<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14. |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14. |
Geriqe94 | Adatlap | 170120 | 2009. május 10. 19:15 | ||
Helló mindenkinek! Ilyen hajókat, vagy ehhez hasonlókat be lehet valahol szerezni? | |||||
Lacy | Adatlap | 170119 | 2009. május 10. 19:14 | ||
A Vizaról a fotók alapján eltávolították a horgonyt. A HSZ szerint így nem futhat ki önerőből, így gondolom nem üzemképes. | |||||
Lacy | Adatlap | 170118 | 2009. május 10. 19:11 | ||
Szia seawolf! A felrakott fotók 15 éve készültek. A CSSZ-002 akkor már csak fekete-fehér fotókon volt jelen. | |||||
seawolf | Adatlap | 170117 | 2009. május 10. 15:18 | ||
seawolf | Adatlap | 170116 | 2009. május 10. 13:36 | ||
seawolf | Adatlap | 170115 | 2009. május 10. 11:44 | ||
seawolf | Adatlap | 170114 | 2009. május 10. 10:17 | ||
Szia Lacy! Szolgálati időd alatt a másik CSSZ már nem volt a flottillánál? | |||||
seawolf | Adatlap | 170113 | 2009. május 10. 09:50 | ||
Szia Lacy! A Vizát jelenleg bizonyos HAVARIA Kft. használja. link www.havariakft.hu/technika.html A CSSZ-ről annyit tudok, hogy eredetileg világháborús német hajók voltak, az 50-es évek elején a flottillánál UM /úszó műhely/ megnevezésük volt. A CSSZ-002 sorsáról nem tudo semmit. Mikor készültek a fotóid? | |||||
Lacy | Adatlap | 170112 | 2009. május 10. 07:35 | ||
Sziasztok! korzaar: kösz az infót rég volt. Nem szolgáltam közvetlen alatta, de a ritka normális emberek egyike volt az alakulatnál. seawolf: Hivatalosa nem szolgáltam a CSSZ-en, a VH-70-en voltam fedélzet mester. De egyszerre ritkán üzemeltek, így valamelyiken mindig ott lehetett lenni. Megvannak valahol a CSSZ műszaki adatai, ha megtalálom megírom. A hajón akkoriban a biztos pont a Varga főtörm (fonetikusan Dzsivendzsi) volt. Ha őt megtalálod biztos sokat tud. A bescannelt fotók per pill ilyenek. De megvannak az eredetiek. Év második felében tervezem bescanneltetni őket nagy felbontásban. Az első fotó hegymenetben készült. Odalent öt motor dübörög a gépházban, előttem a szamárfülek. A második kép a hombártérben készült, mögöttünk a három deszantolt jármű. A harmadik kép a CSSZ kormányállásáról készült. A felújítása után igen „ korszerű” lett. A gázkarok közvetlen meghajtás lánccal voltak rákötve a motorok adagolójára. A kormány műveket viszont elrontották. Mindhárom lapát kormányművét egy irányba szerelték be. Így jobbra akár fél kézzel is lehetett forgatni a kormánykereket. Balra viszont nagyon keményen bele kellett feküdni, ha az ember völgymenetben egyszer csak meg akart fordulni az ötven méteres hajóval a Dunán. Érdemes volt motorral is rádolgozni közben. A Vizat én is láttam Csepelen. Mit tudsz róla? Használják még? Működőképes? Mit tudsz a hajó (és testvérhajója) történetéről? | |||||
korzaar | Adatlap | 170111 | 2009. május 9. 22:39 | ||
Hali a 0029-es képen Sárady? fhdgy. látható, bár mikor én az AM-21-en gépész voltam, akkor már százados volt. | |||||
seawolf | Adatlap | 170110 | 2009. május 9. 22:15 | ||
Minden érdekel a volt Honvéd Folyami Flottilláról. Nagyon kevés anyagom van a CSSZ-ről. Köszönöm a képeket, kár, hogy nem nagyobb felbontásúak. Mivel Te CSSZ-en szolgáltál, engedj meg néhány műszaki adatokkal kapcsolatos kérdést: - merülés - hatótáv - hossz, szélesség, súly, terhelés - deszantkapacitás -élő erő,harckocsi /állítólag 3 harckocsi-ez igaz?/, egyébb jármű - személyzet - fekvőhelyek száma - fegyverzet Meddig volt hadrendben a CSSZ-001 és CSSZ-002, az utóbbi még megvolt a Te idődben? A fotókat és válaszod köszönöm! Üdv! | |||||
Lacy | Adatlap | 170109 | 2009. május 9. 19:46 | ||
Szívesen, igen ekkor még vastagon Flottillás volt a hajó. Itt van még két fotó egy dunaújvárosi deszantolásról. Két fiatal tiszt volt a kormányállásnál. Másodszorra jött csak össze. Dehát ezért gyakorlat. Plusz egy partmegtűzés közelről. Nincs is jobb annál mint ha az ember 30-40 méternyi acélsodrony kábelt vonszolva maga után fut fel a partra, megfelelő törzsű fát keresve. Nekem egyszer " szerencsém" volt egy méretes fát kitépni ezzel a hajóval. (Korhadt volt a közepe.) Szerencsére még jártak a gépek. Milyen célból gyűjtögetsz a CSSZ-ről fotókat? | |||||
seawolf | Adatlap | 170108 | 2009. május 9. 19:22 | ||
seawolf | Adatlap | 170107 | 2009. május 9. 19:13 | ||
Szia Lacy! Nagyon köszi! Ekkor a hajó még a flottilla állományában volt? Olyat keresek, amelyen a hajó még a flottillánál volt. | |||||
Lacy | Adatlap | 170106 | 2009. május 9. 18:08 | ||
Lacy | Adatlap | 170105 | 2009. május 9. 17:51 | ||
seawolf, milyen fotóra gondolsz konkrétan a CSSZ-ről? | |||||
seawolf | Adatlap | 170104 | 2009. május 9. 11:31 | ||
Sziasztok! Nem rendelkezik valaki fotóval CSSZ csapatszállító hajóról? | |||||
Lacy | Adatlap | 170103 | 2009. május 9. 10:44 | ||
Sziasztok! Ez a kiadvány valaha nekem is megvolt, de az idők folyamán elkeveredet sajnos. A 0029-es látható főhadnagy (nevére sajnos már nem emlékszem) annó vásárolt két leselejtezett 800 literes Mig-21-es póttartályt. Összekötve őket tutajként kishajót épített magának. Kabinnal kormánnyal, motorra. Le is vizsgáztatta... A 0023-as képen a matróz lábánál látható alu ládát széttépte egy kukázó horgony. A kábel vége ki volt kötve az egyik tank uszályra, a kukázó horgony pedig a fedélzetre volt letéve. Elindultak, a horgonyra senki nem ügyelt, a kábel egy darabig elég hosszú volt, de egyszer csak megfeszült, a kukázó horgony pedig a taton mindent bontva kivágódott hátrafelé... | |||||
seawolf | Adatlap | 170102 | 2009. május 9. 09:41 | ||
Szuper képek, az elsőn a VH-70 vontatóhajó látható, jelenleg már nincs a flottillánál. | |||||
juge75 | Adatlap | 170101 | 2009. május 9. 09:36 | ||
+t | |||||
juge75 | Adatlap | 170100 | 2009. május 9. 09:35 | ||
seawolf | Adatlap | 170099 | 2009. május 9. 08:22 | ||
Szia Lacy! Igen ez egy AN-1 aknásznaszád, leghátul pedig AN-2 látható. Ez valószínűleg deszantolási gyakorlat. | |||||
Lacy | Adatlap | 170098 | 2009. május 9. 08:03 | ||
Sziasztok! Jól látom, hogy a M-126-os jelzésű egy AN-1-es típus? | |||||
seawolf | Adatlap | 170097 | 2009. május 9. 07:55 | ||
juge75 | Adatlap | 170096 | 2009. május 9. 07:26 | ||
seawolf | Adatlap | 170095 | 2009. március 27. 15:56 | ||
seawolf | Adatlap | 170094 | 2009. március 25. 19:47 | ||
Gabusch | Adatlap | 170093 | 2009. március 25. 13:08 | ||
Teljesen betonból öntött testű jacht-szerűség van a Bremerhaveni hajózástörténeti múzeumban is. | |||||
Ladiszlav | Adatlap | 170092 | 2009. március 25. 10:26 | ||
Nagyon köszönöm. | |||||
Ltg. | Adatlap | 170091 | 2009. március 25. 09:33 | ||
Ladiszlav! Az AM-31 DUNÚJVÁROS egy Nestin MS-25 tipusú folyami aknamentesítő hajó. Gyártója a Brodotehnika Beograd hajógyár. Ez az egység 1982-ben épült. üdv, LS | |||||
Ladiszlav | Adatlap | 170090 | 2009. március 25. 08:18 | ||
Sziasztok Megtudnátok mondani, hogy ennek az AM-31-es számú aknamentesítőnek mi a pontos típusa? Előre is köszönöm. Laca | |||||
seawolf | Adatlap | 170089 | 2009. március 22. 19:30 | ||
Varjúbácsi | Adatlap | 170088 | 2009. március 6. 16:44 | ||
Sziasztok! Eladó két könyvritkaság: Prasky: Die Teggetthoff-Klasse (Viribus Unitis tervrajzmelléklettel) 16000.- Pawlik-Christ: Die K.u.K. Donauflottille 12000.- | |||||
seawolf | Adatlap | 170087 | 2009. március 5. 14:32 | ||
seawolf | Adatlap | 170086 | 2009. március 5. 14:19 | ||
seawolf | Adatlap | 170085 | 2009. március 5. 14:15 | ||
seawolf | Adatlap | 170084 | 2009. március 3. 09:04 | ||
seawolf | Adatlap | 170083 | 2009. február 20. 13:24 | ||
Ltg. | Adatlap | 170082 | 2008. november 7. 09:16 | ||
Szia Makett! Kicsit piszkálta a csőrömet ez a betonhajó.Mivel én határozottan médiaellenes vagyok nem nézek tévét,vagyis nem is láthattam ezt a riportot, ezért kicsit máshol néztem utána. Elég szűk kör, amit lehet tudni róla. Még a feltárást végzők is csak tapogatóznak. Szovjet gyártásúnak gondolják a szemtanúk beszámolója alapján, akik úgy emlékeznek, hogy az utánpótlás szállításában, meg folyamátkelésben vettek részt. Egyébként a beton nem újkeletű anyag a hajóépítésben. Volt olyan tuzérségi uszályunk, már a Nagy Háborúban is, amire betonlapokból és vaslemezekből építettek melvédet a lövegek elé (ráadásul csak a hajótest fél oldalára). De a hajókiemelésnél is használták (lásd az Inn monitor kiemelése). üdv, LS | |||||
Mekett | Adatlap | 170081 | 2008. november 2. 08:39 | ||
A Főtér mai műsorában (MTV1) mutattak egy "betonhajó" roncsot Ásványráró közelében, amit állításuk szerint a II. világháborúban építettek és használtak. Mutatták a GPS-koordinátáit is, de sajnos nem volt időm feljegyezni. Korábban sosem hallottam ezekről a betonhajókról, esetleg ki tudna valaki segíteni némi infóval? Előre is köszönöm! Mekett | |||||
Ltg. | Adatlap | 170080 | 2008. szeptember 25. 10:46 | ||
Hajókovács! Köszönöm! Küldtem egy mélt a megadott címedre. Üdv, LS | |||||
Hajókovács | Adatlap | 170079 | 2008. szeptember 25. 10:09 | ||
LTG A 67.-es kontakt szintén Én vagyok. üdv, várom a hivásod az ott megadott számon. | |||||
Hajókovács | Adatlap | 170078 | 2008. szeptember 25. 09:57 | ||
LTG Ajánlom a figyelmedbe az alábbi cimet : www.nostalgianavy.hu Azonkivűl a TIT Hajózástörténeti és Hajómodellező Klub tagjait, közüllük már többen is épitettek monitorokat és őrnaszádokat.Az Én kezemben is volt már az a bizonyos STÖR II teljes dokumentáció ( Benczur László rajzai) A legnagyobb örömmel segitünk ha magyar hajókat akarsz épiteni. Kérlek adj egy telefonszámot, feltétlen beszélni szeretnék veled , vagy e mailben jelentkezz. cimem: bicskei255@t-online.hu üdv Bicskei János | |||||
romsitsa | Adatlap | 170077 | 2008. szeptember 25. 09:53 | ||
Akkor két javaslattal élnék, bár nem tudom működik-e. Hadtörténeti-Közlekedési Múzeum Levéltárát keresd fel, illetve érdeklődj a 67. hozzászólásban megadott kontakton. Sok sikert a kutatáshoz! ad | |||||
Ltg. | Adatlap | 170076 | 2008. szeptember 25. 09:33 | ||
Varjúbácsi, romsitsa! Nem kerülte el a figyelmemet az 5044-es hozzászólás, sőt a tengeralattjárós sem! Az említett Csonkaréti- könyv megvan nekem is. Nagyon jó csak sajnos bordarajz nincs az egyes egységekről. Állítólag 1/50 mératarányban magyar forrásban fellelhető a StörII őrnaszádunk rajza. Erre gondoltam konkréta. Prasky úr a Birago-t csinálta meg, ami egy számmal kisebb a "p" őrnaszádnál. Láttam egy igen érdekes k.u.k. monitortervezetet. 2000 t és tele van tüzérséggel. Elég impozáns látvány. üdv, LS | |||||
romsitsa | Adatlap | 170075 | 2008. szeptember 24. 16:54 | ||
Ha be tudod szerezni akkor ajánlom a Benczúr-Csonkaréti Haditengerészek és folyamőrök a Dunán c. könyvet és a A Leitha Monitor ...és A Többiek-et. Ez utóbbi nem olyan régen jelent meg, de közelebbről sajnos nem ismerem. ad | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 170074 | 2008. szeptember 24. 15:24 | ||
Ltg! Ajánlom figyelmedbe a Csatahajók topicban az 5044-es hozzászólást. Holnapra nézek neked otthon valamit. | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 170073 | 2008. szeptember 24. 15:18 | ||
Ltg! Nem. Sajnos. Varjú bácsi | |||||
Ltg. | Adatlap | 170072 | 2008. szeptember 24. 13:46 | ||
Segítség! Osztrák-magyar és az I. VH utáni magyar monitorokról, őrnaszádokról, PAM-okról (de mondjuk úgy, hogy mindenről) keresek tervrajzokat. Egy régi Modellezésből van meg a SMS TEMES, valamint lengyel forrásból a Leitha monitor használható rajza, ezeken kivül semmi. Vajon magyar forrásban jelent-e meg ilyen hajó leírása? köszönettel, LS | |||||
Etel | Adatlap | 170071 | 2008. augusztus 13. 21:47 | ||
<<< Vissza | Tovább >>> |