<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65. |
romeo | Adatlap | 190048 | 2009. augusztus 7. 20:39 | ||
lucky | Adatlap | 190047 | 2009. augusztus 7. 20:26 | ||
Tényleg a magyar T-55A-k belső tere milyen színű volt? A CMK szerint fehér, de több szem többet lát. | |||||
lucky | Adatlap | 190046 | 2009. augusztus 7. 20:25 | ||
romeo | Adatlap | 190045 | 2009. augusztus 7. 19:34 | ||
Azt sajnos nem. | |||||
antarktika | Adatlap | 190044 | 2009. augusztus 7. 19:23 | ||
Véletlenül az alvázszámokat nem tudod? Zamárdiban a haditechnikai parkban az 5082-es van. | |||||
gaunt | Adatlap | 190043 | 2009. augusztus 7. 18:01 | ||
Elszomorító képek... És mellesleg tükrözik a honvédség állapotát is. | |||||
romeo | Adatlap | 190042 | 2009. augusztus 7. 14:26 | ||
Jimbobá | Adatlap | 190041 | 2009. július 21. 22:42 | ||
Köszönöm! Majd ha feltöltöm mindet, az talán segít. Számítok a sasszemedre és tapasztalataidra :D Akkor 60M és 67. Örök hálám, Ádám | |||||
páncélos | Adatlap | 190040 | 2009. július 21. 22:28 | ||
Jimbobá & Gaunt! A BLG-60M és a BLG-67 között 7 év a különbség. Külsőleg szinte semmi. Nálunk mindkettő rendszerben van/volt. Az egykori NDK-ban készültek, lengyel és csehszlovák T-55A alvázra. Az MT-55 csehszlovák eszköz, nálunk nem volt rendszerben. Nem (nem csak), a hídelem felülete a különbség, hanem a híd hossza a BLG javára. | |||||
gaunt | Adatlap | 190039 | 2009. július 21. 18:25 | ||
kösz az infót, elolvastam a linket is, bár nyugati (USA) oldal, kivételesen ez hasznos. Általában a nyugati "szakértőknek" azt sem hiszem el amit kérdeznek. | |||||
Jimbobá | Adatlap | 190038 | 2009. július 21. 18:16 | ||
Az MT-55-nek a hídjának felülete más. Nem olyan érdes-szemcsés, hanem sima fém, bordákkal. www.janes.com/articles/Janes-Military-Vehicles-and-Logistics/BLG-60-BLG-67-and-BLG-67-M2-armoured-bridgelayers-Germany.html Üdv 60-67-ről nincs infóm. | |||||
gaunt | Adatlap | 190037 | 2009. július 21. 17:57 | ||
Jimbobá! Igen, ahol a vezető búvónyílása "kikövérített", az bizony "A". Ebben is van sugárelnyelő réteg. Egyébként az "A"-t a parancsnok kupolájáról lehet legkönnyebben felismerni, jóval nagyobb mint a sima T-55-ösé a sugárelnyelő réteg miatt. Jimbobá második kérdését én "továbbfejleszteném", mivel erre én is kíváncsi vagyok: Mi a különbség a BLG-60, 67, és MT-55 között? Melyik(ek) volt(ak) nekünk? | |||||
Jimbobá | Adatlap | 190036 | 2009. július 21. 17:36 | ||
Sziasztok! Megint én... Valaki meg tudná mondani, hogy mi a különbség a BLG-60 és 67 között? Nekünk van/volt mindkettőből? Köszönettel, Ádám | |||||
Jimbobá | Adatlap | 190035 | 2009. július 21. 15:43 | ||
Köszi! Itt a vezető búvónyílása kikövérített, így "A"-ról van szó. Ugye? ÜDv! | |||||
gaunt | Adatlap | 190034 | 2009. július 21. 14:26 | ||
A T-55-nek és a T-55A-nak is volt géppuskás és anélküli változata. A gyártás elején úgy gondolták, minek a géppuska, a sugárhajtású gépeket úgy sem lehet lelőni vele, túl gyorsak. Aztán később a vietnami háborúban rájöttek arra, hogy a légvédelmi géppuska a helikopterek ellen viszont használható, így ismét azzal gyártották. Ugyanez volt a helyzet a T-62-vel is. Korai T-62-esen nem volt, későbbin igen. | |||||
romeo | Adatlap | 190033 | 2009. július 21. 13:06 | ||
A T-55A az atomvédelemmel felszerelt típus jelölése. Tudtommal a légvédelmi géppuskás változatnak külön nem volt megkülönböztető jelölése. Az első magyar T-55-ösök nem rendelkeztek lg. géppuskával, ezt csak később szerelték fel a töltőkezelő búvónyílásának cseréjével. | |||||
Jimbobá | Adatlap | 190032 | 2009. július 20. 23:14 | ||
Sziasztok! Azt szeretném, megkérdezni, hogy légvédelmi géppuskás, illetve a nélküli T-55-ök megnevezése egységesen T-55 (vagy épp T-55A)? Köszi! | |||||
Miggyuri | Adatlap | 190031 | 2009. július 20. 14:36 | ||
Az aláírás szerint nehéz lövészpáncélos Indiából. Éppenséggel az is lehet. Miggyuri | |||||
Amon | Adatlap | 190030 | 2009. július 17. 18:18 | ||
Sziasztok köszönöm mindenkinek a válaszokat | |||||
T-72AV | Adatlap | 190029 | 2009. július 17. 18:16 | ||
T-72AV | Adatlap | 190028 | 2009. július 17. 13:44 | ||
helo Amon t-55 t-55a t-55am2 vt-55 jvbt-55 blg-60m blg-67 t-55ak zászloaj parancsnoki űdv t-72av | |||||
gaunt | Adatlap | 190027 | 2009. július 17. 13:17 | ||
Hali! T-55, T-55A, T-55AM2, VT-55, JVBT-55 (ebben nem vagyok biztos), MT-55, + parancsnoki változatok, ezeket pontosan nem ismerem. | |||||
Amon | Adatlap | 190026 | 2009. július 17. 12:58 | ||
Sziastok! A magyarok milyen T-55ö-ket használtak? A válaszokta előre is köszönöm | |||||
juge75 | Adatlap | 190025 | 2009. július 13. 21:49 | ||
1992-utáni Tatai alakulat jelzése van rajta. | |||||
gaunt | Adatlap | 190024 | 2009. július 13. 19:48 | ||
Halihó! Találtam egy nagyon érdekes videót a youtube-on: www.youtube.com/watch Angliában lehet venni volt Magyar T-55AM2-est! Hogy kerülhetett ez oda? Valaki felismeri az alakulat jelzését? | |||||
juge75 | Adatlap | 190023 | 2009. július 13. 19:12 | ||
Szerintem ez homok színre van festve, de alatta az eredeti orosz zöld. Ex-Iraki ZSU-23-4M Shilkánál láttam ugyanezt, hogy csak ráfestettek egy réteg világos fehéres-sárgás homokszínt. | |||||
slypi | Adatlap | 190022 | 2009. július 13. 17:47 | ||
antarktika | Adatlap | 190021 | 2009. július 12. 19:13 | ||
antarktika | Adatlap | 190020 | 2009. július 12. 19:12 | ||
gaunt | Adatlap | 190019 | 2009. július 10. 15:05 | ||
Heló Az 1K13 célzókészüléken kívül hogy lehet megkülönböztetni az AM2 és AM2B-t? | |||||
T-72AV | Adatlap | 190018 | 2009. július 10. 13:57 | ||
helo gaunt ahogy figyelem őket ezek AM2B típusu harckocsik űdv t-72av | |||||
gaunt | Adatlap | 190017 | 2009. július 10. 13:25 | ||
Hali! Csak úgy kíváncsiságból, ezek sima AM2-esek, vagy AM2B-k? Ezekről nem tudom megállapítani. | |||||
antarktika | Adatlap | 190016 | 2009. július 10. 09:33 | ||
romeo | Adatlap | 190015 | 2009. július 4. 20:13 | ||
romeo | Adatlap | 190014 | 2009. június 28. 15:13 | ||
gaunt | Adatlap | 190013 | 2009. június 22. 18:34 | ||
Majdnem talált! :) ZTZ-59 átalakítás, neve Al-Zarar | |||||
Lacy | Adatlap | 190012 | 2009. június 22. 18:11 | ||
gaunt | Adatlap | 190011 | 2009. június 18. 18:58 | ||
Nem, nem volt betonpáncélzata, az egy tévedés. Csak nézd meg a pdf-et, az egyik képen tisztán kivehetőek a lemezek a "dobozban". Beton csak ellensúlyként volt hátul. Amúgy valóban nagyon jól néz ki a gép, olyan mintha valamilyen korszerű reaktív páncél lenne rajta. Keress rá a KB Transzmas által modernizált T-55-ösre! Kontakt-5-ös nehéz reaktív páncél van rajta, eléggé hasonlít az enigmára. www.xs4all.nl/~gurth/afv/pdfs/enigma.pdf | |||||
slypi | Adatlap | 190010 | 2009. június 18. 18:37 | ||
Sziasztok! Téli, fehér álcés fetésű létezett? A Trumpeter 1:72 dobozán olyasmi van. Van erről fotótok? SP | |||||
MAZHL2005 | Adatlap | 190009 | 2009. június 18. 18:11 | ||
Nagyon köszönöm a segítséget Gaunt, Szamuráj. Gyakorlatilag akkor az enigmának betonpáncélzata volt... én meg nem mertem leírni. Nemtudom hogyvagytok vele de nekem nagyon tetszik az Enigma , kifejezetten a torony formája Üdv | |||||
Szamuráj | Adatlap | 190008 | 2009. június 18. 16:27 | ||
Szia! Egy kis segítség Enigma ügyben: www.xs4all.nl/~gurth/afv/pdfs/enigma.pdf www.freeweb.hu/hadaszat/cikk/enigma/enigma.htm Szamuráj tanár úr | |||||
gaunt | Adatlap | 190007 | 2009. június 18. 16:15 | ||
Rendben, akkor kezdem az elején. Voltak ugye Magyarországon annak idején a T-55AM2-esek. Ezeknek volt a páncéltest és a torony elején az a bizonyos BDD nevű kiegészítő páncélzat. Ezek tulajdonképpen poliuretánnal töltött dobozok voltak, a poliuretánba pedig 5mm vastagságú acéllemezeket ágyaztak ferdén. Ezek a lemezek a becsapódó űrméret alatti lövedékre oldalirányú erőt fejtenek ki, ezáltal pl. a régebbi 105mm-es lövedékek "beletörnek", el sem érik a főpáncélt. Amikor megjelent ez a típusú páncél, a T-55/62-esek tonya áttörhetetlen volt elölről 105mm-es löveggel. A dobozok eleje 30mm a páncéltesten, 60mm a tornyon. Ez valami rendkívüli mértékben megnövelte a páncélvédettséget, de persze csak elölről. A T-55/55A páncélzata elölről eredetileg 190 és 203mm volt (test, torony), BDD-vel test: 330mm KE, 420mm CE RHA, torony: 520mm KE, 480mm CE RHA. (Ez erősebb mint a T-72A/M1!) Az RHA annyit tesz mint ekvivalens páncélvastagság, KE-kinetikus energiájú lőszer, CE-kumulatív. Visszatérve a témára, az iraki változat is hasonló, de ha jól tudom, abban nem volt poliuretán. | |||||
MAZHL2005 | Adatlap | 190006 | 2009. június 18. 15:38 | ||
Oké rendben, de az milyen ? Én nem értek annyira az 55-höz. Azokra a blokkokra gondolok ami a torony elején, a homlokpáncélon valamint ami az oldalán van. A beton ellensúlyokról tudtam. Előreis köszi | |||||
gaunt | Adatlap | 190005 | 2009. június 18. 13:29 | ||
Hali! Olyan mint a szovjet BDD (Mint a T-55AM2-eseinken volt), csak kissé primitívebb, bár nagyon hatékony a kumulatív töltetek ellen. A torony hátulján pedig betontömbök voltak ellensúlyként. | |||||
MAZHL2005 | Adatlap | 190004 | 2009. június 17. 22:05 | ||
Szamuráj | Adatlap | 190003 | 2009. június 16. 11:40 | ||
Szia Páncélos! Köszönöm a hozzászólást. Hát az a helyzet, hogy nagyon nehéz jól használható képeket találni, különösen 56-os témában T54-esekről, mert vagy nagyon távolról fotózták le a tankokat, vagy olyan nagy tömeg van körülöttük, hogy csak egy-egy részletet lehet kivenni. Sok esetben még a torony oldalszámait is alig lehet leolvasni. :( Szamuráj tanár úr | |||||
páncélos | Adatlap | 190002 | 2009. június 16. 08:20 | ||
Szamuráj! A hordókat ne is keresd, mert harchelyzetben nem nagyon szokás alkalmazni. A hordók rögzítése illetve a tartókonzolok formája eltérő a T-54 és a T-55 között, sőt még a különböző gyártóüzemekből származó kocsiknál is van eltérés. Nagyon rossz a mellékelt kép, így szinte látatlanba mondanám, hogy olyan tartóelem van felhelyezve, aminek a felső részére a hordókat erősítik, a hátsó részére pedig a víz alatti átkelő cső szerelhető. | |||||
Szamuráj | Adatlap | 190001 | 2009. június 16. 06:03 | ||
Sziasztok, Jó reggelt! 1956-os diorámát építek egy T54-essel, és gondban vagyok. Számos kép áttanulmányozása után észrevettem, hogy nincsenek hátul a jellegzetes hordók, sem a két-két tartó szerkezet, hanem a farönk felett van egy-egy valami. Ezek micsodák? Tudna valaki nagyobb képet mutatni róluk? Köszöntem! Szamuráj tanár úr | |||||
Miggyuri | Adatlap | 190000 | 2009. június 15. 16:22 | ||
Jól látom, hogy a rajzon egy fehér sáv van? Ez a variáció ját Csehszlovákiában,1968-ban? Miggyuri | |||||
Jimbobá | Adatlap | 189999 | 2009. június 15. 15:46 | ||
Szia! Amit már egyszer publikáltak, azt forrás megjelölésével szabadon lehet felhasználni tudományos, oktatási, kulturális célokra. Üdv |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65. |
Csak ez a 3 kép van nálam.