/ Fórumok /

Szovjet/orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
juge75 17384 2011. január 11. 12:42
Válasz erre
Kép 324
Kép 324
Kép 325
Kép 325
Kép 329
Kép 329
Kép 330
Kép 330
Kép 331
Kép 331
Kép 332
Kép 332
Kép 335
Kép 335

Ez kevert szín, rózsaszínes por színt kevertem, majd lekorlátoztam a tűt, nehogy meg ugorjon hirtelen, így nagyon finoman, és alig ködölve fújtam meg a felületet.
Ettől olyan, minta homokos-poros (száraz por) úton ment volna végig.
Mickey 17383 2011. január 11. 12:11
Válasz erre
Szia juge75!
A kerekeket mivel festetted be és hogyan?
Köszi
páncélos 17382 2011. január 11. 10:56
Válasz erre
A BM-21 leváltása, már a 80-as évek legvégén felmerült, a rendszerváltás pedig ezt megerősítette, mondván sorozatvető (nehéz) fegyverre nincs szükség. Akkor még élt egy olyan gondolat, hogy korszerűbbel kiváltani (Uragan, vagy hasonló, saját átalakítás, a meglévő ZiL-135 alvázra, vagy másra). Majd jött a végleges leépítés, ami valóban 2004. nem csak ennél a fegyvernél.
romeo 17381 2011. január 11. 09:04
Válasz erre
Üdv Páncélos!
"Szó nem volt, a 90-es évek elején környezetszennyezésről, a kivonás szempontjaként."
De a BM-21-et 2004-ben vonták ki, a pécsi vegyes tüzérezred felszámolásávál egyidejűleg.
páncélos 17380 2011. január 11. 08:06
Válasz erre
Romeo!

Ezt te sem gondoltad komolyan?
(((hogy az URAl-375D környezetszennyező)))
A benzines ZiL, vagy a MIG-ek azok nem, igaz?
Elsődleges szempont a járműváltás volt. Szó nem volt, a 90-es évek elején környezetszennyezésről, a kivonás szempontjaként. A benzines járművek dízelre történő átállítása volt a szempont. Érdekes, hogy a BRDM azóta is él, a kis benzines GAZ motorjával.
Amikor a ZiL-135 alvázon szállított Lunák kikerültek a rendszerből, az volt a terv, hogy az Uragan példájára átépítik. Csak azt nem tudom, hová lett az a sok ZiL-135-ös jármű, mert kettő múzeumi célból megmaradt, abból egy Kecelen, és a többi?
juge75 17379 2011. január 10. 22:14
Válasz erre
Egyenlőre nem.
Freddy 17378 2011. január 10. 22:13
Válasz erre
juge75 17377 2011. január 10. 22:10
Válasz erre
Freddy 17376 2011. január 10. 21:26
Válasz erre
DSCF1077
DSCF1077

Itt a zsámbéki oldala, nagyon le van kopva a szám, de talán egy hármas és/vagy egy nyolcas látszik.
Saját képem.
romeo 17375 2011. január 10. 20:56
Válasz erre
BM-21
BM-21

Üdv!
A BM-21 sorozatvető kivonásának egyik érve úgy hangzott, hogy az URAl-375D környezetszennyező -akkora gond lett volna hadrendben hagyni pl. RÁBA H-18 alvázon :)
romeo 17374 2011. január 10. 18:45
Válasz erre
juge75 17373 2011. január 10. 17:44
Válasz erre
user_10580465_1237632475033
user_10580465_1237632475033
user_10580465_1237632810820
user_10580465_1237632810820
user_10580465_1237632840787
user_10580465_1237632840787
user_10580465_1237632887989
user_10580465_1237632887989

Na, egy kis kedv csináló-tőlem!
Murmuc 17372 2011. január 10. 09:30
Válasz erre
SA-9. Régi szép idők, amikor még lőttünk is vele! :)
juge75 17371 2011. január 10. 09:04
Válasz erre
Az elöl lévő sárvédő, bár tartozék, nem volt mindig felszerelve.
A 4 járműből a 811 Kecelen, a 821 a Bólyain, most a Petőfi laktanyában, a harmadik Zsámbékon (száma nem ismert, de majd kiderítem), a negyedik talán a Haditechnikai Kutató Intézetnél?
juge75 17370 2011. január 10. 08:53
Válasz erre
A 811 volt a parancsnoki gép a négyből.
Ezen van csak a speciális antenna rendszer (360 fokban körkörösen telepítve), ez a NATO frekvenciákat figyelte, így passzívan figyelmeztetett a közeledő légi célra.
páncélos 17369 2011. január 10. 08:46
Válasz erre
Pár jó kép Kazak technikáról:
www.flickr.com/photos/16498755@N07/with/5161027172/
romeo 17368 2011. január 9. 19:19
Válasz erre
SA-13 (HUN)-2
SA-13 (HUN)-2
SA-13 (HUN)-1
SA-13 (HUN)-1
SA-13 (HUN)-3
SA-13 (HUN)-3
SA-9 (HUN)-7
SA-9 (HUN)-7
SA-9 (HUN)-6
SA-9 (HUN)-6
SA-9 (HUN)-3
SA-9 (HUN)-3
SA-9 (HUN)-2
SA-9 (HUN)-2
SA-9 (HUN)-1
SA-9 (HUN)-1
SA-9 (HUN)-5
SA-9 (HUN)-5
SA-9 (HUN)-4
SA-9 (HUN)-4

Üdv!
Keceli gépek, lapozgatás közben találtam...
romeo 17367 2011. január 9. 14:03
Válasz erre
Freddy 17366 2011. január 9. 13:51
Válasz erre
Köszönöm, közben ezt a képet is megtaláltam a gyűjteményben.
Vajon a tornyon is a négyjegyű szám látszik?
romeo 17365 2011. január 9. 13:19
Válasz erre
SZNAR-10  Várpalota
SZNAR-10 Várpalota

Ezen a képen a Magyar Néphadsereg SzNAR-10-se látható Várpalotán, remélem a számozás tetszeni fog.
fotó: Excessor
romeo 17364 2011. január 9. 13:05
Válasz erre
Tatán nincs rajtuk hadijel.
Üdv!
Freddy 17363 2011. január 9. 12:10
Válasz erre
Tényleg, erről a cuccról van valakinek jó képe? Nekem vagy kettő van, de egyiken se látszik felségjel, vagy egyéb jelzés. Vagy lehet, hogy nem is használnak rajtuk?
romeo 17362 2011. január 9. 11:58
Válasz erre
Üdv Jimbow!
A sima nem volt rendszerben, de a "pici tornyos" MT-LB alvázon még mindig rendszerben van a SzNAR-10 mozgócél-felderítő lokátorállomás a Klapka György Lovészdandár Harci Támogató Zászlóaljnál, 2 db mennyiségben.
Jimbow 17361 2011. január 9. 11:40
Válasz erre
Sziasztok!

Nálunk a sima MT-LB volt valaha hadrendben? Az, amelyiknek az elején a pici torony van.

Köszi, üdv!
pilu 17360 2011. január 8. 11:53
Válasz erre
romeo 17359 2011. január 8. 11:02
Válasz erre
Magyar Honvédség 2007
Magyar Honvédség 2007

Egy orosz oldalon ezeket az adatokat találtam a Magyar Honvédségről (2007).
páncélos 17358 2011. január 7. 21:46
Válasz erre
Egy jóbarátom hívta fel a figyelmem, erre az oldalra:
9k72.ru/
Mickey 17357 2011. január 7. 18:20
Válasz erre
Más országok korszerűsítik mi kivonjuk a megbízható technikát:S
Mickey 17356 2011. január 7. 18:19
Válasz erre
Köszi!
silent8 17355 2011. január 7. 17:19
Válasz erre
Nem! Kivonva!
Tartalék még van tudtommal, de nincs használatban.
Mickey 17354 2011. január 7. 17:16
Válasz erre
Sziasztok!
2sz1 szolgál még a honvédségben?
páncélos 17353 2011. január 7. 13:17
Válasz erre
Én még annyit fűznék hozzá (mert Kanizsán nem szolgáltam), hogy a Gozgyikákat Zalaegerszeg megszűnése után kapták.
Mivel a 70-es évek végén három helyőrség fogadta, és képezte az új - akkor csúcstechnikának számító - technikákra a kezszemet (Tata: T-72, Szombathely: BMP, Zalaegerszeg: Gvozgyika).
Jimbow 17352 2011. január 7. 11:43
Válasz erre
Szia!
Elvileg igen, láttam már a BTR-80A-ról 3D (CAD-CAM?) képet is. De hogy sztirolba mikor öntik..?
Freddy 17351 2011. január 7. 11:38
Válasz erre
A BTR-sorozatot tervezik kiadni, csak győzzük kivárni- a D-20-ra is várunk egy ideje.
Laller 17350 2011. január 7. 11:13
Válasz erre
Ezek szerint a Trumpeter ki fog adni egy BTR-80A-t?
armorama.kitmaker.net/modules.php
antarktika 17349 2011. január 6. 20:51
Válasz erre
Csak Neked tűnik olybá. Senki nem vonta kétségbe az információidat, én személy szerint megpróbáltam a Te és az én tényeken alapuló információit összefoglalni. Az utóbbi hozzászólásoddal is engem erősítettél meg, hogy 1991-ig nem volt terepmintás Gvozdika.

Pedig a Gvozdikák 1989 után kerültek át a Thuryba, ez 100%. Az, hogy papíron esetleg már előtte is a dandár állományához tartozhatott, az más téma, de fizikailag utána kerültek át. Tudom, mert meg kellett osztanunk a telephelyet velük.
 
Igen, Sirgely Ferit ismertem és még sok embert, akkoriban a dandárparancsnok az a Havril András volt, aki nemrég még vezérkari főnökként parolázott. Viszont én 1991-ben eljöttem onnan és semmiféle információm nincs a dandár utóéletről.

Azt is figyelembe kell venni, hogy Kanizsa abban az időben kicsit gyűjtőhellyé is vált. A megszüntetett nagyatádi helyőrségtől T-55A-kat vettünk át és még sokféle technikát. Ha jól tudom, akkor Zalaegerszeg és Lenti megszünt, csak az nem tudom, hogy ez időben pontosan mikor volt. Bárhonnan kerülhettek át oda bármilyen technika, és a hadműveleti jelzések sem irányadók, mert mindegyik a kaposvári hadtest parancsnoksághoz tartozott és ezért fehér négyzetet viseltek. Csak a toronyszámok lennének irányadók, de én sajnos az önjáró tüzérek toronyszámai nem emlékszem, csak a harckocsik jelzéseire. 
Pilu 17348 2011. január 6. 19:27
Válasz erre
Urak!
Olybá tűnikkételkedtek az info-imban. Még mielőtt a hitelességem teljesen szétzúzódik ismét hozzászólnék a témához. Bár nem feltétlenül gondolom, hogy bárkit meg kellene győznöm. Kanizsán az önálló tüzérlaktanya a 27. páncéltörő tüzérezred volt, túlnyomóan MT-12 lövegekkel. Ez 89-ben teljes egészében (technikailag, nem személyileg) átdiszlokált Marcaliba. Tábori tüzér anyaga nem igen volt, így a Thuryba nem kerülhetett át. A Thurynak a kezdetektől voltak aknavető ütegei, és régóta volt DD.Tü.Ü. és DD.VPCT.Ü. is. 2Sz1 1989-ben már biztosan volt, emlékeim szerint 83-87 között kapták őket. Én 94-ben voltam ott sorkatona, akkor nem emlékszem terepszínű technikára, de mivel a műszaki kapuval szemben laktam, később az 1996(!)-os felszámolásig több alkalommal láttam őket. A képek tényleg kanizsai technikáról készültek. Biztosan ismered a Sirgely Ferit, Ő gondolom többet tudna mondani ezekről.
antarktika 17347 2011. január 6. 18:28
Válasz erre
Páncélos!

Én 1989 augusztustól 1991 márciusáig voltam ott. Amikor 1989-ben odakerültem, akkor a Gvozdikák még nem is voltak a 14. Thury György GLDD. állományában. Tereptarkára festett technika biztos, hogy nem volt.
1989 végén, vagy 1990 közepén, már pontosan nem emlékszem, de megszüntették Kanizsán az önálló(!) tüzérlaktanyát és az önjáró tarackokat, aknavetősöket, páncéltörő tüzéreket integrálták a dandár állományába ( Dózsa laktanya ).

Ha kanizsai kocsik - hadműveleti jelzés alapján lehet - akkor 1991 utániak. A Pöszkék is lehetnek kanizsai nyuszibuszok, bár a jelzésüket nem látom, de a kis híd nagyon ismerős nekem. Mintha egy hosszú menet után ennek rendeztem volna át az alsó szegélyét...:) De tényleg.

Tehát 1991. márciusáig nem volt tereptarka technika Kanizsán, el kell keserítselek Páncélos!:) Egyébként van utalás rá, hogy 1994-1995 környéki a fénykép, de én úgy tudom, hogy Kanizsát pont abban az időben számolták fel.
pilu 17346 2011. január 6. 17:33
Válasz erre
UAZ-452 (30)
UAZ-452 (30)

Esetleg egy foltos UAZ.
pilu 17345 2011. január 6. 17:29
Válasz erre
Nagyon szívesen. Van egy (ugyancsak ZH-s) képem a Maljutkáról is, ha sikerül digitalizálnom, felteszem.
pilu 17344 2011. január 6. 17:27
Válasz erre
Üdv!
Nem, Kanizsán nem volt minden tereptarka. Csak az önjáró tüzér üteg, néhány Maljutka harcigép és egy műhely DAC. A PSZH-ban nem vagyok biztos, hogy Kanizsán volt, nem láttam. T-55 pedig biztosan nam volt foltozva. Egyébként volt sok DAC, amiknek a fülke oldala farkasfog szerű hullámvonalakkal volt csíkozva, a zöld két különböző árnyalatában.
romeo 17343 2011. január 6. 14:01
Válasz erre
Üdv Pilu!
Nagyon köszönöm! Tereptarka nagykanizsai felderítő PSzH-ról én is hallottam.
páncélos 17342 2011. január 6. 08:07
Válasz erre
Antarktika!

Segíts, tisztán látni!
Kanizsán tereptarka volt minden, esetleg az 55-ösök is?
Én nem tudok róla, de te ott voltál.
pilu 17341 2011. január 5. 21:46
Válasz erre
2Sz1 kanizsa
2Sz1 kanizsa
PSZH kanizsa
PSZH kanizsa

Üdv!
Bár nem reagáltál, hátha mégis érdekel. A képek a Zalai Hírlapból származnak. A kanizsai 2Sz1 üteg látható az elsőn, tereptarkában. Ott volt még Maljutkás BRDM-s és műhely DAC terepszínben, amiről tudok. A színek kb. megeggyeztek a mostani medinai gépek terepszínével. A 90-es évek közepe táján egy Honvéd újságban volt egy poszter D-944 PSZH-val, ugyancsak ezekkel a színekkel. Lehet, hogy az is kanizsai volt, de élőben nem láttam. A másik képen is kanizsai kocsik szerepelnek.
romeo 17340 2011. január 4. 23:12
Válasz erre
BRM-1K  MH
BRM-1K MH

Ha Valaki magyar BRM-1K-t szeretne építeni, jól jönnek a tornyon látható jelzések.
Üdv!
fotó: "Túzok"
romeo 17339 2011. január 4. 22:21
Válasz erre
1079687_80968_EXPAL_M08_COMBI___spanyol_fejlesztes
1079687_80968_EXPAL_M08_COMBI___spanyol_fejlesztes

Csak emlékeztetőül: jelenleg a spanyol EXPAL M-08 COMBI 60mm aknavető rendszeresítése van terítéken a 37M 82mm helyett...
romeo 17338 2011. január 4. 22:07
Válasz erre
1038920_89275_Vasziljok
1038920_89275_Vasziljok

A 2B9 82mm automata aknavetőt a 88. Gyorsreagálású Zászlóalj is próbálta.
Sajnos a "szakemberek" nem hagyták jóvá a rendszeresítést.
A fotón a 88. Gyorsreagálású Zászlóalj (Szolnok) UAZ-469-es vontat 2B9-et.
Üdv!
romeo 17337 2011. január 4. 22:04
Válasz erre
romeo 17336 2011. január 4. 21:53
Válasz erre
img_9_26938_4
img_9_26938_4
img_9_26938_6
img_9_26938_6

Az amerikaiaknak annyira tetszett 82mm automata aknavető, hogy csapatpróbázták a Humveen.
romeo 17335 2011. január 4. 21:49
Válasz erre
MT-LBu 2B9  82mm  HTI
MT-LBu 2B9 82mm HTI
AMB-1 2B9  82mm  HTI
AMB-1 2B9 82mm HTI
MB UNIMOG DE-81  HTI
MB UNIMOG DE-81 HTI

Üdv Freddy!
Jól tudod, volt MT-LBu alvázon is, továbbá MB UNIMOG és Rába H9-en is, állítólag fel volt szerelve GAZ-66-ra is -erről sajnos nincs fotóm.
fotó: MH Technológiai Hivatal
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.