<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
romeo | Adatlap | 18087 | 2011. május 10. 23:28 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 18086 | 2011. május 10. 23:19 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 18085 | 2011. május 10. 23:08 | ![]() | |
Felségjelet elviekben nagyobb gyakorlatokon, szemléken vagy háborús eseménykor viseltek a harc járművek, jellemző, hogy a VSZ tag államok közül szinte csak a mieinkről hiányoztak a jelzések. Például a Silkákon (mint a mesében) hol volt-hol nem volt fel festve, Kub-on csak a PU-n, ami részt vett dísz szemlén, Sztrela-1-en csak dísz szemlén volt a csillagos jelzés. Büszkéken (ZSU-57-2) kezdetben alakulat jelzések és toronyszámok, később az ég világon semmi sem volt, majd egy gyakorlat idejére felkerültek a felség jelek is (akkori jelzés rendszernek meg felelően). A másik jelzés, amit viselhettek, az a hadrendi szám. Ezeket a típusra utaló, négyjegyű számokat az alvázon, páncéltesten festették fel. ZSU-23-4 esetében 23-00,01, 02... Sztrela-1 esetében H 09-XX, vagy H 10-XX, Kub Pu-n 71-XX, Krug esetében 72-XX (ez érdekes). | |||||
romeo | Adatlap | 18084 | 2011. május 10. 22:48 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 18083 | 2011. május 10. 22:29 | ![]() | |
törzsbusz | Adatlap | 18082 | 2011. május 10. 21:40 | ![]() | |
Ő a levéltár igazgatója. Mint korábban írtam, a hadtörténeti levéltár az egyik fő kutatóhely, nem tartom valószínűnek,hogy ő ezt meg tudná csak úgy mondani. Továbbra is nekünk kell kikutatnunk! :-) | |||||
Freddy | Adatlap | 18081 | 2011. május 10. 16:38 | ![]() | |
Köszönöm a válaszokat! | |||||
juge75 | Adatlap | 18080 | 2011. május 10. 16:34 | ![]() | |
Nos, ez egy S-25 Berkut (sas) légvédelmi rakéta, cél anyagnak át alakítva Ashuluk-ban, egy lánctalpas indító jármű (R-11/SS-1B Scud-A) alvázára szerkesztett sínen. | |||||
romeor | Adatlap | 18079 | 2011. május 10. 16:24 | ![]() | |
Üdv Freddy! A fotóról annyit sikerült megtudnom, hogy magyar katonák voltak a Szovjetunióban rakéta-éleslövészeten, tehát az eszköz szövjet... | |||||
romeor | Adatlap | 18078 | 2011. május 10. 16:22 | ![]() | |
Üdv Kamovos és Törzsbusz! Kaptam egy tanácsot: BTR-40 és BTR-152 ügyben Dr.Bonhard Attilát kellene megkeresni a Hadtörténeti Levéltárban. | |||||
Freddy | Adatlap | 18077 | 2011. május 10. 16:19 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 18076 | 2011. május 10. 15:12 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 18075 | 2011. május 10. 15:01 | ![]() | |
Kamovos | Adatlap | 18074 | 2011. május 10. 10:58 | ![]() | |
Szia Gaunt! Emil ide ért. Köszönömszépen! Egyértelműen T-54-et ír! A felsőrésze viszont hosszabban hátra nyúlik mint Az ISU 122-nél! Kár, hogy csak ma néztem meg, így kukába mehet, amit tegnap elkészítettem. :( Majd jövő héten neki ugrok ismét. :) Üdv: kamovos | |||||
romeo | Adatlap | 18073 | 2011. május 10. 10:17 | ![]() | |
Ja, és valami létező hadrendi szám is jó lenne... | |||||
romeo | Adatlap | 18072 | 2011. május 10. 08:58 | ![]() | |
Üdv Jimbow! Ez szép, már csak azt kellene megtudni, hogy az MN hadijel(magyar csillag) hol volt felfestve a járművön. | |||||
Jimbow | Adatlap | 18071 | 2011. május 10. 08:55 | ![]() | |
gabp | Adatlap | 18070 | 2011. május 9. 20:42 | ![]() | |
Tamás | Adatlap | 18069 | 2011. május 9. 20:41 | ![]() | |
Elvileg ha T-55ös van fel trancsírozva hozzá akkor az azon lévő gáz elszívó jó alap csak a vastagabb részt kell fel vinni rá . én is az italeri t-55öséhez esztergáltattam egy sima csövet és arra lett rá húzva az elszívó miután a hátsó lépcsőt bele esztergáltam . és így kész is lett a d-10re hasonlító valami . Egyébként én is már rég óta tervezem ezt meg a t-10eszt de idő és egyéb futó programok miatt ezek még váratnak magukra .De ha jól tudom a kettő lövege külsőleg meg is egyezik . a probléma hogy semelyik gyártó sem mutat hajlandóságot rá. | |||||
gabp | Adatlap | 18068 | 2011. május 9. 20:31 | ![]() | |
gaunt | Adatlap | 18067 | 2011. május 9. 20:20 | ![]() | |
Kamovos! Mail ment! Amúgy a D-25 csöve jó lenne, mivel a D-49 abból lett kifejlesztve, de a probléma pont a gázelszívó. Azt kellene legyártani valahogy. | |||||
Kamovos | Adatlap | 18066 | 2011. május 9. 20:13 | ![]() | |
Tamás | Adatlap | 18065 | 2011. május 9. 19:32 | ![]() | |
Helo .Talán a d-25ős re csak egy gáz elszívót kell tenni . Sajnos nem tudom a kettő közötti hossz különbséget . | |||||
gaunt | Adatlap | 18064 | 2011. május 9. 16:39 | ![]() | |
Kamovos! Jó lesz arra az emailcímre amit az adatlapodon találtam? Amúgy T-34 alvázzal nem mész semmire. Szerezz egy Trumpi T-54-est, azt nem kár szétbarmolni, úgyis csak az alváz, a görgők, meg talán a torony tetején a ventilátor kell belőle. A többit sajnos magad kell, hogy megépítsd, ez nem hasonlít semmi 2.VH-s cuccra. Azt nem tudom hol szerzel D-49-es lövegcsövet, ha jól tudom, ezt egyedül ez a típus használta. www.dishmodels.ru/wshow.htm | |||||
Kamovos | Adatlap | 18063 | 2011. május 9. 15:06 | ![]() | |
Szia Lajos Barátom! Nem találom. :( Kül át légyszínes! Üdv: kamovos | |||||
Lajos | Adatlap | 18062 | 2011. május 9. 14:58 | ![]() | |
Jani! Azok között a cuccok között kutakodj a 4 tengelyes PSZH után amiket adtam!:):) Ha nem találod meg majd odaadom újra! A Rába nyerges tábori sütödével együtt lesz!:):) | |||||
Kamovos | Adatlap | 18061 | 2011. május 9. 14:49 | ![]() | |
Szia Páncélos! A kocsi nem gond. Csövem van. A cső tövében lévő homlok páncél az ami még kétséges. Holnap turkálok kicsit a holmijaim között hátha találok olyant is. Üdv: kamovos | |||||
páncélos | Adatlap | 18060 | 2011. május 9. 14:40 | ![]() | |
Szerintem veszel egy T-34-es alvázat és fordítva (a hajtókerék felfüggesztés lesz elől), T-54/55 futógörgő, és a többi saját munka, esetleg maratott 122-es lövegcső (ha van)... | |||||
Kamovos | Adatlap | 18059 | 2011. május 9. 14:36 | ![]() | |
Szia Gaunt! Kösznöm szépen, ha elküldöd. Minden érdekel róla. Talán a szöveges részből több kiderül. :) T-54 kocsira ISZU-122 löveg páncélzattal meglehet építeni! Lehet, hogy neki is állok mindjárt! :) Maga a löveg rész kicsi problémás egyenlőre, de biztos ki találok arra is valamit! Üdv: kamovos | |||||
Kamovos | Adatlap | 18058 | 2011. május 9. 14:32 | ![]() | |
Sziasztok! Most találtam miközben a 4 tengelyes PSZH után kutakodtam. Ez nem Oorosz, de legalább Magyar. :) www.freeweb.hu/magyarteher/magyar/pszh/pszh2.html www.szekesfehervar.polgarinfo.hu/modules.php Üdv: kamovos | |||||
páncélos | Adatlap | 18057 | 2011. május 9. 13:22 | ![]() | |
Egy kis mai (Moszkva): worldwide-defence.blogspot.com/2011/04/victory-day-parade-rehearsal-moscow.html | |||||
gaunt | Adatlap | 18056 | 2011. május 9. 13:19 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 18055 | 2011. május 9. 09:29 | ![]() | |
Üdv Törzsbusz! Értem, és köszönöm! Én, és néhány ismerősöm már nagyon várjuk a könyved megjelenését. | |||||
törzsbusz | Adatlap | 18054 | 2011. május 8. 23:25 | ![]() | |
Üdv Romeo! Bármilyen adat megszerzése felkutatása majd publikálása kiadvány formájában sok esetben nem egyszerű feladat, pláne kis hazánkban. A téma - mely irányában itt valamennyien érdeklődést mutatunk - kissé "mostohán" kezelt és sokszor rajtunk kutatókon sok múlik,mit lehet a meglévő adatokból létrehozni. Tudni kell mit hol,és hogyan keressünk. Bár ezzel újat nem mondtam. Hátráltató az a tény - mely tapasztalaton alapul, hogy azok az elsősorban képes információk sok esetben "kikerülnek" a rendszerből szemétként vagy üzleti alapon. Nem kívánom itt leírni,hogy sokszor fotókhoz, negatívokhoz hogyan lehet hozzájutni,hogyan kerül magánszemélyekhez amit, amiket mennyiért,miképp lehet megvásárolni, mert egyszerűen egyébként egy-egy infóhoz másképp hozzájutni nem lehet. A másik,hogy az irodalmi és tényszerű adatok kutatása nagyon bonyolult folyamat - ha vannak...és bármilyen az állami szektorból levéltári kutatásokon keresztül megszerzett adat publiánkásának milyen jogi és anyagi folyamatai vannak. És sokszor nem is elegendő a levéltári kutatás. Egyszóval: Sok technikai eszköz rendszeresítésével kapcsolatos hiteles adat megszerzése, nehézkes hosszú folyamat és nagyon sok mindenről már nem is áll rendelkezésre. Sok esetben egy könyv létrehozásakor a kézirat lezárása után kerülnek elő fontos adatok. Folyamatosan,sok éve gyűjtöm az adatokat a "MAGYAR HONVÉDSÉG PÁNCÉLOS - ÉS GÉPJÁRMŰ TÍPUSAI 1950-2010" munkacímet viselő könyvem teljességéhez. Lehet ugyan - és kell is törekedni a teljességre,azonban ez nem mindig sikerülhet. És a kész anyag elkészítése, "kész termékké" formálása,kereskedelemben történő elhelyezése sem egyszerű feladat. Sokan tudják,hogy volt Csepel,meg Zil, T-34-es meg ilyen,meg olyan technika. De mi az a BTR-40,152 azt már kevésbé - rajtunk és más hozzá értőkön kívül. Vannak erről adatok,csak had ne mondjam hány helyen kell irodalmi adatokat felkutatni db.szám,rendszeresítés előzményei,milyen csapatoknál,stb. Nem beszélve a jogi háttérről. Az általam felett BTR-152 fotó MN fotó. Reményeim szerint erről a és más típusról is sikerül majd egyéb fontos közlésre méltó adathoz hozzá jutnom, de nem biztos,hogy teljes lesz a mű,bármennyire is törekszem rá. Elnézését a sok "mellébeszélésért"! Üdv! | |||||
romeo | Adatlap | 18053 | 2011. május 8. 20:24 | ![]() | |
Üdv Törzsbusz! Köszönöm, hogy reagáltál! Azért jó lenne ismerni azt a "kis" darabszámot, engem nagyon érdekel a téma. Az általad feltett BTR-152K(fedett) járművet gépkocsizó lövészek is használták? -mert eddig csak sebesültszállítóról tudok az MN-ben. Azt is szeretném megkérdezni, hogy a felül nyitott BTR-152 is rendszeresítve volt? Egy ismerősöm annyit mondott, hogy a 70-es években több darab "nyitott" BTR-152 roncs volt Várpalotán a gyakorlótéren, de már nem emlékszik, hogy magyar vagy szovjet. | |||||
törzsbusz | Adatlap | 18052 | 2011. május 8. 16:44 | ![]() | |
A páncélos technika 2.hullámú fejlesztése 1959-ben kezdődött az MN-ben amely nem csak a harckocsik rendszerbeállítására irányult. Ebben az évben kerültek be a BTR-40-és BTR-152 típusok, melyek kis darabszámban rendszeresítésre is kerültek. | |||||
jagdtigger | Adatlap | 18050 | 2011. május 8. 15:14 | ![]() | |
Nem tud valaki egy üzletről ahonnét be tudnék szerezni egy airsoft BMP-1-est? | |||||
romeo | Adatlap | 18049 | 2011. május 8. 12:52 | ![]() | |
Kamovos | Adatlap | 18048 | 2011. május 8. 12:13 | ![]() | |
Szia Gaunt! A Szu-122 szerintem, T-34 kocsira épült. A T-34 és a T-54-55 között számos köztes változat készült. A T-43, ami szintén több variánst takar, a T-34, és a KV-1 génjeit hordozza magában. A T-44 pedig a T-34, és a T-54 keveredése. Ez a SZU-122 pedig a T-54-55 és a KV2 vonásait tükrözi De szerintem az ISZU-122 az, ami inkább a T-54-55 keveredésére utal. Az ISZU-122, ISZU-122 S, ISZU-152 ISZU műszaki mentő a KV2 kocsi változatára épült. Szerintem! Makettezésem során, több vérvonalat is próbálok megépíteni. Így az azonos kocsijú sorozatokkal is jelentős létszámra fogok szert tenni. KV változatok: KV-1, KV-2, JS-2, ISU-122, ISU-122S, ISU-152, ISU műszaki mentők, mert volt több változat is. SU sorozatot: T-70, T-80, SU-76, SU76M, ZsU-37 1943-as, ZsU-37 1944-es SU műszaki mentő. T-34/76, T-34/85 változatokat ezekből még csak 25 db készült el. Természetesen ezeken kívül a T-34 kocsira épített SU-85, SU, 85M, SU-100, SU-122 is elkészült. A SU sorozathoz még pár műszaki mentő változatot fogok építeni. Még 5 db T-34-es van dobozban, amik között vannak, amik átalakításra várnak. Ha ezek is elkészülnek, még mindig nem lesz teljes a sorozatom. A T-43 még nincsen készen. A T-44 már elkészült. Készítem még a T-54-55 változatokat is eddig csak 10 db készült, félkész állapotban van még 5db. Ezekhez csatlakozik még a büszke, ennek a kocsija készen van, a lövegtorony is készül ennek a belseje vár még elkészítésre. Természetesen a T-62, 72, 80, 90 is terítékre került. Ezekből is szépszámmal akad még a polcon, ragasztóra várva. Az elmúlt hetekben, ismét számos ötletet kaptam. Akár csak ez a rohamlöveg, illetve műszaki mentő. Most elővettem a maketteket, és nézegetve őket, arra a döntésre jutottam, hogy a rohamlöveget a T-54 kocsiból és az ISU-122 rohamlöveg páncélzatának felhasználásával fogom elkészíteni. Az ISU maradék alkatrészeiből pedig műszaki mentőt építek. De mivel a rohamlöveg teljes homlok páncélzatát cserélni kell, lehet, hogy inkább sztirolból saját kezűleg elkészítem, így spórolok némi pénzmagot is. Üdv: kamovos | |||||
romeo | Adatlap | 18047 | 2011. május 8. 09:05 | ![]() | |
Üdv Kamovos! BTR-40, de BTR-152 ügyben talán megkérdezhetnénk Törzsbusz barátunkat is, hisz Ő egy összefoglaló művet ír az MN 1950-90 közt használt járműveiről. | |||||
páncélos | Adatlap | 18046 | 2011. május 7. 22:34 | ![]() | |
Ha egyre gondolunk, akkor parancsnoki, illetve rádiós, vezetési pont. Keresd R-149, vagy BTR-80 variáns formákat, vagy 1v - mint masina - BTR alvázon. | |||||
SENNÁS | Adatlap | 18045 | 2011. május 7. 21:40 | ![]() | |
SENNÁS | Adatlap | 18044 | 2011. május 7. 21:03 | ![]() | |
Köszi charles ez jó kép. | |||||
gaunt | Adatlap | 18043 | 2011. május 7. 20:32 | ![]() | |
Üdv Kamovos! Ez se nem T-54/55, se nem T-44. Ez a SzU-122 alváza, amit nem a T-54-ből alakítottak ki, hanem csak az alapján építatték, pl. a görgők is teljesen máshogy vannak elrendezve. A motortér azért tűnik idegennek, mivel ezek a járművek a T-54 korai változata alapján épültek, ha jól tudom a '49-esre. A kipufogó pont olyan mint bármelyik T-54/55-nél. Amúgy engem is érdekelne a jármű története, arról sajnos én sem tudok sokat. | |||||
sempi | Adatlap | 18042 | 2011. május 7. 20:01 | ![]() | |
englishrussia.com/index.php/2010/06/30/russian-armored-vehicles-factory/ Itt hátulról az 5.-ik miféle szerzet lenne? :) | |||||
Kamovos | Adatlap | 18041 | 2011. május 7. 19:53 | ![]() | |
Szia Gaunt! Na! Ma nagyon sok a gond velem. :) Most meg úgy tűnik erről a makettről,(bár már a kép is kicsit gyanús volt) hogy igazából ez még nem a T-54-55 kocsija, hanem még csak a T 44-é! Mondom ezt azért, mert a hátulja felülről a hűtő rácsoknál inkább arra hasonlít! A T-54 55-nél két egyforma párhuzamos hűtőrács, és zsalu van. Ezen pedig a hátsó keskenyebb, és nincsen zsaluja sem. A kipufogó cső sem olyan még mint a T-54-nél. Megépítés szempontjából érdeke a jármű, és persze a fejlődés története is. Ezen a címen találtam egy csomó képet róla. www.google.hu/search Köszi a segítséget, és a megerősítést. Üdv: kamovos | |||||
gaunt | Adatlap | 18040 | 2011. május 7. 19:03 | ![]() | |
gaunt | Adatlap | 18039 | 2011. május 7. 18:59 | ![]() | |
Kamovos! Volt egy másik SzU-122 is. Az 50-es évek elején (vagy a 40-es végén?) az akkor vadonatúj T-54 alvázából kiindulva egy páncélvadászt hoztak létre. Akkoriban egy rendkívül korszerű gép volt, 122mm-es löveggel, sztereooptikai távmérővel (TKD), belülről távirányított 14.5mm-es géppuskával. SzU-122-54 néven is ismert, bár ez lehet, hogy nem hivatalos. Csak rövid ideig szolgáltak ebben a formában, átalakították őket műszaki mentővé (ez látható a képen). Később ezeket is átalakították BMR-1 néven aknamentesítő járművekké, amiket afganisztánban be is vetettek. Ha érdekel, nekem megvan az eredeti páncélvadász üzemeltetési utasítása, bár rendkívül rossz minőségben. | |||||
Kamovos | Adatlap | 18038 | 2011. május 7. 17:03 | ![]() | |
Szia romeo! Remélem lesz változás! :) Laci azt mondta, hogy van olyan képe amin több is van egyszerre mint 2db! No persze ez csak arra lesz bizonyíték, hogy 2-nél több volt. A 10 db-ot hihetőnek tartom, ha csapat próbára szánták. Persze a rendszeresítés ettől még nem bizonyított. Mint ahogy egyenlőre a rendszámok is homályban vannak. Üdv: kamovos | |||||
Kamovos | Adatlap | 18037 | 2011. május 7. 16:52 | ![]() | |
Sziasztok! Mivel én is meg kívánom építeni azt a változatott amit a hajdani Bolyain őrizgettek. Ezért kellő képen körbejártam a témát. Nem kevés kör után kiderült, hogy a löveg homlokpáncél formája miatt csak az 1/72-es UM Szu-85M makettjéből tudom megépíteni. Ennek a makettnek van alul, felül olyan kerek ívű homlok páncélja, amilyen a Bolyain volt. Az 56-os képen látható szerintem, nem SZU-85, hanem SZU-122 lehet. Ez különbözik a Bolyain látottól, mert, ezen homlok páncélzaton lévő ajtó, nagyméretű téglalap alakú, és van mellette egy keskeny búvó nyílás is, ami felet pedig még egy periszkóp nyílás is van. Ezeket pedig csak a SZU-122-nél lehet megtalálni. A SZU-100-as ajtaja szélesebb, és a periszkóp a tetőn van nem a homlok páncélon. Nekem a "gyezsurnij mjágács szu 122 bázison" című, képhez tartozó állítás több sebből is vérzik! Tudomásom szerint! A SZU-85, SZU-85M, Szu-100, SZU-122, a T-34 kocsijára készült! A T-34 és, változatainak a hátulja teljesen egyforma! A "gyezsurnij mjágács szu 122 bázison" című képen látható kocsi pedig erőteljesen T-54 vagy T-55 benyomását kelti! A képen látható jármű homlok páncélzatán nincs ajtó! A kocsi hátulja teljesen különbözik a T-34-től. Ennek a kocsinak a hátulja szerintem a T 54-55-re hasonlít inkább! Ezeken kívül még a futó görgők is a T-54-55-re hasonlít inkább, mint a T-34-re De mindez nem baj, mert T-54-ből még ezt a változatott úgysem építettem meg! :) Üdv: kamovos. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Ebben a tanulmányban is említik a magyar BTR-40 és BTR-152-t.
szantomihaly.gportal.hu/gindex.php