/ Fórumok /

Szovjet/orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
törzsbusz 18098 2011. május 11. 18:59
Válasz erre
Jó ez a témaváltás!

Azt gondolom..valahol mindenkinek igaza van. Egy viszont tény: Páncélos kolléga szavait nem idézném, egy adatsor felkutatása,irodalmi műben történő összefoglalása nem csak kifejezetten egy feladat. Kellő elszántság,elhivatottság,túlfűtött érdeklődés nélkül nem megy és több mint hosszú idő..és valóban - mint korábban írtam - lehet törekedni a teljességre ami majdnem,hogy lehetetlen, és ez nem a megalkotónak köszönhető. Az általam elgondolt összefoglaló mű pont azért készülne, hogy lenyomata legyen az utókornak. Sok ilyen külföldi kiadványt forgattam már a kezemben és megállapítható volt,hogy nem tért ki minden részletre és itt kérdés kinek,hogyan miről kívánunk egy ilyen könyvvel tájékoztatni. Hogy kedvenc témámnál maradjak: Csepel D-344. Ki gondolta volna és még talán az sem aki adat hozzáférő pk-i beosztásban volt, hogy ez a tgk. több mint 147 féle változatban szolgált a seregben? De a felsoroló táblázaton túl nem gondolom - ha volna is mindegyik változatról fotó - ,hogy 147 db fotóval illusztrálom. Nekem annak idején soha senki nem segített a kutatásokban, magam jártam mindent végig és ez sem volt még minden,mert nem is lehet, mert szerintem nincs teljesség. És valóban sok idő,pénz, tapasztalom folyamatosan. Én 2 könyvet kiadtam, és ezt is magam tanultam meg, és nem egyszerű történet egy könyv megjelentetése. A másik gond - amiről érintőlegesen már volt hozzászólás - maga a téma választás. Ha volt kormányfőkről vagy a villalakókról írnánk Mi is, a kiadók csapnának rá azonnal. Ha a páncélos-gépjármű történet könyvével rukkolunk elő felkötjük a gatyánkat. És az érintett szektorból várt támogatásra nincs mód a gazdasági helyzet miatt és ez az indok hosszú évek óta így van. Kormánytól, EU-tól mindentől függetlenül. Magam adtam ki a könyveket. Elkészült a kézirat további 7 résznek. Nem azért nem jelennek meg, mert reggel elaludtam. Idei év végére tervezném a megjelenést. Mármint a páncélos könyvét (így hívom) Sajnálni fogom ha elcsúszik az időterv. De olyan biztos nem lesz benne mint a Citroen BX amit a Juhász miniszter kedvére kellett beszerezni a 2000-es években, mert ez volt a kedvence, de lehet Tömböl Grand Cehrooke -ja se. Ha teszek fel ide képeket bár "összefirkálom" jó szívvel teszem, örülök mások örömének és tetszik,hogy vannak érdeklődők a téma iránt. Nálam 38 éve tart ez a "mánia" pedig még öreg sem vagyok -szerintem - és valószínű már nem váltok. Van sok terv ebben a témában, egy párat már kipróbáltam és még ki is fogok mindaddig, amíg Hazánk is feliratkozik a nemzetközi"nagykönyvbe", mi is tudjuk a hagyományainkat ápolni és meg is tudjuk azt majd mutatni! Üdv!
juge75 18097 2011. május 11. 15:21
Válasz erre
bbb
bbb
bbb1
bbb1
bbb2
bbb2
bbb3
bbb3
bbb4
bbb4

Akácia és Tor 1/35 méretben a Lengyel Tankmania-tól, Június-Július hónapban jelenik meg!
romeo 18096 2011. május 11. 14:02
Válasz erre
Én nem tartom rossz dolognak, ha néhány mondatban leírjuk a darabszámot és a rendszeresítést is, szerintem a makettező ismerje pl. a magyar viszonyokat.
páncélos 18095 2011. május 11. 13:48
Válasz erre
Természetesen a kutatási támpontkeresés már kutatómunka nem makettezés.
Ha makettet építesz, ahhoz elegendő, ha kisétálsz egy nyíltnapra, vagy te magad esetleg ismerős szolgált egy gépcsodán és azt megépíted. Képkeresésre meg ott van a google, vagy flickr oldalak, orosz témára meg a: yandex.ru.

De itt már darabszámok, rendszeresítési évszámok, altípusok keresése volt a fő téma. Én ebben akartam egy irányvonalat mutatni.
Az általad említett kiadvánnyal kapcsolatban pedig a szerző tud felvilágosítást adni.
De gyanítom, hogy várnod kell még. Egy típusra kihegyezve is kb. 6-10 év az ideális kutatási (adat egyeztetés, felderíts, keresés) idő. Kivétel természetesen, ha olyan illető készül előrukkolni egy kiadvánnyal, aki évekig vezette a hivatalos feljegyzéseket, és mindenből van másolata, persze rengeteg fotóval együtt, de ilyen nincs sajnos.
Freddy 18094 2011. május 11. 12:38
Válasz erre
Persze, mindent meg lehet találni valahogy. Inkább átfogalmazom úgy, hogy a könyvtárazás és Dezső bácsi kapcsolati hálójának lekövetése már túlmutat a makettezésben megszokott háttéranyaggyűjtésen.

Ami a kiadványokat illeti. Tisztában vagyok vele, hogy nem a szorgalom, vagy az akarat hiányzik, ez látszik azokon a munkákon, amik végül napvilágot látnak. Csak arra szerettem volna utalni, hogy az 1956 utáni magyar szárazföldi haditechnikával érdemben kb hat könyv foglalkozott az elmúlt 20 évben (törzsbusz 2 könyve, Arsenal 2004, az a vegyi hadviseléses pdf, ami már nem kapható, van egy ilyen, hogy Magyar gyártású katonai járművek, meg van most ez az új, angol- a légierőről még csak-csak vannak képes albumok, meg Kenyeres Dénes könyvei), amik együtt is csak a téma igen kis szeletét fedik le, úgy igen nehéz arra várni, hogy na majd csak megelenik valami könyvben pl egy magyar csillagos BTR40.
Ha lesz egy Magyar Honvdéség szárazföldi járművei 1945-2010, első leszek, aki megveszi. De nincs.
törpokoska 18093 2011. május 11. 12:16
Válasz erre
attachmentwh
attachmentwh

Visszatérve az eredeti témához:
Egy ukrán T-64-es modernizációs javaslat T-64E (ha jól sejtem) jelzéssel. Előfordulhat, hogy a jármű csak járóképes "makett".
páncélos 18092 2011. május 11. 11:42
Válasz erre
Freddy!

"Dezső bácsit" meg kell találni.
Van egy szds, vagy örgy. mondjuk Debrecenben, de lehet őrmester is, akit ismer a barátod, megkeresed, ő ajánlja Feri bácsit, aki mesél Dezső bácsiról. Na valahogy így működik.
A Néphadsereg 1968/IV/15 (ahogyan te írtad) kikéred a könyvtárból a teljes 68-as évfolyamot és leülsz keresni.
A kiadványokkal valóban akadnak problémák.
Ez összetett, mert egyrészt függ az alkotó elhivatottságától és érdekeitől, másrészt nem mindent írhatsz le, sajnos még ma sem.
A külföldi megjelenés, meg tükrözi a hazai érdektelenséget, kiadói oldalról. Mert vagy nem szakterülete, vagy ha igen, akkor te miért akarsz ilyet készíteni?
Freddy 18091 2011. május 11. 10:57
Válasz erre
Én is egyetértek, de azért van három észrevételem:
-Dezső bácsi telefonszáma, meg a Néphadsereg 1968/IV/15/a poszteres különszáma nem mindenkinek van ám meg:)
-ami a kiadványokat illeti, a beléjük fektetett rengeteg munka ellenére nem mindegyik éri meg, hogy még ebben az évszázadban megjelenjen-ha egyáltalán megjelenik. (Hogy ne modern harcjárműves példát hozzak, lásd pl a MiG-21-es topikban egy időben nagy rössel magyar MiG-21-es könyvet készítő kollégát) Ha megjelenik, akkor sem biztos, hogy mindenki számára elérhető (külföldön, angolul, keveset nyomtatnak belőle, hamar elkapkodják, stb). Ismét mondom, ez nem a készítők munkájának szóló kritika, hanem egyszerűen csak a magyar viszonyok ilyenek- de a végeredmény szempontjából ez teljesen mindegy- a nép pedig éhezik az információra:)
-a neten való információkeresés hasznosságáról: én minden magyar hadsereges témájú könyvet megveszek (és nem ám a farpostról), a régieket börzéken szerzem be, makettek építéséhez 95%-ban mégis a neten talált anyagokat használom.
romeo 18090 2011. május 11. 08:57
Válasz erre
Üdv Páncélos!

Lényegében egyetértek!
páncélos 18089 2011. május 11. 08:52
Válasz erre
Romeo!

Ha megengedet hozzászólnék.
Folyamatosan nyomon követhető érdeklődésed itt a fórumon, de úgy érzem Törzsbusz által vázolt kutatás irányt, nem akarod használni, pedig hasznos lenne.
Amit most írok, nem bántásnak szánom, csak segítségnek!

Kutatni idő, idő, idő, és persze sok-sok ráfordított pénz.
Az idő azt jelenti, hogy venni kell a fáradságot, és el kell rugaszkodni a számítógéptől, fel kell keresni X, és Y, nyugállományú tiszteket, technikusokat, tiszthelyetteseket, sorkatonákat abból az időből, amikor ezek a technikák rendszeresítve lettek.
El kell menni olyan könyvtárba (Stefánia palota, Hadtörténeti...stb.), ahol írásos anyagot találhatsz. Sajnos végig kell "nyálazni" a Néphadsereg, Igaz Szó kiadványok összes példányát.
Ez utóbbiak azért lényeges segítség, mert, ha azt mondja neked pl. Dezső bácsi: "én a pajzs 18 hadgyakorlaton, vezettem BTR-40-est", akkor előveszed a Néphadsereg akkori számait, a helyőrség történet hozzáférhető kiadványait, és bepontosítod az információt, mert 30-40 év elteltével történnek érdekes visszaemlékezések. Itt jön a pénz, mert lehet, hogy a helyőrség Hódmezővásárhely, de Dezső bácsi debreceni, a könyvtár Budapesten van, tehát utazni is kell.
Ezzel csak arra akartam mutatni, hogy vagyunk páran akik kutatunk, és többen ezt a munkát egy kiadvány formájában szeretnék közszemlére adni, de ehhez engedélyek is kellenek, meg a fentebb említett idő és pénz. Ezért, ha olyan olvassa a kérdésed, aki tudja is a pontos adatokat (hogy ebből mennyi volt?), nem irigységből nem közli, de lehet, hogy pont "Törzsbusz könyvében" majd olvashatod a BTR-ek történetét. Azért nem írja ide senki, hogy 13000 db volt belőle, az elsőnek szögletes gázpedálja volt, a másodiknak, már nem, a harmadiknak már krómozott kilincse volt, a negyedikhez meg nem volt lámpa...
Ez csak egy példa volt, ami NEM igaz, csak, hogy értsd a lényegét.
Ha valaki kutat, nem szívesen osztogatja a neten a munkáját, mert ide neked felrak egy képet, az holnap, már egy ázsiai megosztó oldalon is megtalálod majd.
romeo 18088 2011. május 11. 08:13
Válasz erre
BTR-60PB   Kecel
BTR-60PB Kecel

Üdv Törzsbusz!

A Magyar Néphadsereg páncélozott járművei közt "fehér hollónak" számít a BTR60PB(forgatható torony 14,5mm és 7,62mm géppuskával) páncélozott szállító jármű is.
Általános nézet: "Ez a harcjármű rendszeresítve volt az MN gépkocsizó lövészegységeinél a 60-as és 70-es években." én eddig nem bukkantam ennek a nyomára...

Szakvélemény: a 70-es, 80-as években több tíz darab BTR-60 alvázon kialakított speciális felszereltségű járművet kapott az MN, - R-975(repülőirányító), R-145(rádióállomás), PU-12(légvédelmi vezetési pont). Az említett járművek felszereltségük miatt abban az időben "drága" eszköznek számítottak, ezért a harcjármű-vezetők kiképzéséhez beszereztek néhány darab "tornyos" BTR-60PB-t(ez volt a legolcsóbb megoldás). Nem sikerült megtudnom, hogy a "tornyost" mely alakulatnál használták (valószínűleg valamelyik kiképző alakulat lehetett).
Magyarországon jelenleg a BTR-60PB-ból 1 db van Kecelen, és 1 db volt a Bolyain(ennek további sorsa ismeretlen).
A fotón a keceli BTR-60PB látható.

Szerinted ez megfelel a valóságnak? Köszönöm!

szakvélemény forrása: MN Páncélos és Gépjármű Szolgálat volt alkalmazottja
romeo 18087 2011. május 10. 23:28
Válasz erre
Üdv Törzsbusz!
Ebben a tanulmányban is említik a magyar BTR-40 és BTR-152-t.
szantomihaly.gportal.hu/gindex.php
romeo 18086 2011. május 10. 23:19
Válasz erre
juge75 18085 2011. május 10. 23:08
Válasz erre
Felségjelet elviekben nagyobb gyakorlatokon, szemléken vagy háborús eseménykor viseltek a harc járművek, jellemző, hogy a VSZ tag államok közül szinte csak a mieinkről hiányoztak a jelzések.
Például a Silkákon (mint a mesében) hol volt-hol nem volt fel festve, Kub-on csak a PU-n, ami részt vett dísz szemlén, Sztrela-1-en csak dísz szemlén volt a csillagos jelzés.
Büszkéken (ZSU-57-2) kezdetben alakulat jelzések és toronyszámok, később az ég világon semmi sem volt, majd egy gyakorlat idejére felkerültek a felség jelek is (akkori jelzés rendszernek meg felelően).
A másik jelzés, amit viselhettek, az a hadrendi szám.
Ezeket a típusra utaló, négyjegyű számokat az alvázon, páncéltesten festették fel.
ZSU-23-4 esetében 23-00,01, 02...
Sztrela-1 esetében H 09-XX, vagy H 10-XX, Kub Pu-n 71-XX, Krug esetében 72-XX (ez érdekes).
romeo 18084 2011. május 10. 22:48
Válasz erre
romeo 18083 2011. május 10. 22:29
Válasz erre
01
01

Üdv!

Kár, hogy nincs meg magyar hadijelzéssel...
törzsbusz 18082 2011. május 10. 21:40
Válasz erre
Ő a levéltár igazgatója.

Mint korábban írtam, a hadtörténeti levéltár az egyik fő kutatóhely, nem tartom valószínűnek,hogy ő ezt meg tudná csak úgy mondani. Továbbra is nekünk kell kikutatnunk! :-)
Freddy 18081 2011. május 10. 16:38
Válasz erre
Köszönöm a válaszokat!
juge75 18080 2011. május 10. 16:34
Válasz erre
Nos, ez egy S-25 Berkut (sas) légvédelmi rakéta, cél anyagnak át alakítva Ashuluk-ban, egy lánctalpas indító jármű (R-11/SS-1B Scud-A) alvázára szerkesztett sínen.
romeor 18079 2011. május 10. 16:24
Válasz erre
Üdv Freddy!
A fotóról annyit sikerült megtudnom, hogy magyar katonák voltak a Szovjetunióban rakéta-éleslövészeten, tehát az eszköz szövjet...
romeor 18078 2011. május 10. 16:22
Válasz erre
Üdv Kamovos és Törzsbusz!

Kaptam egy tanácsot: BTR-40 és BTR-152 ügyben Dr.Bonhard Attilát kellene megkeresni a Hadtörténeti Levéltárban.
Freddy 18077 2011. május 10. 16:19
Válasz erre
tn_800x600_345790_46829_color_pic_of_a_car_in_the_east
tn_800x600_345790_46829_color_pic_of_a_car_in_the_east

Ez meg micsoda? Romeo tette fel tavaly nyáron. SA-2 Iszu alvázon? A katonák magyarnak tűnnek.
romeo 18076 2011. május 10. 15:12
Válasz erre
pa136
pa136

Ponyvával ellátott "veterán" BTR-40.
romeo 18075 2011. május 10. 15:01
Válasz erre
btr-40
btr-40

Vasúti alkalmazásra felszerelt BTR-40.
Kamovos 18074 2011. május 10. 10:58
Válasz erre
Szia Gaunt!

Emil ide ért.
Köszönömszépen!
Egyértelműen T-54-et ír!

A felsőrésze viszont hosszabban hátra nyúlik mint Az ISU 122-nél!
Kár, hogy csak ma néztem meg, így kukába mehet, amit tegnap elkészítettem. :(

Majd jövő héten neki ugrok ismét. :)

Üdv: kamovos
romeo 18073 2011. május 10. 10:17
Válasz erre
Ja, és valami létező hadrendi szám is jó lenne...
romeo 18072 2011. május 10. 08:58
Válasz erre
Üdv Jimbow!

Ez szép, már csak azt kellene megtudni, hogy az MN hadijel(magyar csillag) hol volt felfestve a járművön.
Jimbow 18071 2011. május 10. 08:55
Válasz erre
7_110146_1
7_110146_1

Na mit találtam a Trumpeter oldalán :)
gabp 18070 2011. május 9. 20:42
Válasz erre
ebben a részben vannak a vasak

www.youtube.com/watch
Tamás 18069 2011. május 9. 20:41
Válasz erre
Elvileg ha T-55ös van fel trancsírozva hozzá akkor az azon lévő gáz elszívó jó alap csak a vastagabb részt kell fel vinni rá .

én is az italeri t-55öséhez esztergáltattam egy sima csövet és arra lett rá húzva az elszívó miután a hátsó lépcsőt bele esztergáltam . és így kész is lett a d-10re hasonlító valami .

Egyébként én is már rég óta tervezem ezt meg a t-10eszt de idő és egyéb futó programok miatt ezek még váratnak magukra .De ha jól tudom a kettő lövege külsőleg meg is egyezik . a probléma hogy semelyik gyártó sem mutat hajlandóságot rá.
gabp 18068 2011. május 9. 20:31
Válasz erre
Győzelem napi parádé a Vörös téren:

www.youtube.com/watch
gaunt 18067 2011. május 9. 20:20
Válasz erre
Kamovos!

Mail ment! Amúgy a D-25 csöve jó lenne, mivel a D-49 abból lett kifejlesztve, de a probléma pont a gázelszívó. Azt kellene legyártani valahogy.
Kamovos 18066 2011. május 9. 20:13
Válasz erre
Szia Gaunt!

Az Jó cím.

Köszi!

Üdv: kamovos
Tamás 18065 2011. május 9. 19:32
Válasz erre
Helo .Talán a d-25ős re csak egy gáz elszívót kell tenni .

Sajnos nem tudom a kettő közötti hossz különbséget .
gaunt 18064 2011. május 9. 16:39
Válasz erre
Kamovos!

Jó lesz arra az emailcímre amit az adatlapodon találtam?

Amúgy T-34 alvázzal nem mész semmire. Szerezz egy Trumpi T-54-est, azt nem kár szétbarmolni, úgyis csak az alváz, a görgők, meg talán a torony tetején a ventilátor kell belőle. A többit sajnos magad kell, hogy megépítsd, ez nem hasonlít semmi 2.VH-s cuccra.
Azt nem tudom hol szerzel D-49-es lövegcsövet, ha jól tudom, ezt egyedül ez a típus használta.
www.dishmodels.ru/wshow.htm
Kamovos 18063 2011. május 9. 15:06
Válasz erre
Szia Lajos Barátom!

Nem találom. :(
Kül át légyszínes!

Üdv: kamovos
Lajos 18062 2011. május 9. 14:58
Válasz erre
Jani!
Azok között a cuccok között kutakodj a 4 tengelyes PSZH után amiket adtam!:):)
Ha nem találod meg majd odaadom újra!
A Rába nyerges tábori sütödével együtt lesz!:):)
Kamovos 18061 2011. május 9. 14:49
Válasz erre
Szia Páncélos!

A kocsi nem gond.
Csövem van.
A cső tövében lévő homlok páncél az ami még kétséges.

Holnap turkálok kicsit a holmijaim között hátha találok olyant is.

Üdv: kamovos
páncélos 18060 2011. május 9. 14:40
Válasz erre
Szerintem veszel egy T-34-es alvázat és fordítva (a hajtókerék felfüggesztés lesz elől), T-54/55 futógörgő, és a többi saját munka, esetleg maratott 122-es lövegcső (ha van)...
Kamovos 18059 2011. május 9. 14:36
Válasz erre
Szia Gaunt!

Kösznöm szépen, ha elküldöd.
Minden érdekel róla.

Talán a szöveges részből több kiderül. :)
T-54 kocsira ISZU-122 löveg páncélzattal meglehet építeni!

Lehet, hogy neki is állok mindjárt! :)
Maga a löveg rész kicsi problémás egyenlőre, de biztos ki találok arra is valamit!

Üdv: kamovos
Kamovos 18058 2011. május 9. 14:32
Válasz erre
Sziasztok!

Most találtam miközben a 4 tengelyes PSZH után kutakodtam.
Ez nem Oorosz, de legalább Magyar. :)

www.freeweb.hu/magyarteher/magyar/pszh/pszh2.html
www.szekesfehervar.polgarinfo.hu/modules.php

Üdv: kamovos
páncélos 18057 2011. május 9. 13:22
Válasz erre
gaunt 18056 2011. május 9. 13:19
Válasz erre
szu_122_to_ie_1
szu_122_to_ie_1
szu_122_to_ie
szu_122_to_ie
szu_122_to_ie_2
szu_122_to_ie_2

Kamovos!

Egy pár oldal az üzemeltetési utasításból, eszerint a T-54A alváza alapján épült a jármű. A könyv 1957-es. Ha kell, az egészet elküldöm neked. Sajnos csak rossz minőségben van meg.
romeo 18055 2011. május 9. 09:29
Válasz erre
Üdv Törzsbusz!

Értem, és köszönöm! Én, és néhány ismerősöm már nagyon várjuk a könyved megjelenését.
törzsbusz 18054 2011. május 8. 23:25
Válasz erre
Üdv Romeo!

Bármilyen adat megszerzése felkutatása majd publikálása kiadvány formájában sok esetben nem egyszerű feladat, pláne kis hazánkban. A téma - mely irányában itt valamennyien érdeklődést mutatunk - kissé "mostohán" kezelt és sokszor rajtunk kutatókon sok múlik,mit lehet a meglévő adatokból létrehozni. Tudni kell mit hol,és hogyan keressünk. Bár ezzel újat nem mondtam. Hátráltató az a tény - mely tapasztalaton alapul, hogy azok az elsősorban képes információk sok esetben "kikerülnek" a rendszerből szemétként vagy üzleti alapon. Nem kívánom itt leírni,hogy sokszor fotókhoz, negatívokhoz hogyan lehet hozzájutni,hogyan kerül magánszemélyekhez amit, amiket mennyiért,miképp lehet megvásárolni, mert egyszerűen egyébként egy-egy infóhoz másképp hozzájutni nem lehet. A másik,hogy az irodalmi és tényszerű adatok kutatása nagyon bonyolult folyamat - ha vannak...és bármilyen az állami szektorból levéltári kutatásokon keresztül megszerzett adat publiánkásának milyen jogi és anyagi folyamatai vannak. És sokszor nem is elegendő a levéltári kutatás. Egyszóval: Sok technikai eszköz rendszeresítésével kapcsolatos hiteles adat megszerzése, nehézkes hosszú folyamat és nagyon sok mindenről már nem is áll rendelkezésre. Sok esetben egy könyv létrehozásakor a kézirat lezárása után kerülnek elő fontos adatok. Folyamatosan,sok éve gyűjtöm az adatokat a "MAGYAR HONVÉDSÉG PÁNCÉLOS - ÉS GÉPJÁRMŰ TÍPUSAI 1950-2010" munkacímet viselő könyvem teljességéhez. Lehet ugyan - és kell is törekedni a teljességre,azonban ez nem mindig sikerülhet. És a kész anyag elkészítése, "kész termékké" formálása,kereskedelemben történő elhelyezése sem egyszerű feladat.

Sokan tudják,hogy volt Csepel,meg Zil, T-34-es meg ilyen,meg olyan technika. De mi az a BTR-40,152 azt már kevésbé - rajtunk és más hozzá értőkön kívül. Vannak erről adatok,csak had ne mondjam hány helyen kell irodalmi adatokat felkutatni db.szám,rendszeresítés előzményei,milyen csapatoknál,stb. Nem beszélve a jogi háttérről.

Az általam felett BTR-152 fotó MN fotó. Reményeim szerint erről a és más típusról is sikerül majd egyéb fontos közlésre méltó adathoz hozzá jutnom, de nem biztos,hogy teljes lesz a mű,bármennyire is törekszem rá.

Elnézését a sok "mellébeszélésért"! Üdv!
romeo 18053 2011. május 8. 20:24
Válasz erre
Üdv Törzsbusz!

Köszönöm, hogy reagáltál! Azért jó lenne ismerni azt a "kis" darabszámot, engem nagyon érdekel a téma.
Az általad feltett BTR-152K(fedett) járművet gépkocsizó lövészek is használták? -mert eddig csak sebesültszállítóról tudok az MN-ben.
Azt is szeretném megkérdezni, hogy a felül nyitott BTR-152 is rendszeresítve volt?
Egy ismerősöm annyit mondott, hogy a 70-es években több darab "nyitott" BTR-152 roncs volt Várpalotán a gyakorlótéren, de már nem emlékszik, hogy magyar vagy szovjet.
törzsbusz 18052 2011. május 8. 16:44
Válasz erre
BTR 152 MN
BTR 152 MN

A páncélos technika 2.hullámú fejlesztése 1959-ben kezdődött az MN-ben amely nem csak a harckocsik rendszerbeállítására irányult. Ebben az évben kerültek be a BTR-40-és BTR-152 típusok, melyek kis darabszámban rendszeresítésre is kerültek.
jagdtigger 18050 2011. május 8. 15:14
Válasz erre
Nem tud valaki egy üzletről ahonnét be tudnék szerezni egy airsoft BMP-1-est?
romeo 18049 2011. május 8. 12:52
Válasz erre
1V12 Masina
1V12 Masina

Most találtam.
fotó:orthosteam.hupont.hu/12/kepek-2010magyarorszag
Kamovos 18048 2011. május 8. 12:13
Válasz erre
Szia Gaunt!

A Szu-122 szerintem, T-34 kocsira épült.

A T-34 és a T-54-55 között számos köztes változat készült.

A T-43, ami szintén több variánst takar, a T-34, és a KV-1 génjeit hordozza magában.

A T-44 pedig a T-34, és a T-54 keveredése.

Ez a SZU-122 pedig a T-54-55 és a KV2 vonásait tükrözi
De szerintem az ISZU-122 az, ami inkább a T-54-55 keveredésére utal.
Az ISZU-122, ISZU-122 S, ISZU-152 ISZU műszaki mentő a KV2 kocsi változatára épült.
Szerintem!

Makettezésem során, több vérvonalat is próbálok megépíteni.
Így az azonos kocsijú sorozatokkal is jelentős létszámra fogok szert tenni.

KV változatok: KV-1, KV-2, JS-2, ISU-122, ISU-122S, ISU-152, ISU műszaki mentők, mert volt több változat is.

SU sorozatot: T-70, T-80, SU-76, SU76M, ZsU-37 1943-as, ZsU-37 1944-es SU műszaki mentő.

T-34/76, T-34/85 változatokat ezekből még csak 25 db készült el.
Természetesen ezeken kívül a T-34 kocsira épített SU-85, SU, 85M, SU-100, SU-122 is elkészült.
A SU sorozathoz még pár műszaki mentő változatot fogok építeni.

Még 5 db T-34-es van dobozban, amik között vannak, amik átalakításra várnak.
Ha ezek is elkészülnek, még mindig nem lesz teljes a sorozatom.

A T-43 még nincsen készen.
A T-44 már elkészült.
Készítem még a T-54-55 változatokat is eddig csak 10 db készült, félkész állapotban van még 5db.
Ezekhez csatlakozik még a büszke, ennek a kocsija készen van, a lövegtorony is készül ennek a belseje vár még elkészítésre.

Természetesen a T-62, 72, 80, 90 is terítékre került.
Ezekből is szépszámmal akad még a polcon, ragasztóra várva.

Az elmúlt hetekben, ismét számos ötletet kaptam.
Akár csak ez a rohamlöveg, illetve műszaki mentő.

Most elővettem a maketteket, és nézegetve őket, arra a döntésre jutottam, hogy a rohamlöveget a T-54 kocsiból és az ISU-122 rohamlöveg páncélzatának felhasználásával fogom elkészíteni. Az ISU maradék alkatrészeiből pedig műszaki mentőt építek.
De mivel a rohamlöveg teljes homlok páncélzatát cserélni kell, lehet, hogy inkább sztirolból saját kezűleg elkészítem, így spórolok némi pénzmagot is.

Üdv: kamovos
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.