/ Fórumok /

Szovjet/orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
juge75 18108 2011. május 12. 11:58
Válasz erre
juge75 18107 2011. május 12. 11:56
Válasz erre
Szívesen, ha bármiben tudok neked segíteni (képek, rajzok, festés), írj nyugodtan!
juge75@hotmail.com
Freddy 18106 2011. május 12. 10:27
Válasz erre
Viszonylag könnyen építhető, de nem túl részletes készlet sok sorjával és átláthatatlan építési útmutatóval. Legjobb mégis az alkatrészek számozása: olyan, minta viccben a mazochisták szótára, minden benne van, ami a normális emberekében, csak épp nem ábécésorrendben:)
HûBérÚr 18105 2011. május 12. 09:56
Válasz erre
Juge75, Freddy!
Köszönöm a segítséget, akkor Ő lesz az én "emberem"! :)
romeo 18104 2011. május 12. 09:06
Válasz erre
Üdv Törzsbusz!

Ha teszek fel ide képeket bár "összefirkálom" jó szívvel teszem, örülök mások örömének és tetszik,hogy vannak érdeklődők a téma iránt.

-Igen, hidd el nagyon sokan örülünk a fotóknak, és köszönjük!
Freddy 18103 2011. május 11. 22:10
Válasz erre
Én most rakom össze éppen. Az enyémet egy olyan készletben adták, amiben komplett MTLB-vel szerepelt, mint házilag átalakított támogató jármű Csecsenföldről. (Az MTLB-ből Sznar10 lesz, az ágyú meg megy külön.) Ehhez nem adtak fotómaratást, csak az alapjárműhöz.
De árulják ezt az ágyút GAZ-66-tal is.
juge75 18102 2011. május 11. 21:24
Válasz erre
Itt lapul a polcomon a "termék", persze készen.
juge75 18101 2011. május 11. 21:23
Válasz erre
Nos, ez is "Skif", illetve a Kuznyecov-féle termék.
Tartalmaz egy feljavítót is az árában, műgyanta, fehér fém és réz maratott alkatrészekkel, a feljavító külön is ugyanennyi, a Skif termékek mellé nem adnak semmit (az össze állítási rajz is nehezen értelmezhető), egyáltalán nem drága és hamar meg érkezik.
HûBérÚr 18100 2011. május 11. 19:48
Válasz erre
Sziasztok,
Lehet, hogy kicsit OFF, bár makett is és orosz is...:)
www.phpshopxml.com/azimut.shop/CID/6ba4eb0031fffb811000721ef8998577/function/itemPageDisplay/shopItemCode/SCA35001S
Ismeri valaki ezt a készletet? Ez a Skif/Eastern Express féle kit, vagy valami más, jobb?
(Öszintén szólva egy Skif szintűhöz egy kicsit drágálom, ennyiért kapok egy BTR-t is mellé máshol...)

Köszönöm!
juge75 18099 2011. május 11. 19:10
Válasz erre
Drága jó édes kis hazánkban az a divat, ha valamit szeretnél véghez vinni, elutasítanak, elgáncsolnak, keresztbe tesznek, ahol tudnak! (tisztelet a kivételnek)
Nagy dolog az, hogy Törzsbusz ÖNÁLLÓAN végzi el mindazt, ami a könyvének tartalmához, kivitelezéséhez kell azért, hogy neked, nekem, és minden érdeklődőnek legyen.
Nagyon nagy tiszteletem neki és minden ilyen embernek, akik tesznek (nem keresztbe) másokért majdnem lehetetlen dolgokat!
törzsbusz 18098 2011. május 11. 18:59
Válasz erre
Jó ez a témaváltás!

Azt gondolom..valahol mindenkinek igaza van. Egy viszont tény: Páncélos kolléga szavait nem idézném, egy adatsor felkutatása,irodalmi műben történő összefoglalása nem csak kifejezetten egy feladat. Kellő elszántság,elhivatottság,túlfűtött érdeklődés nélkül nem megy és több mint hosszú idő..és valóban - mint korábban írtam - lehet törekedni a teljességre ami majdnem,hogy lehetetlen, és ez nem a megalkotónak köszönhető. Az általam elgondolt összefoglaló mű pont azért készülne, hogy lenyomata legyen az utókornak. Sok ilyen külföldi kiadványt forgattam már a kezemben és megállapítható volt,hogy nem tért ki minden részletre és itt kérdés kinek,hogyan miről kívánunk egy ilyen könyvvel tájékoztatni. Hogy kedvenc témámnál maradjak: Csepel D-344. Ki gondolta volna és még talán az sem aki adat hozzáférő pk-i beosztásban volt, hogy ez a tgk. több mint 147 féle változatban szolgált a seregben? De a felsoroló táblázaton túl nem gondolom - ha volna is mindegyik változatról fotó - ,hogy 147 db fotóval illusztrálom. Nekem annak idején soha senki nem segített a kutatásokban, magam jártam mindent végig és ez sem volt még minden,mert nem is lehet, mert szerintem nincs teljesség. És valóban sok idő,pénz, tapasztalom folyamatosan. Én 2 könyvet kiadtam, és ezt is magam tanultam meg, és nem egyszerű történet egy könyv megjelentetése. A másik gond - amiről érintőlegesen már volt hozzászólás - maga a téma választás. Ha volt kormányfőkről vagy a villalakókról írnánk Mi is, a kiadók csapnának rá azonnal. Ha a páncélos-gépjármű történet könyvével rukkolunk elő felkötjük a gatyánkat. És az érintett szektorból várt támogatásra nincs mód a gazdasági helyzet miatt és ez az indok hosszú évek óta így van. Kormánytól, EU-tól mindentől függetlenül. Magam adtam ki a könyveket. Elkészült a kézirat további 7 résznek. Nem azért nem jelennek meg, mert reggel elaludtam. Idei év végére tervezném a megjelenést. Mármint a páncélos könyvét (így hívom) Sajnálni fogom ha elcsúszik az időterv. De olyan biztos nem lesz benne mint a Citroen BX amit a Juhász miniszter kedvére kellett beszerezni a 2000-es években, mert ez volt a kedvence, de lehet Tömböl Grand Cehrooke -ja se. Ha teszek fel ide képeket bár "összefirkálom" jó szívvel teszem, örülök mások örömének és tetszik,hogy vannak érdeklődők a téma iránt. Nálam 38 éve tart ez a "mánia" pedig még öreg sem vagyok -szerintem - és valószínű már nem váltok. Van sok terv ebben a témában, egy párat már kipróbáltam és még ki is fogok mindaddig, amíg Hazánk is feliratkozik a nemzetközi"nagykönyvbe", mi is tudjuk a hagyományainkat ápolni és meg is tudjuk azt majd mutatni! Üdv!
juge75 18097 2011. május 11. 15:21
Válasz erre
bbb
bbb
bbb1
bbb1
bbb2
bbb2
bbb3
bbb3
bbb4
bbb4

Akácia és Tor 1/35 méretben a Lengyel Tankmania-tól, Június-Július hónapban jelenik meg!
romeo 18096 2011. május 11. 14:02
Válasz erre
Én nem tartom rossz dolognak, ha néhány mondatban leírjuk a darabszámot és a rendszeresítést is, szerintem a makettező ismerje pl. a magyar viszonyokat.
páncélos 18095 2011. május 11. 13:48
Válasz erre
Természetesen a kutatási támpontkeresés már kutatómunka nem makettezés.
Ha makettet építesz, ahhoz elegendő, ha kisétálsz egy nyíltnapra, vagy te magad esetleg ismerős szolgált egy gépcsodán és azt megépíted. Képkeresésre meg ott van a google, vagy flickr oldalak, orosz témára meg a: yandex.ru.

De itt már darabszámok, rendszeresítési évszámok, altípusok keresése volt a fő téma. Én ebben akartam egy irányvonalat mutatni.
Az általad említett kiadvánnyal kapcsolatban pedig a szerző tud felvilágosítást adni.
De gyanítom, hogy várnod kell még. Egy típusra kihegyezve is kb. 6-10 év az ideális kutatási (adat egyeztetés, felderíts, keresés) idő. Kivétel természetesen, ha olyan illető készül előrukkolni egy kiadvánnyal, aki évekig vezette a hivatalos feljegyzéseket, és mindenből van másolata, persze rengeteg fotóval együtt, de ilyen nincs sajnos.
Freddy 18094 2011. május 11. 12:38
Válasz erre
Persze, mindent meg lehet találni valahogy. Inkább átfogalmazom úgy, hogy a könyvtárazás és Dezső bácsi kapcsolati hálójának lekövetése már túlmutat a makettezésben megszokott háttéranyaggyűjtésen.

Ami a kiadványokat illeti. Tisztában vagyok vele, hogy nem a szorgalom, vagy az akarat hiányzik, ez látszik azokon a munkákon, amik végül napvilágot látnak. Csak arra szerettem volna utalni, hogy az 1956 utáni magyar szárazföldi haditechnikával érdemben kb hat könyv foglalkozott az elmúlt 20 évben (törzsbusz 2 könyve, Arsenal 2004, az a vegyi hadviseléses pdf, ami már nem kapható, van egy ilyen, hogy Magyar gyártású katonai járművek, meg van most ez az új, angol- a légierőről még csak-csak vannak képes albumok, meg Kenyeres Dénes könyvei), amik együtt is csak a téma igen kis szeletét fedik le, úgy igen nehéz arra várni, hogy na majd csak megelenik valami könyvben pl egy magyar csillagos BTR40.
Ha lesz egy Magyar Honvdéség szárazföldi járművei 1945-2010, első leszek, aki megveszi. De nincs.
törpokoska 18093 2011. május 11. 12:16
Válasz erre
attachmentwh
attachmentwh

Visszatérve az eredeti témához:
Egy ukrán T-64-es modernizációs javaslat T-64E (ha jól sejtem) jelzéssel. Előfordulhat, hogy a jármű csak járóképes "makett".
páncélos 18092 2011. május 11. 11:42
Válasz erre
Freddy!

"Dezső bácsit" meg kell találni.
Van egy szds, vagy örgy. mondjuk Debrecenben, de lehet őrmester is, akit ismer a barátod, megkeresed, ő ajánlja Feri bácsit, aki mesél Dezső bácsiról. Na valahogy így működik.
A Néphadsereg 1968/IV/15 (ahogyan te írtad) kikéred a könyvtárból a teljes 68-as évfolyamot és leülsz keresni.
A kiadványokkal valóban akadnak problémák.
Ez összetett, mert egyrészt függ az alkotó elhivatottságától és érdekeitől, másrészt nem mindent írhatsz le, sajnos még ma sem.
A külföldi megjelenés, meg tükrözi a hazai érdektelenséget, kiadói oldalról. Mert vagy nem szakterülete, vagy ha igen, akkor te miért akarsz ilyet készíteni?
Freddy 18091 2011. május 11. 10:57
Válasz erre
Én is egyetértek, de azért van három észrevételem:
-Dezső bácsi telefonszáma, meg a Néphadsereg 1968/IV/15/a poszteres különszáma nem mindenkinek van ám meg:)
-ami a kiadványokat illeti, a beléjük fektetett rengeteg munka ellenére nem mindegyik éri meg, hogy még ebben az évszázadban megjelenjen-ha egyáltalán megjelenik. (Hogy ne modern harcjárműves példát hozzak, lásd pl a MiG-21-es topikban egy időben nagy rössel magyar MiG-21-es könyvet készítő kollégát) Ha megjelenik, akkor sem biztos, hogy mindenki számára elérhető (külföldön, angolul, keveset nyomtatnak belőle, hamar elkapkodják, stb). Ismét mondom, ez nem a készítők munkájának szóló kritika, hanem egyszerűen csak a magyar viszonyok ilyenek- de a végeredmény szempontjából ez teljesen mindegy- a nép pedig éhezik az információra:)
-a neten való információkeresés hasznosságáról: én minden magyar hadsereges témájú könyvet megveszek (és nem ám a farpostról), a régieket börzéken szerzem be, makettek építéséhez 95%-ban mégis a neten talált anyagokat használom.
romeo 18090 2011. május 11. 08:57
Válasz erre
Üdv Páncélos!

Lényegében egyetértek!
páncélos 18089 2011. május 11. 08:52
Válasz erre
Romeo!

Ha megengedet hozzászólnék.
Folyamatosan nyomon követhető érdeklődésed itt a fórumon, de úgy érzem Törzsbusz által vázolt kutatás irányt, nem akarod használni, pedig hasznos lenne.
Amit most írok, nem bántásnak szánom, csak segítségnek!

Kutatni idő, idő, idő, és persze sok-sok ráfordított pénz.
Az idő azt jelenti, hogy venni kell a fáradságot, és el kell rugaszkodni a számítógéptől, fel kell keresni X, és Y, nyugállományú tiszteket, technikusokat, tiszthelyetteseket, sorkatonákat abból az időből, amikor ezek a technikák rendszeresítve lettek.
El kell menni olyan könyvtárba (Stefánia palota, Hadtörténeti...stb.), ahol írásos anyagot találhatsz. Sajnos végig kell "nyálazni" a Néphadsereg, Igaz Szó kiadványok összes példányát.
Ez utóbbiak azért lényeges segítség, mert, ha azt mondja neked pl. Dezső bácsi: "én a pajzs 18 hadgyakorlaton, vezettem BTR-40-est", akkor előveszed a Néphadsereg akkori számait, a helyőrség történet hozzáférhető kiadványait, és bepontosítod az információt, mert 30-40 év elteltével történnek érdekes visszaemlékezések. Itt jön a pénz, mert lehet, hogy a helyőrség Hódmezővásárhely, de Dezső bácsi debreceni, a könyvtár Budapesten van, tehát utazni is kell.
Ezzel csak arra akartam mutatni, hogy vagyunk páran akik kutatunk, és többen ezt a munkát egy kiadvány formájában szeretnék közszemlére adni, de ehhez engedélyek is kellenek, meg a fentebb említett idő és pénz. Ezért, ha olyan olvassa a kérdésed, aki tudja is a pontos adatokat (hogy ebből mennyi volt?), nem irigységből nem közli, de lehet, hogy pont "Törzsbusz könyvében" majd olvashatod a BTR-ek történetét. Azért nem írja ide senki, hogy 13000 db volt belőle, az elsőnek szögletes gázpedálja volt, a másodiknak, már nem, a harmadiknak már krómozott kilincse volt, a negyedikhez meg nem volt lámpa...
Ez csak egy példa volt, ami NEM igaz, csak, hogy értsd a lényegét.
Ha valaki kutat, nem szívesen osztogatja a neten a munkáját, mert ide neked felrak egy képet, az holnap, már egy ázsiai megosztó oldalon is megtalálod majd.
romeo 18088 2011. május 11. 08:13
Válasz erre
BTR-60PB   Kecel
BTR-60PB Kecel

Üdv Törzsbusz!

A Magyar Néphadsereg páncélozott járművei közt "fehér hollónak" számít a BTR60PB(forgatható torony 14,5mm és 7,62mm géppuskával) páncélozott szállító jármű is.
Általános nézet: "Ez a harcjármű rendszeresítve volt az MN gépkocsizó lövészegységeinél a 60-as és 70-es években." én eddig nem bukkantam ennek a nyomára...

Szakvélemény: a 70-es, 80-as években több tíz darab BTR-60 alvázon kialakított speciális felszereltségű járművet kapott az MN, - R-975(repülőirányító), R-145(rádióállomás), PU-12(légvédelmi vezetési pont). Az említett járművek felszereltségük miatt abban az időben "drága" eszköznek számítottak, ezért a harcjármű-vezetők kiképzéséhez beszereztek néhány darab "tornyos" BTR-60PB-t(ez volt a legolcsóbb megoldás). Nem sikerült megtudnom, hogy a "tornyost" mely alakulatnál használták (valószínűleg valamelyik kiképző alakulat lehetett).
Magyarországon jelenleg a BTR-60PB-ból 1 db van Kecelen, és 1 db volt a Bolyain(ennek további sorsa ismeretlen).
A fotón a keceli BTR-60PB látható.

Szerinted ez megfelel a valóságnak? Köszönöm!

szakvélemény forrása: MN Páncélos és Gépjármű Szolgálat volt alkalmazottja
romeo 18087 2011. május 10. 23:28
Válasz erre
Üdv Törzsbusz!
Ebben a tanulmányban is említik a magyar BTR-40 és BTR-152-t.
szantomihaly.gportal.hu/gindex.php
romeo 18086 2011. május 10. 23:19
Válasz erre
juge75 18085 2011. május 10. 23:08
Válasz erre
Felségjelet elviekben nagyobb gyakorlatokon, szemléken vagy háborús eseménykor viseltek a harc járművek, jellemző, hogy a VSZ tag államok közül szinte csak a mieinkről hiányoztak a jelzések.
Például a Silkákon (mint a mesében) hol volt-hol nem volt fel festve, Kub-on csak a PU-n, ami részt vett dísz szemlén, Sztrela-1-en csak dísz szemlén volt a csillagos jelzés.
Büszkéken (ZSU-57-2) kezdetben alakulat jelzések és toronyszámok, később az ég világon semmi sem volt, majd egy gyakorlat idejére felkerültek a felség jelek is (akkori jelzés rendszernek meg felelően).
A másik jelzés, amit viselhettek, az a hadrendi szám.
Ezeket a típusra utaló, négyjegyű számokat az alvázon, páncéltesten festették fel.
ZSU-23-4 esetében 23-00,01, 02...
Sztrela-1 esetében H 09-XX, vagy H 10-XX, Kub Pu-n 71-XX, Krug esetében 72-XX (ez érdekes).
romeo 18084 2011. május 10. 22:48
Válasz erre
romeo 18083 2011. május 10. 22:29
Válasz erre
01
01

Üdv!

Kár, hogy nincs meg magyar hadijelzéssel...
törzsbusz 18082 2011. május 10. 21:40
Válasz erre
Ő a levéltár igazgatója.

Mint korábban írtam, a hadtörténeti levéltár az egyik fő kutatóhely, nem tartom valószínűnek,hogy ő ezt meg tudná csak úgy mondani. Továbbra is nekünk kell kikutatnunk! :-)
Freddy 18081 2011. május 10. 16:38
Válasz erre
Köszönöm a válaszokat!
juge75 18080 2011. május 10. 16:34
Válasz erre
Nos, ez egy S-25 Berkut (sas) légvédelmi rakéta, cél anyagnak át alakítva Ashuluk-ban, egy lánctalpas indító jármű (R-11/SS-1B Scud-A) alvázára szerkesztett sínen.
romeor 18079 2011. május 10. 16:24
Válasz erre
Üdv Freddy!
A fotóról annyit sikerült megtudnom, hogy magyar katonák voltak a Szovjetunióban rakéta-éleslövészeten, tehát az eszköz szövjet...
romeor 18078 2011. május 10. 16:22
Válasz erre
Üdv Kamovos és Törzsbusz!

Kaptam egy tanácsot: BTR-40 és BTR-152 ügyben Dr.Bonhard Attilát kellene megkeresni a Hadtörténeti Levéltárban.
Freddy 18077 2011. május 10. 16:19
Válasz erre
tn_800x600_345790_46829_color_pic_of_a_car_in_the_east
tn_800x600_345790_46829_color_pic_of_a_car_in_the_east

Ez meg micsoda? Romeo tette fel tavaly nyáron. SA-2 Iszu alvázon? A katonák magyarnak tűnnek.
romeo 18076 2011. május 10. 15:12
Válasz erre
pa136
pa136

Ponyvával ellátott "veterán" BTR-40.
romeo 18075 2011. május 10. 15:01
Válasz erre
btr-40
btr-40

Vasúti alkalmazásra felszerelt BTR-40.
Kamovos 18074 2011. május 10. 10:58
Válasz erre
Szia Gaunt!

Emil ide ért.
Köszönömszépen!
Egyértelműen T-54-et ír!

A felsőrésze viszont hosszabban hátra nyúlik mint Az ISU 122-nél!
Kár, hogy csak ma néztem meg, így kukába mehet, amit tegnap elkészítettem. :(

Majd jövő héten neki ugrok ismét. :)

Üdv: kamovos
romeo 18073 2011. május 10. 10:17
Válasz erre
Ja, és valami létező hadrendi szám is jó lenne...
romeo 18072 2011. május 10. 08:58
Válasz erre
Üdv Jimbow!

Ez szép, már csak azt kellene megtudni, hogy az MN hadijel(magyar csillag) hol volt felfestve a járművön.
Jimbow 18071 2011. május 10. 08:55
Válasz erre
7_110146_1
7_110146_1

Na mit találtam a Trumpeter oldalán :)
gabp 18070 2011. május 9. 20:42
Válasz erre
ebben a részben vannak a vasak

www.youtube.com/watch
Tamás 18069 2011. május 9. 20:41
Válasz erre
Elvileg ha T-55ös van fel trancsírozva hozzá akkor az azon lévő gáz elszívó jó alap csak a vastagabb részt kell fel vinni rá .

én is az italeri t-55öséhez esztergáltattam egy sima csövet és arra lett rá húzva az elszívó miután a hátsó lépcsőt bele esztergáltam . és így kész is lett a d-10re hasonlító valami .

Egyébként én is már rég óta tervezem ezt meg a t-10eszt de idő és egyéb futó programok miatt ezek még váratnak magukra .De ha jól tudom a kettő lövege külsőleg meg is egyezik . a probléma hogy semelyik gyártó sem mutat hajlandóságot rá.
gabp 18068 2011. május 9. 20:31
Válasz erre
Győzelem napi parádé a Vörös téren:

www.youtube.com/watch
gaunt 18067 2011. május 9. 20:20
Válasz erre
Kamovos!

Mail ment! Amúgy a D-25 csöve jó lenne, mivel a D-49 abból lett kifejlesztve, de a probléma pont a gázelszívó. Azt kellene legyártani valahogy.
Kamovos 18066 2011. május 9. 20:13
Válasz erre
Szia Gaunt!

Az Jó cím.

Köszi!

Üdv: kamovos
Tamás 18065 2011. május 9. 19:32
Válasz erre
Helo .Talán a d-25ős re csak egy gáz elszívót kell tenni .

Sajnos nem tudom a kettő közötti hossz különbséget .
gaunt 18064 2011. május 9. 16:39
Válasz erre
Kamovos!

Jó lesz arra az emailcímre amit az adatlapodon találtam?

Amúgy T-34 alvázzal nem mész semmire. Szerezz egy Trumpi T-54-est, azt nem kár szétbarmolni, úgyis csak az alváz, a görgők, meg talán a torony tetején a ventilátor kell belőle. A többit sajnos magad kell, hogy megépítsd, ez nem hasonlít semmi 2.VH-s cuccra.
Azt nem tudom hol szerzel D-49-es lövegcsövet, ha jól tudom, ezt egyedül ez a típus használta.
www.dishmodels.ru/wshow.htm
Kamovos 18063 2011. május 9. 15:06
Válasz erre
Szia Lajos Barátom!

Nem találom. :(
Kül át légyszínes!

Üdv: kamovos
Lajos 18062 2011. május 9. 14:58
Válasz erre
Jani!
Azok között a cuccok között kutakodj a 4 tengelyes PSZH után amiket adtam!:):)
Ha nem találod meg majd odaadom újra!
A Rába nyerges tábori sütödével együtt lesz!:):)
Kamovos 18061 2011. május 9. 14:49
Válasz erre
Szia Páncélos!

A kocsi nem gond.
Csövem van.
A cső tövében lévő homlok páncél az ami még kétséges.

Holnap turkálok kicsit a holmijaim között hátha találok olyant is.

Üdv: kamovos
páncélos 18060 2011. május 9. 14:40
Válasz erre
Szerintem veszel egy T-34-es alvázat és fordítva (a hajtókerék felfüggesztés lesz elől), T-54/55 futógörgő, és a többi saját munka, esetleg maratott 122-es lövegcső (ha van)...
Kamovos 18059 2011. május 9. 14:36
Válasz erre
Szia Gaunt!

Kösznöm szépen, ha elküldöd.
Minden érdekel róla.

Talán a szöveges részből több kiderül. :)
T-54 kocsira ISZU-122 löveg páncélzattal meglehet építeni!

Lehet, hogy neki is állok mindjárt! :)
Maga a löveg rész kicsi problémás egyenlőre, de biztos ki találok arra is valamit!

Üdv: kamovos
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.