<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
sempi | Adatlap | 17410 | 2011. január 12. 18:40 | ![]() | |
Új alvázat biztosan kell hozzá fejleszteni, mert az alja v (néha gyémántnak is mondják) formájú, ezért szerintem MRAP lesz, ahoz pedig moduláris alváz kell, ha jóltudom. | |||||
törzsbusz | Adatlap | 17409 | 2011. január 12. 18:32 | ![]() | |
Lehet,hogy már úgy nem biznisz,ha a RÁBA is benne lenne. Valamilyen szinten egyébként benne van, de ő nem fejleszt. | |||||
törzsbusz | Adatlap | 17408 | 2011. január 12. 18:31 | ![]() | |
Igy van Maz barátom! Pláne, ha mondjuk.. csak a feltételezés kedvéért egy 250 pacis sima szívó D motor akarja küldeni a Komondort. Milyen meglepő lenne,ha a RÁBA vegyvédelmi cuccokat akarna gyártani. A mai világban minden elképzelhető. Még az is,hogy a Komondor létrejön. | |||||
Maz | Adatlap | 17407 | 2011. január 12. 18:22 | ![]() | |
>Most mi van? Nem tapasztalom valahogy a lelkesedést. Majd a 10. átadott példány után kedvező csapattapasztalatok esetén belelkesülök. Addig eleve egy 2 tengelyes terepjáróhoz túl nehéznek, otrombának tartom. 15 tonna két tengelyre? Az URAL kb 13 tonna rakottan 3 tengelyre. A talaj nyírószilárdsága nem fog meghatódni a szép nevétől. Aki az indexen berakta a hírt annak idején ott lelkesült a FUG-jával Mátyásföldön az Ikarus újraindításakor (Muhaha, csak úgy hemzsegnek azóta :-( ). Na kb annyi értemét látom a lelkesedésnek most is. | |||||
romeo | Adatlap | 17406 | 2011. január 12. 18:19 | ![]() | |
A RÁBÁT mindenesetre be kellene vonni a KOMONDOR gyártásába. | |||||
romeo | Adatlap | 17405 | 2011. január 12. 18:16 | ![]() | |
Az hogy a Respirátor és a Gamma állt elő a Komondorral, legalább annyira furcsa, mint ha a RÁBA állt volna elő egy vegyivédelmi ruházattal :)) | |||||
romeo | Adatlap | 17404 | 2011. január 12. 18:14 | ![]() | |
A motor titok? | |||||
ddk466 | Adatlap | 17402 | 2011. január 12. 17:37 | ![]() | |
Üdv Mindenkinek! Azt szeretném meg kérdezni hogy a valoságban a BTR-60P és a BTR-80APC méretben különböznek-e, és hogy idörendben nem kölünböznek-e? Mert egy dion akkarom öket használni! | |||||
romeo | Adatlap | 17401 | 2011. január 12. 17:24 | ![]() | |
törzsbusz | Adatlap | 17400 | 2011. január 12. 17:18 | ![]() | |
Ja, egyébként Rába alváz, főegységek. A motort nem mondom meg. | |||||
törzsbusz | Adatlap | 17399 | 2011. január 12. 17:13 | ![]() | |
Miből fejlesztenénk tovább? Mi volt a PSZH -2? Előbb a PSZH-2 -t kellett volna kifejleszteni. A HMK-ban megfogalmazták az ilyen páncélozott járművel szembeni elvárásokat, vélhetően ez alapján fejlesztenek. Mély keresztmetszetű kutatás-fejlesztés bő két évtizede nem folyik az MH háza tájékán. Egy a Komondorhoz hasonló jármű fejlesztésébe még a RÁBA sem kezdett bele, holott sok évtizedes, katonai rendeltetésű terepjáró jármű fejlesztési és gyártási kultúrával rendelkezik.Bármi is jelent meg a HM honlapján 2003-ban, a Gépjárműprogram iroda döntnökei úgy ítélték meg a HUMMER-ről, hogy az szr, és drága (ezt pl. nekem is mondták ők)! Most lehetne a Gés Mercikről is beszélni de mondjuk ne bántsuk, mert berántotta a RÁBÁT az újbóli sorozatgyártásba, és ismét lett piaca a gyárnak. Bizonyára tudjátok a RÁBA H- sorozat fejlesztése is az 1980(!)-as évek közepén kezdődött. Tehát hány évtizede? A Komondor a BTR-eket váltja. Jó. A biciklivel is lehet menni, meg a hajóval is. Ennyi közös van a két járműben is. Volt itt Szöcske is valamikor, aztán az sem ugrált tovább! Nem vagyok pesszimista, sőt jó lenne ha a Komondor megszületne, beválna és rendszeresítésre kerülne, de...várjuk ki a végét. | |||||
romeo | Adatlap | 17398 | 2011. január 12. 17:08 | ![]() | |
Érdekes lesz a KOMONDOR háromtengelyű változata. | |||||
romeo | Adatlap | 17397 | 2011. január 12. 16:49 | ![]() | |
2003-ban a HM elképzelés az volt, hogy a BMP-t Dingo vagy Humwee fogja váltani. Ez akkor meg is jelent a HM honlapján! | |||||
Murmuc | Adatlap | 17396 | 2011. január 12. 16:47 | ![]() | |
Üdv Mindenkinek! Mik most az aktuális kritériumok a páncélozott szállítójárművekkel szemben? A PSZH-2 továbbfejlesztése nem lenne aktuális? | |||||
gaunt | Adatlap | 17395 | 2011. január 12. 16:47 | ![]() | |
Tök jó dolog, hogy van hazai fejlesztésű jármű, de ha ez fogja váltani a BTR-80-asokat, akkor nagyon nagy baj van. | |||||
sempi | Adatlap | 17394 | 2011. január 12. 16:07 | ![]() | |
Én lelkesedtem a Maz KraZ Kamaz fórumon:) egyébként az alvázkialakítás alapján nekem MRAP-nek tűnik, de nem úszóképesnek. Toronyfegyverzetnek is van helye, 12,7-esnek vagy akár páncéltörőnek. További okfejtést nem tudok mondani a kép alapján:) | |||||
romeo | Adatlap | 17393 | 2011. január 12. 15:54 | ![]() | |
Most mi van? Nem tapasztalom valahogy a lelkesedést. Gondoljatok csak bele 35 év után ismet van magyar fejlesztésű páncélozott szállító jármű! | |||||
romeo | Adatlap | 17392 | 2011. január 12. 15:37 | ![]() | |
A szovjet időkből itt maradt és a 80-as évek technikai színvonalát képviselő gyalogsági harcjárműveket legkésőbb négy év múlva - a tervezett üzemidő lejárta miatt - kivonják a honvédség rendszeréből. Ezért szükségessé vált a Magyar Honvédség nemzeti védelmi és szövetségesi feladatainak ellátását biztosító könnyűpáncél védettségű harcjármű család kifejlesztése. hvg.hu/Tudomany/20110111_atom_vegyi_felderito_terepjaro_komondor | |||||
romeo | Adatlap | 17391 | 2011. január 12. 15:17 | ![]() | |
Elmélkedjünk egy kicsit a lehetséges fegyverzeten: ennek a járműnek a tetejére el lehet képzelni 7,62mm és 12,7mm géppuskát (akár toronyban is), 40mm automata gránátvetőt vagy irányított páncéltörő rakétát. Egy biztos, a BTR-80A 30mm gépágyújához hasonló eszközzel valószínűleg nem fog rendelkezni. Ez a jármű tökéletesen megfelel az "könnyűlovész" koncepciónak... Üdv! | |||||
páncélos | Adatlap | 17390 | 2011. január 12. 15:10 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 17389 | 2011. január 12. 15:07 | ![]() | |
Ez a fajta jármű most trendi... | |||||
páncélos | Adatlap | 17388 | 2011. január 12. 15:04 | ![]() | |
Jó hogy nem egy IFA, vagy egy ZUK. Bár, ha így haladunk, akkor újra jönnek a lovak... | |||||
romeo | Adatlap | 17387 | 2011. január 12. 14:29 | ![]() | |
Lehet, hogy ez fogja váltani a BTR-80-at? Üdv! Atom-, biológiai és vegyi felderítő terepjáró fejlesztésébe kezdett egy magyar cég, amely ehhez a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség pályázatán 150 millió forint támogatást nyert el - értesült a Havaria Press. A több mint 90 éve alapított magyar tulajdonú cég, a Gamma Műszaki Zrt. a XXI. század technológiai fejlesztéseit is felhasználva tervezte meg a nemcsak katonai, de a katasztrófavédelem igényeit is kielégítő korszerű járművet. A komplex sugárfelderítő-rendszert magyar fejlesztésű és gyártású terepjáró járműbe integrálják. A Komondor névre keresztelt, moduláris ballisztikai védelemmel is felvértezett robosztus terepjáró védelmi szintjét, képességeit a majdani megrendelő igényei szerint választhatja ki. A szovjet időkből itt maradt és a 80-as évek technikai színvonalát képviselő gyalogsági harcjárműveket legkésőbb négy év múlva - a tervezett üzemidő lejárta miatt - kivonják a honvédség rendszeréből. Ezért szükségessé vált a Magyar Honvédség nemzeti védelmi és szövetségesi feladatainak ellátását biztosító könnyűpáncél védettségű harcjármű család kifejlesztése. A többféle változatban tervezett páncélozott jármű kialakítása révén könnyen alkalmazható speciális polgári és rendvédelmi feladatok ellátására is. A közel 15 tonnás, két- vagy háromtengelyes változatban készülő jármű gyártása - a motor kivételével - Magyarországon, magyar munkaerővel valósul meg. A hazai igények kielégítésén túl lehetővé válik exportigények kielégítése is. A Respirátor Zrt. több magyar cég részvételével kezdte meg gyártani a majdani járműcsalád első darabjait. Ennek első típusváltozatát fejleszti a Gamma Zrt., de a két cég készen áll a további fejlesztés során a magyar gyártó- és szolgáltatóipar más szereplőit is - kiemelten a magyar védelmi ipar gyártóit - összefogni és bevonni a programba. forum.index.hu/Article/viewArticle | |||||
Mickey | Adatlap | 17386 | 2011. január 11. 17:30 | ![]() | |
Köszi juge75!:) kipróbálom, remélem sikerül | |||||
romeo | Adatlap | 17385 | 2011. január 11. 12:56 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 17384 | 2011. január 11. 12:42 | ![]() | |
Mickey | Adatlap | 17383 | 2011. január 11. 12:11 | ![]() | |
Szia juge75! A kerekeket mivel festetted be és hogyan? Köszi | |||||
páncélos | Adatlap | 17382 | 2011. január 11. 10:56 | ![]() | |
A BM-21 leváltása, már a 80-as évek legvégén felmerült, a rendszerváltás pedig ezt megerősítette, mondván sorozatvető (nehéz) fegyverre nincs szükség. Akkor még élt egy olyan gondolat, hogy korszerűbbel kiváltani (Uragan, vagy hasonló, saját átalakítás, a meglévő ZiL-135 alvázra, vagy másra). Majd jött a végleges leépítés, ami valóban 2004. nem csak ennél a fegyvernél. | |||||
romeo | Adatlap | 17381 | 2011. január 11. 09:04 | ![]() | |
Üdv Páncélos! "Szó nem volt, a 90-es évek elején környezetszennyezésről, a kivonás szempontjaként." De a BM-21-et 2004-ben vonták ki, a pécsi vegyes tüzérezred felszámolásávál egyidejűleg. | |||||
páncélos | Adatlap | 17380 | 2011. január 11. 08:06 | ![]() | |
Romeo! Ezt te sem gondoltad komolyan? (((hogy az URAl-375D környezetszennyező))) A benzines ZiL, vagy a MIG-ek azok nem, igaz? Elsődleges szempont a járműváltás volt. Szó nem volt, a 90-es évek elején környezetszennyezésről, a kivonás szempontjaként. A benzines járművek dízelre történő átállítása volt a szempont. Érdekes, hogy a BRDM azóta is él, a kis benzines GAZ motorjával. Amikor a ZiL-135 alvázon szállított Lunák kikerültek a rendszerből, az volt a terv, hogy az Uragan példájára átépítik. Csak azt nem tudom, hová lett az a sok ZiL-135-ös jármű, mert kettő múzeumi célból megmaradt, abból egy Kecelen, és a többi? | |||||
juge75 | Adatlap | 17379 | 2011. január 10. 22:14 | ![]() | |
Egyenlőre nem. | |||||
Freddy | Adatlap | 17378 | 2011. január 10. 22:13 | ![]() | |
És beavatsz minket is? :) | |||||
juge75 | Adatlap | 17377 | 2011. január 10. 22:10 | ![]() | |
Freddy | Adatlap | 17376 | 2011. január 10. 21:26 | ![]() | |
Itt a zsámbéki oldala, nagyon le van kopva a szám, de talán egy hármas és/vagy egy nyolcas látszik. Saját képem. | |||||
romeo | Adatlap | 17375 | 2011. január 10. 20:56 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 17374 | 2011. január 10. 18:45 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 17373 | 2011. január 10. 17:44 | ![]() | |
Murmuc | Adatlap | 17372 | 2011. január 10. 09:30 | ![]() | |
SA-9. Régi szép idők, amikor még lőttünk is vele! :) | |||||
juge75 | Adatlap | 17371 | 2011. január 10. 09:04 | ![]() | |
Az elöl lévő sárvédő, bár tartozék, nem volt mindig felszerelve. A 4 járműből a 811 Kecelen, a 821 a Bólyain, most a Petőfi laktanyában, a harmadik Zsámbékon (száma nem ismert, de majd kiderítem), a negyedik talán a Haditechnikai Kutató Intézetnél? | |||||
juge75 | Adatlap | 17370 | 2011. január 10. 08:53 | ![]() | |
A 811 volt a parancsnoki gép a négyből. Ezen van csak a speciális antenna rendszer (360 fokban körkörösen telepítve), ez a NATO frekvenciákat figyelte, így passzívan figyelmeztetett a közeledő légi célra. | |||||
páncélos | Adatlap | 17369 | 2011. január 10. 08:46 | ![]() | |
Pár jó kép Kazak technikáról: www.flickr.com/photos/16498755@N07/with/5161027172/ | |||||
romeo | Adatlap | 17368 | 2011. január 9. 19:19 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 17367 | 2011. január 9. 14:03 | ![]() | |
Jó kérdés, de valszeg igen. | |||||
Freddy | Adatlap | 17366 | 2011. január 9. 13:51 | ![]() | |
Köszönöm, közben ezt a képet is megtaláltam a gyűjteményben. Vajon a tornyon is a négyjegyű szám látszik? | |||||
romeo | Adatlap | 17365 | 2011. január 9. 13:19 | ![]() | |
Ezen a képen a Magyar Néphadsereg SzNAR-10-se látható Várpalotán, remélem a számozás tetszeni fog. fotó: Excessor | |||||
romeo | Adatlap | 17364 | 2011. január 9. 13:05 | ![]() | |
Freddy | Adatlap | 17363 | 2011. január 9. 12:10 | ![]() | |
Tényleg, erről a cuccról van valakinek jó képe? Nekem vagy kettő van, de egyiken se látszik felségjel, vagy egyéb jelzés. Vagy lehet, hogy nem is használnak rajtuk? | |||||
romeo | Adatlap | 17362 | 2011. január 9. 11:58 | ![]() | |
Üdv Jimbow! A sima nem volt rendszerben, de a "pici tornyos" MT-LB alvázon még mindig rendszerben van a SzNAR-10 mozgócél-felderítő lokátorállomás a Klapka György Lovészdandár Harci Támogató Zászlóaljnál, 2 db mennyiségben. | |||||
Jimbow | Adatlap | 17361 | 2011. január 9. 11:40 | ![]() | |
Sziasztok! Nálunk a sima MT-LB volt valaha hadrendben? Az, amelyiknek az elején a pici torony van. Köszi, üdv! | |||||
pilu | Adatlap | 17360 | 2011. január 8. 11:53 | ![]() | |
OK! Megnyugodtam! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |