<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65. |
Grande | Adatlap | 189845 | 2009. január 4. 15:47 | ||
T-72AV | Adatlap | 189844 | 2009. január 3. 14:48 | ||
heló páncélos igen a múzeumi am ről van szó űdv t-72 av | |||||
páncélos | Adatlap | 189843 | 2009. január 3. 14:09 | ||
T-72AV! Hát ez szép, és ha jól láttam a múzeum egyik AM-je. | |||||
sdsada | Adatlap | 189842 | 2009. január 2. 22:59 | ||
de hogy esett le egy ekkora valami? | |||||
sdsada | Adatlap | 189841 | 2009. január 2. 22:58 | ||
lol ez mekkora már | |||||
Jimbobá | Adatlap | 189840 | 2009. január 2. 22:43 | ||
Hát durván közel álltak páran, azért nem olyan veszélytelen dolog felparkolni egy ilyet. | |||||
T-72AV | Adatlap | 189839 | 2009. január 2. 20:19 | ||
helo magyar eszközről van a videó űdv t-72av | |||||
T-72AV | Adatlap | 189838 | 2009. január 2. 20:17 | ||
romeo | Adatlap | 189837 | 2009. január 1. 22:26 | ||
Szia Páncélos! Nem saját képek! Ezen az oldalon találtam: picasaweb.google.com/kamurj/BMEKEPEKKATONAEGYETEM A 80-as évekből csak az ötágú felségjelre emlékszem, ez repülőeszközökön, és néha járműveken is használatos volt. | |||||
páncélos | Adatlap | 189836 | 2009. január 1. 21:29 | ||
Romeo! Nagyon jó képek. (((nem tudom mit jelen a fehér kör a tornyon. Használtak ilyet magyar tankokon?))) Hogyne használtak. Ha a 90-es években készült volna, azt mondanám Debrecen. Már ami a fehér kört illeti. Bár a kép idejét nem tudni, mert nem tüntetted, fel viszont a lánctalpak még nem a gumibetétes változatok és gyakorló ruházatnál még élt a tányérsapka, így csak valószínűsítem, hogy a 80-as években készülhetett. (A 70-es években még nem nagyon fotóztak ilyen bátran csoportképeket és a fotó is sárgább lenne.) De, ha saját képeid, akkor feltüntethetnéd mikor és hol készültek. Sok-sok hasonló képet szívesen látnék még. | |||||
romeo | Adatlap | 189835 | 2009. január 1. 14:38 | ||
páncélos | Adatlap | 189834 | 2008. december 25. 14:20 | ||
Gaunt! Aranyos vagy, hogy segítesz, de csak Antarktikát akartam ugratni. Régi jó barátok vagyunk és a két fórumüzenet között, volt egy telefonbeszélgetésünk is, ez csak arra volt heccelésnek. A csehszlovák változatot, ami a magyar hadrendben is jelen volt, szerencsém volt még kívül-belül megismernem, a szovjet változatról az információkat, ami a neten fellelhető már begyűjtöttem. De még egyszer köszönöm a segítő szándékodat. | |||||
Sulyid | Adatlap | 189833 | 2008. december 24. 13:41 | ||
Boldog karácsonyt! | |||||
gaunt | Adatlap | 189832 | 2008. december 24. 13:41 | ||
Először is boldog karácsonyt mindenkinek! Páncélos! A szovjet T-55AM-et és a csehszlovák AM2-t nagyon könnyű megkülönböztetni: 1,A szovjet változatnak KTD-2-es lézertávmérője van. www.armor.kiev.ua/Tanks/Modern/T55/ 2,A szovjet változat mindig fel van szerelve 1K13-as célzókészülékkel, így az alapból tud rakétát indítani. A csehszlovák változatok közül csak az AM2B-nek volt, a normál AM2-ről -ami itthon is szolgálatban állt- hiányzott. A képen egy AMV van, de jól kivehető az 1K13 www.btvt.narod.ru/5/t55am_amv/55amv.jpg 3,A szovjet változaton nincs meg a szélsebességmérő és lézer besugárzásjelző árboca. 4,különböző motortér 5,Az AM2-n több láda van a toronyra szerelve. 6,Az AM2-n máshol van az OPVT készlet légcsöve, általában a farpáncélon a hordók alatt, és más a típusa. Hát asszem ennyi... | |||||
páncélos | Adatlap | 189831 | 2008. december 23. 21:44 | ||
Antarktika! (((ÉN IS SZERETLEK!))) Boldog karácsonyt még egyszer! | |||||
antarktika | Adatlap | 189830 | 2008. december 23. 12:18 | ||
Kedves Páncélos! A kérdés valóban a magyar hadrendben lévő T-55C harckocsira vonatkozott, de a válaszodban már konkrétan nem szerepelt a magyar jelző...bár nyelvi vitát nem akarok indukálni. Miért? T-55Sz volt? Kellemes karácsonyt Nektek! | |||||
páncélos | Adatlap | 189829 | 2008. december 23. 11:32 | ||
Drága Antarktika! A T-55 az harckocsi. Az aknamentesítő meg aknamentesítő. Az egykori Csehszlovákiában valóban az aknamentesítőt T-55C-vel jelölték, de itt a kérdés a magyarországi hadrendben lévő T-55C harckocsira vonatkozott. Írj, ha valami még eszedbe jut. Ja Grúziában a szovjet T-55AM-et és a csehszlovák T-55AM-et hogyan különböztetik meg egymástól? | |||||
antarktika | Adatlap | 189828 | 2008. december 23. 09:37 | ||
Kedves Páncélos! Tévedés. Van T-55C harckocsi, mégpedig a szlovák hadseregben rendszeresített T-55 aknamentesítő változata. Ez eredeti toronnyal ellátott jármű, igaz a löveg ki van szerelve és az így keletkezett űrre egy páncéllapot hegesztettek. Az újabb változata a T-55C-2 Favorit, mely szintén aknamentesítő, de már egyedi, sokkal kisebb toronnyal. Üdv! | |||||
páncélos | Adatlap | 189827 | 2008. december 20. 20:50 | ||
Gaunt! Hát van különbség bőven, nem csak formailag, de technikai megoldásokat illetően is. Sajnos a VOLNA-ról nincs leírásom, de sok érdekeset lehet orosz fórumokon olvasgatni. | |||||
gaunt | Adatlap | 189826 | 2008. december 20. 13:58 | ||
Szerintem a legjobb a csehszlovák AM2B volt,(Bár a Meridát nem ismerem) mivel az eredeti szovjet AM-en nem volt szélsebességmérő és lézeres besugárzásjelző. Kár hogy itthon csak a sima AM2 volt. Még egy hülye kérdés: Mi a különbség a Klagyivo és a KTD-2/Volna közt? | |||||
páncélos | Adatlap | 189825 | 2008. december 20. 09:19 | ||
Gaunt! Melyik a jobb? Nehéz kérdés, mert idehaza csehszlovák volt. A szovjet és lengyel változatokat csak a netről és történetekből ismerem. Elméletileg mindenből az eredeti szovjet változat volt a legjobb. A KALDIVO tűzvezető rendszer egyébként szerintem jó volt. Korábbi történetek szerint más, nem VSZ országból is érdeklődtek utána. Mozgékonyság tekintetében pedig lomhább volt az alap T-55A-nál. Ez személyes élmény. | |||||
gaunt | Adatlap | 189824 | 2008. december 19. 21:21 | ||
Azt vágom, hogy a lóerő tulajdonképpen nem sokat számít, inkább a forgatónyomaték a fontos. Mondhatnánk hogy egy Forma-1 es versenyautó (kb.800 LE) erősebb mint egy T-55 ami csak 580 LE, de igazából meg sem tudná mozdítani a páncélost az autó motorja ha átszerelnénk, mivel csak kb. 270 Nm (Ami azt illeti ezt tudja egy MTZ-50/52-es traktor is!) nyomatéka van szemben a V-55-ös kb. 2400 Nm -ével. | |||||
torpokoska | Adatlap | 189823 | 2008. december 19. 21:06 | ||
Gaunt bár infóim másodkézből származnak, olyanok mondták akik vezettek ill. ültek ilyenbe, hogy nem volt olyan mozgékony, mert orr nehézzé vált. A mozgékonyság kérdése sokkal összetettebb mint a lóerők száma, de még a kW/t-nál is. | |||||
gaunt | Adatlap | 189822 | 2008. december 19. 15:16 | ||
Páncélos! Melyik a jobb szerinted: a csehszlovák AM2-es ami nekünk is volt, vagy a lengyel AM2P Merida? Ez utóbbiról sajnos nem sokat tudok. Amúgy szerintem nem rosszabb a modernizált változatok mozgékonysága, hiszen V-55U motorjuk van ami már 620 lovas. A szovjet T-55AM-1 még jobb a V-46-5M motorja miatt. | |||||
páncélos | Adatlap | 189821 | 2008. december 18. 20:49 | ||
T-72AV! Két napig nem volt lehetőségem a fórumozni, de most válaszolok, bár közben Gaunt megelőzött. A T-55AM tűzvezető rendszere korszerűbb, mint az első T-72 széria tűzvezető rendszere. Amit a képen bejelöltél az a lézerbesugárzás érzékelő. Igen hatással van a nevére. Az M modernizációt jelent, tehát a T-55A modernizált változata. Itt ebben az esetben a páncélvédelem, híradó berendezés, és a tűzvezető rendszer modernizációja. A harckocsi így 41,5t lett, ami egyben a mozgásában jelentkezett hátrányként. Mint korábban írtam a tűzvezető rendszere pedig jobb mint az 1978-ban beérkezett T-72 harckocsiké. (KLADIVO rendszer) | |||||
gaunt | Adatlap | 189820 | 2008. december 18. 13:15 | ||
T-72AV! Az amit kérdeztél egy kombinált műszer: Szélsebesség és iránymérő, valamint lézeres besugárzásjelző. Csak a T-55AM2 (Ilyen volt nekünk) és AM2B-re jellemző. Az eredeti szovjet T-55AM -eken nem volt ilyen. | |||||
T-72AV | Adatlap | 189819 | 2008. december 17. 17:41 | ||
gaunt | Adatlap | 189818 | 2008. december 6. 18:40 | ||
Azt tudom. Én a harmadik világ számára exportált 55-ösökre gondoltam. | |||||
páncélos | Adatlap | 189817 | 2008. december 5. 21:52 | ||
Gaunt! A VSZ országoknak exportált és a harmadik világ számára exportált kocsik nem azonosak. | |||||
gaunt | Adatlap | 189816 | 2008. december 5. 15:02 | ||
Én úgy hallottam, hogy az utolsó SzU-ban gyártott T-55A harckocsikon nem volt sugárelnyelő burkolat, mivel ezek már exportra készültek, egyébként teljesen megegyeztek az előbbivel. Ebből mi igaz? | |||||
doky3 | Adatlap | 189815 | 2008. december 5. 10:05 | ||
Szia! "Szovjet, orosz harcjárművek" topik 472-483 h.sz.-ek! Üdv.:doky | |||||
Jimbobá | Adatlap | 189814 | 2008. december 5. 09:43 | ||
Sziasztok! Hogy lehet kívülről megállapítani a Magyarországon használt T-55 és T-55A közti különbségeket? Közi a választ! | |||||
juge75 | Adatlap | 189813 | 2008. december 4. 16:35 | ||
Sulyid | Adatlap | 189812 | 2008. december 3. 13:52 | ||
Bocsi de nicsen tatámnak. | |||||
páncélos | Adatlap | 189811 | 2008. december 3. 13:24 | ||
Sulyid! Kérlek, küldj át egy képet elemzésre, ha van a Tatádnak. t-72magyar@freemail.hu címre. | |||||
Sulyid | Adatlap | 189810 | 2008. december 3. 11:03 | ||
Tatám még azt is említete hogy az akori Néphadseregnek alig volt belöle néhány példánya. | |||||
Sulyid | Adatlap | 189809 | 2008. december 3. 11:02 | ||
Páncélos! Tatám 1970-években volt katona voltak külömböző t55-ök náluk de ő egy T55 C-nek nevezett harckocsit kapott mint a sereg egyik legjobb harckocsizőja nem is egy kitüntetése van. | |||||
páncélos | Adatlap | 189808 | 2008. december 3. 10:50 | ||
Sulyid! Egyeztess a Tatáddal, mert T-55C nincs. Csodálatos nyugati szakirodalmak szoktak T-54C, T-55C-ről írni. Egy orosz szótárban nézd meg az ABC-t. Úgy kezdődik, hogy A, B, V. Előforduló C formájú betű, a magyarban Sz. Egyébként T-54 és T-55 típusból közel 1200db volt. | |||||
Sulyid | Adatlap | 189807 | 2008. december 3. 09:28 | ||
A magyar hadseregebn hány darab T55 C szolgált?Azé kérdem mert tatám egy T55 C-vel szolgált. | |||||
páncélos | Adatlap | 189805 | 2008. november 29. 20:44 | ||
Sulyid! Hol? Melyik országban? | |||||
sulyid | Adatlap | 189804 | 2008. november 29. 18:59 | ||
Hé emberek.Milyen változatai voltak a T55 nek? | |||||
torpokoska | Adatlap | 189801 | 2008. november 13. 17:32 | ||
Tisztelt Etel, Tátra kollega. Hozzászólásaitok alapján úgy gondolom fiatalabbak vagytok nálam (44) őszintén csodálom hiteteket, lelkesedéseteket az adott téma iránt, de jó néhány leszolgált év után azt kell nektek mondanom, amit az előttem szólók, minden információt bizonyos kételkedéssel kell fogadni és több oldalról megvizsgálni és még akkor sem a biztos, hogy az a valóság. De megsértődni, azért, mert valami nem úgy van, ahogy valaki valahol mondta nem szabad (az, hogy a Currus mit vállalna és mit csinált eddig, nem ugyan az, ez üzlet mint az intelligens mosópor) | |||||
Sulyid | Adatlap | 189800 | 2008. november 13. 15:54 | ||
Hé emberek most mi van mindenki összeomlik? | |||||
tatra | Adatlap | 189799 | 2008. november 13. 15:23 | ||
heló mindenkii én is távozok a makettinfóról mert etel volt az az ember akivel meg értetem magam az imécimem ere mindenki írhat akit érdekel a magyar honvédség eszkőzei imélcimem ptatra@vipmail.hu msn roland.4321@homail.com üdv tatra | |||||
mityubá | Adatlap | 189798 | 2008. november 12. 16:16 | ||
Tisztelt Etel ! Igen ,2000-ben Tapolcán szolgáltam,a legeslegvégéig 2005.12.16-ig ,és azok közé tartoztam akik utoljára jöttek ki a a laktanyából ! | |||||
páncélos | Adatlap | 189797 | 2008. november 12. 15:54 | ||
Etel! Ne viccelj! Nehogy megsértődj már! Csak annyit akartam személyszerint elmondani, hogy a leírt adatok hiába egy hivatalos kiadvány vagy weboldalon találhatóak, nem mindig felelnek meg a valóságnak. Tudok olyan századparancsnoki harckocsiról, mely soha nem volt az, de mindig annak volt nyilvántartva. Sajnos a net egy hatalmas szemétdomb melyen keresgélve, ha az ember tudja, hogy mit keres találhat kincset is, csak tudni kell szelektálni. | |||||
Etel | Adatlap | 189796 | 2008. november 12. 15:47 | ||
Sziasztok! Úgy látszik, az én munkám hiábavaló, ezért offolok a fórumról. Mindenkinek sok szerencsét kívánok! | |||||
PanczelMatyas | Adatlap | 189795 | 2008. november 12. 13:51 | ||
Szia Etel! Ismét elkezdődött, ami az elején. Tisztelet, amiért kutatsz! De kérlek, élj a forráskritika erejével. Nam titok, mind a 238 T-72 törzskönyvét fogtam a kezemben, s olvastam. Mindet! S azok sem hitelesek (főleg Gödöllőt hagyjuk a rendszerváltás után!); pl. nem tudok február 30-ról, amikor középjavított lett a gép! Ne nevess kérlek; frankó! TANKOK! matyi FORRÁSKRITIKA! | |||||
páncélos | Adatlap | 189794 | 2008. november 12. 13:30 | ||
Etel! Nincs a cikkel semmi baj, de ellentétben veled én nem csak a netről informálódom. A nagyjavításhoz, pl. 12000 futott Km szükségeltetik.(T-72-nél) A T-54, T-55-ök valóban megélték a nagyjavítást, de a BMP, T-72 nem (eddig), erre a gödöllői üzem természetesen alkalmas lenne. Ezért valótlant nem állít, de egyszerűbb egy bemutatóban a javított típusokat felsorolni, nem fogják neked kihangsúlyozni, hogy bocsi a felsorolt 4-ből csak kettő érte meg a nagyjavítást, a többire még várunk. | |||||
Etel | Adatlap | 189793 | 2008. november 12. 12:25 | ||
Bocsi Tapolcát akartam írni. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65. |
www.hooben.com/t-55a_e.html