<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156. |
tray | Adatlap | 181634 | 2005. augusztus 22. 18:16 | ||
Kapitany | Adatlap | 181633 | 2005. augusztus 22. 16:57 | ||
Akkor ahogy olvastam a platón javítnál, szívesen meghallgatnám, mert még tudok rajta! Vrom reagáládos!! Kapitany | |||||
tray | Adatlap | 181632 | 2005. augusztus 22. 12:50 | ||
Na, ezek már egész jók (néhány apróságtól eltekintve). A koszolás tetszik, szerintem jól eltaláltad (kivéve a platót, de hagyjuk). (Egyébként falusi gyerek vagyok, néhányszor "utaztam" is pótkocsin, onnan vannak emlékeim.) A karcolások is elég meggyőzőek, és a kipufogó is sokkal jobb így. tray | |||||
Kapitany | Adatlap | 181631 | 2005. augusztus 22. 12:18 | ||
Na véleeemééényt% :) Kapitany | |||||
tray | Adatlap | 181630 | 2005. augusztus 22. 12:10 | ||
gluer! Nos, még három hetet kell várnod, akkor tudok részletesebben beszámolni a Revell kitjéről. Addig passz, passz, passz. Ja, óvva intelek az Italeri "régi" kitjeitől, vagyis azoktól, amik a régi ESCI márkájú kitek újra kiadása. Már két ilyet csináltam, és csak rosszat tudok mondani róluk. Lehet, hogy a hetvenes években ezek jók voltak, de ma már mások az elvárások. Üdv. tray | |||||
Kapitany | Adatlap | 181629 | 2005. augusztus 22. 11:33 | ||
A sarat v. rozsdát (:)) Mivel készítetted? lehetne rajta néhány kopás, meg átmoshattad volna- Egyszíű gépeknél az is nagyon jó, ha imitt- amott beledörzsölsz a felületbe sárga, vilizöl pasztellport, ami nagyon nagyon jól mutat, mint kopotttság, használtságot tükröz :) náam ez bejött Itt éppen a koszoltságot akartam kiemelni. Először átmostam, majd pasztellport dörzsöltem ide is, meg oda is :) Az alapszín olyan mint a torziós rugóknál a 2. képen az első ajtó a lakk áldozata lett. | |||||
Brúnó | Adatlap | 181628 | 2005. augusztus 22. 11:19 | ||
Elkészültem a BRDM-mel. Hiányzik róla a lámpa előtti gallyvédő, majd pótólom. A koszolása sajna nem úgy sikerült ahogy szerettem volna:( Nekem nagyon bejött, annak ellenére, hogy pontatlan, és nehéz összerakni. Szerintem nem ez lesz uccsó ACE amit megcsinálok. Brúnó | |||||
Kapitany | Adatlap | 181627 | 2005. augusztus 22. 10:35 | ||
Az Sd.Kfz. 11.-nek milyen volt a láncának, (nem a kapszkodógumija) a színe. A guminak az ágyának. Üdv. Kapitany | |||||
gluer | Adatlap | 181626 | 2005. augusztus 21. 19:12 | ||
szia pont ezt a Királytigrist néztem meg én is boltban, szépnek tűnt megnéztem az Italeri Királytigrisét is, annál az nem tetszett, hogy a lánctalp belső fele teljesen sima. Leginkabb a Revell két Tigrise érdekelne. Van minőségi különbség a két változat között? Nem a típusváltozat közti különbségre gondolok, hanem esetleg az egyik egy régi kitt újracsomagolása a másik meg új szerszám A Heller Tigrisét ismeri valaki? | |||||
Kapitany | Adatlap | 181625 | 2005. augusztus 21. 13:55 | ||
Értem... Én a belvárosi művészellátóban vásárolok, vagy egy papírbolban. A művészellátó a Kisfaludy utcában van, a váirágpiaci szélén, ott van egy képkeretes, meg galéria, annak a pincéjében van!lehet hülyeséget mondok, de a Patio utcája az. Vagy eggyel lejjebb. Kapitany Csak akkor higítsd, ha töményen ott szeretnéd hagyatni :) De nagyon bejön | |||||
Fodi | Adatlap | 181624 | 2005. augusztus 21. 13:39 | ||
Nekem is van jó pár PannoPasztell krétám, de még nem próbáltam higítóval keverni. Majd teszek pár próbát. Általában a Kazinczy utca végén lévő papírboltban veszem a cuccokat, ott van minden. | |||||
Kapitany | Adatlap | 181623 | 2005. augusztus 21. 13:03 | ||
A művészfesték nagyon jó választás... Én is azt használok általában. Én ezt égetett sziennával csináltam. Én ezt tartom a legjobbnak, mint rozsda. Ez speciel vízfesték :) Művész Pelikan vízfesték. Nagyapám hagyatéka számtalan régi művészolajfesték mellett. Nagyon jól lehet használni, kimondottan művészeknek van, nagyon finom a pigment rétege, és esetenként szebb hatást lehet elérni vele mint eg rendes festékkel. Ezt pedig egy kicsit átecseteltem reszelt szénnel. Elég folyákonyan viszem fel, szinte átmososm, hogy megüljön az élben, majd ahol jónak látom vékony ecsettel lefolyást készítek. De nagyon jól használható egy bionyos pasztellkréta, ne kérdezd melyik, Pannocolor, én azt szoktam használni, higítóban, vagy vízben felodlva, olyan mintha festék lenne, és nagyon jól lehet vele dolgozni, matt hatást ad neki. Van egy egész rúd, ha gondolod szívesen adok. :) Te melyik művészellátóban vásárolsz? Üdv.: Kapitany Már körvonalazódik bene a redelés, nemsokára jelentkezek nálad! :) | |||||
Fodi | Adatlap | 181622 | 2005. augusztus 21. 12:04 | ||
Kösz! Én a DSCN1315.jpg-re gondoltam, a motorháztető élén végigfutó rozsdára. A rozsdaszínt miből keverted ki? Én kétféle művészfestékből (világos okker, égetett szienna) és némi pirosból próbáltam, de valahogy nem jön össze. Érdekes techinka a "mindent összeragasztózós", de legalább jobban bírja a makett az esetleges baleseteket... :))) | |||||
Kapitany | Adatlap | 181621 | 2005. augusztus 21. 11:50 | ||
Ablak és a motorhát találkozásánál? :D Vagy az oldalán :)? Egyszerű mégis nagyszerű ;) Ragasztásnál oly slendrián voltam, hogy kifolyt :) Semmi titok, utána meg lefestettem rozsdával, majd feketével szárazecseteltem :) A sok mértékkel teli ragasztó a titka. Kapitany ;) | |||||
Fodi | Adatlap | 181620 | 2005. augusztus 21. 11:01 | ||
Kapitány! A motorháztetőn lévő rozsdát mivel (és hogyan) készítetted? Nekem vhogy sosem sikerül normális rozsdafoltot csinálni... :( Fodi | |||||
Fodi | Adatlap | 181619 | 2005. augusztus 21. 10:37 | ||
Kapitány! A motorháztetőn lévő rozsdát mivel (és hogyan) készítetted? Nekem vhogy sosem sikerül normális rozsdafoltot csinálni... :( Fodi | |||||
Kapitany | Adatlap | 181618 | 2005. augusztus 21. 10:21 | ||
Köszönök mindenkinek mindent ;) Úgyérzem ezekre a feladatokra, hogy egy szép makettet szétberheljek, és kockáztatva lelkem, és makettet épségét, úgy döntöttem leteszek róla :) Akkor, ha be is szerzem, úgy szerzem be, hogy egy szerelős diorámát fogok elkészíteni :) Az is nagyon látványos. Sd.Kfz. 11.-est gondoltam hozzá felhasználni, jó kis csapat lesz! Üdv. Kapitány | |||||
Kalóz | Adatlap | 181617 | 2005. augusztus 21. 10:16 | ||
Kapitány! A szöletes nyílások készítése az egyszerűbb: a sarkokon a megfelelő átmérőjű fúróval át kell fúrni az anyagot (lekerekítés), azután a furatok külső részéhez illesztett vonalzó mellett bejelölni a lyukak oldalát. Ha vékony az anyag, akkor szikével addig lehet húzogatni, amíg átlyukad. Az egyenetlenségeket lapos tűreszelővel lehet eltüntetni. Vastagabb anyagnál gyorsabb a lombfűrész, csak ott általában többet kell utána reszelni. A nem egyenes oldalú lyukaknál az alap ugyanez, de az ívelt vonalakat értelemszerűen másképp kell felrajzolni, és ott szinte csak a lombfűrész segít. A lombfűrésznél kicsit nagyobb fogazatút kell használni (nem túl durvát, mert az szakítja aműanyagot), és nagyon óvatosan dolgozni, mert a sztirolba pillanatok alatt beleragad. Ha dolgoztál már vele, biztosan van tapasztalatod. Jó lyukasztgatást: Kalóz | |||||
Fodi | Adatlap | 181616 | 2005. augusztus 21. 10:01 | ||
Én előszőr egy fúróvel megcsinálnám a lyuk nagyját, majd marófejjel vagy reszelővel óvatosan kidolgoznám a lyuk széleit. Talán érdemes lenne valamivel megvezetni a fejet, pl. fémlappal. Ez az első ötletem, de még csak 1/72-es repülőknél próbáltam ki, sokkal vékonyabb anyagon és kisebb résnél. | |||||
Kapitany | Adatlap | 181615 | 2005. augusztus 21. 09:59 | ||
Van ilyen? :) óóó | |||||
Mekett | Adatlap | 181614 | 2005. augusztus 21. 09:56 | ||
Ha jól tudom, ez az Academy robbantott Tigrise, de javítson ki valaki, ha tévedek. | |||||
Kapitany | Adatlap | 181613 | 2005. augusztus 21. 09:53 | ||
Azon okból érdeklődök, hogy hogyan lehet egy makett oldalából, szépen, egyenletesen drabokat kivágni, mint pl. a képen. Ötleteket előre is köszönöm, Kapitany | |||||
Miggyuri | Adatlap | 181612 | 2005. augusztus 21. 07:32 | ||
Én is a halvány kékesszürke melett döntöttem anno. Miggyuri | |||||
Fodi | Adatlap | 181611 | 2005. augusztus 20. 22:22 | ||
Lesz még kép, de előtte be akarom fejezni. Egyébként gyönyörű a makett, az alap Gaz-AAA és az összes ebből készült makett is. (BZ-38, Starter, vmi. páncélautó stb.) Az ACE Gaz-AAA készlete talán valamivel finomabb kidolgozású, de nincs nagy különbség az UM és az ACE minősége között. Még 2 ilyen teherautó vár rám a szekrényben, úgyhogy folytatás is lesz... :)) | |||||
Brúnó | Adatlap | 181610 | 2005. augusztus 20. 21:41 | ||
RaPe! Természetesen szerepel a terveim között a 60-as is, és a cikkedet is olvastam, az is segített a döntésben. Az ICM-et már átnéztem, az tényleg jól néz ki, de kell az ACE is:) | |||||
Brúnó | Adatlap | 181609 | 2005. augusztus 20. 21:20 | ||
Fodi! Csatlakozom az előttem szólóhoz, nekem is tetszik! Milyen a minősége? Ha van még más nézeti képed, tedd fel légyszi:) | |||||
tray | Adatlap | 181608 | 2005. augusztus 20. 20:50 | ||
Fodi | Adatlap | 181607 | 2005. augusztus 20. 18:44 | ||
| |||||
RaPe | Adatlap | 181606 | 2005. augusztus 20. 17:29 | ||
Brúnó! Egy jó tanács, ha kedved támad majd egy btr 60-ashoz 1/72-ben, az ICM-et válaszd, az ACE lényegesen rosszabb. (írtam is egy cikket róla a makettek rovatban). Akkor még nem volt ICM :) | |||||
Brúnó | Adatlap | 181605 | 2005. augusztus 20. 16:46 | ||
Még egy kép, ami az elözőből lemaradt. Brúnó | |||||
Kapitany | Adatlap | 181604 | 2005. augusztus 20. 14:28 | ||
Brúnó! Nem rossz, nem rossz... :) Nekem nagyon tetszik a festése. Az éleket sötétítetted? Pisztollyal sikerült? Előlről a jobb oldalán, a test oldalán 2 csík fut? Az micsoda? :) szépen kihoztál belőle mindent. Látszik benne a kezed munkája. Gall barátom már mesélt erről a páncélozott ACE kocsiról :) Nem tsok jót mondott el :) Gratulálok, Kapitany! A kerekeknek meg aggyál rendesen, szerintem használj pigmentet, vagy pasztellport. A koszolás milyen, hogyan lesz? | |||||
Kalóz | Adatlap | 181603 | 2005. augusztus 20. 13:01 | ||
A kerekek futófelületét mattitsd le, egyébként pont úgy néz ki, mint egy javításkor zomácfestékkel átfestett autógumi. teccik, küldj képeket a kész makettről is. | |||||
Brunó | Adatlap | 181602 | 2005. augusztus 20. 12:11 | ||
Pár kép a készülő ACE, BRDM-2 Konkurs-ról. Brunó | |||||
Kapitany | Adatlap | 181601 | 2005. augusztus 20. 09:58 | ||
Egy kiváló link a tigris harckocsiról. http://www.tigertank-h-e-181.com/ Érdemes nézegetni :) | |||||
pilotka | Adatlap | 181600 | 2005. augusztus 20. 08:29 | ||
pilotka | Adatlap | 181599 | 2005. augusztus 20. 08:27 | ||
Kapitany | Adatlap | 181598 | 2005. augusztus 19. 20:36 | ||
http://makettinfo.hu/versenyek/html/gardony_2005/baranyai_kiallitas/2.jpg És a mű fent. Még nem teljesen kiforrott, és lehet kicsit nyelvtani hibás. | |||||
Kapitany | Adatlap | 181597 | 2005. augusztus 19. 20:33 | ||
Köszönöm a tanácsokat, elismeréseket, a koszolással még nem végeztem, üveg, kipufogódob, és egyéb apróság, érzésem szerint a karclásokat javarészt letaláltam. No lám, vízfesték :). A gumis tippeket köszönöm! Az ott nem a levegőszűrő, hanem a dob. Ekkortájt ha jól tudom nem lakalmazták már neagyon széles körben, anyaghiány miatt. A képek minősége szerintem nem engem dicsér hanem a gépet :). Egy Nikon Coolpix 4600-as "PC" felbontáson, avagy 1024*640-es, sajnos a többi képnek túl nagy a mérete :(. Ha tényelg tetszik, és van is időtök, meg kedvetek mégegy makett cikket kapni, akkor van egy kész cikkem, az első Ft 17-ről, készen van egy cikkem, csak fotózni kellen, de ahhoz rendbe kelle raknom a makettet. Sajnos szállítás alatt megsérült :( Leesett a kipufogódob, ami azóta már a másik tankon van :-p. Mellékelem a szöveget.meg a lánc is elszakadt. A másik Ft-n nem haladtam, belevágtam most ebbe, a futógörgők elég nagy falat lesz, meg lánctalpaat sem tudom hogyan fogom megoldani :) Lehet a jól bevált Friulhoz nyúlok. Semmi jót ne halljak rólatok! Kapitany Ha nem tetszik, inkább külön küldöm, hogy meg tudj tőle szabadulni :) | |||||
korzaar | Adatlap | 181596 | 2005. augusztus 19. 19:47 | ||
Gumit mattfekete alapozáas után a Testors -Rubber ( nagggyon sötétbarna szinével) szoktam festeni. Érdemes egy -két valodi gumit megnézni, mert nagyon eltérő szinek adodnak a használtságtól függően. | |||||
korzaar | Adatlap | 181595 | 2005. augusztus 19. 19:42 | ||
A bal oldalon az nem a levegöszűrö háza??,, én azt hittem , és akkor nem is kellene nagyon rozsdásitani:)) | |||||
Mekett | Adatlap | 181594 | 2005. augusztus 19. 19:16 | ||
A plató nekem kifejezetten tetszik, gratula Kap! A képekért pedig külön dícséret, állati szépek lettek! | |||||
Brunó | Adatlap | 181593 | 2005. augusztus 19. 19:06 | ||
Szia Kapitány! Nagyon jól néz ki a gép, főleg, hogy természetes fénynél lett fotózva! Csinálhatnál az FT-ről is így képeket. Amúgy azzal hogy állsz? Kiváncsi vagyok a végeredményre:) Brunó | |||||
tray | Adatlap | 181592 | 2005. augusztus 19. 19:00 | ||
Ja, alakul. A tetején azt az izét nem kell tovább cizellálni, már túl cizellált :D (Én is észrevetetem, de nem akartam szólni.) A platót frissen festették, gondolom ezt így szokták. Áááá, a kipufogó nem maradhat így! Eleve fel kellet volna fúrni, ezt talán még most is meg lehet csinálni, amúgy meg, szerintem körülötte igencsak olajos-koszosnak _kell_ lennie, a dobnak meg rozsdásnak (kivéve, ha ezt is frissen festették). | |||||
Kapitany | Adatlap | 181591 | 2005. augusztus 19. 18:05 | ||
Köszi az elismerést :) Majd megcsiszolom azt a radai rossebet. Az a kérdésem lenne, hogy gumit milyen színnel szoktatok festeni. Én általában, akkor feketével szoktam. Várom a javaslatokat mint ezen okból, mint a maket jobbítása céljából. Üdv.: Kapitany | |||||
Mekett | Adatlap | 181590 | 2005. augusztus 19. 16:52 | ||
Szépen alakul! A fülke tetején lévő izénél mintha lehetne még cizellálni a ragasztáson. | |||||
Kapitany | Adatlap | 181589 | 2005. augusztus 19. 16:34 | ||
Véleményt! Szerintem egész jó lett, ahhoz képest, hogy vízfesték + pasztellpor + grafit :) Kapitany | |||||
Kapitany | Adatlap | 181588 | 2005. augusztus 18. 11:58 | ||
Kösz! Kapitany A fa részlet még nicns teljesen készen. | |||||
tray | Adatlap | 181587 | 2005. augusztus 18. 09:07 | ||
Na erre kíváncsi leszek :) Ja, a fa részek átmosása sokat fog dobni. Azért én a platót is durván szétgányolnám :) Az ilyen járműveknek a tankokkal ellentétben elég hosszú életük volt, lehet őket koptatni rendesen. Nem akarok kötözködni, de szerintem 44-ben dunkelgelb alapszín lenne reális, bár lehet, hogy ez az, csak rosszul látom. Álcázószín meg olivgrün és csokibarna, vagy fehér átmosás a keleti fronton (de ez már nem a témához tartozik, így is jól fog mutatni). Nekem a festési mintáim nagy részén az alváz is csoki, de ez még nem jelent semmit. Hajrá! | |||||
Kapitany | Adatlap | 181586 | 2005. augusztus 17. 12:28 | ||
Ez a jármű német /javarészt német dolgokat építek kv. pl.: Ft 17/ féllánctalpas 3 tonnás vontató '44-ből. A raktérből nem sok minden fog látszani egy schwimmwagent, vagy egy kübelwagent fog cipelni, meg egy 7.5 cm-es pak-ot, vagy egy 3.7 cm-es légvédelmi löveget. A deszkákat milyen árnyalatra festetted volna? >:-O Ez "álcázószín". Az éleket mindenképpen kiszeretném sötétebb színnel festeni. alapszín, meg kis barna, fekete. Gondoltam még egy leheletnyi filterezésre, koptatásra, és a fa részeket meg barnával átmosom. sziennával, vagy égetett umbrával. Kapitany a többi meg majd meglátom | |||||
tray | Adatlap | 181585 | 2005. augusztus 17. 12:21 | ||
Kapitány! Ez milyen makett? (Így ránézésre háború előtti német, esetleg orosz öszvér lehet.) Azért a deszkákat én más árnyalatúra festettem volna, a fa anyagokon pláne szépen lehet a lepattogott festéket utánozni, azokról sokkal gyorsabban lehámlanak, mint a fémről. A rakodóteret is szépen lehet maszatolni, koszolni a szállítójárműveknél! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156. |
Azokon, amiket én láttam, nem nagyon volt festék. Gondold el, még ha gyárilag le is festik, az nagyon gyorsan lekopik. Ha zsákokban szállítanak rajta valamit, vagy ömlesztve szenet, mezőgazdasági terméket, vagy akármit, akkor az azon kívül, hogy a saját "foltját" otthagyja, magával viszi a festéket is. Ha egy zsákot vagy egy ládát végighúznak a platón, az már jókora csíkban végigkarcolja a festéket, így ha rendszeresen szállítanak vele, akkor 2-3 hét alatt a plató aljáról teljesen, az oldaláról meg jócskán eltűnik a festék.
Amit én közelebbről láttam, az természetesen fémlemezekből volt összehegesztve, nem úgy mint a maketted, de az teljesen matt fényesre volt kopva, csak a por törte meg a színét.
Nagyjából ennyi. Egyébként a maketted így lehet hogy szebb, csak kevésbé reális.