/ Fórumok /

T-55 AM

Egyedülálló makettező megosztaná...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65.
gaunt 190206 2009. október 16. 13:16
Válasz erre
A B-nek van egy nagy ventilátora a torony tetején, ezt az M-nél megszüntették, be van hegesztve a helye, de ennél a harckocsinál a hegesztésnek nyomát sem látom, így szerintem T-55. Végülis ezt csak a gyári szám tudja eldönteni.
romeo 190205 2009. október 16. 11:40
Válasz erre
Megmutattam a Terror Háza harckocsifotóit egy volt hivatásos ismerősömnek, aki Szabadszálláson szolgált, ő kapásból azt mondta, hogy ez bizony T-54B.
Szadam 190204 2009. október 15. 22:43
Válasz erre
Páncélos megnézem újból azokat a részeket amiket írtál! és ha látok valamit akkor írok majd!
romeo 190203 2009. október 15. 20:52
Válasz erre
pepe 190202 2009. október 15. 19:46
Válasz erre
Jóóó!
bemegyek a terror házába és lekaparom a festéket a kiállított műemlékről.
Így majd rajtam is kipróbálhatják az alagsori kínzókamrát. :)))
romeo 190201 2009. október 15. 17:32
Válasz erre
Üdv!

Néhány helyen le kellene kaparni a festéket, hogy meglegyen a szám.
páncélos 190197 2009. október 15. 10:32
Válasz erre
Na, akkor:
Az ilyen számokból csak az derül ki, hogy a SIMAGÖRÖNGY HARMATGYENGE TSZ 1648123 számú lakatos brigádjának 1635. műszakja gyártotta azt az elemet, a 12345689 számú utasítás alapján 19xx évben.
A magyar alvázszámot a homlokfalon középen, esetleg oldalirányba eltolva, tessék keresgélni, vagy a torony baloldalán, a vezető búvónyílásának, nyílásfelőli oldalán alul, a leemelésre szolgáló horog alatt, a páncéltesthez közel.
Már csak azon nevetnék nagyot, ha kiderülne nem is volt magyar a kocsi, hanem a múzeum vásárolta, mondjuk a csehektől.
Maz 190196 2009. október 15. 08:53
Válasz erre
Nem lennék annyira biztos a dologban. Ez inkább alkatrészszámnak tűnik. A MAZ-537-eseken is sok alkatrészen feltűnik hasonló számsor, de 535 kezdettel. Ezek azok az alkatrészek, amik még az előző típusból változás nélkül öröklődtek.
El tudom képzelni, hogy ez a nyílás egy az egyben egyezik a T-54 és a T-55 esetében is.
A 21214-10-es sorozatú nivámon is sok alkatrész sima 2121 (futómű, hajtáslánc sok eleme), vagy 21213 (motor, váltó alkatrészek, kasztni elemek) számsorral indít.
juge75 190195 2009. október 15. 07:06
Válasz erre
Szám szerint ez egy TÉÖTVENNÉGYES.
Szadam 190194 2009. október 14. 21:06
Válasz erre
Szia Pepe!

küldtem levelet a címedre!
pepe 190193 2009. október 14. 20:53
Válasz erre
Szia Szadam!
Megkereshetlek magánban, lenne kérdésem, kérésem.
peterhorvath80@t-online.hu
Szadam 190192 2009. október 14. 20:17
Válasz erre
T-54/55
T-54/55
T-54/55 sorozatszám?
T-54/55 sorozatszám?
Nem látható
Nem látható

Sziasztok! Én a Terror házában dolgozok! Szintén nagyon kíváncsi vagyok rá hogy milyen gyártmány, többen is fogadtunk már,én T55-re tippelek, elég sok idős látogató jön be hozzánk, néha beszélgetni is sikerül egyel kettővel. Ők is T-55 -nek mondják! Lefotóztam a bejelölt területet a páncélzaton és ott nem látszik semmiféle szám.Viszont találtunk rajta egy sorozat szám szerűséget, erről is készült kép!
zvereb 190191 2009. október 14. 19:57
Válasz erre
sarkanyhuzo

Szerintem T54. de lehet T55. ...:D
üdv:z
sarkanyhuzo 190190 2009. október 14. 19:10
Válasz erre
Papírt a papírboltól! :-)
Írtam a terror házába, mert mégiscsak ott van ez az eszköz... a homloklemezen nem látszik semmi, mert lefestették.
Viszont! És ez lehet közelebb visz a dologhoz: "a torony parancsnoki nyílásának fedelén az 5430-360-as sorszám látható "
Na, most akkor t54 vagy 55? :-)
Béke, barácccság!
gaunt 190189 2009. október 14. 16:30
Válasz erre
Igen, hallottam róla én is. Állítólag jobban bírták a strapát mint a többi.A szervókormány vacakolt sokat, (Nyáron személyesen tapasztalatam egy BLG-nél!) ami ugye hiányzott a szovjet példányokból. Igazából komolyabb minőségi problémák csak a lengyel gépekkel voltak.

Erről jut eszembe, a szervó nélküli 55-ösöket mennyivel volt fárasztóbb vezetni?
páncélos 190188 2009. október 14. 14:55
Válasz erre
Gaunt!

Az 54-hez nem nagyon tudok hozzászólni, de az igaz, hogy a T-55 és a T-72-nél az első orosz gyártmányokat többre becsülte szinte mindenki.
gaunt 190187 2009. október 14. 13:16
Válasz erre
Igen ez igaz. Gondolom a legnagyobb probléma az volt, hogy a T-54/55-t három ország szállította nekünk.
páncélos 190186 2009. október 14. 08:06
Válasz erre
Gaunt!

Ezt nehéz lenne ezen a fórumon végig vezetni, mikor miben változtattak.
Külön le lehetne vezetni, a fegyverzetet, a motort, a váltóművet, ahol folyamatos változtatások voltak. De elég, ha végignézed 1946-tól 51-ig mennyi változáson ment át maga a T-54-es típus. Akkor még nem is beszéltünk a modernizációról, a nagyjavításokról.
Csak gondolj a személyautókra, ma veszel egy adott típust (nem akarom reklámozni egyiket sem) és 2-3 év múlva újra egy ugyan olyan típust, már óriási eltéréseket tapasztalhatsz.
Az alkatrészek mennyire voltak csereszabatosak?
Erre kettős és egymásnak ellentmondó választ tudok adni.
Egyrészt a szovjettervezők mindig figyelembevették a családelvet, ezért sok jármű azonos elemekkel rendelkezett.
A másik válsz, ahány gyártóüzem annyi apró változtatás és máris adódnak eltérések.
gaunt 190185 2009. október 13. 15:55
Válasz erre
Üdv Páncélos!

Azt tudom, hogy nincs olyan, hogy VSz gyártmány, ezt csak azért használom, mert szerintem a csehszlovák és lengyel változatok motortér teteje rendkívül hasonló, és igencsak eltér az eredeti szovjet változatokétól.

Arra lennék még kíváncsi, hogy a T-54/55-nél mennyire voltak az alkatrészek csereszabatosak a különböző gyártmányok között? Arról hallottam, hogy a 72-eseknél, pl. M1 változat (ezekbe nem értem bele a belorusz A-kat) esetében voltak ebből problémák, de a T-54/55-ről nem találtam erre vonatkozó infót.
páncélos 190184 2009. október 13. 15:43
Válasz erre
Gaunt!

Olyan, hogy VSZ gyártmány, nem volt.
Az alap egységet mindenki megkapta a nagytestvértől, majd a folytatást a csehszlovák és a lengyel gyártóüzemekből.
De leegyszerűsítve igen, a modernizáció során pl. a T-54-nél változott a motortér tető, a töltőkezelő búvónyílása előtti gombát befalazták, a baloldali üa. tartályok eltűntek és még sorolhatnám.
gaunt 190183 2009. október 13. 13:28
Válasz erre
Páncélos!

Létezhetett olyan, hogy pl. a szovjet gyártmányú T-55-re VSz gyártmányú "motorháztetőt" raktak vagy fordítva? Vagy olyan, hogy szovjet T-55 alvázra VSz T-55 tornyot raktak?
Jimbobá 190182 2009. október 13. 10:43
Válasz erre
Jó kis összevágás régi T-55 videókból:

www.youtube.com/watch

Üdv!
romeo 190181 2009. október 13. 10:22
Válasz erre
Üdv!

Lenne egy javaslatom: az adás-vételi szerződésben talán benne van a harckocsi gyári száma, ezt kellene megtudni a Terror Háza illetékesitől.
páncélos 190180 2009. október 13. 08:17
Válasz erre
A T-54 és T-55 harckocsik között több (külső) eltérés és különbség is van. Eleve a különböző gyártási évszámok között is megfigyelhetők kisebb különbségek. Gyártó országok között már lényegesebb eltérések is előfordulnak. A legjellegzetesebb különbségek az évek során végrehajtott modernizációk miatt eltűntek, ezért megnehezíti az azonosítást.
sarkanyhuzo 190178 2009. október 12. 22:10
Válasz erre
www.panoramablog.eu/media/convert2.php
Sajnos itt sem látszik a szám... csak a szájtátik az emeleten ;-)
juge75 190177 2009. október 12. 20:24
Válasz erre
Utána néztem kicsit és érdeklődtem, apró külömbségek vannak.
De a gyári szám mindent megmagyaráz.
juge75 190176 2009. október 12. 20:23
Válasz erre
Van, de itt nem látszik, mert közel kell menni hozzá drága Sulyid!
A páncél lemezbe van beütve, és ha elég vaskos a festékréteg (a foltok ismeretlen anyagúak, talán rozsda?), alig láthatóan, de ott van!
pepe 190175 2009. október 12. 20:07
Válasz erre
Akkor csak a gyáriszámban különböznek? Külsőleg nincs különbség köztük?
sulyid 190174 2009. október 12. 20:04
Válasz erre
antarktika 190173 2009. október 12. 19:24
Válasz erre
339744_83774_3
339744_83774_3

Valahol itt kell keresni az acélba beütött számsort. Páncélos szerint, ha 5 számjegyű, akkor 54-es, ha 4 számjegyű a beütött alvázszám, akkor 55-ös.
pepe 190172 2009. október 12. 16:44
Válasz erre
Van még képem, mond meg honnan kéne látni, vagy mit keressek a képeken.
Sajna én a toronyszámon kívül semmilyen más számot nem találtam.
páncélos 190171 2009. október 12. 15:21
Válasz erre
Én megkockáztatom a T-54-es jelzőt.
Sajnos számomra lényeges részek nem látszanak.
A toronyszám nem utal a típusra. Az, az adott alakulaton belüli elhelyezését árulja csak el. Még egyszer hangsúlyoznám, az alvázszám a lényeg, akkor egy db képet sem kell felrakni.
Kénytelen leszek elmenni, megnézni.
Agent 190170 2009. október 11. 21:46
Válasz erre
Üdv! Szerintem továbbra is T-55, de megvárom a rutinosabb kollégák véleményét :)

Agent
sulyid 190169 2009. október 11. 20:59
Válasz erre
A második képen látszik a torony szám.
sulyid 190168 2009. október 11. 20:59
Válasz erre
romeo 190167 2009. október 11. 20:48
Válasz erre
Üdv Pepe!

Látni a toronyszámot, ez szerint nem lehetne?
Most jól jönne Páncélos segítsége.
pepe 190166 2009. október 11. 19:59
Válasz erre
1
1
2
2
3
3
4
4

Sziasztok
Még szeptember végén ígértem teszek fel képet a terror házában található T-ről, hogy segítsetek kitalálni ez 54-es vagy 55-ös. Átnéztem a képeket és nem találtam sorozatszámot, szóval képekről kellene beazonosítani.
romeo 190165 2009. október 11. 18:00
Válasz erre
LUNA, MN 1960-as évek
LUNA, MN 1960-as évek

Üdv Mityubá!

Ugye nem a BTR-50 vezetési pontra gondolsz, mert abból a honvédség legkevesebb 39 darabbal rendelkezett. Ez valami torony nélküli PT-76 alváznak néz ki, valamikor ilyenen volt elhelyezve a LUNA típusú harcászati rakéta is.
Mityubá 190164 2009. október 11. 17:27
Válasz erre
Szia Romeo !
Ez vezetési pont volt,egyszer,az akkori pk-k a javítókkal felújítatta,azt hiszem 50-es volt!
T-72AV 190163 2009. október 11. 13:04
Válasz erre
kősz
romeo 190162 2009. október 11. 11:54
Válasz erre
Üdv Mityubá!

Ez a "BTR" valami vezetési pont vagy műszaki jármű volt?
Köszönöm!
romeo 190161 2009. október 11. 11:52
Válasz erre
Üdv T-72AV!

MAZ-ról még nincs, de ha kapok, biztosan felteszem.
Mityubá 190160 2009. október 11. 09:42
Válasz erre
Sziasztok!
Azon a képen,egy "BTR" látható ,mely egyedülálló volt,csak Tapolcán volt ebből a típusból !
üdv: Mityubá
T-72AV 190159 2009. október 11. 07:45
Válasz erre
heló romeo

a hátérben látok egy maz-537 g trélert a-ról a mázról véletlenül nincsen képed

előre is köszönöm

üdv t-72av
romeo 190158 2009. október 10. 21:50
Válasz erre
Tapolca 1996
Tapolca 1996

T-54 vagy T-55(Tapolca 1996).
A kép jobb oldalán mi látható PT-76?
gaunt 190157 2009. október 9. 21:23
Válasz erre
Így van. RMS lánchoz 14 fogú lánchajtókerék kell, a régihez 13 fogú.
pipi 190156 2009. október 9. 20:47
Válasz erre
Kösssz!Jövök eggyel:-)
Amatőr kérdés:ha a t-55-ön t-72 lánc van, a meghajtókerék is cserélődik?
juge75 190155 2009. október 9. 20:24
Válasz erre
pipi 190154 2009. október 9. 19:53
Válasz erre
Sziasztok!
Találkozott már valaki közületek iraki VT55-sel?
üdv pipi
papgyuri 190153 2009. október 9. 19:04
Válasz erre
A Magyar Királyi Honvédségben az arra érdemes altiszteket alhadnaggyá (ez volt a legmadasabb tts. rendfokozat) léptették elő igen szigorú feltételekkel: 20 év szolgálat, példás szolgálatellátás, kitüntetések, minősítés stb. A háború után az újjáalakuló honvédségben a legalacsonyabb tiszti rendfokozat volt (szovjet mintára) a rendszerváltásig. Mivel a tts. állomány hamarabb elérte a rendfokozati "plafont", mint hogy nyugdíjas lett volna, a 70-es évek elején bevezették a zászlósi állomány kategóriát a számukra, ami a tiszti jelleg - arany gombok, zsinór, stb. - megadásával járt, De nem számították őket a tisztikarhoz. Érdekesség, hogy a világháború vége felé a Horthy hadsereg is rendszeresítette az un. főtiszthelyettesi kart, szintén a tiszti jelleg megadásával.
Üdv.:
papgyuri
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65.