/ Fórumok /

Szovjet/orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
papgyuri 17280 2010. december 23. 23:22
Válasz erre
Hülye vagyok...Tudom!
Hogy jutott eszembe a Gergő?
Bocsi!
papgyuri
törzsbusz 17279 2010. december 23. 23:22
Válasz erre
törzsbusz 17278 2010. december 23. 23:20
Válasz erre
járda
járda
járda 2
járda 2
járda 3
járda 3
járda 4
járda 4
járda 5
járda 5
zu 2 gk  2
zu 2 gk 2
zu 2 gk
zu 2 gk
ZU-2
ZU-2
Zu-2 2
Zu-2 2

A fenébe is! Nem találom a Garant 30K típusról készült képet Zu-2-vel a platóján!
De a Csepelnél maradva: véleményem szerint két féle légvédelmi gépkocsit alakítottak ki a Csepel D-344 bázisán. Hozzáteszem a "csúzlihoz" nem értek, tehát esélyem sincs hülyeségeket írni, mivel bele sem bocsátkozom. A d-344 01-es változatát, tehát a merev oldalfalú ún. "francia platós" csapatszállító változatot alakították ki légvédelmi gk-nak. A ZU-2 hordozására alkalmas gépkocsi kevesebb átalakításon ment keresztül értelemszerűen. A járdának becézett gk. kialakítása kicsit komolyabb volt a ZU-23 hordozására. (lásd képek) A kis teherbírású, összkerékmeghajtású tehergépkocsik közül nem csak azért esett a választás a Csepelre mivel a legáltalánosabban rendszeresített típus volt, hanem az alvázon kiképzett csörlőmű kis módosítással a legalkalmasabb volt a fegyverzet mozgatására. Egyébként ha valaki kíváncsi a járdára, a képen látható gép a logisztikai gyűjteménybe a Lehel úti hadtápanyag ellátóba került helyreállítva mint "szállító jármű"(?) nyilván, mikor kitalálták a tudók, hogy kéne ilyen gép, már az alap platós járműből már nem volt egy darab sem..a kecelit leszámítva. Az alapítványunknál 8 db. platós 344-es van, be akartuk cserélni, mivel nekik inkább a hagyományos kellett volna, mi meg rendbe hoztuk volna a járdát sőt, csúzlival is elláttuk volna, de ez senkit nem érdekelt. Elnézést, hogy a végére egy kicsit elmásztam a témától, de ez még most is bosszant.
juge75 17277 2010. december 23. 21:42
Válasz erre
Köszönöm, de Gábor vagyok. :-)
Édesapámat pedig Juhász László-nak hívják.
papgyuri 17276 2010. december 23. 21:40
Válasz erre
Gergő!
Szép és tartalmas igazi katonai életrajz! Sok sikert, erőt, egészséget Neki és Nektek!
Boldog Karácsonyt!
papgyuri
juge75 17275 2010. december 23. 21:04
Válasz erre
Értem.
Nos, amivel találkoztam, a főleg Nagyoroszi és Drégelypalánk 1980-1989 között, utána Szolnok 1997-ig.
Édesapámtól tudok sok mindent, ő 1966 Június 28.-án kezdte Kalocsán (MN 2317), sorkatonaként, majd tovább szolgált 1968-tól, 1968-69 hivatásos tiszthelyettes iskolát végez, 1970 Szeptember 1.- 1973 lokátor állomás parancsnok (Szon-9, majd RPK-1N), 1973-tól Nagyoroszi lőtér (Drégelypalánk) biztosító szakasz parancsnok, 1974-től a CS.L.K.K. állományába kerül.
Zalka Máté katonai főiskola, majd Zrínyi Miklós katonai akadémia után alhadnagy, majd hadnagy.
Több ízben, munkája elismeréseként jutalmazták, kétszer soron kívül elő léptették (főhadnagy majd százados).
Amiből te is tanultál szabályzatok, tankönyvek, azok többsége az ő munkái, vagy részt vett elkészítésükben.
Végül őrnagyként vonult nyugállományba,
1989 nyarán költöztünk Nagyorosziból Szolnokra, itt már százados, majd őrnagy, nyugállományba vonulásáig (1997).
kojak 17274 2010. december 23. 20:34
Válasz erre
Az oroszok Csecsenföldön milyet használtak?
Pilu 17273 2010. december 23. 20:08
Válasz erre
23mm-es gyakorlólőszer (01)
23mm-es gyakorlólőszer (01)

Itt is.
Pilu 17272 2010. december 23. 20:05
Válasz erre
Kép 026
Kép 026

Gyakorló lőszert is csak vas hüvelyest láttam és nekem is az van. Rézhüvelyest taszári repülősök mutogattak. A ZU-2-14,5-öst csapatnál tanultam, a 23-ast Kecskeméten, Kónya Lajosnál. Sajnos csak háromszor jutottam ki éleslövészetre. Előtte mindíg volt egy háromtól hat hétig terjedő összevonásunk, amiből az utolsó 1-2 hét volt Nagyorosziban. Utána jött az egy hetes lövészet.
juge75 17271 2010. december 23. 20:02
Válasz erre
joci232 17270 2010. december 23. 19:50
Válasz erre
Ilyened van esetleg SA 2-höz? :)
juge75 17269 2010. december 23. 19:44
Válasz erre
beolvasás0002
beolvasás0002

Itt egy fedezék hozzá.
juge75 17268 2010. december 23. 19:21
Válasz erre
Volt pedig, de lövészetre (ezt te is jól tudod) mindig a még biztonságos, de már szav.idő közeli készleteket használták fel.
A gyakorló lőszer is réz hüvelyes (külsőleg, súlyra azonos, de van 4 hosszanti borda rajta és hatástalan), azzal biztosan találkoztál.
Mikor jártatok lövészetre, hol kaptátok rá a kiképzést?
Nagyorosziban?
Pilu 17267 2010. december 23. 19:03
Válasz erre
El ne felejtsd vékonyan megcsíkozni a kilőtt hüvelyeket!:)
Pilu 17266 2010. december 23. 19:02
Válasz erre
Én személyesen soha nem találkoztam ZU-23-hoz rendszeresített rézhüvelyes lőszerrel. (Tény, hogy létezik, de csak repülőfedélzeti fegyverekhez alkalmazták.)Lövészeteken a régi beszerzésű bolgár, vagy a rendszerváltás utáni, egykori NDK készletből származó lőszereket használtuk. Utána néztem a Tüfe/136-ban és frissítéseiben (1986-ig), az kizárólag bolgár vashüvelyeseket ír rendszeresítettnek.
kojak 17265 2010. december 23. 18:13
Válasz erre
Köszi Fiúk!
Pedig olyan jól mutatna a sárgaréz a diómon!
Üdv kojak!
juge75 17264 2010. december 23. 17:07
Válasz erre
Nekem mindegyikből van, én meg onnan, hogy ismerem.
juge75 17263 2010. december 23. 17:06
Válasz erre
Mármint a színe olyan.
Igen volt acél hüvely is, az eredeti orosz (szovjet).
Amit utána készítettek nálunk is, az már réz.
Volt kísérleti elégő hüvely is, amiből csak egy pogácsa maradt.
A korrodálás miatt (57-es ágyúnál) kellett surpintani, forró olajban megforgatni.
Lehet vontatni a Zu-2-őt, de korlátozottan (Gaz-69).
Terepen kézi erővel mozgatták, vagy platóra tették, rögzítése szabályzatban megtalálható módon.
Volt olyan baleset is, ahol a telephelyről startolva (szint időre kellett kiérni), az első kanyarban felborult a Zu-2.
Egyébként elfér a Zu-23-2 az Ural platón is, de a kerekeket leszerelik, és 3 fa talapzatra van téve a tányér ( nem kis munka fel emelni rá).
Ezért volt a Járdán csörlő hátra kivezetve, és hely (fészek) a kerekeknek.
joci232 17262 2010. december 23. 16:58
Válasz erre
Vas hüvelye van(volt)
Csak onnan tudom,hogy van 1 ilyen hüvely a polcomon...
Pilu 17261 2010. december 23. 16:56
Válasz erre
Ellenben van néhány rajzom Garant-30K ZU-2 hordozó platóátalakításához. Ha érdekel valakit.
Pilu 17260 2010. december 23. 16:36
Válasz erre
Én vas hüvelyekre emlékszem. Lövés után hamar korrodálódtak, ahol leégett a lakkozás. A kulacs és sisak pedig szinterezve volt, az beleégett volna a töltényűrbe.
Pilu 17259 2010. december 23. 16:30
Válasz erre
A ZU-2 futóműve csak kézi mozgatásra volt alkalmas. Felfüggesztése merev volt és folyamatosan terhelte az emelőszerkezetet. Lényegében a kerék emelő mechanika nem bírta a rángatást. Ennek ellenére tudok egy esetről, ahol a ZU-2-t a gyorsab helyváltoztatás reményében legurították egy lokátor dombról, és nem az emelőszerkezet rokkant meg, hanem az erkély szakadt le róla.
Pilu 17258 2010. december 23. 16:25
Válasz erre
Az URAL-ra sajnos nem fért fel a kerékjárati dobok miatt.
Pilu 17257 2010. december 23. 16:21
Válasz erre
Sajnos nem. Az én ágyúmat URAL-4320-al cepeltük.
juge75 17256 2010. december 23. 15:51
Válasz erre
23mm ZSU Lőszer 1
23mm ZSU Lőszer 1
23mm ZSU Lőszer 2
23mm ZSU Lőszer 2
23mm_r
23mm_r
DSC00013_0012
DSC00013_0012

Belülről igen, kívülről barnás-zöld festék van rajta, azonos a ZSU-23-4 Shilka lőszerével.
Ha voltál katona, ez a bevonat olyan, mint ami a kulacson és a roham sisakon is volt.
juge75 17255 2010. december 23. 15:42
Válasz erre
kojak 17254 2010. december 23. 15:30
Válasz erre
Thank You!
Murmuc 17253 2010. december 23. 15:16
Válasz erre
kojak 17252 2010. december 23. 15:06
Válasz erre
Szewasztok.
Épp kapóra jött a téma.
ZU-23-2 töltényhüvelyek sárgarézszínűek?

Üdv kojak!
Murmuc 17251 2010. december 23. 15:02
Válasz erre
Üdv!
Az általam megjelölt IWIW oldalon, a csepzon platon ZU-2-es van, és nem az amit "Törzsbusz" keres.
Én csak ezt akartam mondani!:)
juge75 17250 2010. december 23. 14:49
Válasz erre
Mi?
Ezt most nem értem.
A Járdát alapvetően a ZU-23-2 gépágyú számára találták ki.
A Zu-2-t csak felhoztam, mint elődöt, és azt, miért nem volt szabad vontatni (lehetett, csak nem nagy sebességgel és nem terepen).
Mi van az IWIW-en?
Murmuc 17249 2010. december 23. 12:54
Válasz erre
Üdv Juge75!
Most hogy olvastam a Zu-2-est a hozzászólásodban, ha jól tudom az IWIW-en az van, nem 23-as! Tehát nem az amit "Törzsbusz" keres. :(
juge75 17248 2010. december 23. 12:09
Válasz erre
A Zu-2 légvédelmi géppuskához képest ezt elég nagy sebességgel lehetett vontatni, a Zu-2 könnyen borult, csúszott, na meg nem tartották be a sebesség határt sem, elég sok lőelemképzőt és csövet kellett elvinni soron kívül bevizsgáltatni, vagy javítani, ezért tilos volt vontatni.
romeo 17247 2010. december 23. 12:06
Válasz erre
És a GAZ-66 esetében a platón volt?
juge75 17246 2010. december 23. 12:03
Válasz erre
De nem mindenhol platóra szerelve használták, inkább vontatták.
juge75 17245 2010. december 23. 12:02
Válasz erre
Még Nagyorosziban sem volt belőle, ott is Gaz-66 volt a hordozó jármű, de elvileg amire felfért harc helyzetben (ültetve) és lehetett rögzíteni, a cső is el tudott fordulni akadály mentesen, arra fel lehetett tenni.
(Ural,Ifa, Star, Gaz-66, stb)
juge75 17244 2010. december 23. 11:59
Válasz erre
Tudod, itt Szolnokon volt 100mm-es Ksz-19 légvédelmi löveg, egyedül az országban (máshol nem), utána pedig egy komoly, ezred, majd dandár, Sz-60 lövegekkel.
juge75 17243 2010. december 23. 11:57
Válasz erre
romeo 17242 2010. december 23. 11:07
Válasz erre
Üdv Juge75!
Elfelejtettem megkérdezni, Szolnokon is Csepel volt a ZU-23-2-höz? Köszi!
juge75 17241 2010. december 23. 10:51
Válasz erre
BIG_0007964690
BIG_0007964690

Na, már van két fotó róla legalább!
Murmuc 17240 2010. december 23. 10:49
Válasz erre
Üdv Törzsbusz!
IWIW. MN8677 Petőfi Sándor...
Ha közzé akarod tenni megadom a tulajdonös email címét,illetve megtalálod az adott oldalon.
romeo 17239 2010. december 23. 09:33
Válasz erre
ZU-23-2  Csepel  MN
ZU-23-2 Csepel MN

Üdv Törzsbusz!
Nálam ez a fotó van.
forrás: Igaz Szó 1985/10
romeo 17238 2010. december 23. 08:50
Válasz erre
Üdv Törzsbusz!
Valószínűleg még ma felteszem a "járdát".
lucky 17237 2010. december 23. 08:47
Válasz erre
Azt viszont nem tudtam, h a deszantosokra nincs vadászati tilalom.
romeo 17236 2010. december 23. 08:47
Válasz erre
Van róla valahol 1 db színes fotóm, remélem megtalálom.
lucky 17235 2010. december 23. 08:47
Válasz erre
Juge75!
Ez pusztán elmélet, egy kis ördög ügyvédesedése, részemről.
Amiben egyetértünk:
A parancs az parancs, azt végre kell hajtani.
A jogosságát később fogják/nem fogják értékelni.
Az éles helyzet teljesen más mint a gyakorlat.Ekkor már működik a vagy én vagy az ellen helyzet.Ha meg működik akkor az én/mi lesz az első, és le van kakálva minden nemzetközi jog.
törzsbusz 17234 2010. december 23. 00:12
Válasz erre
Szia Pilu! nem tudsz valami képes anyagot a "járda" gépkocsiról? ZU-23+ Csepel D-344 merev oldalfalú platós.
juge75 17233 2010. december 22. 20:30
Válasz erre
A légvédelmi tüzér csak a parancsot teljesíti (saját és a reptér vagy objektum érdekében.), ha megtámadnak te is lőnél abban a helyzetben.
Az ejtőernyőn himbálózó világító töltet mint cél, és az erre való lövészet gyakorlása ezt hivatott utánozni.
Ha a pilóta túléli a sok eje közt, és nem verik agyon a földön, azt követően lehet Genfi dolgokról beszélni.
Mellesleg a speciális alakulatoknál is (nagy magasságból) pilóta fejvédővel és maszkkal ugranak, de nem pilóták.
Ezt az egyszeri baka a stressz helyzetben nem fogja nézni, csak az ejtőernyőn közeledő testet.
szezsolt 17232 2010. december 22. 20:29
Válasz erre
Van olyan hely a világon, ahol ezt betartotta vagy betartja valaki? Vagy egyáltalán eszébe jutott már egyszer valakinek éles helyzetben a genfi konvenció? =D 
Kamovos 17231 2010. december 22. 20:21
Válasz erre
Szia

Deszantosokra nincs vadászati tilalom sehol a világon!

Az életét ejtőernyővel mentő gépszemélyzetre tilos lőni! Mindenhol a világon!

Akik az életüket mentik és a deszantosok közé keverednek azokat pedig nem tudja elkerülni a lövedék!

Üdv:kamovos
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.