<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
törzsbusz | Adatlap | 17432 | 2011. január 13. 20:09 | ||
No ismét: ez megint csak - tartalmilag ua. mint a HVG cikke. A HAVARIAPRESS nyomta ki mindenhová. Szerintem a teljesen hiteles infó majd a HM közleménye lesz. Egyenlőre ez még nem HM megrendelés- szerintem. Előzmény: (17431) romeo 2011. január 13. 14:30 | |||||
romeo | Adatlap | 17431 | 2011. január 13. 14:30 | ||
Üdv! A KOMONDOR vs BTR-80 témához: A jelenleg hadrendben álló, a 80-as évek szovjet technikai színvonalát képviselő BTR gyalogsági harcjárműveket 2016-ban ki kell vonni a honvédség rendszeréből, mert lejár szolgálati idejük. Ezért vált szükségessé a Magyar Honvédség nemzeti védelmi és szövetségesi feladatainak ellátását biztosító könnyű páncél-védettségű harcjármű család kifejlesztése. A többféle változatban tervezett páncélozott jármű kialakítása révén könnyen alkalmazható különleges polgári és rendvédelmi feladatok ellátására is. Ma találtam itt: www.nepszava.hu/articles/article.php | |||||
páncélos | Adatlap | 17430 | 2011. január 13. 08:33 | ||
1990-ben lett rendszerbe állítva, és 152. Az utolsó VSZ beszerzés volt, a helyszín valós. | |||||
romeo | Adatlap | 17429 | 2011. január 12. 23:15 | ||
Üdv Freddy! Én úgy tudom, hogy már 1988-ban kaptunk 150 db BTR-80-ast (Hódmezővásárhely), és ekkor még szovjet idők voltak :) | |||||
Maz | Adatlap | 17428 | 2011. január 12. 22:51 | ||
>Jól látom, hogy a Tigr-nek BTR80-as kerekei vannak? BTR-80=GAZ-5903 Tigr=GAZ-2975 Az oroszok meg szerették az építőszekrény elvet. :-) | |||||
Freddy | Adatlap | 17427 | 2011. január 12. 22:38 | ||
Exportra egyébként nem tudom, hogy mennyi esély van, minden Regimentben a hírek rovatban van 2-3 új MRAP-típus, szóval telített a piac. A Rába, ha beszáll, gondolom, futóművet fog gyártani hozzá, ők leginkább abban utaznak, nemzetközi hírű beszállítóként. Egyébként végülis valahol logikus fegyvert fejleszteni: a gazdaságot húzza, a hadseregnek úgyis kell, az új munkahely meg mindig öröm (egymillió új munkahely kell a kormány szerint, ugyebár). Jól látom, hogy a Tigr-nek BTR80-as kerekei vannak? | |||||
sempi | Adatlap | 17426 | 2011. január 12. 22:11 | ||
Szerintem a BRDM-et akarják ezzel leváltani. A BTR-80 -ast biztos nem, az adja a honvédség gerincét, és egy ekkora feladatot ellátó sorozattal gondolom semelyik magyar gyártó(és megrendelő) nem számol. | |||||
Freddy | Adatlap | 17425 | 2011. január 12. 21:53 | ||
De egyébként honnan veszitek, hogy a BTR-eket fogja leváltani? Azt írják, hogy a szovjet időkből itt maradt cuccokat. A BTR-eket már a rendszerváltás után kaptuk, az államadósság fejében, nem? | |||||
romeo | Adatlap | 17424 | 2011. január 12. 20:00 | ||
Igen, ez így igaz! Köszi! | |||||
Maz | Adatlap | 17423 | 2011. január 12. 19:56 | ||
Akkor tegyünk még hozzá pár infót. Mivel tudtommal olvasod a Magyar Honvédség megsemmisült topikot az indexen merem említeni az egyik hozzászólást, ami szerint azért is kaptuk most a MAXXPRO-kat, mert MRAP helyett kezdenek MATV-re áttérni, mivel előbbiek az iraki viszonylag jó minőségi utakon jók voltak, de Afganisztánban már gondok vannak a terepjáró képességükkel. Ami engem kikészített, hogy iszonyat magasak, szakszóval élve billegálisak :-) | |||||
ddk466 | Adatlap | 17422 | 2011. január 12. 19:51 | ||
helo Azért kérdeztem mert vettem egy btr 60 ast Icmben 1/72 és egy btr 80 ast trumpeterben 1/72 (még nem érkezet meg a csomag) és attol félek hogy méretben különböznek igy egy diorámán nem tudom öket használni és ezért kérdeztem hogy a valoságban is volt-e köztük különbség ! | |||||
unicellular | Adatlap | 17421 | 2011. január 12. 19:35 | ||
Hali! A BTR-80APC nevében az APC nem a típusa, azt jelenti Armoured Personnel Carrier. A két mellékelt képről tudsz nézni méretet, bár nem tudom ez miért fontos. | |||||
ddk466 | Adatlap | 17420 | 2011. január 12. 19:18 | ||
Üdv Mindenkinek! Azt szeretném meg kérdezni hogy a valoságban a BTR-60P és a BTR-80APC méretben különböznek-e, és hogy idörendben nem kölünböznek-e? Mert egy dion akkarom öket használni! | |||||
törzsbusz | Adatlap | 17419 | 2011. január 12. 19:06 | ||
De ezt már tudjuk. Tehát nem a Magyar Honvédség | |||||
törzsbusz | Adatlap | 17418 | 2011. január 12. 19:05 | ||
A MAXXPRO-ról itt: http://www.defenseindustrydaily.com/more-mraps-1200-maxxpro-mpvs-from-navistar-03344/ | |||||
romeo | Adatlap | 17417 | 2011. január 12. 19:04 | ||
Atom-, biológiai és vegyi felderítő terepjáró fejlesztésébe kezdett egy magyar cég, amely ehhez a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség pályázatán 150 millió forint támogatást nyert el - értesült a Havaria Press. | |||||
törzsbusz | Adatlap | 17416 | 2011. január 12. 19:01 | ||
Csak majd ezt ne mondják Afganisztánban. | |||||
törzsbusz | Adatlap | 17415 | 2011. január 12. 18:59 | ||
Ja. Adott hozzá csarnokot. Az egészben a legstabilabb legfrappánsabb és legszebb maga az elnevezés: KOMONDOR. És milyen jó lenne ha büszkén mondhatnánk, hogy sikerült, magyar tartalommal megtöltve. De mondom, várjuk ki a végét. Egyébként minimálisan a páncéllemez sem magyar mert nincs. Legfeljebb a csehektől. | |||||
romeo | Adatlap | 17414 | 2011. január 12. 18:51 | ||
A Currus is be fog kapcsolódni a KOMONDOR programba :) | |||||
romeo | Adatlap | 17413 | 2011. január 12. 18:45 | ||
Esetleg vélemény a Komondorról? :) | |||||
punyam97 | Adatlap | 17412 | 2011. január 12. 18:44 | ||
cső mindenkinek! | |||||
romeo | Adatlap | 17411 | 2011. január 12. 18:44 | ||
A súllyal kapcsolatban Maz-nak igaza van, most néztem utána, még a szuperaknabiztos MAXXPRO is csak 15,5 t. | |||||
sempi | Adatlap | 17410 | 2011. január 12. 18:40 | ||
Új alvázat biztosan kell hozzá fejleszteni, mert az alja v (néha gyémántnak is mondják) formájú, ezért szerintem MRAP lesz, ahoz pedig moduláris alváz kell, ha jóltudom. | |||||
törzsbusz | Adatlap | 17409 | 2011. január 12. 18:32 | ||
Lehet,hogy már úgy nem biznisz,ha a RÁBA is benne lenne. Valamilyen szinten egyébként benne van, de ő nem fejleszt. | |||||
törzsbusz | Adatlap | 17408 | 2011. január 12. 18:31 | ||
Igy van Maz barátom! Pláne, ha mondjuk.. csak a feltételezés kedvéért egy 250 pacis sima szívó D motor akarja küldeni a Komondort. Milyen meglepő lenne,ha a RÁBA vegyvédelmi cuccokat akarna gyártani. A mai világban minden elképzelhető. Még az is,hogy a Komondor létrejön. | |||||
Maz | Adatlap | 17407 | 2011. január 12. 18:22 | ||
>Most mi van? Nem tapasztalom valahogy a lelkesedést. Majd a 10. átadott példány után kedvező csapattapasztalatok esetén belelkesülök. Addig eleve egy 2 tengelyes terepjáróhoz túl nehéznek, otrombának tartom. 15 tonna két tengelyre? Az URAL kb 13 tonna rakottan 3 tengelyre. A talaj nyírószilárdsága nem fog meghatódni a szép nevétől. Aki az indexen berakta a hírt annak idején ott lelkesült a FUG-jával Mátyásföldön az Ikarus újraindításakor (Muhaha, csak úgy hemzsegnek azóta :-( ). Na kb annyi értemét látom a lelkesedésnek most is. | |||||
romeo | Adatlap | 17406 | 2011. január 12. 18:19 | ||
A RÁBÁT mindenesetre be kellene vonni a KOMONDOR gyártásába. | |||||
romeo | Adatlap | 17405 | 2011. január 12. 18:16 | ||
Az hogy a Respirátor és a Gamma állt elő a Komondorral, legalább annyira furcsa, mint ha a RÁBA állt volna elő egy vegyivédelmi ruházattal :)) | |||||
romeo | Adatlap | 17404 | 2011. január 12. 18:14 | ||
A motor titok? | |||||
ddk466 | Adatlap | 17402 | 2011. január 12. 17:37 | ||
Üdv Mindenkinek! Azt szeretném meg kérdezni hogy a valoságban a BTR-60P és a BTR-80APC méretben különböznek-e, és hogy idörendben nem kölünböznek-e? Mert egy dion akkarom öket használni! | |||||
romeo | Adatlap | 17401 | 2011. január 12. 17:24 | ||
törzsbusz | Adatlap | 17400 | 2011. január 12. 17:18 | ||
Ja, egyébként Rába alváz, főegységek. A motort nem mondom meg. | |||||
törzsbusz | Adatlap | 17399 | 2011. január 12. 17:13 | ||
Miből fejlesztenénk tovább? Mi volt a PSZH -2? Előbb a PSZH-2 -t kellett volna kifejleszteni. A HMK-ban megfogalmazták az ilyen páncélozott járművel szembeni elvárásokat, vélhetően ez alapján fejlesztenek. Mély keresztmetszetű kutatás-fejlesztés bő két évtizede nem folyik az MH háza tájékán. Egy a Komondorhoz hasonló jármű fejlesztésébe még a RÁBA sem kezdett bele, holott sok évtizedes, katonai rendeltetésű terepjáró jármű fejlesztési és gyártási kultúrával rendelkezik.Bármi is jelent meg a HM honlapján 2003-ban, a Gépjárműprogram iroda döntnökei úgy ítélték meg a HUMMER-ről, hogy az szr, és drága (ezt pl. nekem is mondták ők)! Most lehetne a Gés Mercikről is beszélni de mondjuk ne bántsuk, mert berántotta a RÁBÁT az újbóli sorozatgyártásba, és ismét lett piaca a gyárnak. Bizonyára tudjátok a RÁBA H- sorozat fejlesztése is az 1980(!)-as évek közepén kezdődött. Tehát hány évtizede? A Komondor a BTR-eket váltja. Jó. A biciklivel is lehet menni, meg a hajóval is. Ennyi közös van a két járműben is. Volt itt Szöcske is valamikor, aztán az sem ugrált tovább! Nem vagyok pesszimista, sőt jó lenne ha a Komondor megszületne, beválna és rendszeresítésre kerülne, de...várjuk ki a végét. | |||||
romeo | Adatlap | 17398 | 2011. január 12. 17:08 | ||
Érdekes lesz a KOMONDOR háromtengelyű változata. | |||||
romeo | Adatlap | 17397 | 2011. január 12. 16:49 | ||
2003-ban a HM elképzelés az volt, hogy a BMP-t Dingo vagy Humwee fogja váltani. Ez akkor meg is jelent a HM honlapján! | |||||
Murmuc | Adatlap | 17396 | 2011. január 12. 16:47 | ||
Üdv Mindenkinek! Mik most az aktuális kritériumok a páncélozott szállítójárművekkel szemben? A PSZH-2 továbbfejlesztése nem lenne aktuális? | |||||
gaunt | Adatlap | 17395 | 2011. január 12. 16:47 | ||
Tök jó dolog, hogy van hazai fejlesztésű jármű, de ha ez fogja váltani a BTR-80-asokat, akkor nagyon nagy baj van. | |||||
sempi | Adatlap | 17394 | 2011. január 12. 16:07 | ||
Én lelkesedtem a Maz KraZ Kamaz fórumon:) egyébként az alvázkialakítás alapján nekem MRAP-nek tűnik, de nem úszóképesnek. Toronyfegyverzetnek is van helye, 12,7-esnek vagy akár páncéltörőnek. További okfejtést nem tudok mondani a kép alapján:) | |||||
romeo | Adatlap | 17393 | 2011. január 12. 15:54 | ||
Most mi van? Nem tapasztalom valahogy a lelkesedést. Gondoljatok csak bele 35 év után ismet van magyar fejlesztésű páncélozott szállító jármű! | |||||
romeo | Adatlap | 17392 | 2011. január 12. 15:37 | ||
A szovjet időkből itt maradt és a 80-as évek technikai színvonalát képviselő gyalogsági harcjárműveket legkésőbb négy év múlva - a tervezett üzemidő lejárta miatt - kivonják a honvédség rendszeréből. Ezért szükségessé vált a Magyar Honvédség nemzeti védelmi és szövetségesi feladatainak ellátását biztosító könnyűpáncél védettségű harcjármű család kifejlesztése. hvg.hu/Tudomany/20110111_atom_vegyi_felderito_terepjaro_komondor | |||||
romeo | Adatlap | 17391 | 2011. január 12. 15:17 | ||
Elmélkedjünk egy kicsit a lehetséges fegyverzeten: ennek a járműnek a tetejére el lehet képzelni 7,62mm és 12,7mm géppuskát (akár toronyban is), 40mm automata gránátvetőt vagy irányított páncéltörő rakétát. Egy biztos, a BTR-80A 30mm gépágyújához hasonló eszközzel valószínűleg nem fog rendelkezni. Ez a jármű tökéletesen megfelel az "könnyűlovész" koncepciónak... Üdv! | |||||
páncélos | Adatlap | 17390 | 2011. január 12. 15:10 | ||
romeo | Adatlap | 17389 | 2011. január 12. 15:07 | ||
Ez a fajta jármű most trendi... | |||||
páncélos | Adatlap | 17388 | 2011. január 12. 15:04 | ||
Jó hogy nem egy IFA, vagy egy ZUK. Bár, ha így haladunk, akkor újra jönnek a lovak... | |||||
romeo | Adatlap | 17387 | 2011. január 12. 14:29 | ||
Lehet, hogy ez fogja váltani a BTR-80-at? Üdv! Atom-, biológiai és vegyi felderítő terepjáró fejlesztésébe kezdett egy magyar cég, amely ehhez a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség pályázatán 150 millió forint támogatást nyert el - értesült a Havaria Press. A több mint 90 éve alapított magyar tulajdonú cég, a Gamma Műszaki Zrt. a XXI. század technológiai fejlesztéseit is felhasználva tervezte meg a nemcsak katonai, de a katasztrófavédelem igényeit is kielégítő korszerű járművet. A komplex sugárfelderítő-rendszert magyar fejlesztésű és gyártású terepjáró járműbe integrálják. A Komondor névre keresztelt, moduláris ballisztikai védelemmel is felvértezett robosztus terepjáró védelmi szintjét, képességeit a majdani megrendelő igényei szerint választhatja ki. A szovjet időkből itt maradt és a 80-as évek technikai színvonalát képviselő gyalogsági harcjárműveket legkésőbb négy év múlva - a tervezett üzemidő lejárta miatt - kivonják a honvédség rendszeréből. Ezért szükségessé vált a Magyar Honvédség nemzeti védelmi és szövetségesi feladatainak ellátását biztosító könnyűpáncél védettségű harcjármű család kifejlesztése. A többféle változatban tervezett páncélozott jármű kialakítása révén könnyen alkalmazható speciális polgári és rendvédelmi feladatok ellátására is. A közel 15 tonnás, két- vagy háromtengelyes változatban készülő jármű gyártása - a motor kivételével - Magyarországon, magyar munkaerővel valósul meg. A hazai igények kielégítésén túl lehetővé válik exportigények kielégítése is. A Respirátor Zrt. több magyar cég részvételével kezdte meg gyártani a majdani járműcsalád első darabjait. Ennek első típusváltozatát fejleszti a Gamma Zrt., de a két cég készen áll a további fejlesztés során a magyar gyártó- és szolgáltatóipar más szereplőit is - kiemelten a magyar védelmi ipar gyártóit - összefogni és bevonni a programba. forum.index.hu/Article/viewArticle | |||||
Mickey | Adatlap | 17386 | 2011. január 11. 17:30 | ||
Köszi juge75!:) kipróbálom, remélem sikerül | |||||
romeo | Adatlap | 17385 | 2011. január 11. 12:56 | ||
juge75 | Adatlap | 17384 | 2011. január 11. 12:42 | ||
Mickey | Adatlap | 17383 | 2011. január 11. 12:11 | ||
Szia juge75! A kerekeket mivel festetted be és hogyan? Köszi | |||||
páncélos | Adatlap | 17382 | 2011. január 11. 10:56 | ||
A BM-21 leváltása, már a 80-as évek legvégén felmerült, a rendszerváltás pedig ezt megerősítette, mondván sorozatvető (nehéz) fegyverre nincs szükség. Akkor még élt egy olyan gondolat, hogy korszerűbbel kiváltani (Uragan, vagy hasonló, saját átalakítás, a meglévő ZiL-135 alvázra, vagy másra). Majd jött a végleges leépítés, ami valóban 2004. nem csak ennél a fegyvernél. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |