/ Fórumok /

T-55 AM

Egyedülálló makettező megosztaná...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65.
Grande 189845 2009. január 4. 15:47
Válasz erre
1/16 T-55A RC Tank
www.hooben.com/t-55a_e.html
T-72AV 189844 2009. január 3. 14:48
Válasz erre
heló páncélos

igen a múzeumi am ről van szó

űdv t-72 av
páncélos 189843 2009. január 3. 14:09
Válasz erre
T-72AV!

Hát ez szép, és ha jól láttam a múzeum egyik AM-je.
sdsada 189842 2009. január 2. 22:59
Válasz erre
de hogy esett le egy ekkora valami?
sdsada 189841 2009. január 2. 22:58
Válasz erre
Jimbobá 189840 2009. január 2. 22:43
Válasz erre
Hát durván közel álltak páran, azért nem olyan veszélytelen dolog felparkolni egy ilyet.
T-72AV 189839 2009. január 2. 20:19
Válasz erre
helo

magyar eszközről van a videó

űdv t-72av
T-72AV 189838 2009. január 2. 20:17
Válasz erre
helo

küldők egy jó videót t-55am videót

video.google.com/videoplay

űdv t-72av
romeo 189837 2009. január 1. 22:26
Válasz erre
Szia Páncélos!

Nem saját képek!
Ezen az oldalon találtam: picasaweb.google.com/kamurj/BMEKEPEKKATONAEGYETEM
A 80-as évekből csak az ötágú felségjelre emlékszem, ez repülőeszközökön, és néha járműveken is használatos volt.
páncélos 189836 2009. január 1. 21:29
Válasz erre
Romeo!

Nagyon jó képek.
(((nem tudom mit jelen a fehér kör a tornyon.
Használtak ilyet magyar tankokon?)))
Hogyne használtak. Ha a 90-es években készült volna, azt mondanám Debrecen. Már ami a fehér kört illeti. Bár a kép idejét nem tudni, mert nem tüntetted, fel viszont a lánctalpak még nem a gumibetétes változatok és gyakorló ruházatnál még élt a tányérsapka, így csak valószínűsítem, hogy a 80-as években készülhetett. (A 70-es években még nem nagyon fotóztak ilyen bátran csoportképeket és a fotó is sárgább lenne.)
De, ha saját képeid, akkor feltüntethetnéd mikor és hol készültek.
Sok-sok hasonló képet szívesen látnék még.
romeo 189835 2009. január 1. 14:38
Válasz erre
01
01
02
02
03
03
04
04

Boldog új esztendőt mindenkinek!

Találtam néhány régebbi T-55-ös képet, nem tudom mit jelen a fehér kör a tornyon.
Használtak ilyet magyar tankokon?
páncélos 189834 2008. december 25. 14:20
Válasz erre
Gaunt!

Aranyos vagy, hogy segítesz, de csak Antarktikát akartam ugratni.
Régi jó barátok vagyunk és a két fórumüzenet között, volt egy telefonbeszélgetésünk is, ez csak arra volt heccelésnek.
A csehszlovák változatot, ami a magyar hadrendben is jelen volt, szerencsém volt még kívül-belül megismernem, a szovjet változatról az információkat, ami a neten fellelhető már begyűjtöttem.
De még egyszer köszönöm a segítő szándékodat.
Sulyid 189833 2008. december 24. 13:41
Válasz erre
Boldog karácsonyt!
gaunt 189832 2008. december 24. 13:41
Válasz erre
Először is boldog karácsonyt mindenkinek!

Páncélos!

A szovjet T-55AM-et és a csehszlovák AM2-t nagyon könnyű megkülönböztetni:
1,A szovjet változatnak KTD-2-es lézertávmérője van.
www.armor.kiev.ua/Tanks/Modern/T55/
2,A szovjet változat mindig fel van szerelve 1K13-as célzókészülékkel, így az alapból tud rakétát indítani. A csehszlovák változatok közül csak az AM2B-nek volt, a normál AM2-ről -ami itthon is szolgálatban állt- hiányzott.
A képen egy AMV van, de jól kivehető az 1K13
www.btvt.narod.ru/5/t55am_amv/55amv.jpg

3,A szovjet változaton nincs meg a szélsebességmérő és lézer besugárzásjelző árboca.
4,különböző motortér
5,Az AM2-n több láda van a toronyra szerelve.
6,Az AM2-n máshol van az OPVT készlet légcsöve, általában a farpáncélon a hordók alatt, és más a típusa.

Hát asszem ennyi...
páncélos 189831 2008. december 23. 21:44
Válasz erre
Antarktika!

(((ÉN IS SZERETLEK!)))

Boldog karácsonyt még egyszer!
antarktika 189830 2008. december 23. 12:18
Válasz erre
Kedves Páncélos!

A kérdés valóban a magyar hadrendben lévő T-55C harckocsira vonatkozott, de a válaszodban már konkrétan nem szerepelt a magyar jelző...bár nyelvi vitát nem akarok indukálni.

Miért? T-55Sz volt?

Kellemes karácsonyt Nektek!
páncélos 189829 2008. december 23. 11:32
Válasz erre
Drága Antarktika!

A T-55 az harckocsi. Az aknamentesítő meg aknamentesítő.
Az egykori Csehszlovákiában valóban az aknamentesítőt T-55C-vel jelölték, de itt a kérdés a magyarországi hadrendben lévő T-55C harckocsira vonatkozott.
Írj, ha valami még eszedbe jut.
Ja Grúziában a szovjet T-55AM-et és a csehszlovák T-55AM-et hogyan különböztetik meg egymástól?
antarktika 189828 2008. december 23. 09:37
Válasz erre
Kedves Páncélos!

Tévedés. Van T-55C harckocsi, mégpedig a szlovák hadseregben rendszeresített T-55 aknamentesítő változata. Ez eredeti toronnyal ellátott jármű, igaz a löveg ki van szerelve és az így keletkezett űrre egy páncéllapot hegesztettek. Az újabb változata a T-55C-2 Favorit, mely szintén aknamentesítő, de már egyedi, sokkal kisebb toronnyal.

Üdv!
páncélos 189827 2008. december 20. 20:50
Válasz erre
Gaunt!

Hát van különbség bőven, nem csak formailag, de technikai megoldásokat illetően is.
Sajnos a VOLNA-ról nincs leírásom, de sok érdekeset lehet orosz fórumokon olvasgatni.
gaunt 189826 2008. december 20. 13:58
Válasz erre
Szerintem a legjobb a csehszlovák AM2B volt,(Bár a Meridát nem ismerem) mivel az eredeti szovjet AM-en nem volt szélsebességmérő és lézeres besugárzásjelző. Kár hogy itthon csak a sima AM2 volt.

Még egy hülye kérdés: Mi a különbség a Klagyivo és a KTD-2/Volna közt?
páncélos 189825 2008. december 20. 09:19
Válasz erre
Gaunt!

Melyik a jobb?
Nehéz kérdés, mert idehaza csehszlovák volt.
A szovjet és lengyel változatokat csak a netről és történetekből ismerem.
Elméletileg mindenből az eredeti szovjet változat volt a legjobb.
A KALDIVO tűzvezető rendszer egyébként szerintem jó volt. Korábbi történetek szerint más, nem VSZ országból is érdeklődtek utána.
Mozgékonyság tekintetében pedig lomhább volt az alap T-55A-nál. Ez személyes élmény.
gaunt 189824 2008. december 19. 21:21
Válasz erre
Azt vágom, hogy a lóerő tulajdonképpen nem sokat számít, inkább a forgatónyomaték a fontos. Mondhatnánk hogy egy Forma-1 es versenyautó (kb.800 LE) erősebb mint egy T-55 ami csak 580 LE, de igazából meg sem tudná mozdítani a páncélost az autó motorja ha átszerelnénk, mivel csak kb. 270 Nm (Ami azt illeti ezt tudja egy MTZ-50/52-es traktor is!) nyomatéka van szemben a V-55-ös kb. 2400 Nm -ével.
torpokoska 189823 2008. december 19. 21:06
Válasz erre
Gaunt
bár infóim másodkézből származnak, olyanok mondták akik vezettek ill. ültek ilyenbe, hogy nem volt olyan mozgékony, mert orr nehézzé vált. A mozgékonyság kérdése sokkal összetettebb mint a lóerők száma, de még a kW/t-nál is.
gaunt 189822 2008. december 19. 15:16
Válasz erre
Páncélos!

Melyik a jobb szerinted: a csehszlovák AM2-es ami nekünk is volt, vagy a lengyel AM2P Merida? Ez utóbbiról sajnos nem sokat tudok.

Amúgy szerintem nem rosszabb a modernizált változatok mozgékonysága, hiszen V-55U motorjuk van ami már 620 lovas. A szovjet T-55AM-1 még jobb a V-46-5M motorja miatt.
páncélos 189821 2008. december 18. 20:49
Válasz erre
T-72AV!

Két napig nem volt lehetőségem a fórumozni, de most válaszolok, bár közben Gaunt megelőzött.
A T-55AM tűzvezető rendszere korszerűbb, mint az első T-72 széria tűzvezető rendszere.
Amit a képen bejelöltél az a lézerbesugárzás érzékelő.
Igen hatással van a nevére.
Az M modernizációt jelent, tehát a T-55A modernizált változata.
Itt ebben az esetben a páncélvédelem, híradó berendezés, és a tűzvezető rendszer modernizációja. A harckocsi így 41,5t lett, ami egyben a mozgásában jelentkezett hátrányként. Mint korábban írtam a tűzvezető rendszere pedig jobb mint az 1978-ban beérkezett T-72 harckocsiké. (KLADIVO rendszer)
gaunt 189820 2008. december 18. 13:15
Válasz erre
T-72AV!

Az amit kérdeztél egy kombinált műszer: Szélsebesség és iránymérő, valamint lézeres besugárzásjelző. Csak a T-55AM2 (Ilyen volt nekünk) és AM2B-re jellemző. Az eredeti szovjet T-55AM -eken nem volt ilyen.
T-72AV 189819 2008. december 17. 17:41
Válasz erre
T-55 AM
T-55 AM

heló páncélos

szeretném meg kérdezni hogy ez mi a t-55 am ón lévő be bekarikázott dolog és van e hatással a nevére

űdv t-72av
gaunt 189818 2008. december 6. 18:40
Válasz erre
Azt tudom. Én a harmadik világ számára exportált 55-ösökre gondoltam.
páncélos 189817 2008. december 5. 21:52
Válasz erre
Gaunt!

A VSZ országoknak exportált és a harmadik világ számára exportált kocsik nem azonosak.
gaunt 189816 2008. december 5. 15:02
Válasz erre
Én úgy hallottam, hogy az utolsó SzU-ban gyártott T-55A harckocsikon nem volt sugárelnyelő burkolat, mivel ezek már exportra készültek, egyébként teljesen megegyeztek az előbbivel.
Ebből mi igaz?
doky3 189815 2008. december 5. 10:05
Válasz erre
Szia!

"Szovjet, orosz harcjárművek" topik 472-483 h.sz.-ek!

Üdv.:doky
Jimbobá 189814 2008. december 5. 09:43
Válasz erre
Sziasztok!
Hogy lehet kívülről megállapítani a Magyarországon használt T-55 és T-55A közti különbségeket?
Közi a választ!
juge75 189813 2008. december 4. 16:35
Válasz erre
T-55, Rétság
T-55, Rétság
T-55, Rétság 2
T-55, Rétság 2

Rétság
Sulyid 189812 2008. december 3. 13:52
Válasz erre
páncélos 189811 2008. december 3. 13:24
Válasz erre
Sulyid!

Kérlek, küldj át egy képet elemzésre, ha van a Tatádnak.
t-72magyar@freemail.hu címre.
Sulyid 189810 2008. december 3. 11:03
Válasz erre
Tatám még azt is említete hogy az akori Néphadseregnek alig volt belöle néhány példánya.
Sulyid 189809 2008. december 3. 11:02
Válasz erre
Páncélos!
Tatám 1970-években volt katona voltak külömböző t55-ök náluk de ő egy T55 C-nek nevezett harckocsit kapott mint a sereg egyik legjobb harckocsizőja nem is egy kitüntetése van.
páncélos 189808 2008. december 3. 10:50
Válasz erre
Sulyid!

Egyeztess a Tatáddal, mert T-55C nincs.
Csodálatos nyugati szakirodalmak szoktak T-54C, T-55C-ről írni.
Egy orosz szótárban nézd meg az ABC-t. Úgy kezdődik, hogy A, B, V.
Előforduló C formájú betű, a magyarban Sz.
Egyébként T-54 és T-55 típusból közel 1200db volt.
Sulyid 189807 2008. december 3. 09:28
Válasz erre
A magyar hadseregebn hány darab T55 C szolgált?Azé kérdem mert tatám egy T55 C-vel szolgált.
páncélos 189805 2008. november 29. 20:44
Válasz erre
Sulyid!

Hol?
Melyik országban?
sulyid 189804 2008. november 29. 18:59
Válasz erre
Hé emberek.Milyen változatai voltak a T55 nek?
torpokoska 189801 2008. november 13. 17:32
Válasz erre
Tisztelt Etel, Tátra kollega. Hozzászólásaitok alapján úgy gondolom fiatalabbak vagytok nálam (44) őszintén csodálom hiteteket, lelkesedéseteket az adott téma iránt, de jó néhány leszolgált év után azt kell nektek mondanom, amit az előttem szólók, minden információt bizonyos kételkedéssel kell fogadni és több oldalról megvizsgálni és még akkor sem a biztos, hogy az a valóság. De megsértődni, azért, mert valami nem úgy van, ahogy valaki valahol mondta nem szabad (az, hogy a Currus mit vállalna és mit csinált eddig, nem ugyan az, ez üzlet mint az intelligens mosópor)
Sulyid 189800 2008. november 13. 15:54
Válasz erre
Hé emberek most mi van mindenki összeomlik?
tatra 189799 2008. november 13. 15:23
Válasz erre
heló mindenkii

én is távozok a makettinfóról mert etel volt az az ember akivel meg értetem magam

az imécimem ere mindenki írhat akit érdekel a magyar honvédség eszkőzei

imélcimem ptatra@vipmail.hu
msn roland.4321@homail.com

üdv tatra
mityubá 189798 2008. november 12. 16:16
Válasz erre
Tisztelt Etel !
Igen ,2000-ben Tapolcán szolgáltam,a legeslegvégéig 2005.12.16-ig ,és azok közé tartoztam akik utoljára jöttek ki a a laktanyából !
páncélos 189797 2008. november 12. 15:54
Válasz erre
Etel!

Ne viccelj!
Nehogy megsértődj már!
Csak annyit akartam személyszerint elmondani, hogy a leírt adatok hiába egy hivatalos kiadvány vagy weboldalon találhatóak, nem mindig felelnek meg a valóságnak.
Tudok olyan századparancsnoki harckocsiról, mely soha nem volt az, de mindig annak volt nyilvántartva.
Sajnos a net egy hatalmas szemétdomb melyen keresgélve, ha az ember tudja, hogy mit keres találhat kincset is, csak tudni kell szelektálni.
Etel 189796 2008. november 12. 15:47
Válasz erre
Sziasztok!

Úgy látszik, az én munkám hiábavaló, ezért offolok a fórumról.
Mindenkinek sok szerencsét kívánok!
PanczelMatyas 189795 2008. november 12. 13:51
Válasz erre
Szia Etel!

Ismét elkezdődött, ami az elején. Tisztelet, amiért kutatsz! De kérlek, élj a forráskritika erejével. Nam titok, mind a 238 T-72 törzskönyvét fogtam a kezemben, s olvastam. Mindet! S azok sem hitelesek (főleg Gödöllőt hagyjuk a rendszerváltás után!); pl. nem tudok február 30-ról, amikor középjavított lett a gép! Ne nevess kérlek; frankó!

TANKOK! matyi

FORRÁSKRITIKA!
páncélos 189794 2008. november 12. 13:30
Válasz erre
Etel!

Nincs a cikkel semmi baj, de ellentétben veled én nem csak a netről informálódom.
A nagyjavításhoz, pl. 12000 futott Km szükségeltetik.(T-72-nél)
A T-54, T-55-ök valóban megélték a nagyjavítást, de a BMP, T-72 nem (eddig), erre a gödöllői üzem természetesen alkalmas lenne. Ezért valótlant nem állít, de egyszerűbb egy bemutatóban a javított típusokat felsorolni, nem fogják neked kihangsúlyozni, hogy bocsi a felsorolt 4-ből csak kettő érte meg a nagyjavítást, a többire még várunk.
Etel 189793 2008. november 12. 12:25
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65.