/ Fórumok /

Szovjet/orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.
Freddy 18091 2011. május 11. 10:57
Válasz erre
Én is egyetértek, de azért van három észrevételem:
-Dezső bácsi telefonszáma, meg a Néphadsereg 1968/IV/15/a poszteres különszáma nem mindenkinek van ám meg:)
-ami a kiadványokat illeti, a beléjük fektetett rengeteg munka ellenére nem mindegyik éri meg, hogy még ebben az évszázadban megjelenjen-ha egyáltalán megjelenik. (Hogy ne modern harcjárműves példát hozzak, lásd pl a MiG-21-es topikban egy időben nagy rössel magyar MiG-21-es könyvet készítő kollégát) Ha megjelenik, akkor sem biztos, hogy mindenki számára elérhető (külföldön, angolul, keveset nyomtatnak belőle, hamar elkapkodják, stb). Ismét mondom, ez nem a készítők munkájának szóló kritika, hanem egyszerűen csak a magyar viszonyok ilyenek- de a végeredmény szempontjából ez teljesen mindegy- a nép pedig éhezik az információra:)
-a neten való információkeresés hasznosságáról: én minden magyar hadsereges témájú könyvet megveszek (és nem ám a farpostról), a régieket börzéken szerzem be, makettek építéséhez 95%-ban mégis a neten talált anyagokat használom.
romeo 18090 2011. május 11. 08:57
Válasz erre
Üdv Páncélos!

Lényegében egyetértek!
páncélos 18089 2011. május 11. 08:52
Válasz erre
Romeo!

Ha megengedet hozzászólnék.
Folyamatosan nyomon követhető érdeklődésed itt a fórumon, de úgy érzem Törzsbusz által vázolt kutatás irányt, nem akarod használni, pedig hasznos lenne.
Amit most írok, nem bántásnak szánom, csak segítségnek!

Kutatni idő, idő, idő, és persze sok-sok ráfordított pénz.
Az idő azt jelenti, hogy venni kell a fáradságot, és el kell rugaszkodni a számítógéptől, fel kell keresni X, és Y, nyugállományú tiszteket, technikusokat, tiszthelyetteseket, sorkatonákat abból az időből, amikor ezek a technikák rendszeresítve lettek.
El kell menni olyan könyvtárba (Stefánia palota, Hadtörténeti...stb.), ahol írásos anyagot találhatsz. Sajnos végig kell "nyálazni" a Néphadsereg, Igaz Szó kiadványok összes példányát.
Ez utóbbiak azért lényeges segítség, mert, ha azt mondja neked pl. Dezső bácsi: "én a pajzs 18 hadgyakorlaton, vezettem BTR-40-est", akkor előveszed a Néphadsereg akkori számait, a helyőrség történet hozzáférhető kiadványait, és bepontosítod az információt, mert 30-40 év elteltével történnek érdekes visszaemlékezések. Itt jön a pénz, mert lehet, hogy a helyőrség Hódmezővásárhely, de Dezső bácsi debreceni, a könyvtár Budapesten van, tehát utazni is kell.
Ezzel csak arra akartam mutatni, hogy vagyunk páran akik kutatunk, és többen ezt a munkát egy kiadvány formájában szeretnék közszemlére adni, de ehhez engedélyek is kellenek, meg a fentebb említett idő és pénz. Ezért, ha olyan olvassa a kérdésed, aki tudja is a pontos adatokat (hogy ebből mennyi volt?), nem irigységből nem közli, de lehet, hogy pont "Törzsbusz könyvében" majd olvashatod a BTR-ek történetét. Azért nem írja ide senki, hogy 13000 db volt belőle, az elsőnek szögletes gázpedálja volt, a másodiknak, már nem, a harmadiknak már krómozott kilincse volt, a negyedikhez meg nem volt lámpa...
Ez csak egy példa volt, ami NEM igaz, csak, hogy értsd a lényegét.
Ha valaki kutat, nem szívesen osztogatja a neten a munkáját, mert ide neked felrak egy képet, az holnap, már egy ázsiai megosztó oldalon is megtalálod majd.
romeo 18088 2011. május 11. 08:13
Válasz erre
BTR-60PB   Kecel
BTR-60PB Kecel

Üdv Törzsbusz!

A Magyar Néphadsereg páncélozott járművei közt "fehér hollónak" számít a BTR60PB(forgatható torony 14,5mm és 7,62mm géppuskával) páncélozott szállító jármű is.
Általános nézet: "Ez a harcjármű rendszeresítve volt az MN gépkocsizó lövészegységeinél a 60-as és 70-es években." én eddig nem bukkantam ennek a nyomára...

Szakvélemény: a 70-es, 80-as években több tíz darab BTR-60 alvázon kialakított speciális felszereltségű járművet kapott az MN, - R-975(repülőirányító), R-145(rádióállomás), PU-12(légvédelmi vezetési pont). Az említett járművek felszereltségük miatt abban az időben "drága" eszköznek számítottak, ezért a harcjármű-vezetők kiképzéséhez beszereztek néhány darab "tornyos" BTR-60PB-t(ez volt a legolcsóbb megoldás). Nem sikerült megtudnom, hogy a "tornyost" mely alakulatnál használták (valószínűleg valamelyik kiképző alakulat lehetett).
Magyarországon jelenleg a BTR-60PB-ból 1 db van Kecelen, és 1 db volt a Bolyain(ennek további sorsa ismeretlen).
A fotón a keceli BTR-60PB látható.

Szerinted ez megfelel a valóságnak? Köszönöm!

szakvélemény forrása: MN Páncélos és Gépjármű Szolgálat volt alkalmazottja
romeo 18087 2011. május 10. 23:28
Válasz erre
Üdv Törzsbusz!
Ebben a tanulmányban is említik a magyar BTR-40 és BTR-152-t.
szantomihaly.gportal.hu/gindex.php
romeo 18086 2011. május 10. 23:19
Válasz erre
juge75 18085 2011. május 10. 23:08
Válasz erre
Felségjelet elviekben nagyobb gyakorlatokon, szemléken vagy háborús eseménykor viseltek a harc járművek, jellemző, hogy a VSZ tag államok közül szinte csak a mieinkről hiányoztak a jelzések.
Például a Silkákon (mint a mesében) hol volt-hol nem volt fel festve, Kub-on csak a PU-n, ami részt vett dísz szemlén, Sztrela-1-en csak dísz szemlén volt a csillagos jelzés.
Büszkéken (ZSU-57-2) kezdetben alakulat jelzések és toronyszámok, később az ég világon semmi sem volt, majd egy gyakorlat idejére felkerültek a felség jelek is (akkori jelzés rendszernek meg felelően).
A másik jelzés, amit viselhettek, az a hadrendi szám.
Ezeket a típusra utaló, négyjegyű számokat az alvázon, páncéltesten festették fel.
ZSU-23-4 esetében 23-00,01, 02...
Sztrela-1 esetében H 09-XX, vagy H 10-XX, Kub Pu-n 71-XX, Krug esetében 72-XX (ez érdekes).
romeo 18084 2011. május 10. 22:48
Válasz erre
romeo 18083 2011. május 10. 22:29
Válasz erre
01
01

Üdv!

Kár, hogy nincs meg magyar hadijelzéssel...
törzsbusz 18082 2011. május 10. 21:40
Válasz erre
Ő a levéltár igazgatója.

Mint korábban írtam, a hadtörténeti levéltár az egyik fő kutatóhely, nem tartom valószínűnek,hogy ő ezt meg tudná csak úgy mondani. Továbbra is nekünk kell kikutatnunk! :-)
Freddy 18081 2011. május 10. 16:38
Válasz erre
Köszönöm a válaszokat!
juge75 18080 2011. május 10. 16:34
Válasz erre
Nos, ez egy S-25 Berkut (sas) légvédelmi rakéta, cél anyagnak át alakítva Ashuluk-ban, egy lánctalpas indító jármű (R-11/SS-1B Scud-A) alvázára szerkesztett sínen.
romeor 18079 2011. május 10. 16:24
Válasz erre
Üdv Freddy!
A fotóról annyit sikerült megtudnom, hogy magyar katonák voltak a Szovjetunióban rakéta-éleslövészeten, tehát az eszköz szövjet...
romeor 18078 2011. május 10. 16:22
Válasz erre
Üdv Kamovos és Törzsbusz!

Kaptam egy tanácsot: BTR-40 és BTR-152 ügyben Dr.Bonhard Attilát kellene megkeresni a Hadtörténeti Levéltárban.
Freddy 18077 2011. május 10. 16:19
Válasz erre
tn_800x600_345790_46829_color_pic_of_a_car_in_the_east
tn_800x600_345790_46829_color_pic_of_a_car_in_the_east

Ez meg micsoda? Romeo tette fel tavaly nyáron. SA-2 Iszu alvázon? A katonák magyarnak tűnnek.
romeo 18076 2011. május 10. 15:12
Válasz erre
pa136
pa136

Ponyvával ellátott "veterán" BTR-40.
romeo 18075 2011. május 10. 15:01
Válasz erre
btr-40
btr-40

Vasúti alkalmazásra felszerelt BTR-40.
Kamovos 18074 2011. május 10. 10:58
Válasz erre
Szia Gaunt!

Emil ide ért.
Köszönömszépen!
Egyértelműen T-54-et ír!

A felsőrésze viszont hosszabban hátra nyúlik mint Az ISU 122-nél!
Kár, hogy csak ma néztem meg, így kukába mehet, amit tegnap elkészítettem. :(

Majd jövő héten neki ugrok ismét. :)

Üdv: kamovos
romeo 18073 2011. május 10. 10:17
Válasz erre
Ja, és valami létező hadrendi szám is jó lenne...
romeo 18072 2011. május 10. 08:58
Válasz erre
Üdv Jimbow!

Ez szép, már csak azt kellene megtudni, hogy az MN hadijel(magyar csillag) hol volt felfestve a járművön.
Jimbow 18071 2011. május 10. 08:55
Válasz erre
7_110146_1
7_110146_1

Na mit találtam a Trumpeter oldalán :)
gabp 18070 2011. május 9. 20:42
Válasz erre
ebben a részben vannak a vasak

www.youtube.com/watch
Tamás 18069 2011. május 9. 20:41
Válasz erre
Elvileg ha T-55ös van fel trancsírozva hozzá akkor az azon lévő gáz elszívó jó alap csak a vastagabb részt kell fel vinni rá .

én is az italeri t-55öséhez esztergáltattam egy sima csövet és arra lett rá húzva az elszívó miután a hátsó lépcsőt bele esztergáltam . és így kész is lett a d-10re hasonlító valami .

Egyébként én is már rég óta tervezem ezt meg a t-10eszt de idő és egyéb futó programok miatt ezek még váratnak magukra .De ha jól tudom a kettő lövege külsőleg meg is egyezik . a probléma hogy semelyik gyártó sem mutat hajlandóságot rá.
gabp 18068 2011. május 9. 20:31
Válasz erre
Győzelem napi parádé a Vörös téren:

www.youtube.com/watch
gaunt 18067 2011. május 9. 20:20
Válasz erre
Kamovos!

Mail ment! Amúgy a D-25 csöve jó lenne, mivel a D-49 abból lett kifejlesztve, de a probléma pont a gázelszívó. Azt kellene legyártani valahogy.
Kamovos 18066 2011. május 9. 20:13
Válasz erre
Szia Gaunt!

Az Jó cím.

Köszi!

Üdv: kamovos
Tamás 18065 2011. május 9. 19:32
Válasz erre
Helo .Talán a d-25ős re csak egy gáz elszívót kell tenni .

Sajnos nem tudom a kettő közötti hossz különbséget .
gaunt 18064 2011. május 9. 16:39
Válasz erre
Kamovos!

Jó lesz arra az emailcímre amit az adatlapodon találtam?

Amúgy T-34 alvázzal nem mész semmire. Szerezz egy Trumpi T-54-est, azt nem kár szétbarmolni, úgyis csak az alváz, a görgők, meg talán a torony tetején a ventilátor kell belőle. A többit sajnos magad kell, hogy megépítsd, ez nem hasonlít semmi 2.VH-s cuccra.
Azt nem tudom hol szerzel D-49-es lövegcsövet, ha jól tudom, ezt egyedül ez a típus használta.
www.dishmodels.ru/wshow.htm
Kamovos 18063 2011. május 9. 15:06
Válasz erre
Szia Lajos Barátom!

Nem találom. :(
Kül át légyszínes!

Üdv: kamovos
Lajos 18062 2011. május 9. 14:58
Válasz erre
Jani!
Azok között a cuccok között kutakodj a 4 tengelyes PSZH után amiket adtam!:):)
Ha nem találod meg majd odaadom újra!
A Rába nyerges tábori sütödével együtt lesz!:):)
Kamovos 18061 2011. május 9. 14:49
Válasz erre
Szia Páncélos!

A kocsi nem gond.
Csövem van.
A cső tövében lévő homlok páncél az ami még kétséges.

Holnap turkálok kicsit a holmijaim között hátha találok olyant is.

Üdv: kamovos
páncélos 18060 2011. május 9. 14:40
Válasz erre
Szerintem veszel egy T-34-es alvázat és fordítva (a hajtókerék felfüggesztés lesz elől), T-54/55 futógörgő, és a többi saját munka, esetleg maratott 122-es lövegcső (ha van)...
Kamovos 18059 2011. május 9. 14:36
Válasz erre
Szia Gaunt!

Kösznöm szépen, ha elküldöd.
Minden érdekel róla.

Talán a szöveges részből több kiderül. :)
T-54 kocsira ISZU-122 löveg páncélzattal meglehet építeni!

Lehet, hogy neki is állok mindjárt! :)
Maga a löveg rész kicsi problémás egyenlőre, de biztos ki találok arra is valamit!

Üdv: kamovos
Kamovos 18058 2011. május 9. 14:32
Válasz erre
Sziasztok!

Most találtam miközben a 4 tengelyes PSZH után kutakodtam.
Ez nem Oorosz, de legalább Magyar. :)

www.freeweb.hu/magyarteher/magyar/pszh/pszh2.html
www.szekesfehervar.polgarinfo.hu/modules.php

Üdv: kamovos
páncélos 18057 2011. május 9. 13:22
Válasz erre
gaunt 18056 2011. május 9. 13:19
Válasz erre
szu_122_to_ie_1
szu_122_to_ie_1
szu_122_to_ie
szu_122_to_ie
szu_122_to_ie_2
szu_122_to_ie_2

Kamovos!

Egy pár oldal az üzemeltetési utasításból, eszerint a T-54A alváza alapján épült a jármű. A könyv 1957-es. Ha kell, az egészet elküldöm neked. Sajnos csak rossz minőségben van meg.
romeo 18055 2011. május 9. 09:29
Válasz erre
Üdv Törzsbusz!

Értem, és köszönöm! Én, és néhány ismerősöm már nagyon várjuk a könyved megjelenését.
törzsbusz 18054 2011. május 8. 23:25
Válasz erre
Üdv Romeo!

Bármilyen adat megszerzése felkutatása majd publikálása kiadvány formájában sok esetben nem egyszerű feladat, pláne kis hazánkban. A téma - mely irányában itt valamennyien érdeklődést mutatunk - kissé "mostohán" kezelt és sokszor rajtunk kutatókon sok múlik,mit lehet a meglévő adatokból létrehozni. Tudni kell mit hol,és hogyan keressünk. Bár ezzel újat nem mondtam. Hátráltató az a tény - mely tapasztalaton alapul, hogy azok az elsősorban képes információk sok esetben "kikerülnek" a rendszerből szemétként vagy üzleti alapon. Nem kívánom itt leírni,hogy sokszor fotókhoz, negatívokhoz hogyan lehet hozzájutni,hogyan kerül magánszemélyekhez amit, amiket mennyiért,miképp lehet megvásárolni, mert egyszerűen egyébként egy-egy infóhoz másképp hozzájutni nem lehet. A másik,hogy az irodalmi és tényszerű adatok kutatása nagyon bonyolult folyamat - ha vannak...és bármilyen az állami szektorból levéltári kutatásokon keresztül megszerzett adat publiánkásának milyen jogi és anyagi folyamatai vannak. És sokszor nem is elegendő a levéltári kutatás. Egyszóval: Sok technikai eszköz rendszeresítésével kapcsolatos hiteles adat megszerzése, nehézkes hosszú folyamat és nagyon sok mindenről már nem is áll rendelkezésre. Sok esetben egy könyv létrehozásakor a kézirat lezárása után kerülnek elő fontos adatok. Folyamatosan,sok éve gyűjtöm az adatokat a "MAGYAR HONVÉDSÉG PÁNCÉLOS - ÉS GÉPJÁRMŰ TÍPUSAI 1950-2010" munkacímet viselő könyvem teljességéhez. Lehet ugyan - és kell is törekedni a teljességre,azonban ez nem mindig sikerülhet. És a kész anyag elkészítése, "kész termékké" formálása,kereskedelemben történő elhelyezése sem egyszerű feladat.

Sokan tudják,hogy volt Csepel,meg Zil, T-34-es meg ilyen,meg olyan technika. De mi az a BTR-40,152 azt már kevésbé - rajtunk és más hozzá értőkön kívül. Vannak erről adatok,csak had ne mondjam hány helyen kell irodalmi adatokat felkutatni db.szám,rendszeresítés előzményei,milyen csapatoknál,stb. Nem beszélve a jogi háttérről.

Az általam felett BTR-152 fotó MN fotó. Reményeim szerint erről a és más típusról is sikerül majd egyéb fontos közlésre méltó adathoz hozzá jutnom, de nem biztos,hogy teljes lesz a mű,bármennyire is törekszem rá.

Elnézését a sok "mellébeszélésért"! Üdv!
romeo 18053 2011. május 8. 20:24
Válasz erre
Üdv Törzsbusz!

Köszönöm, hogy reagáltál! Azért jó lenne ismerni azt a "kis" darabszámot, engem nagyon érdekel a téma.
Az általad feltett BTR-152K(fedett) járművet gépkocsizó lövészek is használták? -mert eddig csak sebesültszállítóról tudok az MN-ben.
Azt is szeretném megkérdezni, hogy a felül nyitott BTR-152 is rendszeresítve volt?
Egy ismerősöm annyit mondott, hogy a 70-es években több darab "nyitott" BTR-152 roncs volt Várpalotán a gyakorlótéren, de már nem emlékszik, hogy magyar vagy szovjet.
törzsbusz 18052 2011. május 8. 16:44
Válasz erre
BTR 152 MN
BTR 152 MN

A páncélos technika 2.hullámú fejlesztése 1959-ben kezdődött az MN-ben amely nem csak a harckocsik rendszerbeállítására irányult. Ebben az évben kerültek be a BTR-40-és BTR-152 típusok, melyek kis darabszámban rendszeresítésre is kerültek.
jagdtigger 18050 2011. május 8. 15:14
Válasz erre
Nem tud valaki egy üzletről ahonnét be tudnék szerezni egy airsoft BMP-1-est?
romeo 18049 2011. május 8. 12:52
Válasz erre
1V12 Masina
1V12 Masina

Most találtam.
fotó:orthosteam.hupont.hu/12/kepek-2010magyarorszag
Kamovos 18048 2011. május 8. 12:13
Válasz erre
Szia Gaunt!

A Szu-122 szerintem, T-34 kocsira épült.

A T-34 és a T-54-55 között számos köztes változat készült.

A T-43, ami szintén több variánst takar, a T-34, és a KV-1 génjeit hordozza magában.

A T-44 pedig a T-34, és a T-54 keveredése.

Ez a SZU-122 pedig a T-54-55 és a KV2 vonásait tükrözi
De szerintem az ISZU-122 az, ami inkább a T-54-55 keveredésére utal.
Az ISZU-122, ISZU-122 S, ISZU-152 ISZU műszaki mentő a KV2 kocsi változatára épült.
Szerintem!

Makettezésem során, több vérvonalat is próbálok megépíteni.
Így az azonos kocsijú sorozatokkal is jelentős létszámra fogok szert tenni.

KV változatok: KV-1, KV-2, JS-2, ISU-122, ISU-122S, ISU-152, ISU műszaki mentők, mert volt több változat is.

SU sorozatot: T-70, T-80, SU-76, SU76M, ZsU-37 1943-as, ZsU-37 1944-es SU műszaki mentő.

T-34/76, T-34/85 változatokat ezekből még csak 25 db készült el.
Természetesen ezeken kívül a T-34 kocsira épített SU-85, SU, 85M, SU-100, SU-122 is elkészült.
A SU sorozathoz még pár műszaki mentő változatot fogok építeni.

Még 5 db T-34-es van dobozban, amik között vannak, amik átalakításra várnak.
Ha ezek is elkészülnek, még mindig nem lesz teljes a sorozatom.

A T-43 még nincsen készen.
A T-44 már elkészült.
Készítem még a T-54-55 változatokat is eddig csak 10 db készült, félkész állapotban van még 5db.
Ezekhez csatlakozik még a büszke, ennek a kocsija készen van, a lövegtorony is készül ennek a belseje vár még elkészítésre.

Természetesen a T-62, 72, 80, 90 is terítékre került.
Ezekből is szépszámmal akad még a polcon, ragasztóra várva.

Az elmúlt hetekben, ismét számos ötletet kaptam.
Akár csak ez a rohamlöveg, illetve műszaki mentő.

Most elővettem a maketteket, és nézegetve őket, arra a döntésre jutottam, hogy a rohamlöveget a T-54 kocsiból és az ISU-122 rohamlöveg páncélzatának felhasználásával fogom elkészíteni. Az ISU maradék alkatrészeiből pedig műszaki mentőt építek.
De mivel a rohamlöveg teljes homlok páncélzatát cserélni kell, lehet, hogy inkább sztirolból saját kezűleg elkészítem, így spórolok némi pénzmagot is.

Üdv: kamovos
romeo 18047 2011. május 8. 09:05
Válasz erre
Üdv Kamovos!

BTR-40, de BTR-152 ügyben talán megkérdezhetnénk Törzsbusz barátunkat is, hisz Ő egy összefoglaló művet ír az MN 1950-90 közt használt járműveiről.
páncélos 18046 2011. május 7. 22:34
Válasz erre
Ha egyre gondolunk, akkor parancsnoki, illetve rádiós, vezetési pont.
Keresd R-149, vagy BTR-80 variáns formákat, vagy 1v - mint masina - BTR alvázon.
SENNÁS 18045 2011. május 7. 21:40
Válasz erre
Névtelenh
Névtelenh

A kapkodás, ez a szöveg tartozik a képhez.Bocsánat.
SENNÁS 18044 2011. május 7. 21:03
Válasz erre
gaunt 18043 2011. május 7. 20:32
Válasz erre
Üdv Kamovos!

Ez se nem T-54/55, se nem T-44. Ez a SzU-122 alváza, amit nem a T-54-ből alakítottak ki, hanem csak az alapján építatték, pl. a görgők is teljesen máshogy vannak elrendezve. A motortér azért tűnik idegennek, mivel ezek a járművek a T-54 korai változata alapján épültek, ha jól tudom a '49-esre. A kipufogó pont olyan mint bármelyik T-54/55-nél.
Amúgy engem is érdekelne a jármű története, arról sajnos én sem tudok sokat.
sempi 18042 2011. május 7. 20:01
Válasz erre
englishrussia.com/index.php/2010/06/30/russian-armored-vehicles-factory/ Itt hátulról az 5.-ik miféle szerzet lenne? :)
Kamovos 18041 2011. május 7. 19:53
Válasz erre
Szia Gaunt!

Na!
Ma nagyon sok a gond velem. :)

Most meg úgy tűnik erről a makettről,(bár már a kép is kicsit gyanús volt) hogy igazából ez még nem a T-54-55 kocsija, hanem még csak a T 44-é!

Mondom ezt azért, mert a hátulja felülről a hűtő rácsoknál inkább arra hasonlít!
A T-54 55-nél két egyforma párhuzamos hűtőrács, és zsalu van.
Ezen pedig a hátsó keskenyebb, és nincsen zsaluja sem.
A kipufogó cső sem olyan még mint a T-54-nél.

Megépítés szempontjából érdeke a jármű, és persze a fejlődés története is.
Ezen a címen találtam egy csomó képet róla.

www.google.hu/search

Köszi a segítséget, és a megerősítést.

Üdv: kamovos
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.