<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65. |
páncélos | Adatlap | 190099 | 2009. augusztus 14. 13:17 | ||
romeo | Adatlap | 190098 | 2009. augusztus 14. 12:25 | ||
antarktika | Adatlap | 190097 | 2009. augusztus 12. 15:08 | ||
Szerintem ha ebben ( vagy a másik, szovjet harcjárműves ) topicban visszaolvasol, akkor megtalálod "Páncélos" névvel publikáló kortársunktól a pontos leírást a két gép között. | |||||
Kferro | Adatlap | 190096 | 2009. augusztus 12. 14:37 | ||
Csak a külsők. | |||||
antarktika | Adatlap | 190095 | 2009. augusztus 12. 14:33 | ||
A külső különbségek érdekelnek, vagy a belsők is? Inkább majd képeken szemléltetem azt is. | |||||
Kferro | Adatlap | 190094 | 2009. augusztus 12. 14:15 | ||
És mi a különbség a T-54 és a T-55 között? :) A fotókat köszönöm, lehet élni fogok a lehetőséggel. | |||||
antarktika | Adatlap | 190093 | 2009. augusztus 12. 14:06 | ||
A Type-69, mint ahogy a Type-59-es is a T-54-es kínai változata. Tehát annyi a különbség, mint a T-54 és T-55 között. A képen látható átépítés szerintem a T-55 Boszniában használt változata M-36 Jackson toronnyal. Van róla pár képem otthon, ha kell referenciaként. | |||||
Kferro | Adatlap | 190092 | 2009. augusztus 12. 13:03 | ||
Kferro | Adatlap | 190091 | 2009. augusztus 12. 13:02 | ||
Úgy látom, nektek sincs több információtok a Type-69-ről, mint nekem. :) Esetleg valamelyikőtöknek nincs meg elektronikus formában az Osprey Modelling T-55-ös kiadványa? Abban van egy Type-69-es átépítés, s ez bizony nagy segítség lenne számomra. | |||||
Agent | Adatlap | 190090 | 2009. augusztus 12. 12:20 | ||
Summa summarum: kár a BMP-ért... | |||||
gaunt | Adatlap | 190089 | 2009. augusztus 12. 12:10 | ||
Persze persze, banánköztársaságunkban ez a helyzet, "szakértők" a politikusok , "szakértői" a kormányunk is, ők mindent jobban tudnak. | |||||
lucky | Adatlap | 190088 | 2009. augusztus 12. 11:53 | ||
torpokoska! Itt nem a széllel szemben felfelé köpésről van szó, hanem a mi lett volna jobb esetéről. Ezzel szemben ez van, ezt kell használni.Szeretni nem kell, de akkor is ez van. | |||||
torpokoska | Adatlap | 190087 | 2009. augusztus 12. 11:42 | ||
felnőtt olvasóink figyelmébe: - a hadseregek parancsuralmi rendszerek, idézem: "a betonnak meg lehet parancsolni, hogy kössön"; - széllel szemben( könnyű lövész koncepció) lehet szembe vizelni, de nem érdemes, - ehhez hasonló értékelések sok területen születtek, hogy a legfontosabbat említsem a Magyar Köztársaságnak középtávon nincs ellenségképe Miért várjuk(átok) el valaki(k)től, hogy a főnöke, parancsnoka véleményét, akaratát leszólja, meggondolatlannak minősítse (finoman szólva)? ha ehhez támogatást legfeljebb csak itt kaphat? | |||||
gaunt | Adatlap | 190086 | 2009. augusztus 12. 11:22 | ||
Éééérdekesss... 2 hónapja vezettem BMP-t, és megeszem a kalapom, ha egy BTR elmenne azon a terepen amin én mentem. Csak megjegyzem a BMP-nek semmi problémát nem okozott az a dagonya ahol egy BTR szerintem fenéklemezig süllyedne. | |||||
Agent | Adatlap | 190085 | 2009. augusztus 12. 10:40 | ||
"A BTR harcjárművek valamivel rosszabb fajlagos teljesítménnyel rendelkeznek, de a kerekes futómű a lánctalpasnál kisebb menetellenállása miatt manőverezőképességi mutatóik nem sokban maradnak el a BMP teljesítménye mögött. Az összkerékhajtás, a differenciálzárak és a kerekekben menet közben változtatható légnyomás hatására — felkészült harcjárművezetővel — terepjáró képességei lényegében elérik a lánctalpas harcjárművek terepjáró képességét." Kevés vezetési tapasztalatom van a BTR-80-assal, de ahhoz bőven sok, hogy szkeptikusan kezeljem a fentebb idézett sorokat...de lehet, hogy bennem volt anno a hiba, hogy nem vettem észre, milyen jó is a BTR-80-as. | |||||
páncélos | Adatlap | 190084 | 2009. augusztus 12. 10:35 | ||
romeo | Adatlap | 190083 | 2009. augusztus 12. 09:39 | ||
Készült egy komplex magyar elemzés is a BMP-1 és BTR-80 összehasonlításáról. link: zrinyi.zmne.hu/tanszekek/kvt/digitgy/20011/vszt/lopocsi.html | |||||
páncélos | Adatlap | 190082 | 2009. augusztus 12. 08:42 | ||
A BTR és BMP összehasonlításból egy lényeges dolgot mindenki kifelejt, hogy az egykori szovjet, majd orosz hadsereg nem egymás ellen, hanem egymás mellett tartotta rendszerben a két típust, egymást kiegészítve, feladattól függő felhasználásban. Nálunk kitaláltak egy könnyűlövész csodát, és az egész gépesített lövész fegyvernemet átfegyverezték BTR-re, így kb. 20 évet léptünk vissza. Csak megerősíteni tudom MAZ kolléga állítását a BTR kerekek strapabírásáról, főleg a missziós feladatoknál ahol több 100 km-t tesznek meg hegyes, sziklás terepen. 1996-ban az alap BTR-80-al már nem is kellett volna foglalkozni. Arról nem beszélve, hogy miattunk kezdték újra gyártani, mert saját felhasználásra már 2-3 éve áttértek a BTR-80A gyártására. Ráadásul semmilyen plusz eszközt nem szereztek be, ami indokolt lett volna és ezért idehaza kellett kifejleszteni, pl. műszaki vontató, sebesült szállító…stb típusokat. | |||||
Maz | Adatlap | 190081 | 2009. augusztus 11. 21:59 | ||
>Ráadásúl a BTR tipuscsalád üzembentartása jóval olcsóbb mint a BMP tipuscsaládé. Nem tenném rá a nagyesküt. Állítólag a gumibetétes lánctalppár olcsóbb volt és tovább bírta, mint a BTR-ek 8 speciális gumiabroncsa. BTR-ek hajtáslánca megint csak nem a túlzott strapabírásáról híres. A kivonásukra szokott az is indok lenni, hogy az oroszoktól nem kapnánk alkatrészt. Na ja, csakhogy nem is tőlük kellett volna venni, hanem a csehektől :-( | |||||
TOmCSI | Adatlap | 190080 | 2009. augusztus 11. 19:39 | ||
Ha jól emlékszem 1999 ben 38millió körül mozgott egy BTR 80 egy 80A meg 64 körül. A BMP ennél jóval drágábbak voltak. Ráadásúl a BTR tipuscsalád üzembentartása jóval olcsóbb mint a BMP tipuscsaládé. Az már mellékes, hogy jártunk úgy hogy elakadt btr elé elékötöttünk egy másikat de az is felfeküdt pillanatok aladt a laza sáros talajon. Kelett hozni egy csörömpöst ami kirángatta a masinákat (egyszerre) Bocsánat a témától eltérő hozzászólásért. | |||||
T-72AV | Adatlap | 190079 | 2009. augusztus 11. 18:57 | ||
helo kár hogy nem BMP-2 vetűnk hanem BTR-80/80A pedig jobb let volna űdv t-72av | |||||
romeo | Adatlap | 190078 | 2009. augusztus 10. 14:13 | ||
Üdv Gaunt! Barátomtól tudom, hogy dinamikus bemutatókat is szoknak tartani! | |||||
gaunt | Adatlap | 190076 | 2009. augusztus 10. 14:02 | ||
Romeo! Nem akarok hülyeséget mondani, de ha jól tudom ezek nagy része üzemképes! | |||||
romeo | Adatlap | 190075 | 2009. augusztus 10. 13:56 | ||
Üdv! Íme a cseh példa, ott valóban törődnek a hadtörténettel, és az eszközök megóvásával! | |||||
romeo | Adatlap | 190074 | 2009. augusztus 10. 13:37 | ||
Üdv Páncélos! Nagyon aggasztó a muzeális magyar haditechnikai eszközök állapota pl. Kecel, Szolnok. Barátomtól kaptam fotókat egy prágai katonai múzeumból, ahol szinte az összes haditechnikai eszköz tető alatt van! | |||||
gaunt | Adatlap | 190073 | 2009. augusztus 10. 13:34 | ||
Angliában van magánkézben egy volt magyar T-55AM2. Még a piros-fehér-zöld ék is rajta van... Az legalább üzemképes. A 462. hozzászólásnál van egy youtube link, itt lehet látni. | |||||
lucky | Adatlap | 190072 | 2009. augusztus 10. 13:24 | ||
végre valamiben nagyok vagyunk...:( "Szomorú egyébként az 55-ösöket így látni, főleg azért, mert egyetlen megmaradt laktanyában sem hagytak kiállított példányt. Amit nem vágtak szét (vagy adtak el) azt gyorsan céltárgyként szétlőtték. Magyarországon T-55 harckocsiból volt a legtöbb és alig maradt belőle. Pedig megérdemelte volna, hogy egy-egy T-55, T-55A és T-55AM teljesen felújítva és működőképes állapotban megmaradjon, és ha máshol nem is legalább Szentendrén és Tatán egy-egy kiállított példány a laktanyákban is elfért volna, már csak a páncélos hagyományok ápolása érdekében." | |||||
páncélos | Adatlap | 190071 | 2009. augusztus 10. 12:16 | ||
A 0. nem játszótér és nem is roncstelep, a MH (HM.) központi lőtere. Nem nagyon ajánlatos arra engedély nélkül sétálgatni, nem csak azért, mert védett terület, hanem mert balesetveszélyes is. Szomorú egyébként az 55-ösöket így látni, főleg azért, mert egyetlen megmaradt laktanyában sem hagytak kiállított példányt. Amit nem vágtak szét (vagy adtak el) azt gyorsan céltárgyként szétlőtték. Magyarországon T-55 harckocsiból volt a legtöbb és alig maradt belőle. Pedig megérdemelte volna, hogy egy-egy T-55, T-55A és T-55AM teljesen felújítva és működőképes állapotban megmaradjon, és ha máshol nem is legalább Szentendrén és Tatán egy-egy kiállított példány a laktanyákban is elfért volna, már csak a páncélos hagyományok ápolása érdekében. | |||||
romeo | Adatlap | 190070 | 2009. augusztus 10. 11:16 | ||
Üdv pepe! A képeket barátomtól kaptam, ő pedig valami "nullaponti" lőteret emlegetett. | |||||
Kferro | Adatlap | 190069 | 2009. augusztus 10. 10:35 | ||
Sziasztok! Tudja azt valaki, hogy a T-55-ös és a kínai gyártású Type-69 között külsőleg mi és mennyi a különbség? Vajon mennyi munkával lehetne az utóbbiból T-55-öst gyártani? Neten nézelődtem, keresgettem, de ezirányú konkértumokat nem találtam. | |||||
part | Adatlap | 190068 | 2009. augusztus 9. 21:08 | ||
Üdv! Ezek elképzelhető, hogy a hajmáskéri lőtér környékén vannak eldobálva. Ott régebben elég sok gyakorlat zajlott, annak idején én is láttam éppen szétpukkanó céltankot. Nem tudom, hogy ez a rész még mindig lőtér/gyakorlótér minőségben van jegyezve vagy már itt is szabad a gazda... | |||||
lucky | Adatlap | 190067 | 2009. augusztus 9. 20:33 | ||
antarktika | Adatlap | 190066 | 2009. augusztus 9. 20:23 | ||
pepe | Adatlap | 190065 | 2009. augusztus 9. 08:21 | ||
Szia Rómeo! Esetleg megtudnád mondani merre találhatók ezek a roncsok Várpalota környékén? Nehéz megtalálni? Nekem is felkeltette a fantáziámat és szivesen megnézném, de nem akarok fölöslegesen lemenni. Köszi pepe | |||||
antarktika | Adatlap | 190064 | 2009. augusztus 9. 06:43 | ||
Kedves ecsém! Úgy cipeltek el, mint rongybabát és csak akkó tértem magamhó, mikor az 55-öst szememmel illetem. Vannak fotográfiák is, de egy polák familia addig mászta, míg lemerült az elem és azóta sem töltém le a dagerrotípiákat. Lészen majd. | |||||
páncélos | Adatlap | 190063 | 2009. augusztus 8. 23:03 | ||
antarktika | Adatlap | 190062 | 2009. augusztus 8. 19:45 | ||
Akkor jól van. Leálltam vitatkozni a pénzszedő sráccal, hogy az nem igazi T-55-ös. Hülyének nézett. | |||||
gaunt | Adatlap | 190061 | 2009. augusztus 8. 19:39 | ||
antarktika | Adatlap | 190060 | 2009. augusztus 8. 19:23 | ||
Most a Zamárdiban lévő kocsiról van szó? | |||||
gaunt | Adatlap | 190059 | 2009. augusztus 8. 19:19 | ||
T72AV! BTU-55 nem lehetett, mivel az egy tolólap! Az BLG-60 (ha jól tudom) volt, és arra került rá a T-55A torony. Sajnos csak így lehetett megcsinálni, mivel van az az ostoba törvény, hogy olyan harjármű aminek eredetileg tornya van nem lehet mozgásképes, hatástalanítani kell a löveget/fegyvereket, a lövegcsövet levágni (!) ki kell venni a motort, majd a motorteret beönteni betonnal(!). A Tank.hu-nak is ezért vannak hídvetőik. (meg persze a VT-55A) | |||||
antarktika | Adatlap | 190058 | 2009. augusztus 8. 19:16 | ||
Most melyikról van szó? | |||||
T-72AV | Adatlap | 190057 | 2009. augusztus 8. 18:47 | ||
helo antarktika ha jol emlékszem az régen btu-55 volt régen csak le szedtk rola a tolo lapot és felkerűlt az egyik vt-55 re ere emlékszem mert az nem műkődő képes mivel nincsen bene motor űdv t-72av | |||||
lucky | Adatlap | 190056 | 2009. augusztus 7. 21:27 | ||
Azért van amit nem felejt az ember.:) Köszi az infókat.:) | |||||
antarktika | Adatlap | 190055 | 2009. augusztus 7. 21:25 | ||
antarktika | Adatlap | 190054 | 2009. augusztus 7. 21:21 | ||
Nem mostanában volt...:))) Ha jól emlékszem, akkor világosszürke, de olyat is láttam, mely ugyanolyan zöldre volt festve, mint a gép. Az alján szintén olaj. | |||||
lucky | Adatlap | 190053 | 2009. augusztus 7. 21:03 | ||
Akkor az olajos. Egyéb sajátosság? Motortér? | |||||
antarktika | Adatlap | 190052 | 2009. augusztus 7. 21:02 | ||
Csak az oldalfalak és a torony belseje volt fehéres, a forgózsámoly és a padlólemez fémes, de az olajtól sosem látszott... | |||||
lucky | Adatlap | 190051 | 2009. augusztus 7. 20:56 | ||
Köszi! A fehér egyik "jó" tulajdonsága, h gyorsan koszolódik... | |||||
antarktika | Adatlap | 190050 | 2009. augusztus 7. 20:51 | ||
Tényleg fehér volt. Egyébként festheted szürkésfehérre is, mert tiszta az sohasem volt. Olyan olajos, kormos fehér. | |||||
lucky | Adatlap | 190049 | 2009. augusztus 7. 20:47 | ||
Kár, de ez jó is mert így nem köti az embert a fotó. Hiába, beindult a fantáziám... |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65. |
Sajnos a jó öreg 4802-es már csak a múlt.