<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
papgyuri | Adatlap | 17280 | 2010. december 23. 23:22 | ||
törzsbusz | Adatlap | 17279 | 2010. december 23. 23:22 | ||
Bocs a szóismétlésért! | |||||
törzsbusz | Adatlap | 17278 | 2010. december 23. 23:20 | ||
A fenébe is! Nem találom a Garant 30K típusról készült képet Zu-2-vel a platóján! De a Csepelnél maradva: véleményem szerint két féle légvédelmi gépkocsit alakítottak ki a Csepel D-344 bázisán. Hozzáteszem a "csúzlihoz" nem értek, tehát esélyem sincs hülyeségeket írni, mivel bele sem bocsátkozom. A d-344 01-es változatát, tehát a merev oldalfalú ún. "francia platós" csapatszállító változatot alakították ki légvédelmi gk-nak. A ZU-2 hordozására alkalmas gépkocsi kevesebb átalakításon ment keresztül értelemszerűen. A járdának becézett gk. kialakítása kicsit komolyabb volt a ZU-23 hordozására. (lásd képek) A kis teherbírású, összkerékmeghajtású tehergépkocsik közül nem csak azért esett a választás a Csepelre mivel a legáltalánosabban rendszeresített típus volt, hanem az alvázon kiképzett csörlőmű kis módosítással a legalkalmasabb volt a fegyverzet mozgatására. Egyébként ha valaki kíváncsi a járdára, a képen látható gép a logisztikai gyűjteménybe a Lehel úti hadtápanyag ellátóba került helyreállítva mint "szállító jármű"(?) nyilván, mikor kitalálták a tudók, hogy kéne ilyen gép, már az alap platós járműből már nem volt egy darab sem..a kecelit leszámítva. Az alapítványunknál 8 db. platós 344-es van, be akartuk cserélni, mivel nekik inkább a hagyományos kellett volna, mi meg rendbe hoztuk volna a járdát sőt, csúzlival is elláttuk volna, de ez senkit nem érdekelt. Elnézést, hogy a végére egy kicsit elmásztam a témától, de ez még most is bosszant. | |||||
juge75 | Adatlap | 17277 | 2010. december 23. 21:42 | ||
Köszönöm, de Gábor vagyok. :-) Édesapámat pedig Juhász László-nak hívják. | |||||
papgyuri | Adatlap | 17276 | 2010. december 23. 21:40 | ||
Gergő! Szép és tartalmas igazi katonai életrajz! Sok sikert, erőt, egészséget Neki és Nektek! Boldog Karácsonyt! papgyuri | |||||
juge75 | Adatlap | 17275 | 2010. december 23. 21:04 | ||
Értem. Nos, amivel találkoztam, a főleg Nagyoroszi és Drégelypalánk 1980-1989 között, utána Szolnok 1997-ig. Édesapámtól tudok sok mindent, ő 1966 Június 28.-án kezdte Kalocsán (MN 2317), sorkatonaként, majd tovább szolgált 1968-tól, 1968-69 hivatásos tiszthelyettes iskolát végez, 1970 Szeptember 1.- 1973 lokátor állomás parancsnok (Szon-9, majd RPK-1N), 1973-tól Nagyoroszi lőtér (Drégelypalánk) biztosító szakasz parancsnok, 1974-től a CS.L.K.K. állományába kerül. Zalka Máté katonai főiskola, majd Zrínyi Miklós katonai akadémia után alhadnagy, majd hadnagy. Több ízben, munkája elismeréseként jutalmazták, kétszer soron kívül elő léptették (főhadnagy majd százados). Amiből te is tanultál szabályzatok, tankönyvek, azok többsége az ő munkái, vagy részt vett elkészítésükben. Végül őrnagyként vonult nyugállományba, 1989 nyarán költöztünk Nagyorosziból Szolnokra, itt már százados, majd őrnagy, nyugállományba vonulásáig (1997). | |||||
kojak | Adatlap | 17274 | 2010. december 23. 20:34 | ||
Az oroszok Csecsenföldön milyet használtak? | |||||
Pilu | Adatlap | 17273 | 2010. december 23. 20:08 | ||
Pilu | Adatlap | 17272 | 2010. december 23. 20:05 | ||
Gyakorló lőszert is csak vas hüvelyest láttam és nekem is az van. Rézhüvelyest taszári repülősök mutogattak. A ZU-2-14,5-öst csapatnál tanultam, a 23-ast Kecskeméten, Kónya Lajosnál. Sajnos csak háromszor jutottam ki éleslövészetre. Előtte mindíg volt egy háromtól hat hétig terjedő összevonásunk, amiből az utolsó 1-2 hét volt Nagyorosziban. Utána jött az egy hetes lövészet. | |||||
juge75 | Adatlap | 17271 | 2010. december 23. 20:02 | ||
Még nincs, de hamarosan lesz. | |||||
joci232 | Adatlap | 17270 | 2010. december 23. 19:50 | ||
Ilyened van esetleg SA 2-höz? :) | |||||
juge75 | Adatlap | 17269 | 2010. december 23. 19:44 | ||
juge75 | Adatlap | 17268 | 2010. december 23. 19:21 | ||
Volt pedig, de lövészetre (ezt te is jól tudod) mindig a még biztonságos, de már szav.idő közeli készleteket használták fel. A gyakorló lőszer is réz hüvelyes (külsőleg, súlyra azonos, de van 4 hosszanti borda rajta és hatástalan), azzal biztosan találkoztál. Mikor jártatok lövészetre, hol kaptátok rá a kiképzést? Nagyorosziban? | |||||
Pilu | Adatlap | 17267 | 2010. december 23. 19:03 | ||
El ne felejtsd vékonyan megcsíkozni a kilőtt hüvelyeket!:) | |||||
Pilu | Adatlap | 17266 | 2010. december 23. 19:02 | ||
Én személyesen soha nem találkoztam ZU-23-hoz rendszeresített rézhüvelyes lőszerrel. (Tény, hogy létezik, de csak repülőfedélzeti fegyverekhez alkalmazták.)Lövészeteken a régi beszerzésű bolgár, vagy a rendszerváltás utáni, egykori NDK készletből származó lőszereket használtuk. Utána néztem a Tüfe/136-ban és frissítéseiben (1986-ig), az kizárólag bolgár vashüvelyeseket ír rendszeresítettnek. | |||||
kojak | Adatlap | 17265 | 2010. december 23. 18:13 | ||
Köszi Fiúk! Pedig olyan jól mutatna a sárgaréz a diómon! Üdv kojak! | |||||
juge75 | Adatlap | 17264 | 2010. december 23. 17:07 | ||
Nekem mindegyikből van, én meg onnan, hogy ismerem. | |||||
juge75 | Adatlap | 17263 | 2010. december 23. 17:06 | ||
Mármint a színe olyan. Igen volt acél hüvely is, az eredeti orosz (szovjet). Amit utána készítettek nálunk is, az már réz. Volt kísérleti elégő hüvely is, amiből csak egy pogácsa maradt. A korrodálás miatt (57-es ágyúnál) kellett surpintani, forró olajban megforgatni. Lehet vontatni a Zu-2-őt, de korlátozottan (Gaz-69). Terepen kézi erővel mozgatták, vagy platóra tették, rögzítése szabályzatban megtalálható módon. Volt olyan baleset is, ahol a telephelyről startolva (szint időre kellett kiérni), az első kanyarban felborult a Zu-2. Egyébként elfér a Zu-23-2 az Ural platón is, de a kerekeket leszerelik, és 3 fa talapzatra van téve a tányér ( nem kis munka fel emelni rá). Ezért volt a Járdán csörlő hátra kivezetve, és hely (fészek) a kerekeknek. | |||||
joci232 | Adatlap | 17262 | 2010. december 23. 16:58 | ||
Vas hüvelye van(volt) Csak onnan tudom,hogy van 1 ilyen hüvely a polcomon... | |||||
Pilu | Adatlap | 17261 | 2010. december 23. 16:56 | ||
Ellenben van néhány rajzom Garant-30K ZU-2 hordozó platóátalakításához. Ha érdekel valakit. | |||||
Pilu | Adatlap | 17260 | 2010. december 23. 16:36 | ||
Én vas hüvelyekre emlékszem. Lövés után hamar korrodálódtak, ahol leégett a lakkozás. A kulacs és sisak pedig szinterezve volt, az beleégett volna a töltényűrbe. | |||||
Pilu | Adatlap | 17259 | 2010. december 23. 16:30 | ||
A ZU-2 futóműve csak kézi mozgatásra volt alkalmas. Felfüggesztése merev volt és folyamatosan terhelte az emelőszerkezetet. Lényegében a kerék emelő mechanika nem bírta a rángatást. Ennek ellenére tudok egy esetről, ahol a ZU-2-t a gyorsab helyváltoztatás reményében legurították egy lokátor dombról, és nem az emelőszerkezet rokkant meg, hanem az erkély szakadt le róla. | |||||
Pilu | Adatlap | 17258 | 2010. december 23. 16:25 | ||
Az URAL-ra sajnos nem fért fel a kerékjárati dobok miatt. | |||||
Pilu | Adatlap | 17257 | 2010. december 23. 16:21 | ||
Sajnos nem. Az én ágyúmat URAL-4320-al cepeltük. | |||||
juge75 | Adatlap | 17256 | 2010. december 23. 15:51 | ||
Belülről igen, kívülről barnás-zöld festék van rajta, azonos a ZSU-23-4 Shilka lőszerével. Ha voltál katona, ez a bevonat olyan, mint ami a kulacson és a roham sisakon is volt. | |||||
juge75 | Adatlap | 17255 | 2010. december 23. 15:42 | ||
kojak | Adatlap | 17254 | 2010. december 23. 15:30 | ||
Thank You! | |||||
Murmuc | Adatlap | 17253 | 2010. december 23. 15:16 | ||
kojak | Adatlap | 17252 | 2010. december 23. 15:06 | ||
Szewasztok. Épp kapóra jött a téma. ZU-23-2 töltényhüvelyek sárgarézszínűek? Üdv kojak! | |||||
Murmuc | Adatlap | 17251 | 2010. december 23. 15:02 | ||
Üdv! Az általam megjelölt IWIW oldalon, a csepzon platon ZU-2-es van, és nem az amit "Törzsbusz" keres. Én csak ezt akartam mondani!:) | |||||
juge75 | Adatlap | 17250 | 2010. december 23. 14:49 | ||
Mi? Ezt most nem értem. A Járdát alapvetően a ZU-23-2 gépágyú számára találták ki. A Zu-2-t csak felhoztam, mint elődöt, és azt, miért nem volt szabad vontatni (lehetett, csak nem nagy sebességgel és nem terepen). Mi van az IWIW-en? | |||||
Murmuc | Adatlap | 17249 | 2010. december 23. 12:54 | ||
Üdv Juge75! Most hogy olvastam a Zu-2-est a hozzászólásodban, ha jól tudom az IWIW-en az van, nem 23-as! Tehát nem az amit "Törzsbusz" keres. :( | |||||
juge75 | Adatlap | 17248 | 2010. december 23. 12:09 | ||
A Zu-2 légvédelmi géppuskához képest ezt elég nagy sebességgel lehetett vontatni, a Zu-2 könnyen borult, csúszott, na meg nem tartották be a sebesség határt sem, elég sok lőelemképzőt és csövet kellett elvinni soron kívül bevizsgáltatni, vagy javítani, ezért tilos volt vontatni. | |||||
romeo | Adatlap | 17247 | 2010. december 23. 12:06 | ||
És a GAZ-66 esetében a platón volt? | |||||
juge75 | Adatlap | 17246 | 2010. december 23. 12:03 | ||
De nem mindenhol platóra szerelve használták, inkább vontatták. | |||||
juge75 | Adatlap | 17245 | 2010. december 23. 12:02 | ||
Még Nagyorosziban sem volt belőle, ott is Gaz-66 volt a hordozó jármű, de elvileg amire felfért harc helyzetben (ültetve) és lehetett rögzíteni, a cső is el tudott fordulni akadály mentesen, arra fel lehetett tenni. (Ural,Ifa, Star, Gaz-66, stb) | |||||
juge75 | Adatlap | 17244 | 2010. december 23. 11:59 | ||
Tudod, itt Szolnokon volt 100mm-es Ksz-19 légvédelmi löveg, egyedül az országban (máshol nem), utána pedig egy komoly, ezred, majd dandár, Sz-60 lövegekkel. | |||||
juge75 | Adatlap | 17243 | 2010. december 23. 11:57 | ||
Nem, Gaz-66. | |||||
romeo | Adatlap | 17242 | 2010. december 23. 11:07 | ||
Üdv Juge75! Elfelejtettem megkérdezni, Szolnokon is Csepel volt a ZU-23-2-höz? Köszi! | |||||
juge75 | Adatlap | 17241 | 2010. december 23. 10:51 | ||
Murmuc | Adatlap | 17240 | 2010. december 23. 10:49 | ||
Üdv Törzsbusz! IWIW. MN8677 Petőfi Sándor... Ha közzé akarod tenni megadom a tulajdonös email címét,illetve megtalálod az adott oldalon. | |||||
romeo | Adatlap | 17239 | 2010. december 23. 09:33 | ||
romeo | Adatlap | 17238 | 2010. december 23. 08:50 | ||
Üdv Törzsbusz! Valószínűleg még ma felteszem a "járdát". | |||||
lucky | Adatlap | 17237 | 2010. december 23. 08:47 | ||
Azt viszont nem tudtam, h a deszantosokra nincs vadászati tilalom. | |||||
romeo | Adatlap | 17236 | 2010. december 23. 08:47 | ||
Van róla valahol 1 db színes fotóm, remélem megtalálom. | |||||
lucky | Adatlap | 17235 | 2010. december 23. 08:47 | ||
Juge75! Ez pusztán elmélet, egy kis ördög ügyvédesedése, részemről. Amiben egyetértünk: A parancs az parancs, azt végre kell hajtani. A jogosságát később fogják/nem fogják értékelni. Az éles helyzet teljesen más mint a gyakorlat.Ekkor már működik a vagy én vagy az ellen helyzet.Ha meg működik akkor az én/mi lesz az első, és le van kakálva minden nemzetközi jog. | |||||
törzsbusz | Adatlap | 17234 | 2010. december 23. 00:12 | ||
Szia Pilu! nem tudsz valami képes anyagot a "járda" gépkocsiról? ZU-23+ Csepel D-344 merev oldalfalú platós. | |||||
juge75 | Adatlap | 17233 | 2010. december 22. 20:30 | ||
A légvédelmi tüzér csak a parancsot teljesíti (saját és a reptér vagy objektum érdekében.), ha megtámadnak te is lőnél abban a helyzetben. Az ejtőernyőn himbálózó világító töltet mint cél, és az erre való lövészet gyakorlása ezt hivatott utánozni. Ha a pilóta túléli a sok eje közt, és nem verik agyon a földön, azt követően lehet Genfi dolgokról beszélni. Mellesleg a speciális alakulatoknál is (nagy magasságból) pilóta fejvédővel és maszkkal ugranak, de nem pilóták. Ezt az egyszeri baka a stressz helyzetben nem fogja nézni, csak az ejtőernyőn közeledő testet. | |||||
szezsolt | Adatlap | 17232 | 2010. december 22. 20:29 | ||
Van olyan hely a világon, ahol ezt betartotta vagy betartja valaki? Vagy egyáltalán eszébe jutott már egyszer valakinek éles helyzetben a genfi konvenció? =D | |||||
Kamovos | Adatlap | 17231 | 2010. december 22. 20:21 | ||
Szia Deszantosokra nincs vadászati tilalom sehol a világon! Az életét ejtőernyővel mentő gépszemélyzetre tilos lőni! Mindenhol a világon! Akik az életüket mentik és a deszantosok közé keverednek azokat pedig nem tudja elkerülni a lövedék! Üdv:kamovos |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Hogy jutott eszembe a Gergő?
Bocsi!
papgyuri