<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
juge75 | Adatlap | 189861 | 2009. február 25. 19:23 | ![]() | |
HADvezér | Adatlap | 189860 | 2009. február 25. 13:18 | ![]() | |
de megnyutatásként: lesz egy-egy kis szériás matrica is T-55 és T-72 höz is, 1500.- ért 3 toronszámmal, és ezentúl valszeg csak kis szériás jármű matricák lesznek üdv: HADvezér | |||||
HADvezér | Adatlap | 189859 | 2009. február 25. 13:12 | ![]() | |
szerintem nem | |||||
juge75 | Adatlap | 189858 | 2009. február 25. 13:07 | ![]() | |
Keress M-62 dízel mozdony motort, az is az. | |||||
páncélos | Adatlap | 189857 | 2009. február 25. 13:02 | ![]() | |
Gábor166! Igaz T-62, de a lényeg látható és átvehető. forum.valka.cz/galerie/albums/userpics/saumur2004/IMG_3839.jpg | |||||
juge75 | Adatlap | 189856 | 2009. február 23. 10:23 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 189855 | 2009. február 22. 18:27 | ![]() | |
Tudom hogy válság van, de nem túl drága egy kissé a matricátok? | |||||
romeo | Adatlap | 189854 | 2009. február 22. 00:14 | ![]() | |
HUJBI | Adatlap | 189852 | 2009. február 7. 08:55 | ![]() | |
nem adod fel. :) tegnap egész este és is ilyeneket kerestem. | |||||
Gábor166 | Adatlap | 189851 | 2009. február 7. 08:46 | ![]() | |
Sziasztok! Először egy másik topicban kérdeztem meg, de ide jobban illik: T-55 -ös motorról keresek képeket. Elsősorban olyan lenne jó, ahol nincs fenn (legalább az egyik) hengerfej, és látszik a blokk teteje. Valamint a hengerfej szelepfedél nélkül. Félreértések elkerülése végett: igaziról keresem a fotókat, nem makettről. :-) Tud valaki segíteni? | |||||
HADvezér | Adatlap | 189850 | 2009. február 2. 10:11 | ![]() | |
Sziasztok! Megjelent az új, modern járműves matricánk 1:35 éa 1:72 es méretben:) A matrica íven T-55 ös, és T-72 es jelzések ékek, csillagok kaptak helyet. a www.had.hu -n megnézhetitek. Üdv: HADvezér | |||||
páncélos | Adatlap | 189849 | 2009. január 29. 15:24 | ![]() | |
Pipi! Ha élethű T-55 akarsz, akkor Tamiya. Függetlenül attól, hogy mely altípus. (1:35 méretarányban természetesen.) | |||||
pipi | Adatlap | 189848 | 2009. január 29. 12:42 | ![]() | |
Sziasztok! Véleményetek szerint melyik gyártó T-55-se alkalmas Iraki Enigma átalakításra? Köszi előre is4 Üdv | |||||
doky3 | Adatlap | 189847 | 2009. január 14. 13:26 | ![]() | |
30mm-es ágyú csinált belőle tésztaszűrőt, vagy mi? | |||||
páncélos | Adatlap | 189846 | 2009. január 14. 11:03 | ![]() | |
Grande | Adatlap | 189845 | 2009. január 4. 15:47 | ![]() | |
1/16 T-55A RC Tank www.hooben.com/t-55a_e.html | |||||
T-72AV | Adatlap | 189844 | 2009. január 3. 14:48 | ![]() | |
heló páncélos igen a múzeumi am ről van szó űdv t-72 av | |||||
páncélos | Adatlap | 189843 | 2009. január 3. 14:09 | ![]() | |
T-72AV! Hát ez szép, és ha jól láttam a múzeum egyik AM-je. | |||||
sdsada | Adatlap | 189842 | 2009. január 2. 22:59 | ![]() | |
de hogy esett le egy ekkora valami? | |||||
sdsada | Adatlap | 189841 | 2009. január 2. 22:58 | ![]() | |
lol ez mekkora már | |||||
Jimbobá | Adatlap | 189840 | 2009. január 2. 22:43 | ![]() | |
Hát durván közel álltak páran, azért nem olyan veszélytelen dolog felparkolni egy ilyet. | |||||
T-72AV | Adatlap | 189839 | 2009. január 2. 20:19 | ![]() | |
helo magyar eszközről van a videó űdv t-72av | |||||
T-72AV | Adatlap | 189838 | 2009. január 2. 20:17 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 189837 | 2009. január 1. 22:26 | ![]() | |
Szia Páncélos! Nem saját képek! Ezen az oldalon találtam: picasaweb.google.com/kamurj/BMEKEPEKKATONAEGYETEM A 80-as évekből csak az ötágú felségjelre emlékszem, ez repülőeszközökön, és néha járműveken is használatos volt. | |||||
páncélos | Adatlap | 189836 | 2009. január 1. 21:29 | ![]() | |
Romeo! Nagyon jó képek. (((nem tudom mit jelen a fehér kör a tornyon. Használtak ilyet magyar tankokon?))) Hogyne használtak. Ha a 90-es években készült volna, azt mondanám Debrecen. Már ami a fehér kört illeti. Bár a kép idejét nem tudni, mert nem tüntetted, fel viszont a lánctalpak még nem a gumibetétes változatok és gyakorló ruházatnál még élt a tányérsapka, így csak valószínűsítem, hogy a 80-as években készülhetett. (A 70-es években még nem nagyon fotóztak ilyen bátran csoportképeket és a fotó is sárgább lenne.) De, ha saját képeid, akkor feltüntethetnéd mikor és hol készültek. Sok-sok hasonló képet szívesen látnék még. | |||||
romeo | Adatlap | 189835 | 2009. január 1. 14:38 | ![]() | |
páncélos | Adatlap | 189834 | 2008. december 25. 14:20 | ![]() | |
Gaunt! Aranyos vagy, hogy segítesz, de csak Antarktikát akartam ugratni. Régi jó barátok vagyunk és a két fórumüzenet között, volt egy telefonbeszélgetésünk is, ez csak arra volt heccelésnek. A csehszlovák változatot, ami a magyar hadrendben is jelen volt, szerencsém volt még kívül-belül megismernem, a szovjet változatról az információkat, ami a neten fellelhető már begyűjtöttem. De még egyszer köszönöm a segítő szándékodat. | |||||
Sulyid | Adatlap | 189833 | 2008. december 24. 13:41 | ![]() | |
Boldog karácsonyt! | |||||
gaunt | Adatlap | 189832 | 2008. december 24. 13:41 | ![]() | |
Először is boldog karácsonyt mindenkinek! Páncélos! A szovjet T-55AM-et és a csehszlovák AM2-t nagyon könnyű megkülönböztetni: 1,A szovjet változatnak KTD-2-es lézertávmérője van. www.armor.kiev.ua/Tanks/Modern/T55/ 2,A szovjet változat mindig fel van szerelve 1K13-as célzókészülékkel, így az alapból tud rakétát indítani. A csehszlovák változatok közül csak az AM2B-nek volt, a normál AM2-ről -ami itthon is szolgálatban állt- hiányzott. A képen egy AMV van, de jól kivehető az 1K13 www.btvt.narod.ru/5/t55am_amv/55amv.jpg 3,A szovjet változaton nincs meg a szélsebességmérő és lézer besugárzásjelző árboca. 4,különböző motortér 5,Az AM2-n több láda van a toronyra szerelve. 6,Az AM2-n máshol van az OPVT készlet légcsöve, általában a farpáncélon a hordók alatt, és más a típusa. Hát asszem ennyi... | |||||
páncélos | Adatlap | 189831 | 2008. december 23. 21:44 | ![]() | |
Antarktika! (((ÉN IS SZERETLEK!))) Boldog karácsonyt még egyszer! | |||||
antarktika | Adatlap | 189830 | 2008. december 23. 12:18 | ![]() | |
Kedves Páncélos! A kérdés valóban a magyar hadrendben lévő T-55C harckocsira vonatkozott, de a válaszodban már konkrétan nem szerepelt a magyar jelző...bár nyelvi vitát nem akarok indukálni. Miért? T-55Sz volt? Kellemes karácsonyt Nektek! | |||||
páncélos | Adatlap | 189829 | 2008. december 23. 11:32 | ![]() | |
Drága Antarktika! A T-55 az harckocsi. Az aknamentesítő meg aknamentesítő. Az egykori Csehszlovákiában valóban az aknamentesítőt T-55C-vel jelölték, de itt a kérdés a magyarországi hadrendben lévő T-55C harckocsira vonatkozott. Írj, ha valami még eszedbe jut. Ja Grúziában a szovjet T-55AM-et és a csehszlovák T-55AM-et hogyan különböztetik meg egymástól? | |||||
antarktika | Adatlap | 189828 | 2008. december 23. 09:37 | ![]() | |
Kedves Páncélos! Tévedés. Van T-55C harckocsi, mégpedig a szlovák hadseregben rendszeresített T-55 aknamentesítő változata. Ez eredeti toronnyal ellátott jármű, igaz a löveg ki van szerelve és az így keletkezett űrre egy páncéllapot hegesztettek. Az újabb változata a T-55C-2 Favorit, mely szintén aknamentesítő, de már egyedi, sokkal kisebb toronnyal. Üdv! | |||||
páncélos | Adatlap | 189827 | 2008. december 20. 20:50 | ![]() | |
Gaunt! Hát van különbség bőven, nem csak formailag, de technikai megoldásokat illetően is. Sajnos a VOLNA-ról nincs leírásom, de sok érdekeset lehet orosz fórumokon olvasgatni. | |||||
gaunt | Adatlap | 189826 | 2008. december 20. 13:58 | ![]() | |
Szerintem a legjobb a csehszlovák AM2B volt,(Bár a Meridát nem ismerem) mivel az eredeti szovjet AM-en nem volt szélsebességmérő és lézeres besugárzásjelző. Kár hogy itthon csak a sima AM2 volt. Még egy hülye kérdés: Mi a különbség a Klagyivo és a KTD-2/Volna közt? | |||||
páncélos | Adatlap | 189825 | 2008. december 20. 09:19 | ![]() | |
Gaunt! Melyik a jobb? Nehéz kérdés, mert idehaza csehszlovák volt. A szovjet és lengyel változatokat csak a netről és történetekből ismerem. Elméletileg mindenből az eredeti szovjet változat volt a legjobb. A KALDIVO tűzvezető rendszer egyébként szerintem jó volt. Korábbi történetek szerint más, nem VSZ országból is érdeklődtek utána. Mozgékonyság tekintetében pedig lomhább volt az alap T-55A-nál. Ez személyes élmény. | |||||
gaunt | Adatlap | 189824 | 2008. december 19. 21:21 | ![]() | |
Azt vágom, hogy a lóerő tulajdonképpen nem sokat számít, inkább a forgatónyomaték a fontos. Mondhatnánk hogy egy Forma-1 es versenyautó (kb.800 LE) erősebb mint egy T-55 ami csak 580 LE, de igazából meg sem tudná mozdítani a páncélost az autó motorja ha átszerelnénk, mivel csak kb. 270 Nm (Ami azt illeti ezt tudja egy MTZ-50/52-es traktor is!) nyomatéka van szemben a V-55-ös kb. 2400 Nm -ével. | |||||
torpokoska | Adatlap | 189823 | 2008. december 19. 21:06 | ![]() | |
Gaunt bár infóim másodkézből származnak, olyanok mondták akik vezettek ill. ültek ilyenbe, hogy nem volt olyan mozgékony, mert orr nehézzé vált. A mozgékonyság kérdése sokkal összetettebb mint a lóerők száma, de még a kW/t-nál is. | |||||
gaunt | Adatlap | 189822 | 2008. december 19. 15:16 | ![]() | |
Páncélos! Melyik a jobb szerinted: a csehszlovák AM2-es ami nekünk is volt, vagy a lengyel AM2P Merida? Ez utóbbiról sajnos nem sokat tudok. Amúgy szerintem nem rosszabb a modernizált változatok mozgékonysága, hiszen V-55U motorjuk van ami már 620 lovas. A szovjet T-55AM-1 még jobb a V-46-5M motorja miatt. | |||||
páncélos | Adatlap | 189821 | 2008. december 18. 20:49 | ![]() | |
T-72AV! Két napig nem volt lehetőségem a fórumozni, de most válaszolok, bár közben Gaunt megelőzött. A T-55AM tűzvezető rendszere korszerűbb, mint az első T-72 széria tűzvezető rendszere. Amit a képen bejelöltél az a lézerbesugárzás érzékelő. Igen hatással van a nevére. Az M modernizációt jelent, tehát a T-55A modernizált változata. Itt ebben az esetben a páncélvédelem, híradó berendezés, és a tűzvezető rendszer modernizációja. A harckocsi így 41,5t lett, ami egyben a mozgásában jelentkezett hátrányként. Mint korábban írtam a tűzvezető rendszere pedig jobb mint az 1978-ban beérkezett T-72 harckocsiké. (KLADIVO rendszer) | |||||
gaunt | Adatlap | 189820 | 2008. december 18. 13:15 | ![]() | |
T-72AV! Az amit kérdeztél egy kombinált műszer: Szélsebesség és iránymérő, valamint lézeres besugárzásjelző. Csak a T-55AM2 (Ilyen volt nekünk) és AM2B-re jellemző. Az eredeti szovjet T-55AM -eken nem volt ilyen. | |||||
T-72AV | Adatlap | 189819 | 2008. december 17. 17:41 | ![]() | |
gaunt | Adatlap | 189818 | 2008. december 6. 18:40 | ![]() | |
Azt tudom. Én a harmadik világ számára exportált 55-ösökre gondoltam. | |||||
páncélos | Adatlap | 189817 | 2008. december 5. 21:52 | ![]() | |
Gaunt! A VSZ országoknak exportált és a harmadik világ számára exportált kocsik nem azonosak. | |||||
gaunt | Adatlap | 189816 | 2008. december 5. 15:02 | ![]() | |
Én úgy hallottam, hogy az utolsó SzU-ban gyártott T-55A harckocsikon nem volt sugárelnyelő burkolat, mivel ezek már exportra készültek, egyébként teljesen megegyeztek az előbbivel. Ebből mi igaz? | |||||
doky3 | Adatlap | 189815 | 2008. december 5. 10:05 | ![]() | |
Szia! "Szovjet, orosz harcjárművek" topik 472-483 h.sz.-ek! Üdv.:doky | |||||
Jimbobá | Adatlap | 189814 | 2008. december 5. 09:43 | ![]() | |
Sziasztok! Hogy lehet kívülről megállapítani a Magyarországon használt T-55 és T-55A közti különbségeket? Közi a választ! | |||||
juge75 | Adatlap | 189813 | 2008. december 4. 16:35 | ![]() | |
Sulyid | Adatlap | 189812 | 2008. december 3. 13:52 | ![]() | |
Bocsi de nicsen tatámnak. | |||||
páncélos | Adatlap | 189811 | 2008. december 3. 13:24 | ![]() | |
Sulyid! Kérlek, küldj át egy képet elemzésre, ha van a Tatádnak. t-72magyar@freemail.hu címre. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
Harckocsi motor része ez is...