/ Fórumok /

Szovjet/orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
romeo 17435 2011. január 13. 22:15
Válasz erre
canga 17434 2011. január 13. 22:11
Válasz erre
Komondor Iveco lesz a motorja. Rába a hídja és még 13 magyar cég vesz részt a fejl.ben.
Az MRAP-nek is Győrben gyártják a hátsóhídját.
A 3 tengelyes lesz 13 tonna a többi csak 8
sulyid 17433 2011. január 13. 21:19
Válasz erre
Valakinek nincsenek infói az 56-os magyar t34-esekről és arról hogy milyen eredményeket értek el? Lőttek 1 kis szovjet tankokat illetve fordítva szovjetek ütöttek-e ki magyarokat?
törzsbusz 17432 2011. január 13. 20:09
Válasz erre
No ismét: ez megint csak - tartalmilag ua. mint a HVG cikke. A HAVARIAPRESS nyomta ki mindenhová. Szerintem a teljesen hiteles infó majd a HM közleménye lesz. Egyenlőre ez még nem HM megrendelés- szerintem.
romeo 17431 2011. január 13. 14:30
Válasz erre
Üdv!
A KOMONDOR vs BTR-80 témához:
A jelenleg hadrendben álló, a 80-as évek szovjet technikai színvonalát képviselő BTR gyalogsági harcjárműveket 2016-ban ki kell vonni a honvédség rendszeréből, mert lejár szolgálati idejük. Ezért vált szükségessé a Magyar Honvédség nemzeti védelmi és szövetségesi feladatainak ellátását biztosító könnyű páncél-védettségű harcjármű család kifejlesztése. A többféle változatban tervezett páncélozott jármű kialakítása révén könnyen alkalmazható különleges polgári és rendvédelmi feladatok ellátására is.

Ma találtam itt: www.nepszava.hu/articles/article.php
páncélos 17430 2011. január 13. 08:33
Válasz erre
1990-ben lett rendszerbe állítva, és 152. Az utolsó VSZ beszerzés volt, a helyszín valós.
romeo 17429 2011. január 12. 23:15
Válasz erre
Üdv Freddy!
Én úgy tudom, hogy már 1988-ban kaptunk 150 db BTR-80-ast (Hódmezővásárhely), és ekkor még szovjet idők voltak :)
Maz 17428 2011. január 12. 22:51
Válasz erre
>Jól látom, hogy a Tigr-nek BTR80-as kerekei vannak?

BTR-80=GAZ-5903 Tigr=GAZ-2975
Az oroszok meg szerették az építőszekrény elvet.
:-)
Freddy 17427 2011. január 12. 22:38
Válasz erre
Exportra egyébként nem tudom, hogy mennyi esély van, minden Regimentben a hírek rovatban van 2-3 új MRAP-típus, szóval telített a piac.

A Rába, ha beszáll, gondolom, futóművet fog gyártani hozzá, ők leginkább abban utaznak, nemzetközi hírű beszállítóként.

Egyébként végülis valahol logikus fegyvert fejleszteni: a gazdaságot húzza, a hadseregnek úgyis kell, az új munkahely meg mindig öröm (egymillió új munkahely kell a kormány szerint, ugyebár).

Jól látom, hogy a Tigr-nek BTR80-as kerekei vannak?
sempi 17426 2011. január 12. 22:11
Válasz erre
Szerintem a BRDM-et akarják ezzel leváltani.
A BTR-80 -ast biztos nem, az adja a honvédség gerincét, és egy ekkora feladatot ellátó sorozattal gondolom semelyik magyar gyártó(és megrendelő) nem számol.
Freddy 17425 2011. január 12. 21:53
Válasz erre
De egyébként honnan veszitek, hogy a BTR-eket fogja leváltani? Azt írják, hogy a szovjet időkből itt maradt cuccokat. A BTR-eket már a rendszerváltás után kaptuk, az államadósság fejében, nem?
romeo 17424 2011. január 12. 20:00
Válasz erre
Maz 17423 2011. január 12. 19:56
Válasz erre
Akkor tegyünk még hozzá pár infót.
Mivel tudtommal olvasod a Magyar Honvédség megsemmisült topikot az indexen merem említeni az egyik hozzászólást, ami szerint azért is kaptuk most a MAXXPRO-kat, mert MRAP helyett kezdenek MATV-re áttérni, mivel előbbiek az iraki viszonylag jó minőségi utakon jók voltak, de Afganisztánban már gondok vannak a terepjáró képességükkel.
Ami engem kikészített, hogy iszonyat magasak, szakszóval élve billegálisak :-)
ddk466 17422 2011. január 12. 19:51
Válasz erre
helo

Azért kérdeztem mert vettem egy btr 60 ast Icmben 1/72 és egy btr 80 ast trumpeterben 1/72 (még nem érkezet meg a csomag) és attol félek hogy méretben különböznek igy egy diorámán nem tudom öket használni és ezért kérdeztem hogy a valoságban is volt-e köztük különbség !
unicellular 17421 2011. január 12. 19:35
Válasz erre
ba12_
ba12_
btr80_3
btr80_3

Hali!
A BTR-80APC nevében az APC nem a típusa, azt jelenti Armoured Personnel Carrier.
A két mellékelt képről tudsz nézni méretet, bár nem tudom ez miért fontos.
ddk466 17420 2011. január 12. 19:18
Válasz erre
Üdv Mindenkinek!

Azt szeretném meg kérdezni hogy a valoságban a BTR-60P és a BTR-80APC méretben különböznek-e, és hogy idörendben nem kölünböznek-e? Mert egy dion akkarom öket használni!
törzsbusz 17419 2011. január 12. 19:06
Válasz erre
De ezt már tudjuk. Tehát nem a Magyar Honvédség
törzsbusz 17418 2011. január 12. 19:05
Válasz erre
A MAXXPRO-ról itt:
http://www.defenseindustrydaily.com/more-mraps-1200-maxxpro-mpvs-from-navistar-03344/
romeo 17417 2011. január 12. 19:04
Válasz erre
Atom-, biológiai és vegyi felderítő terepjáró fejlesztésébe kezdett egy magyar cég, amely ehhez a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség pályázatán 150 millió forint támogatást nyert el - értesült a Havaria Press.
törzsbusz 17416 2011. január 12. 19:01
Válasz erre
Csak majd ezt ne mondják Afganisztánban.
törzsbusz 17415 2011. január 12. 18:59
Válasz erre
Ja. Adott hozzá csarnokot.

Az egészben a legstabilabb legfrappánsabb és legszebb maga az elnevezés: KOMONDOR. És milyen jó lenne ha büszkén mondhatnánk, hogy sikerült, magyar tartalommal megtöltve. De mondom, várjuk ki a végét. Egyébként minimálisan a páncéllemez sem magyar mert nincs. Legfeljebb a csehektől.
romeo 17414 2011. január 12. 18:51
Válasz erre
A Currus is be fog kapcsolódni a KOMONDOR programba :)
romeo 17413 2011. január 12. 18:45
Válasz erre
Esetleg vélemény a Komondorról? :)
punyam97 17412 2011. január 12. 18:44
Válasz erre
cső mindenkinek!
romeo 17411 2011. január 12. 18:44
Válasz erre
A súllyal kapcsolatban Maz-nak igaza van, most néztem utána, még a szuperaknabiztos MAXXPRO is csak 15,5 t.
sempi 17410 2011. január 12. 18:40
Válasz erre
Új alvázat biztosan kell hozzá fejleszteni, mert az alja v (néha gyémántnak is mondják) formájú, ezért szerintem MRAP lesz, ahoz pedig moduláris alváz kell, ha jóltudom.
törzsbusz 17409 2011. január 12. 18:32
Válasz erre
Lehet,hogy már úgy nem biznisz,ha a RÁBA is benne lenne. Valamilyen szinten egyébként benne van, de ő nem fejleszt.
törzsbusz 17408 2011. január 12. 18:31
Válasz erre
Igy van Maz barátom!

Pláne, ha mondjuk.. csak a feltételezés kedvéért egy 250 pacis sima szívó D motor akarja küldeni a Komondort.

Milyen meglepő lenne,ha a RÁBA vegyvédelmi cuccokat akarna gyártani. A mai világban minden elképzelhető. Még az is,hogy a Komondor létrejön.
Maz 17407 2011. január 12. 18:22
Válasz erre
>Most mi van? Nem tapasztalom valahogy a lelkesedést.

Majd a 10. átadott példány után kedvező csapattapasztalatok esetén belelkesülök.
Addig eleve egy 2 tengelyes terepjáróhoz túl nehéznek, otrombának tartom. 15 tonna két tengelyre? Az URAL kb 13 tonna rakottan 3 tengelyre. A talaj nyírószilárdsága nem fog meghatódni a szép nevétől.

Aki az indexen berakta a hírt annak idején ott lelkesült a FUG-jával Mátyásföldön az Ikarus újraindításakor (Muhaha, csak úgy hemzsegnek azóta :-( ). Na kb annyi értemét látom a lelkesedésnek most is.
romeo 17406 2011. január 12. 18:19
Válasz erre
A RÁBÁT mindenesetre be kellene vonni a KOMONDOR gyártásába.
romeo 17405 2011. január 12. 18:16
Válasz erre
Az hogy a Respirátor és a Gamma állt elő a Komondorral, legalább annyira furcsa, mint ha a RÁBA állt volna elő egy vegyivédelmi ruházattal :))
romeo 17404 2011. január 12. 18:14
Válasz erre
ddk466 17402 2011. január 12. 17:37
Válasz erre
Üdv Mindenkinek!

Azt szeretném meg kérdezni hogy a valoságban a BTR-60P és a BTR-80APC méretben különböznek-e, és hogy idörendben nem kölünböznek-e? Mert egy dion akkarom öket használni!
romeo 17401 2011. január 12. 17:24
Válasz erre
KOMONDOR
KOMONDOR
image.aspx
image.aspx

A számítógépes ábra alapján egy kicsit orosz TIGER beütésű...
törzsbusz 17400 2011. január 12. 17:18
Válasz erre
Ja, egyébként Rába alváz, főegységek. A motort nem mondom meg.
törzsbusz 17399 2011. január 12. 17:13
Válasz erre
Miből fejlesztenénk tovább? Mi volt a PSZH -2? Előbb a PSZH-2 -t kellett volna kifejleszteni.
A HMK-ban megfogalmazták az ilyen páncélozott járművel szembeni elvárásokat, vélhetően ez alapján fejlesztenek. Mély keresztmetszetű kutatás-fejlesztés bő két évtizede nem folyik az MH háza tájékán. Egy a Komondorhoz hasonló jármű fejlesztésébe még a RÁBA sem kezdett bele, holott sok évtizedes, katonai rendeltetésű terepjáró jármű fejlesztési és gyártási kultúrával rendelkezik.Bármi is jelent meg a HM honlapján 2003-ban, a Gépjárműprogram iroda döntnökei úgy ítélték meg a HUMMER-ről, hogy az szr, és drága (ezt pl. nekem is mondták ők)! Most lehetne a Gés Mercikről is beszélni de mondjuk ne bántsuk, mert berántotta a RÁBÁT az újbóli sorozatgyártásba, és ismét lett piaca a gyárnak. Bizonyára tudjátok a RÁBA H- sorozat fejlesztése is az 1980(!)-as évek közepén kezdődött. Tehát hány évtizede? A Komondor a BTR-eket váltja. Jó. A biciklivel is lehet menni, meg a hajóval is. Ennyi közös van a két járműben is. Volt itt Szöcske is valamikor, aztán az sem ugrált tovább! Nem vagyok pesszimista, sőt jó lenne ha a Komondor megszületne, beválna és rendszeresítésre kerülne, de...várjuk ki a végét.
romeo 17398 2011. január 12. 17:08
Válasz erre
Érdekes lesz a KOMONDOR háromtengelyű változata.
romeo 17397 2011. január 12. 16:49
Válasz erre
2003-ban a HM elképzelés az volt, hogy a BMP-t Dingo vagy Humwee fogja váltani.
Ez akkor meg is jelent a HM honlapján!
Murmuc 17396 2011. január 12. 16:47
Válasz erre
Üdv Mindenkinek!
Mik most az aktuális kritériumok a páncélozott szállítójárművekkel szemben?
A PSZH-2 továbbfejlesztése nem lenne aktuális?
gaunt 17395 2011. január 12. 16:47
Válasz erre
Tök jó dolog, hogy van hazai fejlesztésű jármű, de ha ez fogja váltani a BTR-80-asokat, akkor nagyon nagy baj van.
sempi 17394 2011. január 12. 16:07
Válasz erre
Én lelkesedtem a Maz KraZ Kamaz fórumon:)
egyébként az alvázkialakítás alapján nekem MRAP-nek tűnik, de nem úszóképesnek.
Toronyfegyverzetnek is van helye, 12,7-esnek vagy akár páncéltörőnek.
További okfejtést nem tudok mondani a kép alapján:)
romeo 17393 2011. január 12. 15:54
Válasz erre
Most mi van? Nem tapasztalom valahogy a lelkesedést. Gondoljatok csak bele 35 év után ismet van magyar fejlesztésű páncélozott szállító jármű!
romeo 17392 2011. január 12. 15:37
Válasz erre
A szovjet időkből itt maradt és a 80-as évek technikai színvonalát képviselő gyalogsági harcjárműveket legkésőbb négy év múlva - a tervezett üzemidő lejárta miatt - kivonják a honvédség rendszeréből. Ezért szükségessé vált a Magyar Honvédség nemzeti védelmi és szövetségesi feladatainak ellátását biztosító könnyűpáncél védettségű harcjármű család kifejlesztése.

hvg.hu/Tudomany/20110111_atom_vegyi_felderito_terepjaro_komondor
romeo 17391 2011. január 12. 15:17
Válasz erre
KOMONDOR
KOMONDOR

Elmélkedjünk egy kicsit a lehetséges fegyverzeten:
ennek a járműnek a tetejére el lehet képzelni 7,62mm és 12,7mm géppuskát (akár toronyban is), 40mm automata gránátvetőt vagy irányított páncéltörő rakétát.
Egy biztos, a BTR-80A 30mm gépágyújához hasonló eszközzel valószínűleg nem fog rendelkezni. Ez a jármű tökéletesen megfelel az "könnyűlovész" koncepciónak...
Üdv!
páncélos 17390 2011. január 12. 15:10
Válasz erre
Lehet, hogy trendi, de mire jó?
Ne válaszolj...
romeo 17389 2011. január 12. 15:07
Válasz erre
páncélos 17388 2011. január 12. 15:04
Válasz erre
Jó hogy nem egy IFA, vagy egy ZUK.
Bár, ha így haladunk, akkor újra jönnek a lovak...
romeo 17387 2011. január 12. 14:29
Válasz erre
KOMONDOR
KOMONDOR

Lehet, hogy ez fogja váltani a BTR-80-at?

Üdv!
Atom-, biológiai és vegyi felderítő terepjáró fejlesztésébe kezdett egy magyar cég, amely ehhez a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség pályázatán 150 millió forint támogatást nyert el - értesült a Havaria Press.

A több mint 90 éve alapított magyar tulajdonú cég, a Gamma Műszaki Zrt. a XXI. század technológiai fejlesztéseit is felhasználva tervezte meg a nemcsak katonai, de a katasztrófavédelem igényeit is kielégítő korszerű járművet. A komplex sugárfelderítő-rendszert magyar fejlesztésű és gyártású terepjáró járműbe integrálják.

A Komondor névre keresztelt, moduláris ballisztikai védelemmel is felvértezett robosztus terepjáró védelmi szintjét, képességeit a majdani megrendelő igényei szerint választhatja ki. A szovjet időkből itt maradt és a 80-as évek technikai színvonalát képviselő gyalogsági harcjárműveket legkésőbb négy év múlva - a tervezett üzemidő lejárta miatt - kivonják a honvédség rendszeréből. Ezért szükségessé vált a Magyar Honvédség nemzeti védelmi és szövetségesi feladatainak ellátását biztosító könnyűpáncél védettségű harcjármű család kifejlesztése.

A többféle változatban tervezett páncélozott jármű kialakítása révén könnyen alkalmazható speciális polgári és rendvédelmi feladatok ellátására is. A közel 15 tonnás, két- vagy háromtengelyes változatban készülő jármű gyártása - a motor kivételével - Magyarországon, magyar munkaerővel valósul meg. A hazai igények kielégítésén túl lehetővé válik exportigények kielégítése is.

A Respirátor Zrt. több magyar cég részvételével kezdte meg gyártani a majdani járműcsalád első darabjait. Ennek első típusváltozatát fejleszti a Gamma Zrt., de a két cég készen áll a további fejlesztés során a magyar gyártó- és szolgáltatóipar más szereplőit is - kiemelten a magyar védelmi ipar gyártóit - összefogni és bevonni a programba.
forum.index.hu/Article/viewArticle
Mickey 17386 2011. január 11. 17:30
Válasz erre
Köszi juge75!:) kipróbálom, remélem sikerül
romeo 17385 2011. január 11. 12:56
Válasz erre
nyílt nap ZMNE
nyílt nap ZMNE

Üdv!
portal.zmne.hu/portal/page
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.