/ Fórumok /

Szovjet/orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
Freddy 17849 2011. március 23. 21:12
Válasz erre
SA-2 on trailer
Te voltál az, aki meghirdetés után pár perccel lecsapott rá? :)
Amon 17848 2011. március 23. 21:10
Válasz erre
Köszi az infót!

Nézegettem, illetve keresgettem róluk infót. Biztatónak hatnak. Eddig 2.vhban nyomultam, de bele fáradtam, most masszívan állok rá a modern gépekre.
Ami eddig elkészült pontosabban fújásra vár Pt-76b, ASLAV-25, LAV-R, M1A1.
Ami épül T-90 tamiya +miniarm full cuccos, trumpi SAM-6.
Illetve ami pénteken nálam landol SA-9, BRDM-2, T-62mod72, SA-2 on trailer.
   
Grande 17847 2011. március 23. 21:10
Válasz erre
Itt találsz dobozbontást az SP Design T-80UM1 Barsról. Nekem egyedül az egybeöntött felső páncéltest lehet probléma, ha esetleg vetemedett, megcsavarodott, de nyilván javítható.olivier.carneau.free.fr/revues/conversion/SP_T80UM1_Bars/index_gb.htm
Az armorama.com-on pedig van egy-két SP Design cuccal épített makett. Angol tudás híján nem tudom, hogy dícsérték vagy szídták, de szép lett a végeredmény

translate.google.hu/translate

translate.google.hu/translate

Ha jó és ritka T-80-ast akarsz építeni, szerintem érdemes beruházni.
juge75 17846 2011. március 23. 20:47
Válasz erre
Ismerem a cég vezetőt.
Na nem személyesen, leveleztünk pár dologgal kapcsolatosan.
Nagyon szép munkáik vannak.
Amon 17843 2011. március 23. 18:27
Válasz erre
Köszi a választ!

És mennyire "könnyű" építeni? azt azért tegyük, hozzá, hogy nem vagyok egy full hardcore makettező mint ahogy Te. A gyanta tapasztalatom kimerült eddig a málhákba és egyéb apró feljavítókban, kiegészítőkben.

Egyébként őz néztem ki:
www.hobbyeasy.com/en/data/c17xim028mve7szpbezg.html
juge75 17842 2011. március 23. 17:25
Válasz erre
Nagyon szép dolgaik vannak, jó áron!
Laac 17841 2011. március 23. 15:42
Válasz erre
Szia!
Nos az ilyen csavarodást illik észrevenni (saját érdekedben) a ragasztás előtt, mert talán a ragasztással javítható is lenne. Itt azért még van egy két trükk:
1, Nem látom tehát csak ötletelgetek. Meg lehetne próbálni szétszedni és újra összerakni úgy, hogy ezt az elhajlást különböző leszorításokkal egyenesbe hoznád és száradásig rögzítenéd pl befőttes gumi cellux rögzítő csipesz stb
2, Van a műanyagnak egy olyan tulajdonsága, hogy hő hatására eredeti formára áll vissza. Ez egy kényes művelet forró vízzel lehet kísérletezni óvatosan belemártod a sérült darabkát vigyázva a kezedre és arra hogy ez ne tartson tovább pár másodpercnél. Ha nincs változás akkor egy kicsit még tovább hagyhatod a vízben.
3, Ha sikerűlt jól elrontanod, akkor írsz egy levelet a gyártónak és kérsz egy másik alkatrészt a deformálódott helyett-talán segítenek.Nekem még nem ,de itt már többen jelezték, hogy nekik küldtek másik alkatrészt.
További sok sikert!
Üdv: Laac
romeo 17840 2011. március 23. 15:00
Válasz erre
BMP-1F  Haditechnika
BMP-1F Haditechnika

Üdv gaunt!
info: ZMNE elektronikus könyvtára
Amon 17839 2011. március 23. 14:55
Válasz erre
Sziasztok!

Az SP Design termékekről mi a véleményetek?

Üdv: Amon
gaunt 17838 2011. március 23. 14:53
Válasz erre
Üdv Páncélos!

Sajnos nincs meg az a szám amiben írnak róla. Jó tudni, hogy volt hazai fejlesztésű változata a BMP-nek. Mennyit alakítottak át?
páncélos 17837 2011. március 23. 08:53
Válasz erre
Gaunt!

Ahogyan Excessor kolléga említette, a Haditechnika írt róla. Valóban tervezve volt A és B variáns.
Alap BMP-1-ek magyar átalakítása és elnevezése a BMP-1F.
Létezett parancsnoki változat is (ZPK és törzsfőnöki), mert a BRM-1K kevés volt. Csak mellékesen csehszlovák BMP-k voltak. Ha megnézel egy orosz (ex-szovjet) és egy cseh BMP-t a teknő orr része a cseh változatnak sima, az orosz változatnak KMT felszerelési konzolokkal szerelt.
Excessor 17836 2011. március 22. 22:35
Válasz erre
Annak idején komplett ismertető volt a Haditechnikában a BMP-1F-ről, érdemes elolvasni.
Pilu 17835 2011. március 22. 19:13
Válasz erre
A BMP-1F a deszanttér berendezésében tér el a BMP-1-től. Lényegében a deszanttér nagy részét málhakeret foglalja el. Emlékeim szerint volt A és B változata.
gaunt 17834 2011. március 22. 18:38
Válasz erre
A BMP-1F a képek alapján úgy néz ki, mint egy BMP-1. Én nem ismerem ezt a változatot. A BRM-1K teljesen különböző, nagyobb tornya van, ködgránátvetőkkel, egy PSzNR-5 radarral, fejlettebb kommunikációs rendszerekkel, lézertávmérővel és még sok egyéb mással felszerelve. Az ágyú fölötti Maljutka indítósín hiányzik.
Jimbow 17833 2011. március 22. 17:08
Válasz erre
Amúgy mi a különbség a BRM-1K és a felderítő közt?

Ha jól látom mindkettő nyomott tornyú. Amúgy Tatán lesz egy új múzeum (egyszer csak) és ott tuti lesz. Már érdeklődtem fotózás ügyben, de nem válaszoltak.

Üdv,

Ádám
gaunt 17832 2011. március 22. 16:23
Válasz erre
Üdv! Ez a BMP-1F egy hazai típusjelzése egy orosz BMP-1 változatnak, vagy egy magyar fejlesztés? Még egy hülye kérdés, maradt belőle múzeumban? (lefogadom, hogy nem)
romeo 17831 2011. március 22. 09:07
Válasz erre
Üdv!
Ha jól tudom, a BMP-1F (felderítő) a BMP-1-től csak a felderítő málhafelszerelés deszanttérben való elrendezésével különbözott.
romeo 17830 2011. március 21. 22:34
Válasz erre
A fotók a 74. Arrabona Felderítő Zászlóalj filmjeiből vannak.
A filmek megtekinthetők itt:
www.youtube.com/watch
www.youtube.com/watch
romeo 17829 2011. március 21. 21:49
Válasz erre
BMP-1F  Arrabona   FZ,
BMP-1F Arrabona FZ,
BMP-1F, Arrabona FZ
BMP-1F, Arrabona FZ
BMP-1F,, Arrabona FZ
BMP-1F,, Arrabona FZ
BMP-1F Arrabona FZ_
BMP-1F Arrabona FZ_
BMP-1F   Arrabona   FZ
BMP-1F Arrabona FZ
BMP-1F, Arrabona  FZ_
BMP-1F, Arrabona FZ_
BMP-1F   Arrabona FZ
BMP-1F Arrabona FZ
BMP-1F Arrabona FZ
BMP-1F Arrabona FZ
BMP-1F  Arrabona  FZ
BMP-1F Arrabona FZ
BMP-1F  Arrabona FZ
BMP-1F Arrabona FZ
BRM-1K  Arrabona FZ -
BRM-1K Arrabona FZ -
BRM-1K   Arrabona FZ
BRM-1K Arrabona FZ

BMP-1f és BRM-1k, Arrabona Felderítő Zászlóalj
Robi 17828 2011. március 20. 21:21
Válasz erre
A harckocsimon most vettem észre egy ocsmány csavarodást mikor már, az oldalait és a tetejét is ráragasztottam az aljára(tehát, csak ez a négy rész van egybe), és nem tudom, hogyan hozzam vissza. A hátulja egy külön darab, ami egy kis téglalap, és csak a két oldalhoz van hozzá ragasztva. Ha azt leműteném és reszelnék rajta, akkor be tudnám rendesen rakni a helyére? Mit gondoltok? Várok egyéb ötleteket is.
juge75 17827 2011. március 20. 05:24
Válasz erre
Mert így hamarabb és jobban azonosítható a jármű.
Mivel volt a konfliktusban hasonló eszköz, nem ártott valahogyan időben tudatni a hova tartozását.
romeo 17826 2011. március 19. 22:52
Válasz erre
BTR-80  MAGYAR RENDORSÉG
BTR-80 MAGYAR RENDORSÉG

Rendőrségi BTR-80.
romeo 17825 2011. március 19. 22:45
Válasz erre
BTR-80   MH   SFOR
BTR-80 MH SFOR

Magyar BTR-80 (SFOR 90-es évek). Érdekes a hadijel elhelyezése.
juge75 17823 2011. március 19. 15:21
Válasz erre
A többi harckocsinál is le van különítve minden, találatot követően...
:-)
gaunt 17822 2011. március 19. 15:09
Válasz erre
Az Objekt-195-öt nem lehet úgy összehasonlítani a többi harckocsival. Ez már az új generáció. Olyan, mint pl. az F-22 Raptor. A személyzet mind a páncéltestben ül, egy rendkívül erősen páncélozott, teljesen elkülönített részlegben. A motortér szintén teljesen el van különítve a jármű többi részétől. Ez azt jelenti, hogy, ha pl. a test oldalát áttöri egy ellenséges lövedék, és berobbantja a lőszerkészletet, attól még a jármű vissza tud vonulni ráadásul úgy, hogy a személyzetnek semmi baja sem lesz. Persze az UVZ-nek is lesz ebbe beleszólása, lehet, hogy egy-két "nokiás dobozzal" elintézik ne legyen belőle semmi. Aztán az "új" orosz tank megint csak a T-72 egyik újabb "modernizációja" lesz.
jagdtigger 17821 2011. március 19. 09:46
Válasz erre
@gaunt
Hát igen, de azért az oroszok is törhetik a fejüket hogy hogyan oldják meg úgy a dolgot hogy mozgékony és védett is legyen ez a dög, merthogy jóval erősebb járgány kell ez alá a dög alá mint a 125-ösökhöz ;) . Amúgy meg a nagyobb nem mindig jobb :D .
Freddy 17820 2011. március 18. 21:39
Válasz erre
Azért szerintem még megvárják, lesz-e belőle valami, vagy csak egy érdekes kiállítási tárgy Kubinkában ;)
gaunt 17819 2011. március 18. 21:36
Válasz erre
Közben feltettel egy cikket is a btvt.narod.ru-ra. Valóban 152mm-es. Asszem a NATO kezdhet gondolkodni mit kezdjenek a meglévő típusaik páncélvédettségével. Mert hogy ez ellen az M1A2 páncélzata sem ér sokat, az biztos.

btvt.narod.ru/3/t-95.html
antarktika 17818 2011. március 18. 20:20
Válasz erre
objekt195
objekt195

Orosz harckocsiban sosem volt 120 mm-es ágyú, az újban sem lesz, nem fognak kompatibilitást vállalni a NATO-val. Szerintem gauntnak igaza van, 152-es lesz benne, ha egyszer elkészül.
Itt a teszttorony.
jagdtigger 17817 2011. március 18. 16:47
Válasz erre
Szerintem sima 120-as löveg, csak a szar minőség miatt nagyobbnak látszik.
gaunt 17816 2011. március 18. 15:41
Válasz erre
Objekt 195
Objekt 195

Megjelent egy kép az Objekt-195-ről. Az az ágyú óriási! Szerintem van vagy legalább 152mm-es. Ha az ágyú tövénél az az izé egy nyílás, akkor a homlokpáncél valami irtózatos vastag lehet.
fERO 17815 2011. március 17. 16:22
Válasz erre
gaunt 17814 2011. március 16. 21:08
Válasz erre
gaunt 17813 2011. március 16. 21:05
Válasz erre
Ekkora baromságot még az életemben nem hallottam. Tüzérség, kézi lőfegyverek, lövészpáncélosok, légvédelmi komplexumok terén tán a világon ők a legjobbak. És még sok más eszközük is nagyon korszerű. A T-90-re viszont sajnos igaz, bár a Leo-1-nél azért többet ér. Remélhetőleg belátják már végre, hogy a T-72(90)-t nincs már hova fejleszteni. Hátha újraindítják az Objekt-195 és talán az Objekt-640 porgramot, ez utóbbit nem is olyan rég elő is vették.
MAZHL2005 17812 2011. március 16. 19:49
Válasz erre
www.youtube.com/watch

7 futógörgős ATSZ-59G ?
romeo 17811 2011. március 16. 19:42
Válasz erre
"A saját iparunk által előállított fegyverek, beleértve a páncélosokat, a tüzérséget, a könnyű fegyverzeteket és a lőfegyvereket, nem ütik meg a NATO, de még a kínai standardot sem és még drágák is"

Hogy konkrétan mik hangzottak el, azt persze nem tudni, de a RIA Novosztyi orosz hírügynökség által leközölt hírszösszenetben ki van emelve a T-90-es harckocsi.

forrás:htka.hu/2011/03/16/elegedetlen-az-orosz-szarazfoldi-erok-vezetese/
SENNÁS 17810 2011. március 15. 21:33
Válasz erre
jagdtigger 17809 2011. március 15. 21:32
Válasz erre
Nincs mit, amúgy a családi körből jött a segítség(igen direkt nem írom ki), nem én írtam :D .
Freddy 17808 2011. március 15. 21:30
Válasz erre
Alapból egy elég sötét szín volt, használat közben viszont fakult, portól is világosodott, stb. Szerintem nem érdemes túlpörögni a pontos szín kiválasztását, amíg nem túl világos, addig ok.
romeo 17807 2011. március 15. 20:38
Válasz erre
jagdtigger 17806 2011. március 15. 19:22
Válasz erre
@romeo
alapvetően nem használtunk semmi ilyen feliratot. Az ilyen jellegűeket a tüzérek használtak, akik "buták és erősek", mondják a felderítők. Komolyra fordítva, a különböző feliratok az alkalmazott kenőanyagokra és olajokra vonatkoztak.
SENNÁS 17805 2011. március 15. 18:51
Válasz erre
Én most az XF-63 german gray-t vettem meg de talán ez kicsit sötétebb mint az a RLM gray.TS-4 van volt nekem is pont kifogyott a Schiwwagenre.Így ecsetelünk.
Freddy 17804 2011. március 15. 18:44
Válasz erre
,,Hát ha német zöld, akkor "
Német szürke, csak fáradt vagyok.
Freddy 17803 2011. március 15. 18:43
Válasz erre
Hát ha német zöld, akkor szerintem a ,,panzergrau" szín, minden makettfestékgyártó árulja, én a Tamiya TS4-es sprayt használom, ha ilyen kell.
De a németes topikban biztos jobban kiokosítanak.
SENNÁS 17802 2011. március 15. 17:42
Válasz erre
201048151538
201048151538
dscn0119
dscn0119
voroshilovetz
voroshilovetz
10115054t3
10115054t3

Sziasztok.Érdekelne a véleményetek,építenék egy Voroshilovets vontatót "zsákmányolt német(festésűt) szeretnék belőle.Az eredeti Orosz zöldet a 4.kép tanulsága szerint átfestették German gray-re.A trumpi leírása szerint RLM Gray ez mit takar?(minek a rövídítése)
Szóval az érdekelne így harci körűlmények között a plató belső részét is kifestették?Vagy az megmaradt orosz zöldnek?Nyitottra szeretném a platót csinálni ezért érdekelne.
Köszönet:SENNÁS
romeo 17801 2011. március 15. 14:09
Válasz erre
456
456

Egy régebbi fotó a monostori erődben található BMP-1-ről. Mit jelen a lövegen látható felirat?
Köszönö!
Üdv!
Freddy 17800 2011. március 15. 13:56
Válasz erre
Igen, erre gondoltam. Az MTZ-ben láttam, hogy így van, csak ott nem ilyen a gázkar.
SENNÁS 17799 2011. március 15. 11:42
Válasz erre
10115054z3
10115054z3

Itt talán jobban látszik.
SENNÁS 17798 2011. március 15. 11:41
Válasz erre
10115054z4
10115054z4

Ennyi kar meg fék van benne.
Maz 17797 2011. március 15. 11:33
Válasz erre
De, ez egy kézigázkar. Gyakorlatilag az alapjáratot ezzel lehet beállítani és ezzel lehet a motort leállítani - lefullasztani - is.
Valószínűleg van még valahol egy gázpedál is.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.