/ Fórumok /

Csörömpös

Ha a modern, vagy a II világháborús harcjárműveket szeretitek építeni, vagy szeretnétek megosztani a tapasztalatitokat, vagy éppen ötletre van szükségetek akkor ide nézzetek be!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156.
Kalóz 181984 2005. december 11. 17:08
Válasz erre
Idézem egy kolléga véleményét szombatról: A repülőgépek bontása ugyan jól mutat, de bizonyos dolgokat egyszerre nem nyitnak ki, ill. bizonyos műveleteket egyszerre nem végeznek. Laikusnak nagyon látványos, de a szakembernek feltűnő, mert nem életszerű. Viszont valóban látványos.
Hát ezzel azt hiszem egyet kell értsünk.
És ennyit a sarazás, koszolás, koptatás szükségességéról is.
Gsolo 181983 2005. december 11. 16:24
Válasz erre
Hi.

Abban igazatok van , hogy egy diorámába vagy csak egy kis alapra (nem egy darab falapon vagy vágódeszkán) helyezett csörömp legyen a környezetének megfelelően koszos, kopott. Azonban nekem nem tetszenek a magányosan álldogáló, nyakig saras gépek. Mesterkélt. A koptatást is lehet szépen ízléssel művelni. Brúnó gépe szerintem pont jó. Koszolva már nem mutatna ilyen jól.
Üdv.
zebra 181982 2005. december 11. 15:28
Válasz erre
stef?nia ki?llit?s 085.jpg méret: 215.5 KB
lucky.ez volt az
lucky 181981 2005. december 11. 15:10
Válasz erre
A stefin volt egy érdekes dio.Egy motor a bukás után.Bocs hogy pontos adatokat nem tudok.Na ez is egy ilyen eset,nem igazán jellemző a motor makettezésben a sérült gép ábrázolása.
Kalóz 181980 2005. december 11. 14:14
Válasz erre
Brunó!
Csak most olvastam el a hozzászólásokat, merta z este jöttem haza Pestről két nap után.

A témához: egy járművet meg lehet építeni gyári új kategóriában, és nem tudom, ez miért bűn? Sztem ez adja vissza legjobban a szerkezet sajátosságait, nem a kopás, koszolás!
A koszolás, koptatás a diorámák hozzátartozója, ott valóban nnagggyon furcsa lenne egy hóttiszta gépezet. De miért kell mindig diorámában gondolkodni? Mondjuk egy Boeing 747-est vagy egy Aerobus-t miért nem strapál le az építője a sárga földig, pedig biztos van olyan példány is!

Szóval, azt hiszem néhány kört (vagy új topicot?) megérne ez a kérdés is, bár a világot természetesen nem kell megváltoztatni.
Archy 181979 2005. december 11. 12:11
Válasz erre
Korzaar!
Ezt mondom, hogy mielőtt beálltak a helyükre. De nem aknataposóval fog beállni, és egyébként izraelnek vannak részei, ahol sok a sár. Meg van olyan is ahol nem. Na egyébként szerintem ez a sár dolog izlés kérdése. Én hiányoltam, valaki nem. Majd Brunó eldönti, mit akar.
Egyébként az agyonpanelezés ellen én is felszólalnék, bár szerintem ez amolyan evés közben jön meg az étvágy szindróma. Elkezdi valaki, és nem tud leállni. Én is estem már ebbe a hibába néhányszor.
Üdv: Áron
korzaar 181978 2005. december 10. 22:25
Válasz erre
4. Izraelben sok a sár?
A diorámákra meg rakjuk rá a harckocsik által eltaposott katonák holttesteit, a leszakadt végtagokat, a szuronnyal felkoncolt katonák kiontott beleit???
..ha már élethűség...
Egyébként engem sokkal jobban idegesitenek az agyonpanelozott repülők, mint egy esetlegesen tiszta harckocsi
Én speciel telephelyügyeletet adtam a katonaságnál, és ott minden jármű tiszta volt, mert mielőtt beálltak a helyükre a napi feladat után , a mosónál letakaritották őket...
SzaTi 181977 2005. december 10. 22:13
Válasz erre
Szia, Brúnó!

Szép munka, gratula!

SzaTi
Archy 181976 2005. december 10. 21:45
Válasz erre
OK, hogy lehet tiszta, és valóban békében általában tiszták a harckocsik, de
1: hogy ál be a mosóba aknataposóval?
2: a laktanya betonjára minek mennek aknataposóval?
3: Mikor volt Izraelben béke?
:-)
ÉLLJEN A SÁÁÁR!
:-)
Áron
Brúnó 181975 2005. december 10. 21:03
Válasz erre
Sziasztok
Köszönöm mindenkinek a hozzászólásokat, az észrevételeket, és a kritikákat.
Brúnó
lucky 181974 2005. december 10. 17:29
Válasz erre
Koptatni úgy is lehet,hogy nincs rajta sár meg kosz,mondjuk frissen jött a mosóból...
Egy a napon kifakult,de azért lemosott(tehát tiszta) példányhoz mit szólnátok?
Üzemanyag folyás (a tankolócsőnél)mindig lehet,még a legjobban karbantartott példánynál is.A zsanérok és surlódó felületeknél lévő festék kopások is lehetségesek...
BÉPÉ 181973 2005. december 10. 17:17
Válasz erre
Szia Brunó!
Nekem is k*ra tetszik, amit láttam. A koszolás, kopás ügyében nem szívesen nyilatkoznék, mert ez szerintem is szubjektív megítélés kérdése. Arra viszont kíváncsi vagyok, szerinted azon a képen, ahol a harckocsi szemből látszik nem túl nagy a löveg falvastagsága? Lehet, hogy tévedek, de nekem egy kissé annak tűnik. Ha tévedtem, elnézést kérek és mégegyszer: minden egyéb szempontból nagyon tetszik. Üdv: BÉPÉ
Hooligan 181972 2005. december 10. 08:20
Válasz erre
Meg egy teljesen tiszta cucc az nem nagyon mozgatja meg az ember fantáziáját!
De ha ránézek egy tök mocskos szétrozsdásodott gépre az azért tud mesélni!
tray 181971 2005. december 9. 23:44
Válasz erre
barackdr és Gsolo!
Ha jól emlékszem, legutóbb a Bolyain az 1/72-es OOB csörömpösök között épp egy olyan makett nyert, amin - ha emlékezetem nem csal - egy vonásnyi koszolás sem volt. Valami amcsi lánctalpas traktor volt. Szépen össze volt rakva, de ... olyan gagyi volt. Igazából a barátnőmnek sem tetszett :)
Szvsz lehet tankot festeni koszolás és kopás nélkül, de a terepen felszedett porral, sárral, sérülésekkel sokkal szebb, és jobban próbára is teszi a makettező kézügyességét. A tankon a kosz és a kopás olyan (de tényleg!) mint hab a tortán.
Gabi 181970 2005. december 9. 20:26
Válasz erre
Szia Brunó!
Nekem is tetszik nagyon a géped, és szerintem se nyúlj hozzá, tökéletes így is!
Gabi
barackdr 181969 2005. december 9. 20:06
Válasz erre
Na végre egy szer valaki, jelen esetben Gsolo az én(eddig nem kihirdetett) véleményemet képviseli. Szerintem egy harckocsi akkor is lehet szép ha akár teljesen tiszta. Ebben unokatestvérem meg is erősített. Ő kb 10 éve volt sorkatona. A tatai páncélosoknál szerelőként dolgozott és elmondása szerint a hadgyakorlat után mindig a harckocsik teljes le/kitakarítása volt az első dolguk, mert ugye azokra vigyázni kell(ett), mert drágák. Ehhez képest a hab a tortán mikor konzerválják a tankokat, ami azt jelent, hogy szó szerint teljesen kitakarítják(mindezt kesztyűben kisecsettel a végén már), utána pedig vastag fóliába "légmentesen" becsomagolják őket, hogy pára még csak véletlenül se kerülhessen a közelükbe. Nos ehhez képest a versenyeken a modern eszközök is mind nyakig sárosak és a ráadásul egy tisztább darabra a zsűri közli, hogy "nem eléggé élethű".
Ezzel nem akartam senkit megbánta, de tényleg kicsit unalmas, hogy ha valaki épít egy kicsit normálisabb állapotú harckocsit akkor egyből az a válasz, hogy nekem még kéne rá egy kis kosz/karcolás mert nem elég lestrapált(lásd legutóbb).
Gsolo 181968 2005. december 9. 19:48
Válasz erre
Gondolkodtatok már azon, hogy vajon az összes tank kopott és poros vagy saras a világon? Mi a baj egy olyannal ami még nem vágott át bozótoson, és tisztán tartja a személyzete (ami elég valószínű)?
Bombraider 181967 2005. december 9. 13:10
Válasz erre
Nekem tetszik:) Mást nem tudok mondani rá repülős létemre...:( Bár ha elhoznád stefániára versenyeztetni...:-))
Balu 181966 2005. december 9. 12:07
Válasz erre
Szia Brúnó!

Nekem is nagyon tetszik én a por mellett még néhány kopást vinnék rá.

Balu
Archy 181965 2005. december 9. 11:38
Válasz erre
Brunó!
Szép, de még egy kis por azért ráférne (bocsi, ez a mániám :-)
Áron
tray 181964 2005. december 8. 21:47
Válasz erre
Kíváncsi vagyok, mi lehet az az egy százalék, ami még hiányzik...
Ja, már látom. :) Lánctalp nem fekszik.
Bruno 181963 2005. december 8. 21:43
Válasz erre
IDF M60 Blazer 1.JPG méret: 78.3 KB
IDF M60 Blazer 2.JPG méret: 81 KB
IDF M60 Blazer 3.JPG méret: 79.2 KB
IDF M60 Blazer 5.JPG méret: 78.5 KB
99 százalékban kész, mérete 1/35.
Feri 181962 2005. december 8. 18:09
Válasz erre
Nem ilyen darut keresett valaki?
http://www.greatmodels.com/~smartcart/cgi/display.cgi?item_num=des35057
Hooligan 181961 2005. december 7. 14:33
Válasz erre
Hát ja!

NO COMMENT!
Batya 181960 2005. december 7. 14:13
Válasz erre
Feri 181959 2005. december 6. 18:18
Válasz erre
sziasztok
csörlőt, csigákat, láncokat ki gyárt? Vagy hol lehet venni?

Köszi
Kalóz 181958 2005. december 6. 17:19
Válasz erre
Nézd meg a www.keletiblokk.com/main.php oldalon, ill. vedd fel velük a kapcsolatot, ha épp nincs a kínálatban.
tray 181957 2005. december 6. 15:42
Válasz erre
Ha a google-lel rákerestek a
omega-k kraz-255l
kifejezésre, több makettboltot is találtok, ahonnan megrendelhetitek, az egyikben pl. 14 euróért láttam, készleten
Gileg 181956 2005. december 6. 15:07
Válasz erre
Üdv!Én erre a Krazra vadászom már egy éve!Egyszer csak meglesz.
Hooligan 181955 2005. december 6. 10:53
Válasz erre
Elégé vadul néz ki! Ilyet hol lehet lelni?
Brúnó 181954 2005. december 6. 08:31
Válasz erre
Szia Sorceror!
Mind a kettő ugyanaz, annyi különbséggel, hogy a tartályosnál műanyagból vannak a kerekek.
Sorceror 181953 2005. december 6. 07:47
Válasz erre
Kraz.jpg méret: 25.4 KB
ja bocs a kép lemaradt!
Sorceror 181952 2005. december 6. 07:46
Válasz erre
hi!
Ismeritek ezt a makettet? Jobb mint az E-klass kraz ja ?
gabcsa 181951 2005. december 5. 21:52
Válasz erre
Sziasztok!

Köszi az építő jellegű kritikát.Az amerikai Stuart lánctalpa azért zöld,mert
akkor éppen így gondoltam(talán egy múzeumi darab).A másik mert azért ilyen
homokos,mert a sivatagban éppen homokviharba került... :)Azért igyekszem még
fejlődni.Üdv
tray 181950 2005. december 5. 10:56
Válasz erre
gabcsa!
Szépen haladsz a makettekkel, és a fejlődés is szembetűnő :)
Egyetértek Baluval, ez a sár már kicsit több a kelleténél. A jármű alján még oké, de hogy a toronyban a géppuska is nyakig sáros legyen, az már túmáccs.
Jah, ilyen szép fekete/zöld/barna színű lánctalpakat egyedül múzeumban lehet látni. A terepen néhány száz méter megtétele után lekopik róluk a festék, másnapra pedig szépen berozsdálnak. Bár az oxidáció több féle színt ölthet, azért az egy kicsit más.
Balu 181949 2005. december 5. 10:21
Válasz erre
Ja Zebra!

Tényleg sokkal jobb az új kép!
Balu 181948 2005. december 5. 10:20
Válasz erre
Szia Gabcsa!

Az első szembetűnő dolog, hogy szerintem túl koszos némelyik maketted. A zöld Stuart lánctalpa miért zöld?

Balu
Balu 181947 2005. december 5. 10:18
Válasz erre
Szia V.Laci!

A képek alapján tényleg nem lehet sokat hozzáfűzni, sajnos elég rossz minőségűek.
A fényesség szerintem még bele fér, de át is szórhatnád egy réteg félfényes lakkal.
Át volt mosva a makett? Ha nem akkor nem ártana neki, és arra mehet a koszolás.

Balu
tray 181946 2005. december 5. 10:10
Válasz erre
(Srácok, szerintem ez egy másik makett. Zebra azt magyarázta, hogy ez alapján készítette el a sajátját.)
Amúgy meg tök jó makettje! Még rárak 1-2 karcolást, meg lelakkozza jól, és nagyon f@sza lesz!
Balu 181945 2005. december 5. 10:09
Válasz erre
Szia Zebra!

Egy közepes réteg vízbázisú félfényes lakk (pl. Lifecolor) és utánna nem marja fel az olajbázisú átmosás az eredeti színt. Szerintem átmosni igazán csak olajbázisú festékekkel lehet.
Bocs a légszűrő miatt én nem vagyok egy nagy tigris szakértő, elhiszem, hogy így is csinálták.

Balu
moriarty 181944 2005. december 5. 08:02
Válasz erre
Zebra!

Ez a kép egész jó. Mintha egy másik makett lenne teljesen!
Így már a lánc se néz ki olyan borzasztóan, és a festés is egész szép.
Sőt, még kicsit fakó zöldesnek is kinéz ;)
Alte 181943 2005. december 4. 23:51
Válasz erre
V.Laci:
Lehet hogy mar nehanyan adtak tanacsot ugy hogy en ezzel most nem is farasztalak.
De hogy a gumi lanctalpat is meg lehet csinalni szepen.:o)
Ime egy ket kep a makettomrol.:
http://www.panzer-modell.de/specials/leserbilder/pz4h_zs/04g.jpg
http://www.panzer-modell.de/specials/leserbilder/pz4h_zs/03g.jpg
Csak turelm kell hozza..:o)
Alte
V.Laci 181942 2005. december 4. 22:43
Válasz erre
Hooligan!
Köszi az ötletet,és a linket.Ha sarazom akkor az egész alapzatot át kell gondolnom azt hiszem alszom rá 1-et.Közben lefulytam a lánctalpat -láss csodát gunmetallos feketével!)))
Van abban valami amit mondasz,hogy inkább sár van arra mint por.
hát megrágom,köszi a segitséget,még biztos hogy jelentkezem.
Üdv:V.Laci
gabcsa 181941 2005. december 4. 22:05
Válasz erre
DSCF0021.JPG méret: 267.9 KB
DSCF0022.JPG méret: 220.7 KB
DSCF0023.JPG méret: 287 KB
DSCF0024.JPG méret: 217.3 KB
DSCF0025.JPG méret: 238.9 KB
DSCF0026.JPG méret: 251.5 KB
DSCF0028.JPG méret: 188 KB
Sziasztok!

Felteszem néhány makettem képét.Kérlek,mondjátok el a véleményeteket!A két
Stuart közül az amerikai festésű volt a 2.összerakott makettem,az angol
festésű az utolsó,azaz a 21.Légyszi így nézzétek őket.Előre is köszi,üdv:Gabcsa
Hooligan 181940 2005. december 4. 21:24
Válasz erre
Na már megint kezdi a duplázást!?
Hooligan 181939 2005. december 4. 21:24
Válasz erre
http://www.ipmsstockholm.org/magazine/2001/05/stuff_eng_tech_dirt.htm

Na és ez a király!
http://www.ipmsstockholm.org/magazine/2003/01/stuff_eng_tech_afv_weathering.htm

Na ezek szerintem sokat segíthetnek!

Jó makettezést!!
Hooligan 181938 2005. december 4. 21:24
Válasz erre
http://www.ipmsstockholm.org/magazine/2001/05/stuff_eng_tech_dirt.htm

Na és ez a király!
http://www.ipmsstockholm.org/magazine/2003/01/stuff_eng_tech_afv_weathering.htm

Na ezek szerintem sokat segíthetnek!

Jó makettezést!!
Hooligan 181937 2005. december 4. 21:20
Válasz erre
Hát én inkább a sarazást javallanám, mert azon a környéken sár van inkább mint por.
Erre a kamora meg pláne az illene jobban. Szerintem, az egészet áztasd b valami sötétebb talajszínnel maj rá egy kis koszolás, de ebben aszem tudok segíteni. Van egy svéd honlap az IPMSStockholm amin van egy zseniális koszolós cikk ami rengeteget segít. Maj mindjárt felrakom csak még meg kell találni.

Az én véleményem az hogy sarat rá és rengeteg földes füvet a lánctalpak közé.
Ja és a lánctalpat inkább Gunmetallos feketével. Szerintem...

Üdv:Balázs
SzaTi 181936 2005. december 4. 20:14
Válasz erre
Szia tray!

A göröngyös textúrát, festék + hintőpor keverésével hoztam létre.

SzaTi.
V.Laci 181935 2005. december 4. 18:56
Válasz erre
Kapitány!
Ezek szerint a festést nagyon elszurtam mert pisztolyal fujtam.A makett nem fénylik,ez szerintem a fényképezés hibája.Koszolásra mit ajánlotok,pasztel krétát?Ja és a krétázásnak mi a technikája?Ha valaki leirná ezt nekem részletesebben azt nagyon megköszöném
Üdv:V.Laci
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156.