/ Fórumok /

Szovjet/orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
Freddy 17425 2011. január 12. 21:53
Válasz erre
De egyébként honnan veszitek, hogy a BTR-eket fogja leváltani? Azt írják, hogy a szovjet időkből itt maradt cuccokat. A BTR-eket már a rendszerváltás után kaptuk, az államadósság fejében, nem?
romeo 17424 2011. január 12. 20:00
Válasz erre
Maz 17423 2011. január 12. 19:56
Válasz erre
Akkor tegyünk még hozzá pár infót.
Mivel tudtommal olvasod a Magyar Honvédség megsemmisült topikot az indexen merem említeni az egyik hozzászólást, ami szerint azért is kaptuk most a MAXXPRO-kat, mert MRAP helyett kezdenek MATV-re áttérni, mivel előbbiek az iraki viszonylag jó minőségi utakon jók voltak, de Afganisztánban már gondok vannak a terepjáró képességükkel.
Ami engem kikészített, hogy iszonyat magasak, szakszóval élve billegálisak :-)
ddk466 17422 2011. január 12. 19:51
Válasz erre
helo

Azért kérdeztem mert vettem egy btr 60 ast Icmben 1/72 és egy btr 80 ast trumpeterben 1/72 (még nem érkezet meg a csomag) és attol félek hogy méretben különböznek igy egy diorámán nem tudom öket használni és ezért kérdeztem hogy a valoságban is volt-e köztük különbség !
unicellular 17421 2011. január 12. 19:35
Válasz erre
ba12_
ba12_
btr80_3
btr80_3

Hali!
A BTR-80APC nevében az APC nem a típusa, azt jelenti Armoured Personnel Carrier.
A két mellékelt képről tudsz nézni méretet, bár nem tudom ez miért fontos.
ddk466 17420 2011. január 12. 19:18
Válasz erre
Üdv Mindenkinek!

Azt szeretném meg kérdezni hogy a valoságban a BTR-60P és a BTR-80APC méretben különböznek-e, és hogy idörendben nem kölünböznek-e? Mert egy dion akkarom öket használni!
törzsbusz 17419 2011. január 12. 19:06
Válasz erre
De ezt már tudjuk. Tehát nem a Magyar Honvédség
törzsbusz 17418 2011. január 12. 19:05
Válasz erre
A MAXXPRO-ról itt:
http://www.defenseindustrydaily.com/more-mraps-1200-maxxpro-mpvs-from-navistar-03344/
romeo 17417 2011. január 12. 19:04
Válasz erre
Atom-, biológiai és vegyi felderítő terepjáró fejlesztésébe kezdett egy magyar cég, amely ehhez a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség pályázatán 150 millió forint támogatást nyert el - értesült a Havaria Press.
törzsbusz 17416 2011. január 12. 19:01
Válasz erre
Csak majd ezt ne mondják Afganisztánban.
törzsbusz 17415 2011. január 12. 18:59
Válasz erre
Ja. Adott hozzá csarnokot.

Az egészben a legstabilabb legfrappánsabb és legszebb maga az elnevezés: KOMONDOR. És milyen jó lenne ha büszkén mondhatnánk, hogy sikerült, magyar tartalommal megtöltve. De mondom, várjuk ki a végét. Egyébként minimálisan a páncéllemez sem magyar mert nincs. Legfeljebb a csehektől.
romeo 17414 2011. január 12. 18:51
Válasz erre
A Currus is be fog kapcsolódni a KOMONDOR programba :)
romeo 17413 2011. január 12. 18:45
Válasz erre
Esetleg vélemény a Komondorról? :)
punyam97 17412 2011. január 12. 18:44
Válasz erre
cső mindenkinek!
romeo 17411 2011. január 12. 18:44
Válasz erre
A súllyal kapcsolatban Maz-nak igaza van, most néztem utána, még a szuperaknabiztos MAXXPRO is csak 15,5 t.
sempi 17410 2011. január 12. 18:40
Válasz erre
Új alvázat biztosan kell hozzá fejleszteni, mert az alja v (néha gyémántnak is mondják) formájú, ezért szerintem MRAP lesz, ahoz pedig moduláris alváz kell, ha jóltudom.
törzsbusz 17409 2011. január 12. 18:32
Válasz erre
Lehet,hogy már úgy nem biznisz,ha a RÁBA is benne lenne. Valamilyen szinten egyébként benne van, de ő nem fejleszt.
törzsbusz 17408 2011. január 12. 18:31
Válasz erre
Igy van Maz barátom!

Pláne, ha mondjuk.. csak a feltételezés kedvéért egy 250 pacis sima szívó D motor akarja küldeni a Komondort.

Milyen meglepő lenne,ha a RÁBA vegyvédelmi cuccokat akarna gyártani. A mai világban minden elképzelhető. Még az is,hogy a Komondor létrejön.
Maz 17407 2011. január 12. 18:22
Válasz erre
>Most mi van? Nem tapasztalom valahogy a lelkesedést.

Majd a 10. átadott példány után kedvező csapattapasztalatok esetén belelkesülök.
Addig eleve egy 2 tengelyes terepjáróhoz túl nehéznek, otrombának tartom. 15 tonna két tengelyre? Az URAL kb 13 tonna rakottan 3 tengelyre. A talaj nyírószilárdsága nem fog meghatódni a szép nevétől.

Aki az indexen berakta a hírt annak idején ott lelkesült a FUG-jával Mátyásföldön az Ikarus újraindításakor (Muhaha, csak úgy hemzsegnek azóta :-( ). Na kb annyi értemét látom a lelkesedésnek most is.
romeo 17406 2011. január 12. 18:19
Válasz erre
A RÁBÁT mindenesetre be kellene vonni a KOMONDOR gyártásába.
romeo 17405 2011. január 12. 18:16
Válasz erre
Az hogy a Respirátor és a Gamma állt elő a Komondorral, legalább annyira furcsa, mint ha a RÁBA állt volna elő egy vegyivédelmi ruházattal :))
romeo 17404 2011. január 12. 18:14
Válasz erre
ddk466 17402 2011. január 12. 17:37
Válasz erre
Üdv Mindenkinek!

Azt szeretném meg kérdezni hogy a valoságban a BTR-60P és a BTR-80APC méretben különböznek-e, és hogy idörendben nem kölünböznek-e? Mert egy dion akkarom öket használni!
romeo 17401 2011. január 12. 17:24
Válasz erre
KOMONDOR
KOMONDOR
image.aspx
image.aspx

A számítógépes ábra alapján egy kicsit orosz TIGER beütésű...
törzsbusz 17400 2011. január 12. 17:18
Válasz erre
Ja, egyébként Rába alváz, főegységek. A motort nem mondom meg.
törzsbusz 17399 2011. január 12. 17:13
Válasz erre
Miből fejlesztenénk tovább? Mi volt a PSZH -2? Előbb a PSZH-2 -t kellett volna kifejleszteni.
A HMK-ban megfogalmazták az ilyen páncélozott járművel szembeni elvárásokat, vélhetően ez alapján fejlesztenek. Mély keresztmetszetű kutatás-fejlesztés bő két évtizede nem folyik az MH háza tájékán. Egy a Komondorhoz hasonló jármű fejlesztésébe még a RÁBA sem kezdett bele, holott sok évtizedes, katonai rendeltetésű terepjáró jármű fejlesztési és gyártási kultúrával rendelkezik.Bármi is jelent meg a HM honlapján 2003-ban, a Gépjárműprogram iroda döntnökei úgy ítélték meg a HUMMER-ről, hogy az szr, és drága (ezt pl. nekem is mondták ők)! Most lehetne a Gés Mercikről is beszélni de mondjuk ne bántsuk, mert berántotta a RÁBÁT az újbóli sorozatgyártásba, és ismét lett piaca a gyárnak. Bizonyára tudjátok a RÁBA H- sorozat fejlesztése is az 1980(!)-as évek közepén kezdődött. Tehát hány évtizede? A Komondor a BTR-eket váltja. Jó. A biciklivel is lehet menni, meg a hajóval is. Ennyi közös van a két járműben is. Volt itt Szöcske is valamikor, aztán az sem ugrált tovább! Nem vagyok pesszimista, sőt jó lenne ha a Komondor megszületne, beválna és rendszeresítésre kerülne, de...várjuk ki a végét.
romeo 17398 2011. január 12. 17:08
Válasz erre
Érdekes lesz a KOMONDOR háromtengelyű változata.
romeo 17397 2011. január 12. 16:49
Válasz erre
2003-ban a HM elképzelés az volt, hogy a BMP-t Dingo vagy Humwee fogja váltani.
Ez akkor meg is jelent a HM honlapján!
Murmuc 17396 2011. január 12. 16:47
Válasz erre
Üdv Mindenkinek!
Mik most az aktuális kritériumok a páncélozott szállítójárművekkel szemben?
A PSZH-2 továbbfejlesztése nem lenne aktuális?
gaunt 17395 2011. január 12. 16:47
Válasz erre
Tök jó dolog, hogy van hazai fejlesztésű jármű, de ha ez fogja váltani a BTR-80-asokat, akkor nagyon nagy baj van.
sempi 17394 2011. január 12. 16:07
Válasz erre
Én lelkesedtem a Maz KraZ Kamaz fórumon:)
egyébként az alvázkialakítás alapján nekem MRAP-nek tűnik, de nem úszóképesnek.
Toronyfegyverzetnek is van helye, 12,7-esnek vagy akár páncéltörőnek.
További okfejtést nem tudok mondani a kép alapján:)
romeo 17393 2011. január 12. 15:54
Válasz erre
Most mi van? Nem tapasztalom valahogy a lelkesedést. Gondoljatok csak bele 35 év után ismet van magyar fejlesztésű páncélozott szállító jármű!
romeo 17392 2011. január 12. 15:37
Válasz erre
A szovjet időkből itt maradt és a 80-as évek technikai színvonalát képviselő gyalogsági harcjárműveket legkésőbb négy év múlva - a tervezett üzemidő lejárta miatt - kivonják a honvédség rendszeréből. Ezért szükségessé vált a Magyar Honvédség nemzeti védelmi és szövetségesi feladatainak ellátását biztosító könnyűpáncél védettségű harcjármű család kifejlesztése.

hvg.hu/Tudomany/20110111_atom_vegyi_felderito_terepjaro_komondor
romeo 17391 2011. január 12. 15:17
Válasz erre
KOMONDOR
KOMONDOR

Elmélkedjünk egy kicsit a lehetséges fegyverzeten:
ennek a járműnek a tetejére el lehet képzelni 7,62mm és 12,7mm géppuskát (akár toronyban is), 40mm automata gránátvetőt vagy irányított páncéltörő rakétát.
Egy biztos, a BTR-80A 30mm gépágyújához hasonló eszközzel valószínűleg nem fog rendelkezni. Ez a jármű tökéletesen megfelel az "könnyűlovész" koncepciónak...
Üdv!
páncélos 17390 2011. január 12. 15:10
Válasz erre
Lehet, hogy trendi, de mire jó?
Ne válaszolj...
romeo 17389 2011. január 12. 15:07
Válasz erre
páncélos 17388 2011. január 12. 15:04
Válasz erre
Jó hogy nem egy IFA, vagy egy ZUK.
Bár, ha így haladunk, akkor újra jönnek a lovak...
romeo 17387 2011. január 12. 14:29
Válasz erre
KOMONDOR
KOMONDOR

Lehet, hogy ez fogja váltani a BTR-80-at?

Üdv!
Atom-, biológiai és vegyi felderítő terepjáró fejlesztésébe kezdett egy magyar cég, amely ehhez a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség pályázatán 150 millió forint támogatást nyert el - értesült a Havaria Press.

A több mint 90 éve alapított magyar tulajdonú cég, a Gamma Műszaki Zrt. a XXI. század technológiai fejlesztéseit is felhasználva tervezte meg a nemcsak katonai, de a katasztrófavédelem igényeit is kielégítő korszerű járművet. A komplex sugárfelderítő-rendszert magyar fejlesztésű és gyártású terepjáró járműbe integrálják.

A Komondor névre keresztelt, moduláris ballisztikai védelemmel is felvértezett robosztus terepjáró védelmi szintjét, képességeit a majdani megrendelő igényei szerint választhatja ki. A szovjet időkből itt maradt és a 80-as évek technikai színvonalát képviselő gyalogsági harcjárműveket legkésőbb négy év múlva - a tervezett üzemidő lejárta miatt - kivonják a honvédség rendszeréből. Ezért szükségessé vált a Magyar Honvédség nemzeti védelmi és szövetségesi feladatainak ellátását biztosító könnyűpáncél védettségű harcjármű család kifejlesztése.

A többféle változatban tervezett páncélozott jármű kialakítása révén könnyen alkalmazható speciális polgári és rendvédelmi feladatok ellátására is. A közel 15 tonnás, két- vagy háromtengelyes változatban készülő jármű gyártása - a motor kivételével - Magyarországon, magyar munkaerővel valósul meg. A hazai igények kielégítésén túl lehetővé válik exportigények kielégítése is.

A Respirátor Zrt. több magyar cég részvételével kezdte meg gyártani a majdani járműcsalád első darabjait. Ennek első típusváltozatát fejleszti a Gamma Zrt., de a két cég készen áll a további fejlesztés során a magyar gyártó- és szolgáltatóipar más szereplőit is - kiemelten a magyar védelmi ipar gyártóit - összefogni és bevonni a programba.
forum.index.hu/Article/viewArticle
Mickey 17386 2011. január 11. 17:30
Válasz erre
Köszi juge75!:) kipróbálom, remélem sikerül
romeo 17385 2011. január 11. 12:56
Válasz erre
nyílt nap ZMNE
nyílt nap ZMNE

Üdv!
portal.zmne.hu/portal/page
juge75 17384 2011. január 11. 12:42
Válasz erre
Kép 324
Kép 324
Kép 325
Kép 325
Kép 329
Kép 329
Kép 330
Kép 330
Kép 331
Kép 331
Kép 332
Kép 332
Kép 335
Kép 335

Ez kevert szín, rózsaszínes por színt kevertem, majd lekorlátoztam a tűt, nehogy meg ugorjon hirtelen, így nagyon finoman, és alig ködölve fújtam meg a felületet.
Ettől olyan, minta homokos-poros (száraz por) úton ment volna végig.
Mickey 17383 2011. január 11. 12:11
Válasz erre
Szia juge75!
A kerekeket mivel festetted be és hogyan?
Köszi
páncélos 17382 2011. január 11. 10:56
Válasz erre
A BM-21 leváltása, már a 80-as évek legvégén felmerült, a rendszerváltás pedig ezt megerősítette, mondván sorozatvető (nehéz) fegyverre nincs szükség. Akkor még élt egy olyan gondolat, hogy korszerűbbel kiváltani (Uragan, vagy hasonló, saját átalakítás, a meglévő ZiL-135 alvázra, vagy másra). Majd jött a végleges leépítés, ami valóban 2004. nem csak ennél a fegyvernél.
romeo 17381 2011. január 11. 09:04
Válasz erre
Üdv Páncélos!
"Szó nem volt, a 90-es évek elején környezetszennyezésről, a kivonás szempontjaként."
De a BM-21-et 2004-ben vonták ki, a pécsi vegyes tüzérezred felszámolásávál egyidejűleg.
páncélos 17380 2011. január 11. 08:06
Válasz erre
Romeo!

Ezt te sem gondoltad komolyan?
(((hogy az URAl-375D környezetszennyező)))
A benzines ZiL, vagy a MIG-ek azok nem, igaz?
Elsődleges szempont a járműváltás volt. Szó nem volt, a 90-es évek elején környezetszennyezésről, a kivonás szempontjaként. A benzines járművek dízelre történő átállítása volt a szempont. Érdekes, hogy a BRDM azóta is él, a kis benzines GAZ motorjával.
Amikor a ZiL-135 alvázon szállított Lunák kikerültek a rendszerből, az volt a terv, hogy az Uragan példájára átépítik. Csak azt nem tudom, hová lett az a sok ZiL-135-ös jármű, mert kettő múzeumi célból megmaradt, abból egy Kecelen, és a többi?
juge75 17379 2011. január 10. 22:14
Válasz erre
Egyenlőre nem.
Freddy 17378 2011. január 10. 22:13
Válasz erre
juge75 17377 2011. január 10. 22:10
Válasz erre
Freddy 17376 2011. január 10. 21:26
Válasz erre
DSCF1077
DSCF1077

Itt a zsámbéki oldala, nagyon le van kopva a szám, de talán egy hármas és/vagy egy nyolcas látszik.
Saját képem.
romeo 17375 2011. január 10. 20:56
Válasz erre
BM-21
BM-21

Üdv!
A BM-21 sorozatvető kivonásának egyik érve úgy hangzott, hogy az URAl-375D környezetszennyező -akkora gond lett volna hadrendben hagyni pl. RÁBA H-18 alvázon :)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.