<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
antarktika | Adatlap | 183546 | 2006. július 12. 09:28 | ||
Bundesign | Adatlap | 183545 | 2006. július 11. 23:53 | ||
az nem ugyan az :) | |||||
MrChef | Adatlap | 183544 | 2006. július 11. 23:42 | ||
Én vékony vagyok, hozzá 180 cm, de 1998-ban, 18 évesen sem fértem be egy T-72-be, azazhogy nem mertem megkockáztatni a beszállást. :-) Asszem a kecskeméti repülőnapon történt. | |||||
IRon | Adatlap | 183543 | 2006. július 11. 23:16 | ||
Emerik! Simán be lehet férni akármelyik búvónyiláson... Én 186 vagyok és ültem az összes pozicióban, viszont az ülséről nem értem el a periszkópokat azokhoz fel kellett húzódnom. Mondjuk a vezető pozicióban már a fejem alig fért a páncél alá...biztos nagyafejű vagyok ;) IRon | |||||
Emerick | Adatlap | 183542 | 2006. július 11. 22:17 | ||
A fekete sas az a legutóbbi T- fejlesztés, talán a T-90 továbbfejlesztve... Egyetlen képet láttam eddig róla, egy ny-i kiadványban, a minősége olyan is... :) Az oroszokat ismerve egy újabb nehézsúlyú profi gép! Ja, egy kis off: a régi T-72-ről annyit, hogy Csobánkán tavaly csak a 170cm felettiek tudtak rá felmászni segítség nélkül, de bele már csak a gyerekek fértek -szinte :)-én vékony vagyok, de 188, de nem nagyon fértem volna be a parancsnoki nyíláson! A kinti "honvéd tankos" meg tipikus (?, bocs, ha sértőnek tűnik!) magyar volt: bajuszos, pocakos, de simán befért! Azt hogy...? :) Emerick | |||||
MrChef | Adatlap | 183541 | 2006. július 11. 22:14 | ||
Wow, nem piskóta ez a gép sem! De hogy érted, hogy az Abrams sehol sincs? Tudtommal a világ egyik legjobb tankja. | |||||
antarktika | Adatlap | 183540 | 2006. július 11. 22:10 | ||
Az Abrams? Sehol...:))) Van egy Tamiya Merkava I-esem, de nézve a képeid az Academy-ről, szerintem az Academy nagyságrendekkel jobb. A Tamiya elég régi kiadású. A Fekete Sas ( Black Eagle ) a legújabb orosz harckocsi, illetve jelenleg csak prototípusa létezik. T-80-as alvázon egy vadonatúj torony került elhelyezésre, feltehetően 140 mm-es harckocsiágyúval, a torony "nyugatiasan" hátrafele meghosszabbítva. Integrált ERA panelekkel rendelkezik és feltehetően javított, GTD-1250 típusú, gázturbina gondoskodik a meghajtásról. Az újabb prototípus alvázát már egy görgővel meghosszabbították, jelenleg a tesztekhez is a meghosszabbított teknőt használják. Több bemutatón részt vett már, de általában leponyvázott toronnyal. Megpróbálok képeket csatolni. | |||||
MrChef | Adatlap | 183539 | 2006. július 11. 19:39 | ||
Antarktika, nekem nagyon bejön ez az Academy kit! Tökszép a felölete az alkatrészeknek, sorja nincsen sehol, az öntésnyomokat nem nehéz eltávolítani. Nincsen Tamiya-féle Merkavám, de gyanítom, hogy ez az Academy erősen közelíti, ha nem ugyanolyan jó. (az enyém is a HobbyEasy-től van:-) És az Abrams hol marad? Mi az a Fekete Sas? Még sosem hallottam róla. | |||||
antarktika | Adatlap | 183538 | 2006. július 11. 19:29 | ||
MrChef! Mi a véleményed az Academy Merkaváról? Múltkor én is szemeztem vele a Hobbyeasy-n, de végül talonban hagytam egyelőre. Az meg nem kérdés, hogy a Világ legjobb tankja. Persze a Leopard 2A6-os a képzeletbeli dobogó második fokának várományosa szerintem, a harmadik befutó - tekintettel arra, hogy az orosz Fekete Sas képességeit nem ismerjük, csak a külsejét - a Challenger II. | |||||
Zoli | Adatlap | 183537 | 2006. július 11. 10:21 | ||
Egyetértek, elég megnézni FK munkáit, igaz, néha már Ő is pisztollyal fest. z | |||||
Emerick | Adatlap | 183536 | 2006. július 11. 10:13 | ||
Köszi, és meg is kísérlem majd! Amúgy is sok kocsit ecsettel festettek ilyen-olyan festékkel és pasztával, meg ki tudja, mivel... :) Majd kísérletezem! És ha lesz eredmény, kép is lesz itt fenn róla! Emerick | |||||
Archy | Adatlap | 183535 | 2006. július 11. 10:11 | ||
Uraim! A mai modern harcjárműfestési iskolák közül leginkább népszerű spanyol stílusban (Mig Jimenez) a kamuflázs festésén kívül mindent ecsettel csinálnak. És ha azt nézzük, hogy a németeknek volt éles kontúros festésük szép számmal, az többiek meg zöldek voltak, akkor szerintem ecsettel majdnem mindent meg lehet csinálni. Áron | |||||
Zoli | Adatlap | 183534 | 2006. július 11. 10:00 | ||
Még nekem is csak elméletben működik az ecsetes terepfestés, egy pár éve nem gyártottam harcjárművet... A PM cikkeiben látható, hogy nem lehetetlenség ecsettel se, pl öregítést, koszt stb is úgy csinálják néhányan. Szóval sok sikert hozzá! z | |||||
Emerick | Adatlap | 183533 | 2006. július 11. 09:49 | ||
Az én mániám a magyarországi harcokhoz köthető járművek, amit lehet, így készítek el, azaz a nálunk harcolt egységek jelzéseivel. Nekem amúgy ecsettel még nem sikerült jó terepezést produkálni, ezek szerint rossz a teknikám! :) Ja, és korai gépeket még tutira használtak Franiaországba (pl korai 250/9, ami zsákmányként van fotózva), olaszban, és nálunk is: fénykép van az egyik PM-ben (250/1 -es cikkhez) amin két 250/5 Neu (nem /1-es, mint ahogy állítják) és egy 250/9 Alte van a 4.SS állományából. Ecsettel festett kocsik, halványan 250/9-esen a ho jele is látszik. De mindegy, majd kitalálok vmit! :) Emerick | |||||
MrChef | Adatlap | 183532 | 2006. július 10. 22:52 | ||
Sziasztok, a "Mi készül éppen?" topikba tettem fel pár képet az épülő Merkavámról. | |||||
Zoli | Adatlap | 183531 | 2006. július 10. 20:36 | ||
Én tényleg laikus vagyok a témában, csak sok típus esetében hallottam/olvastam, hogy a korai változatokat akkor már nem használták. Amúgy mi a gond a sima szürke változatokkal? Én egyet olyanra is fogok kenni, ezért majd veszek egy másik változatot is, ha már a Greif sárga volt. Ja és elvileg lehet ecsettel is festeni apró foltokat, csak türelem és technika kérdése, elvileg... z | |||||
Emerick | Adatlap | 183530 | 2006. július 10. 20:17 | ||
Akkor marad, amit én találtam -egy légi összekötő kocsi (Stukákkal a fotó hátterében!), háromszínű terepezéssel. Csak én azt nem tom megcsinálni, fújni nem tudok festékeket, a kocsin pedig homok alapra zöld-barna pöttyök vannak fújva egész sűrűn. Ja és van egy LSSAH-s összekötő is, téli festéssel! Én csak ezeknél jobbat szerettem volna keresni! Amúgy felújított gép még lehetett páncélos hadtest törzsének egyik parancsnoki kocsijaként negyvenhárom után is! Azért köszke! Emerick | |||||
Zoli | Adatlap | 183529 | 2006. július 10. 19:50 | ||
Szerintem akkor már elég lepusztultak lehettek, ha egyáltalán még működtek. Sajnos képem nincs, én amúgy a Greif mellett döntöttem, de nem hiszem, hogy nagyot tévednél, ha a Revell matricáival dekorálnád ki. Laikusként inkább nem irogatok hüjeségeket, érdeklődj inkább BP-nél a Sasban! z | |||||
Lee | Adatlap | 183528 | 2006. július 10. 13:53 | ||
Hi! A képen a torony mérete + formája miatt és a tornyon lévő kupola miatt tudható, hogy 85mm-es löveggel szerelt hk van. | |||||
Emerick | Adatlap | 183527 | 2006. július 10. 13:49 | ||
Sziasztok! Kfz 250/3-ról (Alte, keretantennás) tud vki fényképeket Rommel Greif-ján kívül? Jól jönne egy kis segítség! Főleg keleti frontos érdekelne! Vajon a háború második felében voltak még használva ezek a páncélkocsik? Köszi előre is! Emerick | |||||
Macal | Adatlap | 183525 | 2006. július 10. 10:37 | ||
páncélos | Adatlap | 183524 | 2006. július 10. 07:32 | ||
Romsitsa! Most olvastam csak írásod. A képen T-34/85-ös látható. De mások már kielemezték... | |||||
Emerick | Adatlap | 183522 | 2006. július 9. 13:34 | ||
Hali IRon és mindenki más! Nos, rászántam magam egy kis kevergetésre! Összekutyultam a Rewell 16-os olajos sivatagi sárgát és a 89-es bézst, és egész tűrhető árnyalat jött ki belőle! (1:1 -es arányban) A maketten egész jól mutat, majd a jövő héten teszek fel róla képeket, ha már a több napi festegetésnek vége! Jó makettezést mindenkinek! Emerick | |||||
IRon | Adatlap | 183516 | 2006. július 8. 15:50 | ||
Emerick! Ez a legrosszabb hozzáállás! Megveszel egy többezer Forintos AFV CLub makettet és képes vagy kockáztatni a végeredményt a pár száz Forintos festék miatt... | |||||
IRon | Adatlap | 183515 | 2006. július 8. 15:45 | ||
Emerick! Ez a legrosszabb hozzáállás! Megveszel egy többezer Forintos AFV CLub makettet és képes vagy kockáztatni a végeredményt a pár száz Forintos festék miatt... | |||||
Emerick | Adatlap | 183514 | 2006. július 8. 15:21 | ||
Volt H93-am, de beszáradt! Talán hétfőn a Sasban, ha van. Amúgy a Rewell 17-es túl vörösesnek, a 16-os meg túl sérgésnak, olajos sárgának tűnik, mégis marad a Humbrol. (sok pízt se tok rá szánni...ugyebár) Emerick | |||||
Csoder | Adatlap | 183513 | 2006. július 8. 13:29 | ||
Emerick, én Humbrol 83, és Hu 93 árnyalatoknak megfelelő színekből kevertem ki. Csoder | |||||
Emerick | Adatlap | 183512 | 2006. július 8. 09:37 | ||
Itt is felteszem a kérdést, itt még többen adhatnak segítséget: melyik árnyalat jobb Kfz 251/9-re: Rewell 17 vagy 16. (külső-belső felületekre egyaránt) Köszi a válaszokat! Emerick | |||||
IRon | Adatlap | 183511 | 2006. július 7. 17:32 | ||
igen | |||||
romsitsa | Adatlap | 183510 | 2006. július 7. 16:17 | ||
Meggyőztél, 85-ös. A kép a Bolyain készült? Üdv: ad | |||||
IRon | Adatlap | 183509 | 2006. július 7. 16:01 | ||
A korai 85 ös tornyon is csak egy szellőző volt HÁTUL, mert a másik azon még elől volt. ezen fotók alapján szerintem simán lehet 85 ös az archiv képen, sőt szerintem AZ! | |||||
IRon | Adatlap | 183508 | 2006. július 7. 15:54 | ||
A korai 85 ös tornyon is csak egy szellőző volt | |||||
romsitsa | Adatlap | 183507 | 2006. július 7. 15:44 | ||
Emerick, de volt:) www.panzer.punkt.pl/artykuly/kursk/russ/Kursk-t34.jpg A Kossuth címeres egy műszaki mentő? Üdv: ad | |||||
Emerick | Adatlap | 183506 | 2006. július 7. 14:54 | ||
Ja, ez lemaradt: én nem vágom, de mi a túró ez a baloldalon a Kossuth-címerrel? Csak vh-s tankokban vagyok igazán otthon, de egyre inkább érdekel az újabb is! | |||||
Emerick | Adatlap | 183505 | 2006. július 7. 14:50 | ||
A két kibúvónyílás miatt 85-ös. 76-oson nem ilyen volt. De nem lennék meglepve, ha a kettőből -76-os torony 85-ös kibúvókkal- összebuherált torony lenne. Sok érdekeset produkál a katonaember, főleg ha nincs más... Emerick | |||||
romsitsa | Adatlap | 183504 | 2006. július 7. 13:35 | ||
Nekem furcsa a torony hátsó élének szöge és csak egy szellőzőfedélt látok. A 85-ösön 2 volt nem? Üdv: ad | |||||
Archy | Adatlap | 183503 | 2006. július 7. 13:26 | ||
miből gondolod, hogy az 76-os és nem 85-ös? | |||||
Archy | Adatlap | 183502 | 2006. július 7. 13:22 | ||
Palma faragasztó (nem palmatex). Bekened a felületet egy régi ecset segítségével. Ahol a nyomvájú van oda csak nagyon vékonyan, aműgy meg ne sajnáld. Aztán homokot szitálsz rá. Kb 2 órán belül kőkeményre köt. Homkot lesöpröd, aztán lehet festeni, vagy pigmentel is lehet színezni. A füvet szintén ezzel a ragsztóval tudo fixálni. A kellő helyen nagyon vékonyan bekened (először fehér a színe, de száradés után áttetsző), aztán alaposan megszórod (púposan) vasutas műfűvel, és fejrefordítod az egészet. A felesleges fű lehullik, a többi meg áll mint a cövek. | |||||
romsitsa | Adatlap | 183501 | 2006. július 7. 13:16 | ||
páncélos | Adatlap | 183500 | 2006. július 7. 12:45 | ||
Narn! Szerintem jó lesz. De a futógörgők felületét és a farpáncélzatot, valamint a sárvédő lemezeket is koszolhatnád egy kicsit. | |||||
MrChef | Adatlap | 183499 | 2006. július 7. 11:15 | ||
Esetleg tapétaragasztó + homok keveréke, ez leteríted, formálgatod, és a megfelelő helyekre műfüvet meg bazsalikomot (esetleg egyéb fűszernövényt) szórsz, ahogy Emerick mondta, középen jó, ha hagysz egy kis fűösvényt. Plusz bokrok, 1-2 fa... | |||||
Emerick | Adatlap | 183498 | 2006. július 7. 11:11 | ||
Hali! Én mindenképp feldobnám magát az utat egy keskeny sáv fűvel középen, ahol nincs kitaposva. Amúgy meg sulifix-homok keveréke -lánctalpnyomokkal, meg kisebb, apró kövekkel tele az út szélén. (középről, ahol a lánctalpak/kerekek haladnak, ka vannak hordva a durvább szemcséjű részek.) (amúgy én az utat inkább le szoktam kövezni, azt meg sima gipsszel csinálom, nem kavarok be még a homokkal is -persze csak az utat tekintve...) Ennyit tudok segíteni, még biztosan érkezik másoktól is, ennél jobb, használhatóbb ötlet is! :) Emerick | |||||
Narn | Adatlap | 183497 | 2006. július 7. 10:41 | ||
Köszönöm az észrevételeket a tankokkal kapcsolatban. A lánctalp mindenképpen másképpen fog kinézni, mert ez csak az alap. Be fogom még folyatni sötétebb barnával és aztán a kiálló részeket majd fémszínnel. A páncélosok testét majd át kell ködölni, mert ez így tényleg sötét és hátravannak meg a folyások, koszolások meg a pigmentezés. | |||||
Emerick | Adatlap | 183496 | 2006. július 7. 10:27 | ||
Okés! Megkövetek bárkit, tényleg nem találtam hirtelen T34/76-ról képet. Csak T-54-ről, Isu-122-ről és T34/85-ösökről. Amúgy én nem is a törikönyv aláírásait néztem, hanem a kivehető részleteket a háttérben... A képaláírások tényleg sokszor hibásak, még a hadtörténelemmel foglalkozó könyvekben is! Emerick | |||||
Miggyuri | Adatlap | 183495 | 2006. július 7. 05:44 | ||
A 8.osztályos egyik /Korona kiadó/ törikönyvben simán elment a képaláríás: "szovjet golyószórósok a kurszki csatában." A képen egy kilőtt tank mellől tüzelő nehézpuska volt. Golyószóró az egész könyvben nincs. Vannak avd dolgok. Vagy: Plakát - francia nyelvű -rajt egy korabeli (1910-körüli)repülőgép. A képaláírás szerint "A repülés , akkor elérhetetlenül drága volt. -utalva a plakáton szereplő ötjegyű számra. Csodálkoztam, mert akkor még nem volt jellemző az utasszállítás. Szótár segítségével lefordítottam. Az összeg a "bátrak versenyének" első díja volt.:)) Miggyuri | |||||
Bendeguz | Adatlap | 183494 | 2006. július 6. 23:15 | ||
Azért monnyuk az sem elhanyagolnadó, hogy 56-ban is megkapta pest a magáét, és 45-óta nem sok idő telt el, szóüval az akkori propagandát ismerve simán kinézem belőlük, hogy egy 44-es képet raktak be 56 címszó alatt off: van két könyvem, amik az előző rendszerből vannak, és van egy kép ami mindkettőben bene van, az egyik szerint Nyíregyházán készítették a képet, a másik szerint Pesten(asszem, most így nem tudom pontosan, csak kb írtam valam, lényeg hogy nem ugyanott) | |||||
Emerick | Adatlap | 183493 | 2006. július 6. 19:35 | ||
Pedig mintha láttam volna egy felvételen T34/76-ot, vhol a Szabadság tér környékén készült kép volt, de lehet az is csak rövidített csövű 85-ös volt. A könyv már sajna nincs meg -könyvtári volt: Rainer M. János: Nagy Imre c könyve volt- amiben a gyanús fotót láttam (2 ilyen gép is van rajta). A 122-es viszont tuti. most du-n körbenéztem, kevesebb a kép, mint gondoltam, azon T34/85 és ISU-122 van. De még keresgélek, holnap küldöm, amit találok... Emerick | |||||
Miggyuri | Adatlap | 183492 | 2006. július 6. 14:33 | ||
Emerick! A törikönyvek nem mérvadók. Vannak benn akkora hibák, hogy csak na. Küldd el nekem is azt a képet amint 122-es szovjet van,meg egyolyat is, amint T-34/76 van 1956-ban, Magyarországon. Érdekelne. Miggyuri | |||||
tray | Adatlap | 183491 | 2006. július 6. 14:20 | ||
páncélos | Adatlap | 183490 | 2006. július 6. 14:03 | ||
Uraim! T-34/76 nem volt bevetve 1956-ban. A magyar hadsereg rendelkezett: T-34/85, ISz-2, ISzU-122S, SzU-76M. A szovjet csapatok részéről: T-34/85, T-54, PT-76, ISz-3, ISzU-152, BTR-40, BTR-152...stb |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
Ami teljesen új, szakítva az eddigi hagyományos orosz harckocsiépítéssel, az a torony. Mint említettem feltehetően 140 mm-es sima csövű ágyú, természetesen csőből indítható rakéta is. Reaktív téglák helyett integrált panelekkel szerelték fel, továbbá feltételezhető, hogy korszerű, digitális tűzvezető berendezéssel és a régi infra sugárvetők helyett hőkamerával látták el.
Tényleg kevés kép van róla a Net-en, én is kb. húszat tudtam begyűjteni róla, ennek egy része makettről készült.
Az Abrams szerintem azért nem rúg nagyon labdába, mert a páncélzatot az angoloktól ( Chobham-minta ), míg a löveget a németektől ( Rheinmetall-minta ) "kölcsönözték.