<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
romeo | Adatlap | 18055 | 2011. május 9. 09:29 | ||
törzsbusz | Adatlap | 18054 | 2011. május 8. 23:25 | ||
Üdv Romeo! Bármilyen adat megszerzése felkutatása majd publikálása kiadvány formájában sok esetben nem egyszerű feladat, pláne kis hazánkban. A téma - mely irányában itt valamennyien érdeklődést mutatunk - kissé "mostohán" kezelt és sokszor rajtunk kutatókon sok múlik,mit lehet a meglévő adatokból létrehozni. Tudni kell mit hol,és hogyan keressünk. Bár ezzel újat nem mondtam. Hátráltató az a tény - mely tapasztalaton alapul, hogy azok az elsősorban képes információk sok esetben "kikerülnek" a rendszerből szemétként vagy üzleti alapon. Nem kívánom itt leírni,hogy sokszor fotókhoz, negatívokhoz hogyan lehet hozzájutni,hogyan kerül magánszemélyekhez amit, amiket mennyiért,miképp lehet megvásárolni, mert egyszerűen egyébként egy-egy infóhoz másképp hozzájutni nem lehet. A másik,hogy az irodalmi és tényszerű adatok kutatása nagyon bonyolult folyamat - ha vannak...és bármilyen az állami szektorból levéltári kutatásokon keresztül megszerzett adat publiánkásának milyen jogi és anyagi folyamatai vannak. És sokszor nem is elegendő a levéltári kutatás. Egyszóval: Sok technikai eszköz rendszeresítésével kapcsolatos hiteles adat megszerzése, nehézkes hosszú folyamat és nagyon sok mindenről már nem is áll rendelkezésre. Sok esetben egy könyv létrehozásakor a kézirat lezárása után kerülnek elő fontos adatok. Folyamatosan,sok éve gyűjtöm az adatokat a "MAGYAR HONVÉDSÉG PÁNCÉLOS - ÉS GÉPJÁRMŰ TÍPUSAI 1950-2010" munkacímet viselő könyvem teljességéhez. Lehet ugyan - és kell is törekedni a teljességre,azonban ez nem mindig sikerülhet. És a kész anyag elkészítése, "kész termékké" formálása,kereskedelemben történő elhelyezése sem egyszerű feladat. Sokan tudják,hogy volt Csepel,meg Zil, T-34-es meg ilyen,meg olyan technika. De mi az a BTR-40,152 azt már kevésbé - rajtunk és más hozzá értőkön kívül. Vannak erről adatok,csak had ne mondjam hány helyen kell irodalmi adatokat felkutatni db.szám,rendszeresítés előzményei,milyen csapatoknál,stb. Nem beszélve a jogi háttérről. Az általam felett BTR-152 fotó MN fotó. Reményeim szerint erről a és más típusról is sikerül majd egyéb fontos közlésre méltó adathoz hozzá jutnom, de nem biztos,hogy teljes lesz a mű,bármennyire is törekszem rá. Elnézését a sok "mellébeszélésért"! Üdv! | |||||
romeo | Adatlap | 18053 | 2011. május 8. 20:24 | ||
Üdv Törzsbusz! Köszönöm, hogy reagáltál! Azért jó lenne ismerni azt a "kis" darabszámot, engem nagyon érdekel a téma. Az általad feltett BTR-152K(fedett) járművet gépkocsizó lövészek is használták? -mert eddig csak sebesültszállítóról tudok az MN-ben. Azt is szeretném megkérdezni, hogy a felül nyitott BTR-152 is rendszeresítve volt? Egy ismerősöm annyit mondott, hogy a 70-es években több darab "nyitott" BTR-152 roncs volt Várpalotán a gyakorlótéren, de már nem emlékszik, hogy magyar vagy szovjet. | |||||
törzsbusz | Adatlap | 18052 | 2011. május 8. 16:44 | ||
A páncélos technika 2.hullámú fejlesztése 1959-ben kezdődött az MN-ben amely nem csak a harckocsik rendszerbeállítására irányult. Ebben az évben kerültek be a BTR-40-és BTR-152 típusok, melyek kis darabszámban rendszeresítésre is kerültek. | |||||
jagdtigger | Adatlap | 18050 | 2011. május 8. 15:14 | ||
Nem tud valaki egy üzletről ahonnét be tudnék szerezni egy airsoft BMP-1-est? | |||||
romeo | Adatlap | 18049 | 2011. május 8. 12:52 | ||
Kamovos | Adatlap | 18048 | 2011. május 8. 12:13 | ||
Szia Gaunt! A Szu-122 szerintem, T-34 kocsira épült. A T-34 és a T-54-55 között számos köztes változat készült. A T-43, ami szintén több variánst takar, a T-34, és a KV-1 génjeit hordozza magában. A T-44 pedig a T-34, és a T-54 keveredése. Ez a SZU-122 pedig a T-54-55 és a KV2 vonásait tükrözi De szerintem az ISZU-122 az, ami inkább a T-54-55 keveredésére utal. Az ISZU-122, ISZU-122 S, ISZU-152 ISZU műszaki mentő a KV2 kocsi változatára épült. Szerintem! Makettezésem során, több vérvonalat is próbálok megépíteni. Így az azonos kocsijú sorozatokkal is jelentős létszámra fogok szert tenni. KV változatok: KV-1, KV-2, JS-2, ISU-122, ISU-122S, ISU-152, ISU műszaki mentők, mert volt több változat is. SU sorozatot: T-70, T-80, SU-76, SU76M, ZsU-37 1943-as, ZsU-37 1944-es SU műszaki mentő. T-34/76, T-34/85 változatokat ezekből még csak 25 db készült el. Természetesen ezeken kívül a T-34 kocsira épített SU-85, SU, 85M, SU-100, SU-122 is elkészült. A SU sorozathoz még pár műszaki mentő változatot fogok építeni. Még 5 db T-34-es van dobozban, amik között vannak, amik átalakításra várnak. Ha ezek is elkészülnek, még mindig nem lesz teljes a sorozatom. A T-43 még nincsen készen. A T-44 már elkészült. Készítem még a T-54-55 változatokat is eddig csak 10 db készült, félkész állapotban van még 5db. Ezekhez csatlakozik még a büszke, ennek a kocsija készen van, a lövegtorony is készül ennek a belseje vár még elkészítésre. Természetesen a T-62, 72, 80, 90 is terítékre került. Ezekből is szépszámmal akad még a polcon, ragasztóra várva. Az elmúlt hetekben, ismét számos ötletet kaptam. Akár csak ez a rohamlöveg, illetve műszaki mentő. Most elővettem a maketteket, és nézegetve őket, arra a döntésre jutottam, hogy a rohamlöveget a T-54 kocsiból és az ISU-122 rohamlöveg páncélzatának felhasználásával fogom elkészíteni. Az ISU maradék alkatrészeiből pedig műszaki mentőt építek. De mivel a rohamlöveg teljes homlok páncélzatát cserélni kell, lehet, hogy inkább sztirolból saját kezűleg elkészítem, így spórolok némi pénzmagot is. Üdv: kamovos | |||||
romeo | Adatlap | 18047 | 2011. május 8. 09:05 | ||
Üdv Kamovos! BTR-40, de BTR-152 ügyben talán megkérdezhetnénk Törzsbusz barátunkat is, hisz Ő egy összefoglaló művet ír az MN 1950-90 közt használt járműveiről. | |||||
páncélos | Adatlap | 18046 | 2011. május 7. 22:34 | ||
Ha egyre gondolunk, akkor parancsnoki, illetve rádiós, vezetési pont. Keresd R-149, vagy BTR-80 variáns formákat, vagy 1v - mint masina - BTR alvázon. | |||||
SENNÁS | Adatlap | 18045 | 2011. május 7. 21:40 | ||
SENNÁS | Adatlap | 18044 | 2011. május 7. 21:03 | ||
Köszi charles ez jó kép. | |||||
gaunt | Adatlap | 18043 | 2011. május 7. 20:32 | ||
Üdv Kamovos! Ez se nem T-54/55, se nem T-44. Ez a SzU-122 alváza, amit nem a T-54-ből alakítottak ki, hanem csak az alapján építatték, pl. a görgők is teljesen máshogy vannak elrendezve. A motortér azért tűnik idegennek, mivel ezek a járművek a T-54 korai változata alapján épültek, ha jól tudom a '49-esre. A kipufogó pont olyan mint bármelyik T-54/55-nél. Amúgy engem is érdekelne a jármű története, arról sajnos én sem tudok sokat. | |||||
sempi | Adatlap | 18042 | 2011. május 7. 20:01 | ||
englishrussia.com/index.php/2010/06/30/russian-armored-vehicles-factory/ Itt hátulról az 5.-ik miféle szerzet lenne? :) | |||||
Kamovos | Adatlap | 18041 | 2011. május 7. 19:53 | ||
Szia Gaunt! Na! Ma nagyon sok a gond velem. :) Most meg úgy tűnik erről a makettről,(bár már a kép is kicsit gyanús volt) hogy igazából ez még nem a T-54-55 kocsija, hanem még csak a T 44-é! Mondom ezt azért, mert a hátulja felülről a hűtő rácsoknál inkább arra hasonlít! A T-54 55-nél két egyforma párhuzamos hűtőrács, és zsalu van. Ezen pedig a hátsó keskenyebb, és nincsen zsaluja sem. A kipufogó cső sem olyan még mint a T-54-nél. Megépítés szempontjából érdeke a jármű, és persze a fejlődés története is. Ezen a címen találtam egy csomó képet róla. www.google.hu/search Köszi a segítséget, és a megerősítést. Üdv: kamovos | |||||
gaunt | Adatlap | 18040 | 2011. május 7. 19:03 | ||
gaunt | Adatlap | 18039 | 2011. május 7. 18:59 | ||
Kamovos! Volt egy másik SzU-122 is. Az 50-es évek elején (vagy a 40-es végén?) az akkor vadonatúj T-54 alvázából kiindulva egy páncélvadászt hoztak létre. Akkoriban egy rendkívül korszerű gép volt, 122mm-es löveggel, sztereooptikai távmérővel (TKD), belülről távirányított 14.5mm-es géppuskával. SzU-122-54 néven is ismert, bár ez lehet, hogy nem hivatalos. Csak rövid ideig szolgáltak ebben a formában, átalakították őket műszaki mentővé (ez látható a képen). Később ezeket is átalakították BMR-1 néven aknamentesítő járművekké, amiket afganisztánban be is vetettek. Ha érdekel, nekem megvan az eredeti páncélvadász üzemeltetési utasítása, bár rendkívül rossz minőségben. | |||||
Kamovos | Adatlap | 18038 | 2011. május 7. 17:03 | ||
Szia romeo! Remélem lesz változás! :) Laci azt mondta, hogy van olyan képe amin több is van egyszerre mint 2db! No persze ez csak arra lesz bizonyíték, hogy 2-nél több volt. A 10 db-ot hihetőnek tartom, ha csapat próbára szánták. Persze a rendszeresítés ettől még nem bizonyított. Mint ahogy egyenlőre a rendszámok is homályban vannak. Üdv: kamovos | |||||
Kamovos | Adatlap | 18037 | 2011. május 7. 16:52 | ||
Sziasztok! Mivel én is meg kívánom építeni azt a változatott amit a hajdani Bolyain őrizgettek. Ezért kellő képen körbejártam a témát. Nem kevés kör után kiderült, hogy a löveg homlokpáncél formája miatt csak az 1/72-es UM Szu-85M makettjéből tudom megépíteni. Ennek a makettnek van alul, felül olyan kerek ívű homlok páncélja, amilyen a Bolyain volt. Az 56-os képen látható szerintem, nem SZU-85, hanem SZU-122 lehet. Ez különbözik a Bolyain látottól, mert, ezen homlok páncélzaton lévő ajtó, nagyméretű téglalap alakú, és van mellette egy keskeny búvó nyílás is, ami felet pedig még egy periszkóp nyílás is van. Ezeket pedig csak a SZU-122-nél lehet megtalálni. A SZU-100-as ajtaja szélesebb, és a periszkóp a tetőn van nem a homlok páncélon. Nekem a "gyezsurnij mjágács szu 122 bázison" című, képhez tartozó állítás több sebből is vérzik! Tudomásom szerint! A SZU-85, SZU-85M, Szu-100, SZU-122, a T-34 kocsijára készült! A T-34 és, változatainak a hátulja teljesen egyforma! A "gyezsurnij mjágács szu 122 bázison" című képen látható kocsi pedig erőteljesen T-54 vagy T-55 benyomását kelti! A képen látható jármű homlok páncélzatán nincs ajtó! A kocsi hátulja teljesen különbözik a T-34-től. Ennek a kocsinak a hátulja szerintem a T 54-55-re hasonlít inkább! Ezeken kívül még a futó görgők is a T-54-55-re hasonlít inkább, mint a T-34-re De mindez nem baj, mert T-54-ből még ezt a változatott úgysem építettem meg! :) Üdv: kamovos. | |||||
romeo | Adatlap | 18036 | 2011. május 7. 16:48 | ||
Kamovos | Adatlap | 18035 | 2011. május 7. 16:37 | ||
Sziasztok! Voltam ma Rebekában! Jávor Zolinál ma nem voltak a BTR-40ről képek! :( Azt ígérte megkeresi őket. Beszélt nekem egy táborról ahová öszesen 10db-ot vittek ki. Sajnos semmi konkrét előrelépés nincs, és ez valószínűleg így marad szeptemberig! :( Üdv: kamovos | |||||
punyam97 | Adatlap | 18034 | 2011. május 7. 16:18 | ||
boccsi | |||||
juge75 | Adatlap | 18033 | 2011. május 7. 16:17 | ||
Hamarabb is szólhattál volna (mondjuk 2 hónappal ezelőtt)! | |||||
punyam97 | Adatlap | 18032 | 2011. május 7. 16:08 | ||
bocsi | |||||
punyam97 | Adatlap | 18031 | 2011. május 7. 16:08 | ||
nem kell az igla! | |||||
juge75 | Adatlap | 18030 | 2011. május 7. 15:59 | ||
Legalább a tolólapos BAT-hoz tökéletes a Panzershop készlete, mert a dobozból is pont ugyanígy kerülnek elő az alkatrészek... | |||||
juge75 | Adatlap | 18029 | 2011. május 7. 15:54 | ||
Jó reggelt, drága kis barátom! Hol voltál eddig el veszve? Győrben. Iglával mi legyen? | |||||
punyam97 | Adatlap | 18028 | 2011. május 7. 15:47 | ||
juge75! hol lesz a nyilt nap? üdv punyam97. | |||||
páncélos | Adatlap | 18027 | 2011. május 7. 14:57 | ||
romeo | Adatlap | 18026 | 2011. május 7. 14:56 | ||
páncélos | Adatlap | 18025 | 2011. május 7. 14:51 | ||
Érdekes roncstelep: smotra.ru/clubs/19/blog/84476/c_pg:1 | |||||
juge75 | Adatlap | 18024 | 2011. május 7. 14:35 | ||
Legfeljebb Szu-85. | |||||
romeo | Adatlap | 18023 | 2011. május 7. 14:27 | ||
charles | Adatlap | 18022 | 2011. május 7. 11:34 | ||
Szia SENNÁS! Egy közelebbi kép | |||||
romeo | Adatlap | 18021 | 2011. május 7. 11:20 | ||
juge75 | Adatlap | 18020 | 2011. május 7. 05:30 | ||
Kamovos | Adatlap | 18019 | 2011. május 6. 23:36 | ||
Sziasztok! Köszönöm szépen a segítséget! Holnap megyek Rebekába, megegnézem Laci képeit! :) Üdv: kamovos | |||||
páncélos | Adatlap | 18018 | 2011. május 6. 22:25 | ||
Sajnos kicsi a kép és rossz, de eredetileg - a véleményem szerint - SzU-122/54. Illetve annak műszaki változata. Afganisztánban aknataposóként funkcionált. | |||||
SENNÁS | Adatlap | 18017 | 2011. május 6. 20:16 | ||
Szeva! Valami felvonulós mert csicsás,de lehet tényleg tele van "kommunikációval" azért nincs fegyvere.Biztos 70-80 évek akkor még nagyban ment a csöves rádió azok meg nagy helyet foglaltak.De lehet tényleg valami teljesen más. | |||||
hobbista | Adatlap | 18016 | 2011. május 6. 19:57 | ||
Hi! szerintem valami parancsnoki változat lehet. Ha nem, akkor tévedtem. | |||||
SENNÁS | Adatlap | 18015 | 2011. május 6. 19:51 | ||
romeo | Adatlap | 18014 | 2011. május 6. 11:47 | ||
Üdv Maz! Én a következőket tudtam meg: 1957-62 közt 2 db BTR-40-t kapott a Magyar Néphadsereg csapatpróbára. Csapatpróba után a BTR-40 ellátás nem valósult meg. A Bors c. film XV. részében lehet őket látni (a HM kölcsönözte a filmforgatáshoz). Felteszek néhány BTR-40 fotót a Bors-ból. Mégegyszer hangsúlyozom, hogy ez az én "kutatásom" eredménye. Meglehet, hogy valamelyik díszszemlén részt vett az említett 2 db BTR-40. | |||||
Freddy | Adatlap | 18013 | 2011. május 6. 11:31 | ||
Az 56-os forradalmárok használtak egy Kossuth-címeres festésű, szovjetektől zsákmányolt példányt, erről volt is kép fenn. | |||||
Maz | Adatlap | 18012 | 2011. május 6. 09:12 | ||
Szerintem már említettem: Jávor Laci bácsit megkeres. Sok kép megvásárlása. Nagy kegyesen díszszemlén készült magyar felségjelzésű kiskoporsó általa megmutatása. Örülés, egymás nyakába borulás és fórumon híresztelés. Magyarul: volt. | |||||
romeo | Adatlap | 18011 | 2011. május 6. 08:48 | ||
Üdv Kamovos! Itt kellene még kutatni... www.honvedelem.hu/cikk/25633/ertekes-gyujtemenyt-kezel-a-leveltar- | |||||
romeo | Adatlap | 18010 | 2011. május 6. 08:18 | ||
Üdv Kamovos! "Mi igaz abból, hogy a Magyar Hadsereg használta BTR-40-es pc járművet?" -kb. két évnyi kutatás (vergődés) után kijelenthetem, hogy SEMMI... | |||||
Miggyuri | Adatlap | 18009 | 2011. május 6. 05:41 | ||
Az első "részben" törölve! :) | |||||
Miggyuri | Adatlap | 18008 | 2011. május 6. 05:40 | ||
Nos, a szovjetek nem arról voltak híresek anno, hogy nyakra főre ne raktak volna csillagokat. A harckocsikon azonban viszonylag ritkán láthatók szabályos ötágú vörös csillagok részben. Amiken jól láthatóan vannak, azok emlékművek beton alapon. A fehér, kék, piros csíkok részben hadgyakorlatok felfestései, részben különböző parancsnoki jelek. A csillag gyakoribb volt a téli festésű(meszelésű) tankokon. | |||||
juge75 | Adatlap | 18007 | 2011. május 5. 20:05 | ||
Robi | Adatlap | 18006 | 2011. május 5. 19:21 | ||
Egy kis reklám? | |||||
gaunt | Adatlap | 18005 | 2011. május 5. 18:51 | ||
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Értem, és köszönöm! Én, és néhány ismerősöm már nagyon várjuk a könyved megjelenését.