen nem mozgott? Milyen volt a szórása?
juge75 16295 2010. június 26. 12:41
Válasz erre
Jimbow 16294 2010. június 26. 12:10
Válasz erre
Sziasztok!

Na, az ABC szerinti M-betűig már teljes a képtár, leszámítva a legújabb szerzeményeket:
mhrfweb.makett.org/MHRF/index.php

Üdv!
juge75 16293 2010. június 26. 07:35
Válasz erre
PB282811
PB282811
első méretjelző búrával
első méretjelző búrával

Méretjelző (szélességjelző) lámpák: GSzT-64-3 zöld fényszűrővel elöl (2db), GSzT-64K vörös fényszűrővel hátul és a torony hátsó részén (2-2db).
Ezek egy búrával ellátva fehér színűek kikapcsolt helyzetben.
A Kalocsán készült Gvozgyika képen a bal oldali járművön (amit éppen kinyit a Bátyám) fehér búra van a hátsó jelzőn, a mellette levő standard vörös hátul a páncélon és a tornyon is(ez elöl zöld).
antarktika 16292 2010. június 26. 07:13
Válasz erre
Az attól függ:)

Ha kívül vagy, akkor hatalmas csattanás és ha több tíz méterre állsz, akkor is megcsap a légnyomás. Egyszer a katonai filmstudió készített filmet a lövészetről, hiába mondtuk a kameramannak, hogy ne álljon közel a lövegcsőhöz, ő látványos képeket akart. Állványostól dőlt fel.

Bent a gépben sokkal konszolidáltabb, csak a hátrasikló ágyú fémes hangját hallod inkább és azt a rántást, amivel megremegteti az egész gépet, ezért vezetőként lövéskor ki kell nyomni a kuplungot, nehogy kár essen az erőátviteli rendszerben. Irányzóként meg arra kell figyelni, hogy erősen oda kell szorítanod a fejed az irányzótávcsőhöz, mert különben gyönyörű monoklid lesz az ütéstől. 

És a cseh lőtéri gránátnak penetráns bűze volt, még  a rakétakilövő nyílást is kinyítottuk, hogy friss levegőhöz jussunk.

Nyugodtan kérdezz, válaszolok, már amire emlékszem.
gaunt 16291 2010. június 25. 20:44
Válasz erre
Bocs, hogy ilyen sokat kérdezek, de sajnos van egy gyógyíthatatlan "betegségem": Súlyosan harckocsi-, azon belül is T-55 mániás vagyok. :)

Lenne még egy kérdésem, milyen érzés, amikor elsütik a harckocsiágyút?
antarktika 16290 2010. június 25. 20:21
Válasz erre
Nem tudom pontosan...
Talán az elölre nézők fehérek, oldalra zöld, a torony magasság és a farpáncél piros. Az "indexelésre sem emlékszem, talán nem volt benne ilyen, talán...
gaunt 16289 2010. június 25. 19:41
Válasz erre
A BRM-1K-ban állítólag volt egy irányjelző kapcsoló(?) amit ha a vezető működtetett, akkor a szélességjelzők az adott oldalon villogtak, úgy mint az autókon az index. Legalábbis ezt írja az üzemeltetési utasítás. Arra vagyok kíváncsi, hogy az 55-ösökön is volt ilyen?
Akkor ezek szerint a jelzők elölről hátrafelé haladva zöld-fehér-piros? (akkor már miért nem piros-fehér-zöld? :):) )
antarktika 16288 2010. június 25. 19:23
Válasz erre
Pontosan nem tudom milyen irányjelzésre gondolsz. Arra, hogy a különböző színű fények alapján meg lehetett állapítani a tök sötétben is, hogy jön, vagy megy a jármű, illetve milyen irányba áll a torony? Valami olyan rémlik, hogy a torony magasságjelzője és a hátoldalon pirosak, elöl zöldes és talán fehér, de teljesen nem biztos, így 20 év után...:)

Mindenesetre a színkombinációk alapján lehetett tudni a jármű mozgási irányát. Aztán infrában mindegyik világoszöld volt, mely lehetőséget adott arra, hogy célnak véljük és bekopogtassunk a másik gépbe.
romeo 16287 2010. június 25. 18:52
Válasz erre
Ne feledjük, holnap (szombaton):
nyílt nap az újpesti hadikikötőben 9.00-16.00
lövésznap Debrecenben 7.30-12.30

Jó fotózást!
mykman 16286 2010. június 25. 16:17
Válasz erre
KZKT-7428 , bocs
Freddy 16285 2010. június 25. 14:05
Válasz erre
A Vityaznak Ural-hátsólámpája van.
mykman 16284 2010. június 25. 13:30
Válasz erre
Sziasztok !

Tudja valaki mi a pontos tipusa ennek a vontatónak ?
Antarktika linkjének az első fotója. Annyit már kiderítettem hogy КЗКТ-7428 alváz de a többit nem tudom.
gaunt 16283 2010. június 25. 13:17
Válasz erre
Antarktika!

Lenne egy-két kérdésem:

Letöltöttem a BRM-1K üzemeltetési utasítását, és olvastam benne, hogy a szélességjelző lámpákat (GSzT-64) lehet irányjelzőként is használni. A kérdésem az lenne, hogy ez a T-55 esetén is így van? A másik kérdésem pedig az lenne, hogy az elülső GSzT-64 lámpák közül, ami oldalra van elfordítva, azok milyen színűek?
antarktika 16282 2010. június 25. 08:21
Válasz erre
!!!!00cscbzd
!!!!00cscbzd

Ipari mennyiségű kép orosz katonai off-roadról. Van itt minden. Kamaz, új Uaz, Ural, KZT, MT-LB, szinte az összes gumis és lánctalpas szállító.
http://igor113.livejournal.com/77878.html
bubi777 16281 2010. június 24. 17:23
Válasz erre
Kedves notarius és mindenki!

Amatőr vagyok. Kérdéseim segítségkérés hiszen én is beszereztem A ZIL 157, ZIS 151 és BTR 152 járművet. Tervem egy hasonló 1956-os dioráma építése volt. Én referencia képet nem láttam arra a járműre vonatkozólag melyet "Imre bátyánk" épített. 1956-os budapesti események során én csak ZIS 151 típusú járműről készült képeket láttam. Ez nem egyezik a ZIL 157 motorháztetővel, hűtőráccsal, kerekeivel, sőt még az akkoriban használt gumiabroncs mintázata is eltér a későbbi a ZLI 157-es típusokra szerelttel, habár kompatibilisek. Van még pár különbség de az nem ennyire szembetűnő. Nem véletlenül szereztem mind a két teherautót.
Tehát, ha van olyan archív kép mely Imre járművét igazolja, azt én is szívesen venném. Kevésbé kellene az amúgy szép Tumpeter készletet átfabrikálni.
Notarius!
Nem tudom mi volt a sértő az írásaimban. A legtöbben gondolom archív képek alapján ill. segítségével dolgoznak. Egy ilyen felmutatásával gyorsan helyre lehetne tenni aggájaimat. Nem?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.