<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
juge75 | Adatlap | 16327 | 2010. július 1. 10:39 | ||||||||||||||||||||||
A Zis-151-et 1947-66 között gyártották. | |||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 16326 | 2010. július 1. 10:36 | ||||||||||||||||||||||
Bm-13 komplett (tüzérségi rész és a rakéták) felépítménye létezett ebben az időszakban, de a hordozó jármű még nem. Amiken biztosan volt: Zis-6, Zis-12, Studebaker US6. | |||||||||||||||||||||||||
unicellular | Adatlap | 16325 | 2010. július 1. 09:30 | ||||||||||||||||||||||
Nem is a katyusa maga a vita témája, hanem a hordozójármű (zis-151) :) | |||||||||||||||||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 16324 | 2010. július 1. 09:28 | ||||||||||||||||||||||
A sorozatvetőt a szovjetek először 1941-ben Orsa közelében vetették be. Ekkor szovjet teherautó alvázon mozgatott herkentyű volt. Aztán rárakták mindenre ami gurult. A háborúban is az azt követő szinte minden helyi háborúban (Olykor mindkét oldalon)bevetették. (Mondjuk a Salvador-Honduras között futball-háborúban nem :)) Tehát a születési körülményei körül nem lehet vita. Az, hogy hogyan párosítják a hordozó járművet és a ráépített fegyverzetet, az már más tészta. Létezik olyan, ahol a mi hadseregünkben is használt Ural-ra pakolták fel a II. vh-s felépítményt. Az a felvetés, hogy a Katyusa nem 2. vh-s cucc, komolytalan. Miggyuri | |||||||||||||||||||||||||
unicellular | Adatlap | 16323 | 2010. július 1. 08:22 | ||||||||||||||||||||||
Én is úgy tudtam, mint Kamovos... Ennek ellenére ez van a Revell dobozában: | |||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 16322 | 2010. június 30. 22:44 | ||||||||||||||||||||||
Üdv Jimbow! Nagyon jó az oldal! Szeretnék tenni egy újítási javaslatot: jó lenne olyasmi, hogy frissítés (utolsó feltöltés). Köszönöm! | |||||||||||||||||||||||||
rohamkukac | Adatlap | 16321 | 2010. június 30. 19:53 | ||||||||||||||||||||||
Üdv! Hát nagyon nem tudok beleszólni a témába...Utána néztem a a dolgoknak a neten,de teljesen belekavarodtam.:S De ha egyik se a világháború alatt épült,miért adta ki(pl a Revell) pár makett gyártó világháborús háttérrel?/mármint hogy ott szolgált/ Elnézést az okoskodásért a kommentnél. | |||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 16320 | 2010. június 30. 18:31 | ||||||||||||||||||||||
Szia Rohamkukac. A "Katyusa" volt a 2. Világháborúban, ez tény! Nem is vitatom. Az eredeti „Katyusa” az a Zisz-6 alvázára került. Ezt követően több alvázra is rá építették! Az Amerikaiaktól kapott GMC, és az Us-6 teherautók is ide tartoznak. Ekkor még nem volt Zisz-151 és Zil-157 sem. A Gaz-AA, Gaz-AAA, Zisz-5, Zisz-6, Zisz-151 és még lehetne sorolni ezeknek a típusokat a fejlődése is megér egy kis időtöltést az amerikai gyártókkal kötött licenc szerződésekkel kapcsolatban. Tudomásom szerint a Zis-151 a GMC alvázra, A Zisz 151-2 az US-6 alvázra épült épült. Remélem ezzel kapcsolatban lesz itt 1kis vélemény csere. 1/72 makettekben a következőket láttam, egy részüket meg is építettem. PST 72018 M-13 Rocket Launcher Katjusa on Zis-6 PST 72010 BM-13N Rocket launcher on the base of US6 GMC PST 72042 BM-13 - Rocket Launcher Katjusa based on GMC PST 72041 BZ-13N - Rocket Launcher Katjusa based on US6 Studebaker Pobeda 72-006 - BM 13-16 Katyuska and Soviet Army Figures Pobeda 72-008 - BM-13-16 ZIL-131 and Soviet Army Figures Omega-K 72015 - Zil 131 BM-13-16 Katyusha ICM 72814 - BM-13-16 Rocket Launcher ICM 72571 - Rocket Launcher Katiusha BM13-16 ICM 72010 - Zil 157 BM 13-16 Katusha - (ex omega ICM) Eastern-Expess 72011 - BM13 Katiusha - (AER-EE kit) Ja, és volt T-34/85 alvázon is! Erről volt képem is csak lehalt a vinyóm és azóta nem találtam meg a neten, De szerencsére a makettjét még előtte elkészítettem. A honlapomon meg is nézheted. Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 16319 | 2010. június 30. 17:24 | ||||||||||||||||||||||
MAZHL2005 | Adatlap | 16318 | 2010. június 30. 10:15 | ||||||||||||||||||||||
Üdv. Orosz Harcijármű modernizálással tevékenykedő cég termékei BRDM-2 BTR-60/70 MT-LB alapon www.youtube.com/watch www.youtube.com/watch És BPM-97 Lőgyakorlaton www.youtube.com/watch | |||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 16317 | 2010. június 29. 13:55 | ||||||||||||||||||||||
Ha valaki Zamárdiban jár, kérem fotózza már le a rozsdás ZSU-57-2 tornyát közelről, mert szeretném ki elemezni a felfestett számot és jelzést. Nagyon köszönöm előre is. | |||||||||||||||||||||||||
Jimbow | Adatlap | 16316 | 2010. június 29. 12:31 | ||||||||||||||||||||||
Szia! Volt, de nem használta senki. Majd lehet csinálok, meglátom. A legtöbb dolgot úgyis kitárgyaljuk itt. Üdv! | |||||||||||||||||||||||||
Murmuc | Adatlap | 16315 | 2010. június 29. 12:10 | ||||||||||||||||||||||
Üdv Jimbow! Tetszik az új oldal, gratula! Az előzőben ha jól emlékszem volt fórum, nem tervezed újból? De az is lehet hogy én emlékszem rosszul!Az én nagy szívfájdalmam az a Zamárdiban kiállított harcjárművek, mert ugye múzeumnak az nem nevezhető! | |||||||||||||||||||||||||
Grande | Adatlap | 16314 | 2010. június 29. 09:38 | ||||||||||||||||||||||
Orosz walkaround. Többezer fotó, szerencsére típusokra bonta, nagyfelbontásban. Szuperjó! photofile.ru/users/coast70/ | |||||||||||||||||||||||||
Jimbow | Adatlap | 16313 | 2010. június 28. 23:35 | ||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Elkészült az új, véglegesnek szánt oldal: mhrfweb.makett.org/ Közel 4500 kép, köztük az első Cougar sorozatok is. És még van 3 adag frissítés a vinyómon, amit még át kell néznem. Bármiféle észrevételt szívesen veszek, főleg mert az összes képet nincs erőm ellenőrizni... Hatalmas köszönet a fotósoknak és Rumcájsz kollégának a tárhelyért! Még a logót kalapálom egy kicsit, már nincs rá energiám, így is elég volt ezt a pár ezer képet buzgerálni. Jó böngészést! Ui.: valakivel beszéltem, hogy felveszem a linkek közé, de nem emlékszem, ki volt... :( Ha magára ismer kérem jelezzen! | |||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 16312 | 2010. június 28. 18:15 | ||||||||||||||||||||||
Gondolom, bekötik a biztonsági övet...:) | |||||||||||||||||||||||||
antarktika | Adatlap | 16311 | 2010. június 28. 17:55 | ||||||||||||||||||||||
gaunt | Adatlap | 16310 | 2010. június 28. 17:29 | ||||||||||||||||||||||
Kíváncsi lennék milyen érzés lehet ez a hk. vezetőnek... Egyszer billentem át egy domb tetején egy MTLBu-val, és majdnem lefejeltem a műszerfalat, gondolom ez az ugratáshoz képest kutyafüle. :) | |||||||||||||||||||||||||
antarktika | Adatlap | 16309 | 2010. június 28. 16:53 | ||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 16308 | 2010. június 28. 13:27 | ||||||||||||||||||||||
A Trumpeter makettjében legalábbis csak a löveg más, én megépítettem mindkettőt. | |||||||||||||||||||||||||
Jimbow | Adatlap | 16307 | 2010. június 27. 20:31 | ||||||||||||||||||||||
Sziasztok! A minap épp Budaörsről hoztak kocsival, és szembe jött egy KrAZ, egy Tátra, és egy PT-76 a tréleren. Hova mehettek? A Petőfibe? Illetve, nem tudja valaki, hol lehet nézegetni-fotózgatni vasakat HIM engedéllyel Pesten? Köszi, üdv: Ádám | |||||||||||||||||||||||||
antarktika | Adatlap | 16306 | 2010. június 27. 19:44 | ||||||||||||||||||||||
Nem vagyok otthon e témában, de löveg szájfék biztos más. | |||||||||||||||||||||||||
Mauro | Adatlap | 16305 | 2010. június 27. 15:53 | ||||||||||||||||||||||
akkor valszeg a B változatot szerzem be, "laikus" szemmel nézve, nagyon sok különbség nincs köztük, vagy tévedek :) ? | |||||||||||||||||||||||||
antarktika | Adatlap | 16304 | 2010. június 27. 15:43 | ||||||||||||||||||||||
Igen, az a jellemzőbb. | |||||||||||||||||||||||||
Mauro | Adatlap | 16303 | 2010. június 27. 15:42 | ||||||||||||||||||||||
köszönöm szépen :) ha jól látom a képeket akkor főleg a B változat látható rajtuk | |||||||||||||||||||||||||
antarktika | Adatlap | 16302 | 2010. június 27. 15:40 | ||||||||||||||||||||||
Vietnám mindkét vátozatot. Pár kép vietnámi és kambodzsai gépekről és egy francia nyelvű fórum a PT-76 építéséről. http://www.colleurs-de-plastique.com/forums/showthread.php | |||||||||||||||||||||||||
joci232 | Adatlap | 16301 | 2010. június 27. 15:39 | ||||||||||||||||||||||
Mauro | Adatlap | 16300 | 2010. június 27. 15:09 | ||||||||||||||||||||||
Üdv mindenkinek Az utóbbi időben némiképp változó terveimnek köszönhetően, úgy döntöttem hogy beszerzem a Trumpeter PT-76-osát, ezzel idáig nem is lenne baj, a problémám annyi hogy egy ázsiai gépet szeretnék a végén, és azt szeretném megtudni hogy arrafelé (Laosz, Kambodzsa, Korea, Vietnám) melyik változatot használták a PT-76-ot vagy a PT-76B-t ? A választ előre is köszönöm ! | |||||||||||||||||||||||||
antarktika | Adatlap | 16299 | 2010. június 26. 21:17 | ||||||||||||||||||||||
A cseh lőtéri gránát csökkentett töltetű és időzített gyújtóval volt szerelve. Ez a 2,7 méter csak arra volt mérvadó, hogy az akkori NATO tankok ilyen magasak voltak ( M60 ), egyébként az ez alatti magasság sem volt akadály. Mx1000/V volt a képlet, mely azt jelenti, hogy a magasság szorozva 1000-el és osztva, hogy hány vonás alatt látod az irányzótávcsőben. Egy csomó tárgy magasságát megtanították velünk, azóta is tudom, hogy a villanyoszlop milyen magas. | |||||||||||||||||||||||||
gaunt | Adatlap | 16298 | 2010. június 26. 20:52 | ||||||||||||||||||||||
Volt a 100mm-es lőszernek is csökkentett töltetű változata? Most is tanultam valami újat. :) Egyébként mennyire volt használható távolságbecslésnél a távmérő skála? Mi volt, ha a cél alacsonyabb volt 2,7 méternél? | |||||||||||||||||||||||||
antarktika | Adatlap | 16297 | 2010. június 26. 20:39 | ||||||||||||||||||||||
Mi csak csökkentett töltetű lőtéri gránáttal löttünk, maximum 1000-2000 méterre, így igazi pontosságáról nem tudok nyilatkozni. Továbbá szerintem nagyon sok múlik a beszabályzásokon, a hideg és meleg belövéseken. Egy biztos, hogy a stabilizátoron nem múlott, ráállítottuk a célra és akárhogy pörgettük a torony alatt a testet, az nem mozdult el. | |||||||||||||||||||||||||
gaunt | Adatlap | 16296 | 2010. június 26. 17:12 | ||||||||||||||||||||||
Üdv Antarktika! Akkor kérdeznék még. :) Mennyire volt pontos a D-10-es löveg amikor a hk. éppen nem mozgott? Milyen volt a szórása? | |||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 16295 | 2010. június 26. 12:41 | ||||||||||||||||||||||
Jimbow | Adatlap | 16294 | 2010. június 26. 12:10 | ||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Na, az ABC szerinti M-betűig már teljes a képtár, leszámítva a legújabb szerzeményeket: mhrfweb.makett.org/MHRF/index.php Üdv! | |||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 16293 | 2010. június 26. 07:35 | ||||||||||||||||||||||
Méretjelző (szélességjelző) lámpák: GSzT-64-3 zöld fényszűrővel elöl (2db), GSzT-64K vörös fényszűrővel hátul és a torony hátsó részén (2-2db). Ezek egy búrával ellátva fehér színűek kikapcsolt helyzetben. A Kalocsán készült Gvozgyika képen a bal oldali járművön (amit éppen kinyit a Bátyám) fehér búra van a hátsó jelzőn, a mellette levő standard vörös hátul a páncélon és a tornyon is(ez elöl zöld). | |||||||||||||||||||||||||
antarktika | Adatlap | 16292 | 2010. június 26. 07:13 | ||||||||||||||||||||||
Az attól függ:) Ha kívül vagy, akkor hatalmas csattanás és ha több tíz méterre állsz, akkor is megcsap a légnyomás. Egyszer a katonai filmstudió készített filmet a lövészetről, hiába mondtuk a kameramannak, hogy ne álljon közel a lövegcsőhöz, ő látványos képeket akart. Állványostól dőlt fel. Bent a gépben sokkal konszolidáltabb, csak a hátrasikló ágyú fémes hangját hallod inkább és azt a rántást, amivel megremegteti az egész gépet, ezért vezetőként lövéskor ki kell nyomni a kuplungot, nehogy kár essen az erőátviteli rendszerben. Irányzóként meg arra kell figyelni, hogy erősen oda kell szorítanod a fejed az irányzótávcsőhöz, mert különben gyönyörű monoklid lesz az ütéstől. És a cseh lőtéri gránátnak penetráns bűze volt, még a rakétakilövő nyílást is kinyítottuk, hogy friss levegőhöz jussunk. Nyugodtan kérdezz, válaszolok, már amire emlékszem. | |||||||||||||||||||||||||
gaunt | Adatlap | 16291 | 2010. június 25. 20:44 | ||||||||||||||||||||||
Bocs, hogy ilyen sokat kérdezek, de sajnos van egy gyógyíthatatlan "betegségem": Súlyosan harckocsi-, azon belül is T-55 mániás vagyok. :) Lenne még egy kérdésem, milyen érzés, amikor elsütik a harckocsiágyút? | |||||||||||||||||||||||||
antarktika | Adatlap | 16290 | 2010. június 25. 20:21 | ||||||||||||||||||||||
Nem tudom pontosan... Talán az elölre nézők fehérek, oldalra zöld, a torony magasság és a farpáncél piros. Az "indexelésre sem emlékszem, talán nem volt benne ilyen, talán... | |||||||||||||||||||||||||
gaunt | Adatlap | 16289 | 2010. június 25. 19:41 | ||||||||||||||||||||||
A BRM-1K-ban állítólag volt egy irányjelző kapcsoló(?) amit ha a vezető működtetett, akkor a szélességjelzők az adott oldalon villogtak, úgy mint az autókon az index. Legalábbis ezt írja az üzemeltetési utasítás. Arra vagyok kíváncsi, hogy az 55-ösökön is volt ilyen? Akkor ezek szerint a jelzők elölről hátrafelé haladva zöld-fehér-piros? (akkor már miért nem piros-fehér-zöld? :):) ) | |||||||||||||||||||||||||
antarktika | Adatlap | 16288 | 2010. június 25. 19:23 | ||||||||||||||||||||||
Pontosan nem tudom milyen irányjelzésre gondolsz. Arra, hogy a különböző színű fények alapján meg lehetett állapítani a tök sötétben is, hogy jön, vagy megy a jármű, illetve milyen irányba áll a torony? Valami olyan rémlik, hogy a torony magasságjelzője és a hátoldalon pirosak, elöl zöldes és talán fehér, de teljesen nem biztos, így 20 év után...:) Mindenesetre a színkombinációk alapján lehetett tudni a jármű mozgási irányát. Aztán infrában mindegyik világoszöld volt, mely lehetőséget adott arra, hogy célnak véljük és bekopogtassunk a másik gépbe. | |||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 16287 | 2010. június 25. 18:52 | ||||||||||||||||||||||
Ne feledjük, holnap (szombaton): nyílt nap az újpesti hadikikötőben 9.00-16.00 lövésznap Debrecenben 7.30-12.30 Jó fotózást! | |||||||||||||||||||||||||
mykman | Adatlap | 16286 | 2010. június 25. 16:17 | ||||||||||||||||||||||
KZKT-7428 , bocs | |||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 16285 | 2010. június 25. 14:05 | ||||||||||||||||||||||
A Vityaznak Ural-hátsólámpája van. | |||||||||||||||||||||||||
mykman | Adatlap | 16284 | 2010. június 25. 13:30 | ||||||||||||||||||||||
Sziasztok ! Tudja valaki mi a pontos tipusa ennek a vontatónak ? Antarktika linkjének az első fotója. Annyit már kiderítettem hogy КЗКТ-7428 alváz de a többit nem tudom. | |||||||||||||||||||||||||
gaunt | Adatlap | 16283 | 2010. június 25. 13:17 | ||||||||||||||||||||||
Antarktika! Lenne egy-két kérdésem: Letöltöttem a BRM-1K üzemeltetési utasítását, és olvastam benne, hogy a szélességjelző lámpákat (GSzT-64) lehet irányjelzőként is használni. A kérdésem az lenne, hogy ez a T-55 esetén is így van? A másik kérdésem pedig az lenne, hogy az elülső GSzT-64 lámpák közül, ami oldalra van elfordítva, azok milyen színűek? | |||||||||||||||||||||||||
antarktika | Adatlap | 16282 | 2010. június 25. 08:21 | ||||||||||||||||||||||
Ipari mennyiségű kép orosz katonai off-roadról. Van itt minden. Kamaz, új Uaz, Ural, KZT, MT-LB, szinte az összes gumis és lánctalpas szállító. http://igor113.livejournal.com/77878.html | |||||||||||||||||||||||||
bubi777 | Adatlap | 16281 | 2010. június 24. 17:23 | ||||||||||||||||||||||
Kedves notarius és mindenki! Amatőr vagyok. Kérdéseim segítségkérés hiszen én is beszereztem A ZIL 157, ZIS 151 és BTR 152 járművet. Tervem egy hasonló 1956-os dioráma építése volt. Én referencia képet nem láttam arra a járműre vonatkozólag melyet "Imre bátyánk" épített. 1956-os budapesti események során én csak ZIS 151 típusú járműről készült képeket láttam. Ez nem egyezik a ZIL 157 motorháztetővel, hűtőráccsal, kerekeivel, sőt még az akkoriban használt gumiabroncs mintázata is eltér a későbbi a ZLI 157-es típusokra szerelttel, habár kompatibilisek. Van még pár különbség de az nem ennyire szembetűnő. Nem véletlenül szereztem mind a két teherautót. Tehát, ha van olyan archív kép mely Imre járművét igazolja, azt én is szívesen venném. Kevésbé kellene az amúgy szép Tumpeter készletet átfabrikálni. Notarius! Nem tudom mi volt a sértő az írásaimban. A legtöbben gondolom archív képek alapján ill. segítségével dolgoznak. Egy ilyen felmutatásával gyorsan helyre lehetne tenni aggájaimat. Nem? | |||||||||||||||||||||||||
notarius | Adatlap | 16280 | 2010. június 24. 16:54 | ||||||||||||||||||||||
Alapjában nézve is sértő a gondolat, hogy Imre bátyánk nem tudná, mit is épít. Ez nem lenne rá jellemző. | |||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 16279 | 2010. június 24. 15:49 | ||||||||||||||||||||||
csehmodell | Adatlap | 16278 | 2010. június 24. 15:40 | ||||||||||||||||||||||
Hello! Adott két Uaz parancsnoki makett, az egyikből honvédségi, a másikból határőr autót szeretnénk faragni, kérdésem az lenne, hogy miben különbözött a két szerv jele egymástól (80-as évek a korszak) és milyen sajátosságok voltak a két kocsin? (Vasútmodellhez kellene a két kocsi, 1:43 méretarányról beszélünk és ha már a két jelzés meglenne, azért is nagyon hálás lennék.) Köszönöm szépen. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |