/ Fórumok /

Folyami flottilla

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14.
seawolf 170175 2009. október 4. 14:11
Válasz erre
P2150062
P2150062

Ezen a képen is jól látszik a szerb aknamentesítő hajó hátsó PAV-4 gépágyúja.
Mi volna, ha például a magyar AM-ek is kapnának PAV-4-est a PAV-1 helyett?
Vélemények?
seawolf 170174 2009. október 3. 11:31
Válasz erre
IMG_4264
IMG_4264
IMG_4265
IMG_4265

A szerb folyami flottilla PAV-1 gépágyúkkal felszerelt őrnaszádokkal is rendelkezik.
seawolf 170173 2009. október 3. 11:29
Válasz erre
4de21625
4de21625
IMG_4193
IMG_4193
IMG_4212
IMG_4212

Van olyan szerb MS-25 NESTIN (nálunk AM) amelyiken hátul is PAV-4 gépágyú van beépítve, továbbá a legénységi szállás pedig nyitható ablakokkal rendelkezik.
seawolf 170172 2009. október 3. 10:45
Válasz erre
25_15836_c20bc59d24e977f
25_15836_c20bc59d24e977f

A szerb - horvát háborúban az aknamentesítő hajó terepminta-festést kapott, továbbá a PAV-4 légvédelmi gépágyút melső védőpajzszsal látták el.
seawolf 170170 2009. szeptember 27. 09:49
Válasz erre
Köszönöm Mindenkinek a felvilágosítást!
korzaar 170169 2009. szeptember 26. 17:39
Válasz erre
És az X képen kidugta az orrát a partra a "CSSZ" is.
Lacy 170168 2009. szeptember 26. 08:47
Válasz erre
Ami esetleg plusz érdekes infó az első képről, hogy milyen szalag lobog az árbocon! Valamilyen vezér tulok lehetett a fedélzeten, a fotó elkészültekor. Pontosan már nem emlékszem, de két - három féle szalag volt, ami különböző rendű, rangú vezértojások fedélzetre lépése esetén kellett felvonni az árbocra. ( A felső rang lesajnálása nem lentről lenézés. A Döbrente egy kapitális tulok volt. )
Lacy 170167 2009. szeptember 26. 08:34
Válasz erre
Hello,
az X képen az nem AN-1, hanem a tűzoltónaszád! Jó alacsony vízállás van a képen.
Podva 170166 2009. szeptember 26. 08:25
Válasz erre
Hai
Az első képen előtérben a "Vontató Hajó" Az én időmben a Kisegítő Hajócsoport része volt Hátul az egyik Aknamentesító hajó (AM)A másik képen előtérben egy AN-1-es aknásznaszád (Amikor én megfordultam arrafelé, már kiállítási tárgyként szerepelt a kantin előtt.) Mögötte az utódja az AN-2-es aknásznaszád. A képbe belelóg az előbb említett Vontató orra is.
Üdv Podva
seawolf 170165 2009. szeptember 25. 20:20
Válasz erre
VH
VH
x
x

Sziasztok!

Kommentálná valaki a képeket?
SIG 170164 2009. szeptember 23. 12:12
Válasz erre
Halihó ! Bár én nem vagyok nagy hajós, inkább a repülőgép az én asztalom, de köszi ezt a történetet :) Cserébe megtaláltam az "Öregurat" a Dunán, Neszmélynél. Üdv...maps.google.com/maps
Dzsonász 170163 2009. szeptember 23. 09:33
Válasz erre
Köszönöm szépen az infókat. Ezek szerint jelenleg nem nagyon van mit megnézni az öreghajón és nem is meg tekinthető de ha elkészül majd az lesz (remélhetőleg). Egyébiránt a Lajta esete is egy kiváló példa arra, hogy az elmúlt időkben mennnyire nem volt értéke a multunknak, hiszen mindent ami a mult haditeknikája volt vagy felrobbantották, vagy feldaraboltákszerencsés esetben csak úgy járt mint ez az érdekes küllemű és történetű hajó. Ezért van ez, hogy igen frusztráló módon a hadtörténeti múzeumunkban nincs semmi a 20. századból legfeljebb, alkatrészek és szilánkok. Más országoknak is volt olyan nehéz helyzete mint nekünk és mégis meg tudták őrizni multjuk egy darabját. Nos ezért is várom, hogy a maga teljes pompájában láthassam majd a Lajtát. Egyébiránt amár említett könyvében Dr. Csonkaréti Károly írja hogy a Lajta a világon az egyetlen abból a korból (1880-as évek)fennmaradtilyen típusú egysége.
Lacy 170162 2009. szeptember 22. 21:35
Válasz erre
Szia,
kotró hajóként üzemelt, majd miután lebontották róla a felépítményeket, átvette a Hadtörténeti múzeum. 1994 tavaszán mi hoztuk fel a VH-70-nel a Fóka öbölből újpesti Flottilla öbölbe.

Azon a nyáron volt szerencsém dandár kihallgatásra menni miatta, mert az alacsony vízállás miatt megfeneklett. Jött az okos főtörzs zászlós és izomból próbálta letolni a földnyelvről a AM-es srácok tömegével. Persze nem sikerült.

Majd ment sündörögni az ÜTI-hez, hogy az egyik AM-mel kell levontatni. Az ÜTI meg nem értve a hajókhoz ( későbbi Bólyais portai lövöldözésnél híresült el ) kiadta parancsba, üzem alá kell helyezni az egyik AM-et.

Az pedig sok pénz, és jelentés köteles. Így felelős is kellett. Bő fél óra komoly agytorna után úgy döntött, hogy engem ( II-es őrparancsnokot ) tesz meg felelőssé.

Örültem! Tennem kellett valamit. Ezért kiballagtam egy, azaz egy búvár sráccal, majd egy cölöpöt a Lajta alá feszítve egy perc alatt lehintáztattam az öreg hadihajót a benyúló földnyelvről. Majd átballagtam az izzítás alatt lévő AM-re, megkérdezni a kirendelt ÜTI helyettest, hogy hova is mennek!

Nem hitt el, hogy úszik a Lajta, hiszen mennyien próbálták letolni. Kértem jöjjön velem megmutatom. Jó és értelmes ember volt ex. Lékais fhdgy, az egyik AM parancsnoka. Eltoltam a Lajta tatrészét a parttól. A fhdgy valószínűleg tartott az ÜTI-től, mert közölte, hogy biztos a hajó orra feneklett meg. Átballagtunk oda ott is eltoltam, úszott.

Gondolta nem vágom át, biztos középen feneklett meg, és azon a forgástengelyen forog, így hol az orra, hol a tatja mozog. Fogtam az agyamat, de az ilyeneket a seregben megszokja az ember. A támfák és a szél segítségével az egész Lajtát beúsztattam kissé az öbölbe. Nézett, nézett majd kijelentette, hogy téényleg...

Ettől függetlenül dandár kihallgatásra kellett mennem, jelenteni. :)
Sturmmann 170161 2009. szeptember 22. 19:40
Válasz erre
Üdv Dzsonász!

A Lajta 98-ban még a Flottilla öbölben volt, de az, hogy eredeti állapotban volt azért túlzás.

A kérdésedre válaszolva itt egy link:
www.zoltanalapitvany.hu/

Remélem tudtam segíteni!
Dzsonász 170160 2009. szeptember 21. 10:49
Válasz erre
Sziasztok!
Dr. Csonkaréti Károly K.U.K. Hadihajók című könyvében olvastam, hogy a Lajta nevű monitor a mai napig épen és egészben fenn maradt. A kérdésem az volna hogy hol tartják és hoggy megtekinthető-e.
korzaar 170159 2009. szeptember 17. 21:35
Válasz erre
Volt szerencsém Flotttilásként '89-90 ben "lakni" rajta(AM 21-esen) de akkor még nem volt fekete festés rajta.,
daala 170158 2009. szeptember 16. 23:57
Válasz erre
Mi is lent voltunk a Mi-8-asainkkal Ercsiben és a flotillás fiuk elvittek minket is hajóval cserébe egy kis repülésért!
Hatalmas élmény volt!
A legmegdöbbentőbb az volt, hogy a nagyobbik hajókon teljes lakótér van a fiúknak tévével, kis konyhával, mint az igazi tengerészeknek. Bezzeg mi sátraztunk egy hétig a porban...))
Azért élmény volt részt venni egy ekkora gyakorlaton ennyi katonával együtt. Régen volt ilyen!
Apámék a 70-es, 80-as években sokkal többször és sokkal nagyobb szabású gyakorlatokra jártak (Pajzs 79 stb.) De hát a VSZ idejében még volt is mivel menni...
seawolf 170157 2009. szeptember 16. 21:02
Válasz erre
Üdv!

A fekete festés a kipufogók miatt van ott, a kipufogógázok bepiszkítanák az oldalát.
lucky 170156 2009. szeptember 16. 20:31
Válasz erre
de akkor miért a "semmiben" van a hajó neve?
korzaar 170155 2009. szeptember 16. 20:27
Válasz erre
Hali
Valaki meg tudja mondani mi ez a fekete festés a Flottillás hajok hátso harmadán?
Csak nem a régi " másnak" látszodni kamo jön elö ?
seawolf 170153 2009. szeptember 16. 11:11
Válasz erre
aknasz_baja
aknasz_baja
aknasz_ercsi
aknasz_ercsi

a flottilla felújított, modernizált aknásznaszádjai
seawolf 170149 2009. szeptember 9. 18:14
Válasz erre
900016369_1
900016369_1
hadihajo_03
hadihajo_03
hadihajo_01
hadihajo_01

A Bevetési Irány hadgyakorlatra kivonult a flottilla is./fotók a honvedelem.hu oldalról/
Rendelkezik valaki esetleg más fotókkal az eseményről?
seawolf 170148 2009. szeptember 2. 21:20
Válasz erre
BAJA_001
BAJA_001
BAJA_002
BAJA_002

Néhány kép a Baja /ex AN-2/ aknásznaszádról.
seawolf 170147 2009. augusztus 7. 18:32
Válasz erre
Kogalniceanu
Kogalniceanu
Rahova
Rahova

A román folyami hajók.
seawolf 170146 2009. augusztus 7. 18:31
Válasz erre
A román dunai flottilla komoly hadihajókat használ a Dunán.
Essex 170145 2009. augusztus 7. 16:46
Válasz erre
Az amcsik is használtak betonhajókat a 2. vh-ban. Az alábbi pl. egy több, mint 100 m hosszú, hajtás nélküli "teherbárka", volt belőle egy jó pár darab:

www.navsource.org/archives/09/46/46150.htm
seawolf 170144 2009. július 15. 14:10
Válasz erre
Üdv Lacy!

Ha szépen megkérlek, eredeti hídról tennél fel fotót.
Lacy 170143 2009. július 14. 17:53
Válasz erre
A kormányállást kissé buta tekintetűre építették át. A két oldal a hidat lebontották.

Egyébként hegymenetben van. :)
seawolf 170142 2009. július 14. 15:40
Válasz erre
BIG_0006168541
BIG_0006168541

VIZA néven fölfelé tart az egykori csapatszállító (CSSZ-1)

Fotó: Una Vestrum
seawolf 170141 2009. július 5. 14:58
Válasz erre
Ophodni_brod_OB-61_Novigrad
Ophodni_brod_OB-61_Novigrad
Ophodni_OB-61_Novigrad
Ophodni_OB-61_Novigrad
4x20mm
4x20mm

Érdekes képekre bukkantam, horvát tengeri hadihajókon is van PAV-4 20mm-es gépágyú, ugyanolyan, mint a magyar AM-eken.
Sturmmann 170140 2009. június 30. 00:49
Válasz erre
Szia Seawolf!
Nem piszkálódás, de, hogy egykori tanáromat, Kiss kapitányt idézzem "Beszéljünk hajósosan, hogy mindenki értse!" A hajó általában nem tolatni, hanem hátrázni szokott. :)
Kár, hogy én nem tudok válaszolni a kérdésedre... a mi időnkben már csak horgásztak róla. :(
seawolf 170139 2009. június 29. 22:37
Válasz erre
Szia Lacy!

Hogy történt a fordulás a CSSz-el a hadikikötőben, kellet tolatni is?
Lacy 170138 2009. június 29. 18:00
Válasz erre
Hát..., nincs nagy élet. Most könnyen lehetne forgolódni a CSSZ-el.
seawolf 170137 2009. június 29. 12:01
Válasz erre
coastal_patrol_boat
coastal_patrol_boat
Patrouillenboot_80_-_Schweizer_Armee_-_Steel_Parade_2006
Patrouillenboot_80_-_Schweizer_Armee_-_Steel_Parade_2006
swiss_fleet_800
swiss_fleet_800
NAVY_NCWG-2_Small_Patrol_Boat_lg
NAVY_NCWG-2_Small_Patrol_Boat_lg
DSC00675
DSC00675

Zsebcirkálók.
seawolf 170136 2009. június 29. 10:00
Válasz erre
10
10

A mai MH Hadikikötő madártávlatból.
seawolf 170135 2009. június 23. 22:00
Válasz erre
DSCF6418
DSCF6418

60-70-es évek.
seawolf 170134 2009. június 17. 16:02
Válasz erre
photo11
photo11
900014379_1
900014379_1

pav-4 20 mm
borisz 170133 2009. június 13. 21:11
Válasz erre
seawolf 170132 2009. június 13. 17:04
Válasz erre
Üdvözletem borisz!

A hadihajós alosztály /volt Honvéd Folyami Flottilla/ feladatai:
békeidőben:
- robbanótestek /aknák,bombák,gránátok/ felkutatása, kiemelése, elszállítása
- folyómeder felderítés /feltérképezés/
- fontos rendezvények vízi biztosítása /pl. NATO csúcs járőrözés a Parlament előtt/
- szükség esetén a rendőrséggel, vám és pénzügyőrséggel eggyüttműködve gyanús hajók
feltartóztatása. ellenőrzése
- katasztrófavédelmi feladatok /árvízi mentés, ivóvíz előállítása a Duna vizéből/

háborús helyzetben:
- aknamentesítés /folyami aknák felkutatása és megsemmisítése/
- folyamzárak telepítése
- csapatok átkelésének biztosítása, fedezése /fedélzeti gépágyúk/
- állandó vagy úszó hidak akna és légvédelme
- élő erő deszantolása
borisz 170131 2009. június 13. 16:40
Válasz erre
Sziasztok!
Jó amatőr kérdés, de nem tudom rá a választ. Mi az értelme és a feladata a flottillának?
Elnar 170130 2009. június 13. 14:47
Válasz erre
A betonhajó dolog létezik. Nekünk a tanárunk mesélt róla hogy a 20. század elején kísérleteztek vele. Mivel sokkal kevesebb vas van benne mint egy hagyományos hajóban, ezért kevésbé érzékelték a mágnesen aknák. /persze az akusztikusak ellen már hasztalanok voltak ezért gyorsan el is tűntek/

http://www.concreteships.org/
seawolf 170129 2009. június 10. 11:00
Válasz erre
AM-32, Komárom 2009.6.6.
AM-32, Komárom 2009.6.6.

Komárom, Monostori Erőd 2009.6.6.
seawolf 170128 2009. május 24. 22:36
Válasz erre
000015
000015

TAS parancsnoki motoros.
seawolf 170127 2009. május 24. 22:32
Válasz erre
0000014
0000014

Sziasztok!

Szerb NESTIN aknamentesítő hajó, nálunk is ez a típus van használatban.
seawolf 170126 2009. május 12. 16:18
Válasz erre
001 VH-70
001 VH-70

Volt VH-70 vontatóhajó.
seawolf 170125 2009. május 12. 16:17
Válasz erre
001 AN2
001 AN2

AN-2 aknásznaszád.
seawolf 170124 2009. május 12. 10:05
Válasz erre
1207470668_e084879c406e4ef4b2ab2a43923ec0c7
1207470668_e084879c406e4ef4b2ab2a43923ec0c7
1188581479_b3d3acfc0b4d69d24dcaa9ee2cf4977b
1188581479_b3d3acfc0b4d69d24dcaa9ee2cf4977b
1188581476_eb22f5000a6d86c53e01f4867e076a9b
1188581476_eb22f5000a6d86c53e01f4867e076a9b
1186307903_cf2fa5e8e5f2ccf39e5fe6b5b0e616c3
1186307903_cf2fa5e8e5f2ccf39e5fe6b5b0e616c3
1186307902_b71024dc27f33be0c355b22243026fe6
1186307902_b71024dc27f33be0c355b22243026fe6
1186307898_761e0da615401088ed62e4aaf92fba08
1186307898_761e0da615401088ed62e4aaf92fba08

Sziasztok!

Nagyon sok régi flottillás fotó itt:
www.hhjveteran.gallery.extra.hu/gallery/userview/hhjveteran/1185370283_ff570c40a0ce0958eef58705c7208ef3
seawolf 170123 2009. május 11. 10:22
Válasz erre
Szia Lacy!

Van CSSZ-001 fotód oldalnézetből /teljes hossz/?

Köszi!
seawolf 170122 2009. május 10. 20:39
Válasz erre
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6

mh
Geriqe94 170121 2009. május 10. 19:15
Válasz erre
izé ezekhez hasonlókat
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14.