<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
Panther | Adatlap | 185175 | 2007. január 10. 13:37 | ![]() | |
romsitsa | Adatlap | 185174 | 2007. január 10. 13:30 | ![]() | |
Ez valóban elég korai. Ha jól gonodolom a jpz-ket legkorábban valamikor 44 nyarán küldhették ki a csapatokhoz és kb. ugyanekor fegyverezték át az 501-es (és 503-as?) osztályt Tiger II-re. Ha ezeknél odáig kihúzta egy ennyire korai Tiger I, akkor talán találkozhattak, de ennek a lehetősége tényleg konvergál a nullához. Vagy estleg fémgörgőkre cserélve a kerekeket lehetne egy, a Gruppe Fehrmann-hoz tartozó katyvasz tigrist építeni, azok még '45-ben is működtek. ad | |||||
notarius | Adatlap | 185173 | 2007. január 10. 13:23 | ![]() | |
Nekem nem. ;) Sokat kell majd dolgoznod vele. Jó gyakorlópálya. | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 185172 | 2007. január 10. 13:20 | ![]() | |
Bandi! De ez ugye nem baj ? :D:D | |||||
notarius | Adatlap | 185171 | 2007. január 10. 13:15 | ![]() | |
A legkoraibb... '80-as évek. ;) | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 185170 | 2007. január 10. 13:11 | ![]() | |
romsitsa | Adatlap | 185169 | 2007. január 10. 12:04 | ![]() | |
Emerick | Adatlap | 185168 | 2007. január 10. 11:22 | ![]() | |
Sztem nem, de én sem vagyok biztos benne. Egy háborúban bármi lehetett... | |||||
Csodabogár | Adatlap | 185167 | 2007. január 10. 11:19 | ![]() | |
Elektrolakatos! Na, erre most nem mernék okosat mondani, fogalmam sincs... Akár találkozhattak is, bár korai Tigris I-ből már nem túl sok rohangált akkortájt. Cs | |||||
Keri | Adatlap | 185166 | 2007. január 10. 11:15 | ![]() | |
Elektrolakatos | Adatlap | 185165 | 2007. január 10. 11:14 | ![]() | |
Emerick,csodabogár! semmi gond...igazából nem is itt nálunk értettem, hogy lehettek-e együtt hanem az érdekelne egy időben akár egy szervízállomáson. | |||||
ftibi | Adatlap | 185163 | 2007. január 10. 07:11 | ![]() | |
Sziasztok! Van valakinek referencia anyaga orosz T-44/85-ről? Üdv:ftibi | |||||
Csodabogár | Adatlap | 185162 | 2007. január 10. 06:31 | ![]() | |
Sziasztok! Hogy tud egy páncélos eltűnni? :-) Az "Anneliese", ha miden igaz, nem többlet-páncélos volt, utánpótlásként érkezett Magyarországra. 1944 nyarán az osztály NOrmandiában harcolt, ott sérült meg, s onnan küldték vissza Németországba. Az 503. nehézpáncélososztály 1944 őszén érkezett hozzánk, de ekkor valószínűleg még nem rendelkezett ezzel a harckocsival. (Van egy fénykép egy 314-es toronyszámú, széria-tornyos Tiger II-ről, ami a Várhegy lábánál készült, és két ugyanolyan számú jármű egy alakulatban nem túl valószínű.) A mi 314-ünk valamikor télen jöhetett ide, és ha emlékezetem nem csal, még a tavasz beállta előtt veszteséglistára került. (Az Ardennekben soha nem harcolt, csak ezt még x év után se' javították ki a panzerkeil-en...) Más! A 3."Totenkopf" SS-páncéloshadosztály páncélosezredében 1944-45 telén már nem voltak korai gyártású Tiger I-ek!!! Egyetlen mid verzióról találtam eddig képet, a többi mind késői volt. Magyarországon tehát szinte biztos, hogy nem kerülhetett össze Pz.IVL70(A) és kora i Tiger I. Üdv Cs | |||||
KLZ | Adatlap | 185161 | 2007. január 9. 21:52 | ![]() | |
A panzerkeil.dre.hu-n a következőket találtam ,,A Királytigrist a legénység parancsnoka nevezte el Anneliese-nek. 1945 februárjában harcolt Magyarországon. Az érdekessége az, hogy létszámon felüli harckocsi volt, ugyanis a németek az Ardenneki offenzívában vetették be, és mint megsemmisített harckocsi szerepelt a csata végén." Igen, 1:72-ben próbálom lefesteni, nincs sok tapasztalatom, pl. fehér álcázást festéket még soha nem festettem. Azt megkérdezném, hogy a belső görgöket is le kellene fehérre mázolni? Gondolom nem, mivel a fronton nem végeztek ilyen precíz munkát a nehezen hozzáférhető helyeken. A másik szeretnék az oldalára tenni köténylemezeket... Gondolom a lánctalpcsere során vették le,de lehet alapból sem volt rajta. Szval ezért is kellett volna egy jó kép, amelyen ép a tank. Ellenben a neten nem nagyon van. | |||||
Amon | Adatlap | 185159 | 2007. január 9. 21:12 | ![]() | |
Erről a páncélosról annyit, hogy van róla a családi albumban kép mikor nagyapa kicsi volt. Rajta állt vagy valami ilyesmi kiskoromban mindig le akartam nyúlni de azon a képen sem volt rajta egy sérülés sem. Majd megpróbálom elkunyizni. | |||||
Emerick | Adatlap | 185158 | 2007. január 9. 21:03 | ![]() | |
Hooligan! Attól, mert egyszer lánctalpat cseréltek rajta, attól még eltűnhetett utána harc közben. De érdekes, hogy elsőre sehol nem láttam a tankon sérülést! Pedig egy ilyen nagy gépen mindig voltak néhány bevetés után. Sztem ez frissiben készült egyetlen bevetést sem teljesítve addig... Egyébként meg nagyon jók ezek a képek az Anneliseről. Ez 72-ben megfesteni... Ja, és az iménti képek közt a MAN T-GA sem csúnya ott a háttérben... :D | |||||
Emerick | Adatlap | 185157 | 2007. január 9. 20:57 | ![]() | |
Elektro! Ezer százalék, hogy igen! 45 január, 3.SSpc ho, a Pilis környékén (pl Bicske), és esetleg még február-március során is néhány leharcoltabb Tigerrel Fehérvár közelében. De főleg a január a tuti. Iasiban nem tom, volt-e Jpz IV L/70 Alkett, de akkoriban még zömmel szállítás alatt álltak és nagyon kevés volt a fronton. | |||||
korzaar | Adatlap | 185156 | 2007. január 9. 19:26 | ![]() | |
images.google.hu/imgres Egy kis kikapcsolódás | |||||
romsitsa | Adatlap | 185155 | 2007. január 9. 18:25 | ![]() | |
KLZ, Anneliese Franciaországból érkezett hozzánk, közbeiktatva egy mémetországi nagyjavítást. A képek nálunk készültek, az első éppen lánccsere közben, a lenti linken szintén szerepel egy kép ugyanerről a műveletről, csak hátulról (érdekes a toronyszáma) + néhány helyről ahol megfordult, és a parancsnokáról. www.forum.panzer-archiv.de/viewtopic.php Üdv ad | |||||
Hooligan | Adatlap | 185154 | 2007. január 9. 18:01 | ![]() | |
Én nem ismerem ezeket a képeket, de azzal a felirattal valami nem stimmel! Legjobb tudásom szerint ez a jármű csúnyán eltünt harc közben! Tehát nem valószínű, hogy lánctalp nélkül álldogálna a hóban! De ha roszul tom akkor javítsatok mert érdekel! | |||||
Nowotny | Adatlap | 185153 | 2007. január 9. 16:37 | ![]() | |
Elektro! Egy leírás szerint "1944 májusában a romániai Iasi (Jászvásár) közelében Manteuffel 160 páncélosa (Tigerek,Pantherek és Pz Iv esek támadó 500 orosz T-34, IS-2 hkocsiból 350db kilöttek, 10db saját elvesztés mellet." Tehát minden bizonnyal. szerintem. Nowi | |||||
KLZ | Adatlap | 185152 | 2007. január 9. 15:44 | ![]() | |
| |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 185151 | 2007. január 9. 15:23 | ![]() | |
Panther! Köszi, viszont lehet én fogalmaztam rosszúl...pontosabban Tiger I."E" Early és Jagdpanzer IV./70 "A"-ról van szó! Elektro | |||||
Panther | Adatlap | 185150 | 2007. január 9. 15:03 | ![]() | |
Elektrolakatos A Tigris legkésőbbi verziójával akár itt Magyarországon akár az Ardennesben találkozhattak. Azt hogy esetlegesen közös harctéren csatában is részt vettek volna? Talán én egy olyan 80% esélyt adok rá a Balcsinál. Üdv: Panther | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 185149 | 2007. január 9. 14:41 | ![]() | |
Urak! Kérdésem a következő! Sd.Kfz.162/1 és Sd.Kfz.181 szerepelhettek-e együtt! Köszi:ELektro | |||||
Amon | Adatlap | 185148 | 2007. január 9. 07:50 | ![]() | |
Hát ha gazdag lennék én is beszálnék. asszem megyek lottózni. :-) | |||||
visi | Adatlap | 185147 | 2007. január 9. 07:47 | ![]() | |
Köszönöm a tanácsot, már ki is vágtam a két lemezt az alu lapokból!!! | |||||
mszl | Adatlap | 185146 | 2007. január 8. 20:10 | ![]() | |
Stuart és hetzer csata a spektrumon A gazdagok játékszerei!!! | |||||
Csodabogár | Adatlap | 185145 | 2007. január 8. 16:07 | ![]() | |
...vagy csak lassú vagyok? A páncéllemezekről van szó, amik az oldalsó hűtőrácsokat takarják? Azokat tényleg érdemes kicserélni. :-) Cs | |||||
Csodabogár | Adatlap | 185144 | 2007. január 8. 16:05 | ![]() | |
Igen, kicsinykét zavaros a dolog. A lényeg, hogy mindkét tornyot a Krupp gyártotta. Üdv Cs visi! Milyen lemezekről van szó? Azt értem, hogy a hossztengellyel párhuzamosak, de függőlegesek vagy vízszintesek? Úgy tűnik, ahogy öregszem, úgy hülyülök... A JgPz.IV a szívem csücske, de nem ugrik be, hogy miről van szó... | |||||
Panther | Adatlap | 185143 | 2007. január 8. 13:56 | ![]() | |
Visi! Semmiféle képpen ne tedd fel a műanyagot az ugyanis vastagságban az eredeti 4*-se kb. Az alu lemezes megoldás teljesen tökéletes! Üdv: Panther | |||||
visi | Adatlap | 185142 | 2007. január 8. 12:44 | ![]() | |
Sziasztok! Egy kérdésem lenne nálam többet látott kollégákhoz. Építgetem a Jagdpanzer IV-et és akkor felötlött bennem egy kérdés, hogy hátulján a hosztengellyel párhuzamosan van egy-egy lemez. Fent, a motortér mellett, (nem az oldalsó lemezekre gondoltam, azokat nem teszem fel). Nos az lenne a kérdésem, hogy a valóságban, azok milyen vastagok voltak? Építhetem én azokat alu lemezből, vagy inkább az eredeti műanyagot tegyem fel? Ti mit gondoltok? Köszi előre is a segítséget! | |||||
Nowotny | Adatlap | 185141 | 2007. január 7. 20:53 | ![]() | |
Bizony Tsaba ha ez a valóságban így szerelték volna be,elég nagy port vert volna fel a harcmezön a kiáramló hajtógáz ami: 1:könnyen elárulta volna a pozícioban lévő páncélos helyzetét és annyi a rejtekhelynek. 2: a felvert por megnehezítette a célpont beazonosítását ill. megsemisítését. Amúgy ok. lesz!! Nowi | |||||
tsaba | Adatlap | 185140 | 2007. január 7. 20:08 | ![]() | |
Basszus! Jó hogy szóltál, észre sem vettem. Köszi az észrevételt. Tsaba | |||||
Hooligan | Adatlap | 185139 | 2007. január 7. 19:21 | ![]() | |
Hali! Azzal a csőszályfékkel nem stimmel valami! Forgasd el 90-el! Ha csak próba, akkor nem szóltam! Amúgy yó lesz! Üdv.:Bala | |||||
tsaba | Adatlap | 185138 | 2007. január 7. 18:48 | ![]() | |
| |||||
Agent | Adatlap | 185137 | 2007. január 7. 17:54 | ![]() | |
Nincs itt valami félreértés? Porsche és Henschel tornyokat a Királytigris (Pz. VIB)esetében szoktak emlegetni a népszerűsítő- és szakirodalomban. A Ferdinánd alváza a Porsche által a klasszikus, rettegett Tigrishez (Pz VIA)készült eredetileg, amelyet valóban nem fogadtak el a harckocsihoz. | |||||
Csodabogár | Adatlap | 185136 | 2007. január 7. 16:39 | ![]() | |
Sziasztok! Ha egész pontosak akarunk lenni, akkor se' Porsche-, se' Henschel-torony nem létezett. Mindkettő változatot a Krupp gyártotta. A Porsche és a Henschel is készített egy-egy páncélos prototípust a kiírt feladatra, a Krupp pedig megtervezte hozzájuk a tornyokat. A Porsche-változatot végül nem fogadták el, ezekre a páncéltestekre konstruálták meg végül a Ferdinandokat. Az erre a típusra elkészült tornyokat is a Henschel-alvázakra rakták fel (az első ötven darabra, amelyek zimmeritezve voltak), majd a többire az eredetileg is a Henschel-verzióhoz készülteket használták fel. (Érdekesség, hogy az angliai Bovingtonban található példány, bár a korábbi típus, nem kapott zimmeritezést, ez ugyanis a V03-as prototípus volt, amelyet Kummersdorfban zsákmányoltak az angolok.) Egyébként nem csak ballisztikai szempontok miatt döntöttek a szériatornyok mellett, de előállítani is egyszerűbb volt, ráadásul több lőszer fért el benne. Ha sejtésem nem csal, akkor újfent az angolszász szakirodalom csapdájába estünk, ők terjesztették el a Porsche/Henschel-torony témát. Üdv Cs | |||||
Bombraider | Adatlap | 185135 | 2007. január 7. 10:49 | ![]() | |
Sziasztok! Egykis sározás/fémgyűrődés tanulmány: m.motz.free.fr/photos.php R.I.P. 1.3 Rallye üdv:bomb | |||||
ChevyG | Adatlap | 185134 | 2007. január 5. 20:47 | ![]() | |
Archy, Amon! Köszönöm! Chevy | |||||
Amon | Adatlap | 185133 | 2007. január 5. 18:54 | ![]() | |
A porsche tornyos tigrissel egy gond volt a ballisztika. Mivel lekerekített volt a torony alsó része ezért a lövedék ha becsapodott lefele haladt és kettéválasztotta a tornyot meg a testet. :-( De minden fronton ott volt. :-) | |||||
sang | Adatlap | 185132 | 2007. január 5. 15:53 | ![]() | |
köszi Archy! ezek szerint a legtöbb Fáni maketten rosszul jelölik a perem festését,ahogy gyanítottam...valami rémlett, mintha olvasztam volna ilyesmit egyszer z | |||||
Archy | Adatlap | 185131 | 2007. január 5. 14:38 | ![]() | |
Ha a királytigrisről van szó, akkor a production és a henshel ugyan az. A legyártott hk-k 90 százaléka ilyen, csak kb 50 db-ot gyártottak porsche toronnyal, az első szériában, és ez 1,3 tonnával könnyebé tette a hk-t. Porsche torony: www.aaronsmodel.com/built/3PG/kt%20p/original/kt%20p%20f.jpg Henschel torony: http://files.blog-city.com/files/O05/149826/p/f/kingtiger_7.jpg Áron | |||||
Archy | Adatlap | 185130 | 2007. január 5. 14:28 | ![]() | |
Az elefanton a fotók alapján szerintem fém görgők voltak. Pz. IV gumiperemes: panzerkeil.dre.hu/harcjarm/panzer/pz4/gal/pziv-2.jpg acélperemes: panzerkeil.dre.hu/harcjarm/panzer/pz4/gal/22100107.jpg az acélperemes inkább a késői H-kra és a J-kre volt jellemző, de a J-ken már csak 3 db volt oldalanként. Áron forrás: www.panzerkeil.ini.hu | |||||
ChevyG | Adatlap | 185129 | 2007. január 5. 14:24 | ![]() | |
Sziasztok! lenne 1 kérdésem. Mi a különbség a production, porsche és henschel torony között? ill mit lehet ezekről tudni? Üdv: Chevy | |||||
sang | Adatlap | 185128 | 2007. január 5. 11:25 | ![]() | |
Sziasztok, két kérdésem lenne: - az Elefant futógörgői acél v. gumiperemesek voltak-e? - Pz IV. "H" típus visszafutógörgői (a peremes szélű késői változat) gumi- avagy acél felületűek voltak. Néhány kép tanúsága szerint én acélra gondolok, de nem értek hozzá... köszi! z | |||||
halaci | Adatlap | 185127 | 2007. január 5. 11:02 | ![]() | |
| |||||
basio | Adatlap | 185126 | 2007. január 4. 08:02 | ![]() | |
notarius, Atlasz, Csodabogár ! köszi a válaszokat. üdv: basio | |||||
Csodabogár | Adatlap | 185125 | 2007. január 3. 15:52 | ![]() | |
Az említett Jimenez-cikkben még a régebbi kiadású Dragon Pz.IV-nél tartja jobbnak a Tamiyát. Az új nagyságrendekkel szebb/lágyabb/stb... Tristar akkor pedig még nem is volt... :-) Üdv Cs | |||||
Atlasz | Adatlap | 185124 | 2007. január 3. 15:50 | ![]() | |
Szia basio ! Tökéletesen egyetértek notariussal, de aki egy a messzemenőkig tökéletes "kistigrist" akar építeni annak létezik a Mig Productions jóvoltábol egy kiegészítő 34,5 Euróért... Érdekes de az egyik új Pro Modellben Miguel Jiménez éppen a Tamiyát tartja a jobbnak. Üdv: Atlasz |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
Ha találkozhattak is akkor is csak Németországban, nagy szervízen! Nekem van egy képem amin elég sokminden látható nagy szervízen ha hazaértem megkeresem. De nem emlékszem kacsára. Meg hát azt is tudni kellene menyire korai verziós Tiger. Mert egy 43 márciusában gyártott Tiger feifel szűrőkkel nem hiszem hogy megmaradt volna akkorra mikorra egy kacsát legyártottak.
Panther