<<< Vissza | Tovább >>> |
Nyugger | Adatlap | 189418 | 2008. május 25. 11:03 | ||
Monox | Adatlap | 189417 | 2008. május 25. 10:05 | ||
Wrecker | Adatlap | 189416 | 2008. május 24. 00:20 | ||
Esetleg volna valakinek közeli képe a kecskeméti IL-28-asról is? | |||||
Wrecker | Adatlap | 189415 | 2008. május 24. 00:18 | ||
SIG | Adatlap | 189414 | 2008. május 23. 23:50 | ||
Köszi ! Megtaláltam a képet a harmadik gépről is, az valamikor 2000. környékén készülhetett. Az előbbiek egy kicsit szomorkás hangulatú diorámához majd jó alapot fognak szolgáltatni. Sajna itt elég fakók a képek, mert még analóggal készültek, de a éppen még passzolhatnak is ehhez a "megkopott" témához :( | |||||
PETI | Adatlap | 189413 | 2008. május 23. 23:13 | ||
Nagyon jók a képek SIG! | |||||
SIG | Adatlap | 189411 | 2008. május 23. 21:12 | ||
Sziasztok ! Nem tudom érdekes-e, de ezt a képet én csináltam valamikor 2001 vagy 2002-ben. Van még belőle egy pár, bár vérzik a szív a látványtól, de felteszem, hátha valaki többet tud meg belőlük... Üdv... | |||||
tégé | Adatlap | 189409 | 2008. május 23. 19:28 | ||
Miggyuri! Köszönöm a választ! tégé | |||||
Miggyuri | Adatlap | 189408 | 2008. május 23. 19:06 | ||
A korai 15-ös nem bisz. | |||||
migi | Adatlap | 189407 | 2008. május 23. 17:41 | ||
Kivétel a korai tipusú változatnak. | |||||
mig23papa | Adatlap | 189406 | 2008. május 23. 15:29 | ||
Monox Idézve Nyugger barátunk sorait :"Sok mindent olvashattunk az elmúlt években, pl. azt is, hogy a megszüntetett katonai alakulatok után felszabaduló pénzeket megkapják azon alakulatok melyek a sokadik leszervezés után is megmaradnak.", valóban nem kell elhinni minden baromságot. Az említett alakukatokat éppen azért kellett megszüntetni, mert a nagy politika jóvoltából nem maradt pénz a fent tartásukra (illetve maradt volna , ha az a pénz nem vándorolt volna néhány nagyokos zsebébe. A lényeg az hogy nagy disznóságok mennek még ma is a seregben, és a légierőben is, egyre én is rábukkantam, belenézve kicsit jobban a dolgok mögé, éppen mostanában tanakodok, hogy a sajtó nyilvánossága elé tárjam-e azt amit már megtudtam. Bár ismerve a Grippen beszerzés körüli botrány elhallgatását, nem sok hasznát látnám. | |||||
Miggyuri | Adatlap | 189405 | 2008. május 23. 13:33 | ||
Vorangee | Adatlap | 189404 | 2008. május 23. 13:32 | ||
Biztos már felírták sokan, de ha nem akkor Solton a Mig-15 UTI kicsit elfeküdve kicsit megtörve. | |||||
tégé | Adatlap | 189403 | 2008. május 23. 13:29 | ||
Sziasztok! A magyar Mig-15bis-eken a szívónyílás válaszfalában, vagy a bal szárny aljában volt a leszálló fényszóró? Történetesen a 677-es gépről lenne szó. tégé | |||||
Monox | Adatlap | 189402 | 2008. május 23. 12:22 | ||
Nyugger! Érdekes dolog ez. Főleg Migi fotóin látható teljesen épnek tűnő 21-es szárnyak. A velük együtt "bespályzolt" 805-ös Mig-21F-13-as szárnya biztosan nem lehet, a fotókból kiderül, hogy miért. Furcsa, hogy miképpen égett el a gép egyre inkább az évek során.. Hogy mi történhetett a CsM-ből eltünt gépekkel, arra esetleg választ adha ez a két gép, de lehet, hogy egy biznisz folytán régen bezúzták őket. Amire viszont nagy összegben mernék fogadni az az, hogy a kecskeméti CsM-ben sosem lesz MiG-21MF (ha 14 évvel a kivonása után nem került oda, ezután fix, hogy nem fog), mellesleg, a selejtezési jegyzőkönyvben a 9606-os volt feltüntetve, amit ide szántak. (Azóta? A pápai sárga 47-es farokszámot ezen a gépen kísérletezték ki!) Ismerve a mindent átfogó korruopciót a seregben én már azt is nagy dolognak tartanám, ha egyszer a szolnoki múzeumban láthatnánk MAGYAR MiG-29-est... (Csak zárójelben említem meg, hogy a MiG-21MF szűkebb hazája Kecskemét, az ott leszolgált 19 évvel a háta mögött, szemben a pápai 8 évvel és a taszári 3 évvel!) | |||||
Wrecker | Adatlap | 189401 | 2008. május 22. 22:03 | ||
Nyugger | Adatlap | 189400 | 2008. május 22. 21:55 | ||
Migi, Köszönöm, igen ezekről van szó. | |||||
migi | Adatlap | 189399 | 2008. május 22. 21:27 | ||
Szia Sajna a történetet nem ismerem de pár képem van Kecskeméten egy külső használatlan fedezékben lévő migekről , de hogy ezek azok lennének azt én nem tudom és azt sem mikor készült a kép . üdv: migi | |||||
Nyugger | Adatlap | 189398 | 2008. május 22. 20:36 | ||
Monox, Sok mindent olvashattunk az elmúlt években, pl. azt is, hogy a megszüntetett katonai alakulatok után felszabaduló pénzeket megkapják azon alakulatok melyek a sokadik leszervezés után is megmaradnak. Nos közismert, hogy ez mese volt. Nem kell/ene/ benyelnünk ezeket a vakításokat. A Mi-17-s téma, a 704 nagyjavításra a 703,705-s korszerűsítésre ment Oroszországba, a Kárpátoktól azért eléggé messzire /Moszkva és Novoszibirszk!/ de ez biztosan jó valakiknek. Sajnos túl közel van Trencsény Szolnokhoz kb.400km vagy a Kbely /Prága/ kb.700 km, nem eléggé tájékozott illetékes feltételezem, hogy ezt nem is tudta. Nem az üzemképes gépek közül választották ki szerencsére ezeket a helikoptereket, volt elég üzemképtelen. Térjünk vissza a MiG-regiszter témához. Valamikor a 90-es évek elején Kecsón az alakulat múzeuma előtt állt még 2 MiG-15bis, 1-1 UTI-MiG-15, MiG-17PF és MiG-21F-13. Aztán 1-1 15bis és UTI elkerült onnan és elkezdettt 'fogyni'. Feltételezem, hogy egy őrzött bázisról csak úgy kihordani nem lehet az aluminiumot. Egy darabig a az új festőhangár mögött álltak, aztán a NATO hangár építése során átkerültek a hajtóművező-hely mögé. 2007-ben még ott voltak az Il-28-l egyetemben. Ismeri valaki a két pótolhatatlan repülőgép szomorú történetét? Azért arra is kiváncsi lennék, hogy lesz-e MiG-21MF kiállítva ott, csak 1975-től repültek 1995-ig a MiG-29-s hadrendbe állításáig Kecskeméten. | |||||
Monox | Adatlap | 189397 | 2008. május 22. 09:53 | ||
2004-ben a következőket olvastam: Kivonások: Mi-8 maradék: 2008, Mig-29: 2009, újabban 2010, L-39 - 2009, AN-26 - 2011. Igaz, hogy a Mi-24-esek is ki akarták már az idén vonni, de valaki beleköpött a maffiózók levesébe és egyelőre még a levegőben maradtak a gépek. Helyette elküldték a még három üzemképes Mi-17-es ipari javítani valamerre a kárpátokba, majd gépenként felvettek több milliárd forintott, aminek a túlnyomó része a közvetítői jutalék. A gépekre kb. 300 milla jut, ennyiért vállalta volna Trencsény a javításukat. Tudod a fair play jegyében még számlát is adtak... | |||||
Monox | Adatlap | 189396 | 2008. május 22. 09:45 | ||
Csak nagy emberek ne lennének ezen a világon... Vagyis legyenek, csak a dilettanizmus lenne az ami eltávozik a magyar ember agyának örök kíséretéből... | |||||
Nyugger | Adatlap | 189395 | 2008. május 21. 21:25 | ||
Monox, Mint tudjuk a remény hal meg utoljára, de meghal! A kivonás dátumában egészen biztos vagy? Nem lepne meg a 2009. január 01.! Az 1957 utáni katonai repülésben használt repülőgépek ill. helikopter típusok között csak a Mi-1 helikopter érte el az naptári ill. max. rep.óra értéket. Minden más típus mélyen ez alatt teljesített. A MiG-29-s típusnál is ue. a helyzet. Egészen biztos, hogy a 27-s idén még sok repülőnapon fog repülni itthon és külföldön. Aztán majd lekonzerválják és kivontatját a kecskeméti Jurassic parkba. Eladni sem fogjuk mert a Samú bácsi a nagy vízen túlról nem engedi, feltételezem, hogy a pápai 'készlet' is így járt. Aztán majd évekkel később az aktuális nagyember eldönti a sorsát: bezúzni! | |||||
Monox | Adatlap | 189394 | 2008. május 21. 10:16 | ||
Nyugger nyugtass meg kérlek! Ha egy gép 15 hónapja áll az 1000 órás javításra várva, miközben a másik gép sem repül, mindezt max. két évvel a kivonása előtt, akkor szerinted van remény arra, hogy az a gép még valaha a levegőbe emelkedik? | |||||
Nyugger | Adatlap | 189393 | 2008. május 20. 22:19 | ||
Monox, A hír igaz, e két repülőgépen volt üzemidő hosszabítás, repültek is. A 26-os vagy 15 hónapja áll az 1000 órás ellenőrzésre - javításra várva, a 27-es jelenleg 'javítódik' Hogy aztán kinek mi a szerencse azt majd a jövő... | |||||
Monox | Adatlap | 189392 | 2008. május 20. 22:03 | ||
Vorangee! Két gép repül még a hatból. A 26-os és a 27-es ez a szerencsés. | |||||
Vorangee | Adatlap | 189391 | 2008. május 20. 19:11 | ||
Nem csak két UB-nk van? | |||||
Farkaskoma | Adatlap | 189390 | 2008. május 18. 22:11 | ||
Miggyuri | Adatlap | 189389 | 2008. május 18. 19:02 | ||
migi | Adatlap | 189388 | 2008. május 18. 18:33 | ||
MattHeafy | Adatlap | 189387 | 2008. május 18. 18:27 | ||
Én még a 26osról tudok! | |||||
Farkaskoma | Adatlap | 189386 | 2008. május 18. 18:12 | ||
SZiasztok.. kis segítség kellene.. Mig-29 Ub-k milyen oldalszámmal repülnek/repültek nálunk a 27-est tudom, mik még? Köszönettel: Farkaskoma | |||||
ambasa | Adatlap | 189385 | 2008. május 17. 09:52 | ||
Szia Miggyuri! Itt nézz szét az összetett keresésben: horac.fw.hu/ http://horac.fw.hu/ és mind a husz oldalszámát megtalálod. TG | |||||
Monox | Adatlap | 189384 | 2008. május 17. 09:22 | ||
Miggyuri! Akkor azt hiszem ezen túl vagyunk...ugyanis én sem találkoztam soha más magyar Mig-17F-fel mint a hasraszállt 030-assal. Igaz két féle fotó van az esetről. Igaz viszont, hogy az oroszok nemcsak az F-eket "vitték haza", hanem néhány kivétallal az összas korai Mig-15-öst is. Mindezt állítólag magyar kérésre... Amiért már keresni akartalak: Mi van a június 4.-i pápai szeánsszal? Lehet valamit tudni? | |||||
Miggyuri | Adatlap | 189383 | 2008. május 16. 22:24 | ||
A magyar MiG-17-esek közül az F-eknek nem nagyon volt 56 után utóélete. A nagy testvér egyszerűen hazavitte őket. A PF egy más tészta. Azok repültek még jócskán, a hatvanas években is. Ha valakinek van magyar 17F-ről képe, ne tartasa vissza! Vagy adata a számozásról. Egyetlene képemen egy kukoricásban kényszerleszállt F van, az a 030-as. Miggyuri | |||||
mig31 | Adatlap | 189382 | 2008. május 16. 22:21 | ||
Szia Mekett ! A fekete fehér képen én vagyok manapság kb úgynézek ki mint aszínes képen. Emlékeim homályosak, de ha valami dereng akkor jelentkezem. Üdv: mig31 | |||||
Monox | Adatlap | 189381 | 2008. május 16. 21:17 | ||
Mig-31! Ismereteim szerint sugárhajtású géppel két ízben történt disszidálás a Magyar Légierőből. Mindkettő 1970-ben történt MiG-15-ös típusú géppel. Bár sokan vitatkoznak rajta, mindkettő Taszárról szált fel és az olaszországi Udinében szállt le, az egyik gép közben apróra tört. Terjengtek legendák Mig-21-essel történő lelépésről is, ezek egyike a kísérlet szintjén megrekedt (Pápa,1979.10.02.), a többi kacsa volt. Az egyik pilóta ma valamerre Amerikában kallódik, (azt hiszem ő a Bíró László) a másik az ügyben kiszabott halálbüntetés elévülése után visszatelepült és máig Budapesten él. Ö volt Zoboki József. Van viszont egy netes blog, ami tartalmazza az általad leírtakat. Én személy szerint sosem hallottam róla, igaz ebben szerepe lehetett annak, hogy a magyar MiG-17-eseknek jószerivel csak az 1956 utáni élete közismert. A leírás Mig-17-est említ, még az is lehet, hogy változat, amiből magyarországon kevesebb mint egy évig repült 20 db. Talán ezért is maradt ki az emlékezetekből. Itt a cím: routeotvenhat.blogter.hu/ és ezen belül "Zsófi 8. nap: Washington, avagy, amit láttunk belőle." Érdekes dolgok ezek... | |||||
Mekett | Adatlap | 189380 | 2008. május 16. 18:36 | ||
Ó, akaratlanul is megválaszoltad a hónapokkal ezelőtti kérdésemet, köszönöm! Én kerestem valakit, aki látta még ott a gépet. Rosszul emlékszem, hogy volt ott még egy Mig legalább? | |||||
mig31 | Adatlap | 189379 | 2008. május 16. 10:21 | ||
2006. november 09-én délelött az M1-esen sugároztak egy műsort, melyben Sebők Árpád beszélt, aki elondása szerint 1956-ban diszidált MiG-17-es repülőgéppel Magyarországról. Sebők Árpád jelenleg az USA-ban él /vagy legalábbis 2006-ban /. A TV műsorban mutattak egy MiG-? repülőgépet 7? számmal. Sajnos nem láttam a műsor egészét csak 1-2 percet láttam , ezért nem tudom a műsor címét sem. Kérdésem valóban hagyta-e el az országot 1956-ban MiG-17-es repülőgép ? Azonosítási száma? Hol lehet ennek utána keresni? A válaszokat előre is köszönöm. mig31 | |||||
mig31 | Adatlap | 189378 | 2008. május 16. 10:20 | ||
2006. november 09-én délelött az M1-esen sugároztak egy műsort, melyben Sebők Árpád beszélt, aki elondása szerint 1956-ban diszidált MiG-17-es repülőgéppel Magyarországról. Sebők Árpád jelenleg az USA-ban él /vagy legalábbis 2006-ban /. A TV műsorban mutattak egy MiG-? repülőgépet 7? számmal. Sajnos nem láttam a műsor egészét csak 1-2 percet láttam , ezért nem tudom a műsor címét sem. Kérdésem valóban hagyta-e el az országot 1956-ban MiG-17-es repülőgép ? Azonosítási száma? Hol lehet ennek utána keresni? A válaszokat előre is köszönöm. mig31 | |||||
mig31 | Adatlap | 189377 | 2008. május 16. 10:06 | ||
mig23papa | Adatlap | 189376 | 2008. március 31. 22:01 | ||
Monox Ez annyira érdekes, hogy (már megbocsásd) a hasamat fogtam a nevetéstől :-) bár ez nem a te bűnöd vagy érdemed, hanem az újságíróé. | |||||
Monox | Adatlap | 189375 | 2008. március 31. 14:33 | ||
mig23papa | Adatlap | 189374 | 2008. március 4. 23:45 | ||
SIG Csak érdekes dolgokat találtam benne, és össze-visszaságot sem tapasztaltam. | |||||
SIG | Adatlap | 189373 | 2008. március 4. 23:36 | ||
Az egyik cimborám, akinek semmi köze nincs a repüléshez, kb. 1 hónapja volt (De)generál Földinél és elmesélte neki a gépek sorsát. Szerintem egy régi álma teljesülhetett, mert állítólag a gépek egy részét külföldi múzeumok vették meg, így a színesfémből színes papír lett, amit már a kocsmában elfogadnak, tehát be lehet cserélni tablettás kadarkára, kunleányra vagy olaszrizlingre. Kifaggatom még egyszer a cimborámat és lehet, hogy ráuszítanám még egyszer, mert ő építőipari dolog miatt került vele kapcsolatba és szerintem az öreg ha valakin "madárszagot" érez, zsigerből vetít. Szép ez a cikk róla, de én nem éreztem, hogy ő ekkor repülőember lenne... Mig23 ! Örülök ha találtál benne valami érdekeset. Mondtam, eléggé össze-vissza van, de egyszer majd szépen rendbe teszem őket. Talán van benne egy-két jó pillanat, amit sikerült elcsípnem... Üdv... | |||||
Blasio | Adatlap | 189372 | 2008. március 4. 23:21 | ||
Ezek szernt nem mai keletű a paranoia... Múlt nyáron ezen cikk alapján próbáltam bejutni: www.vampair.hu/modules.php Megnéztem volna azokat a sportrepülőket, akik ott szállnak le... | |||||
mig23papa | Adatlap | 189371 | 2008. március 4. 23:19 | ||
SIG lehet hogy kissé sza..l érezné magát Mr.Földi, ha kicsit megfosztorgatnánk a múltját ebben az ügyben?, már ami a megszerzett javait illeti, mármint hogy hogyan is szerezte meg azokat egészen pontosan, lehet hogy az ügyésznek nem tudná beadni azt a mesét amit a TopGun írójának? Ui.: szuper amit kaptam tőled szombaton, haladok a szkenneléssel rendesen :-) | |||||
SIG | Adatlap | 189370 | 2008. március 4. 22:54 | ||
Hello Urak ! Sajna a "Földi" témában én is csak Blasio történetét tudom megerősíteni. Próbálok rövid lenni, de a történet miatt sajna Ádámtól és Évától kell kezdenem. 93-ban én éppen nagypofájú csíra kis nyomozó voltam a BRFK állományában. Mivel olvastam a Top Gun cikket, egy alkalommal amikor Vecsés környékén volt dolgom, a BIT-es Golfal elgurultam az említett telepre. /Ugye milyen kis csíra voltam ? Erre pancsoltam el az adófizetők benzinjét :)/ Szóval bementem, kultúráltan bemutatkozta, ahogy anyuék megtanítottak rá, nem arcoskodtam, hogy zsaru vagyok, csak vigyorogva mondtam, hogy olvastam a cikket és kérdeztem, hogy megnézhetném-e a gépeket. Jött is a hasonlóan inteligens válasz: szólva, hogy húzzak a ..csába, mert engedik a kutyát vagy rendőrt hívnak. Édes... Jeleztem, hogy a kutyaszőrre alergiás vagyok, főleg ha harapással juttatják a bőrömbe és a perzekútorokra sincsen semmi szükség, mert magam is ebből a fajtából lennék és nincsen szükség arra, hogy a vecsési kollégákkal illemből elbuzuljunk, hogy "szia, te honnan jöttél...". Akkor a "látnok" /Mr.Földi/ jelezte, hogy ő tudja, én is csak azért mentem oda, hogy amíg ő nem figyel, én kiszereljek egy katapultülést és kiszaladjak vele a kapun. Na abban a pillanatban tudtam, hogy ez az ember beteg és rögtön bevillant, ha ennyire vágom a diagnózist, mint bálna .asza az iszapot, talán az orvosi pályán a helyem. Egy mérhetetlenül primitív és irígy állatot ismertem meg benne, aki nagyon büszke arra amilye van, de sem 5lete, sem terve, sőt fingja sem volt azzal, hogy mit kezd a megszerzett javaival. Tehát egy ilyen "nálam van a kilincs, nálam van a kilincs !!!" de fogalmam nincs arról, hogy az ország másik felében valaki a kilicset bedugná az ajtóba, kinyitná a szobát és szépen rendet rakna ott... Bocs, ha fostam a szót... | |||||
búza | Adatlap | 189369 | 2008. március 4. 22:14 | ||
Szia Hind! Manapság nem csak a harci repülésre igaz amit írsz. Ma nincs szükség a tapasztalatra, a tudásra, az elhivatottságra. Ma arra van szükség, hogy minél olcsóbban hozz létre egy "terméket", Legyen pár embered, akik ezt minősítik, azokat fizesd meg, a többi pedig mozgó csavarhúzó, stb. legyen! Én akkor léptem le a PG-ből, amikor a kertészlány kezdte szereni a vadászrepülőt és nekem kellett aláírni, hogy " a felszállást engedélyezem"! Ahogy figyelem a dolgok állását, az elmúlt húsz évben nem sok minden változott. | |||||
mig23papa | Adatlap | 189368 | 2008. március 4. 22:03 | ||
Zebi ez így van, munkám során az első gépem a 408 oldalszámú Mig 21 PF volt, ez még elkerülte a lángvágót, de lehet hogy csak azért mert még időben az USA-ba került? ott miért nem vágták szét eddig vajon, ott miért nem veszélyes hulladék az a több száz vagy ezer gép ami már soha sem repülhet? | |||||
mig23papa | Adatlap | 189367 | 2008. március 4. 22:00 | ||
Hind Nem csak azokat:-( mindent amit magukat okosnak tudó ostoba emberek kidobálnak a kukába |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Monox,
Ha minden igaz akkor a 847-s gép ez. Valamikor a távoli múltban /1992 áprilisa/ az RBK szervezésében egy hipernapot töltöttünk Kecskeméten múzeum-előadás-filmvetítés és a lényeg néhány óra a starton! Nos, ott a múzeum előtt volt szerencsénk tűzetesem megszemlélni a MiG-17PF-t is, akkor ezt állapítottuk meg.
Bár van olyan forrás mely ezt az egyik keceli gépre mondja ismereteim szerint nincs felfestve a gépre. Találtam egy fotót a még épp kecskeméti UTI-MiG-15-ről.