<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
IRon | Adatlap | 183312 | 2006. június 23. 14:46 | ||
Emerick | Adatlap | 183311 | 2006. június 23. 14:22 | ||
Na ilyet sem láttam még: toronylövéses Panther... Ígéretes képek, szomorú sorsok...na jó, de hasonlókat keresgélnénk itthon is, ahol csak lehet! És nem csak Budapest centrikusan! | |||||
Bombraider | Adatlap | 183310 | 2006. június 23. 13:22 | ||
basio | Adatlap | 183309 | 2006. június 23. 13:18 | ||
Iron ! Az a nagy probléma, hogy már nem tudom hol találtam. De leszedtem őket, ha érdekel e-mailen szívesen elküldöm. basio | |||||
IRon | Adatlap | 183308 | 2006. június 23. 12:01 | ||
basio! az első adagból nem minden kép jelenik meg, viszont a többi nagyon jó! nem árulnád el esetleg melyik oldalon találtad? mindenesetre köszi ezeket is! IRon | |||||
basio | Adatlap | 183306 | 2006. június 23. 10:51 | ||
| |||||
basio | Adatlap | 183305 | 2006. június 23. 10:48 | ||
| |||||
basio | Adatlap | 183304 | 2006. június 23. 10:46 | ||
Azt sajnos nem tudom kivenni a zövegből. Egy cseh oldalon találtam őket. Sok kép volt. Ide is többet akartam felrakni de vmiért nem engedte. Gondolom csehszlovákoknál. Vannak képek a bevonuló oroszokról is meg a német hadifogolyoszlop vonulásáról is. Megpróbálom mégegyszer felrakni. | |||||
Emerick | Adatlap | 183303 | 2006. június 23. 10:06 | ||
Üdv! Nekem ugyen nem jött le mind, de érdekesek a képek! Nem jellemző, hogy szovjet és német roncsok egy helyen legyenek gyűjtve. Amúgy ezek a képek hol is készültek? Emerick | |||||
basio | Adatlap | 183302 | 2006. június 23. 09:35 | ||
| |||||
tray | Adatlap | 183301 | 2006. június 22. 22:21 | ||
Nem az eredeti motor van benne, de hasonló :D As already mentioned, since the original engine was sectioned for investigation during the war we have had to use a Maybach HL230 series V12, which would not normally have been found in an early Tiger such as ours. | |||||
SSgt_Chris | Adatlap | 183300 | 2006. június 22. 19:12 | ||
A Maybach motort akár be is szerezhették, nem? Tesóm egyik kollégája mesélte, hogy Ukrajnában találtak eladó, "kishibás" Tigris motort... Csak nem volt elég a rávaló, de nem lehetetlen, hogy élelmes muzsikok fészereinek mélyén lapul még ilyen kincs?! | |||||
warbirds | Adatlap | 183299 | 2006. június 22. 17:50 | ||
Szerintem de! :) | |||||
tray | Adatlap | 183298 | 2006. június 22. 17:07 | ||
Az nem a bovingtoni tigris? Az megvan nekem is :) | |||||
warbirds | Adatlap | 183297 | 2006. június 22. 16:49 | ||
Van egy videóm egy restaurált Tigris első beindításáról. Vélhetőleg az eredeti motorral, mert nagyon nyögvenyelősen indul. De beindul! Aztán kigyalogol a műhelyből, a jelen lévők meg követik. Már-már megható jelenet... :) | |||||
Farkaskoma | Adatlap | 183296 | 2006. június 22. 16:15 | ||
fórumban kell olvasgatni... 100 Le-s Merci teherautó motor. | |||||
MrChef | Adatlap | 183293 | 2006. június 22. 11:04 | ||
Mivel egy csak valamilyen fémből van, sztem egy erősebb teherautómotor is meghajtja. A lánctalp és a meghajtókerék vajon ilyen marad? (nem olyan, mint az eredeti) | |||||
warbirds | Adatlap | 183292 | 2006. június 22. 11:03 | ||
Készülhetünk Csobánkára... :D | |||||
warbirds | Adatlap | 183291 | 2006. június 22. 11:03 | ||
Azt egyelőre nem írja a lap, de kíváncsi vagyok rá én is, mit szerkesztettek bele... Gondolom azért a Maybach (vagy milyen volt benne, nem vok járatos a témában) motort nem másolták le. Bááárr... :) | |||||
MrChef | Adatlap | 183290 | 2006. június 22. 11:00 | ||
Aztaszentsit! Hát erre kíváncsi leszek! Nem semmi mutatvány lehet összetákolni egy ilyen dögöt. Vajon mi hajtja majd? | |||||
warbirds | Adatlap | 183289 | 2006. június 22. 09:47 | ||
MrChef | Adatlap | 183288 | 2006. június 20. 21:58 | ||
hehe, oké! akkor többet veszek! ;-) | |||||
lucky | Adatlap | 183287 | 2006. június 20. 21:43 | ||
Csak ne felejts el szólni nekik h tárazzanak be készletet!Meg nekünk h hol van!:) | |||||
MrChef | Adatlap | 183286 | 2006. június 20. 19:48 | ||
Szia! Az Euro Centerben lévő Bijou Brigitte-ben már kerestem, de ott nincs, azazhogy cartier-mintás van, medállal, 2-3ezer Ft-ért. Az eladó kiscsajnak rögtön leszögeztem, hogy modellhez lesz; nézett és mosolygott. De még szétnézek, hátha akad valahol. Egyszer csak belefutok a tutiba!:-) Üdv: séf | |||||
Bombraider | Adatlap | 183285 | 2006. június 20. 19:43 | ||
Szia! Plázákban lehet kapni "bizsusoknál" ilyen gagyi láncokat. Fekete hengerre fel van tekerve sok méter,aztán lehet vágatni belőle x métert. Szerintem teljesen megfelel 35be láncnak. Olcsóbb mint egy ezüst nyaklánc:) üdv:bomb | |||||
MrChef | Adatlap | 183284 | 2006. június 20. 19:40 | ||
| |||||
Tigris-Szem | Adatlap | 183283 | 2006. június 19. 16:58 | ||
Sziasztok! Megjelent egy új harckocsis-rohamlöveges könyv, azt hiszem nektek való! KÖNYVISMERTETŐ A Magyar Királyi Honvédség külföldi gyártású páncélos harcjárművei 1920-1945 Írta: Bíró Ádám – Éder Miklós – Sárhidai Gyula Először is: az anyagi lehetőségekből adódóan korlátozott példányszámban megjelent olvasmányos, de komoly szakkönyv. Ilyen igényes tartalmú haditechnika-történeti munka Magyarországon jó, ha 10 évben egyszer megjelenik! A szerzők neves, idős szakemberek, egy elfogyó kutatónemzedék utolsó tagjai. Éder Miklós páncélostiszt volt a Magyar Királyi Honvédségben, A Magyar Királyi Honvédség Fegyverzete című könyv társszerzője. Bíró Ádám a Haditechnika folyóirat külső munkatársa, a magyar harcjárműgyártás történetét tárgyaló sorozatnyi cikk alapos szerzője. Sárhidai Gyula okleveles gépészmérnök kiváló könyveket, cikkeket írt és szerkesztőként a Haditechnika folyóirat színvonalát köszönhetjük neki. Itt a könyv egyik szerzője és egyben szerkesztője. Mivel sem támogatás, sem anyagi áldozatra kész kiadó nem akadt a könyvhöz (mert nem valami hülye fantasy, sem Győzike) ,azt saját félretett pénzén jelenttette meg. Azt reméli, hogy újra és újra beforgatva a visszafolyó pénzt, további 4 nagy jelentőségű, magyar vonatkozású, II. világháborús haditechnika-történettel, hadtörténelemmel foglalkozó munkát jelentethet meg a következő 5-10 évben. Ezek közé tartozik A Magyar Királyi Honvédség Fegyverzete című könyv régóta várt második és a Légiháború Magyarország felett 3. része. Elsősorban Önökön, a lehetséges olvasókon múlik, hogy ez megvalósulhat-e. „A tengelyhatalmak közül – a német, olasz, japán nagyhatalmakat leszámítva – csak Magyarország folytatott jelentős páncéljármű gyártást. Ezzel egész Európában a kis és közepes államok között is az első volt, mert Hollandia és Belgium gyártása jelentéktelen volt. Elsősorban páncélautókat készítettek. Norvég, dán, görög gyártás nem volt, a svéd és a svájci helyzet egyedi, nem mérhető a magyarhoz. Mindezt olyan viszonyok között érte el, hogy 1920 és 1936 között gyakorlatilag nem gyártottak semmit, az egész kivitelezés az 1938 és 1944 közötti 7 évre esett. A Magyar Királyi Honvédség alkalmazta darabszámra a legtöbb harcjárművet, ezekkel szinte 1945 március utolsó napjáig harcolt. Ebből a rideg statisztikai „számháborúból” azonban kimaradt az a számjegyekkel ki nem mutatható érték, amely a gépekből honvédő fegyvert varázsolt, kimaradt a katona, aki a túlerő ellenére is bátran, hősiesen harcolt, ha kellett, életét adta esküjéért, hazájáért. A harceszközök darabszámát ismerve, szinte hihetetlennek tűnnek azok a sikeres harctevékenységek, melyeket a második világháborús hadinaplók megörökítettek. Az utókor minden megbecsülése kell, hogy illesse a fronton hősiesen helytállt honvédeink emlékét, és még nagyobb tisztelettel hajtsunk fejet azok előtt, akik életüket áldozták Magyarországért.” A mű áttekinti a magyar gyártást, majd sokkal részletesebben, nagyszámú rajz, táblázat, fénykép felhasználásával egyenként tárgyalja a külföldi eredetű (zsákmányolt, vásárolt, vagy a németektől kapott) harcjárműtípusok történetét, a francia, amerikai, angol, német, olasz, cseh, lengyel, szovjet, svéd páncélosok leírását (típusismertetők) és alkalmazásukat a magyar csapatoknál. Bemutatja a jelzéseket is. Egy fejezet erejéig körképet ad a németekkel szövetséges kisebb államok harcjárműállományáról. „(…) Németország elsősorban zsákmányolt szovjet járművek és lőszerek átadásával segítette a finn szövetségest, ezek darabszámára nem találtunk adatot. Az biztos, hogy 1944 tavaszán Danzigból 9 db T-34/85-öt, ősszel még 9 db T-34-et szállítottak Finnországnak. A német típusok közvetlen átadása csekély volt, az erdős, vizes, mocsaras terep nem is engedte meg nagyobb harckocsizó erők alkalmazását, a védelemben a régi elavult típusok is jól beváltak. Mivel az egyetlen járható terep a Ladoga-tó mellett volt, a szovjet támadások ellen 1944 elején 30 db StuG. 40-G-t és 15 db Pz.IV-J járművet adtak át, de ez sem akadályozta meg a Mannerheim-vonal áttörését. Finnország 1944. szeptember 4-én kilépett a háborúból, az állományba került néhány további német harcjármű az 1944. október-novemberi lappföldi hadműveletekből származott. Mindösszesen Finnország alig 148-150 harcjárművet vásárolt vagy kapott, s legalább 450 db-ot zsákmányanyagból állított hadrendbe (táblázat). A háború alatt német részről átadott további szovjet anyag nem dokumentálható. „ „(…) a második világháború teljes időszakában a szövetséges Németországtól érkezett a külföldi gyártású páncélosanyag 90 százaléka. A Pz. VI-B, a „Királytigris” harckocsi kivételével valamennyi alvázcsalád több-kevesebb példánya jutott a Magyar Királyi Honvédség páncélos fegyverneme, illetve a rohamtüzérség állományába.” A 242 oldalas (A/4) könyv korlátozott példányszámban jelent meg. Az Új Hírért Bt-től lehet megrendelni. Postai utánvéttel küldik el. Ára 4500 Ft (ebben benne van az utánvétes postaköltség). Telefon: 06-20-536-53-92 (délelőtt 10-től este 8-ig.) E-mail: sz.joc@freemail.hu | |||||
Mekett | Adatlap | 183282 | 2006. június 18. 21:07 | ||
Tank! Nagyon szép a dio, nyugodtan tehetnél még fel néhány képet (ide :) | |||||
Batya | Adatlap | 183281 | 2006. június 18. 20:59 | ||
TE keszthelyi vagy TÁBORNOK?:) Mert akkor miért nem tudo rólad?:D | |||||
TABORNOK | Adatlap | 183280 | 2006. június 18. 19:05 | ||
Szia tank! Nagyon királyak a képeid ha tudsz küldeni a petur@keszthelynet.hu-ra azt megköszönném. | |||||
imi | Adatlap | 183279 | 2006. június 17. 22:22 | ||
aha hát a blitzkriegben amikor kilőttek egy hk-t akkor az lyen mindenféle színes lett (persze azóta tudom hogy a valóságban nem éppen ilyen lesz a kilövik és gyorsan iég az egész) de valószinű hogy télleg az ezüst lett túl hangsúlyos. hm... na majd nyáron lehet megint neki megyek egy picit ebből úgyis ilyen gyakorló példány lett:-) | |||||
Zoli | Adatlap | 183278 | 2006. június 17. 22:05 | ||
Szia Imi! Egyetértek IRonnal, de engem leginkább a színek zavarnak pl ezüstöt nem lenne szabad így összemosni. z | |||||
imi | Adatlap | 183277 | 2006. június 17. 21:58 | ||
köszike igen segítettél hát nem tudatosan csináltam itt csak egy régen zöldre fetett kv-t bepötyöztem ezüst rozsda meg fekete festékkel aztán adtam neki scak aztán megetetszett az eredmény és kiváncsi voltam hogy másnak mi a véleménye hogy ez az összevisszaság ez/ebből lehet e valami. imi | |||||
IRon | Adatlap | 183276 | 2006. június 17. 21:50 | ||
imi! Nos az alapszin nem a legjobb vagy legalábbis ezen a vakus képen nem jön ki. A technikára vonatkozó kérdésedre válaszolva: 1. ha bepöttyözöd és elkened technikát akarod csinálni, eljárhatsz ugy hogy inkább egy fakitó hatása legyen. ilyenkor teljesen beledolgozod az alapba a felvitt pöttyöket és az egyes szinek nem is különülnek el inkább csak egy vékony filmréteget képez a felületen. 2. amikor csak durván mosod el, ilyenkor látható marad a felvitt szin és más dolgok megjelenítésére használják. (pl esőnyomok, rozsdafolyás) a tieden azt látom hogy nem mostad el eléggé, valamint a csíkok csak ugy a panel egy semleges részétől indulnak, és véget is érnek egyszer csak minden ok nélkül. Ezeknek a vonalaknak kell vami kiindulási pontjának lennie ahol először összegyűlik a kosz, a rozsda, a por stb és onnan a lefolyó viz hatására képződnek. Vagy ha poros, koszos a felület akkor ugyebár az eső húz bele csikokat de ezek is a panel tetejétől indulnak. A legtobb azonban a szinválasztáson múlik, nem mindegy mit mival csinálsz. Megnézve a Te makettedet nem igazán értehtő hogy miért fketével csináltad a csikokat, abszolut nem passzol a makettre. remélem velemennyit segitettem, ha kérdésed van irj nyugodtan. üdv IRon | |||||
korzaar | Adatlap | 183275 | 2006. június 17. 21:33 | ||
www.tiger-tank.hu/ ezen az oldalon a Galériában vannak elég jo rozsdás képek | |||||
imi | Adatlap | 183274 | 2006. június 17. 12:37 | ||
anno az ős fabulison volt egy cikk ahol egy technikát magyaráztak: pötyökben viszed fel a festéket és aztán határozott ecsetmozdulatokal kened szét ott azthiszem rozsdamegfolyáshoz használta a készítő. Na én ezt a technikát kipróbáltam a kv 2sem oldalán (de több féle szinnel) és megtetszett a látvány és mivel az a mektt az experimentális célokra észült gondoltam leezelem az egészet. na most a végeredmény neem negyon tetszett de azt tudtam/tudom hogy ilyen valóságban nincs. na most mivellátom hogy itt most aktuális az ilyen kiégett elhagyatott elrozsdált téme azt kérdezném hgy ez amit csináltam ez hasonlit (ha távolról is) valamihez, vagy van e valami amivel ebből az alapból előrébb léphetnék? a környezetet ne nézzétek azt cak ugy alátettem:-) köszike imi | |||||
Ottó | Adatlap | 183273 | 2006. június 15. 12:24 | ||
Iron! Közben utána néztem. A 007-es nem Wittmann páncélosa volt. Igaz hogy ezzel ment utolsó utjára, de az "eredeti tulaj" Ustuf. Helmut Dolinger volt. Üdv: Ottó | |||||
Bendeguz | Adatlap | 183272 | 2006. június 15. 12:10 | ||
nna hogy milyen mintás azt nem tudom, mert ez tualjdonképpen nem is lánc, hanem egy horgolt rézdrót, sajna csak ilyet tudok, de ha nem nagyítóval nézed, akkor jóformán nem is látszik, annyira apró | |||||
MrChef | Adatlap | 183271 | 2006. június 15. 12:04 | ||
Jaj, bocs, ez rossz helyre ment. | |||||
MrChef | Adatlap | 183270 | 2006. június 15. 10:58 | ||
Tegnap este 10-kor küldtem email az hobbyworld.aoshima-bk.co.jp/eindex.asp-nak, pár dolog felől érdeklődtem, ma hajnal fél 5-kor jött vissza a válasz: "Dear Mr. Tamas Desi Jo napot!! Hogy van? Thank you very much for your inquiry. (...) Szia! Thank you very much for your time and have a nice day! Best Regards, Aiko Oishi" "Kicsit" korrektek és kedvesek. Már gyűlnek a cuccok, amik kellenének tőlük. :-) | |||||
MrChef | Adatlap | 183269 | 2006. június 15. 10:55 | ||
Bendeguz, köszi az tökjó lenne!:-) Méretre is elég kicsi, ami jó. Csak annyi lenne a kérésem, hogy amint látom, ez cartier-mintás, és nekünk egyszerűbb, sima kerek alakú láncszemekből álló lánc kéne. Nemtom, ez megoldható? | |||||
IRon | Adatlap | 183268 | 2006. június 15. 10:14 | ||
Otto! nem! normandiában villers-bocage-nál a piros-fehér 231-es toronyszámú Tigrissel hentelt, aztán ugyebár azt ott kilőtték, és utána a fehér 007 es Tigrisben halt meg augusztus 8-án. üdv IRon | |||||
Ottó | Adatlap | 183267 | 2006. június 15. 09:52 | ||
Bendeguz | Adatlap | 183266 | 2006. június 14. 23:32 | ||
srácok, ha képeken(kep.tar.hu/strent/50286631) látható lánc megfelel nektek, akkor viszek le velencére, vagy akár ott is legyárthatom és akkor megsasolhatjátok, hogy hogyan készül | |||||
MrChef | Adatlap | 183265 | 2006. június 14. 15:36 | ||
cstomm, jónak tűnik ez a kábel, de szerintem el fogok boldogulni egy házi készítésűvel. A láncra mondott párezer Ft pontosan mennyi lenne nekünk fejenként, nem tudod? Nem vagyok spúr, csak én kevesebbre gondoltam, szóval nem kell nekem ezüstből:-) | |||||
cstomm | Adatlap | 183264 | 2006. június 14. 09:51 | ||
Ja és még valami. Ez még tegnap nem volt fenn a HobbyEasy honlapján. Vontatókábel a Merkava II és III-hoz. http://www.hobbyeasy.com/LoadProduct.do?productid=24627 | |||||
Bundesign | Adatlap | 183263 | 2006. június 14. 09:51 | ||
ez a te kiscicád? nagyon szép darab | |||||
cstomm | Adatlap | 183262 | 2006. június 14. 09:48 | ||
MrChef! Beszéltem (volt ékszerész) kollégámmal Merkava toronyláncok ügyében. Mehet a dolog. Pár ezer forintból kijön a dolog. A kérdés, hogy szerinted vehetjük alapul a készletben található fehérfém láncimitációt, vagy van valami konkrét méretet kellene szereznünk? Ha áment mondasz rá, akkor mindkettônknek megcsináltatom a dolgot, OK? Üdv. CsTom | |||||
antarktika | Adatlap | 183261 | 2006. június 13. 17:36 | ||
MrChef! Konkrétan a festékek közé sorolnám, ha jópofi akarnék lenni, de őszintén megmondom, hogy nem tudom. Az izraeli járművek festéséről szóló lapot régebben találtam, csak azért szúrtam be, hátha tudok segíteni valakinek. Van nekem is egy Merkava Mk. I-esem, azt akarom majd libanoni színekre festeni, ha eljutok odáig. | |||||
Tank | Adatlap | 183260 | 2006. június 13. 15:34 | ||
|
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
Akkor most se látsz, mert az nem lövésnyom hanem pisztolyport...
Panther Ausf D...