/ Fórumok /

Szovjet/orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
Lali 16435 2010. július 20. 19:32
Válasz erre
Sziasztok!

Valaki esetleg jobban informált mint én, nem gyártott még egyik makett cég sem D-20-as orosz tarackot?
páncélos 16434 2010. július 20. 08:25
Válasz erre
Látom humorodnál vagy, én is szeretlek...
antarktika 16433 2010. július 20. 08:15
Válasz erre
páncélos 16432 2010. július 20. 07:26
Válasz erre
Romeo!

Az oldalt köszönöm.
(Ezt az oldalt ajánlom: ANTARKTIKÁNAK!)

A kérdéseidet megválaszoltad, magadnak.
romeo 16431 2010. július 19. 22:19
Válasz erre
Üdv Páncélos!

Ez azt jelenti, hogy a FUEGO feliratú BMP a tatai HK zászlóaljhoz volt beosztva?
Ki használhatta, talán a ZTÖF?
Üdv!
romeo 16430 2010. július 19. 19:20
Válasz erre
Miggyuri 16429 2010. július 19. 18:46
Válasz erre
Csak a köppeny szó miatt. :)
sulyid 16428 2010. július 19. 15:45
Válasz erre
Miggyuri 16427 2010. július 19. 15:00
Válasz erre
Freddy 16426 2010. július 19. 11:48
Válasz erre
sulyid 16425 2010. július 19. 11:02
Válasz erre
Kösz.Na még 1 kérdés: Az orosz gyalogosok azok miért használnak köppenyt?
ambasa 16424 2010. július 19. 10:59
Válasz erre
sulyid 16423 2010. július 19. 10:39
Válasz erre
Nem tudtok egy olyan oldalt ahol fel vannak sorolva az orosz hk. ászok?
páncélos 16422 2010. július 19. 07:31
Válasz erre
Romeo!

Így van (csak múlt időben). Ráadásul hk-s BMP.
Mellékelhetnéd az oldalt is.
romeo 16421 2010. július 18. 23:04
Válasz erre
Arme_Hongroise_photo_34
Arme_Hongroise_photo_34

Üdv!

Ezt a BMP-1 fotót egy francia oldalon találtam, állítólag magyar gép.
lajosmolnar 16420 2010. július 18. 14:47
Válasz erre
t-55 kerék 001
t-55 kerék 001
t-55 kerék 002
t-55 kerék 002

Sziasztok! ha érdekel valakit T-34-55 korai görgő akkor itt megtalál:molnarlajos@colonial.hu
gaunt 16418 2010. július 17. 11:20
Válasz erre
Törpokoska!

Az a 30-as ágyú hüvelykivetőnyílása!
Jimbow 16415 2010. július 16. 22:39
Válasz erre
Sziasztok!

Felkerült több, mint 250 friss kép:

mhrfweb.makett.org/MHRF/

Üdv,
Ádám
torpokoska 16413 2010. július 16. 13:59
Válasz erre
bmp3kérdés
bmp3kérdés

Valaki megmondaná, hogy a képen pirossal bekarikázott tárgy mi célt szolgál?
notarius 16412 2010. július 14. 19:17
Válasz erre
Grande 16411 2010. július 14. 17:37
Válasz erre
Olli Hölsö - Missing Lynx

Finnish 122PSH74 (2S1 Gvozdika) WIP Part I

A SKIF készlete elég szépen felturbózva. Gyönyörű lesz.

www.network54.com/Forum/110741/message/1278944492/Finnish+122PSH74+(2S1+Gvozdika)+WIP+Part+I
sulyid 16410 2010. július 13. 19:39
Válasz erre
ambasa 16409 2010. július 13. 19:00
Válasz erre
SU Khalkhin_gol_uniform
SU Khalkhin_gol_uniform
SU MC_Baltic_IIIa
SU MC_Baltic_IIIa
SU MC_Vyazma_p_VIa
SU MC_Vyazma_p_VIa
SU MC_Vyazma_p_VIIa
SU MC_Vyazma_p_VIIa

Itt érdemes körülnézned:
www.armchairgeneral.com/rkkaww2/uniform.htm
sulyid 16408 2010. július 13. 18:13
Válasz erre
Az oroszok milyen harckocsizó egyenruhákat és felszereléseket használtak a 2.vh-alatt illetve az előtt?
gaunt 16407 2010. július 12. 14:16
Válasz erre
Juge75-nek és mindenkinek akit érdekel:
www.fotovalkirumodelism.com/page.php
muzzy 16406 2010. július 12. 11:04
Válasz erre
Szia!
Nem tudom hogy honnan vetted, de szerintem kissé propaganda ízű.
Anno ahadtörténeti délutánok keretén belül Számvéber Norbi tartott előadást a témáról, ott nem igazán ezek az infók jöttek át. (Pl. kérdés, hogy a 300 tamk mekkora szakaszon támadott?)
Orosz honlapok szerint is sok kérdés merül fel Prohorovkával kapcsolatban,
Muzzy
mykman 16405 2010. július 12. 11:01
Válasz erre
Sziasztok !

Tud valaki segítei 2 kérdésben nekem ?
Csobánkán nem lesz idén katonai bemutató ?
És lenne még 1 kérdésem , ócsán megnyitott már a múzeum ?
MAZHL2005 16404 2010. július 11. 18:50
Válasz erre
Kurszk
Kurszk

Akit részletesebben érdekel a kurszki csataa szovjet oldalról, biztos érdekesnek találja ezt. Üdv
antarktika 16403 2010. július 11. 10:07
Válasz erre
094
094

Pihen a komp, kikötötték
Benne hallgatnak T-80-sék.
Ádám 16402 2010. július 11. 09:51
Válasz erre
Akkor helyel-közel össze lehet rakni...
balaton 16401 2010. július 11. 09:37
Válasz erre
1/35-ben nincs nagy választék. A Revell és az Eastern E. ugyanaz.
1/72-ben valami ex-szovjet cég adta ki és a Balaton M.
Ma hajnalban felkerültek a matricák, egy kis koszolás jön még és rakok be pár képet a kész makettről. Lesz még dobozos felépítménnyel is. Hó végén megyünk Kecelre és kíméletlenül lemérünk egy rakás járművet :D
Ádám 16400 2010. július 11. 09:10
Válasz erre
Üdv !

Apropó, Eastern Express. Már jómagam is gondolkodtam egy Gaz-66 megépítésén, de nem tudom, hogy az EE milyen minőségben gyárt. Előre is köszönöm a választ !
joci232 16399 2010. július 10. 15:54
Válasz erre
tudom:) azért köszi..

nagyobb kihívás ha magam készítem el:D
balaton 16398 2010. július 10. 15:48
Válasz erre
1/35-ben gyártja az Eastern Express ezt a verziót is.
joci232 16397 2010. július 10. 15:29
Válasz erre
Gaz66%20for%20sale%20military%204x4%20(6)
Gaz66%20for%20sale%20military%204x4%20(6)
Gaz66%204x4%20expedition
Gaz66%204x4%20expedition

Sziasztok!

ennek a Gaz 66 felépítménynek valaki tudja a pontos méreteit?

egy háromnézeti rajznak méretekkel nagyon tudnék örülni:D
Miggyuri 16395 2010. július 10. 05:12
Válasz erre
Szégyen!
gaunt 16394 2010. július 9. 13:16
Válasz erre
Zsámbék sajnos úgy néz ki felejtős. :( Nagy kár, pont most nyáron terveztem, hogy megnézem. Azon kevés múzeumok egyike (volt?) ahol igazán törődtek a kiállított tárgyakkal.

forum.index.hu/Article/showArticle
páncélos 16390 2010. július 9. 08:34
Válasz erre
KUB
KUB

Aki még nem járt Zsámbékon a légvédelmi múzeumban, annak ajánlom, egy jó kis kirándulás lehet mindenkinek.
Fűkaszát nem árt vinni, ha valaki a járművek futógörgőiről szeretne közeli képet.
Egy kép, elsősorban Juge 75 kollégának!
páncélos 16389 2010. július 9. 08:28
Válasz erre
Antarktika!

Jók a képek, megint. A másodikat, magyar változatban is el tudnám képzelni, hogy te fekszel a függőágyon és jön Bandika... Jól van hadnagy elv, bajt, úr (időszaknak megfelelő megszólítással)?
balaton 16386 2010. július 8. 23:29
Válasz erre
Hmm. Hogy jön fel az 1/72-es méretarány. Emlékszem, 5-10 évvel ezelőtt még nagyon fikázták, "halott méretaránynak" nevezték egyesek :)

Kuriózum, de a maratott lánctalp nem szimpatikus. Remélem, nem szemenkénti :D
Excessor 16385 2010. július 8. 22:05
Válasz erre
Szia Páncélos és Gaunt!

A csehszlovák és lengyel gyártású 54-esekről, meg a Type-59 féle kínai változatokkal szándékosan nem foglalkoztam, az egy más tanulmány tárgya lesz, hogy ki hova mi helyett rakott külső üzemanyagtartályt, TASZT-ládát, pót lánctagot, motortér tetőpáncél eltérések, stb. Egyébként az is eléggé érdekes, hogy a legelső 1951-es T-54-esek külső üzemanyagtartályai valami iszonyú formájú szögletes izék voltak, később szerencsére lecserélték a mai napig ismert formájúakra.

A T-34 eredetileg nagyon is míves kidolgozású harckocsi volt, még a láncfeszítő görgők is gumírozott futófelületűek, szép nagy fényszóróik voltak és a páncéllemezek kidolgozása is jó minőségű volt. Olyan nyalánkságokról ugye nem kell beszélni mint a V-2 motor hengerenkénti négy szeleppel, stb. A szovjetek képesek voltak feláldozni a kidolgozás egy részét a mennyiségért, a németek nem - bár a Párduc esetében komoly előrelépést tettek. Na mindegy, téma lezárva részemről.
antarktika 16384 2010. július 8. 19:27
Válasz erre
0000285772-001-kambodzsa
0000285772-001-kambodzsa
0000285772-004Kambodzsa
0000285772-004Kambodzsa
0000285772-005Kambodzsa
0000285772-005Kambodzsa
0000285776-001-kambodzsa
0000285776-001-kambodzsa
706149757_656b1588fc
706149757_656b1588fc

Kambodzsai képeket vártál?:))
jerry82 16383 2010. július 8. 19:12
Válasz erre
bocs nem akarom folytatni off-ba akartam tenni
jerry82 16382 2010. július 8. 19:10
Válasz erre
Sok lúd disznót győz !

A tigris egy jó tank (nyílt terepen nem volt ellenfele) volt ,de azért nem fenékig tejfel .
0. Elég költséges és nem is egyszerű volt a gyártása lásd hány készült belőle .
1. A motorja elég gyenge volt ahhoz a hatalmas testhez (állítólag a váltó áttételezésével oldották meg ,hogy ne legyen lomha ebből következik az hogy túl volt terhelve a váltója és elég sűrűn tönkrement)
2. Futóműve szintén túl bonyolult volt (rengeteg görgő nem tette kőnyűvé a javítását)
3. A súlya miatt kisebb hidakon nem tudott át kelni saras közeget nem nagyon „szerette” ,ha elakadt vagy műszaki problémája volt 3 famo kelet hogy elvontasa ezért több még javítható tigrist is a személyzete robbantót fel .vasúti szállításhoz másik vékonyabb lánctalpat kelet feltenni rá
4. Hatótávja elég kicsi volt egy tankolással (benzin motor)……..
Grande 16381 2010. július 8. 16:17
Válasz erre
MP72363_RussianT28_Banner
MP72363_RussianT28_Banner

MIG Productions - 1/72 Russian T-28

www.migproductionsforums.com/shop/product_info.php
Grande 16380 2010. július 8. 15:55
Válasz erre
Szeptemberre ígéri a BMP-3/w ERA-t a Trumpeter

www.trumpeter-china.com/war513/products/en_message.asp
gaunt 16379 2010. július 8. 15:08
Válasz erre
Üdv Excessor!

A Tigris homlokpáncélja azért nem ilyen egyszerű: Az alsó homlokpáncél 100mm, de enyhén döntve van, így az kb.110mm. A felső is döntve van, bár az már szinte függőleges, így kb.105mm. A torony az ami valóban érdekes: alapból 95-100mm vastag, a széleinél és az optikánál meg van erősítve, ott 120mm. A lövegcső tövénél szintén meg van erősítve, de ez viszont eléri a 180-200mm-t is! A T-34/85 tornya 90mm-es.

Na mindegy, hagyjuk a T-34 témát. Egyébként a képen amit felraktam, ott az 1951-es T-54 (T-54-3) változat is, csak a háttérben.

Egyébként a T-54-1 ,-2 ,-3 az milyen típusjelzés? Használták a SzU-ban is, vagy ez egy nyugati megnevezés?
páncélos 16378 2010. július 8. 14:06
Válasz erre
Örömmel vettem észre, hogy a tegnapi beírásom óta, mennyire fellendült a fórum.

Excessor!

Más képeket vártam, de értem.
Bonyolíthatnánk a képek sorozatát (ha lenne), ha mellékelnénk egy a hazánkban is használt "A" változattal, baloldali üa. tartályokkal.
Egyébként én a prototípust, majd az 1949-es és 51-es változatokat vártam, mert ott nem csak a lövegcső a különbség, hanem a toronykialakítás is. Így persze beszélhetünk 5-6 féle kocsiról.

Gaunt!

A melyik, miért volt a győztes, szerencsére Pánczél Matyi barátom megválaszolta.
De a téma folytatódhat a 54/55/62/64 témával.
Excessor 16377 2010. július 7. 23:16
Válasz erre
Jaj azt elfelejtettem mondani, hogy a második (szines) képen nem eredeti konfigurációban szerepel a dög, mert éjjellátó csak a T-54B változatnál jelent meg, a lényeg az ágyúcső megmutatása volt ezzel e képpel
Excessor 16376 2010. július 7. 23:08
Válasz erre
T-54_1951-1
T-54_1951-1
T-54_1951-2
T-54_1951-2
T-54A
T-54A

Szia Páncélos!

Mellékelten küldöm a három változatról a képet. Amint látod, az első két 1951-es változat (legalábbis kívülről) csak az ágyúcsőben különbözik, a másodiknál van az elején egy ellensúly. A harmadik pedig maga a T-54A.

Szia Gaunt! Tudtad, hogy a T-34/85 homlokpáncél vastagsága közel ugyanolyan volt mint a Tigris-I-é? Amit felraktál képet T-54-ről az T-54 M1949, ilyet még mi magyarok is javítottunk modernizáltunk Vietnamban a '90-es években valamikor.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.