<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Freddy | Adatlap | 18091 | 2011. május 11. 10:57 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 18090 | 2011. május 11. 08:57 | ![]() | |
páncélos | Adatlap | 18089 | 2011. május 11. 08:52 | ![]() | |
Romeo! Ha megengedet hozzászólnék. Folyamatosan nyomon követhető érdeklődésed itt a fórumon, de úgy érzem Törzsbusz által vázolt kutatás irányt, nem akarod használni, pedig hasznos lenne. Amit most írok, nem bántásnak szánom, csak segítségnek! Kutatni idő, idő, idő, és persze sok-sok ráfordított pénz. Az idő azt jelenti, hogy venni kell a fáradságot, és el kell rugaszkodni a számítógéptől, fel kell keresni X, és Y, nyugállományú tiszteket, technikusokat, tiszthelyetteseket, sorkatonákat abból az időből, amikor ezek a technikák rendszeresítve lettek. El kell menni olyan könyvtárba (Stefánia palota, Hadtörténeti...stb.), ahol írásos anyagot találhatsz. Sajnos végig kell "nyálazni" a Néphadsereg, Igaz Szó kiadványok összes példányát. Ez utóbbiak azért lényeges segítség, mert, ha azt mondja neked pl. Dezső bácsi: "én a pajzs 18 hadgyakorlaton, vezettem BTR-40-est", akkor előveszed a Néphadsereg akkori számait, a helyőrség történet hozzáférhető kiadványait, és bepontosítod az információt, mert 30-40 év elteltével történnek érdekes visszaemlékezések. Itt jön a pénz, mert lehet, hogy a helyőrség Hódmezővásárhely, de Dezső bácsi debreceni, a könyvtár Budapesten van, tehát utazni is kell. Ezzel csak arra akartam mutatni, hogy vagyunk páran akik kutatunk, és többen ezt a munkát egy kiadvány formájában szeretnék közszemlére adni, de ehhez engedélyek is kellenek, meg a fentebb említett idő és pénz. Ezért, ha olyan olvassa a kérdésed, aki tudja is a pontos adatokat (hogy ebből mennyi volt?), nem irigységből nem közli, de lehet, hogy pont "Törzsbusz könyvében" majd olvashatod a BTR-ek történetét. Azért nem írja ide senki, hogy 13000 db volt belőle, az elsőnek szögletes gázpedálja volt, a másodiknak, már nem, a harmadiknak már krómozott kilincse volt, a negyedikhez meg nem volt lámpa... Ez csak egy példa volt, ami NEM igaz, csak, hogy értsd a lényegét. Ha valaki kutat, nem szívesen osztogatja a neten a munkáját, mert ide neked felrak egy képet, az holnap, már egy ázsiai megosztó oldalon is megtalálod majd. | |||||
romeo | Adatlap | 18088 | 2011. május 11. 08:13 | ![]() | |
Üdv Törzsbusz! A Magyar Néphadsereg páncélozott járművei közt "fehér hollónak" számít a BTR60PB(forgatható torony 14,5mm és 7,62mm géppuskával) páncélozott szállító jármű is. Általános nézet: "Ez a harcjármű rendszeresítve volt az MN gépkocsizó lövészegységeinél a 60-as és 70-es években." én eddig nem bukkantam ennek a nyomára... Szakvélemény: a 70-es, 80-as években több tíz darab BTR-60 alvázon kialakított speciális felszereltségű járművet kapott az MN, - R-975(repülőirányító), R-145(rádióállomás), PU-12(légvédelmi vezetési pont). Az említett járművek felszereltségük miatt abban az időben "drága" eszköznek számítottak, ezért a harcjármű-vezetők kiképzéséhez beszereztek néhány darab "tornyos" BTR-60PB-t(ez volt a legolcsóbb megoldás). Nem sikerült megtudnom, hogy a "tornyost" mely alakulatnál használták (valószínűleg valamelyik kiképző alakulat lehetett). Magyarországon jelenleg a BTR-60PB-ból 1 db van Kecelen, és 1 db volt a Bolyain(ennek további sorsa ismeretlen). A fotón a keceli BTR-60PB látható. Szerinted ez megfelel a valóságnak? Köszönöm! szakvélemény forrása: MN Páncélos és Gépjármű Szolgálat volt alkalmazottja | |||||
romeo | Adatlap | 18087 | 2011. május 10. 23:28 | ![]() | |
Üdv Törzsbusz! Ebben a tanulmányban is említik a magyar BTR-40 és BTR-152-t. szantomihaly.gportal.hu/gindex.php | |||||
romeo | Adatlap | 18086 | 2011. május 10. 23:19 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 18085 | 2011. május 10. 23:08 | ![]() | |
Felségjelet elviekben nagyobb gyakorlatokon, szemléken vagy háborús eseménykor viseltek a harc járművek, jellemző, hogy a VSZ tag államok közül szinte csak a mieinkről hiányoztak a jelzések. Például a Silkákon (mint a mesében) hol volt-hol nem volt fel festve, Kub-on csak a PU-n, ami részt vett dísz szemlén, Sztrela-1-en csak dísz szemlén volt a csillagos jelzés. Büszkéken (ZSU-57-2) kezdetben alakulat jelzések és toronyszámok, később az ég világon semmi sem volt, majd egy gyakorlat idejére felkerültek a felség jelek is (akkori jelzés rendszernek meg felelően). A másik jelzés, amit viselhettek, az a hadrendi szám. Ezeket a típusra utaló, négyjegyű számokat az alvázon, páncéltesten festették fel. ZSU-23-4 esetében 23-00,01, 02... Sztrela-1 esetében H 09-XX, vagy H 10-XX, Kub Pu-n 71-XX, Krug esetében 72-XX (ez érdekes). | |||||
romeo | Adatlap | 18084 | 2011. május 10. 22:48 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 18083 | 2011. május 10. 22:29 | ![]() | |
törzsbusz | Adatlap | 18082 | 2011. május 10. 21:40 | ![]() | |
Ő a levéltár igazgatója. Mint korábban írtam, a hadtörténeti levéltár az egyik fő kutatóhely, nem tartom valószínűnek,hogy ő ezt meg tudná csak úgy mondani. Továbbra is nekünk kell kikutatnunk! :-) | |||||
Freddy | Adatlap | 18081 | 2011. május 10. 16:38 | ![]() | |
Köszönöm a válaszokat! | |||||
juge75 | Adatlap | 18080 | 2011. május 10. 16:34 | ![]() | |
Nos, ez egy S-25 Berkut (sas) légvédelmi rakéta, cél anyagnak át alakítva Ashuluk-ban, egy lánctalpas indító jármű (R-11/SS-1B Scud-A) alvázára szerkesztett sínen. | |||||
romeor | Adatlap | 18079 | 2011. május 10. 16:24 | ![]() | |
Üdv Freddy! A fotóról annyit sikerült megtudnom, hogy magyar katonák voltak a Szovjetunióban rakéta-éleslövészeten, tehát az eszköz szövjet... | |||||
romeor | Adatlap | 18078 | 2011. május 10. 16:22 | ![]() | |
Üdv Kamovos és Törzsbusz! Kaptam egy tanácsot: BTR-40 és BTR-152 ügyben Dr.Bonhard Attilát kellene megkeresni a Hadtörténeti Levéltárban. | |||||
Freddy | Adatlap | 18077 | 2011. május 10. 16:19 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 18076 | 2011. május 10. 15:12 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 18075 | 2011. május 10. 15:01 | ![]() | |
Kamovos | Adatlap | 18074 | 2011. május 10. 10:58 | ![]() | |
Szia Gaunt! Emil ide ért. Köszönömszépen! Egyértelműen T-54-et ír! A felsőrésze viszont hosszabban hátra nyúlik mint Az ISU 122-nél! Kár, hogy csak ma néztem meg, így kukába mehet, amit tegnap elkészítettem. :( Majd jövő héten neki ugrok ismét. :) Üdv: kamovos | |||||
romeo | Adatlap | 18073 | 2011. május 10. 10:17 | ![]() | |
Ja, és valami létező hadrendi szám is jó lenne... | |||||
romeo | Adatlap | 18072 | 2011. május 10. 08:58 | ![]() | |
Üdv Jimbow! Ez szép, már csak azt kellene megtudni, hogy az MN hadijel(magyar csillag) hol volt felfestve a járművön. | |||||
Jimbow | Adatlap | 18071 | 2011. május 10. 08:55 | ![]() | |
gabp | Adatlap | 18070 | 2011. május 9. 20:42 | ![]() | |
Tamás | Adatlap | 18069 | 2011. május 9. 20:41 | ![]() | |
Elvileg ha T-55ös van fel trancsírozva hozzá akkor az azon lévő gáz elszívó jó alap csak a vastagabb részt kell fel vinni rá . én is az italeri t-55öséhez esztergáltattam egy sima csövet és arra lett rá húzva az elszívó miután a hátsó lépcsőt bele esztergáltam . és így kész is lett a d-10re hasonlító valami . Egyébként én is már rég óta tervezem ezt meg a t-10eszt de idő és egyéb futó programok miatt ezek még váratnak magukra .De ha jól tudom a kettő lövege külsőleg meg is egyezik . a probléma hogy semelyik gyártó sem mutat hajlandóságot rá. | |||||
gabp | Adatlap | 18068 | 2011. május 9. 20:31 | ![]() | |
gaunt | Adatlap | 18067 | 2011. május 9. 20:20 | ![]() | |
Kamovos! Mail ment! Amúgy a D-25 csöve jó lenne, mivel a D-49 abból lett kifejlesztve, de a probléma pont a gázelszívó. Azt kellene legyártani valahogy. | |||||
Kamovos | Adatlap | 18066 | 2011. május 9. 20:13 | ![]() | |
Tamás | Adatlap | 18065 | 2011. május 9. 19:32 | ![]() | |
Helo .Talán a d-25ős re csak egy gáz elszívót kell tenni . Sajnos nem tudom a kettő közötti hossz különbséget . | |||||
gaunt | Adatlap | 18064 | 2011. május 9. 16:39 | ![]() | |
Kamovos! Jó lesz arra az emailcímre amit az adatlapodon találtam? Amúgy T-34 alvázzal nem mész semmire. Szerezz egy Trumpi T-54-est, azt nem kár szétbarmolni, úgyis csak az alváz, a görgők, meg talán a torony tetején a ventilátor kell belőle. A többit sajnos magad kell, hogy megépítsd, ez nem hasonlít semmi 2.VH-s cuccra. Azt nem tudom hol szerzel D-49-es lövegcsövet, ha jól tudom, ezt egyedül ez a típus használta. www.dishmodels.ru/wshow.htm | |||||
Kamovos | Adatlap | 18063 | 2011. május 9. 15:06 | ![]() | |
Szia Lajos Barátom! Nem találom. :( Kül át légyszínes! Üdv: kamovos | |||||
Lajos | Adatlap | 18062 | 2011. május 9. 14:58 | ![]() | |
Jani! Azok között a cuccok között kutakodj a 4 tengelyes PSZH után amiket adtam!:):) Ha nem találod meg majd odaadom újra! A Rába nyerges tábori sütödével együtt lesz!:):) | |||||
Kamovos | Adatlap | 18061 | 2011. május 9. 14:49 | ![]() | |
Szia Páncélos! A kocsi nem gond. Csövem van. A cső tövében lévő homlok páncél az ami még kétséges. Holnap turkálok kicsit a holmijaim között hátha találok olyant is. Üdv: kamovos | |||||
páncélos | Adatlap | 18060 | 2011. május 9. 14:40 | ![]() | |
Szerintem veszel egy T-34-es alvázat és fordítva (a hajtókerék felfüggesztés lesz elől), T-54/55 futógörgő, és a többi saját munka, esetleg maratott 122-es lövegcső (ha van)... | |||||
Kamovos | Adatlap | 18059 | 2011. május 9. 14:36 | ![]() | |
Szia Gaunt! Kösznöm szépen, ha elküldöd. Minden érdekel róla. Talán a szöveges részből több kiderül. :) T-54 kocsira ISZU-122 löveg páncélzattal meglehet építeni! Lehet, hogy neki is állok mindjárt! :) Maga a löveg rész kicsi problémás egyenlőre, de biztos ki találok arra is valamit! Üdv: kamovos | |||||
Kamovos | Adatlap | 18058 | 2011. május 9. 14:32 | ![]() | |
Sziasztok! Most találtam miközben a 4 tengelyes PSZH után kutakodtam. Ez nem Oorosz, de legalább Magyar. :) www.freeweb.hu/magyarteher/magyar/pszh/pszh2.html www.szekesfehervar.polgarinfo.hu/modules.php Üdv: kamovos | |||||
páncélos | Adatlap | 18057 | 2011. május 9. 13:22 | ![]() | |
Egy kis mai (Moszkva): worldwide-defence.blogspot.com/2011/04/victory-day-parade-rehearsal-moscow.html | |||||
gaunt | Adatlap | 18056 | 2011. május 9. 13:19 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 18055 | 2011. május 9. 09:29 | ![]() | |
Üdv Törzsbusz! Értem, és köszönöm! Én, és néhány ismerősöm már nagyon várjuk a könyved megjelenését. | |||||
törzsbusz | Adatlap | 18054 | 2011. május 8. 23:25 | ![]() | |
Üdv Romeo! Bármilyen adat megszerzése felkutatása majd publikálása kiadvány formájában sok esetben nem egyszerű feladat, pláne kis hazánkban. A téma - mely irányában itt valamennyien érdeklődést mutatunk - kissé "mostohán" kezelt és sokszor rajtunk kutatókon sok múlik,mit lehet a meglévő adatokból létrehozni. Tudni kell mit hol,és hogyan keressünk. Bár ezzel újat nem mondtam. Hátráltató az a tény - mely tapasztalaton alapul, hogy azok az elsősorban képes információk sok esetben "kikerülnek" a rendszerből szemétként vagy üzleti alapon. Nem kívánom itt leírni,hogy sokszor fotókhoz, negatívokhoz hogyan lehet hozzájutni,hogyan kerül magánszemélyekhez amit, amiket mennyiért,miképp lehet megvásárolni, mert egyszerűen egyébként egy-egy infóhoz másképp hozzájutni nem lehet. A másik,hogy az irodalmi és tényszerű adatok kutatása nagyon bonyolult folyamat - ha vannak...és bármilyen az állami szektorból levéltári kutatásokon keresztül megszerzett adat publiánkásának milyen jogi és anyagi folyamatai vannak. És sokszor nem is elegendő a levéltári kutatás. Egyszóval: Sok technikai eszköz rendszeresítésével kapcsolatos hiteles adat megszerzése, nehézkes hosszú folyamat és nagyon sok mindenről már nem is áll rendelkezésre. Sok esetben egy könyv létrehozásakor a kézirat lezárása után kerülnek elő fontos adatok. Folyamatosan,sok éve gyűjtöm az adatokat a "MAGYAR HONVÉDSÉG PÁNCÉLOS - ÉS GÉPJÁRMŰ TÍPUSAI 1950-2010" munkacímet viselő könyvem teljességéhez. Lehet ugyan - és kell is törekedni a teljességre,azonban ez nem mindig sikerülhet. És a kész anyag elkészítése, "kész termékké" formálása,kereskedelemben történő elhelyezése sem egyszerű feladat. Sokan tudják,hogy volt Csepel,meg Zil, T-34-es meg ilyen,meg olyan technika. De mi az a BTR-40,152 azt már kevésbé - rajtunk és más hozzá értőkön kívül. Vannak erről adatok,csak had ne mondjam hány helyen kell irodalmi adatokat felkutatni db.szám,rendszeresítés előzményei,milyen csapatoknál,stb. Nem beszélve a jogi háttérről. Az általam felett BTR-152 fotó MN fotó. Reményeim szerint erről a és más típusról is sikerül majd egyéb fontos közlésre méltó adathoz hozzá jutnom, de nem biztos,hogy teljes lesz a mű,bármennyire is törekszem rá. Elnézését a sok "mellébeszélésért"! Üdv! | |||||
romeo | Adatlap | 18053 | 2011. május 8. 20:24 | ![]() | |
Üdv Törzsbusz! Köszönöm, hogy reagáltál! Azért jó lenne ismerni azt a "kis" darabszámot, engem nagyon érdekel a téma. Az általad feltett BTR-152K(fedett) járművet gépkocsizó lövészek is használták? -mert eddig csak sebesültszállítóról tudok az MN-ben. Azt is szeretném megkérdezni, hogy a felül nyitott BTR-152 is rendszeresítve volt? Egy ismerősöm annyit mondott, hogy a 70-es években több darab "nyitott" BTR-152 roncs volt Várpalotán a gyakorlótéren, de már nem emlékszik, hogy magyar vagy szovjet. | |||||
törzsbusz | Adatlap | 18052 | 2011. május 8. 16:44 | ![]() | |
A páncélos technika 2.hullámú fejlesztése 1959-ben kezdődött az MN-ben amely nem csak a harckocsik rendszerbeállítására irányult. Ebben az évben kerültek be a BTR-40-és BTR-152 típusok, melyek kis darabszámban rendszeresítésre is kerültek. | |||||
jagdtigger | Adatlap | 18050 | 2011. május 8. 15:14 | ![]() | |
Nem tud valaki egy üzletről ahonnét be tudnék szerezni egy airsoft BMP-1-est? | |||||
romeo | Adatlap | 18049 | 2011. május 8. 12:52 | ![]() | |
Kamovos | Adatlap | 18048 | 2011. május 8. 12:13 | ![]() | |
Szia Gaunt! A Szu-122 szerintem, T-34 kocsira épült. A T-34 és a T-54-55 között számos köztes változat készült. A T-43, ami szintén több variánst takar, a T-34, és a KV-1 génjeit hordozza magában. A T-44 pedig a T-34, és a T-54 keveredése. Ez a SZU-122 pedig a T-54-55 és a KV2 vonásait tükrözi De szerintem az ISZU-122 az, ami inkább a T-54-55 keveredésére utal. Az ISZU-122, ISZU-122 S, ISZU-152 ISZU műszaki mentő a KV2 kocsi változatára épült. Szerintem! Makettezésem során, több vérvonalat is próbálok megépíteni. Így az azonos kocsijú sorozatokkal is jelentős létszámra fogok szert tenni. KV változatok: KV-1, KV-2, JS-2, ISU-122, ISU-122S, ISU-152, ISU műszaki mentők, mert volt több változat is. SU sorozatot: T-70, T-80, SU-76, SU76M, ZsU-37 1943-as, ZsU-37 1944-es SU műszaki mentő. T-34/76, T-34/85 változatokat ezekből még csak 25 db készült el. Természetesen ezeken kívül a T-34 kocsira épített SU-85, SU, 85M, SU-100, SU-122 is elkészült. A SU sorozathoz még pár műszaki mentő változatot fogok építeni. Még 5 db T-34-es van dobozban, amik között vannak, amik átalakításra várnak. Ha ezek is elkészülnek, még mindig nem lesz teljes a sorozatom. A T-43 még nincsen készen. A T-44 már elkészült. Készítem még a T-54-55 változatokat is eddig csak 10 db készült, félkész állapotban van még 5db. Ezekhez csatlakozik még a büszke, ennek a kocsija készen van, a lövegtorony is készül ennek a belseje vár még elkészítésre. Természetesen a T-62, 72, 80, 90 is terítékre került. Ezekből is szépszámmal akad még a polcon, ragasztóra várva. Az elmúlt hetekben, ismét számos ötletet kaptam. Akár csak ez a rohamlöveg, illetve műszaki mentő. Most elővettem a maketteket, és nézegetve őket, arra a döntésre jutottam, hogy a rohamlöveget a T-54 kocsiból és az ISU-122 rohamlöveg páncélzatának felhasználásával fogom elkészíteni. Az ISU maradék alkatrészeiből pedig műszaki mentőt építek. De mivel a rohamlöveg teljes homlok páncélzatát cserélni kell, lehet, hogy inkább sztirolból saját kezűleg elkészítem, így spórolok némi pénzmagot is. Üdv: kamovos | |||||
romeo | Adatlap | 18047 | 2011. május 8. 09:05 | ![]() | |
Üdv Kamovos! BTR-40, de BTR-152 ügyben talán megkérdezhetnénk Törzsbusz barátunkat is, hisz Ő egy összefoglaló művet ír az MN 1950-90 közt használt járműveiről. | |||||
páncélos | Adatlap | 18046 | 2011. május 7. 22:34 | ![]() | |
Ha egyre gondolunk, akkor parancsnoki, illetve rádiós, vezetési pont. Keresd R-149, vagy BTR-80 variáns formákat, vagy 1v - mint masina - BTR alvázon. | |||||
SENNÁS | Adatlap | 18045 | 2011. május 7. 21:40 | ![]() | |
SENNÁS | Adatlap | 18044 | 2011. május 7. 21:03 | ![]() | |
Köszi charles ez jó kép. | |||||
gaunt | Adatlap | 18043 | 2011. május 7. 20:32 | ![]() | |
Üdv Kamovos! Ez se nem T-54/55, se nem T-44. Ez a SzU-122 alváza, amit nem a T-54-ből alakítottak ki, hanem csak az alapján építatték, pl. a görgők is teljesen máshogy vannak elrendezve. A motortér azért tűnik idegennek, mivel ezek a járművek a T-54 korai változata alapján épültek, ha jól tudom a '49-esre. A kipufogó pont olyan mint bármelyik T-54/55-nél. Amúgy engem is érdekelne a jármű története, arról sajnos én sem tudok sokat. | |||||
sempi | Adatlap | 18042 | 2011. május 7. 20:01 | ![]() | |
englishrussia.com/index.php/2010/06/30/russian-armored-vehicles-factory/ Itt hátulról az 5.-ik miféle szerzet lenne? :) | |||||
Kamovos | Adatlap | 18041 | 2011. május 7. 19:53 | ![]() | |
Szia Gaunt! Na! Ma nagyon sok a gond velem. :) Most meg úgy tűnik erről a makettről,(bár már a kép is kicsit gyanús volt) hogy igazából ez még nem a T-54-55 kocsija, hanem még csak a T 44-é! Mondom ezt azért, mert a hátulja felülről a hűtő rácsoknál inkább arra hasonlít! A T-54 55-nél két egyforma párhuzamos hűtőrács, és zsalu van. Ezen pedig a hátsó keskenyebb, és nincsen zsaluja sem. A kipufogó cső sem olyan még mint a T-54-nél. Megépítés szempontjából érdeke a jármű, és persze a fejlődés története is. Ezen a címen találtam egy csomó képet róla. www.google.hu/search Köszi a segítséget, és a megerősítést. Üdv: kamovos |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
-Dezső bácsi telefonszáma, meg a Néphadsereg 1968/IV/15/a poszteres különszáma nem mindenkinek van ám meg:)
-ami a kiadványokat illeti, a beléjük fektetett rengeteg munka ellenére nem mindegyik éri meg, hogy még ebben az évszázadban megjelenjen-ha egyáltalán megjelenik. (Hogy ne modern harcjárműves példát hozzak, lásd pl a MiG-21-es topikban egy időben nagy rössel magyar MiG-21-es könyvet készítő kollégát) Ha megjelenik, akkor sem biztos, hogy mindenki számára elérhető (külföldön, angolul, keveset nyomtatnak belőle, hamar elkapkodják, stb). Ismét mondom, ez nem a készítők munkájának szóló kritika, hanem egyszerűen csak a magyar viszonyok ilyenek- de a végeredmény szempontjából ez teljesen mindegy- a nép pedig éhezik az információra:)
-a neten való információkeresés hasznosságáról: én minden magyar hadsereges témájú könyvet megveszek (és nem ám a farpostról), a régieket börzéken szerzem be, makettek építéséhez 95%-ban mégis a neten talált anyagokat használom.