/ Fórumok /

T-55 AM

Egyedülálló makettező megosztaná...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65.
páncélos 190099 2009. augusztus 14. 13:17
Válasz erre
KLKF. csobánkai gyak. bázis.
Sajnos a jó öreg 4802-es már csak a múlt.
romeo 190098 2009. augusztus 14. 12:25
Válasz erre
93-1
93-1
93-2
93-2

t-55a, mh, 1993.
antarktika 190097 2009. augusztus 12. 15:08
Válasz erre
Szerintem ha ebben ( vagy a másik, szovjet harcjárműves ) topicban visszaolvasol, akkor megtalálod "Páncélos" névvel publikáló kortársunktól a pontos leírást a két gép között.
Kferro 190096 2009. augusztus 12. 14:37
Válasz erre
Csak a külsők.
antarktika 190095 2009. augusztus 12. 14:33
Válasz erre
A külső különbségek érdekelnek, vagy a belsők is? Inkább majd képeken szemléltetem azt is.
Kferro 190094 2009. augusztus 12. 14:15
Válasz erre
És mi a különbség a T-54 és a T-55 között? :)
A fotókat köszönöm, lehet élni fogok a lehetőséggel.
antarktika 190093 2009. augusztus 12. 14:06
Válasz erre
A Type-69, mint ahogy a Type-59-es is a T-54-es kínai változata. Tehát annyi a különbség, mint a T-54 és T-55 között.

A képen látható átépítés szerintem a T-55 Boszniában használt változata M-36 Jackson toronnyal. Van róla pár képem otthon, ha kell referenciaként.
Kferro 190092 2009. augusztus 12. 13:03
Válasz erre
modellingt55book
modellingt55book

Erről a kiadványról lenne szó.
Kferro 190091 2009. augusztus 12. 13:02
Válasz erre
Úgy látom, nektek sincs több információtok a Type-69-ről, mint nekem. :)
Esetleg valamelyikőtöknek nincs meg elektronikus formában az Osprey Modelling T-55-ös kiadványa? Abban van egy Type-69-es átépítés, s ez bizony nagy segítség lenne számomra.
Agent 190090 2009. augusztus 12. 12:20
Válasz erre
Summa summarum: kár a BMP-ért...
gaunt 190089 2009. augusztus 12. 12:10
Válasz erre
Persze persze, banánköztársaságunkban ez a helyzet, "szakértők" a politikusok , "szakértői" a kormányunk is, ők mindent jobban tudnak.
lucky 190088 2009. augusztus 12. 11:53
Válasz erre
torpokoska!
Itt nem a széllel szemben felfelé köpésről van szó, hanem a mi lett volna jobb esetéről.
Ezzel szemben ez van, ezt kell használni.Szeretni nem kell, de akkor is ez van.
torpokoska 190087 2009. augusztus 12. 11:42
Válasz erre
felnőtt olvasóink figyelmébe:
- a hadseregek parancsuralmi rendszerek, idézem: "a betonnak meg lehet parancsolni, hogy kössön";
- széllel szemben( könnyű lövész koncepció) lehet szembe vizelni, de nem érdemes,
- ehhez hasonló értékelések sok területen születtek, hogy a legfontosabbat említsem a Magyar Köztársaságnak középtávon nincs ellenségképe
Miért várjuk(átok) el valaki(k)től, hogy a főnöke, parancsnoka véleményét, akaratát leszólja, meggondolatlannak minősítse (finoman szólva)? ha ehhez támogatást legfeljebb csak itt kaphat?
gaunt 190086 2009. augusztus 12. 11:22
Válasz erre
Éééérdekesss... 2 hónapja vezettem BMP-t, és megeszem a kalapom, ha egy BTR elmenne azon a terepen amin én mentem. Csak megjegyzem a BMP-nek semmi problémát nem okozott az a dagonya ahol egy BTR szerintem fenéklemezig süllyedne.
Agent 190085 2009. augusztus 12. 10:40
Válasz erre
"A BTR harcjárművek valamivel rosszabb fajlagos teljesítménnyel rendelkeznek, de a kerekes futómű a lánctalpasnál kisebb menetellenállása miatt manőve­rezőképességi mutatóik nem sokban maradnak el a BMP teljesítménye mögött. Az összkerékhajtás, a differenciálzárak és a kerekekben menet közben változtatható légnyomás hatására — felkészült harcjárművezetővel — terepjáró képességei lényegében elérik a lánctalpas harcjárművek terepjáró képességét."

Kevés vezetési tapasztalatom van a BTR-80-assal, de ahhoz bőven sok, hogy szkeptikusan kezeljem a fentebb idézett sorokat...de lehet, hogy bennem volt anno a hiba, hogy nem vettem észre, milyen jó is a BTR-80-as.
páncélos 190084 2009. augusztus 12. 10:35
Válasz erre
romeo 190083 2009. augusztus 12. 09:39
Válasz erre
Készült egy komplex magyar elemzés is a BMP-1 és BTR-80 összehasonlításáról.
link: zrinyi.zmne.hu/tanszekek/kvt/digitgy/20011/vszt/lopocsi.html
páncélos 190082 2009. augusztus 12. 08:42
Válasz erre
A BTR és BMP összehasonlításból egy lényeges dolgot mindenki kifelejt, hogy az egykori szovjet, majd orosz hadsereg nem egymás ellen, hanem egymás mellett tartotta rendszerben a két típust, egymást kiegészítve, feladattól függő felhasználásban.
Nálunk kitaláltak egy könnyűlövész csodát, és az egész gépesített lövész fegyvernemet átfegyverezték BTR-re, így kb. 20 évet léptünk vissza.
Csak megerősíteni tudom MAZ kolléga állítását a BTR kerekek strapabírásáról, főleg a missziós feladatoknál ahol több 100 km-t tesznek meg hegyes, sziklás terepen.
1996-ban az alap BTR-80-al már nem is kellett volna foglalkozni. Arról nem beszélve, hogy miattunk kezdték újra gyártani, mert saját felhasználásra már 2-3 éve áttértek a BTR-80A gyártására. Ráadásul semmilyen plusz eszközt nem szereztek be, ami indokolt lett volna és ezért idehaza kellett kifejleszteni, pl. műszaki vontató, sebesült szállító…stb típusokat.
Maz 190081 2009. augusztus 11. 21:59
Válasz erre
>Ráadásúl a BTR tipuscsalád üzembentartása jóval olcsóbb mint a BMP tipuscsaládé.

Nem tenném rá a nagyesküt. Állítólag a gumibetétes lánctalppár olcsóbb volt és tovább bírta, mint a BTR-ek 8 speciális gumiabroncsa. BTR-ek hajtáslánca megint csak nem a túlzott strapabírásáról híres.
A kivonásukra szokott az is indok lenni, hogy az oroszoktól nem kapnánk alkatrészt.
Na ja, csakhogy nem is tőlük kellett volna venni, hanem a csehektől :-(
TOmCSI 190080 2009. augusztus 11. 19:39
Válasz erre
Ha jól emlékszem 1999 ben 38millió körül mozgott egy BTR 80 egy 80A meg 64 körül.
A BMP ennél jóval drágábbak voltak. Ráadásúl a BTR tipuscsalád üzembentartása jóval olcsóbb mint a BMP tipuscsaládé. Az már mellékes, hogy jártunk úgy hogy elakadt btr elé elékötöttünk egy másikat de az is felfeküdt pillanatok aladt a laza sáros talajon. Kelett hozni egy csörömpöst ami kirángatta a masinákat (egyszerre) Bocsánat a témától eltérő hozzászólásért.
T-72AV 190079 2009. augusztus 11. 18:57
Válasz erre
helo

kár hogy nem BMP-2 vetűnk hanem BTR-80/80A pedig jobb let volna

űdv t-72av
romeo 190078 2009. augusztus 10. 14:13
Válasz erre
Üdv Gaunt!

Barátomtól tudom, hogy dinamikus bemutatókat is szoknak tartani!
gaunt 190076 2009. augusztus 10. 14:02
Válasz erre
Romeo!

Nem akarok hülyeséget mondani, de ha jól tudom ezek nagy része üzemképes!
romeo 190075 2009. augusztus 10. 13:56
Válasz erre
159-1
159-1
159-1 (1)
159-1 (1)
159-1 (2)
159-1 (2)
159-1 (3)
159-1 (3)
159-1 (4)
159-1 (4)
159-1 (5)
159-1 (5)
159-1 (6)
159-1 (6)

Üdv!

Íme a cseh példa, ott valóban törődnek a hadtörténettel, és az eszközök megóvásával!
romeo 190074 2009. augusztus 10. 13:37
Válasz erre
Üdv Páncélos!

Nagyon aggasztó a muzeális magyar haditechnikai eszközök állapota pl. Kecel, Szolnok. Barátomtól kaptam fotókat egy prágai katonai múzeumból, ahol szinte az összes haditechnikai eszköz tető alatt van!
gaunt 190073 2009. augusztus 10. 13:34
Válasz erre
Angliában van magánkézben egy volt magyar T-55AM2. Még a piros-fehér-zöld ék is rajta van... Az legalább üzemképes.
A 462. hozzászólásnál van egy youtube link, itt lehet látni.
lucky 190072 2009. augusztus 10. 13:24
Válasz erre
végre valamiben nagyok vagyunk...:(
"Szomorú egyébként az 55-ösöket így látni, főleg azért, mert egyetlen megmaradt laktanyában sem hagytak kiállított példányt. Amit nem vágtak szét (vagy adtak el) azt gyorsan céltárgyként szétlőtték.
Magyarországon T-55 harckocsiból volt a legtöbb és alig maradt belőle.
Pedig megérdemelte volna, hogy egy-egy T-55, T-55A és T-55AM teljesen felújítva és működőképes állapotban megmaradjon, és ha máshol nem is legalább Szentendrén és Tatán egy-egy kiállított példány a laktanyákban is elfért volna, már csak a páncélos hagyományok ápolása érdekében."
páncélos 190071 2009. augusztus 10. 12:16
Válasz erre
A 0. nem játszótér és nem is roncstelep, a MH (HM.) központi lőtere.
Nem nagyon ajánlatos arra engedély nélkül sétálgatni, nem csak azért, mert védett terület, hanem mert balesetveszélyes is.
Szomorú egyébként az 55-ösöket így látni, főleg azért, mert egyetlen megmaradt laktanyában sem hagytak kiállított példányt. Amit nem vágtak szét (vagy adtak el) azt gyorsan céltárgyként szétlőtték.
Magyarországon T-55 harckocsiból volt a legtöbb és alig maradt belőle.
Pedig megérdemelte volna, hogy egy-egy T-55, T-55A és T-55AM teljesen felújítva és működőképes állapotban megmaradjon, és ha máshol nem is legalább Szentendrén és Tatán egy-egy kiállított példány a laktanyákban is elfért volna, már csak a páncélos hagyományok ápolása érdekében.
romeo 190070 2009. augusztus 10. 11:16
Válasz erre
Üdv pepe!

A képeket barátomtól kaptam, ő pedig valami "nullaponti" lőteret emlegetett.
Kferro 190069 2009. augusztus 10. 10:35
Válasz erre
Sziasztok!

Tudja azt valaki, hogy a T-55-ös és a kínai gyártású Type-69 között külsőleg mi és mennyi a különbség? Vajon mennyi munkával lehetne az utóbbiból T-55-öst gyártani?
Neten nézelődtem, keresgettem, de ezirányú konkértumokat nem találtam.
part 190068 2009. augusztus 9. 21:08
Válasz erre
Üdv!

Ezek elképzelhető, hogy a hajmáskéri lőtér környékén vannak eldobálva.
Ott régebben elég sok gyakorlat zajlott, annak idején én is láttam éppen szétpukkanó céltankot.
Nem tudom, hogy ez a rész még mindig lőtér/gyakorlótér minőségben van jegyezve vagy már itt is szabad a gazda...
lucky 190067 2009. augusztus 9. 20:33
Válasz erre
antarktika 190066 2009. augusztus 9. 20:23
Válasz erre
zamárdi001
zamárdi001

Rossz topicba töltöttem először...
pepe 190065 2009. augusztus 9. 08:21
Válasz erre
Szia Rómeo!

Esetleg megtudnád mondani merre találhatók ezek a roncsok Várpalota környékén? Nehéz megtalálni? Nekem is felkeltette a fantáziámat és szivesen megnézném, de nem akarok fölöslegesen lemenni.

Köszi
pepe
antarktika 190064 2009. augusztus 9. 06:43
Válasz erre
Kedves ecsém!

Úgy cipeltek el, mint rongybabát és csak akkó tértem magamhó, mikor az 55-öst szememmel illetem. Vannak fotográfiák is, de egy polák familia addig mászta, míg lemerült az elem és azóta sem töltém le a dagerrotípiákat. Lészen majd.
páncélos 190063 2009. augusztus 8. 23:03
Válasz erre
T-55A küzdőtér
T-55A küzdőtér

Lucky!

Egy kép, neked.
Így néz ki egy használatban lévő 55-ös belülről.
Sajnos, már csak emlék.

Antarktika!

Drága barátom! Hát az mög hogyan lehet, hogy a falú határát sem hagyod el másko, most meg alvázszámokat lesöl zamárdiban? Nem szép ez tüled!
(((CSAK VICCNEK SZÁNTAM)))
antarktika 190062 2009. augusztus 8. 19:45
Válasz erre
Akkor jól van.
Leálltam vitatkozni a pénzszedő sráccal, hogy az nem igazi T-55-ös. Hülyének nézett.
gaunt 190061 2009. augusztus 8. 19:39
Válasz erre
antarktika 190060 2009. augusztus 8. 19:23
Válasz erre
Most a Zamárdiban lévő kocsiról van szó?
gaunt 190059 2009. augusztus 8. 19:19
Válasz erre
T72AV!

BTU-55 nem lehetett, mivel az egy tolólap! Az BLG-60 (ha jól tudom) volt, és arra került rá a T-55A torony. Sajnos csak így lehetett megcsinálni, mivel van az az ostoba törvény, hogy olyan harjármű aminek eredetileg tornya van nem lehet mozgásképes, hatástalanítani kell a löveget/fegyvereket, a lövegcsövet levágni (!) ki kell venni a motort, majd a motorteret beönteni betonnal(!). A Tank.hu-nak is ezért vannak hídvetőik. (meg persze a VT-55A)
antarktika 190058 2009. augusztus 8. 19:16
Válasz erre
T-72AV 190057 2009. augusztus 8. 18:47
Válasz erre
helo antarktika

ha jol emlékszem az régen btu-55 volt régen csak le szedtk rola a tolo lapot és felkerűlt az egyik vt-55 re

ere emlékszem mert az nem műkődő képes mivel nincsen bene motor

űdv t-72av
lucky 190056 2009. augusztus 7. 21:27
Válasz erre
Azért van amit nem felejt az ember.:)
Köszi az infókat.:)
antarktika 190055 2009. augusztus 7. 21:25
Válasz erre
0001_0037L
0001_0037L

Nem nagyon látszik, de hátha..
antarktika 190054 2009. augusztus 7. 21:21
Válasz erre
Nem mostanában volt...:)))
Ha jól emlékszem, akkor világosszürke, de olyat is láttam, mely ugyanolyan zöldre volt festve, mint a gép.
Az alján szintén olaj.
lucky 190053 2009. augusztus 7. 21:03
Válasz erre
Akkor az olajos.
Egyéb sajátosság?
Motortér?
antarktika 190052 2009. augusztus 7. 21:02
Válasz erre
Csak az oldalfalak és a torony belseje volt fehéres, a forgózsámoly és a padlólemez fémes, de az olajtól sosem látszott...
lucky 190051 2009. augusztus 7. 20:56
Válasz erre
Köszi!
A fehér egyik "jó" tulajdonsága, h gyorsan koszolódik...
antarktika 190050 2009. augusztus 7. 20:51
Válasz erre
Tényleg fehér volt.
Egyébként festheted szürkésfehérre is, mert tiszta az sohasem volt. Olyan olajos, kormos fehér.
lucky 190049 2009. augusztus 7. 20:47
Válasz erre
Kár, de ez jó is mert így nem köti az embert a fotó.
Hiába, beindult a fantáziám...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65.