/ Fórumok /

Szovjet/orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
romeo 16431 2010. július 19. 22:19
Válasz erre
Üdv Páncélos!

Ez azt jelenti, hogy a FUEGO feliratú BMP a tatai HK zászlóaljhoz volt beosztva?
Ki használhatta, talán a ZTÖF?
Üdv!
romeo 16430 2010. július 19. 19:20
Válasz erre
Miggyuri 16429 2010. július 19. 18:46
Válasz erre
Csak a köppeny szó miatt. :)
sulyid 16428 2010. július 19. 15:45
Válasz erre
Miggyuri 16427 2010. július 19. 15:00
Válasz erre
Freddy 16426 2010. július 19. 11:48
Válasz erre
sulyid 16425 2010. július 19. 11:02
Válasz erre
Kösz.Na még 1 kérdés: Az orosz gyalogosok azok miért használnak köppenyt?
ambasa 16424 2010. július 19. 10:59
Válasz erre
sulyid 16423 2010. július 19. 10:39
Válasz erre
Nem tudtok egy olyan oldalt ahol fel vannak sorolva az orosz hk. ászok?
páncélos 16422 2010. július 19. 07:31
Válasz erre
Romeo!

Így van (csak múlt időben). Ráadásul hk-s BMP.
Mellékelhetnéd az oldalt is.
romeo 16421 2010. július 18. 23:04
Válasz erre
Arme_Hongroise_photo_34
Arme_Hongroise_photo_34

Üdv!

Ezt a BMP-1 fotót egy francia oldalon találtam, állítólag magyar gép.
lajosmolnar 16420 2010. július 18. 14:47
Válasz erre
t-55 kerék 001
t-55 kerék 001
t-55 kerék 002
t-55 kerék 002

Sziasztok! ha érdekel valakit T-34-55 korai görgő akkor itt megtalál:molnarlajos@colonial.hu
gaunt 16418 2010. július 17. 11:20
Válasz erre
Törpokoska!

Az a 30-as ágyú hüvelykivetőnyílása!
Jimbow 16415 2010. július 16. 22:39
Válasz erre
Sziasztok!

Felkerült több, mint 250 friss kép:

mhrfweb.makett.org/MHRF/

Üdv,
Ádám
torpokoska 16413 2010. július 16. 13:59
Válasz erre
bmp3kérdés
bmp3kérdés

Valaki megmondaná, hogy a képen pirossal bekarikázott tárgy mi célt szolgál?
notarius 16412 2010. július 14. 19:17
Válasz erre
Grande 16411 2010. július 14. 17:37
Válasz erre
Olli Hölsö - Missing Lynx

Finnish 122PSH74 (2S1 Gvozdika) WIP Part I

A SKIF készlete elég szépen felturbózva. Gyönyörű lesz.

www.network54.com/Forum/110741/message/1278944492/Finnish+122PSH74+(2S1+Gvozdika)+WIP+Part+I
sulyid 16410 2010. július 13. 19:39
Válasz erre
ambasa 16409 2010. július 13. 19:00
Válasz erre
SU Khalkhin_gol_uniform
SU Khalkhin_gol_uniform
SU MC_Baltic_IIIa
SU MC_Baltic_IIIa
SU MC_Vyazma_p_VIa
SU MC_Vyazma_p_VIa
SU MC_Vyazma_p_VIIa
SU MC_Vyazma_p_VIIa

Itt érdemes körülnézned:
www.armchairgeneral.com/rkkaww2/uniform.htm
sulyid 16408 2010. július 13. 18:13
Válasz erre
Az oroszok milyen harckocsizó egyenruhákat és felszereléseket használtak a 2.vh-alatt illetve az előtt?
gaunt 16407 2010. július 12. 14:16
Válasz erre
Juge75-nek és mindenkinek akit érdekel:
www.fotovalkirumodelism.com/page.php
muzzy 16406 2010. július 12. 11:04
Válasz erre
Szia!
Nem tudom hogy honnan vetted, de szerintem kissé propaganda ízű.
Anno ahadtörténeti délutánok keretén belül Számvéber Norbi tartott előadást a témáról, ott nem igazán ezek az infók jöttek át. (Pl. kérdés, hogy a 300 tamk mekkora szakaszon támadott?)
Orosz honlapok szerint is sok kérdés merül fel Prohorovkával kapcsolatban,
Muzzy
mykman 16405 2010. július 12. 11:01
Válasz erre
Sziasztok !

Tud valaki segítei 2 kérdésben nekem ?
Csobánkán nem lesz idén katonai bemutató ?
És lenne még 1 kérdésem , ócsán megnyitott már a múzeum ?
MAZHL2005 16404 2010. július 11. 18:50
Válasz erre
Kurszk
Kurszk

Akit részletesebben érdekel a kurszki csataa szovjet oldalról, biztos érdekesnek találja ezt. Üdv
antarktika 16403 2010. július 11. 10:07
Válasz erre
094
094

Pihen a komp, kikötötték
Benne hallgatnak T-80-sék.
Ádám 16402 2010. július 11. 09:51
Válasz erre
Akkor helyel-közel össze lehet rakni...
balaton 16401 2010. július 11. 09:37
Válasz erre
1/35-ben nincs nagy választék. A Revell és az Eastern E. ugyanaz.
1/72-ben valami ex-szovjet cég adta ki és a Balaton M.
Ma hajnalban felkerültek a matricák, egy kis koszolás jön még és rakok be pár képet a kész makettről. Lesz még dobozos felépítménnyel is. Hó végén megyünk Kecelre és kíméletlenül lemérünk egy rakás járművet :D
Ádám 16400 2010. július 11. 09:10
Válasz erre
Üdv !

Apropó, Eastern Express. Már jómagam is gondolkodtam egy Gaz-66 megépítésén, de nem tudom, hogy az EE milyen minőségben gyárt. Előre is köszönöm a választ !
joci232 16399 2010. július 10. 15:54
Válasz erre
tudom:) azért köszi..

nagyobb kihívás ha magam készítem el:D
balaton 16398 2010. július 10. 15:48
Válasz erre
1/35-ben gyártja az Eastern Express ezt a verziót is.
joci232 16397 2010. július 10. 15:29
Válasz erre
Gaz66%20for%20sale%20military%204x4%20(6)
Gaz66%20for%20sale%20military%204x4%20(6)
Gaz66%204x4%20expedition
Gaz66%204x4%20expedition

Sziasztok!

ennek a Gaz 66 felépítménynek valaki tudja a pontos méreteit?

egy háromnézeti rajznak méretekkel nagyon tudnék örülni:D
Miggyuri 16395 2010. július 10. 05:12
Válasz erre
Szégyen!
gaunt 16394 2010. július 9. 13:16
Válasz erre
Zsámbék sajnos úgy néz ki felejtős. :( Nagy kár, pont most nyáron terveztem, hogy megnézem. Azon kevés múzeumok egyike (volt?) ahol igazán törődtek a kiállított tárgyakkal.

forum.index.hu/Article/showArticle
páncélos 16390 2010. július 9. 08:34
Válasz erre
KUB
KUB

Aki még nem járt Zsámbékon a légvédelmi múzeumban, annak ajánlom, egy jó kis kirándulás lehet mindenkinek.
Fűkaszát nem árt vinni, ha valaki a járművek futógörgőiről szeretne közeli képet.
Egy kép, elsősorban Juge 75 kollégának!
páncélos 16389 2010. július 9. 08:28
Válasz erre
Antarktika!

Jók a képek, megint. A másodikat, magyar változatban is el tudnám képzelni, hogy te fekszel a függőágyon és jön Bandika... Jól van hadnagy elv, bajt, úr (időszaknak megfelelő megszólítással)?
balaton 16386 2010. július 8. 23:29
Válasz erre
Hmm. Hogy jön fel az 1/72-es méretarány. Emlékszem, 5-10 évvel ezelőtt még nagyon fikázták, "halott méretaránynak" nevezték egyesek :)

Kuriózum, de a maratott lánctalp nem szimpatikus. Remélem, nem szemenkénti :D
Excessor 16385 2010. július 8. 22:05
Válasz erre
Szia Páncélos és Gaunt!

A csehszlovák és lengyel gyártású 54-esekről, meg a Type-59 féle kínai változatokkal szándékosan nem foglalkoztam, az egy más tanulmány tárgya lesz, hogy ki hova mi helyett rakott külső üzemanyagtartályt, TASZT-ládát, pót lánctagot, motortér tetőpáncél eltérések, stb. Egyébként az is eléggé érdekes, hogy a legelső 1951-es T-54-esek külső üzemanyagtartályai valami iszonyú formájú szögletes izék voltak, később szerencsére lecserélték a mai napig ismert formájúakra.

A T-34 eredetileg nagyon is míves kidolgozású harckocsi volt, még a láncfeszítő görgők is gumírozott futófelületűek, szép nagy fényszóróik voltak és a páncéllemezek kidolgozása is jó minőségű volt. Olyan nyalánkságokról ugye nem kell beszélni mint a V-2 motor hengerenkénti négy szeleppel, stb. A szovjetek képesek voltak feláldozni a kidolgozás egy részét a mennyiségért, a németek nem - bár a Párduc esetében komoly előrelépést tettek. Na mindegy, téma lezárva részemről.
antarktika 16384 2010. július 8. 19:27
Válasz erre
0000285772-001-kambodzsa
0000285772-001-kambodzsa
0000285772-004Kambodzsa
0000285772-004Kambodzsa
0000285772-005Kambodzsa
0000285772-005Kambodzsa
0000285776-001-kambodzsa
0000285776-001-kambodzsa
706149757_656b1588fc
706149757_656b1588fc

Kambodzsai képeket vártál?:))
jerry82 16383 2010. július 8. 19:12
Válasz erre
bocs nem akarom folytatni off-ba akartam tenni
jerry82 16382 2010. július 8. 19:10
Válasz erre
Sok lúd disznót győz !

A tigris egy jó tank (nyílt terepen nem volt ellenfele) volt ,de azért nem fenékig tejfel .
0. Elég költséges és nem is egyszerű volt a gyártása lásd hány készült belőle .
1. A motorja elég gyenge volt ahhoz a hatalmas testhez (állítólag a váltó áttételezésével oldották meg ,hogy ne legyen lomha ebből következik az hogy túl volt terhelve a váltója és elég sűrűn tönkrement)
2. Futóműve szintén túl bonyolult volt (rengeteg görgő nem tette kőnyűvé a javítását)
3. A súlya miatt kisebb hidakon nem tudott át kelni saras közeget nem nagyon „szerette” ,ha elakadt vagy műszaki problémája volt 3 famo kelet hogy elvontasa ezért több még javítható tigrist is a személyzete robbantót fel .vasúti szállításhoz másik vékonyabb lánctalpat kelet feltenni rá
4. Hatótávja elég kicsi volt egy tankolással (benzin motor)……..
Grande 16381 2010. július 8. 16:17
Válasz erre
MP72363_RussianT28_Banner
MP72363_RussianT28_Banner

MIG Productions - 1/72 Russian T-28

www.migproductionsforums.com/shop/product_info.php
Grande 16380 2010. július 8. 15:55
Válasz erre
Szeptemberre ígéri a BMP-3/w ERA-t a Trumpeter

www.trumpeter-china.com/war513/products/en_message.asp
gaunt 16379 2010. július 8. 15:08
Válasz erre
Üdv Excessor!

A Tigris homlokpáncélja azért nem ilyen egyszerű: Az alsó homlokpáncél 100mm, de enyhén döntve van, így az kb.110mm. A felső is döntve van, bár az már szinte függőleges, így kb.105mm. A torony az ami valóban érdekes: alapból 95-100mm vastag, a széleinél és az optikánál meg van erősítve, ott 120mm. A lövegcső tövénél szintén meg van erősítve, de ez viszont eléri a 180-200mm-t is! A T-34/85 tornya 90mm-es.

Na mindegy, hagyjuk a T-34 témát. Egyébként a képen amit felraktam, ott az 1951-es T-54 (T-54-3) változat is, csak a háttérben.

Egyébként a T-54-1 ,-2 ,-3 az milyen típusjelzés? Használták a SzU-ban is, vagy ez egy nyugati megnevezés?
páncélos 16378 2010. július 8. 14:06
Válasz erre
Örömmel vettem észre, hogy a tegnapi beírásom óta, mennyire fellendült a fórum.

Excessor!

Más képeket vártam, de értem.
Bonyolíthatnánk a képek sorozatát (ha lenne), ha mellékelnénk egy a hazánkban is használt "A" változattal, baloldali üa. tartályokkal.
Egyébként én a prototípust, majd az 1949-es és 51-es változatokat vártam, mert ott nem csak a lövegcső a különbség, hanem a toronykialakítás is. Így persze beszélhetünk 5-6 féle kocsiról.

Gaunt!

A melyik, miért volt a győztes, szerencsére Pánczél Matyi barátom megválaszolta.
De a téma folytatódhat a 54/55/62/64 témával.
Excessor 16377 2010. július 7. 23:16
Válasz erre
Jaj azt elfelejtettem mondani, hogy a második (szines) képen nem eredeti konfigurációban szerepel a dög, mert éjjellátó csak a T-54B változatnál jelent meg, a lényeg az ágyúcső megmutatása volt ezzel e képpel
Excessor 16376 2010. július 7. 23:08
Válasz erre
T-54_1951-1
T-54_1951-1
T-54_1951-2
T-54_1951-2
T-54A
T-54A

Szia Páncélos!

Mellékelten küldöm a három változatról a képet. Amint látod, az első két 1951-es változat (legalábbis kívülről) csak az ágyúcsőben különbözik, a másodiknál van az elején egy ellensúly. A harmadik pedig maga a T-54A.

Szia Gaunt! Tudtad, hogy a T-34/85 homlokpáncél vastagsága közel ugyanolyan volt mint a Tigris-I-é? Amit felraktál képet T-54-ről az T-54 M1949, ilyet még mi magyarok is javítottunk modernizáltunk Vietnamban a '90-es években valamikor.
PanczelMatyas 16375 2010. július 7. 21:02
Válasz erre
Gaunt!

Itt megtalálsz: pzmatyi kukac freemail pont hu.

Bevallom olykor olvasgatom e fórumot, de írni ritkán szoktam a család, meló, s a "hobby" miatt :)

TANKOK! matyi
gaunt 16374 2010. július 7. 20:53
Válasz erre
Ajjajj, hát igen, rendesen szétoffoltuk a topikot, na mindegy. :)

Amúgy igen, érdekelne a további beszélgetés, de ha lehet inkább folytathatnánk a T-54-55-64-el, mivel ezek sokkal jobban érdekelnek mint a 34-es. A T-64 meg jöhet minden mennyiségben, mivel nekem is az a kedvencem. (teljesen szubjektív, de szerintem a valaha volt legjobb hk.)
Egyébként hogy talállak meg magánban?
PanczelMatyas 16373 2010. július 7. 20:41
Válasz erre
Gaunt!

Semmi baj nincs az ég világon, leszámítva, hogy Zsolti (Excessor) kérdését szétoffoltuk ;):):)

Természetesen nem lehet két hozzászólással lerendezni egy szemléletet, de a lényeg, hogy a 34-es tervezésében részt vett Morozov, aki fő tervezője lett a T-54-nek, s Pisti gondolatvilága erről szólt. Morozov mindig is "féltékeny" maradt a 34-esre (többek között ennek köszönhető a szívemhez oly közel álló T-64), Pisti ezt szerette volna kidomborítani, leplezve hozzátenni azt, hogy a T-55 (ami már Karcev munkásságát dícséri)lett e "dinasztia" kiforrott csúcsa. (Figyeljünk a dinasztia, NEM GENERÁCIÓ szóra!)

Nos Gaunt, most visszakanyarodtunk. Természetesen, ha érdekel a további beszélgetés, a magánomon megtalálsz - nem szeretném, ha felkavarnánk a fórum medrét :)

TANKOK! matyi

 
gaunt 16372 2010. július 7. 20:23
Válasz erre
Én nem csak a hatásadatokról beszéltem. Olvastam a T-34-ről más szempontokból is. Nem tagadom, sok szempontból nagyon jó volt a 34-es, pl. gyártás egyszeűsége, karbantartás, megbízhatóság, de ugyanakkor komoly problémái is voltak, pl. hihetetlenül rossz ergonómia, pocsék optikák, lánctalpproblémák, túl rideg páncéllemezek, stb.

""Te gondolatod szerint máe ez nem történhetett meg,... ""

Én sosem gondoltam ilyet! Ha már a Königstigernél tartunk, nem tagadom azt sem, hogy az egyik első(?) bevetésükön mindjárt 4-et lőttek ki T-34-esek lesállásból. Nem mondtam, hogy képtelen legyőzni, taktika kérdése az egész. A másik példádat egyébként ismerem, valami újságban volt, asszem a Regiment egyik számában, megvan nekem is. :)
Persze, abban igazad van, hogy fogalmam sincs milyen egy gyakorlaton résztvevő hk.-ban ülni (párszor vezettem BLG-t, ennyi tapasztalatom van) , de hát erről meg nem tehetek.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.