/ Fórumok /

Szovjet/orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
joci232 17270 2010. december 23. 19:50
Válasz erre
Ilyened van esetleg SA 2-höz? :)
juge75 17269 2010. december 23. 19:44
Válasz erre
beolvasás0002
beolvasás0002

Itt egy fedezék hozzá.
juge75 17268 2010. december 23. 19:21
Válasz erre
Volt pedig, de lövészetre (ezt te is jól tudod) mindig a még biztonságos, de már szav.idő közeli készleteket használták fel.
A gyakorló lőszer is réz hüvelyes (külsőleg, súlyra azonos, de van 4 hosszanti borda rajta és hatástalan), azzal biztosan találkoztál.
Mikor jártatok lövészetre, hol kaptátok rá a kiképzést?
Nagyorosziban?
Pilu 17267 2010. december 23. 19:03
Válasz erre
El ne felejtsd vékonyan megcsíkozni a kilőtt hüvelyeket!:)
Pilu 17266 2010. december 23. 19:02
Válasz erre
Én személyesen soha nem találkoztam ZU-23-hoz rendszeresített rézhüvelyes lőszerrel. (Tény, hogy létezik, de csak repülőfedélzeti fegyverekhez alkalmazták.)Lövészeteken a régi beszerzésű bolgár, vagy a rendszerváltás utáni, egykori NDK készletből származó lőszereket használtuk. Utána néztem a Tüfe/136-ban és frissítéseiben (1986-ig), az kizárólag bolgár vashüvelyeseket ír rendszeresítettnek.
kojak 17265 2010. december 23. 18:13
Válasz erre
Köszi Fiúk!
Pedig olyan jól mutatna a sárgaréz a diómon!
Üdv kojak!
juge75 17264 2010. december 23. 17:07
Válasz erre
Nekem mindegyikből van, én meg onnan, hogy ismerem.
juge75 17263 2010. december 23. 17:06
Válasz erre
Mármint a színe olyan.
Igen volt acél hüvely is, az eredeti orosz (szovjet).
Amit utána készítettek nálunk is, az már réz.
Volt kísérleti elégő hüvely is, amiből csak egy pogácsa maradt.
A korrodálás miatt (57-es ágyúnál) kellett surpintani, forró olajban megforgatni.
Lehet vontatni a Zu-2-őt, de korlátozottan (Gaz-69).
Terepen kézi erővel mozgatták, vagy platóra tették, rögzítése szabályzatban megtalálható módon.
Volt olyan baleset is, ahol a telephelyről startolva (szint időre kellett kiérni), az első kanyarban felborult a Zu-2.
Egyébként elfér a Zu-23-2 az Ural platón is, de a kerekeket leszerelik, és 3 fa talapzatra van téve a tányér ( nem kis munka fel emelni rá).
Ezért volt a Járdán csörlő hátra kivezetve, és hely (fészek) a kerekeknek.
joci232 17262 2010. december 23. 16:58
Válasz erre
Vas hüvelye van(volt)
Csak onnan tudom,hogy van 1 ilyen hüvely a polcomon...
Pilu 17261 2010. december 23. 16:56
Válasz erre
Ellenben van néhány rajzom Garant-30K ZU-2 hordozó platóátalakításához. Ha érdekel valakit.
Pilu 17260 2010. december 23. 16:36
Válasz erre
Én vas hüvelyekre emlékszem. Lövés után hamar korrodálódtak, ahol leégett a lakkozás. A kulacs és sisak pedig szinterezve volt, az beleégett volna a töltényűrbe.
Pilu 17259 2010. december 23. 16:30
Válasz erre
A ZU-2 futóműve csak kézi mozgatásra volt alkalmas. Felfüggesztése merev volt és folyamatosan terhelte az emelőszerkezetet. Lényegében a kerék emelő mechanika nem bírta a rángatást. Ennek ellenére tudok egy esetről, ahol a ZU-2-t a gyorsab helyváltoztatás reményében legurították egy lokátor dombról, és nem az emelőszerkezet rokkant meg, hanem az erkély szakadt le róla.
Pilu 17258 2010. december 23. 16:25
Válasz erre
Az URAL-ra sajnos nem fért fel a kerékjárati dobok miatt.
Pilu 17257 2010. december 23. 16:21
Válasz erre
Sajnos nem. Az én ágyúmat URAL-4320-al cepeltük.
juge75 17256 2010. december 23. 15:51
Válasz erre
23mm ZSU Lőszer 1
23mm ZSU Lőszer 1
23mm ZSU Lőszer 2
23mm ZSU Lőszer 2
23mm_r
23mm_r
DSC00013_0012
DSC00013_0012

Belülről igen, kívülről barnás-zöld festék van rajta, azonos a ZSU-23-4 Shilka lőszerével.
Ha voltál katona, ez a bevonat olyan, mint ami a kulacson és a roham sisakon is volt.
juge75 17255 2010. december 23. 15:42
Válasz erre
kojak 17254 2010. december 23. 15:30
Válasz erre
Thank You!
Murmuc 17253 2010. december 23. 15:16
Válasz erre
kojak 17252 2010. december 23. 15:06
Válasz erre
Szewasztok.
Épp kapóra jött a téma.
ZU-23-2 töltényhüvelyek sárgarézszínűek?

Üdv kojak!
Murmuc 17251 2010. december 23. 15:02
Válasz erre
Üdv!
Az általam megjelölt IWIW oldalon, a csepzon platon ZU-2-es van, és nem az amit "Törzsbusz" keres.
Én csak ezt akartam mondani!:)
juge75 17250 2010. december 23. 14:49
Válasz erre
Mi?
Ezt most nem értem.
A Járdát alapvetően a ZU-23-2 gépágyú számára találták ki.
A Zu-2-t csak felhoztam, mint elődöt, és azt, miért nem volt szabad vontatni (lehetett, csak nem nagy sebességgel és nem terepen).
Mi van az IWIW-en?
Murmuc 17249 2010. december 23. 12:54
Válasz erre
Üdv Juge75!
Most hogy olvastam a Zu-2-est a hozzászólásodban, ha jól tudom az IWIW-en az van, nem 23-as! Tehát nem az amit "Törzsbusz" keres. :(
juge75 17248 2010. december 23. 12:09
Válasz erre
A Zu-2 légvédelmi géppuskához képest ezt elég nagy sebességgel lehetett vontatni, a Zu-2 könnyen borult, csúszott, na meg nem tartották be a sebesség határt sem, elég sok lőelemképzőt és csövet kellett elvinni soron kívül bevizsgáltatni, vagy javítani, ezért tilos volt vontatni.
romeo 17247 2010. december 23. 12:06
Válasz erre
És a GAZ-66 esetében a platón volt?
juge75 17246 2010. december 23. 12:03
Válasz erre
De nem mindenhol platóra szerelve használták, inkább vontatták.
juge75 17245 2010. december 23. 12:02
Válasz erre
Még Nagyorosziban sem volt belőle, ott is Gaz-66 volt a hordozó jármű, de elvileg amire felfért harc helyzetben (ültetve) és lehetett rögzíteni, a cső is el tudott fordulni akadály mentesen, arra fel lehetett tenni.
(Ural,Ifa, Star, Gaz-66, stb)
juge75 17244 2010. december 23. 11:59
Válasz erre
Tudod, itt Szolnokon volt 100mm-es Ksz-19 légvédelmi löveg, egyedül az országban (máshol nem), utána pedig egy komoly, ezred, majd dandár, Sz-60 lövegekkel.
juge75 17243 2010. december 23. 11:57
Válasz erre
romeo 17242 2010. december 23. 11:07
Válasz erre
Üdv Juge75!
Elfelejtettem megkérdezni, Szolnokon is Csepel volt a ZU-23-2-höz? Köszi!
juge75 17241 2010. december 23. 10:51
Válasz erre
BIG_0007964690
BIG_0007964690

Na, már van két fotó róla legalább!
Murmuc 17240 2010. december 23. 10:49
Válasz erre
Üdv Törzsbusz!
IWIW. MN8677 Petőfi Sándor...
Ha közzé akarod tenni megadom a tulajdonös email címét,illetve megtalálod az adott oldalon.
romeo 17239 2010. december 23. 09:33
Válasz erre
ZU-23-2  Csepel  MN
ZU-23-2 Csepel MN

Üdv Törzsbusz!
Nálam ez a fotó van.
forrás: Igaz Szó 1985/10
romeo 17238 2010. december 23. 08:50
Válasz erre
Üdv Törzsbusz!
Valószínűleg még ma felteszem a "járdát".
lucky 17237 2010. december 23. 08:47
Válasz erre
Azt viszont nem tudtam, h a deszantosokra nincs vadászati tilalom.
romeo 17236 2010. december 23. 08:47
Válasz erre
Van róla valahol 1 db színes fotóm, remélem megtalálom.
lucky 17235 2010. december 23. 08:47
Válasz erre
Juge75!
Ez pusztán elmélet, egy kis ördög ügyvédesedése, részemről.
Amiben egyetértünk:
A parancs az parancs, azt végre kell hajtani.
A jogosságát később fogják/nem fogják értékelni.
Az éles helyzet teljesen más mint a gyakorlat.Ekkor már működik a vagy én vagy az ellen helyzet.Ha meg működik akkor az én/mi lesz az első, és le van kakálva minden nemzetközi jog.
törzsbusz 17234 2010. december 23. 00:12
Válasz erre
Szia Pilu! nem tudsz valami képes anyagot a "járda" gépkocsiról? ZU-23+ Csepel D-344 merev oldalfalú platós.
juge75 17233 2010. december 22. 20:30
Válasz erre
A légvédelmi tüzér csak a parancsot teljesíti (saját és a reptér vagy objektum érdekében.), ha megtámadnak te is lőnél abban a helyzetben.
Az ejtőernyőn himbálózó világító töltet mint cél, és az erre való lövészet gyakorlása ezt hivatott utánozni.
Ha a pilóta túléli a sok eje közt, és nem verik agyon a földön, azt követően lehet Genfi dolgokról beszélni.
Mellesleg a speciális alakulatoknál is (nagy magasságból) pilóta fejvédővel és maszkkal ugranak, de nem pilóták.
Ezt az egyszeri baka a stressz helyzetben nem fogja nézni, csak az ejtőernyőn közeledő testet.
szezsolt 17232 2010. december 22. 20:29
Válasz erre
Van olyan hely a világon, ahol ezt betartotta vagy betartja valaki? Vagy egyáltalán eszébe jutott már egyszer valakinek éles helyzetben a genfi konvenció? =D 
Kamovos 17231 2010. december 22. 20:21
Válasz erre
Szia

Deszantosokra nincs vadászati tilalom sehol a világon!

Az életét ejtőernyővel mentő gépszemélyzetre tilos lőni! Mindenhol a világon!

Akik az életüket mentik és a deszantosok közé keverednek azokat pedig nem tudja elkerülni a lövedék!

Üdv:kamovos
romeo 17230 2010. december 22. 19:23
Válasz erre
lucky 17229 2010. december 22. 18:50
Válasz erre
Na tehát ha lelövik a szállító gépet és személyzet az ejék között menekül ejtőernyőn lógva és eltalálják akkor az bűn. A mellette ereszkedő ejét meg nem bűn.
Kérdés: honnan a búbánatból derül ki, a tüzérek számára az, h ki kicsoda?
romeo 17228 2010. december 22. 18:39
Válasz erre
Az igazság az, hogy az ejtőernyősök is tüzelhetnek ereszkedés közben :)
Üdv!
Freddy 17227 2010. december 22. 18:34
Válasz erre
Ha jól tudom, ejtőernyősre lehet lőni.
Ejtőernyőn ereszkedő pilótára nem.
lucky 17226 2010. december 22. 18:29
Válasz erre
Ejtőernyősre lőni? Mo-n nem érvényes a genfi konvenció?
Pilu 17225 2010. december 22. 18:24
Válasz erre
Az utolsó ZU-23-ast én adtam le Tápiószecsőnek.
juge75 17224 2010. december 21. 18:29
Válasz erre
M-zárolt, konzervált állapotban voltak, beládázva.
Alig tudták a rá száradt zsírpapírt leszedni róluk...
Édesapám lett felkérve, hogy tetesse őket rendbe és a behívatott tartalékosokat képezze ki rájuk.
Egy ízben javában ugráltak helikopterből a felderítők, és ereszkedtek a füves szakaszra (a leszállópálya mellett), mikor jött megszemlélni a tevékenységüket az elől járó Dandár parancsnok (B.J.Ezredes úr).
A pálya két végén és közepénél (a füves szakaszon), mintaszerű fedezékben 3 gépágyú.
Parancsot kaptak: ellenséges ejtőernyős erők, tűz!
Vaklőszerrel tüzet nyitottak, lett is nagy ribillió közöttük (páran össze is rondították magukat).
A történet igaz.
specnaz78 17222 2010. december 21. 16:08
Válasz erre
Köszönöm! Bár rendszámmal jobban mutatna. :-)
romeo 17221 2010. december 21. 15:49
Válasz erre
juge75 17220 2010. december 21. 15:26
Válasz erre
Szakaszok, összesen 3 szakasz, 9 gépágyú.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.