<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
páncélos | Adatlap | 16432 | 2010. július 20. 07:26 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 16431 | 2010. július 19. 22:19 | ![]() | |
Üdv Páncélos! Ez azt jelenti, hogy a FUEGO feliratú BMP a tatai HK zászlóaljhoz volt beosztva? Ki használhatta, talán a ZTÖF? Üdv! | |||||
romeo | Adatlap | 16430 | 2010. július 19. 19:20 | ![]() | |
Miggyuri | Adatlap | 16429 | 2010. július 19. 18:46 | ![]() | |
Csak a köppeny szó miatt. :) | |||||
sulyid | Adatlap | 16428 | 2010. július 19. 15:45 | ![]() | |
Miért kérded?Amúgy Szolnok. | |||||
Miggyuri | Adatlap | 16427 | 2010. július 19. 15:00 | ![]() | |
Freddy | Adatlap | 16426 | 2010. július 19. 11:48 | ![]() | |
Gondolom mert fáznak:) | |||||
sulyid | Adatlap | 16425 | 2010. július 19. 11:02 | ![]() | |
Kösz.Na még 1 kérdés: Az orosz gyalogosok azok miért használnak köppenyt? | |||||
ambasa | Adatlap | 16424 | 2010. július 19. 10:59 | ![]() | |
sulyid | Adatlap | 16423 | 2010. július 19. 10:39 | ![]() | |
Nem tudtok egy olyan oldalt ahol fel vannak sorolva az orosz hk. ászok? | |||||
páncélos | Adatlap | 16422 | 2010. július 19. 07:31 | ![]() | |
Romeo! Így van (csak múlt időben). Ráadásul hk-s BMP. Mellékelhetnéd az oldalt is. | |||||
romeo | Adatlap | 16421 | 2010. július 18. 23:04 | ![]() | |
lajosmolnar | Adatlap | 16420 | 2010. július 18. 14:47 | ![]() | |
gaunt | Adatlap | 16418 | 2010. július 17. 11:20 | ![]() | |
Jimbow | Adatlap | 16415 | 2010. július 16. 22:39 | ![]() | |
torpokoska | Adatlap | 16413 | 2010. július 16. 13:59 | ![]() | |
notarius | Adatlap | 16412 | 2010. július 14. 19:17 | ![]() | |
Végre egy precíz alak. | |||||
Grande | Adatlap | 16411 | 2010. július 14. 17:37 | ![]() | |
Olli Hölsö - Missing Lynx Finnish 122PSH74 (2S1 Gvozdika) WIP Part I A SKIF készlete elég szépen felturbózva. Gyönyörű lesz. www.network54.com/Forum/110741/message/1278944492/Finnish+122PSH74+(2S1+Gvozdika)+WIP+Part+I | |||||
sulyid | Adatlap | 16410 | 2010. július 13. 19:39 | ![]() | |
Ezt a választ is köszönöm:) | |||||
ambasa | Adatlap | 16409 | 2010. július 13. 19:00 | ![]() | |
sulyid | Adatlap | 16408 | 2010. július 13. 18:13 | ![]() | |
Az oroszok milyen harckocsizó egyenruhákat és felszereléseket használtak a 2.vh-alatt illetve az előtt? | |||||
gaunt | Adatlap | 16407 | 2010. július 12. 14:16 | ![]() | |
Juge75-nek és mindenkinek akit érdekel: www.fotovalkirumodelism.com/page.php | |||||
muzzy | Adatlap | 16406 | 2010. július 12. 11:04 | ![]() | |
Szia! Nem tudom hogy honnan vetted, de szerintem kissé propaganda ízű. Anno ahadtörténeti délutánok keretén belül Számvéber Norbi tartott előadást a témáról, ott nem igazán ezek az infók jöttek át. (Pl. kérdés, hogy a 300 tamk mekkora szakaszon támadott?) Orosz honlapok szerint is sok kérdés merül fel Prohorovkával kapcsolatban, Muzzy | |||||
mykman | Adatlap | 16405 | 2010. július 12. 11:01 | ![]() | |
Sziasztok ! Tud valaki segítei 2 kérdésben nekem ? Csobánkán nem lesz idén katonai bemutató ? És lenne még 1 kérdésem , ócsán megnyitott már a múzeum ? | |||||
MAZHL2005 | Adatlap | 16404 | 2010. július 11. 18:50 | ![]() | |
antarktika | Adatlap | 16403 | 2010. július 11. 10:07 | ![]() | |
Ádám | Adatlap | 16402 | 2010. július 11. 09:51 | ![]() | |
Akkor helyel-közel össze lehet rakni... | |||||
balaton | Adatlap | 16401 | 2010. július 11. 09:37 | ![]() | |
1/35-ben nincs nagy választék. A Revell és az Eastern E. ugyanaz. 1/72-ben valami ex-szovjet cég adta ki és a Balaton M. Ma hajnalban felkerültek a matricák, egy kis koszolás jön még és rakok be pár képet a kész makettről. Lesz még dobozos felépítménnyel is. Hó végén megyünk Kecelre és kíméletlenül lemérünk egy rakás járművet :D | |||||
Ádám | Adatlap | 16400 | 2010. július 11. 09:10 | ![]() | |
Üdv ! Apropó, Eastern Express. Már jómagam is gondolkodtam egy Gaz-66 megépítésén, de nem tudom, hogy az EE milyen minőségben gyárt. Előre is köszönöm a választ ! | |||||
joci232 | Adatlap | 16399 | 2010. július 10. 15:54 | ![]() | |
tudom:) azért köszi.. nagyobb kihívás ha magam készítem el:D | |||||
balaton | Adatlap | 16398 | 2010. július 10. 15:48 | ![]() | |
1/35-ben gyártja az Eastern Express ezt a verziót is. | |||||
joci232 | Adatlap | 16397 | 2010. július 10. 15:29 | ![]() | |
Miggyuri | Adatlap | 16395 | 2010. július 10. 05:12 | ![]() | |
Szégyen! | |||||
gaunt | Adatlap | 16394 | 2010. július 9. 13:16 | ![]() | |
Zsámbék sajnos úgy néz ki felejtős. :( Nagy kár, pont most nyáron terveztem, hogy megnézem. Azon kevés múzeumok egyike (volt?) ahol igazán törődtek a kiállított tárgyakkal. forum.index.hu/Article/showArticle | |||||
páncélos | Adatlap | 16390 | 2010. július 9. 08:34 | ![]() | |
páncélos | Adatlap | 16389 | 2010. július 9. 08:28 | ![]() | |
Antarktika! Jók a képek, megint. A másodikat, magyar változatban is el tudnám képzelni, hogy te fekszel a függőágyon és jön Bandika... Jól van hadnagy elv, bajt, úr (időszaknak megfelelő megszólítással)? | |||||
balaton | Adatlap | 16386 | 2010. július 8. 23:29 | ![]() | |
Hmm. Hogy jön fel az 1/72-es méretarány. Emlékszem, 5-10 évvel ezelőtt még nagyon fikázták, "halott méretaránynak" nevezték egyesek :) Kuriózum, de a maratott lánctalp nem szimpatikus. Remélem, nem szemenkénti :D | |||||
Excessor | Adatlap | 16385 | 2010. július 8. 22:05 | ![]() | |
Szia Páncélos és Gaunt! A csehszlovák és lengyel gyártású 54-esekről, meg a Type-59 féle kínai változatokkal szándékosan nem foglalkoztam, az egy más tanulmány tárgya lesz, hogy ki hova mi helyett rakott külső üzemanyagtartályt, TASZT-ládát, pót lánctagot, motortér tetőpáncél eltérések, stb. Egyébként az is eléggé érdekes, hogy a legelső 1951-es T-54-esek külső üzemanyagtartályai valami iszonyú formájú szögletes izék voltak, később szerencsére lecserélték a mai napig ismert formájúakra. A T-34 eredetileg nagyon is míves kidolgozású harckocsi volt, még a láncfeszítő görgők is gumírozott futófelületűek, szép nagy fényszóróik voltak és a páncéllemezek kidolgozása is jó minőségű volt. Olyan nyalánkságokról ugye nem kell beszélni mint a V-2 motor hengerenkénti négy szeleppel, stb. A szovjetek képesek voltak feláldozni a kidolgozás egy részét a mennyiségért, a németek nem - bár a Párduc esetében komoly előrelépést tettek. Na mindegy, téma lezárva részemről. | |||||
antarktika | Adatlap | 16384 | 2010. július 8. 19:27 | ![]() | |
jerry82 | Adatlap | 16383 | 2010. július 8. 19:12 | ![]() | |
bocs nem akarom folytatni off-ba akartam tenni | |||||
jerry82 | Adatlap | 16382 | 2010. július 8. 19:10 | ![]() | |
Sok lúd disznót győz ! A tigris egy jó tank (nyílt terepen nem volt ellenfele) volt ,de azért nem fenékig tejfel . 0. Elég költséges és nem is egyszerű volt a gyártása lásd hány készült belőle . 1. A motorja elég gyenge volt ahhoz a hatalmas testhez (állítólag a váltó áttételezésével oldották meg ,hogy ne legyen lomha ebből következik az hogy túl volt terhelve a váltója és elég sűrűn tönkrement) 2. Futóműve szintén túl bonyolult volt (rengeteg görgő nem tette kőnyűvé a javítását) 3. A súlya miatt kisebb hidakon nem tudott át kelni saras közeget nem nagyon „szerette” ,ha elakadt vagy műszaki problémája volt 3 famo kelet hogy elvontasa ezért több még javítható tigrist is a személyzete robbantót fel .vasúti szállításhoz másik vékonyabb lánctalpat kelet feltenni rá 4. Hatótávja elég kicsi volt egy tankolással (benzin motor)…….. | |||||
Grande | Adatlap | 16381 | 2010. július 8. 16:17 | ![]() | |
Grande | Adatlap | 16380 | 2010. július 8. 15:55 | ![]() | |
Szeptemberre ígéri a BMP-3/w ERA-t a Trumpeter www.trumpeter-china.com/war513/products/en_message.asp | |||||
gaunt | Adatlap | 16379 | 2010. július 8. 15:08 | ![]() | |
Üdv Excessor! A Tigris homlokpáncélja azért nem ilyen egyszerű: Az alsó homlokpáncél 100mm, de enyhén döntve van, így az kb.110mm. A felső is döntve van, bár az már szinte függőleges, így kb.105mm. A torony az ami valóban érdekes: alapból 95-100mm vastag, a széleinél és az optikánál meg van erősítve, ott 120mm. A lövegcső tövénél szintén meg van erősítve, de ez viszont eléri a 180-200mm-t is! A T-34/85 tornya 90mm-es. Na mindegy, hagyjuk a T-34 témát. Egyébként a képen amit felraktam, ott az 1951-es T-54 (T-54-3) változat is, csak a háttérben. Egyébként a T-54-1 ,-2 ,-3 az milyen típusjelzés? Használták a SzU-ban is, vagy ez egy nyugati megnevezés? | |||||
páncélos | Adatlap | 16378 | 2010. július 8. 14:06 | ![]() | |
Örömmel vettem észre, hogy a tegnapi beírásom óta, mennyire fellendült a fórum. Excessor! Más képeket vártam, de értem. Bonyolíthatnánk a képek sorozatát (ha lenne), ha mellékelnénk egy a hazánkban is használt "A" változattal, baloldali üa. tartályokkal. Egyébként én a prototípust, majd az 1949-es és 51-es változatokat vártam, mert ott nem csak a lövegcső a különbség, hanem a toronykialakítás is. Így persze beszélhetünk 5-6 féle kocsiról. Gaunt! A melyik, miért volt a győztes, szerencsére Pánczél Matyi barátom megválaszolta. De a téma folytatódhat a 54/55/62/64 témával. | |||||
Excessor | Adatlap | 16377 | 2010. július 7. 23:16 | ![]() | |
Jaj azt elfelejtettem mondani, hogy a második (szines) képen nem eredeti konfigurációban szerepel a dög, mert éjjellátó csak a T-54B változatnál jelent meg, a lényeg az ágyúcső megmutatása volt ezzel e képpel | |||||
Excessor | Adatlap | 16376 | 2010. július 7. 23:08 | ![]() | |
Szia Páncélos! Mellékelten küldöm a három változatról a képet. Amint látod, az első két 1951-es változat (legalábbis kívülről) csak az ágyúcsőben különbözik, a másodiknál van az elején egy ellensúly. A harmadik pedig maga a T-54A. Szia Gaunt! Tudtad, hogy a T-34/85 homlokpáncél vastagsága közel ugyanolyan volt mint a Tigris-I-é? Amit felraktál képet T-54-ről az T-54 M1949, ilyet még mi magyarok is javítottunk modernizáltunk Vietnamban a '90-es években valamikor. | |||||
PanczelMatyas | Adatlap | 16375 | 2010. július 7. 21:02 | ![]() | |
Gaunt! Itt megtalálsz: pzmatyi kukac freemail pont hu. Bevallom olykor olvasgatom e fórumot, de írni ritkán szoktam a család, meló, s a "hobby" miatt :) TANKOK! matyi | |||||
gaunt | Adatlap | 16374 | 2010. július 7. 20:53 | ![]() | |
Ajjajj, hát igen, rendesen szétoffoltuk a topikot, na mindegy. :) Amúgy igen, érdekelne a további beszélgetés, de ha lehet inkább folytathatnánk a T-54-55-64-el, mivel ezek sokkal jobban érdekelnek mint a 34-es. A T-64 meg jöhet minden mennyiségben, mivel nekem is az a kedvencem. (teljesen szubjektív, de szerintem a valaha volt legjobb hk.) Egyébként hogy talállak meg magánban? | |||||
PanczelMatyas | Adatlap | 16373 | 2010. július 7. 20:41 | ![]() | |
Gaunt! Semmi baj nincs az ég világon, leszámítva, hogy Zsolti (Excessor) kérdését szétoffoltuk ;):):) Természetesen nem lehet két hozzászólással lerendezni egy szemléletet, de a lényeg, hogy a 34-es tervezésében részt vett Morozov, aki fő tervezője lett a T-54-nek, s Pisti gondolatvilága erről szólt. Morozov mindig is "féltékeny" maradt a 34-esre (többek között ennek köszönhető a szívemhez oly közel álló T-64), Pisti ezt szerette volna kidomborítani, leplezve hozzátenni azt, hogy a T-55 (ami már Karcev munkásságát dícséri)lett e "dinasztia" kiforrott csúcsa. (Figyeljünk a dinasztia, NEM GENERÁCIÓ szóra!) Nos Gaunt, most visszakanyarodtunk. Természetesen, ha érdekel a további beszélgetés, a magánomon megtalálsz - nem szeretném, ha felkavarnánk a fórum medrét :) TANKOK! matyi |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Az oldalt köszönöm.
(Ezt az oldalt ajánlom: ANTARKTIKÁNAK!)
A kérdéseidet megválaszoltad, magadnak.