/ Fórumok /

Szovjet/orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
juge75 16908 2010. november 3. 07:07
Válasz erre
Nem csak a tulajdonjogról van itt szó, hanem mindazon emberek kitartó idő és anyagi ráfordításáról, amit a kép elkészítése és annak körülményei hoznak magukkal.
Igazán megtisztelhetné ezeket az embereket annyival, hogy a nevüket, forrásukat oda írják.
Legalább ennyi tisztelet lehetne mások iránt.
Azt hiszem, ez nem nagy kérés.
Freddy 16907 2010. november 3. 00:21
Válasz erre
DSCF1092
DSCF1092
DSCF1101
DSCF1101

Szerintem elég vicces itt a képek tulajdonjogán vitatkozni. Mindenki ezrével tölti fel a mindenféle fényképeket forrásmegjelölés nélkül, de ha egyszer belefut egy olyanba, amit ő, vagy a haverja készített, akkor lobogtatja a paragrafusokat.

Hogy ontopic is legyek, még furább, hogy csak az egyik oldalon van két ilyen görgő. (A képeken én készítettem, aki forrásmegjelölés nélkül továbbközli, azt elviszi a rézfaszú bagoly)
Csokistibi 16906 2010. november 2. 23:18
Válasz erre
Hujaj, ez romeo-ra nézve most elég kellemetlen körülmény.
juge75 16905 2010. november 2. 23:13
Válasz erre
Mivel rajtam keresztül került a kép egy hivatalos oldalra, a szerző nevével, a jogi tudnivalókban.
Az ott található képen, alul ott a logós vízjel, amit itt szépen kivágtak.
Jimbow 16904 2010. november 2. 23:11
Válasz erre
Hát ezen volt vízjel, már ha az én oldalamról lett leszedve. Csak épp kivágta valaki a közepét, a lényeget, a logó meg ment a kukába.
Sajnos ilyen az internet, nem lehet lekövetni mindennek az útját, és az esetek nagy többségében ebből nincs is baj (de lehetne is akár), ettől függetlenül szerintem az a minimum, hogy törekszik az ember a forrás megjelölésére, úgy korrekt.

Üdv!
Csokistibi 16903 2010. november 2. 23:01
Válasz erre
Szerzői jogot interneten betartatni? :) Ha valakinek fáj ez a továbbmásolgatás, miután (úgy látszik meggondolatlanul) feltette a netre, anyagi és/vagy erkölcsi kára keletkezik belőle, írja legközelebb oda a nevét legalább a kép sarkába vagy valami..
juge75 16902 2010. november 2. 22:50
Válasz erre
Elárulom neked: Fotós: Hibácskó Ferenc.
juge75 16901 2010. november 2. 22:48
Válasz erre
"Amennyiben az közvetlen és/vagy közvetett haszonszerzést nem szolgál, a szabad felhasználás esetein túlmenően (1999. évi LXXVI. Törv. a szerzői jogról, 34. § - 41. §) az Oldalon található anyagok a Szerző(k) engedélye nélkül - a forrás és a Szerző(k) nevének feltüntetésével - szabadon felhasználhatóak. Minden egyéb esetben a Szerző(k) kifejezett írásbeli engedélye szükséges."
juge75 16900 2010. november 2. 22:44
Válasz erre
Tisztelt Romeo, nagyon jók az észrevételeid, nagyon jók a fotóid, de legyél szíves a forrást is meg jelölni, ha már bátorkodtál ide feltenni a képet.
romeo 16899 2010. november 2. 22:14
Válasz erre
ZSZU
ZSZU

Üdv!

A zsámbéki ZSzU-57-2-n a melső futógörgők különböznek a hátsóktól...
M.Viktor96 16898 2010. november 2. 19:03
Válasz erre
Jimbow 16897 2010. november 2. 18:21
Válasz erre
Sziasztok!

Olvasgatta manapság valaki az új ProModell Internet rovatát? :)

Írtam a tatai roncstelepre, de nem válaszoltak, pedig egy őszi fotózást össze kéne hozni.

És igen, végre-valahára, megjött a kompresszorom. Talán Gödöllőre összehozok valami értékelhetőt.

Üdv!
Rumcájsz_52 16896 2010. november 2. 14:52
Válasz erre
Pontosabban - hogy TÚL KORÁN, tehát már a páncélra csapódás előtt beindítsák a kumulatív töltetű Panzerfaust/Panzerschreck páncéltörő tölteteket. Így a robbanás ereje nem a páncélzaton koncentrálódik, nagy része elmegy a levegőbe, így nem üti át a páncélt. A rácsok egyébként eredetileg rugós ágybetétként szolgálták a német polgárok kényelmét, aztán lett belőlük hadizsákmány és haditechnikai modernizálás a T-34-en. (Ma ezt úgy hívják: előtétpáncél).
Üdv R.
sulyid 16895 2010. november 2. 14:42
Válasz erre
Hogy aktiválják a kumulatív elven működő rakétákat.
M.Viktor96 16894 2010. november 2. 14:38
Válasz erre
Üdv!
Az lenne a kérdésem, hogy sok oroszt tankon láttam ilyen rácsot.
gallery.kitmaker.net/data/500/t3485berlindl1.jpg
Ezek mire szolgáltak?

Viktor
dioevil 16893 2010. november 1. 18:47
Válasz erre
Köszi szépen
juge75 16892 2010. november 1. 08:41
Válasz erre
dioevil 16891 2010. október 31. 20:35
Válasz erre
Hello
Keresek olyan képeket, melyeken a Szovjetunió afganisztáni háborúja idején készültek MT-LB és BM-21 járművekről. Eddig csak egy-kettőt sikerült találnom.
juge75 16890 2010. október 31. 09:48
Válasz erre
Egyedül ezen az alvázon van vészkijárat a vezetőnek (a torony előre helyzetében a kezelőknek is, mert nyitott ebben az állapotában az átjárás, nincs útban a taposólemez két oldali köríves tartója), ami látható a fotón.
juge75 16889 2010. október 31. 09:45
Válasz erre
A ZSU-57-2 súlya: 28 tonna, páncéltest hossza: 6220mm, önjáróágyú szélessége: 3270mm.
8-15mm páncél vastagság:
Elöl felső: 13,5mm, alul 15mm.
Oldalán: felül 13,5mm, alul 15mm.
Hátul: 8-10,6mm.
Tetőpáncél: 15mm, haspáncél: 13,5mm.
Torony:
Oldalakon: 13,5mm, elöl 15mm.
juge75 16888 2010. október 31. 09:30
Válasz erre
charles 16887 2010. október 31. 08:32
Válasz erre
FAP 500U
FAP 500U

Szia Csabi_rs

Nem erre gondolsz?
gaunt 16886 2010. október 30. 21:42
Válasz erre
Egyébként milyen vastag volt a ZSzU-57 test homlokpáncélja?
juge75 16885 2010. október 30. 21:37
Válasz erre
Na igen, de egyetlen kézigránát a toronyba, és vége az egésznek, a teljes 300db 57mm-es lőszer mennyiség jó része a toronyban van elhelyezve, töltőlécenként 4db.
Eső ellen pedig van egy ponyva, plexi ablakokkal, amire tilos volt rálépni.
Ez a silkánál már nem így van, komolyabb a védelme is (PAZ).
gaunt 16884 2010. október 30. 21:26
Válasz erre
ZSzU-57-2, Finnország.
Nem semmi milyen állapotban van! Szinte mintha a gyárból jött volna ki!
dishmodels.ru/wshow.htm

Az ABV védelemről egy kis érdekesség: Igazából csak addig a pár óráig tartja életben a személyzetet, amíg azok megvívják a harcot, ez keleten és nyugaton is így volt. Tovább nem is lehetséges, mivel a páncélzat hamarosan maga is aktív sugárzó anyaggá válik.
lucky 16883 2010. október 30. 21:10
Válasz erre
Szóval T-54
Viszont akkor nem szolgai másolata a T-54-nek, mivel itt 4 görgő van azon meg 5.

A vékony anyag érthető így súlyt spóroltak, és növelték a mozgékonyságot.
A humán faktor meg a kezelőt érdekli, nem a tervezőt...
juge75 16882 2010. október 30. 20:46
Válasz erre
Nem.
T-54, nincs rövidítve, viszont vékonyabb anyagból van, könnyebb.
Motorja azonos, a harckocsit símán ott hagyja.
Viszont óriási hibája az, hogy nincs ABV védelme, télen meg lehetett benne fagyni!
Kifejezetten erre a célra (önjáró légvédelmi löveg alváz)épült, aztán a megmaradt darabokat átépíthették, hasznosíthatták más célra.
lucky 16881 2010. október 30. 17:53
Válasz erre
Juge!
A Büszke alváza nem T-55 származék?
Gondolok itt arra, h rövidítettek rajta.

Logikusan gondolkodva ( bár Ivánékénál sose tudni) van a T-55, bevált, működik.
Akkor miért ne építsünk rá egy csomó mindent?
Csabi_rs 16880 2010. október 30. 12:26
Válasz erre
A tulaj elmondása szerint könnyített változat, kiképzőharckocsi volt, csak én még nem tudtam vele beszélni, amióta ott áll, barátnőm találkozott vele, neki mondta.
juge75 16879 2010. október 30. 05:41
Válasz erre
A ZSU-57 futógörgői azonosak a T-54-55 típusokéval, maga az alvázteknő az ami könnyebb, a páncélzat is vékonyabb, ezért elég 4 görgő oldalanként.
Elképzelhető, hogy meglévő alvázakat átalakítottak más célra.
Csabi_rs 16878 2010. október 30. 00:44
Válasz erre
Milyen harckocsi készült a ZSU-57 futógörgőivel? Ismerőséknél áll egy, első ránézésre T55-nek sikerült beazonosítani, de egy futógörgő hibádzott, kicsit jobban megnézve meg már több minden. Maguk, a görgők, a hajtó és feszítőkerekek megegyeznek az 55-ösével.
juge75 16877 2010. október 29. 12:52
Válasz erre
Az ötödik embert meg lehagyták a képről..
antarktika 16876 2010. október 29. 12:06
Válasz erre
__1111
__1111

Megtaláltam és úgy emlékszem, hogy Drezdában készült.
romeo 16875 2010. október 29. 09:40
Válasz erre
balaton 16874 2010. október 29. 08:13
Válasz erre
Kecelen is követhetnék ezt a példát. Igaz, korábban átfestettek néhány repülőt. Az is igaz, hogy Gunze rozsda-színnel :DDD
Varjúbácsi 16873 2010. október 29. 07:57
Válasz erre
Ajánlanám Kbely múzeumát, ami egy szuper repülős múzeum. Az "U Fleku" környékén van egy csomó makettüzlet, ha jól emlékszem 4.
antarktika 16872 2010. október 29. 06:48
Válasz erre
Láttam én is hasonló képeket, ott azt írták, hogy az NDK-ban állomásozó szovjet csapatok tisztjei készítették gyermekeiknek. A hazafias nevelés első lépcsőfokaként...:) 
juge75 16871 2010. október 29. 00:22
Válasz erre
Érdekes, hogy Nagyorosziban történhetett valami a jobb oldali sárvédő lemezzel, mert erről tudtam azonosítani, biztosan pedig más forrásokból.
juge75 16870 2010. október 29. 00:19
Válasz erre
ZSU-57-2 Nagyoroszi
ZSU-57-2 Nagyoroszi
ZSU-57-2 Büszke Nagyoroszi 2004 Február 12. 1
ZSU-57-2 Büszke Nagyoroszi 2004 Február 12. 1
ZSU-57-2 Büszke Nagyoroszi 2004 Február 12. 2
ZSU-57-2 Büszke Nagyoroszi 2004 Február 12. 2
ZSU-57-2 Bólyai (Ex Nagyoroszi) 3 Fotó Juhász Gábor
ZSU-57-2 Bólyai (Ex Nagyoroszi) 3 Fotó Juhász Gábor
ZSU-57-2 Bólyai (Ex Nagyoroszi) 4 Fotó Juhász Gábor
ZSU-57-2 Bólyai (Ex Nagyoroszi) 4 Fotó Juhász Gábor
ZSU-57-2 Bólyai (Ex Nagyoroszi) 2 Fotó Juhász Gábor
ZSU-57-2 Bólyai (Ex Nagyoroszi) 2 Fotó Juhász Gábor
ZSU-57-2 Bólyai (Ex Nagyoroszi) 1 Fotó Juhász Gábor
ZSU-57-2 Bólyai (Ex Nagyoroszi) 1 Fotó Juhász Gábor

Ez a Büszke még saját lábon jött be Nagyorosziban a Nagy állomásról (Szalmabálákon át) a kocsiról, amin vagonírozták, a csapatmúzeumba.
Tanúja voltam ugyanis, Édesapám zászlókkal irányította a helyére, majd leállították, később leengedték belőle az olajat, és addig járatták a motort (ami új volt) amíg végül besült (fél órán át üzemelt, majd hangos csikorgás és csattogás közepette beállt).
Az alakulat diszlokációja, és a laktanya felszámolása után került fel a Bólyaira (fal mellé, társával egy ZSU-23-4V1-el. ami ma Zsámbékon látható), majd onnan Magyargencsre.
Az első képen 1990-ben látható Nagyorosziban.
Ugyanitt, télen 2004.
Bólyai, 2007.
romeo 16869 2010. október 28. 23:01
Válasz erre
hadipark_10
hadipark_10
hadipark_13
hadipark_13
hadipark_16
hadipark_16

Magyargencs ZSzU-57-2 "Büszke" ex MN.
romeo 16868 2010. október 28. 22:58
Válasz erre
2Sz3M_152mm_ex_MN
2Sz3M_152mm_ex_MN
2Sz3M_Magyargencs
2Sz3M_Magyargencs

Sziasztok!

Ilyen volt, ilyen lett.
romeo 16867 2010. október 28. 22:35
Válasz erre
Freddy 16866 2010. október 28. 22:10
Válasz erre
Nekem csak pedálos Moszkvicsom volt. Ezek szerint létezik még annál is nagyobb rajság.

De egyébként mi ez? Úttörők szintet léptek? Az első képen mintha egy Ifáról jönnének le, nem?
romeo 16864 2010. október 28. 14:05
Válasz erre
normal_post-82-1259263518
normal_post-82-1259263518
normal_post-82-1259263601
normal_post-82-1259263601
normal_post-82-1259264713
normal_post-82-1259264713
normal_post-82-1259263892
normal_post-82-1259263892

: )
Jimbow 16863 2010. október 28. 13:44
Válasz erre
Sziasztok!

Megyek Prágába, esetleg van ott valami modern haditechnikás látnivaló?
Illetve, jól felszerelt makettbolt?

Köszi!
romeo 16862 2010. október 28. 12:48
Válasz erre
2Sz3M  152mm önj. tarack  ex
2Sz3M 152mm önj. tarack ex

Nagyon szépen lefestették a magyargencsi haditechnikai eszközöket (jó, hogy törődnek velük).
Üdv!
páncélos 16861 2010. október 28. 08:23
Válasz erre
páncélos 16860 2010. október 28. 08:20
Válasz erre
btvt.narod.ru/1/tank3.htm
T-90&Abrams,Leo-2
Pilu 16859 2010. október 27. 20:39
Válasz erre
A honvédség használt Nivákat. A 90-es évek elején a HAVARIA mozgó laboratórium is Nivára volt telepítve.
Grande 16858 2010. október 27. 20:26
Válasz erre
Egy kiváló linket találtam az armorama.com-on.

T-72 (több száz kép, többnézeti rajzok, sémák, típusmódosulatok)
army.lv/ru/t-72/631/17
T-34-től a T-90-ig szintén egy nagy csokorral. (több ezer kép és egyéb információ)
army.lv/ru/oruzhie/Vse-vidi-oruzhiya/Suhoputnie-voyska/Tanki/631

Nézzétek, töltsétek! :) Nyilván vannak ismerős képek, átfedések, de így egy csokorban nagyon jó kis cucc.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.