/ Fórumok /

Csörömpös

Ha a modern, vagy a II világháborús harcjárműveket szeretitek építeni, vagy szeretnétek megosztani a tapasztalatitokat, vagy éppen ötletre van szükségetek akkor ide nézzetek be!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
Némo 185771 2007. március 27. 16:59
Válasz erre
Lehetőség adott.A háború késői szakaszában már nem alkalmazták(nem volt idő rá)a zimmeritet.Olvasd el a Miguel gyerek "tigris koktél" című írását a PM-ben.Ő sem konkrét eset alapján építette(eredeti fotók nélkül),csak feltételezte hogy lehetett ilyen is. Ebböl kifolyólag miért ne,meg különbenis az alkotói szabadság megengedi.Ha a Pz-IV-es tornyot ráeszkábálták a párducra,akkor abszolútt nincs kizárva,sőt, valószinű hogy zimis mid alvázra late tornyot raktak,vagy fordítva.
Amon 185770 2007. március 27. 16:31
Válasz erre
Üdv mindenkinek!

Olyan kérdésem lenne, hogy előfordulhatott-e olyan hogy egy tigris 1-es alsó része maga a test zimmeritezve volt és a torony meg nem. mondjuk csere után 44-45 között.
Mert bár ami volt abból kellet épitkezni. Mert sikerült egy mid-et beszereznem és egy ilyesmi megoldás jár a fejembe. Meg ilyen megoldást még nem láttam.
Muzzy 185769 2007. március 27. 13:01
Válasz erre
Bocsánat, hogy a csörömpös topikban repülőgéppel rukkolok elő, de a kivétel erősíti a szabályt. (Mondjuk azt nem harcjármű, hanem haditechnika élettartalma)
Dokumentált, hogy szovjet Aircobrák 43 nyarától 45 májusáig fronton repültek. Ennek legjobb példája az az aircobra, melynek jobb orrára 43-ban nyilas nőalakot festettek. 45 áprilisában a gépen korábban repülő két pilótát lelőtték, ezért került fel rá a Peter Gucsekért és Iván Babakért felirat (45 április vége!). Ez a Kobra majnem 2 éven kersztül frontszolgálatot teljesített. Minakov visszaemlékezésében írja, hogy volt egy IL-4-es, amej a Nagy Honvédő Háborút végig repülte. Felsorolja, hogy mintegy 40 motorcserét hajtottak rajta végre, nagyobb elemek cseréjére is sor került, de végül is a gyári szám nem változott.
Tehát egyedi járművek mindenhol előfordulhattak. (repülőknél gyakran 3 gépből építettek össze egy újat, 4. gyári számmal.)
Muzzy
Panther 185768 2007. március 27. 09:10
Válasz erre
Matyi!

Nálam van a cd Pippertől! Holnap vagyok pesten a Sasban kb 11-körül! Ha nem leszel ott hagyom Petinél!

Üdv: Panther
ja tankok!
Csaba307 185767 2007. március 27. 09:03
Válasz erre
Kíváncsi lennék,hogy volt-e többszörösen javított és kilőtt "túlélő" harckocsi?!Churchilleknél látni sokszor (szerintem nagyon jól néz ki),hogy "foghíjas" a futóműve.Az oldalankénti 11 kerékpárból simán elveszíthetett pár darabot.A Churchill már annyira ronda,hogy szerintem ő a háború legérdekesebb-legszebb harckocsija. :)
Csaba307 185766 2007. március 27. 08:57
Válasz erre
Én Emerick írásához kapcsolódnék!Többször olvastam már,hogy a nyugati szövetségesek,de legfőképp a németek igyekeztek minden találatot kapott harckocsit elszállítani a harcmezőről és javítóműhelybe küldeni.A németeknek erre égető szükségük volt ismerve a gyártási kapacitásukat szemben álló mennyiséghez képest.A kimentett járművet aztán valószínüleg igencsak szükségszerű körülmények között javították ki.Lehet találkozni írásokkal,ahol két kilőtt tank házasításáról van szó(test-torony).Ez már egy érdekes végeredmény lehet pl. ha eltérő eredeti festésük volt.Aztán sokszor csak egy darab páncélt hegesztettek a sérült részre.Gondolom ilyen körülmények között semmiféle festést nem kapott,ráadásul minél gyorsabban kellett elkészülnie.Ugyanez szerintem vonatkozik a másik oldalra is,habár talán nem akkora mennyiségben mint a németeknél,hiszen nekik nem olyan gyakran voltak utánpótlási gondjaik.
halaci 185765 2007. március 26. 22:50
Válasz erre
Köszi a válaszokat, valahogy Emerickhez hasonlóan gondoltam én is a dolgot. Kivételek persze biztosan mindenhol vannak, de én nem éreztem életszerűnek a "csontig" kopott festésű tankokat. (A kosz, sár valóban egészen más, nem arra gondoltam.) Most már csak az lenne a kérdésem, hogy az a 3,4-szeres élettartam minek a 3,4-szerese?
KeyPi 185764 2007. március 26. 22:06
Válasz erre
OK. - én sem vitatkozni akarok, de az elég jól publikáltak szvsz. kimeríti azt, ami egy háborús hátország hagyatékából megmaradhat. Ilyen szempontból pl. az amerikai adatok természetesen lényegesen pontosabbak lehetnek. Abban egyetértek, hogy mindez csak statisztika, egy-egy jármű élettartama véletlenszerűen szignifikánsan eltérhet az átlagtól.
Üdv. KeyPi
Emerick 185763 2007. március 26. 21:51
Válasz erre
Pontos adatot nem tudok, de igen lehasznált tank nemigen létezett. Max néhány korai, háború eleji típus, amelyeket a háború vége felé ismét csatasorba állítottak mindenféle riadó és szervezett frontalakulatba egyaránt. Amúgy meg a karbantarások során nemigazán volt mód és kedv újrafestegetni egy-egy járművet, szóval egy-egy veteránabb jellegű tank rendkívül koszos lehetett, de semmiképp nem "agyonkopott". Más a teherautók tömkelege, mely viszont sokszor sárvédő nélkül is használatban maradt. A felderítőjárművek azok a páncélozottak között, melyek nagyon leharcolt állapotba kerülhettek, de ilyet sem láttam eddig túl gyakran.
A német járművek élettartama valszeg tényleg hosszabb volt -nem feltétlen érvényes ez a személyzetre-, mint bármely ellenkező oldalon állóé.
A pontos, jól dokumentált gyártási számokkal vitatkoznék. Pl a Jagdpantherek száma kérdéses, és az is marad mindörökké, mert az egyik előállító üzem iratanyagából semmi nem maradt, és még alvázszámok sem ismertek. Ugyanez érvényes szinte minden más típusra. Nem beszélve a gyári nagyjavításra kényszerült, azaz egyszer kilőtt, majd újraépített járművekről.

Én egy olyan véleményt képviselek, talán nem túl népszerűen, hogy egy agyonhasznált tankot nem találok életszerűnek. (nem igaz ez a porra, sárra, de az más tészta) Ezt csak könnyű, puhatesű járműveknél látom reálisnak, de akkor is csak fenntartásokkal. (azaz építsek gyári járműveket, ugye? :D) Ugyanúgy a "csontmatt" eszköz sem nyeri el feltétlen a tetszésemet, de ugye azért a por nagyúr...

De természetesen mindenki úgy építi meg saját makettjét, ahogyan azt szíve szerint szeretné. Érzéssel és csakis úgy, hogy elsősorban magának a végeredmény tetszen. Kis személyes dolgot magamról: azért építek -többek közt- olyan lassan, mert a valóságban is létező (létezett) eszközöket (lehetőség szerint fénykép alapján )készítek. Ennek kapcsán inkább mondom azt, hogy talán nem is makettező vagyok, hanem adat- és fényképgyűjtő... ;)

Ennyi.
Üdv: Emerick.
KeyPi 185762 2007. március 26. 20:50
Válasz erre
Szia halaci,
a német harcjárműgyártás adatai szerencsére elég jól publikáltak, egyes ritkább típusok esetén darabra pontosak, ezek alapján kiszámítható a statisztikai átlag. Ha csak durva közelítést akarsz, akkor a német páncélosok átlagos élettartama kb. 3,4-szer magasabb a szövetséges harckocsikéhoz képest.
Üdv. KeyPi
Atlasz 185761 2007. március 26. 20:21
Válasz erre
halaci !
Igazad lehet, de ha figyelembe vesszük, hogy a háború végén
a németeknek minden fronton hátrálniuk kellett, és nem isvoltak tartalékok,
könnyen elképzelhető, hogy állandóan harcoltak.
Nézd meg Mirko Bayerl által készített 250-eseket: /8, /9.
Vagy Józsa Ottó tigrisét.Az háború közepi!
Üdv:
Atlasz
halaci 185760 2007. március 26. 19:47
Válasz erre
Lehet, hogy nagyon hülyének tűnik a kérdés: a II vh-ban átlag meddig "élt" egy tank?

A múltkori "makulátlan Tigris" vita kapcsán jutott eszembe, hogy teljesen tiszta ugyan valóban ritkán lehetett, de néha látok olyan - egyébként gyönyörűen megcsinált - koptatásokat, amik szerintem életszerűtlenek. Arra gondolok, hogy néhány heti intenzív harc után a legtöbb egységet azért váltották, ahol jutott idő a karbantartásra is. Némelyik makett pedig olyan egyenletesen elhasznált mindenhol (a hangsúly az egyenletesen van!), mintha már vagy egy éve egyik ütközetből a másikba rohanna.

Nem vitát akarok kezdeni, csak az info alapján magamnak kialakítani egy követendő képet.
Miggyuri 185759 2007. március 26. 06:24
Válasz erre
Hé! Szóljon már vki Petinek, hogy a makett kicsinyített dolog. 1:1-es dolgokért a MOK-nak nem kellett volna lerohannia Afganisztánt! Ez azért túlzás!:)))
Igaz is. Itt látni, az időjárás mit művel az egykor zöld felületekkel.
Miggyuri
Sz.Szabi 185758 2007. március 25. 23:22
Válasz erre
100_0803.JPG méret: 46.2 KB
100_0822.JPG méret: 66.6 KB
100_0824.JPG méret: 77.4 KB
100_0830.JPG méret: 50.7 KB
070301mes 071.jpg méret: 28.7 KB
070301mes 095.jpg méret: 78.2 KB
070301mes 099.jpg méret: 84.2 KB
070301mes 143.jpg méret: 69.8 KB
070301mes 175.jpg méret: 51.7 KB
Lippai Petivel.JPG méret: 57.5 KB
Tudósítónk Afganisztánból jelenti...

Lippai Peti barátunk képriportja "Madzsarisztánból" !

Üdv.: Szabolcs
KeyPi 185757 2007. március 24. 14:04
Válasz erre
Bocsi: Anyúgy=amúgy
KeyPi 185756 2007. március 24. 14:00
Válasz erre
Engem az üzemanyag szállító változat érdekel occsó ukrán benzinnel! :)
Anyúgy mindegyik nagyon szép!
Üdv. KeyPi
Sonka_papa 185754 2007. március 24. 09:27
Válasz erre
Szép kis monstrum !
Kíváncsi vagyok milyen hosszú lehet :)
Csodabogár 185753 2007. március 24. 08:41
Válasz erre
Nekem kell egy ilyen!!! Bár itt a Sasban kicsit szűkösen parkolnék vele... gyönyörűűű!!!
Keri 185752 2007. március 24. 07:42
Válasz erre
www.ziza.ru/2007/03/22/natovcy_i_amerikosy_e_obozvali_SS27_satana_8_foto.html
Aszongya,hogy 1 kerék,két kerék,háom,négy,öt...
Panther 185751 2007. március 23. 14:11
Válasz erre
Kis lámpásom most nagy lángot gyújtottál a szívemben! Tudtam hogy igaz a hited! Most már házasodhatunk! :)

Panther
KLZ 185750 2007. március 23. 13:40
Válasz erre
Szia!

Köszi az infót!
1/72-ben építem, én sem tudom, hogy van-e belőle 1:35-ös méretarányban.
A 72-es 2 rugó, nagyon szép a kidolgozása, ha érdekel ,,ellőhetek 1-2 képet" és felteszem...
Wakama 185749 2007. március 23. 12:06
Válasz erre
1143621149.jpg méret: 128.7 KB
Szia,
Hát igen, bár a toronyszámban én nem vagyok 100%-ig biztos.
A 4399.hsz-nál egy tankon láttam a hálót, biztos a többin is ott van, csak nem tudtam kibogarászni a képen.
Erről tudsz valamit?
W
romsitsa 185748 2007. március 23. 11:42
Válasz erre
Hali,

szerintem a korábban belinkelt képen szereplő Pz. IV alapján készült a matrica(toronyszám és kereszt mérete, pozíciója stimmel) az más kérdés, hogy miért rajzoltak rá hálót, mert a képen nyoma sincs.

Az ide (4399. hsz) berakott képen mind a 4 pz IV Thoma hálós (és létezett).

ad
Wakama 185747 2007. március 23. 11:37
Válasz erre
Szia,
Panzer 4 Ausf J Thoma hálós változatról nincsenek fotóim, festési rajzaim.
Ezért örültem annó, amikor a Bison Decals weboldalán találtam azt Panzer 4-est. Az eddigi (pozitív) tapasztalataim alapján a matricagyártók konkrét fotók alapján dolgoznak. Reméltem, hogy valakinek megvan az a bizonyos fotó.
Tehát olyan fotó, fotók, rajz lennének nagy segítségemre, ami alapján egy valóban létezett tankot tudnék megépíteni.
Üdv
W
dzsémiésaskodalámpa 185746 2007. március 23. 11:16
Válasz erre
Batya:)))!!!

Most miért mondod...én soha nem használok kiegészítőket...hehe...egyébként meg nem csípem ezt a halftrackot...olcsó koppintás a német originaléról...hehehe
most meg fognak kövezni az am-fanok...hehe
üdv:dzsémi
romsitsa 185745 2007. március 23. 11:07
Válasz erre
Hali,
akkor pontosítsunk, milyen jellegű információra lenne szükséged?
Mennyi kép kellene, milyen adat?

ad
Wakama 185744 2007. március 23. 10:35
Válasz erre
Jó kis könyvnek tűnik, csak nem tudom, hogy Thoma páncél ügyben segítene-e nekem. A neten sem nyüzsögnek (vagy csak én nem találtam) a Thoma hálós Panzer IV J képek, infók.
Wakama
mityubá 185743 2007. március 23. 10:13
Válasz erre
Sziasztok !

Érdeklődnék, hogy tud-e valaki T-80-s csörömphöz szemenkénti lánctalpat !
Ha tudtok ilyet légyszi szóljatok !( Gyártó, esetleg web.oldal )

Előre is köszi !
gluer 185742 2007. március 23. 08:31
Válasz erre
Panther 185741 2007. március 23. 08:25
Válasz erre
Csak azt tudnám minek vette meg a dragont? legjobb tudomásom szerint létezik a sárvédő is fotómaratásból.

Panther
Csodabogár 185740 2007. március 23. 06:40
Válasz erre
Sziasztok!

A grafikán az 5."Wiking"SS-páncéloshadosztály II. páncélososztályának Párduca van (Ausf. A), ami nem parancsnoki kivitelezésű. Valószínűleg az osztály-törzs felderítő szakaszához tartozott. (Parancsnoki csak a II01, II02 és II03 volt!)

Üdv

Cs
MIKE 185739 2007. március 23. 05:09
Válasz erre
Köszi fiúk!Sokat segítettetek!!:)THX mégegyszer,ha tudtok mégvalamit ezekről,ne habozzatok!KÖSZÖNÖM!:)
Batya 185736 2007. március 22. 23:50
Válasz erre
Sziasztok !

Elmebetegeknek!!!

http://www.lionroar.net/show_big_pic2.asp?mode=current&src=&gdid=386&c_i=1&t_i=16

Üdv
Batya

u.i.:Józsa Ottó neked ajánlom!!!
gluer 185735 2007. március 22. 23:38
Válasz erre
a 424 számú zimmerites PantherA volt akkor az övé
Emerick 185734 2007. március 22. 22:26
Válasz erre
MIKE!

St Lo-nél ugyan most így hirtelen nem tudom, melyik egység harcolt, de 1944 júliusában még alapvetően Panther A-k és korai G-k voltak nagyából azonos számarányban, egyaránt rengeteg darabszámban a csapatoknál. Van valahol egy nyugati frontra való szállítási listám, ha gondolod, utána nézhetek, hátha van valami. Ezek szerintem zömében Zimmerites Pantherek voltak.
A koweli Panthered meg szintén A verzió, esetleg a kép nevével ellentétben akár korai G is lehet, de biztosan valamelyik páncélos ezred második osztályának a parancsnoki kocsija, tehát Befehlspanther A-ról lehet szó. Egységről itt sem tudok nyilatkozni.

Üdv: Emerick.
MIKE 185733 2007. március 22. 21:46
Válasz erre
pz5a_kowel_44.jpg méret: 57.1 KB
Lenne mégvalami!
Erről mit lehet tudni?Hol szerepelt ilyen festéssel és mikor,mit jelent a jelzés?Minden segítség jól jönne!!:)Köszönöm!
MIKE 185732 2007. március 22. 21:40
Válasz erre
Hali!

Tudja valaki,hogy milyen Panthert használt Ernst Barkmann ST lo-nál,esetleg máskor?Létezik ilyen kép esetleg,és lehet tudni toronyszámot,jelzéseket,hogy volt-e zimmeritezve,festést?Nagy segítség lenne!Köszönöm!!!
Emerick 185731 2007. március 22. 20:40
Válasz erre
Azt hiszem, valahol van elmentve a másik gépemen egy-két fotó, amin magyar felségjelzésű Pz IV J van. Előkaparhatom, és holnap feltehetem, ha gondoljátok.

Üdv:E.
Emerick 185730 2007. március 22. 20:36
Válasz erre
Tudtommal 30 db Stug III G-t kaptunk, amelyekből mind a 7. rohamtüzérosztály állományát képezte (az uccsó a budapesti, mai nevén Vidámpark területén kapott telitalálatot 1945 januárjában). Nem láttam még túl sok képet, de asszem azok mind korai Stug III G-k voltak, azzal a bizonyos szögletes géppuskapajzzsal és Saukopf blendével. De állítólag nem válogattak a németek és azt adták át, ami volt és így kerülhetett közéjük késői G is.
Ezen kívül kapott néhányat -egyet biztosan, amelyiknek a képére konkrétan emlékszem- a 2. páncélos hadosztály is és azon a képen egy Zimerites, szögletes géppuskapajzsos, Saukopf /Topfblende, kinek hogy tetszik/ lövegpajzzsal ellátott Stug III G korai áll, valamikor 44 őszén.

Mellesleg mennyibe kerül mostanság a Revell Stug III G-je 1/35-ben, mert eddig nem találkoztam vele kereséseim során?

Üdv: Emerick.
romsitsa 185729 2007. március 22. 16:05
Válasz erre
pz4jk.jpg méret: 175.5 KB
Hali,

itt van még néhány a Balatoni védelmi hadművelet c. könyvből, mind nálunk pusztult
el.
Ha érdekel a téma javaslom az említett könyv beszerzését, mondjuk a KeletiBlokktól, mert bár orosz nyelvű, nagyon jó a képanyaga.

ad
Wakama 185728 2007. március 22. 13:51
Válasz erre
romsitsa!
Köszönöm, valóban úgy látszik, hogy stimmel a toronyszám. A Bison Decals "Balaton Hungary 1945" matricakészletből származik a rajz, amit én linkeltem.
A Tamiya Panzer 4-esét szeretném összeházasítani az Eduard Pz IV J Big Ed készletével, és ha már adják hozzá a Thoma páncélt...
Ha talál valaki valami infót a témában, akkor azt előre is köszönöm.
Üdv
Wakama
KLZ 185727 2007. március 22. 12:29
Válasz erre
03132.jpg méret: 29.7 KB
Köszönöm a kiigazítást és segítséget a hozzászólóknak! Igen, a Revell a késői StuG III G -t adta ki.
romsitsa 185726 2007. március 22. 12:16
Válasz erre
Hali,

a Saukopf blende hivatlos elnevezése Topfblende volt és igen, a főlöveg öntött páncélját takarja.
Az önvédelmi gp íves pajzsos kivitele a Rundumfeuer mg, de ez a korábbi "nagy pajzsos" kiviteltől tejlesen eltérő, belülről kezelhető szerkezetet takart.

Eddig nem került elő olyan kép ami alapján 100%-ban állíthatnám, hogy rundumfeuer mg-vel felszerelt Stugokat kaptunk volna.

Még mindig nem tudom, hogy a Revell készlete melyik Stugot mintázza, de ha a Rundumfeuer mg van a készletben, a tetőlemezen van egy kiemelkedő kör, lencse alakú lemezzel a közepén és a főlöveg blendéjének bal oldalán egy gp nyílás akkor az késői, olyat nem kaptunk.

ad
Elektrolakatos 185725 2007. március 22. 12:08
Válasz erre
notarius 185724 2007. március 22. 12:08
Válasz erre
Csodabogár 185723 2007. március 22. 12:07
Válasz erre
Sziasztok!

A németek nem használták azt a kifejezést, hogy "saukopf". Háború utáni elnevezés...
halaci 185722 2007. március 22. 11:42
Válasz erre
A Saukopf megjelölés az öntött(?) lövegpajzsot jelentette tudomásom szerint, szemben a korábbi, szögletes, hegesztett változattal. A géppuska védőpáncéljának nincs köze hozzá. A hozzáértőbbek biztosan meg tudják mondani, hogy hivatalos elnevezés volt-e, de a németek gyakorlatából kiindulva szerintem inkább csak harctéri ragadványnév.
vfrtom 185721 2007. március 22. 11:24
Válasz erre
54.4379.1_pzIV4545661 méret: 46.7 KB
54.4380.1_12901 méret: 33.1 KB
Ez a két harckocsi ugyanaz szerintem.(nem kötözködés akar lenni)
KLZ 185720 2007. március 22. 11:16
Válasz erre
O.k. Akkor fogalam meghatározási problémákkal szenvedek... Én Saukopf alatt a géppuskást V alakban védő páncélt értettem ( Revell ilyet adott ki), de láttam olyan képet, (melyet valóban felraktam), ahol a lemez nem V alakban határolja a géppuskát, hanem ezek szerint lehajtható a lemez és oldalról nem véd, csak szemből...

Akkor kérdésem arra irányolna, h revelles, ún V alakú vagy későbbi verziós Saukopf-ot használtunk-e?
romsitsa 185719 2007. március 22. 10:55
Válasz erre
KLZ,

éppen te raktad ide ki egy magyar személyzetű saukopfos Stug III G képét.
Ha jól látom az egy korábbi verzió, a lehajtható géppuska pajzsos.
Nem tudom a Revell melyiket gyártja.

ad
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.