/ Fórumok /

Szovjet/orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.
gaunt 16365 2010. július 7. 19:15
Válasz erre
Nem igazán értem ezt. A T-34 1943-ra elavult, de később szinte semmit sem segített rajta a 85-ös löveg, gyakorlatilag ez sem volt túl hatásos a Tiger ellen, pedig pontosan ezért tervezték. A Párduc még veszélyesebb volt. Így aztán támadni nem lehetett vele. Ezzel tökéletesen tisztában voltak az oroszok is, ezért kezdték el gyártani az ISz-1 és ISz-2 típusokat.
Nem azt mondom, hogy a T-34 rossz volt. Csak éppen nagyon sokan túlértékelik ezt a típust. Csak gondolj bele, mi lett volna, ha nem fejlesztik ki a Sztálinokat. Mit értek volna el a T-34-el az oroszok? Azt, hogy Keleten akár még patthelyzet is kialakulhatott volna, de legalábbis hónapokkal kitolódik a háború (ha nem vesszük figyelembe azt, hogy az amcsik atomot vetnek be a németek ellen) '44 második felétől kezdve támadni nem lehetett ISz-2-esek nélkül. Bár túlzás, de a T-34/85 kb. olyan volt mellettük, mint a Panzer IIIN a Tigrisek mellett. A Sztálinok és nehéz rohamlövegek által áttört állások kipucolására, és az ekkor már teljesen demoralizált (nem úgy értem, hogy a háború végén, hanem az áttörés után) németek elintézésére jó volt.

Lehet, hogy nincs igazam, de szerintem semmiképpen nem volt győztes típus a T-34, azt a háborút nem lehetett volna megnyerni csak vele. A jelentősége az, hogy mint koncepció, úgy tényleg jó volt, annak helyességét bizonyította (a háború elején, de az, hogy később nem vált be, az már a típus hiányosságaira vezethető vissza) és ez vezetett a T-44, és a kiváló T54/T-55-höz. Az tervezési elvek, ha nem is teljesen azonosak, de nagyon hasonlóak voltak. A T-54/55-nél a T-34 tervezési hiányosságait kijavították, és egy háború esetén (bár csak a kumulatív gránátok rendszeresítése után) kiválóan szerepeltek volna.
PanczelMatyas 16364 2010. július 7. 17:56
Válasz erre
Szia Gaunt!

Kicsit gondolt át, amit leírtál, illetve azt is, amit Pisti (Páncélos)"papírra vetett". A Szovjetúnió Nagy Honvédő Háborújának VALÓBAN a T-34 harckocsi volt a győztes tankja. Ez TÉNY! Az, hogy a technikai mutatói a Te gondolatvilágodban milyen szintre emelik, az megint más. Egy harckocsi nem elsősorban a technikai paraméterei miatt válik legendássá, hanem a vele elért eredmények miatt. De nem ez most a lényeg.

Páncélos kicsit magasabb összefüggésében kívánta reprezentálni a múlt összefüggéseit, amiből egy morzsát ragadtál ki, s mint az utolsó gondolatod is mutatja, egyértelműen a nyugati történet- és szakírás szerint...ami bizony elgondolkodtató!

TANKOK! matyi
Az általad 
gaunt 16363 2010. július 7. 16:28
Válasz erre
T-54-2 és T-54-3
T-54-2 és T-54-3

Miért lett volna a háború győztes harckocsija a T-34/85? Ezerszám hullottak! Alig volt jobb mint egy Pz.IVH vagy J. Még a 76-os Sherman is jobb volt nála. Szerintem a II.Vh győztes típusa az ISz-2. Lényegében a világ 2. legjobb típusa volt (a Königstiger után), ők vezették az utolsó támadásokat Berlin ellen. Na mindegy.

Egyébként én úgy tudom, hogy '51-ben még nem volt T-54A, csak T-54-1 ,-2 ,és a -3,amit viszont könnyen össze lehet keverni az A-val.
páncélos 16362 2010. július 7. 07:46
Válasz erre
Excessor!

Örülök, hogy újra sziporkázol!
(((Nézegettem a képeket és észrevettem, hogy csak 1951-ben három alváltozat is érkezett T-54-esből)))
Tedd fel a képeket, had elemezzem én is...
(((Mi a franc történt a szovjetekkel ekkoriban? Versenylovat ettek, agytablettákat szedtek túlzott mértékben vagy Korea ekkora hatással volt rájuk?)))
A lényeget egy folyamatban kell keresned.
Pár évvel korábban volt egy világháború. A nagy háborúnak volt egy győztes harckocsija, igaz? A T-34-85 megalkotásában nem kevés része volt Morozovnak. Ki tervezte a T-54-est?
Sztálin alatt nem csak közepes harckocsik gyártása folyt a szovjetunióban, hanem nehéz harckocsik több variációja épült, sőt folyamatosan tervezték az új típusokat. A konstrukciós irodák között folyamatos harc volt. Aki a legjobbat tervezte és gyártotta ott fejlődés kézzelfogható volt. Nem volt jelentéktelen, hogy a következő nagyobb sorozatot kik és hol fogják építeni. A "nagy vezír" halálával (1953) ez a harc alább hagyott, és a harkovi irodának könnyebb dolga volt, de előtte folyamatosan kellett fejleszteni, tervezni, hogy ténylegesen egy ütőképes harckocsit dobjanak ki.
A T-54-re visszatérve, a háború végével nem ért véget a harckocsi tervezés folyamatosan dolgoztak. A háború végére készült el a T-44, majd 1946/47-ben már a T-54 prototípusa is.
Amire te gondolsz (szerintem), nem egy év alatt zajlott, hanem 1946-tól 1951-ig.
Excessor 16361 2010. július 7. 01:43
Válasz erre
Azért szeretném, ha a magyar hadiipar manapság így tudna reszelgetni, különös tekintettel a BTR-80 fejlesztéseinkre. Amúgy pl úgy tudom, Brezsnyev idejében futtatták fel 100%-ra a harckocsigyárak termelését, amikor a vezér megtudta, hogy egy tank élettartama 30-40 év is lehet
Freddy 16360 2010. július 6. 22:41
Válasz erre
Meg azért vedd bele, hogy ezek nem full új rendszerek voltak, hanem csak mindig reszelgettek kicsit a T-54-esen.
Részleteket nem ismerem, de simán el tudom képzelni pl azt, hogy igazából a T-54B volt, amire eredetileg gondoltak, csak aztán közeledett Sztálin macskájának a nevenapja, amikorra elő kellett rukkolni az új cuccal, ezért pár dolgot kihagytak belőle, és majd csak egy későbbi változatba rakták bele.

Egyébként meg pörögtek ők végig elég rendesen (valami 30%-a a GDP-nek ment fegyverre), csak később már a technika is bonyolultabb lett, összetettebb dolgokat nem lehetett ilyen látványos sebességgel fejleszteni.

Az ötvenes évek eleje pedig szerintem sokkal neccesebb volt háborús szempontból, mint akármi utána. Nem volt atomfegyver-egyensúly, nem volt piros telefon, nem voltak korlátozó egyezmények, volt viszont Sztálin, meg egy nagy csapat harcedzett, diadalittas katonatiszt, aki nem értette, hogy ha a Volgán, a Donon, a Tiszán, a Dunán olyan könnyen keresztülgázolt a szovjet hadsereg, akkor miért pont az Elbánál kellene megállni.
Excessor 16359 2010. július 6. 22:17
Válasz erre
Szia!

Az mind rendben van, bár az ilyen tempó azért még a háborúban is feszes lett volna. Azonkívül volt később Vietnam, meg arab-zsidó háborúk állandóan, szovjet-kínai, így talán Korea abban az értelemben volt sürgető, hogy először álltak úgy a dolgok hogy esetleg komolyabb is lehetett volna belőle. Vagy inkább a végéhez közeledő Nagyvezér pörgött fel még utoljára?
Freddy 16358 2010. július 6. 22:09
Válasz erre
+ekkorra gondolom beértek a németektől nyúlt fejlesztések, munkaerő és pénz korlátlanul a rendelkezésre állt, és persze maga a nagy Sztálin várta az eredményeket, őt megvárakoztatni pedig ugye elég fájdalmas módja az öngyilkosságnak.
Freddy 16357 2010. július 6. 22:04
Válasz erre
Mi ebben a furcsa? A hidegháború legmelegebb évei voltak, gyakorlatilag háborús készültségben dolgoztak. Ráadásul akkoriban még nem kellett nyolcszázféle számítógépprogramot debugolni, lehetett haladni. A második vh nem volt még annyira távol, 39 és 45 között is viszonylag gyorsan pörögtek a fejlesztések, pedig akkor lőttek-bombáztak is.
Excessor 16356 2010. július 6. 20:28
Válasz erre
Hello!

Nekem T-54 ügyben lenne néhány kérdésem. Nézegettem a képeket és észrevettem, hogy csak 1951-ben három alváltozat is érkezett T-54-esből - ok ebből kettő csupán gyártáskori módosítást jelent, a harmadik viszont a T-54A volt -, ráadásul egy évvel később, 1952-ben már megint egy komolyan módosított változat, a T-54B jelent meg. Mi a franc történt a szovjetekkel ekkoriban? Versenylovat ettek, agytablettákat szedtek túlzott mértékben vagy Korea ekkora hatással volt rájuk?
rod666 16355 2010. július 6. 08:23
Válasz erre
romeo 16354 2010. július 5. 13:07
Válasz erre
romeo 16353 2010. július 5. 13:07
Válasz erre
juge75 16352 2010. július 5. 11:39
Válasz erre
Ott kaptam két hetes e.ü. kiképzést.
juge75 16351 2010. július 5. 11:36
Válasz erre
Nyíregyháza 1994, Vay Ádám laktanya.
romeo 16350 2010. július 5. 10:34
Válasz erre
páncélos 16349 2010. július 5. 07:43
Válasz erre
Romeo!

MT-LBu-nak, volt sebesültszállító változata rendszerben.
lucky 16347 2010. július 4. 18:20
Válasz erre
antarktika 16346 2010. július 4. 18:19
Válasz erre
antarktika 16345 2010. július 4. 18:14
Válasz erre
Érdekes kép Szomáliából.
A képet egyszerűen nem tudom menteni, ezért a link.
http://fotogaleri.ntvmsnbc.com/haftanin-kareleri-26.html
Laac 16344 2010. július 4. 15:31
Válasz erre
Szia!

Hogy hol még azt nem tudom, de megtalálhatóak voltak Nagykanizsa, Kiskunfélegyháza, Eger, mint elektronikai hadviselési eszközök. Az utóbbi két helyen sebesültszállítóként nem voltak jelen. Szerintem (ez nem biztos) arra a célra csak a gyártó ország használta.
romeo 16343 2010. július 4. 14:11
Válasz erre
Üdv Juge75!

Véletlenül nem emlékszel, hogy melyik alakulatnál voltak? Ismerősöm állítja, hogy a harckocsi ezredek,-dandárok EÜ egységei használták.
Köszönöm!
juge75 16342 2010. július 4. 14:03
Válasz erre
sulyid 16341 2010. július 4. 13:59
Válasz erre
Szerintem a csajjal jobban járunk...:)
romeo 16340 2010. július 4. 13:29
Válasz erre
MT-LBU_1
MT-LBU_1
GT-MU
GT-MU

Ismerősömmel vitába keveredtem annak kapcsán, hogy az MN - MH használta az MT-LBu és a GT-MU páncélozott járművek sebesültszállító változatát. Találkozott valaki a honvédségnél ezzekkel az sebesültszállító változatokkal?

Tudomásom szerint
MT-LBu-ból volt:
-R-330P URH zavaróállomás
-1V13,1V14,1V15,1V16 tűzvezető pont az 1V12 MASINA részeként
-MPFJ és MPAEJ műszaki járművek
-82mm önjáró automata aknavető -csak prototípus

GT-MU-ból volt:
-SzPR-1 rádiógyújtó(elektronikai-harc) jármű

Köszönöm!
romeo 16339 2010. július 4. 12:49
Válasz erre
Bubu 16338 2010. július 4. 12:29
Válasz erre
romeo 16337 2010. július 4. 12:28
Válasz erre
BMP-3
BMP-3

Egy ilyen nagyon jól jönne...
romeo 16336 2010. július 3. 13:32
Válasz erre
BMP-1    MN
BMP-1 MN

Egy MN fotó.
Aranyora 16335 2010. július 2. 21:36
Válasz erre
Sziasztok.

Egykis hátér info a Zis-151 hez.

translate.google.hu/translate

Üdv: kamovos
Freddy 16334 2010. július 2. 21:03
Válasz erre
Miért, biztos ők is látták a Ponyvaregényt.

Egyébként ez csak valami nagyon kísérleti becenév lehet, egyrészt eddig is ragaszkodtak az orosz nevekhez, másrészt nem lehetnek oylan hülyék, hogy egy harcjárműves körökben már más (katonai G-Merci) által lefoglalt néven próbálkoznak ők is.
romeo 16333 2010. július 2. 09:59
Válasz erre
Wolf_Military-Industrial_Company_wheeled_armoured_vehicle_personnel_carrier_Russia_Russian_640
Wolf_Military-Industrial_Company_wheeled_armoured_vehicle_personnel_carrier_Russia_Russian_640
Wolf_Military-Industrial_Company_wheeled_armoured_vehicle_personnel_carrier_Russia_Russian_003
Wolf_Military-Industrial_Company_wheeled_armoured_vehicle_personnel_carrier_Russia_Russian_003
Wolf_Military-Industrial_Company_wheeled_armoured_vehicle_personnel_carrier_Russia_Russian_005
Wolf_Military-Industrial_Company_wheeled_armoured_vehicle_personnel_carrier_Russia_Russian_005
Wolf_Military-Industrial_Company_wheeled_armoured_vehicle_personnel_carrier_Russia_Russian_004
Wolf_Military-Industrial_Company_wheeled_armoured_vehicle_personnel_carrier_Russia_Russian_004
wolf_apc_armoured_personnel_carrier_idelf_2010_international_exhibition_weapons_military_equipment_moscow_russia_001
wolf_apc_armoured_personnel_carrier_idelf_2010_international_exhibition_weapons_military_equipment_moscow_russia_001

Üdv!

A moszkvai IDELF-2010 kiállításon mutatták be ezt a WOLF (tipikus orosz) névre hallgató könnyű páncélozott szállítójárművet.
Grande 16332 2010. július 2. 09:06
Válasz erre
T-72_jobbrol
T-72_jobbrol

Hmmm.. ez is egy Wartburg volt, ha jól látom. :)
juge75 16331 2010. július 2. 08:46
Válasz erre
Olcsón megúszta, ha csak ennyit kapott.
antarktika 16330 2010. július 2. 08:27
Válasz erre
1987wartburg
1987wartburg

1987, Németország. Bocsánat, az NDK.

A magdeburgi orosz harckocsi alakulat egyik katonája csencselésből orvul szerzett jövedelméből vásárolt egy Wartburg típusú gépi meghajtású járművet. Jobb híján az alakulat tiszti parkolójában "dugta" el, de valaki feldobta. Az alakulat parancsnoka a képen látható módon büntette a katonát, illetve a Wartburgot. Stílusos. 
Miggyuri 16329 2010. július 1. 17:01
Válasz erre
Közben olvastam a beszélgetés forrását. A 151-es későbbi jószág.
papgyuri 16328 2010. július 1. 11:05
Válasz erre
Az ICM kiadta Studebaker US6 alvázon(8.600 ft)! A pesti Kék Kobrában (Gyáli Út) láttam tegnap!
Üdv,
papgyuri
juge75 16327 2010. július 1. 10:39
Válasz erre
A Zis-151-et 1947-66 között gyártották.
juge75 16326 2010. július 1. 10:36
Válasz erre
Bm-13 komplett (tüzérségi rész és a rakéták) felépítménye létezett ebben az időszakban, de a hordozó jármű még nem.
Amiken biztosan volt: Zis-6, Zis-12, Studebaker US6.
unicellular 16325 2010. július 1. 09:30
Válasz erre
Nem is a katyusa maga a vita témája, hanem a hordozójármű (zis-151) :)
Miggyuri 16324 2010. július 1. 09:28
Válasz erre
A sorozatvetőt a szovjetek először 1941-ben Orsa közelében vetették be. Ekkor szovjet teherautó alvázon mozgatott herkentyű volt. Aztán rárakták mindenre ami gurult. A háborúban is az azt követő szinte minden helyi háborúban (Olykor mindkét oldalon)bevetették. (Mondjuk a Salvador-Honduras között futball-háborúban nem :)) Tehát a születési körülményei körül nem lehet vita. Az, hogy hogyan párosítják a hordozó járművet és a ráépített fegyverzetet, az már más tészta. Létezik olyan, ahol a mi hadseregünkben is használt Ural-ra pakolták fel a II. vh-s felépítményt.
Az a felvetés, hogy a Katyusa nem 2. vh-s cucc, komolytalan.
Miggyuri
unicellular 16323 2010. július 1. 08:22
Válasz erre
DSC00579
DSC00579

Én is úgy tudtam, mint Kamovos...
Ennek ellenére ez van a Revell dobozában:
romeo 16322 2010. június 30. 22:44
Válasz erre
Üdv Jimbow!

Nagyon jó az oldal! Szeretnék tenni egy újítási javaslatot: jó lenne olyasmi, hogy frissítés (utolsó feltöltés).
Köszönöm!
rohamkukac 16321 2010. június 30. 19:53
Válasz erre
Üdv!
Hát nagyon nem tudok beleszólni a témába...Utána néztem a a dolgoknak a neten,de teljesen belekavarodtam.:S

De ha egyik se a világháború alatt épült,miért adta ki(pl a Revell) pár makett gyártó világháborús háttérrel?/mármint hogy ott szolgált/

Elnézést az okoskodásért a kommentnél.
Kamovos 16320 2010. június 30. 18:31
Válasz erre
Szia Rohamkukac.

A "Katyusa" volt a 2. Világháborúban, ez tény!
Nem is vitatom.

Az eredeti „Katyusa” az a Zisz-6 alvázára került.
Ezt követően több alvázra is rá építették!
Az Amerikaiaktól kapott GMC, és az Us-6 teherautók is ide tartoznak.
Ekkor még nem volt Zisz-151 és Zil-157 sem.
A Gaz-AA, Gaz-AAA, Zisz-5, Zisz-6, Zisz-151 és még lehetne sorolni ezeknek a típusokat a fejlődése is megér egy kis időtöltést az amerikai gyártókkal kötött licenc szerződésekkel kapcsolatban.

Tudomásom szerint a Zis-151 a GMC alvázra, A Zisz 151-2 az US-6 alvázra épült épült.

Remélem ezzel kapcsolatban lesz itt 1kis vélemény csere.

1/72 makettekben a következőket láttam, egy részüket meg is építettem.

PST 72018 M-13 Rocket Launcher Katjusa on Zis-6
PST 72010 BM-13N Rocket launcher on the base of US6 GMC
PST 72042 BM-13 - Rocket Launcher Katjusa based on GMC
PST 72041 BZ-13N - Rocket Launcher Katjusa based on US6 Studebaker
Pobeda 72-006 - BM 13-16 Katyuska and Soviet Army Figures
Pobeda 72-008 - BM-13-16 ZIL-131 and Soviet Army Figures
Omega-K 72015 - Zil 131 BM-13-16 Katyusha
ICM 72814 - BM-13-16 Rocket Launcher
ICM 72571 - Rocket Launcher Katiusha BM13-16
ICM 72010 - Zil 157 BM 13-16 Katusha - (ex omega ICM)
Eastern-Expess 72011 - BM13 Katiusha - (AER-EE kit)

Ja, és volt T-34/85 alvázon is!

Erről volt képem is csak lehalt a vinyóm és azóta nem találtam meg a neten,
De szerencsére a makettjét még előtte elkészítettem.
A honlapomon meg is nézheted.

Üdv: kamovos
juge75 16319 2010. június 30. 17:24
Válasz erre
omf3504
omf3504

Új makett a piacon.
Russian Project OMF-3504 1/35 URAL-4320.
MAZHL2005 16318 2010. június 30. 10:15
Válasz erre
Üdv. Orosz Harcijármű modernizálással tevékenykedő cég termékei BRDM-2 BTR-60/70 MT-LB alapon

www.youtube.com/watch
www.youtube.com/watch

És BPM-97 Lőgyakorlaton

www.youtube.com/watch
juge75 16317 2010. június 29. 13:55
Válasz erre
Ha valaki Zamárdiban jár, kérem fotózza már le a rozsdás ZSU-57-2 tornyát közelről, mert szeretném ki elemezni a felfestett számot és jelzést.
Nagyon köszönöm előre is.
Jimbow 16316 2010. június 29. 12:31
Válasz erre
Szia!

Volt, de nem használta senki. Majd lehet csinálok, meglátom. A legtöbb dolgot úgyis kitárgyaljuk itt.

Üdv!
Murmuc 16315 2010. június 29. 12:10
Válasz erre
Üdv Jimbow!
Tetszik az új oldal, gratula! Az előzőben ha jól emlékszem volt fórum, nem tervezed újból?
De az is lehet hogy én emlékszem rosszul!Az én nagy szívfájdalmam az a Zamárdiban kiállított harcjárművek, mert ugye múzeumnak az nem nevezhető!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.