/ Fórumok /

Csörömpös

Ha a modern, vagy a II világháborús harcjárműveket szeretitek építeni, vagy szeretnétek megosztani a tapasztalatitokat, vagy éppen ötletre van szükségetek akkor ide nézzetek be!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
Panther 185175 2007. január 10. 13:37
Válasz erre
Elektrolakatos!

Ha találkozhattak is akkor is csak Németországban, nagy szervízen! Nekem van egy képem amin elég sokminden látható nagy szervízen ha hazaértem megkeresem. De nem emlékszem kacsára. Meg hát azt is tudni kellene menyire korai verziós Tiger. Mert egy 43 márciusában gyártott Tiger feifel szűrőkkel nem hiszem hogy megmaradt volna akkorra mikorra egy kacsát legyártottak.

Panther
romsitsa 185174 2007. január 10. 13:30
Válasz erre
Ez valóban elég korai.

Ha jól gonodolom a jpz-ket legkorábban valamikor 44 nyarán küldhették ki a csapatokhoz és kb. ugyanekor fegyverezték át az 501-es (és 503-as?) osztályt Tiger II-re.
Ha ezeknél odáig kihúzta egy ennyire korai Tiger I, akkor talán találkozhattak, de ennek a lehetősége tényleg konvergál a nullához.

Vagy estleg fémgörgőkre cserélve a kerekeket lehetne egy, a Gruppe Fehrmann-hoz tartozó katyvasz tigrist építeni, azok még '45-ben is működtek.

ad
notarius 185173 2007. január 10. 13:23
Válasz erre
Nekem nem. ;)
Sokat kell majd dolgoznod vele. Jó gyakorlópálya.
Elektrolakatos 185172 2007. január 10. 13:20
Válasz erre
Bandi!

De ez ugye nem baj ? :D:D
notarius 185171 2007. január 10. 13:15
Válasz erre
Elektrolakatos 185170 2007. január 10. 13:11
Válasz erre
romsitsa 185169 2007. január 10. 12:04
Válasz erre
Mennyire korai?

Melyik cég makettje?

Üdv

ad
Emerick 185168 2007. január 10. 11:22
Válasz erre
Sztem nem, de én sem vagyok biztos benne. Egy háborúban bármi lehetett...
Csodabogár 185167 2007. január 10. 11:19
Válasz erre
Elektrolakatos!

Na, erre most nem mernék okosat mondani, fogalmam sincs... Akár találkozhattak is, bár korai Tigris I-ből már nem túl sok rohangált akkortájt.

Cs
Keri 185166 2007. január 10. 11:15
Válasz erre
Elektrolakatos 185165 2007. január 10. 11:14
Válasz erre
Emerick,csodabogár!

semmi gond...igazából nem is itt nálunk értettem, hogy lehettek-e együtt hanem az érdekelne egy időben akár egy szervízállomáson.
ftibi 185163 2007. január 10. 07:11
Válasz erre
Sziasztok!
Van valakinek referencia anyaga orosz T-44/85-ről?
Üdv:ftibi
Csodabogár 185162 2007. január 10. 06:31
Válasz erre
Sziasztok!

Hogy tud egy páncélos eltűnni? :-)
Az "Anneliese", ha miden igaz, nem többlet-páncélos volt, utánpótlásként érkezett Magyarországra. 1944 nyarán az osztály NOrmandiában harcolt, ott sérült meg, s onnan küldték vissza Németországba. Az 503. nehézpáncélososztály 1944 őszén érkezett hozzánk, de ekkor valószínűleg még nem rendelkezett ezzel a harckocsival. (Van egy fénykép egy 314-es toronyszámú, széria-tornyos Tiger II-ről, ami a Várhegy lábánál készült, és két ugyanolyan számú jármű egy alakulatban nem túl valószínű.)
A mi 314-ünk valamikor télen jöhetett ide, és ha emlékezetem nem csal, még a tavasz beállta előtt veszteséglistára került. (Az Ardennekben soha nem harcolt, csak ezt még x év után se' javították ki a panzerkeil-en...)

Más!
A 3."Totenkopf" SS-páncéloshadosztály páncélosezredében 1944-45 telén már nem voltak korai gyártású Tiger I-ek!!! Egyetlen mid verzióról találtam eddig képet, a többi mind késői volt. Magyarországon tehát szinte biztos, hogy nem kerülhetett össze Pz.IVL70(A) és kora i Tiger I.

Üdv

Cs
KLZ 185161 2007. január 9. 21:52
Válasz erre
A panzerkeil.dre.hu-n a következőket találtam ,,A Királytigrist a legénység parancsnoka nevezte el Anneliese-nek. 1945 februárjában harcolt Magyarországon. Az érdekessége az, hogy létszámon felüli harckocsi volt, ugyanis a németek az Ardenneki offenzívában vetették be, és mint megsemmisített harckocsi szerepelt a csata végén."

Igen, 1:72-ben próbálom lefesteni, nincs sok tapasztalatom, pl. fehér álcázást festéket még soha nem festettem. Azt megkérdezném, hogy a belső görgöket is le kellene fehérre mázolni? Gondolom nem, mivel a fronton nem végeztek ilyen precíz munkát a nehezen hozzáférhető helyeken. A másik szeretnék az oldalára tenni köténylemezeket... Gondolom a lánctalpcsere során vették le,de lehet alapból sem volt rajta. Szval ezért is kellett volna egy jó kép, amelyen ép a tank. Ellenben a neten nem nagyon van.
Amon 185159 2007. január 9. 21:12
Válasz erre
Erről a páncélosról annyit, hogy van róla a családi albumban kép mikor nagyapa kicsi volt. Rajta állt vagy valami ilyesmi kiskoromban mindig le akartam nyúlni de azon a képen sem volt rajta egy sérülés sem.

Majd megpróbálom elkunyizni.
Emerick 185158 2007. január 9. 21:03
Válasz erre
Hooligan! Attól, mert egyszer lánctalpat cseréltek rajta, attól még eltűnhetett utána harc közben. De érdekes, hogy elsőre sehol nem láttam a tankon sérülést! Pedig egy ilyen nagy gépen mindig voltak néhány bevetés után. Sztem ez frissiben készült egyetlen bevetést sem teljesítve addig...

Egyébként meg nagyon jók ezek a képek az Anneliseről. Ez 72-ben megfesteni...

Ja, és az iménti képek közt a MAN T-GA sem csúnya ott a háttérben... :D
Emerick 185157 2007. január 9. 20:57
Válasz erre
Elektro!
Ezer százalék, hogy igen! 45 január, 3.SSpc ho, a Pilis környékén (pl Bicske), és esetleg még február-március során is néhány leharcoltabb Tigerrel Fehérvár közelében. De főleg a január a tuti.
Iasiban nem tom, volt-e Jpz IV L/70 Alkett, de akkoriban még zömmel szállítás alatt álltak és nagyon kevés volt a fronton.
korzaar 185156 2007. január 9. 19:26
Válasz erre
images.google.hu/imgres Egy kis kikapcsolódás
romsitsa 185155 2007. január 9. 18:25
Válasz erre
KLZ,

Anneliese Franciaországból érkezett hozzánk, közbeiktatva egy mémetországi nagyjavítást.

A képek nálunk készültek, az első éppen lánccsere közben, a lenti linken szintén szerepel egy kép ugyanerről a műveletről, csak hátulról (érdekes a toronyszáma)
+ néhány helyről ahol megfordult, és a parancsnokáról.

www.forum.panzer-archiv.de/viewtopic.php

Üdv

ad
Hooligan 185154 2007. január 9. 18:01
Válasz erre
Én nem ismerem ezeket a képeket, de azzal a felirattal valami nem stimmel! Legjobb tudásom szerint ez a jármű csúnyán eltünt harc közben! Tehát nem valószínű, hogy lánctalp nélkül álldogálna a hóban! De ha roszul tom akkor javítsatok mert érdekel!
Nowotny 185153 2007. január 9. 16:37
Válasz erre
Elektro!
Egy leírás szerint "1944 májusában a romániai Iasi (Jászvásár) közelében
Manteuffel 160 páncélosa (Tigerek,Pantherek és Pz Iv esek támadó 500 orosz
T-34, IS-2 hkocsiból 350db kilöttek, 10db saját elvesztés mellet."
Tehát minden bizonnyal. szerintem.

Nowi
KLZ 185152 2007. január 9. 15:44
Válasz erre
Anneliese.jpg méret: 51.4 KB
Üdv! Vki tudna bővebb információval szolgálni a Pz.Abt. 503. 314. számú ,,anneliese" porsche tornyos Tiger II-ről. Annyit tudok, hogy Magyarországon is harcoltak 1945 elején. Feltételezem a képek is hazánkban készültek.
Elektrolakatos 185151 2007. január 9. 15:23
Válasz erre
Panther!

Köszi, viszont lehet én fogalmaztam rosszúl...pontosabban Tiger I."E" Early és Jagdpanzer IV./70 "A"-ról van szó!

Elektro
Panther 185150 2007. január 9. 15:03
Válasz erre
Elektrolakatos

A Tigris legkésőbbi verziójával akár itt Magyarországon akár az Ardennesben találkozhattak. Azt hogy esetlegesen közös harctéren csatában is részt vettek volna? Talán én egy olyan 80% esélyt adok rá a Balcsinál.

Üdv: Panther
Elektrolakatos 185149 2007. január 9. 14:41
Válasz erre
Urak!

Kérdésem a következő!

Sd.Kfz.162/1 és Sd.Kfz.181 szerepelhettek-e együtt!

Köszi:ELektro
Amon 185148 2007. január 9. 07:50
Válasz erre
Hát ha gazdag lennék én is beszálnék.
asszem megyek lottózni. :-)
visi 185147 2007. január 9. 07:47
Válasz erre
Köszönöm a tanácsot, már ki is vágtam a két lemezt az alu lapokból!!!
mszl 185146 2007. január 8. 20:10
Válasz erre
Stuart és hetzer csata a spektrumon A gazdagok játékszerei!!!
Csodabogár 185145 2007. január 8. 16:07
Válasz erre
...vagy csak lassú vagyok? A páncéllemezekről van szó, amik az oldalsó hűtőrácsokat takarják? Azokat tényleg érdemes kicserélni. :-)

Cs
Csodabogár 185144 2007. január 8. 16:05
Válasz erre
Igen, kicsinykét zavaros a dolog. A lényeg, hogy mindkét tornyot a Krupp gyártotta.

Üdv

Cs

visi!

Milyen lemezekről van szó? Azt értem, hogy a hossztengellyel párhuzamosak, de függőlegesek vagy vízszintesek? Úgy tűnik, ahogy öregszem, úgy hülyülök... A JgPz.IV a szívem csücske, de nem ugrik be, hogy miről van szó...
Panther 185143 2007. január 8. 13:56
Válasz erre
Visi!

Semmiféle képpen ne tedd fel a műanyagot az ugyanis vastagságban az eredeti 4*-se kb. Az alu lemezes megoldás teljesen tökéletes!

Üdv: Panther
visi 185142 2007. január 8. 12:44
Válasz erre
Sziasztok!
Egy kérdésem lenne nálam többet látott kollégákhoz.

Építgetem a Jagdpanzer IV-et és akkor felötlött bennem egy kérdés, hogy hátulján a hosztengellyel párhuzamosan van egy-egy lemez. Fent, a motortér mellett, (nem az oldalsó lemezekre gondoltam, azokat nem teszem fel). Nos az lenne a kérdésem, hogy a valóságban, azok milyen vastagok voltak? Építhetem én azokat alu lemezből, vagy inkább az eredeti műanyagot tegyem fel?
Ti mit gondoltok?

Köszi előre is a segítséget!
Nowotny 185141 2007. január 7. 20:53
Válasz erre
Bizony Tsaba ha ez a valóságban így szerelték volna be,elég nagy port vert volna fel a harcmezön a kiáramló hajtógáz ami:
1:könnyen elárulta volna a pozícioban lévő páncélos helyzetét és annyi a rejtekhelynek.
2: a felvert por megnehezítette a célpont beazonosítását ill. megsemisítését.

Amúgy ok. lesz!!
Nowi
tsaba 185140 2007. január 7. 20:08
Válasz erre
Basszus! Jó hogy szóltál, észre sem vettem. Köszi az észrevételt.

Tsaba
Hooligan 185139 2007. január 7. 19:21
Válasz erre
Hali!

Azzal a csőszályfékkel nem stimmel valami! Forgasd el 90-el! Ha csak próba, akkor nem szóltam! Amúgy yó lesz!

Üdv.:Bala
tsaba 185138 2007. január 7. 18:48
Válasz erre
DSCF3191.jpg méret: 149 KB
DSCF3193.jpg méret: 164 KB
DSCF3196.jpg méret: 139.7 KB
DSCF3199.jpg méret: 179.8 KB
DSCF3209.jpg méret: 115.2 KB
DSCF3208.jpg méret: 177.2 KB
DSCF3211.jpg méret: 157.5 KB
Ma folytattam az italeri 1/72-es Stug III-at. Dobozból készül, csak a hátulját pakolom meg néhány plusz kellékkel majd. Egyébként jó kis kit, elég pontosak az illeszkedések is.
Agent 185137 2007. január 7. 17:54
Válasz erre
Nincs itt valami félreértés? Porsche és Henschel tornyokat a Királytigris (Pz. VIB)esetében szoktak emlegetni a népszerűsítő- és szakirodalomban. A Ferdinánd alváza a Porsche által a klasszikus, rettegett Tigrishez (Pz VIA)készült eredetileg, amelyet valóban nem fogadtak el a harckocsihoz.
Csodabogár 185136 2007. január 7. 16:39
Válasz erre
Sziasztok!

Ha egész pontosak akarunk lenni, akkor se' Porsche-, se' Henschel-torony nem létezett. Mindkettő változatot a Krupp gyártotta.
A Porsche és a Henschel is készített egy-egy páncélos prototípust a kiírt feladatra, a Krupp pedig megtervezte hozzájuk a tornyokat. A Porsche-változatot végül nem fogadták el, ezekre a páncéltestekre konstruálták meg végül a Ferdinandokat. Az erre a típusra elkészült tornyokat is a Henschel-alvázakra rakták fel (az első ötven darabra, amelyek zimmeritezve voltak), majd a többire az eredetileg is a Henschel-verzióhoz készülteket használták fel. (Érdekesség, hogy az angliai Bovingtonban található példány, bár a korábbi típus, nem kapott zimmeritezést, ez ugyanis a V03-as prototípus volt, amelyet Kummersdorfban zsákmányoltak az angolok.)
Egyébként nem csak ballisztikai szempontok miatt döntöttek a szériatornyok mellett, de előállítani is egyszerűbb volt, ráadásul több lőszer fért el benne.
Ha sejtésem nem csal, akkor újfent az angolszász szakirodalom csapdájába estünk, ők terjesztették el a Porsche/Henschel-torony témát.

Üdv

Cs
Bombraider 185135 2007. január 7. 10:49
Válasz erre
Sziasztok!
Egykis sározás/fémgyűrődés tanulmány:
m.motz.free.fr/photos.php
R.I.P. 1.3 Rallye

üdv:bomb
ChevyG 185134 2007. január 5. 20:47
Válasz erre
Archy, Amon! Köszönöm!

Chevy
Amon 185133 2007. január 5. 18:54
Válasz erre
A porsche tornyos tigrissel egy gond volt a ballisztika.
Mivel lekerekített volt a torony alsó része ezért a lövedék ha becsapodott lefele haladt és kettéválasztotta a tornyot meg a testet. :-(
De minden fronton ott volt. :-)
sang 185132 2007. január 5. 15:53
Válasz erre
köszi Archy!
ezek szerint a legtöbb Fáni maketten rosszul jelölik a perem festését,ahogy gyanítottam...valami rémlett, mintha olvasztam volna ilyesmit egyszer
z
Archy 185131 2007. január 5. 14:38
Válasz erre
Ha a királytigrisről van szó, akkor a production és a henshel ugyan az. A legyártott hk-k 90 százaléka ilyen, csak kb 50 db-ot gyártottak porsche toronnyal, az első szériában, és ez 1,3 tonnával könnyebé tette a hk-t.
Porsche torony:
www.aaronsmodel.com/built/3PG/kt%20p/original/kt%20p%20f.jpg

Henschel torony:
http://files.blog-city.com/files/O05/149826/p/f/kingtiger_7.jpg

Áron
Archy 185130 2007. január 5. 14:28
Válasz erre
Az elefanton a fotók alapján szerintem fém görgők voltak.

Pz. IV gumiperemes:
panzerkeil.dre.hu/harcjarm/panzer/pz4/gal/pziv-2.jpg
acélperemes:
panzerkeil.dre.hu/harcjarm/panzer/pz4/gal/22100107.jpg

az acélperemes inkább a késői H-kra és a J-kre volt jellemző, de a J-ken már csak 3 db volt oldalanként.
Áron

forrás: www.panzerkeil.ini.hu
ChevyG 185129 2007. január 5. 14:24
Válasz erre
Sziasztok!

lenne 1 kérdésem.
Mi a különbség a production, porsche és henschel torony között? ill mit lehet ezekről tudni?

Üdv: Chevy
sang 185128 2007. január 5. 11:25
Válasz erre
Sziasztok,
két kérdésem lenne:
- az Elefant futógörgői acél v. gumiperemesek voltak-e?
- Pz IV. "H" típus visszafutógörgői (a peremes szélű késői változat) gumi- avagy acél felületűek voltak. Néhány kép tanúsága szerint én acélra gondolok, de nem értek hozzá...
köszi!
z
halaci 185127 2007. január 5. 11:02
Válasz erre
dickermax_boxart.jpg méret: 287.2 KB
dickermax_testshot.jpg méret: 117.3 KB
Találtam két kéet egy fórumon, kicsit kusza a dolog. Állítólag egy Trumpeter Dickermax doboza és tesztképe, viszont az előzetesek szerint a Dicker-t a DML tervezi kiadni. Mindegy, lényeg a két kép.
basio 185126 2007. január 4. 08:02
Válasz erre
notarius, Atlasz, Csodabogár !

köszi a válaszokat.

üdv: basio
Csodabogár 185125 2007. január 3. 15:52
Válasz erre
Az említett Jimenez-cikkben még a régebbi kiadású Dragon Pz.IV-nél tartja jobbnak a Tamiyát. Az új nagyságrendekkel szebb/lágyabb/stb... Tristar akkor pedig még nem is volt... :-)

Üdv

Cs
Atlasz 185124 2007. január 3. 15:50
Válasz erre
Szia basio !
Tökéletesen egyetértek notariussal, de aki egy a messzemenőkig tökéletes "kistigrist"
akar építeni annak létezik a Mig Productions jóvoltábol egy kiegészítő 34,5 Euróért...
Érdekes de az egyik új Pro Modellben Miguel Jiménez éppen a Tamiyát tartja
a jobbnak.
Üdv:
Atlasz
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.