/ Fórumok /

T-55 AM

Egyedülálló makettező megosztaná...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.
juge75 189861 2009. február 25. 19:23
Válasz erre
alk
alk

Harckocsi motor része ez is...
HADvezér 189860 2009. február 25. 13:18
Válasz erre
de megnyutatásként: lesz egy-egy kis szériás matrica is T-55 és T-72 höz is, 1500.- ért 3 toronszámmal, és ezentúl valszeg csak kis szériás jármű matricák lesznek
üdv: HADvezér
HADvezér 189859 2009. február 25. 13:12
Válasz erre
juge75 189858 2009. február 25. 13:07
Válasz erre
Keress M-62 dízel mozdony motort, az is az.
páncélos 189857 2009. február 25. 13:02
Válasz erre
Gábor166!

Igaz T-62, de a lényeg látható és átvehető.
forum.valka.cz/galerie/albums/userpics/saumur2004/IMG_3839.jpg
juge75 189856 2009. február 23. 10:23
Válasz erre
153
153
154
154
155
155
156
156
157
157
158
158
159
159
160
160
243
243
DSC_2311
DSC_2311
DSC_2317
DSC_2317
DSC_2318
DSC_2318
DSC_2319
DSC_2319
DSC_2320
DSC_2320
DSC_2322
DSC_2322
DSC_2330
DSC_2330
DSC_2333
DSC_2333
DSC_2334
DSC_2334
DSC_2335
DSC_2335
DSC_2336
DSC_2336
DSC_2339
DSC_2339
DSC_2341
DSC_2341
DSC_2355
DSC_2355
DSC_2356
DSC_2356
DSC_2359
DSC_2359
DSC_2360
DSC_2360
DSC_2383
DSC_2383
DSC_2384
DSC_2384
DSC_2385
DSC_2385
UNTITL~2
UNTITL~2

Volt egyszer egy Bólyai...!
juge75 189855 2009. február 22. 18:27
Válasz erre
Tudom hogy válság van, de nem túl drága egy kissé a matricátok?
romeo 189854 2009. február 22. 00:14
Válasz erre
1
1
2
2

Üdv!
HUJBI 189852 2009. február 7. 08:55
Válasz erre
nem adod fel. :) tegnap egész este és is ilyeneket kerestem.
Gábor166 189851 2009. február 7. 08:46
Válasz erre
Sziasztok!
Először egy másik topicban kérdeztem meg, de ide jobban illik:
T-55 -ös motorról keresek képeket. Elsősorban olyan lenne jó, ahol nincs fenn (legalább az egyik) hengerfej, és látszik a blokk teteje. Valamint a hengerfej
szelepfedél nélkül. Félreértések elkerülése végett: igaziról keresem a fotókat, nem makettről. :-)
Tud valaki segíteni?
HADvezér 189850 2009. február 2. 10:11
Válasz erre
Sziasztok!

Megjelent az új, modern járműves matricánk 1:35 éa 1:72 es méretben:)
A matrica íven T-55 ös, és T-72 es jelzések ékek, csillagok kaptak helyet.
a www.had.hu -n megnézhetitek.

Üdv: HADvezér
páncélos 189849 2009. január 29. 15:24
Válasz erre
Pipi!

Ha élethű T-55 akarsz, akkor Tamiya. Függetlenül attól, hogy mely altípus.
(1:35 méretarányban természetesen.)
pipi 189848 2009. január 29. 12:42
Válasz erre
Sziasztok!
Véleményetek szerint melyik gyártó T-55-se alkalmas Iraki Enigma átalakításra?
Köszi előre is4
Üdv
doky3 189847 2009. január 14. 13:26
Válasz erre
30mm-es ágyú csinált belőle tésztaszűrőt, vagy mi?
páncélos 189846 2009. január 14. 11:03
Válasz erre
Grande 189845 2009. január 4. 15:47
Válasz erre
1/16 T-55A RC Tank
www.hooben.com/t-55a_e.html
T-72AV 189844 2009. január 3. 14:48
Válasz erre
heló páncélos

igen a múzeumi am ről van szó

űdv t-72 av
páncélos 189843 2009. január 3. 14:09
Válasz erre
T-72AV!

Hát ez szép, és ha jól láttam a múzeum egyik AM-je.
sdsada 189842 2009. január 2. 22:59
Válasz erre
de hogy esett le egy ekkora valami?
sdsada 189841 2009. január 2. 22:58
Válasz erre
Jimbobá 189840 2009. január 2. 22:43
Válasz erre
Hát durván közel álltak páran, azért nem olyan veszélytelen dolog felparkolni egy ilyet.
T-72AV 189839 2009. január 2. 20:19
Válasz erre
helo

magyar eszközről van a videó

űdv t-72av
T-72AV 189838 2009. január 2. 20:17
Válasz erre
helo

küldők egy jó videót t-55am videót

video.google.com/videoplay

űdv t-72av
romeo 189837 2009. január 1. 22:26
Válasz erre
Szia Páncélos!

Nem saját képek!
Ezen az oldalon találtam: picasaweb.google.com/kamurj/BMEKEPEKKATONAEGYETEM
A 80-as évekből csak az ötágú felségjelre emlékszem, ez repülőeszközökön, és néha járműveken is használatos volt.
páncélos 189836 2009. január 1. 21:29
Válasz erre
Romeo!

Nagyon jó képek.
(((nem tudom mit jelen a fehér kör a tornyon.
Használtak ilyet magyar tankokon?)))
Hogyne használtak. Ha a 90-es években készült volna, azt mondanám Debrecen. Már ami a fehér kört illeti. Bár a kép idejét nem tudni, mert nem tüntetted, fel viszont a lánctalpak még nem a gumibetétes változatok és gyakorló ruházatnál még élt a tányérsapka, így csak valószínűsítem, hogy a 80-as években készülhetett. (A 70-es években még nem nagyon fotóztak ilyen bátran csoportképeket és a fotó is sárgább lenne.)
De, ha saját képeid, akkor feltüntethetnéd mikor és hol készültek.
Sok-sok hasonló képet szívesen látnék még.
romeo 189835 2009. január 1. 14:38
Válasz erre
01
01
02
02
03
03
04
04

Boldog új esztendőt mindenkinek!

Találtam néhány régebbi T-55-ös képet, nem tudom mit jelen a fehér kör a tornyon.
Használtak ilyet magyar tankokon?
páncélos 189834 2008. december 25. 14:20
Válasz erre
Gaunt!

Aranyos vagy, hogy segítesz, de csak Antarktikát akartam ugratni.
Régi jó barátok vagyunk és a két fórumüzenet között, volt egy telefonbeszélgetésünk is, ez csak arra volt heccelésnek.
A csehszlovák változatot, ami a magyar hadrendben is jelen volt, szerencsém volt még kívül-belül megismernem, a szovjet változatról az információkat, ami a neten fellelhető már begyűjtöttem.
De még egyszer köszönöm a segítő szándékodat.
Sulyid 189833 2008. december 24. 13:41
Válasz erre
Boldog karácsonyt!
gaunt 189832 2008. december 24. 13:41
Válasz erre
Először is boldog karácsonyt mindenkinek!

Páncélos!

A szovjet T-55AM-et és a csehszlovák AM2-t nagyon könnyű megkülönböztetni:
1,A szovjet változatnak KTD-2-es lézertávmérője van.
www.armor.kiev.ua/Tanks/Modern/T55/
2,A szovjet változat mindig fel van szerelve 1K13-as célzókészülékkel, így az alapból tud rakétát indítani. A csehszlovák változatok közül csak az AM2B-nek volt, a normál AM2-ről -ami itthon is szolgálatban állt- hiányzott.
A képen egy AMV van, de jól kivehető az 1K13
www.btvt.narod.ru/5/t55am_amv/55amv.jpg

3,A szovjet változaton nincs meg a szélsebességmérő és lézer besugárzásjelző árboca.
4,különböző motortér
5,Az AM2-n több láda van a toronyra szerelve.
6,Az AM2-n máshol van az OPVT készlet légcsöve, általában a farpáncélon a hordók alatt, és más a típusa.

Hát asszem ennyi...
páncélos 189831 2008. december 23. 21:44
Válasz erre
Antarktika!

(((ÉN IS SZERETLEK!)))

Boldog karácsonyt még egyszer!
antarktika 189830 2008. december 23. 12:18
Válasz erre
Kedves Páncélos!

A kérdés valóban a magyar hadrendben lévő T-55C harckocsira vonatkozott, de a válaszodban már konkrétan nem szerepelt a magyar jelző...bár nyelvi vitát nem akarok indukálni.

Miért? T-55Sz volt?

Kellemes karácsonyt Nektek!
páncélos 189829 2008. december 23. 11:32
Válasz erre
Drága Antarktika!

A T-55 az harckocsi. Az aknamentesítő meg aknamentesítő.
Az egykori Csehszlovákiában valóban az aknamentesítőt T-55C-vel jelölték, de itt a kérdés a magyarországi hadrendben lévő T-55C harckocsira vonatkozott.
Írj, ha valami még eszedbe jut.
Ja Grúziában a szovjet T-55AM-et és a csehszlovák T-55AM-et hogyan különböztetik meg egymástól?
antarktika 189828 2008. december 23. 09:37
Válasz erre
Kedves Páncélos!

Tévedés. Van T-55C harckocsi, mégpedig a szlovák hadseregben rendszeresített T-55 aknamentesítő változata. Ez eredeti toronnyal ellátott jármű, igaz a löveg ki van szerelve és az így keletkezett űrre egy páncéllapot hegesztettek. Az újabb változata a T-55C-2 Favorit, mely szintén aknamentesítő, de már egyedi, sokkal kisebb toronnyal.

Üdv!
páncélos 189827 2008. december 20. 20:50
Válasz erre
Gaunt!

Hát van különbség bőven, nem csak formailag, de technikai megoldásokat illetően is.
Sajnos a VOLNA-ról nincs leírásom, de sok érdekeset lehet orosz fórumokon olvasgatni.
gaunt 189826 2008. december 20. 13:58
Válasz erre
Szerintem a legjobb a csehszlovák AM2B volt,(Bár a Meridát nem ismerem) mivel az eredeti szovjet AM-en nem volt szélsebességmérő és lézeres besugárzásjelző. Kár hogy itthon csak a sima AM2 volt.

Még egy hülye kérdés: Mi a különbség a Klagyivo és a KTD-2/Volna közt?
páncélos 189825 2008. december 20. 09:19
Válasz erre
Gaunt!

Melyik a jobb?
Nehéz kérdés, mert idehaza csehszlovák volt.
A szovjet és lengyel változatokat csak a netről és történetekből ismerem.
Elméletileg mindenből az eredeti szovjet változat volt a legjobb.
A KALDIVO tűzvezető rendszer egyébként szerintem jó volt. Korábbi történetek szerint más, nem VSZ országból is érdeklődtek utána.
Mozgékonyság tekintetében pedig lomhább volt az alap T-55A-nál. Ez személyes élmény.
gaunt 189824 2008. december 19. 21:21
Válasz erre
Azt vágom, hogy a lóerő tulajdonképpen nem sokat számít, inkább a forgatónyomaték a fontos. Mondhatnánk hogy egy Forma-1 es versenyautó (kb.800 LE) erősebb mint egy T-55 ami csak 580 LE, de igazából meg sem tudná mozdítani a páncélost az autó motorja ha átszerelnénk, mivel csak kb. 270 Nm (Ami azt illeti ezt tudja egy MTZ-50/52-es traktor is!) nyomatéka van szemben a V-55-ös kb. 2400 Nm -ével.
torpokoska 189823 2008. december 19. 21:06
Válasz erre
Gaunt
bár infóim másodkézből származnak, olyanok mondták akik vezettek ill. ültek ilyenbe, hogy nem volt olyan mozgékony, mert orr nehézzé vált. A mozgékonyság kérdése sokkal összetettebb mint a lóerők száma, de még a kW/t-nál is.
gaunt 189822 2008. december 19. 15:16
Válasz erre
Páncélos!

Melyik a jobb szerinted: a csehszlovák AM2-es ami nekünk is volt, vagy a lengyel AM2P Merida? Ez utóbbiról sajnos nem sokat tudok.

Amúgy szerintem nem rosszabb a modernizált változatok mozgékonysága, hiszen V-55U motorjuk van ami már 620 lovas. A szovjet T-55AM-1 még jobb a V-46-5M motorja miatt.
páncélos 189821 2008. december 18. 20:49
Válasz erre
T-72AV!

Két napig nem volt lehetőségem a fórumozni, de most válaszolok, bár közben Gaunt megelőzött.
A T-55AM tűzvezető rendszere korszerűbb, mint az első T-72 széria tűzvezető rendszere.
Amit a képen bejelöltél az a lézerbesugárzás érzékelő.
Igen hatással van a nevére.
Az M modernizációt jelent, tehát a T-55A modernizált változata.
Itt ebben az esetben a páncélvédelem, híradó berendezés, és a tűzvezető rendszer modernizációja. A harckocsi így 41,5t lett, ami egyben a mozgásában jelentkezett hátrányként. Mint korábban írtam a tűzvezető rendszere pedig jobb mint az 1978-ban beérkezett T-72 harckocsiké. (KLADIVO rendszer)
gaunt 189820 2008. december 18. 13:15
Válasz erre
T-72AV!

Az amit kérdeztél egy kombinált műszer: Szélsebesség és iránymérő, valamint lézeres besugárzásjelző. Csak a T-55AM2 (Ilyen volt nekünk) és AM2B-re jellemző. Az eredeti szovjet T-55AM -eken nem volt ilyen.
T-72AV 189819 2008. december 17. 17:41
Válasz erre
T-55 AM
T-55 AM

heló páncélos

szeretném meg kérdezni hogy ez mi a t-55 am ón lévő be bekarikázott dolog és van e hatással a nevére

űdv t-72av
gaunt 189818 2008. december 6. 18:40
Válasz erre
Azt tudom. Én a harmadik világ számára exportált 55-ösökre gondoltam.
páncélos 189817 2008. december 5. 21:52
Válasz erre
Gaunt!

A VSZ országoknak exportált és a harmadik világ számára exportált kocsik nem azonosak.
gaunt 189816 2008. december 5. 15:02
Válasz erre
Én úgy hallottam, hogy az utolsó SzU-ban gyártott T-55A harckocsikon nem volt sugárelnyelő burkolat, mivel ezek már exportra készültek, egyébként teljesen megegyeztek az előbbivel.
Ebből mi igaz?
doky3 189815 2008. december 5. 10:05
Válasz erre
Szia!

"Szovjet, orosz harcjárművek" topik 472-483 h.sz.-ek!

Üdv.:doky
Jimbobá 189814 2008. december 5. 09:43
Válasz erre
Sziasztok!
Hogy lehet kívülről megállapítani a Magyarországon használt T-55 és T-55A közti különbségeket?
Közi a választ!
juge75 189813 2008. december 4. 16:35
Válasz erre
T-55, Rétság
T-55, Rétság
T-55, Rétság 2
T-55, Rétság 2

Rétság
Sulyid 189812 2008. december 3. 13:52
Válasz erre
páncélos 189811 2008. december 3. 13:24
Válasz erre
Sulyid!

Kérlek, küldj át egy képet elemzésre, ha van a Tatádnak.
t-72magyar@freemail.hu címre.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.