/ Fórumok /

Szovjet/orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
Kamovos 18058 2011. május 9. 14:32
Válasz erre
Sziasztok!

Most találtam miközben a 4 tengelyes PSZH után kutakodtam.
Ez nem Oorosz, de legalább Magyar. :)

www.freeweb.hu/magyarteher/magyar/pszh/pszh2.html
www.szekesfehervar.polgarinfo.hu/modules.php

Üdv: kamovos
páncélos 18057 2011. május 9. 13:22
Válasz erre
gaunt 18056 2011. május 9. 13:19
Válasz erre
szu_122_to_ie_1
szu_122_to_ie_1
szu_122_to_ie
szu_122_to_ie
szu_122_to_ie_2
szu_122_to_ie_2

Kamovos!

Egy pár oldal az üzemeltetési utasításból, eszerint a T-54A alváza alapján épült a jármű. A könyv 1957-es. Ha kell, az egészet elküldöm neked. Sajnos csak rossz minőségben van meg.
romeo 18055 2011. május 9. 09:29
Válasz erre
Üdv Törzsbusz!

Értem, és köszönöm! Én, és néhány ismerősöm már nagyon várjuk a könyved megjelenését.
törzsbusz 18054 2011. május 8. 23:25
Válasz erre
Üdv Romeo!

Bármilyen adat megszerzése felkutatása majd publikálása kiadvány formájában sok esetben nem egyszerű feladat, pláne kis hazánkban. A téma - mely irányában itt valamennyien érdeklődést mutatunk - kissé "mostohán" kezelt és sokszor rajtunk kutatókon sok múlik,mit lehet a meglévő adatokból létrehozni. Tudni kell mit hol,és hogyan keressünk. Bár ezzel újat nem mondtam. Hátráltató az a tény - mely tapasztalaton alapul, hogy azok az elsősorban képes információk sok esetben "kikerülnek" a rendszerből szemétként vagy üzleti alapon. Nem kívánom itt leírni,hogy sokszor fotókhoz, negatívokhoz hogyan lehet hozzájutni,hogyan kerül magánszemélyekhez amit, amiket mennyiért,miképp lehet megvásárolni, mert egyszerűen egyébként egy-egy infóhoz másképp hozzájutni nem lehet. A másik,hogy az irodalmi és tényszerű adatok kutatása nagyon bonyolult folyamat - ha vannak...és bármilyen az állami szektorból levéltári kutatásokon keresztül megszerzett adat publiánkásának milyen jogi és anyagi folyamatai vannak. És sokszor nem is elegendő a levéltári kutatás. Egyszóval: Sok technikai eszköz rendszeresítésével kapcsolatos hiteles adat megszerzése, nehézkes hosszú folyamat és nagyon sok mindenről már nem is áll rendelkezésre. Sok esetben egy könyv létrehozásakor a kézirat lezárása után kerülnek elő fontos adatok. Folyamatosan,sok éve gyűjtöm az adatokat a "MAGYAR HONVÉDSÉG PÁNCÉLOS - ÉS GÉPJÁRMŰ TÍPUSAI 1950-2010" munkacímet viselő könyvem teljességéhez. Lehet ugyan - és kell is törekedni a teljességre,azonban ez nem mindig sikerülhet. És a kész anyag elkészítése, "kész termékké" formálása,kereskedelemben történő elhelyezése sem egyszerű feladat.

Sokan tudják,hogy volt Csepel,meg Zil, T-34-es meg ilyen,meg olyan technika. De mi az a BTR-40,152 azt már kevésbé - rajtunk és más hozzá értőkön kívül. Vannak erről adatok,csak had ne mondjam hány helyen kell irodalmi adatokat felkutatni db.szám,rendszeresítés előzményei,milyen csapatoknál,stb. Nem beszélve a jogi háttérről.

Az általam felett BTR-152 fotó MN fotó. Reményeim szerint erről a és más típusról is sikerül majd egyéb fontos közlésre méltó adathoz hozzá jutnom, de nem biztos,hogy teljes lesz a mű,bármennyire is törekszem rá.

Elnézését a sok "mellébeszélésért"! Üdv!
romeo 18053 2011. május 8. 20:24
Válasz erre
Üdv Törzsbusz!

Köszönöm, hogy reagáltál! Azért jó lenne ismerni azt a "kis" darabszámot, engem nagyon érdekel a téma.
Az általad feltett BTR-152K(fedett) járművet gépkocsizó lövészek is használták? -mert eddig csak sebesültszállítóról tudok az MN-ben.
Azt is szeretném megkérdezni, hogy a felül nyitott BTR-152 is rendszeresítve volt?
Egy ismerősöm annyit mondott, hogy a 70-es években több darab "nyitott" BTR-152 roncs volt Várpalotán a gyakorlótéren, de már nem emlékszik, hogy magyar vagy szovjet.
törzsbusz 18052 2011. május 8. 16:44
Válasz erre
BTR 152 MN
BTR 152 MN

A páncélos technika 2.hullámú fejlesztése 1959-ben kezdődött az MN-ben amely nem csak a harckocsik rendszerbeállítására irányult. Ebben az évben kerültek be a BTR-40-és BTR-152 típusok, melyek kis darabszámban rendszeresítésre is kerültek.
jagdtigger 18050 2011. május 8. 15:14
Válasz erre
Nem tud valaki egy üzletről ahonnét be tudnék szerezni egy airsoft BMP-1-est?
romeo 18049 2011. május 8. 12:52
Válasz erre
1V12 Masina
1V12 Masina

Most találtam.
fotó:orthosteam.hupont.hu/12/kepek-2010magyarorszag
Kamovos 18048 2011. május 8. 12:13
Válasz erre
Szia Gaunt!

A Szu-122 szerintem, T-34 kocsira épült.

A T-34 és a T-54-55 között számos köztes változat készült.

A T-43, ami szintén több variánst takar, a T-34, és a KV-1 génjeit hordozza magában.

A T-44 pedig a T-34, és a T-54 keveredése.

Ez a SZU-122 pedig a T-54-55 és a KV2 vonásait tükrözi
De szerintem az ISZU-122 az, ami inkább a T-54-55 keveredésére utal.
Az ISZU-122, ISZU-122 S, ISZU-152 ISZU műszaki mentő a KV2 kocsi változatára épült.
Szerintem!

Makettezésem során, több vérvonalat is próbálok megépíteni.
Így az azonos kocsijú sorozatokkal is jelentős létszámra fogok szert tenni.

KV változatok: KV-1, KV-2, JS-2, ISU-122, ISU-122S, ISU-152, ISU műszaki mentők, mert volt több változat is.

SU sorozatot: T-70, T-80, SU-76, SU76M, ZsU-37 1943-as, ZsU-37 1944-es SU műszaki mentő.

T-34/76, T-34/85 változatokat ezekből még csak 25 db készült el.
Természetesen ezeken kívül a T-34 kocsira épített SU-85, SU, 85M, SU-100, SU-122 is elkészült.
A SU sorozathoz még pár műszaki mentő változatot fogok építeni.

Még 5 db T-34-es van dobozban, amik között vannak, amik átalakításra várnak.
Ha ezek is elkészülnek, még mindig nem lesz teljes a sorozatom.

A T-43 még nincsen készen.
A T-44 már elkészült.
Készítem még a T-54-55 változatokat is eddig csak 10 db készült, félkész állapotban van még 5db.
Ezekhez csatlakozik még a büszke, ennek a kocsija készen van, a lövegtorony is készül ennek a belseje vár még elkészítésre.

Természetesen a T-62, 72, 80, 90 is terítékre került.
Ezekből is szépszámmal akad még a polcon, ragasztóra várva.

Az elmúlt hetekben, ismét számos ötletet kaptam.
Akár csak ez a rohamlöveg, illetve műszaki mentő.

Most elővettem a maketteket, és nézegetve őket, arra a döntésre jutottam, hogy a rohamlöveget a T-54 kocsiból és az ISU-122 rohamlöveg páncélzatának felhasználásával fogom elkészíteni. Az ISU maradék alkatrészeiből pedig műszaki mentőt építek.
De mivel a rohamlöveg teljes homlok páncélzatát cserélni kell, lehet, hogy inkább sztirolból saját kezűleg elkészítem, így spórolok némi pénzmagot is.

Üdv: kamovos
romeo 18047 2011. május 8. 09:05
Válasz erre
Üdv Kamovos!

BTR-40, de BTR-152 ügyben talán megkérdezhetnénk Törzsbusz barátunkat is, hisz Ő egy összefoglaló művet ír az MN 1950-90 közt használt járműveiről.
páncélos 18046 2011. május 7. 22:34
Válasz erre
Ha egyre gondolunk, akkor parancsnoki, illetve rádiós, vezetési pont.
Keresd R-149, vagy BTR-80 variáns formákat, vagy 1v - mint masina - BTR alvázon.
SENNÁS 18045 2011. május 7. 21:40
Válasz erre
Névtelenh
Névtelenh

A kapkodás, ez a szöveg tartozik a képhez.Bocsánat.
SENNÁS 18044 2011. május 7. 21:03
Válasz erre
gaunt 18043 2011. május 7. 20:32
Válasz erre
Üdv Kamovos!

Ez se nem T-54/55, se nem T-44. Ez a SzU-122 alváza, amit nem a T-54-ből alakítottak ki, hanem csak az alapján építatték, pl. a görgők is teljesen máshogy vannak elrendezve. A motortér azért tűnik idegennek, mivel ezek a járművek a T-54 korai változata alapján épültek, ha jól tudom a '49-esre. A kipufogó pont olyan mint bármelyik T-54/55-nél.
Amúgy engem is érdekelne a jármű története, arról sajnos én sem tudok sokat.
sempi 18042 2011. május 7. 20:01
Válasz erre
englishrussia.com/index.php/2010/06/30/russian-armored-vehicles-factory/ Itt hátulról az 5.-ik miféle szerzet lenne? :)
Kamovos 18041 2011. május 7. 19:53
Válasz erre
Szia Gaunt!

Na!
Ma nagyon sok a gond velem. :)

Most meg úgy tűnik erről a makettről,(bár már a kép is kicsit gyanús volt) hogy igazából ez még nem a T-54-55 kocsija, hanem még csak a T 44-é!

Mondom ezt azért, mert a hátulja felülről a hűtő rácsoknál inkább arra hasonlít!
A T-54 55-nél két egyforma párhuzamos hűtőrács, és zsalu van.
Ezen pedig a hátsó keskenyebb, és nincsen zsaluja sem.
A kipufogó cső sem olyan még mint a T-54-nél.

Megépítés szempontjából érdeke a jármű, és persze a fejlődés története is.
Ezen a címen találtam egy csomó képet róla.

www.google.hu/search

Köszi a segítséget, és a megerősítést.

Üdv: kamovos
gaunt 18040 2011. május 7. 19:03
Válasz erre
gaunt 18039 2011. május 7. 18:59
Válasz erre
Kamovos!

Volt egy másik SzU-122 is. Az 50-es évek elején (vagy a 40-es végén?) az akkor vadonatúj T-54 alvázából kiindulva egy páncélvadászt hoztak létre. Akkoriban egy rendkívül korszerű gép volt, 122mm-es löveggel, sztereooptikai távmérővel (TKD), belülről távirányított 14.5mm-es géppuskával. SzU-122-54 néven is ismert, bár ez lehet, hogy nem hivatalos. Csak rövid ideig szolgáltak ebben a formában, átalakították őket műszaki mentővé (ez látható a képen). Később ezeket is átalakították BMR-1 néven aknamentesítő járművekké, amiket afganisztánban be is vetettek.
Ha érdekel, nekem megvan az eredeti páncélvadász üzemeltetési utasítása, bár rendkívül rossz minőségben.
Kamovos 18038 2011. május 7. 17:03
Válasz erre
Szia romeo!

Remélem lesz változás! :)

Laci azt mondta, hogy van olyan képe amin több is van egyszerre mint 2db!

No persze ez csak arra lesz bizonyíték, hogy 2-nél több volt.
A 10 db-ot hihetőnek tartom, ha csapat próbára szánták.
Persze a rendszeresítés ettől még nem bizonyított.
Mint ahogy egyenlőre a rendszámok is homályban vannak.

Üdv: kamovos
Kamovos 18037 2011. május 7. 16:52
Válasz erre
Sziasztok!

Mivel én is meg kívánom építeni azt a változatott amit a hajdani Bolyain őrizgettek.
Ezért kellő képen körbejártam a témát.
Nem kevés kör után kiderült, hogy a löveg homlokpáncél formája miatt csak az 1/72-es UM Szu-85M makettjéből tudom megépíteni.
Ennek a makettnek van alul, felül olyan kerek ívű homlok páncélja, amilyen a Bolyain volt.

Az 56-os képen látható szerintem, nem SZU-85, hanem SZU-122 lehet.
Ez különbözik a Bolyain látottól, mert, ezen homlok páncélzaton lévő ajtó, nagyméretű téglalap alakú, és van mellette egy keskeny búvó nyílás is, ami felet pedig még egy periszkóp nyílás is van.
Ezeket pedig csak a SZU-122-nél lehet megtalálni.
A SZU-100-as ajtaja szélesebb, és a periszkóp a tetőn van nem a homlok páncélon.

Nekem a "gyezsurnij mjágács szu 122 bázison" című, képhez tartozó állítás több sebből is vérzik!

Tudomásom szerint!
A SZU-85, SZU-85M, Szu-100, SZU-122, a T-34 kocsijára készült!

A T-34 és, változatainak a hátulja teljesen egyforma!

A "gyezsurnij mjágács szu 122 bázison" című képen látható kocsi pedig erőteljesen T-54 vagy T-55 benyomását kelti!
A képen látható jármű homlok páncélzatán nincs ajtó!
A kocsi hátulja teljesen különbözik a T-34-től.
Ennek a kocsinak a hátulja szerintem a T 54-55-re hasonlít inkább!
Ezeken kívül még a futó görgők is a T-54-55-re hasonlít inkább, mint a T-34-re

De mindez nem baj, mert T-54-ből még ezt a változatott úgysem építettem meg! :)

Üdv: kamovos.
romeo 18036 2011. május 7. 16:48
Válasz erre
és valószínűleg utánna sem lesz... :(

Üdv!
Kamovos 18035 2011. május 7. 16:37
Válasz erre
Sziasztok!

Voltam ma Rebekában!

Jávor Zolinál ma nem voltak a BTR-40ről képek! :(
Azt ígérte megkeresi őket.

Beszélt nekem egy táborról ahová öszesen 10db-ot vittek ki.

Sajnos semmi konkrét előrelépés nincs, és ez valószínűleg így marad szeptemberig! :(

Üdv: kamovos
punyam97 18034 2011. május 7. 16:18
Válasz erre
boccsi
juge75 18033 2011. május 7. 16:17
Válasz erre
Hamarabb is szólhattál volna (mondjuk 2 hónappal ezelőtt)!
punyam97 18032 2011. május 7. 16:08
Válasz erre
bocsi
punyam97 18031 2011. május 7. 16:08
Válasz erre
nem kell az igla!
juge75 18030 2011. május 7. 15:59
Válasz erre
Legalább a tolólapos BAT-hoz tökéletes a Panzershop készlete, mert a dobozból is pont ugyanígy kerülnek elő az alkatrészek...
juge75 18029 2011. május 7. 15:54
Válasz erre
Jó reggelt, drága kis barátom!
Hol voltál eddig el veszve?
Győrben.

Iglával mi legyen?
punyam97 18028 2011. május 7. 15:47
Válasz erre
juge75!
hol lesz a nyilt nap?
üdv punyam97.
páncélos 18027 2011. május 7. 14:57
Válasz erre
romeo 18026 2011. május 7. 14:56
Válasz erre
páncélos 18025 2011. május 7. 14:51
Válasz erre
juge75 18024 2011. május 7. 14:35
Válasz erre
romeo 18023 2011. május 7. 14:27
Válasz erre
SzU-122  vontató   MN   1956
SzU-122 vontató MN 1956

Üdv!

SzU-122 vontató, Magyar Néphadsereg 1956.
fotó: Jobbágy Károly
charles 18022 2011. május 7. 11:34
Válasz erre
gyezsurnij mjágács szu 122 bázison
gyezsurnij mjágács szu 122 bázison

Szia SENNÁS!

Egy közelebbi kép
romeo 18021 2011. május 7. 11:20
Válasz erre
Üdv!
Új fotók jelentek meg a moszkvai katonai díszszemle előkészületeiről:
vitalykuzmin.net/
juge75 18020 2011. május 7. 05:30
Válasz erre
nyiltnap2011
nyiltnap2011

Már hivatalos.
Kamovos 18019 2011. május 6. 23:36
Válasz erre
Sziasztok!

Köszönöm szépen a segítséget!

Holnap megyek Rebekába, megegnézem Laci képeit! :)

Üdv: kamovos
páncélos 18018 2011. május 6. 22:25
Válasz erre
Sajnos kicsi a kép és rossz, de eredetileg - a véleményem szerint - SzU-122/54.
Illetve annak műszaki változata. Afganisztánban aknataposóként funkcionált.
SENNÁS 18017 2011. május 6. 20:16
Válasz erre
Szeva! Valami felvonulós mert csicsás,de lehet tényleg tele van "kommunikációval" azért nincs fegyvere.Biztos 70-80 évek akkor még nagyban ment a csöves rádió azok meg nagy helyet foglaltak.De lehet tényleg valami teljesen más.
hobbista 18016 2011. május 6. 19:57
Válasz erre
Hi!
szerintem valami parancsnoki változat lehet. Ha nem, akkor tévedtem.
SENNÁS 18015 2011. május 6. 19:51
Válasz erre
Névtelen
Névtelen

Sziasztok!Ezt mire használták? Esetleg recovery tank?T-62 "alvázon"?
Köszi:SENNÁS
romeo 18014 2011. május 6. 11:47
Válasz erre
BTR-40    Bors
BTR-40 Bors
BTR-40
BTR-40
BORS  BTR-40
BORS BTR-40
BTR-40  BORS
BTR-40 BORS

Üdv Maz!

Én a következőket tudtam meg:
1957-62 közt 2 db BTR-40-t kapott a Magyar Néphadsereg csapatpróbára. Csapatpróba után a BTR-40 ellátás nem valósult meg.
A Bors c. film XV. részében lehet őket látni (a HM kölcsönözte a filmforgatáshoz).
Felteszek néhány BTR-40 fotót a Bors-ból.
Mégegyszer hangsúlyozom, hogy ez az én "kutatásom" eredménye.

Meglehet, hogy valamelyik díszszemlén részt vett az említett 2 db BTR-40.
Freddy 18013 2011. május 6. 11:31
Válasz erre
Az 56-os forradalmárok használtak egy Kossuth-címeres festésű, szovjetektől zsákmányolt példányt, erről volt is kép fenn.
Maz 18012 2011. május 6. 09:12
Válasz erre
Szerintem már említettem:

Jávor Laci bácsit megkeres. Sok kép megvásárlása. Nagy kegyesen díszszemlén készült magyar felségjelzésű kiskoporsó általa megmutatása. Örülés, egymás nyakába borulás és fórumon híresztelés.

Magyarul: volt.
romeo 18011 2011. május 6. 08:48
Válasz erre
romeo 18010 2011. május 6. 08:18
Válasz erre
Üdv Kamovos!

"Mi igaz abból, hogy a Magyar Hadsereg használta BTR-40-es pc járművet?"

-kb. két évnyi kutatás (vergődés) után kijelenthetem, hogy SEMMI...
Miggyuri 18009 2011. május 6. 05:41
Válasz erre
Az első "részben" törölve! :)
Miggyuri 18008 2011. május 6. 05:40
Válasz erre
Nos, a szovjetek nem arról voltak híresek anno, hogy nyakra főre ne raktak volna csillagokat. A harckocsikon azonban viszonylag ritkán láthatók szabályos ötágú vörös csillagok részben. Amiken jól láthatóan vannak, azok emlékművek beton alapon. A fehér, kék, piros csíkok részben hadgyakorlatok felfestései, részben különböző parancsnoki jelek. A csillag gyakoribb volt a téli festésű(meszelésű) tankokon.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.