<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
gaunt | Adatlap | 190013 | 2009. június 22. 18:34 | ![]() | |
Majdnem talált! :) ZTZ-59 átalakítás, neve Al-Zarar Előzmény: (190012) Lacy 2009. június 22. 18:11 | |||||
Lacy | Adatlap | 190012 | 2009. június 22. 18:11 | ![]() | |
gaunt | Adatlap | 190011 | 2009. június 18. 18:58 | ![]() | |
Nem, nem volt betonpáncélzata, az egy tévedés. Csak nézd meg a pdf-et, az egyik képen tisztán kivehetőek a lemezek a "dobozban". Beton csak ellensúlyként volt hátul. Amúgy valóban nagyon jól néz ki a gép, olyan mintha valamilyen korszerű reaktív páncél lenne rajta. Keress rá a KB Transzmas által modernizált T-55-ösre! Kontakt-5-ös nehéz reaktív páncél van rajta, eléggé hasonlít az enigmára. www.xs4all.nl/~gurth/afv/pdfs/enigma.pdf | |||||
slypi | Adatlap | 190010 | 2009. június 18. 18:37 | ![]() | |
Sziasztok! Téli, fehér álcés fetésű létezett? A Trumpeter 1:72 dobozán olyasmi van. Van erről fotótok? SP | |||||
MAZHL2005 | Adatlap | 190009 | 2009. június 18. 18:11 | ![]() | |
Nagyon köszönöm a segítséget Gaunt, Szamuráj. Gyakorlatilag akkor az enigmának betonpáncélzata volt... én meg nem mertem leírni. Nemtudom hogyvagytok vele de nekem nagyon tetszik az Enigma , kifejezetten a torony formája Üdv | |||||
Szamuráj | Adatlap | 190008 | 2009. június 18. 16:27 | ![]() | |
Szia! Egy kis segítség Enigma ügyben: www.xs4all.nl/~gurth/afv/pdfs/enigma.pdf www.freeweb.hu/hadaszat/cikk/enigma/enigma.htm Szamuráj tanár úr | |||||
gaunt | Adatlap | 190007 | 2009. június 18. 16:15 | ![]() | |
Rendben, akkor kezdem az elején. Voltak ugye Magyarországon annak idején a T-55AM2-esek. Ezeknek volt a páncéltest és a torony elején az a bizonyos BDD nevű kiegészítő páncélzat. Ezek tulajdonképpen poliuretánnal töltött dobozok voltak, a poliuretánba pedig 5mm vastagságú acéllemezeket ágyaztak ferdén. Ezek a lemezek a becsapódó űrméret alatti lövedékre oldalirányú erőt fejtenek ki, ezáltal pl. a régebbi 105mm-es lövedékek "beletörnek", el sem érik a főpáncélt. Amikor megjelent ez a típusú páncél, a T-55/62-esek tonya áttörhetetlen volt elölről 105mm-es löveggel. A dobozok eleje 30mm a páncéltesten, 60mm a tornyon. Ez valami rendkívüli mértékben megnövelte a páncélvédettséget, de persze csak elölről. A T-55/55A páncélzata elölről eredetileg 190 és 203mm volt (test, torony), BDD-vel test: 330mm KE, 420mm CE RHA, torony: 520mm KE, 480mm CE RHA. (Ez erősebb mint a T-72A/M1!) Az RHA annyit tesz mint ekvivalens páncélvastagság, KE-kinetikus energiájú lőszer, CE-kumulatív. Visszatérve a témára, az iraki változat is hasonló, de ha jól tudom, abban nem volt poliuretán. | |||||
MAZHL2005 | Adatlap | 190006 | 2009. június 18. 15:38 | ![]() | |
Oké rendben, de az milyen ? Én nem értek annyira az 55-höz. Azokra a blokkokra gondolok ami a torony elején, a homlokpáncélon valamint ami az oldalán van. A beton ellensúlyokról tudtam. Előreis köszi | |||||
gaunt | Adatlap | 190005 | 2009. június 18. 13:29 | ![]() | |
Hali! Olyan mint a szovjet BDD (Mint a T-55AM2-eseinken volt), csak kissé primitívebb, bár nagyon hatékony a kumulatív töltetek ellen. A torony hátulján pedig betontömbök voltak ellensúlyként. | |||||
MAZHL2005 | Adatlap | 190004 | 2009. június 17. 22:05 | ![]() | |
Szamuráj | Adatlap | 190003 | 2009. június 16. 11:40 | ![]() | |
Szia Páncélos! Köszönöm a hozzászólást. Hát az a helyzet, hogy nagyon nehéz jól használható képeket találni, különösen 56-os témában T54-esekről, mert vagy nagyon távolról fotózták le a tankokat, vagy olyan nagy tömeg van körülöttük, hogy csak egy-egy részletet lehet kivenni. Sok esetben még a torony oldalszámait is alig lehet leolvasni. :( Szamuráj tanár úr | |||||
páncélos | Adatlap | 190002 | 2009. június 16. 08:20 | ![]() | |
Szamuráj! A hordókat ne is keresd, mert harchelyzetben nem nagyon szokás alkalmazni. A hordók rögzítése illetve a tartókonzolok formája eltérő a T-54 és a T-55 között, sőt még a különböző gyártóüzemekből származó kocsiknál is van eltérés. Nagyon rossz a mellékelt kép, így szinte látatlanba mondanám, hogy olyan tartóelem van felhelyezve, aminek a felső részére a hordókat erősítik, a hátsó részére pedig a víz alatti átkelő cső szerelhető. | |||||
Szamuráj | Adatlap | 190001 | 2009. június 16. 06:03 | ![]() | |
Sziasztok, Jó reggelt! 1956-os diorámát építek egy T54-essel, és gondban vagyok. Számos kép áttanulmányozása után észrevettem, hogy nincsenek hátul a jellegzetes hordók, sem a két-két tartó szerkezet, hanem a farönk felett van egy-egy valami. Ezek micsodák? Tudna valaki nagyobb képet mutatni róluk? Köszöntem! Szamuráj tanár úr | |||||
Miggyuri | Adatlap | 190000 | 2009. június 15. 16:22 | ![]() | |
Jól látom, hogy a rajzon egy fehér sáv van? Ez a variáció ját Csehszlovákiában,1968-ban? Miggyuri | |||||
Jimbobá | Adatlap | 189999 | 2009. június 15. 15:46 | ![]() | |
Szia! Amit már egyszer publikáltak, azt forrás megjelölésével szabadon lehet felhasználni tudományos, oktatási, kulturális célokra. Üdv | |||||
romeo | Adatlap | 189998 | 2009. június 15. 14:00 | ![]() | |
Én személyesen egyetértek a szerzői jogok védelmével, de ezt csakis magáncélra kértem, nem üzleti szándékból. | |||||
romeo | Adatlap | 189997 | 2009. június 15. 13:57 | ![]() | |
MoMi | Adatlap | 189996 | 2009. június 15. 13:53 | ![]() | |
Szia Romeo!Szia Kamionos255! A csepel könyvből, a nyilvános fórumra kikerült képek remélem a szerzők írásos engedélyével kerültek ki. Magánban otthon mindenki annyit másol és scannel amennyit akar.Annyi CD-t ír saját részre amennyit tud.DE! Ez egy nyilvános fórum, kérem betartani az elemi szabályokat. Köszönöm. momi | |||||
romeo | Adatlap | 189995 | 2009. június 15. 09:31 | ![]() | |
Üdv Kamionos255! Nagyon köszönöm! Fantasztikus kép! Mivel segíthetnék én, mire lenne szükséged? | |||||
romeo | Adatlap | 189993 | 2009. június 15. 08:29 | ![]() | |
Üdv Kamionos255! Nagyon köszönöm! e-mail: romeo.r@indamail.hu | |||||
Agent | Adatlap | 189992 | 2009. június 15. 07:56 | ![]() | |
Nem lehet hozzá nagyon közel menni, mert egy motorolajos emelvényen áll. Amúgy szerintem ez a T-54-es egy T-55-ös :) | |||||
páncélos | Adatlap | 189991 | 2009. június 15. 07:50 | ![]() | |
(((Miért ez T-54-es?))) Nem tudom, mennyire lehet közel menni a harckocsihoz, de a homlokfalon található alvázszámból kiderül. | |||||
Kamionos255 | Adatlap | 189990 | 2009. június 15. 07:47 | ![]() | |
Valamiért nem sikerül feltenni őket, de szívesen elküldöm email-ben. | |||||
Kamionos255 | Adatlap | 189989 | 2009. június 15. 07:45 | ![]() | |
Szia Romeo! Két képet találtam csak! | |||||
Kamionos255 | Adatlap | 189988 | 2009. június 15. 07:42 | ![]() | |
Szia Romeo! Két képet találtam csak! | |||||
romeo | Adatlap | 189987 | 2009. június 14. 23:40 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 189986 | 2009. június 14. 21:57 | ![]() | |
Köszönöm Páncélos! | |||||
páncélos | Adatlap | 189985 | 2009. június 14. 21:35 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 189984 | 2009. június 13. 18:19 | ![]() | |
3 950 Ft | |||||
juge75 | Adatlap | 189983 | 2009. június 13. 18:18 | ![]() | |
Ez már az olcsóbbik könyv! | |||||
romeo | Adatlap | 189982 | 2009. június 13. 17:48 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 189981 | 2009. június 13. 17:38 | ![]() | |
Benne van, de sajnos csak rajz formájában. | |||||
juge75 | Adatlap | 189980 | 2009. június 13. 17:35 | ![]() | |
Esetleg a hőn keresett csepel nincs benne? | |||||
romeo | Adatlap | 189979 | 2009. június 13. 17:34 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 189978 | 2009. június 13. 17:26 | ![]() | |
Tehát a barátodnak van meg? | |||||
romeo | Adatlap | 189977 | 2009. június 13. 16:47 | ![]() | |
Üdv Juge75! Sajnos nem, barátom szkennelte be az adatokat. | |||||
juge75 | Adatlap | 189976 | 2009. június 13. 16:32 | ![]() | |
Romeo, megvetted? | |||||
romeo | Adatlap | 189975 | 2009. június 13. 15:41 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 189974 | 2009. június 13. 10:39 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 189973 | 2009. június 13. 10:38 | ![]() | |
Győr, harcjármű vezetési gyakorlat. | |||||
romeo | Adatlap | 189972 | 2009. június 13. 06:32 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 189971 | 2009. június 13. 06:30 | ![]() | |
Üdv Páncélos! Az adatok a Magyar autógyárak katonai járművei című könyvből származnak. | |||||
páncélos | Adatlap | 189970 | 2009. június 12. 21:56 | ![]() | |
Röviden nem. Hosszan nagyon (jó) a SzU-57-2, ami egyébként ZSzU-57-2, és 21db. Érdekesek a db számok. Egyébként lehet, hogy jó, illetve van valóság alapja. Nekem nincs sajnos feljegyzésem, hogy 1961-65 között mennyi, az annyi? A db számok nem tetszenek, de megcáfolni nem tudom. Ami igaz, hogy a T-55 harckocsiba már kétsíkú löveg-stabilizátor van beépítve. T-54-ből az első már 1959-ben megérkezett, T-55-ből pedig 1962-ben. Hivatalos a cikk, vagy valami propaganda kiadványból lett kiszedve? | |||||
romeo | Adatlap | 189969 | 2009. június 12. 14:00 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 189968 | 2009. június 12. 13:59 | ![]() | |
Üdv Páncélos! Nagyon érdekes adatokhoz jutottam az MN harckocsi-beszerzéseivel kapcsolatban (1960-as évek), kutatásaid alapján meg tudod erősíteni a harckocsik mennyiségét? Főleg a PT-76 érdekelne. Köszönöm! | |||||
romeo | Adatlap | 189967 | 2009. június 11. 18:20 | ![]() | |
páncélos | Adatlap | 189966 | 2009. június 11. 13:42 | ![]() | |
Lacy! (((és hogyan / miért kerültek ezek a magyar harckocsik a Csehekhez? Valahol az olvastam a Lengyelekhez.))) Több alkalommal leírtam, de inkább többször, mint… Egy haditechnikai eszköz továbbértékesítése kizárólag a gyártó ország engedélyével lehetséges. (vannak kivételek, pl. múzeumi célra) Magyarországon korszerűsített és rendszerbeállított T-55AM harckocsikat az egykori Csehszlovákiával közösen alkotta meg hazánk, ezért nélkülük értékesíteni nem lehetett. Egy részét szétvágták, egy-egy múzeumi célra megmaradt és jó pár darab visszakerült a gyártó országhoz. Elsősorban azok, amelyek eredetileg is csehszlovák gyártmányok voltak, akár csak a BMP-k. | |||||
Lacy | Adatlap | 189965 | 2009. június 11. 08:59 | ![]() | |
Sziasztok, és hogyan / miért kerültek ezek a magyar harckocsik a Csehekhez? Valahol az olvastam a Lengyelekhez. | |||||
Pacy | Adatlap | 189964 | 2009. június 10. 23:25 | ![]() | |
Atyaúristen! Van fogalmatok, mibe került ez annak idején? Én is tank b...zi vagyok, de azért ezt is tartsátok észben! | |||||
páncélos | Adatlap | 189963 | 2009. június 10. 15:53 | ![]() | |
Egykoron magyar T-55AM-ek bontása: www.brdm2.estranky.cz/fotoalbum/tanky/tankova-vez-t-55am2 |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |