<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14. |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14. |
seawolf | Adatlap | 170175 | 2009. október 4. 14:11 | ||||||||||||||
seawolf | Adatlap | 170174 | 2009. október 3. 11:31 | ||||||||||||||
seawolf | Adatlap | 170173 | 2009. október 3. 11:29 | ||||||||||||||
seawolf | Adatlap | 170172 | 2009. október 3. 10:45 | ||||||||||||||
seawolf | Adatlap | 170170 | 2009. szeptember 27. 09:49 | ||||||||||||||
Köszönöm Mindenkinek a felvilágosítást! | |||||||||||||||||
korzaar | Adatlap | 170169 | 2009. szeptember 26. 17:39 | ||||||||||||||
És az X képen kidugta az orrát a partra a "CSSZ" is. | |||||||||||||||||
Lacy | Adatlap | 170168 | 2009. szeptember 26. 08:47 | ||||||||||||||
Ami esetleg plusz érdekes infó az első képről, hogy milyen szalag lobog az árbocon! Valamilyen vezér tulok lehetett a fedélzeten, a fotó elkészültekor. Pontosan már nem emlékszem, de két - három féle szalag volt, ami különböző rendű, rangú vezértojások fedélzetre lépése esetén kellett felvonni az árbocra. ( A felső rang lesajnálása nem lentről lenézés. A Döbrente egy kapitális tulok volt. ) | |||||||||||||||||
Lacy | Adatlap | 170167 | 2009. szeptember 26. 08:34 | ||||||||||||||
Hello, az X képen az nem AN-1, hanem a tűzoltónaszád! Jó alacsony vízállás van a képen. | |||||||||||||||||
Podva | Adatlap | 170166 | 2009. szeptember 26. 08:25 | ||||||||||||||
Hai Az első képen előtérben a "Vontató Hajó" Az én időmben a Kisegítő Hajócsoport része volt Hátul az egyik Aknamentesító hajó (AM)A másik képen előtérben egy AN-1-es aknásznaszád (Amikor én megfordultam arrafelé, már kiállítási tárgyként szerepelt a kantin előtt.) Mögötte az utódja az AN-2-es aknásznaszád. A képbe belelóg az előbb említett Vontató orra is. Üdv Podva | |||||||||||||||||
seawolf | Adatlap | 170165 | 2009. szeptember 25. 20:20 | ||||||||||||||
SIG | Adatlap | 170164 | 2009. szeptember 23. 12:12 | ||||||||||||||
Halihó ! Bár én nem vagyok nagy hajós, inkább a repülőgép az én asztalom, de köszi ezt a történetet :) Cserébe megtaláltam az "Öregurat" a Dunán, Neszmélynél. Üdv...maps.google.com/maps | |||||||||||||||||
Dzsonász | Adatlap | 170163 | 2009. szeptember 23. 09:33 | ||||||||||||||
Köszönöm szépen az infókat. Ezek szerint jelenleg nem nagyon van mit megnézni az öreghajón és nem is meg tekinthető de ha elkészül majd az lesz (remélhetőleg). Egyébiránt a Lajta esete is egy kiváló példa arra, hogy az elmúlt időkben mennnyire nem volt értéke a multunknak, hiszen mindent ami a mult haditeknikája volt vagy felrobbantották, vagy feldaraboltákszerencsés esetben csak úgy járt mint ez az érdekes küllemű és történetű hajó. Ezért van ez, hogy igen frusztráló módon a hadtörténeti múzeumunkban nincs semmi a 20. századból legfeljebb, alkatrészek és szilánkok. Más országoknak is volt olyan nehéz helyzete mint nekünk és mégis meg tudták őrizni multjuk egy darabját. Nos ezért is várom, hogy a maga teljes pompájában láthassam majd a Lajtát. Egyébiránt amár említett könyvében Dr. Csonkaréti Károly írja hogy a Lajta a világon az egyetlen abból a korból (1880-as évek)fennmaradtilyen típusú egysége. | |||||||||||||||||
Lacy | Adatlap | 170162 | 2009. szeptember 22. 21:35 | ||||||||||||||
Szia, kotró hajóként üzemelt, majd miután lebontották róla a felépítményeket, átvette a Hadtörténeti múzeum. 1994 tavaszán mi hoztuk fel a VH-70-nel a Fóka öbölből újpesti Flottilla öbölbe. Azon a nyáron volt szerencsém dandár kihallgatásra menni miatta, mert az alacsony vízállás miatt megfeneklett. Jött az okos főtörzs zászlós és izomból próbálta letolni a földnyelvről a AM-es srácok tömegével. Persze nem sikerült. Majd ment sündörögni az ÜTI-hez, hogy az egyik AM-mel kell levontatni. Az ÜTI meg nem értve a hajókhoz ( későbbi Bólyais portai lövöldözésnél híresült el ) kiadta parancsba, üzem alá kell helyezni az egyik AM-et. Az pedig sok pénz, és jelentés köteles. Így felelős is kellett. Bő fél óra komoly agytorna után úgy döntött, hogy engem ( II-es őrparancsnokot ) tesz meg felelőssé. Örültem! Tennem kellett valamit. Ezért kiballagtam egy, azaz egy búvár sráccal, majd egy cölöpöt a Lajta alá feszítve egy perc alatt lehintáztattam az öreg hadihajót a benyúló földnyelvről. Majd átballagtam az izzítás alatt lévő AM-re, megkérdezni a kirendelt ÜTI helyettest, hogy hova is mennek! Nem hitt el, hogy úszik a Lajta, hiszen mennyien próbálták letolni. Kértem jöjjön velem megmutatom. Jó és értelmes ember volt ex. Lékais fhdgy, az egyik AM parancsnoka. Eltoltam a Lajta tatrészét a parttól. A fhdgy valószínűleg tartott az ÜTI-től, mert közölte, hogy biztos a hajó orra feneklett meg. Átballagtunk oda ott is eltoltam, úszott. Gondolta nem vágom át, biztos középen feneklett meg, és azon a forgástengelyen forog, így hol az orra, hol a tatja mozog. Fogtam az agyamat, de az ilyeneket a seregben megszokja az ember. A támfák és a szél segítségével az egész Lajtát beúsztattam kissé az öbölbe. Nézett, nézett majd kijelentette, hogy téényleg... Ettől függetlenül dandár kihallgatásra kellett mennem, jelenteni. :) | |||||||||||||||||
Sturmmann | Adatlap | 170161 | 2009. szeptember 22. 19:40 | ||||||||||||||
Üdv Dzsonász! A Lajta 98-ban még a Flottilla öbölben volt, de az, hogy eredeti állapotban volt azért túlzás. A kérdésedre válaszolva itt egy link: www.zoltanalapitvany.hu/ Remélem tudtam segíteni! | |||||||||||||||||
Dzsonász | Adatlap | 170160 | 2009. szeptember 21. 10:49 | ||||||||||||||
Sziasztok! Dr. Csonkaréti Károly K.U.K. Hadihajók című könyvében olvastam, hogy a Lajta nevű monitor a mai napig épen és egészben fenn maradt. A kérdésem az volna hogy hol tartják és hoggy megtekinthető-e. | |||||||||||||||||
korzaar | Adatlap | 170159 | 2009. szeptember 17. 21:35 | ||||||||||||||
Volt szerencsém Flotttilásként '89-90 ben "lakni" rajta(AM 21-esen) de akkor még nem volt fekete festés rajta., | |||||||||||||||||
daala | Adatlap | 170158 | 2009. szeptember 16. 23:57 | ||||||||||||||
Mi is lent voltunk a Mi-8-asainkkal Ercsiben és a flotillás fiuk elvittek minket is hajóval cserébe egy kis repülésért! Hatalmas élmény volt! A legmegdöbbentőbb az volt, hogy a nagyobbik hajókon teljes lakótér van a fiúknak tévével, kis konyhával, mint az igazi tengerészeknek. Bezzeg mi sátraztunk egy hétig a porban...)) Azért élmény volt részt venni egy ekkora gyakorlaton ennyi katonával együtt. Régen volt ilyen! Apámék a 70-es, 80-as években sokkal többször és sokkal nagyobb szabású gyakorlatokra jártak (Pajzs 79 stb.) De hát a VSZ idejében még volt is mivel menni... | |||||||||||||||||
seawolf | Adatlap | 170157 | 2009. szeptember 16. 21:02 | ||||||||||||||
Üdv! A fekete festés a kipufogók miatt van ott, a kipufogógázok bepiszkítanák az oldalát. | |||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 170156 | 2009. szeptember 16. 20:31 | ||||||||||||||
de akkor miért a "semmiben" van a hajó neve? | |||||||||||||||||
korzaar | Adatlap | 170155 | 2009. szeptember 16. 20:27 | ||||||||||||||
Hali Valaki meg tudja mondani mi ez a fekete festés a Flottillás hajok hátso harmadán? Csak nem a régi " másnak" látszodni kamo jön elö ? | |||||||||||||||||
seawolf | Adatlap | 170153 | 2009. szeptember 16. 11:11 | ||||||||||||||
seawolf | Adatlap | 170149 | 2009. szeptember 9. 18:14 | ||||||||||||||
seawolf | Adatlap | 170148 | 2009. szeptember 2. 21:20 | ||||||||||||||
seawolf | Adatlap | 170147 | 2009. augusztus 7. 18:32 | ||||||||||||||
seawolf | Adatlap | 170146 | 2009. augusztus 7. 18:31 | ||||||||||||||
A román dunai flottilla komoly hadihajókat használ a Dunán. | |||||||||||||||||
Essex | Adatlap | 170145 | 2009. augusztus 7. 16:46 | ||||||||||||||
Az amcsik is használtak betonhajókat a 2. vh-ban. Az alábbi pl. egy több, mint 100 m hosszú, hajtás nélküli "teherbárka", volt belőle egy jó pár darab: www.navsource.org/archives/09/46/46150.htm | |||||||||||||||||
seawolf | Adatlap | 170144 | 2009. július 15. 14:10 | ||||||||||||||
Üdv Lacy! Ha szépen megkérlek, eredeti hídról tennél fel fotót. | |||||||||||||||||
Lacy | Adatlap | 170143 | 2009. július 14. 17:53 | ||||||||||||||
A kormányállást kissé buta tekintetűre építették át. A két oldal a hidat lebontották. Egyébként hegymenetben van. :) | |||||||||||||||||
seawolf | Adatlap | 170142 | 2009. július 14. 15:40 | ||||||||||||||
seawolf | Adatlap | 170141 | 2009. július 5. 14:58 | ||||||||||||||
Sturmmann | Adatlap | 170140 | 2009. június 30. 00:49 | ||||||||||||||
Szia Seawolf! Nem piszkálódás, de, hogy egykori tanáromat, Kiss kapitányt idézzem "Beszéljünk hajósosan, hogy mindenki értse!" A hajó általában nem tolatni, hanem hátrázni szokott. :) Kár, hogy én nem tudok válaszolni a kérdésedre... a mi időnkben már csak horgásztak róla. :( | |||||||||||||||||
seawolf | Adatlap | 170139 | 2009. június 29. 22:37 | ||||||||||||||
Szia Lacy! Hogy történt a fordulás a CSSz-el a hadikikötőben, kellet tolatni is? | |||||||||||||||||
Lacy | Adatlap | 170138 | 2009. június 29. 18:00 | ||||||||||||||
Hát..., nincs nagy élet. Most könnyen lehetne forgolódni a CSSZ-el. | |||||||||||||||||
seawolf | Adatlap | 170137 | 2009. június 29. 12:01 | ||||||||||||||
seawolf | Adatlap | 170136 | 2009. június 29. 10:00 | ||||||||||||||
seawolf | Adatlap | 170135 | 2009. június 23. 22:00 | ||||||||||||||
seawolf | Adatlap | 170134 | 2009. június 17. 16:02 | ||||||||||||||
borisz | Adatlap | 170133 | 2009. június 13. 21:11 | ||||||||||||||
seawolf | Adatlap | 170132 | 2009. június 13. 17:04 | ||||||||||||||
Üdvözletem borisz! A hadihajós alosztály /volt Honvéd Folyami Flottilla/ feladatai: békeidőben: - robbanótestek /aknák,bombák,gránátok/ felkutatása, kiemelése, elszállítása - folyómeder felderítés /feltérképezés/ - fontos rendezvények vízi biztosítása /pl. NATO csúcs járőrözés a Parlament előtt/ - szükség esetén a rendőrséggel, vám és pénzügyőrséggel eggyüttműködve gyanús hajók feltartóztatása. ellenőrzése - katasztrófavédelmi feladatok /árvízi mentés, ivóvíz előállítása a Duna vizéből/ háborús helyzetben: - aknamentesítés /folyami aknák felkutatása és megsemmisítése/ - folyamzárak telepítése - csapatok átkelésének biztosítása, fedezése /fedélzeti gépágyúk/ - állandó vagy úszó hidak akna és légvédelme - élő erő deszantolása | |||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 170131 | 2009. június 13. 16:40 | ||||||||||||||
Sziasztok! Jó amatőr kérdés, de nem tudom rá a választ. Mi az értelme és a feladata a flottillának? | |||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 170130 | 2009. június 13. 14:47 | ||||||||||||||
A betonhajó dolog létezik. Nekünk a tanárunk mesélt róla hogy a 20. század elején kísérleteztek vele. Mivel sokkal kevesebb vas van benne mint egy hagyományos hajóban, ezért kevésbé érzékelték a mágnesen aknák. /persze az akusztikusak ellen már hasztalanok voltak ezért gyorsan el is tűntek/ http://www.concreteships.org/ | |||||||||||||||||
seawolf | Adatlap | 170129 | 2009. június 10. 11:00 | ||||||||||||||
seawolf | Adatlap | 170128 | 2009. május 24. 22:36 | ||||||||||||||
seawolf | Adatlap | 170127 | 2009. május 24. 22:32 | ||||||||||||||
seawolf | Adatlap | 170126 | 2009. május 12. 16:18 | ||||||||||||||
seawolf | Adatlap | 170125 | 2009. május 12. 16:17 | ||||||||||||||
seawolf | Adatlap | 170124 | 2009. május 12. 10:05 | ||||||||||||||
Sziasztok! Nagyon sok régi flottillás fotó itt: www.hhjveteran.gallery.extra.hu/gallery/userview/hhjveteran/1185370283_ff570c40a0ce0958eef58705c7208ef3 | |||||||||||||||||
seawolf | Adatlap | 170123 | 2009. május 11. 10:22 | ||||||||||||||
Szia Lacy! Van CSSZ-001 fotód oldalnézetből /teljes hossz/? Köszi! | |||||||||||||||||
seawolf | Adatlap | 170122 | 2009. május 10. 20:39 | ||||||||||||||
Geriqe94 | Adatlap | 170121 | 2009. május 10. 19:15 | ||||||||||||||
izé ezekhez hasonlókat |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Ezen a képen is jól látszik a szerb aknamentesítő hajó hátsó PAV-4 gépágyúja.
Mi volna, ha például a magyar AM-ek is kapnának PAV-4-est a PAV-1 helyett?
Vélemények?