<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
notarius | Adatlap | 16412 | 2010. július 14. 19:17 | ![]() | |
Végre egy precíz alak. Előzmény: (16411) Grande 2010. július 14. 17:37 | |||||
Grande | Adatlap | 16411 | 2010. július 14. 17:37 | ![]() | |
Olli Hölsö - Missing Lynx Finnish 122PSH74 (2S1 Gvozdika) WIP Part I A SKIF készlete elég szépen felturbózva. Gyönyörű lesz. www.network54.com/Forum/110741/message/1278944492/Finnish+122PSH74+(2S1+Gvozdika)+WIP+Part+I | |||||
sulyid | Adatlap | 16410 | 2010. július 13. 19:39 | ![]() | |
Ezt a választ is köszönöm:) | |||||
ambasa | Adatlap | 16409 | 2010. július 13. 19:00 | ![]() | |
sulyid | Adatlap | 16408 | 2010. július 13. 18:13 | ![]() | |
Az oroszok milyen harckocsizó egyenruhákat és felszereléseket használtak a 2.vh-alatt illetve az előtt? | |||||
gaunt | Adatlap | 16407 | 2010. július 12. 14:16 | ![]() | |
Juge75-nek és mindenkinek akit érdekel: www.fotovalkirumodelism.com/page.php | |||||
muzzy | Adatlap | 16406 | 2010. július 12. 11:04 | ![]() | |
Szia! Nem tudom hogy honnan vetted, de szerintem kissé propaganda ízű. Anno ahadtörténeti délutánok keretén belül Számvéber Norbi tartott előadást a témáról, ott nem igazán ezek az infók jöttek át. (Pl. kérdés, hogy a 300 tamk mekkora szakaszon támadott?) Orosz honlapok szerint is sok kérdés merül fel Prohorovkával kapcsolatban, Muzzy | |||||
mykman | Adatlap | 16405 | 2010. július 12. 11:01 | ![]() | |
Sziasztok ! Tud valaki segítei 2 kérdésben nekem ? Csobánkán nem lesz idén katonai bemutató ? És lenne még 1 kérdésem , ócsán megnyitott már a múzeum ? | |||||
MAZHL2005 | Adatlap | 16404 | 2010. július 11. 18:50 | ![]() | |
antarktika | Adatlap | 16403 | 2010. július 11. 10:07 | ![]() | |
Ádám | Adatlap | 16402 | 2010. július 11. 09:51 | ![]() | |
Akkor helyel-közel össze lehet rakni... | |||||
balaton | Adatlap | 16401 | 2010. július 11. 09:37 | ![]() | |
1/35-ben nincs nagy választék. A Revell és az Eastern E. ugyanaz. 1/72-ben valami ex-szovjet cég adta ki és a Balaton M. Ma hajnalban felkerültek a matricák, egy kis koszolás jön még és rakok be pár képet a kész makettről. Lesz még dobozos felépítménnyel is. Hó végén megyünk Kecelre és kíméletlenül lemérünk egy rakás járművet :D | |||||
Ádám | Adatlap | 16400 | 2010. július 11. 09:10 | ![]() | |
Üdv ! Apropó, Eastern Express. Már jómagam is gondolkodtam egy Gaz-66 megépítésén, de nem tudom, hogy az EE milyen minőségben gyárt. Előre is köszönöm a választ ! | |||||
joci232 | Adatlap | 16399 | 2010. július 10. 15:54 | ![]() | |
tudom:) azért köszi.. nagyobb kihívás ha magam készítem el:D | |||||
balaton | Adatlap | 16398 | 2010. július 10. 15:48 | ![]() | |
1/35-ben gyártja az Eastern Express ezt a verziót is. | |||||
joci232 | Adatlap | 16397 | 2010. július 10. 15:29 | ![]() | |
Miggyuri | Adatlap | 16395 | 2010. július 10. 05:12 | ![]() | |
Szégyen! | |||||
gaunt | Adatlap | 16394 | 2010. július 9. 13:16 | ![]() | |
Zsámbék sajnos úgy néz ki felejtős. :( Nagy kár, pont most nyáron terveztem, hogy megnézem. Azon kevés múzeumok egyike (volt?) ahol igazán törődtek a kiállított tárgyakkal. forum.index.hu/Article/showArticle | |||||
páncélos | Adatlap | 16390 | 2010. július 9. 08:34 | ![]() | |
páncélos | Adatlap | 16389 | 2010. július 9. 08:28 | ![]() | |
Antarktika! Jók a képek, megint. A másodikat, magyar változatban is el tudnám képzelni, hogy te fekszel a függőágyon és jön Bandika... Jól van hadnagy elv, bajt, úr (időszaknak megfelelő megszólítással)? | |||||
balaton | Adatlap | 16386 | 2010. július 8. 23:29 | ![]() | |
Hmm. Hogy jön fel az 1/72-es méretarány. Emlékszem, 5-10 évvel ezelőtt még nagyon fikázták, "halott méretaránynak" nevezték egyesek :) Kuriózum, de a maratott lánctalp nem szimpatikus. Remélem, nem szemenkénti :D | |||||
Excessor | Adatlap | 16385 | 2010. július 8. 22:05 | ![]() | |
Szia Páncélos és Gaunt! A csehszlovák és lengyel gyártású 54-esekről, meg a Type-59 féle kínai változatokkal szándékosan nem foglalkoztam, az egy más tanulmány tárgya lesz, hogy ki hova mi helyett rakott külső üzemanyagtartályt, TASZT-ládát, pót lánctagot, motortér tetőpáncél eltérések, stb. Egyébként az is eléggé érdekes, hogy a legelső 1951-es T-54-esek külső üzemanyagtartályai valami iszonyú formájú szögletes izék voltak, később szerencsére lecserélték a mai napig ismert formájúakra. A T-34 eredetileg nagyon is míves kidolgozású harckocsi volt, még a láncfeszítő görgők is gumírozott futófelületűek, szép nagy fényszóróik voltak és a páncéllemezek kidolgozása is jó minőségű volt. Olyan nyalánkságokról ugye nem kell beszélni mint a V-2 motor hengerenkénti négy szeleppel, stb. A szovjetek képesek voltak feláldozni a kidolgozás egy részét a mennyiségért, a németek nem - bár a Párduc esetében komoly előrelépést tettek. Na mindegy, téma lezárva részemről. | |||||
antarktika | Adatlap | 16384 | 2010. július 8. 19:27 | ![]() | |
jerry82 | Adatlap | 16383 | 2010. július 8. 19:12 | ![]() | |
bocs nem akarom folytatni off-ba akartam tenni | |||||
jerry82 | Adatlap | 16382 | 2010. július 8. 19:10 | ![]() | |
Sok lúd disznót győz ! A tigris egy jó tank (nyílt terepen nem volt ellenfele) volt ,de azért nem fenékig tejfel . 0. Elég költséges és nem is egyszerű volt a gyártása lásd hány készült belőle . 1. A motorja elég gyenge volt ahhoz a hatalmas testhez (állítólag a váltó áttételezésével oldották meg ,hogy ne legyen lomha ebből következik az hogy túl volt terhelve a váltója és elég sűrűn tönkrement) 2. Futóműve szintén túl bonyolult volt (rengeteg görgő nem tette kőnyűvé a javítását) 3. A súlya miatt kisebb hidakon nem tudott át kelni saras közeget nem nagyon „szerette” ,ha elakadt vagy műszaki problémája volt 3 famo kelet hogy elvontasa ezért több még javítható tigrist is a személyzete robbantót fel .vasúti szállításhoz másik vékonyabb lánctalpat kelet feltenni rá 4. Hatótávja elég kicsi volt egy tankolással (benzin motor)…….. | |||||
Grande | Adatlap | 16381 | 2010. július 8. 16:17 | ![]() | |
Grande | Adatlap | 16380 | 2010. július 8. 15:55 | ![]() | |
Szeptemberre ígéri a BMP-3/w ERA-t a Trumpeter www.trumpeter-china.com/war513/products/en_message.asp | |||||
gaunt | Adatlap | 16379 | 2010. július 8. 15:08 | ![]() | |
Üdv Excessor! A Tigris homlokpáncélja azért nem ilyen egyszerű: Az alsó homlokpáncél 100mm, de enyhén döntve van, így az kb.110mm. A felső is döntve van, bár az már szinte függőleges, így kb.105mm. A torony az ami valóban érdekes: alapból 95-100mm vastag, a széleinél és az optikánál meg van erősítve, ott 120mm. A lövegcső tövénél szintén meg van erősítve, de ez viszont eléri a 180-200mm-t is! A T-34/85 tornya 90mm-es. Na mindegy, hagyjuk a T-34 témát. Egyébként a képen amit felraktam, ott az 1951-es T-54 (T-54-3) változat is, csak a háttérben. Egyébként a T-54-1 ,-2 ,-3 az milyen típusjelzés? Használták a SzU-ban is, vagy ez egy nyugati megnevezés? | |||||
páncélos | Adatlap | 16378 | 2010. július 8. 14:06 | ![]() | |
Örömmel vettem észre, hogy a tegnapi beírásom óta, mennyire fellendült a fórum. Excessor! Más képeket vártam, de értem. Bonyolíthatnánk a képek sorozatát (ha lenne), ha mellékelnénk egy a hazánkban is használt "A" változattal, baloldali üa. tartályokkal. Egyébként én a prototípust, majd az 1949-es és 51-es változatokat vártam, mert ott nem csak a lövegcső a különbség, hanem a toronykialakítás is. Így persze beszélhetünk 5-6 féle kocsiról. Gaunt! A melyik, miért volt a győztes, szerencsére Pánczél Matyi barátom megválaszolta. De a téma folytatódhat a 54/55/62/64 témával. | |||||
Excessor | Adatlap | 16377 | 2010. július 7. 23:16 | ![]() | |
Jaj azt elfelejtettem mondani, hogy a második (szines) képen nem eredeti konfigurációban szerepel a dög, mert éjjellátó csak a T-54B változatnál jelent meg, a lényeg az ágyúcső megmutatása volt ezzel e képpel | |||||
Excessor | Adatlap | 16376 | 2010. július 7. 23:08 | ![]() | |
Szia Páncélos! Mellékelten küldöm a három változatról a képet. Amint látod, az első két 1951-es változat (legalábbis kívülről) csak az ágyúcsőben különbözik, a másodiknál van az elején egy ellensúly. A harmadik pedig maga a T-54A. Szia Gaunt! Tudtad, hogy a T-34/85 homlokpáncél vastagsága közel ugyanolyan volt mint a Tigris-I-é? Amit felraktál képet T-54-ről az T-54 M1949, ilyet még mi magyarok is javítottunk modernizáltunk Vietnamban a '90-es években valamikor. | |||||
PanczelMatyas | Adatlap | 16375 | 2010. július 7. 21:02 | ![]() | |
Gaunt! Itt megtalálsz: pzmatyi kukac freemail pont hu. Bevallom olykor olvasgatom e fórumot, de írni ritkán szoktam a család, meló, s a "hobby" miatt :) TANKOK! matyi | |||||
gaunt | Adatlap | 16374 | 2010. július 7. 20:53 | ![]() | |
Ajjajj, hát igen, rendesen szétoffoltuk a topikot, na mindegy. :) Amúgy igen, érdekelne a további beszélgetés, de ha lehet inkább folytathatnánk a T-54-55-64-el, mivel ezek sokkal jobban érdekelnek mint a 34-es. A T-64 meg jöhet minden mennyiségben, mivel nekem is az a kedvencem. (teljesen szubjektív, de szerintem a valaha volt legjobb hk.) Egyébként hogy talállak meg magánban? | |||||
PanczelMatyas | Adatlap | 16373 | 2010. július 7. 20:41 | ![]() | |
Gaunt! Semmi baj nincs az ég világon, leszámítva, hogy Zsolti (Excessor) kérdését szétoffoltuk ;):):) Természetesen nem lehet két hozzászólással lerendezni egy szemléletet, de a lényeg, hogy a 34-es tervezésében részt vett Morozov, aki fő tervezője lett a T-54-nek, s Pisti gondolatvilága erről szólt. Morozov mindig is "féltékeny" maradt a 34-esre (többek között ennek köszönhető a szívemhez oly közel álló T-64), Pisti ezt szerette volna kidomborítani, leplezve hozzátenni azt, hogy a T-55 (ami már Karcev munkásságát dícséri)lett e "dinasztia" kiforrott csúcsa. (Figyeljünk a dinasztia, NEM GENERÁCIÓ szóra!) Nos Gaunt, most visszakanyarodtunk. Természetesen, ha érdekel a további beszélgetés, a magánomon megtalálsz - nem szeretném, ha felkavarnánk a fórum medrét :) TANKOK! matyi | |||||
gaunt | Adatlap | 16372 | 2010. július 7. 20:23 | ![]() | |
Én nem csak a hatásadatokról beszéltem. Olvastam a T-34-ről más szempontokból is. Nem tagadom, sok szempontból nagyon jó volt a 34-es, pl. gyártás egyszeűsége, karbantartás, megbízhatóság, de ugyanakkor komoly problémái is voltak, pl. hihetetlenül rossz ergonómia, pocsék optikák, lánctalpproblémák, túl rideg páncéllemezek, stb. ""Te gondolatod szerint máe ez nem történhetett meg,... "" Én sosem gondoltam ilyet! Ha már a Königstigernél tartunk, nem tagadom azt sem, hogy az egyik első(?) bevetésükön mindjárt 4-et lőttek ki T-34-esek lesállásból. Nem mondtam, hogy képtelen legyőzni, taktika kérdése az egész. A másik példádat egyébként ismerem, valami újságban volt, asszem a Regiment egyik számában, megvan nekem is. :) Persze, abban igazad van, hogy fogalmam sincs milyen egy gyakorlaton résztvevő hk.-ban ülni (párszor vezettem BLG-t, ennyi tapasztalatom van) , de hát erről meg nem tehetek. | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 16371 | 2010. július 7. 20:17 | ![]() | |
Azt azért hozzátenném, hogy azért a hatásadatok sem ablakon kihajigálni való úri huncutságok, csak önmagukban kevesek két páncélos objektív összevetéséhez. Meg még azt is, hogy - elismerve a T-34 képességeit és használhatóságát - a legyártott darabszám is komoly szerepet játszott abban, hogy győztes harckocsivá válhatott. Legalább akkora súllyal szerepel itt a győztes ipari kapacitás, mint a győztes harckocsi. Tamás | |||||
PanczelMatyas | Adatlap | 16370 | 2010. július 7. 20:00 | ![]() | |
Gaunt! Azt kéne látnod, hogy egy adott harckocsitípus - jelen esetben a T-34 - nem páncéllemezekből és lóerőből álló halálosztó, hanem egy harci technika, amit tervezni, gyártani, használni, s üzemben tartani kellett. Az általad alább leírt gondolatsor ezekről egyáltalán nem szól, csak hatásadatokról, amik "steril" körülmények között születtek. Feltételezem, Te még nem ültél harcászati gyakorlaton részt vevő harckocsiban, pláne nem vezetted egy szakasz (század) tüzét. Hidd el, másképp gondolkodnál, ha mindezeket átélnéd, s tudnád a manőverekben, egyes tűznemekben, s harcászati eljárásokban rejlő lehetőségeket. Például: szovjet pct. tüzérek lőttek ki Királytigrist 57mm-es pct.löveggel (felhúzták egy víztoronyba - minő leleményesség! - a Te gondolatod szerint máe ez nem történhetett meg, mivel az 57mm-es pct hatásadatai a Királytigris páncéllemezinek vastagsága alatt marad!). Másik példa: Pettendnél 4 db Királytigris (maradjunk e típusnál) megsemmisített egy suzovjet hkz-t, mert azokban nem volt rádió, azaz nem volt kommunikáció (nem tudták figyelmeztetni egymást a veszélyre), kvázi harcvezetés. Sorolhatnám. Tehát, amit mondani szeretnék: TEDD TÚL MAGAD A HATÁSADATOK MESEVILÁGÁN, MERT A HARC SOKKALTA TÖBB ENNÉL! TANKOK! matyi | |||||
Tamás | Adatlap | 16369 | 2010. július 7. 19:57 | ![]() | |
helo Kissé sematikusan és szűk keretek között nézed a harckocsikat . Azt mindenki aláírja hogy a második világháború legjobb közepes harckocsija a t-34es volt . igaz a párduc is éppen hogy bele fér ebbe a kategóriába . Igaz a t-34es nem vehette fel a versenyt egy az egy ellen tigrissel és a párduccal. de a jóval nagyobb sebességével és az olcsóbb, könnyebb gyárthatóságával valamint az egyszerűségével felvehette a versenyt az ellenfeleket. Koreában bebizonyosodott hogy a Shermannál jobb volt páncélzat mozgékonyság és fegyverzet terén valamit olcsobb és egyserübb volt tehát minden téren jobb Az tény és való hogy a lövege nem volt valami hatékony de a ruszkik esetébben nem ált rendelkezésre ojyan löveg ami hatékonyan letudta volna kütdeni a tigrist és a párducot . Septibe megkeresték azokat a lövegeket amik képesek egyáltalán átlukasztani ezek voltak a 85-ös 122-es és a 152-es de egyik se volt kifejezet harckocsi ágyu De még a d-10es se volt valami tulzottan hatékony kumulativ löszer nékül . Továbbá szerintem a nehéz harckocsik csak hátráltatták a ruszkikat Az isz-2 már használható volt de nem volt egyáltalán hatékony a lövege nem sokkal volt jobb átütőerő terén kevés lőszer fért el benne és ráadásul a torony nagyon sebezhető volt. | |||||
Paul | Adatlap | 16368 | 2010. július 7. 19:53 | ![]() | |
üdv bocs hogy beleszólok de azt írtad hogy" ezért kezdték el gyártani az ISz-1 és ISz-2 típusokat" de szerintem Isz-1 nem volt csak Isz 2 és Isz 3,de javítsatok ki tévednék | |||||
gaunt | Adatlap | 16367 | 2010. július 7. 19:46 | ![]() | |
Nem, én sem vitatkozni akarok, csak beszélgetni szeretnék. Tudom, amit leírtam, túlzott okoskodásnak tűnik, de nem annak szántam. Ez az én véleményem, de érvekkel meg lehet győzni annak helytelenségéről. Nem az a típus vagyok, aki ha a fejébe veszi, hogy mittudomén, az alma kék színű, és valójában hiába piros, akkor sem lehet meggyőzni. :) Ha nem lenne probléma, tudnánk még beszélni erről a T-34 témáról magánban? | |||||
PanczelMatyas | Adatlap | 16366 | 2010. július 7. 19:39 | ![]() | |
Szia Gaunt! Nem szeretnék vitatkozni Veled! Ha Te így gondolod, tedd azt, de amit alább leírtál, azt nem minősíteném sem történész, sem haditechnikai (hadtörténeti) aspektusból. Javaslom, hogy próbálj meg túllépni a technikai adatok adta illúzióképen, s próbáld meg a háború kegyetlen valóságának rideg mindennapjaiból megközelteni a harckocsik, a fegyveres harc, s egy háború milliőjét, azaz lépj tovább egy lépcsőfokot szemléletedben. Ha gondolod, magánban folytatom, de véleményem szerint tudod, mire gondolok! További eredményes kutatást! TANKOK! matyi | |||||
gaunt | Adatlap | 16365 | 2010. július 7. 19:15 | ![]() | |
Nem igazán értem ezt. A T-34 1943-ra elavult, de később szinte semmit sem segített rajta a 85-ös löveg, gyakorlatilag ez sem volt túl hatásos a Tiger ellen, pedig pontosan ezért tervezték. A Párduc még veszélyesebb volt. Így aztán támadni nem lehetett vele. Ezzel tökéletesen tisztában voltak az oroszok is, ezért kezdték el gyártani az ISz-1 és ISz-2 típusokat. Nem azt mondom, hogy a T-34 rossz volt. Csak éppen nagyon sokan túlértékelik ezt a típust. Csak gondolj bele, mi lett volna, ha nem fejlesztik ki a Sztálinokat. Mit értek volna el a T-34-el az oroszok? Azt, hogy Keleten akár még patthelyzet is kialakulhatott volna, de legalábbis hónapokkal kitolódik a háború (ha nem vesszük figyelembe azt, hogy az amcsik atomot vetnek be a németek ellen) '44 második felétől kezdve támadni nem lehetett ISz-2-esek nélkül. Bár túlzás, de a T-34/85 kb. olyan volt mellettük, mint a Panzer IIIN a Tigrisek mellett. A Sztálinok és nehéz rohamlövegek által áttört állások kipucolására, és az ekkor már teljesen demoralizált (nem úgy értem, hogy a háború végén, hanem az áttörés után) németek elintézésére jó volt. Lehet, hogy nincs igazam, de szerintem semmiképpen nem volt győztes típus a T-34, azt a háborút nem lehetett volna megnyerni csak vele. A jelentősége az, hogy mint koncepció, úgy tényleg jó volt, annak helyességét bizonyította (a háború elején, de az, hogy később nem vált be, az már a típus hiányosságaira vezethető vissza) és ez vezetett a T-44, és a kiváló T54/T-55-höz. Az tervezési elvek, ha nem is teljesen azonosak, de nagyon hasonlóak voltak. A T-54/55-nél a T-34 tervezési hiányosságait kijavították, és egy háború esetén (bár csak a kumulatív gránátok rendszeresítése után) kiválóan szerepeltek volna. | |||||
PanczelMatyas | Adatlap | 16364 | 2010. július 7. 17:56 | ![]() | |
Szia Gaunt! Kicsit gondolt át, amit leírtál, illetve azt is, amit Pisti (Páncélos)"papírra vetett". A Szovjetúnió Nagy Honvédő Háborújának VALÓBAN a T-34 harckocsi volt a győztes tankja. Ez TÉNY! Az, hogy a technikai mutatói a Te gondolatvilágodban milyen szintre emelik, az megint más. Egy harckocsi nem elsősorban a technikai paraméterei miatt válik legendássá, hanem a vele elért eredmények miatt. De nem ez most a lényeg. Páncélos kicsit magasabb összefüggésében kívánta reprezentálni a múlt összefüggéseit, amiből egy morzsát ragadtál ki, s mint az utolsó gondolatod is mutatja, egyértelműen a nyugati történet- és szakírás szerint...ami bizony elgondolkodtató! TANKOK! matyi Az általad | |||||
gaunt | Adatlap | 16363 | 2010. július 7. 16:28 | ![]() | |
Miért lett volna a háború győztes harckocsija a T-34/85? Ezerszám hullottak! Alig volt jobb mint egy Pz.IVH vagy J. Még a 76-os Sherman is jobb volt nála. Szerintem a II.Vh győztes típusa az ISz-2. Lényegében a világ 2. legjobb típusa volt (a Königstiger után), ők vezették az utolsó támadásokat Berlin ellen. Na mindegy. Egyébként én úgy tudom, hogy '51-ben még nem volt T-54A, csak T-54-1 ,-2 ,és a -3,amit viszont könnyen össze lehet keverni az A-val. | |||||
páncélos | Adatlap | 16362 | 2010. július 7. 07:46 | ![]() | |
Excessor! Örülök, hogy újra sziporkázol! (((Nézegettem a képeket és észrevettem, hogy csak 1951-ben három alváltozat is érkezett T-54-esből))) Tedd fel a képeket, had elemezzem én is... (((Mi a franc történt a szovjetekkel ekkoriban? Versenylovat ettek, agytablettákat szedtek túlzott mértékben vagy Korea ekkora hatással volt rájuk?))) A lényeget egy folyamatban kell keresned. Pár évvel korábban volt egy világháború. A nagy háborúnak volt egy győztes harckocsija, igaz? A T-34-85 megalkotásában nem kevés része volt Morozovnak. Ki tervezte a T-54-est? Sztálin alatt nem csak közepes harckocsik gyártása folyt a szovjetunióban, hanem nehéz harckocsik több variációja épült, sőt folyamatosan tervezték az új típusokat. A konstrukciós irodák között folyamatos harc volt. Aki a legjobbat tervezte és gyártotta ott fejlődés kézzelfogható volt. Nem volt jelentéktelen, hogy a következő nagyobb sorozatot kik és hol fogják építeni. A "nagy vezír" halálával (1953) ez a harc alább hagyott, és a harkovi irodának könnyebb dolga volt, de előtte folyamatosan kellett fejleszteni, tervezni, hogy ténylegesen egy ütőképes harckocsit dobjanak ki. A T-54-re visszatérve, a háború végével nem ért véget a harckocsi tervezés folyamatosan dolgoztak. A háború végére készült el a T-44, majd 1946/47-ben már a T-54 prototípusa is. Amire te gondolsz (szerintem), nem egy év alatt zajlott, hanem 1946-tól 1951-ig. | |||||
Excessor | Adatlap | 16361 | 2010. július 7. 01:43 | ![]() | |
Azért szeretném, ha a magyar hadiipar manapság így tudna reszelgetni, különös tekintettel a BTR-80 fejlesztéseinkre. Amúgy pl úgy tudom, Brezsnyev idejében futtatták fel 100%-ra a harckocsigyárak termelését, amikor a vezér megtudta, hogy egy tank élettartama 30-40 év is lehet | |||||
Freddy | Adatlap | 16360 | 2010. július 6. 22:41 | ![]() | |
Meg azért vedd bele, hogy ezek nem full új rendszerek voltak, hanem csak mindig reszelgettek kicsit a T-54-esen. Részleteket nem ismerem, de simán el tudom képzelni pl azt, hogy igazából a T-54B volt, amire eredetileg gondoltak, csak aztán közeledett Sztálin macskájának a nevenapja, amikorra elő kellett rukkolni az új cuccal, ezért pár dolgot kihagytak belőle, és majd csak egy későbbi változatba rakták bele. Egyébként meg pörögtek ők végig elég rendesen (valami 30%-a a GDP-nek ment fegyverre), csak később már a technika is bonyolultabb lett, összetettebb dolgokat nem lehetett ilyen látványos sebességgel fejleszteni. Az ötvenes évek eleje pedig szerintem sokkal neccesebb volt háborús szempontból, mint akármi utána. Nem volt atomfegyver-egyensúly, nem volt piros telefon, nem voltak korlátozó egyezmények, volt viszont Sztálin, meg egy nagy csapat harcedzett, diadalittas katonatiszt, aki nem értette, hogy ha a Volgán, a Donon, a Tiszán, a Dunán olyan könnyen keresztülgázolt a szovjet hadsereg, akkor miért pont az Elbánál kellene megállni. | |||||
Excessor | Adatlap | 16359 | 2010. július 6. 22:17 | ![]() | |
Szia! Az mind rendben van, bár az ilyen tempó azért még a háborúban is feszes lett volna. Azonkívül volt később Vietnam, meg arab-zsidó háborúk állandóan, szovjet-kínai, így talán Korea abban az értelemben volt sürgető, hogy először álltak úgy a dolgok hogy esetleg komolyabb is lehetett volna belőle. Vagy inkább a végéhez közeledő Nagyvezér pörgött fel még utoljára? | |||||
Freddy | Adatlap | 16358 | 2010. július 6. 22:09 | ![]() | |
+ekkorra gondolom beértek a németektől nyúlt fejlesztések, munkaerő és pénz korlátlanul a rendelkezésre állt, és persze maga a nagy Sztálin várta az eredményeket, őt megvárakoztatni pedig ugye elég fájdalmas módja az öngyilkosságnak. | |||||
Freddy | Adatlap | 16357 | 2010. július 6. 22:04 | ![]() | |
Mi ebben a furcsa? A hidegháború legmelegebb évei voltak, gyakorlatilag háborús készültségben dolgoztak. Ráadásul akkoriban még nem kellett nyolcszázféle számítógépprogramot debugolni, lehetett haladni. A második vh nem volt még annyira távol, 39 és 45 között is viszonylag gyorsan pörögtek a fejlesztések, pedig akkor lőttek-bombáztak is. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |