<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65. |
gaunt | Adatlap | 190206 | 2009. október 16. 13:16 | ||
A B-nek van egy nagy ventilátora a torony tetején, ezt az M-nél megszüntették, be van hegesztve a helye, de ennél a harckocsinál a hegesztésnek nyomát sem látom, így szerintem T-55. Végülis ezt csak a gyári szám tudja eldönteni. Előzmény: (190205) romeo 2009. október 16. 11:40 | |||||
romeo | Adatlap | 190205 | 2009. október 16. 11:40 | ||
Megmutattam a Terror Háza harckocsifotóit egy volt hivatásos ismerősömnek, aki Szabadszálláson szolgált, ő kapásból azt mondta, hogy ez bizony T-54B. | |||||
Szadam | Adatlap | 190204 | 2009. október 15. 22:43 | ||
Páncélos megnézem újból azokat a részeket amiket írtál! és ha látok valamit akkor írok majd! | |||||
romeo | Adatlap | 190203 | 2009. október 15. 20:52 | ||
Jó, ezt kissé eltúloztam! | |||||
pepe | Adatlap | 190202 | 2009. október 15. 19:46 | ||
Jóóó! bemegyek a terror házába és lekaparom a festéket a kiállított műemlékről. Így majd rajtam is kipróbálhatják az alagsori kínzókamrát. :))) | |||||
romeo | Adatlap | 190201 | 2009. október 15. 17:32 | ||
Üdv! Néhány helyen le kellene kaparni a festéket, hogy meglegyen a szám. | |||||
páncélos | Adatlap | 190197 | 2009. október 15. 10:32 | ||
Na, akkor: Az ilyen számokból csak az derül ki, hogy a SIMAGÖRÖNGY HARMATGYENGE TSZ 1648123 számú lakatos brigádjának 1635. műszakja gyártotta azt az elemet, a 12345689 számú utasítás alapján 19xx évben. A magyar alvázszámot a homlokfalon középen, esetleg oldalirányba eltolva, tessék keresgélni, vagy a torony baloldalán, a vezető búvónyílásának, nyílásfelőli oldalán alul, a leemelésre szolgáló horog alatt, a páncéltesthez közel. Már csak azon nevetnék nagyot, ha kiderülne nem is volt magyar a kocsi, hanem a múzeum vásárolta, mondjuk a csehektől. | |||||
Maz | Adatlap | 190196 | 2009. október 15. 08:53 | ||
Nem lennék annyira biztos a dologban. Ez inkább alkatrészszámnak tűnik. A MAZ-537-eseken is sok alkatrészen feltűnik hasonló számsor, de 535 kezdettel. Ezek azok az alkatrészek, amik még az előző típusból változás nélkül öröklődtek. El tudom képzelni, hogy ez a nyílás egy az egyben egyezik a T-54 és a T-55 esetében is. A 21214-10-es sorozatú nivámon is sok alkatrész sima 2121 (futómű, hajtáslánc sok eleme), vagy 21213 (motor, váltó alkatrészek, kasztni elemek) számsorral indít. | |||||
juge75 | Adatlap | 190195 | 2009. október 15. 07:06 | ||
Szám szerint ez egy TÉÖTVENNÉGYES. | |||||
Szadam | Adatlap | 190194 | 2009. október 14. 21:06 | ||
Szia Pepe! küldtem levelet a címedre! | |||||
pepe | Adatlap | 190193 | 2009. október 14. 20:53 | ||
Szia Szadam! Megkereshetlek magánban, lenne kérdésem, kérésem. peterhorvath80@t-online.hu | |||||
Szadam | Adatlap | 190192 | 2009. október 14. 20:17 | ||
Sziasztok! Én a Terror házában dolgozok! Szintén nagyon kíváncsi vagyok rá hogy milyen gyártmány, többen is fogadtunk már,én T55-re tippelek, elég sok idős látogató jön be hozzánk, néha beszélgetni is sikerül egyel kettővel. Ők is T-55 -nek mondják! Lefotóztam a bejelölt területet a páncélzaton és ott nem látszik semmiféle szám.Viszont találtunk rajta egy sorozat szám szerűséget, erről is készült kép! | |||||
zvereb | Adatlap | 190191 | 2009. október 14. 19:57 | ||
sarkanyhuzo Szerintem T54. de lehet T55. ...:D üdv:z | |||||
sarkanyhuzo | Adatlap | 190190 | 2009. október 14. 19:10 | ||
Papírt a papírboltól! :-) Írtam a terror házába, mert mégiscsak ott van ez az eszköz... a homloklemezen nem látszik semmi, mert lefestették. Viszont! És ez lehet közelebb visz a dologhoz: "a torony parancsnoki nyílásának fedelén az 5430-360-as sorszám látható " Na, most akkor t54 vagy 55? :-) Béke, barácccság! | |||||
gaunt | Adatlap | 190189 | 2009. október 14. 16:30 | ||
Igen, hallottam róla én is. Állítólag jobban bírták a strapát mint a többi.A szervókormány vacakolt sokat, (Nyáron személyesen tapasztalatam egy BLG-nél!) ami ugye hiányzott a szovjet példányokból. Igazából komolyabb minőségi problémák csak a lengyel gépekkel voltak. Erről jut eszembe, a szervó nélküli 55-ösöket mennyivel volt fárasztóbb vezetni? | |||||
páncélos | Adatlap | 190188 | 2009. október 14. 14:55 | ||
Gaunt! Az 54-hez nem nagyon tudok hozzászólni, de az igaz, hogy a T-55 és a T-72-nél az első orosz gyártmányokat többre becsülte szinte mindenki. | |||||
gaunt | Adatlap | 190187 | 2009. október 14. 13:16 | ||
Igen ez igaz. Gondolom a legnagyobb probléma az volt, hogy a T-54/55-t három ország szállította nekünk. | |||||
páncélos | Adatlap | 190186 | 2009. október 14. 08:06 | ||
Gaunt! Ezt nehéz lenne ezen a fórumon végig vezetni, mikor miben változtattak. Külön le lehetne vezetni, a fegyverzetet, a motort, a váltóművet, ahol folyamatos változtatások voltak. De elég, ha végignézed 1946-tól 51-ig mennyi változáson ment át maga a T-54-es típus. Akkor még nem is beszéltünk a modernizációról, a nagyjavításokról. Csak gondolj a személyautókra, ma veszel egy adott típust (nem akarom reklámozni egyiket sem) és 2-3 év múlva újra egy ugyan olyan típust, már óriási eltéréseket tapasztalhatsz. Az alkatrészek mennyire voltak csereszabatosak? Erre kettős és egymásnak ellentmondó választ tudok adni. Egyrészt a szovjettervezők mindig figyelembevették a családelvet, ezért sok jármű azonos elemekkel rendelkezett. A másik válsz, ahány gyártóüzem annyi apró változtatás és máris adódnak eltérések. | |||||
gaunt | Adatlap | 190185 | 2009. október 13. 15:55 | ||
Üdv Páncélos! Azt tudom, hogy nincs olyan, hogy VSz gyártmány, ezt csak azért használom, mert szerintem a csehszlovák és lengyel változatok motortér teteje rendkívül hasonló, és igencsak eltér az eredeti szovjet változatokétól. Arra lennék még kíváncsi, hogy a T-54/55-nél mennyire voltak az alkatrészek csereszabatosak a különböző gyártmányok között? Arról hallottam, hogy a 72-eseknél, pl. M1 változat (ezekbe nem értem bele a belorusz A-kat) esetében voltak ebből problémák, de a T-54/55-ről nem találtam erre vonatkozó infót. | |||||
páncélos | Adatlap | 190184 | 2009. október 13. 15:43 | ||
Gaunt! Olyan, hogy VSZ gyártmány, nem volt. Az alap egységet mindenki megkapta a nagytestvértől, majd a folytatást a csehszlovák és a lengyel gyártóüzemekből. De leegyszerűsítve igen, a modernizáció során pl. a T-54-nél változott a motortér tető, a töltőkezelő búvónyílása előtti gombát befalazták, a baloldali üa. tartályok eltűntek és még sorolhatnám. | |||||
gaunt | Adatlap | 190183 | 2009. október 13. 13:28 | ||
Páncélos! Létezhetett olyan, hogy pl. a szovjet gyártmányú T-55-re VSz gyártmányú "motorháztetőt" raktak vagy fordítva? Vagy olyan, hogy szovjet T-55 alvázra VSz T-55 tornyot raktak? | |||||
Jimbobá | Adatlap | 190182 | 2009. október 13. 10:43 | ||
romeo | Adatlap | 190181 | 2009. október 13. 10:22 | ||
Üdv! Lenne egy javaslatom: az adás-vételi szerződésben talán benne van a harckocsi gyári száma, ezt kellene megtudni a Terror Háza illetékesitől. | |||||
páncélos | Adatlap | 190180 | 2009. október 13. 08:17 | ||
A T-54 és T-55 harckocsik között több (külső) eltérés és különbség is van. Eleve a különböző gyártási évszámok között is megfigyelhetők kisebb különbségek. Gyártó országok között már lényegesebb eltérések is előfordulnak. A legjellegzetesebb különbségek az évek során végrehajtott modernizációk miatt eltűntek, ezért megnehezíti az azonosítást. | |||||
sarkanyhuzo | Adatlap | 190178 | 2009. október 12. 22:10 | ||
www.panoramablog.eu/media/convert2.php Sajnos itt sem látszik a szám... csak a szájtátik az emeleten ;-) | |||||
juge75 | Adatlap | 190177 | 2009. október 12. 20:24 | ||
Utána néztem kicsit és érdeklődtem, apró külömbségek vannak. De a gyári szám mindent megmagyaráz. | |||||
juge75 | Adatlap | 190176 | 2009. október 12. 20:23 | ||
Van, de itt nem látszik, mert közel kell menni hozzá drága Sulyid! A páncél lemezbe van beütve, és ha elég vaskos a festékréteg (a foltok ismeretlen anyagúak, talán rozsda?), alig láthatóan, de ott van! | |||||
pepe | Adatlap | 190175 | 2009. október 12. 20:07 | ||
Akkor csak a gyáriszámban különböznek? Külsőleg nincs különbség köztük? | |||||
sulyid | Adatlap | 190174 | 2009. október 12. 20:04 | ||
Csak hogy ezen nincsen. | |||||
antarktika | Adatlap | 190173 | 2009. október 12. 19:24 | ||
Valahol itt kell keresni az acélba beütött számsort. Páncélos szerint, ha 5 számjegyű, akkor 54-es, ha 4 számjegyű a beütött alvázszám, akkor 55-ös. | |||||
pepe | Adatlap | 190172 | 2009. október 12. 16:44 | ||
Van még képem, mond meg honnan kéne látni, vagy mit keressek a képeken. Sajna én a toronyszámon kívül semmilyen más számot nem találtam. | |||||
páncélos | Adatlap | 190171 | 2009. október 12. 15:21 | ||
Én megkockáztatom a T-54-es jelzőt. Sajnos számomra lényeges részek nem látszanak. A toronyszám nem utal a típusra. Az, az adott alakulaton belüli elhelyezését árulja csak el. Még egyszer hangsúlyoznám, az alvázszám a lényeg, akkor egy db képet sem kell felrakni. Kénytelen leszek elmenni, megnézni. | |||||
Agent | Adatlap | 190170 | 2009. október 11. 21:46 | ||
Üdv! Szerintem továbbra is T-55, de megvárom a rutinosabb kollégák véleményét :) Agent | |||||
sulyid | Adatlap | 190169 | 2009. október 11. 20:59 | ||
A második képen látszik a torony szám. | |||||
sulyid | Adatlap | 190168 | 2009. október 11. 20:59 | ||
536-van a toronyra festve. | |||||
romeo | Adatlap | 190167 | 2009. október 11. 20:48 | ||
Üdv Pepe! Látni a toronyszámot, ez szerint nem lehetne? Most jól jönne Páncélos segítsége. | |||||
pepe | Adatlap | 190166 | 2009. október 11. 19:59 | ||
romeo | Adatlap | 190165 | 2009. október 11. 18:00 | ||
Üdv Mityubá! Ugye nem a BTR-50 vezetési pontra gondolsz, mert abból a honvédség legkevesebb 39 darabbal rendelkezett. Ez valami torony nélküli PT-76 alváznak néz ki, valamikor ilyenen volt elhelyezve a LUNA típusú harcászati rakéta is. | |||||
Mityubá | Adatlap | 190164 | 2009. október 11. 17:27 | ||
Szia Romeo ! Ez vezetési pont volt,egyszer,az akkori pk-k a javítókkal felújítatta,azt hiszem 50-es volt! | |||||
T-72AV | Adatlap | 190163 | 2009. október 11. 13:04 | ||
kősz | |||||
romeo | Adatlap | 190162 | 2009. október 11. 11:54 | ||
Üdv Mityubá! Ez a "BTR" valami vezetési pont vagy műszaki jármű volt? Köszönöm! | |||||
romeo | Adatlap | 190161 | 2009. október 11. 11:52 | ||
Üdv T-72AV! MAZ-ról még nincs, de ha kapok, biztosan felteszem. | |||||
Mityubá | Adatlap | 190160 | 2009. október 11. 09:42 | ||
Sziasztok! Azon a képen,egy "BTR" látható ,mely egyedülálló volt,csak Tapolcán volt ebből a típusból ! üdv: Mityubá | |||||
T-72AV | Adatlap | 190159 | 2009. október 11. 07:45 | ||
heló romeo a hátérben látok egy maz-537 g trélert a-ról a mázról véletlenül nincsen képed előre is köszönöm üdv t-72av | |||||
romeo | Adatlap | 190158 | 2009. október 10. 21:50 | ||
gaunt | Adatlap | 190157 | 2009. október 9. 21:23 | ||
Így van. RMS lánchoz 14 fogú lánchajtókerék kell, a régihez 13 fogú. | |||||
pipi | Adatlap | 190156 | 2009. október 9. 20:47 | ||
Kösssz!Jövök eggyel:-) Amatőr kérdés:ha a t-55-ön t-72 lánc van, a meghajtókerék is cserélődik? | |||||
juge75 | Adatlap | 190155 | 2009. október 9. 20:24 | ||
Itt Szolnokon még nem. :-) | |||||
pipi | Adatlap | 190154 | 2009. október 9. 19:53 | ||
Sziasztok! Találkozott már valaki közületek iraki VT55-sel? üdv pipi | |||||
papgyuri | Adatlap | 190153 | 2009. október 9. 19:04 | ||
A Magyar Királyi Honvédségben az arra érdemes altiszteket alhadnaggyá (ez volt a legmadasabb tts. rendfokozat) léptették elő igen szigorú feltételekkel: 20 év szolgálat, példás szolgálatellátás, kitüntetések, minősítés stb. A háború után az újjáalakuló honvédségben a legalacsonyabb tiszti rendfokozat volt (szovjet mintára) a rendszerváltásig. Mivel a tts. állomány hamarabb elérte a rendfokozati "plafont", mint hogy nyugdíjas lett volna, a 70-es évek elején bevezették a zászlósi állomány kategóriát a számukra, ami a tiszti jelleg - arany gombok, zsinór, stb. - megadásával járt, De nem számították őket a tisztikarhoz. Érdekesség, hogy a világháború vége felé a Horthy hadsereg is rendszeresítette az un. főtiszthelyettesi kart, szintén a tiszti jelleg megadásával. Üdv.: papgyuri |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65. |