<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
Zoltano | Adatlap | 182744 | 2006. április 3. 17:59 | ||
mivel próbáljak szárazecsetelni? Ez a festéklepattogós festést pontosabban hogy alkalmazzam? Apróecsetes. Szürkébe a festék és összemaszatolom? | |||||
tray | Adatlap | 182743 | 2006. április 3. 17:24 | ||
Zoltano! A felület érdességét szárazecseteléssel és/vagy mosással tudod kihozni. Festéklepattogást az éleken szintén szárazecseteléssel, egyéb helyeken (most már csak) apró ecsettel tudsz felfesteni | |||||
Zoltano | Adatlap | 182742 | 2006. április 3. 17:18 | ||
Üdv mindenki! Egy 1:35-ös Revell Jagtigert építek. Már nagy részét összeraktam, és lefestettem homoksárgára és téglabarnára. Valahogy mégsem az igazi. Hogy tudnám feldobni kicsit? Hogy "életre keljen". Sok helyen durva a felülete, úgy gyártották hogy mint a narancsből olyasmi, van ahol szinte mesterséges vágás is van rajta. Ha az ember nem nézi nagyon simának tűnik. Hogy tudnám kihozni a felület érdességét? És élethű festéklepattogást csinálni? Előre is köszönöm a segítséget. (Úgy látom hogy sok Zoltán makettozik :) Érdekes, mert máshol nem sok Zolit láttam.:)) ZZoli | |||||
Zolee | Adatlap | 182741 | 2006. április 3. 11:16 | ||
Párduc téma: El sem hiszitek milyen sokféle változat lehetett több oka is van ennek: A németek ha tudták összeszedtéka kilótt harcjárműveiekt.Aztán megvizsgálták, miből mi használható. Ha a torony sérült volt lekapták, raktak rá egy olyan tornyot ami éppen kéznél volt. Vagyis ha két párduc közül az egyiknek a tornyát lőtték át, a másiknak a teknője sérült a kettőből csinálta 1 et. Ezért fordulhat elő pl. kétféle zimmeritezés egy párducon, vagy 2 féle festés. Meg persze sok más ezer oka is van, én csak érdekességképpen írtam le ezt. Zolee | |||||
Macal | Adatlap | 182740 | 2006. április 3. 10:50 | ||
Érdeklődve olvasom az eszmefuttatásokat, ugyanis nemsoká teljesen kész a párducom nekem is..:D:D:D Mielőtt megépítettem volna, vagy 10 könyvet megnéztem, (hanem többet) és számtalan weboldalt, még oroszokat is egy orosz barátom segítségével, és tény hogy nagyon érdekes párduc változatokra leltem. Jómagam végül egy sötétzöld alapú, sötétsárga- vörösbarna terepezésnél maradtam, nagyon viseltes-lepattogzott négyzetháló mintás zimmeritezéssel...Szerettem volna egy viseltes harcjárművet készíteni, majd ha lesznek képek természetesen megosztom véletek:D. Amúgy találtam olyan képeket is amiken pl a toronyszám egyszerűen rá van festve egy másik színnel az előző toronyszámra, a zimmerit mintájáról meg vagy 4-5 féle külön mintát találtam! Sőt még olyan is volt hogy egy harckocsin különböző mintával vitték fel! Sajnos ezek a képek majdnem mind odavesztek ugyanis két hete a vincsim teljesen meghalt, úgyhogy újjat kellett vennem:(:(:( R.I.P. fincsi-vincsi:( | |||||
gluer | Adatlap | 182739 | 2006. április 2. 22:03 | ||
a toronyszám csak századszinttől lefele azonosítja be a harckocsit tehát két páncélosezredben is lehet ugyanolyan számú, ill ha egy másik századba kerül elvileg másik számot kap | |||||
gluer | Adatlap | 182738 | 2006. április 2. 21:59 | ||
a szakállas blendét 44 nyarától alkalmazták, tehát elvileg lehetett belőle zimmerites bár én sem találtam egy fényképet sem ilyenről azt találtam , hogy Berlinben a "Panzerabteilung Müncheberg" Panthereinek volt egyszínű szürke festése, minimális barna vagy zöld foltozással | |||||
tray | Adatlap | 182737 | 2006. április 2. 21:18 | ||
Ha tornyot cserélnek, az új számozás az alváz régi száma vagy a torony eredeti száma lesz? Mert ha az alváz száma marad, akkor a tornyon át kell festeni. Vagy a másik lehetőség lehet az, hogy a tankot átrakták egy másik hadtestbe, és ezért festették át. | |||||
IRon | Adatlap | 182736 | 2006. április 2. 18:19 | ||
a zimmeritezett blendét nem magyarázza meg, sem a szürke szinre festett dupla toronyszámot szerintem ezen kép esetében biztos hogy egy fekete fehér fotó rossz értelmezéséről van szó... | |||||
tray | Adatlap | 182735 | 2006. április 2. 13:52 | ||
Az nem lehet, hogy cserélték a tornyot? Ez sokmindent megmagyaráz... | |||||
IRon | Adatlap | 182734 | 2006. április 2. 09:50 | ||
sziasztok! A Párduc kérdéshez egy két dolog. ezt a képet ne vegye senki alapul semmihez. mert ha jól tudom a squadron signal panther in action kiadványból származik. jó régen készült. ezek a szines grafikák általában (nem mindig) ugy készültek hogy a grafikus megnézett egy fekete fehér képet és a saját tudására fantáziájára támaszkodva rajzolt valamit. egy két furcsa dolog: zimmerit + szakállas (késői) blende zimmerit + két torony szám a szürke festésen ez a szürke dolog sztem amúgy se túl megalapozott egy ilyen járművön (zimmerit + toronyszámok) | |||||
Kikka76 | Adatlap | 182733 | 2006. április 2. 00:35 | ||
Szia Tray! Köszönöm érdeklődésedet. Az elmúlt időben "összeraktam" egy kislányt, és most próbálom őt nevelgetni. Igaz Ő már akkor is megvolt, de most 10 hónaposan már komoly kihívás. Aztán elhavaztam a melóval ( a fránya megrendelők nem várnak határidőn túl ), és komoly pihenőt kellett tartanom. Jelenleg egy Sd.Kft 251/9 készülget(1:72). Ami remélhetőleg 1-2 héten belül elkészül. Folyamatban van a már említett dioráma. Ezeken felül gyűjtögető életmódba kezdtem :) Sikerült egy Tamiya Marder III-ra (1:35) szert tenni itt a Makettinfón. Friul talp már van hozzá, és erősen gondolkodom, hogy legyen-e hozzá réz is. Ha már lúd, legyen kövér. Ez a lista azt hiszem az idei évet lefedi. | |||||
tray | Adatlap | 182732 | 2006. március 31. 21:05 | ||
Kikka76! Legutóbbi jelentkezésed óta eltelt pár hónap, de mivel akkori műved igen nagy port vert fel (khmm. sarat :), így muszáj megkérdeznem, mostanában miket raktál össze, tudsz-e új képeket mutatni? | |||||
Kikka76 | Adatlap | 182731 | 2006. március 31. 20:35 | ||
Kedves Egybegyűltek! Köszönöm a segítségeteket. Azzal nem volt gond, hogyan rakjam össze.:)) 6 hónapos kor felett viszonylag egyértelmű. A ragasztás volt az érdekes. Tehát kiváló válaszokat kaptam. Ezért szeretem ezt az oldalt. Honatyáink tanulhatnának innen egy kis segítőkészséget. Még egyszer köszönöm! Üdv. Kikka | |||||
Sirdaniel | Adatlap | 182730 | 2006. március 31. 18:58 | ||
Otto! Köszi már én is megtaláltam,mert nekem is megvana könyc:-))) Cromwellemen az utolsó simításokat végzem,ha kész,küldök képet!! Dani | |||||
Otto | Adatlap | 182729 | 2006. március 31. 18:24 | ||
Sirdaniel! A cromwell témába beleszólva -bár nem értek az angolszász csörömpökhöz- de ma az éppen olvasott könyvben (Kurt Rieder: Páncélosok akcióban 148.o.) találtam 1 képet Üdv: Ottó | |||||
MrChef | Adatlap | 182728 | 2006. március 31. 18:14 | ||
Kikka! BÉPÉ-t kijavítanám annyiban, hogy könnyebb - főleg ha a láncszemek lyukai nem átjárhatók - ha a láncszemek összeillesztésénél a drótot átfűzöd, és csak mikor biztosan, teljesen átjárta mindkét láncszemet, csak akkor vágod le tőből, és rögtön - nehogy kiessen a drót - kevés pillanatragasztót cseppentesz oda. | |||||
BÉPÉ | Adatlap | 182727 | 2006. március 31. 17:26 | ||
Helló Kikka76! Friul lánctalp öszerakásánál az egyes szemek illesztése magától adódik. Csak egyféle módon lehet őket egymáshoz illeszteni. Az egymáshoz rögzítésük úgy megy, hogy a kb. méretre vágott drótot beledugod a lánctalpak szélein lévő lukakba. Ha esetleg nem menne át, az vsz. öntéshiba, ilyenkor egy 0,5-ös fúróval (pl. DREMEL mini fúróval) kifúrod az eldugult vezetőlukat. Miután így a két lánctalp szemet egymáshoz fűzted, a mellékelt drótból vágj egy külön kis darabot és azt használd a ragasztáshoz. Mártsd bele a pillanatragasztóba, amit előtte egy bármilyen üvegdarabra kinyomsz. Ez több percig használható, folyós marad. Csak egy pici csepp kell, nem több, és ezt a pici cseppet a lukból éppencsak kiálló drótdarab és a lánctalp lukának találkozásához cseppented. Vigyázz, nehogy sok ragasztó kerüljön a két lánctalp közé vagy a lukhoz, mert az egyberagasztja a lánctalp szemeit is. Gyakorlatilag egy pár másodperc múlva folytathatod a szemek egymáshoz illesztését és ragasztását. Arra ügyelj még, hogy ne fűzd össze az összes szemet, mert tapasztalataim szerint sosincs szükség annyi szemre, mint amennyi az egyes oldalakhoz csomagolva vagyon. Amikor kész a harckocsi és a lánctalpat fel tudod rá próbálni, akkor tedd fel és nézd meg, kell-e egyáltalán még lánctalp szem, vagy sem. Ha egyéb kérdésed van ezügyben, segítek. Üdv: BÉPÉ | |||||
MrChef | Adatlap | 182726 | 2006. március 31. 17:17 | ||
Én most estem túl életem első Friul-ján. Szóval a láncszemeket összeilleszted kettesével, és dróttal kötöd össze őket a lyukaikban, amik ha nem elég nagyok, kb 0.6-os fúróval ki kell őket fúrni. A drótot tövig vágd le és pillanatragasztóval ragaszd oda a láncszem széléhez. (én először kis ráhagyást csináltam és visszahajlítottam a drótot, de 5ször annyi időt vesz igénybe és az egyik oldalon valamennyire látszódna is...) Aztán mikor megvannak kettesével a lánctagok, lehet őket összeilleszteni: 2 + 2 = 4...4 + 4= 8...Mikor a hosszúságában a végére érsz, az utolsó láncszemet fúrd át teljesen, tedd fel a láncot a futóműre, és a kifúrt láncszemet illeszd a "másik oldalon" lévőhöz egy hosszabb dróttal. Így a kész művet ellenőrizheted, hogy jól áll-e, és a drót kivételével le tudod venni a lánctalpat festéshez. Majd festés után visszarakod, levágod a drót két szélét, odaragasztod a láncszemhez, és kész. Az én Friul-omhoz is kb. 30%-kal több láncszemet adtak, így nem is kell felhasználni az enyhén hajlított láncszemeket, csak a macera van vele, hogy pontosan hova kerüljenek. Remélem elég részletes voltam!:-) Csatolok 3 képet. | |||||
Hooligan | Adatlap | 182725 | 2006. március 31. 17:07 | ||
Aszem jól nézne ki csomóval a végén! : ) Én nem tudok segíteni, mert még én sem raktam ösze soha!: ( | |||||
Kikka76 | Adatlap | 182724 | 2006. március 31. 14:41 | ||
Sziasztok Kedves Egybegyűltek! Boldogan jelenthetem be, hogy megvettem életem első Friul lánctalpát. A kérdésem, hogy hogyan kell összerakni? A kapott drótot beragasztom, vagy "csomót" kötök rá, vagy van valami speciális technika. Légyszi segítsetek. Túl drága volt ahhoz, hogy elbaltázzam. Üdv. Kikka76 | |||||
moriarty | Adatlap | 182723 | 2006. március 31. 13:08 | ||
Az ostrom alatt nem volt Királytigris Budapesten. | |||||
Apus | Adatlap | 182722 | 2006. március 31. 09:30 | ||
Üdv. Az elöbbi kérdést elolvasva bennem is felmerült egy kérdés. Tervezek egy budapesti diorámát, Királytigris szereplővel. Namost a gondom az a zimmerit, nem szivesen tökölnék vele, meg mivel nem csináltam eddig, félek elrontanám nagyon. A kérdésem: Létezhetett az ostrom alatt zimmerit nélküli Királytigris? Én csak zimmerites változatokkal találkoztam fotókon. A készlet amit vettem hozzá az megad egy budapesti álcát zimmerit nélkül, de ugyanezt a csörömpöst láttam régi fotókon és ott rajta volt. | |||||
Archy | Adatlap | 182721 | 2006. március 31. 00:51 | ||
A festése azért nem semmi. Jó volna tudni, hogy is rakták ezt össze. Mert ugye normandiában háromszínű kamó volt a divat. Berlinben több hk-t is átkentek/fújtak panzergraura. Gondolom az volt még raktáron, és utcai harcra (főleg éjjel) tökéletes. Erről eszembe jut a Híd túl messze van c. filmből a jelenet, mikor a brit ejtőernyősök beérnek arnhembe, full terepálcával, és az egyik odaszól a parancsnokának, hogy szerinten nem a leg megfelelőbb az álcázásuk, figyelembe véve arnhem belvárosát :-) Kb így lehettek a fritzek is berlinben a világos háromszínű párduccal. De a képet nézve nem simán a háromszínű kamóra fújták a szürkét. Itt valami turpisság van, mert a régi toronyszám is gyanús. Ott sem stimmel valami. Ha tudjátok, mondjátok meg mi a trükk! Áron | |||||
tray | Adatlap | 182720 | 2006. március 30. 23:02 | ||
Tomcat-tel értek egyet a kérdésben. A rajz a minőségéből és a stílusából ítélve valamelyik Osprey, Militaria, vagy Squadron-Signal könyvből lehet kivéve, ott általában utánajárnak ezeknek, a rajzokat 1-1 archív fotó alapján készítik. Szóval véleményem szerint, ez egy létező jármű volt :) | |||||
Hooligan | Adatlap | 182719 | 2006. március 30. 22:15 | ||
Mondjuk én is kinyithattam volna az öt párduc könyvem közül valameiket, nem pedig kútfőből! | |||||
Otto | Adatlap | 182718 | 2006. március 30. 21:37 | ||
gb.Tomcat! Köszi Üdv | |||||
gb.Tomcat | Adatlap | 182717 | 2006. március 30. 20:22 | ||
Otto! Szerintem megcsinálhatod, hiszen létezett. Ugyanis, ha jól megnézed, akkor rájössz, hogy ez a tank egy normandiai festésre van ráfestve,(még a lajstromszáma is látszik) mert sok tank érkezett vissza, és ezeket általában átfestették. Természetesen számold bele azt is, hogy tábori körülmények között. Hogy lehetett-e zimmerites? IGEN Ugyanis ha jobban megnézed, akkor ezt nem '45-ben gyártották. És ha elolvastad a könyvvet, akkor tudod, hogy '43 augusztusától '44 szeptemberéig raktak rájuk zimmeritet. Hozzáteszem "Nem kritika, csak én is párducot építek, és szeretném ha a tiéd szép lenne" Üdv.:Dan | |||||
Hooligan | Adatlap | 182716 | 2006. március 30. 20:14 | ||
Elvileg nem kizárt, mivel nem csak vadi új cuccokat vetettek be! Lehet valami régebbi, még lezimmeritezett járművet is építeni! | |||||
Otto | Adatlap | 182715 | 2006. március 30. 20:09 | ||
Igen! Én is így tudtam, de a neten találtam a képet és kiváncsi voltam van-e valóságalapja. Üdv | |||||
Hooligan | Adatlap | 182714 | 2006. március 30. 19:20 | ||
Nem akarok hülyeséget mondani, de ebben az időben már nem nagyon zimmeriteztek a németek! Kész lett, és egyből nyomás a frontra! | |||||
Otto | Adatlap | 182713 | 2006. március 30. 18:46 | ||
Lehetet-e zimmerites G párduc 45-ben a berlini harcokban szürke-barna festéssel? Üdv: Ottó | |||||
Maz | Adatlap | 182712 | 2006. március 30. 14:53 | ||
A ventillátor amiatt kell, mert a PTSz-M vezetőfülkéje hermetizált, ABV fegyverektől védett. Ezzel tudják a szükséges túlnyomást létrehozni és a levegőt szűrni. Egyébként csodálkoznék, ha egy rádiós felépítményen nem ugyanez az egység látná el ezt a feladatot. | |||||
Lee | Adatlap | 182711 | 2006. március 30. 10:02 | ||
Hooligan Nem, tudtommal PzIV-t nem. nincs említve. ha jól tudom, közel 300 PzIII alvázat építettek át. Joce! Volt Zis-5 jelű 76,2 mm-es löveg, amit kísérlet jelleggel beépítettek egy SU76-ba, de aztán elvetették, maradt a jól beválz Zis-3 | |||||
Harald | Adatlap | 182710 | 2006. március 29. 23:09 | ||
Szia, Hooligan! A Su-76i zsákmányolt Pz3 alvázakra épített rohamlöveg volt, a felépítménybe a T-34/76 fegyverzetét építették. Az alábbi linkeken találtok fotókat róluk: www.tanxheaven.com/nic/SU-76Imoscow05/SU-76i.htm www.thetankmaster.com/english/afv/su-76i.asp üdv! Harald | |||||
Hooligan | Adatlap | 182709 | 2006. március 29. 13:22 | ||
Kösz az infót! Pz IV-est is építettek át?? | |||||
Joce | Adatlap | 182708 | 2006. március 29. 10:54 | ||
Lee! Igazad van kicsit elkevertem a Zis-3 a 76,2mm-es... | |||||
Lee | Adatlap | 182707 | 2006. március 29. 10:04 | ||
Sorry. nem szereti a direktlinket, de a keresőbe beírva su-7-ot, találhatsz infót | |||||
Lee | Adatlap | 182706 | 2006. március 29. 10:02 | ||
Joce! A SU-76-ba Zis-3 löveget szereltek, nem Zis-5-öt (készült erre prototípus, de elvetették) további részletek itt:www.battlefield.ru/index.php | |||||
Joce | Adatlap | 182705 | 2006. március 29. 06:01 | ||
Hali Hooligan! A Su-76 és Su-76M a korábbi T-60-as könnyüharckocsi alvázára épült. A történet u.a. mint p.l. a Pz 38 (t) és a Marder III szériáknál, a könnyüharckocsi elavult, a Zis-5 löveg vontatva nehézkes, ebből faragták össze a rohamlöveget. Ahogy Tray írja ezeknek nem sok köze volt a Su-76i-hez. Üdv Joce | |||||
tray | Adatlap | 182704 | 2006. március 28. 23:14 | ||
Remélem nem kell fordítanom :) A SU-76i sorozatnak nem sok köze volt a többi SU-76 -oshoz... | |||||
tray | Adatlap | 182703 | 2006. március 28. 23:13 | ||
The unrelated SU-76i (1943) was based on German Pz Kpfw III and StuG III chassis, armed with a ZiS-5 76.2mm gun. About 1,200 of these captured vehicles, many from Stalingrad, were converted at Zavod No. 38 by adding a new enclosed superstructure. It was issued to tank and self-propelled gun units starting in autumn 1943. en.wikipedia.org/wiki/SU-76 | |||||
Hooligan | Adatlap | 182702 | 2006. március 28. 21:56 | ||
www.missing-lynx.com/gallery/russia/emsu76.htm Innen gondolom!? | |||||
Hooligan | Adatlap | 182701 | 2006. március 28. 21:55 | ||
Hali! A SU-76,panzer III.-as alvázra épült??? | |||||
MrChef | Adatlap | 182700 | 2006. március 27. 10:59 | ||
tray, ALby, köszi a segítséget!:-) | |||||
tray | Adatlap | 182699 | 2006. március 27. 01:23 | ||
Ez az 1/72-es Nashornom lánctalpa. Műanyag, link-and-length. Kis ügyességgel külön is össze lehet úgy ragasztani, hogy a formája a végleges legyen. Így külön festhető, a kerekek is külön vannak festve, és a kerekek meg a lánctalp egyszerre kerül fel a szintén lefestett tankra. Így a festés sokkal könyebb, nem kell agyonmaszkolni, és pl. a lánctalpra vagy a kerekekre is lehet pisztollyal nyomulni. A procedúra alatt az egyik lánctalp leesett kb 80 cm magasságról a parkettára, kettétört, de megragasztva nem látszik. Szóval bírják a gyűrődést, ha az ember nem hajigálja, megoldható törés nélkül a festés. Az összeragasztott lánctalpat először fémszínnel festettem le (MM Metallizer), ennek a szürke árnyalata csak a fogaknál látható, ugyanis ezután maszkoltam a fogakat, és a belső felület azon részét, ahol a kerekek futnak. Ezután valamilyen barnával lefújtam, majd a maszk eltávolítása után kapott még mosást rozsdából és egy másik barnából. Kívül a láncszemek élét ezüsttel szárazecseteltem, miután az élek közötti mintát (azt a egyenlőszárú trapéz-szerű alig látható mintát) grafitceruzával kihúztam. Ez így nagyon rozsdás hatást kelt, kb. olyan a jármű, mintha állt volna egy napot, aztán ment vagy száz métert (mindenki tudja, hogy így használták :). Menet közben a rozsda gyorsan lekopik, úgyhogy a barna helyett fémszín árnyalatokat kell használni. Sajnos a képek nem a legjobbak (régiek :), de azért remélem látszik a lényeg :) | |||||
tray | Adatlap | 182698 | 2006. március 27. 01:08 | ||
| |||||
Alby | Adatlap | 182697 | 2006. március 27. 00:59 | ||
MrChef Nekem egy darab tankom sincs, de egy cimbim döglött, szétgányolt fogkefével turházza össze a tankjait:) | |||||
Hooligan | Adatlap | 182696 | 2006. március 26. 20:42 | ||
Betah-on van egy pár cucc ami a Párduc variációkról szól! Ott néz körül! Tuti lesz rá anyag!betah.co.il/booksCatalog.aspx | |||||
gb.Tomcat | Adatlap | 182695 | 2006. március 26. 20:31 | ||
Sziasztok! Szeretnék segítséget kérni abban, hogy: Panther, létezett-e KwK-88 -as löveggel, és ha igen akkor hol szolgált? Üdv.:Dan |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |