<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
romeo | Adatlap | 190221 | 2009. november 12. 17:55 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 190220 | 2009. november 12. 09:02 | ![]() | |
Mityubá | Adatlap | 190219 | 2009. november 12. 08:38 | ![]() | |
Romeo ! KMT- 6 tipusú ! | |||||
romeo | Adatlap | 190218 | 2009. november 11. 21:02 | ![]() | |
sulyid | Adatlap | 190217 | 2009. november 10. 16:10 | ![]() | |
Szépek a kicsikét de az isten szerelmére nálunk miért nincsenek ilyen jó állapotúak! | |||||
páncélos | Adatlap | 190216 | 2009. november 10. 08:19 | ![]() | |
zvereb | Adatlap | 190215 | 2009. november 9. 08:24 | ![]() | |
:) köszi De semmim nincs szabadszállásról, azt sem tudom hol induljak el. Se az alakulatokat nem ismerem, se embert akit meg tudnék kérdezni. (Édesapámat sajnos nem.) Édesanyám arra emlékszik vissza, hogy ha hadgyakorlatra mentek napokig tartott a beszállítás a vasútra és napokig dübörgött a lakótelep.:) | |||||
juge75 | Adatlap | 190214 | 2009. november 8. 14:34 | ![]() | |
Szabadszállási Silkákról nincs infód, vagy képed? | |||||
juge75 | Adatlap | 190213 | 2009. november 8. 14:33 | ![]() | |
zvereb. A Had-féle matricasorból tudok neked adni számokat és jelzéseket, mivel nem építek t-54/55-öt. | |||||
zvereb | Adatlap | 190212 | 2009. november 7. 11:19 | ![]() | |
Sziasztok! Kellene egy kis segítség. Édesapám Szabadszálláson volt katona-harckocsizó 1980-1982 ig azt hiszem. Gondolom T55 voltak arra fele. Szeretnék egy akkori gyönyörűséget megcsinálni, kellene info legalább az egységekről. köszönöm. z | |||||
romeo | Adatlap | 190211 | 2009. november 7. 11:16 | ![]() | |
Köszönöm Antarktika és PanczelMatyas! A fotókat barátom küldte, állítólag nagyatádi harckocsiezred a néphadsereg idejéből. Üdv! | |||||
PanczelMatyas | Adatlap | 190210 | 2009. november 7. 10:14 | ![]() | |
Szia Romeo! Antarktika jól írta; alvázszám, valamint a fagyállóval történő feltöltés jele látható a homlokpáncélon. Csodálatos képek, forrás megnevezhető? Esetleg további felvételek? TANKOK! matyi | |||||
romeo | Adatlap | 190209 | 2009. november 7. 10:01 | ![]() | |
antarktika | Adatlap | 190208 | 2009. november 7. 08:53 | ![]() | |
Szerintem a 4 jegyű szám az alvázszám. A B-2 a fagyálló megjelölése, ugyanis Antifríz B-2-vel lettek feltöltve a téli átálláskor. Amennyiben igazam van és a 4 jegyű szám az alvázszám, akkor igen érdekes képeket hoztál, mert nem volt szokás így felfesteni, a homlokpáncélba beütött alvázszámot csak egy piros kerettel szokták körbefesteni, ami csak közelről volt látható. | |||||
romeo | Adatlap | 190207 | 2009. november 7. 08:40 | ![]() | |
gaunt | Adatlap | 190206 | 2009. október 16. 13:16 | ![]() | |
A B-nek van egy nagy ventilátora a torony tetején, ezt az M-nél megszüntették, be van hegesztve a helye, de ennél a harckocsinál a hegesztésnek nyomát sem látom, így szerintem T-55. Végülis ezt csak a gyári szám tudja eldönteni. | |||||
romeo | Adatlap | 190205 | 2009. október 16. 11:40 | ![]() | |
Megmutattam a Terror Háza harckocsifotóit egy volt hivatásos ismerősömnek, aki Szabadszálláson szolgált, ő kapásból azt mondta, hogy ez bizony T-54B. | |||||
Szadam | Adatlap | 190204 | 2009. október 15. 22:43 | ![]() | |
Páncélos megnézem újból azokat a részeket amiket írtál! és ha látok valamit akkor írok majd! | |||||
romeo | Adatlap | 190203 | 2009. október 15. 20:52 | ![]() | |
Jó, ezt kissé eltúloztam! | |||||
pepe | Adatlap | 190202 | 2009. október 15. 19:46 | ![]() | |
Jóóó! bemegyek a terror házába és lekaparom a festéket a kiállított műemlékről. Így majd rajtam is kipróbálhatják az alagsori kínzókamrát. :))) | |||||
romeo | Adatlap | 190201 | 2009. október 15. 17:32 | ![]() | |
Üdv! Néhány helyen le kellene kaparni a festéket, hogy meglegyen a szám. | |||||
páncélos | Adatlap | 190197 | 2009. október 15. 10:32 | ![]() | |
Na, akkor: Az ilyen számokból csak az derül ki, hogy a SIMAGÖRÖNGY HARMATGYENGE TSZ 1648123 számú lakatos brigádjának 1635. műszakja gyártotta azt az elemet, a 12345689 számú utasítás alapján 19xx évben. A magyar alvázszámot a homlokfalon középen, esetleg oldalirányba eltolva, tessék keresgélni, vagy a torony baloldalán, a vezető búvónyílásának, nyílásfelőli oldalán alul, a leemelésre szolgáló horog alatt, a páncéltesthez közel. Már csak azon nevetnék nagyot, ha kiderülne nem is volt magyar a kocsi, hanem a múzeum vásárolta, mondjuk a csehektől. | |||||
Maz | Adatlap | 190196 | 2009. október 15. 08:53 | ![]() | |
Nem lennék annyira biztos a dologban. Ez inkább alkatrészszámnak tűnik. A MAZ-537-eseken is sok alkatrészen feltűnik hasonló számsor, de 535 kezdettel. Ezek azok az alkatrészek, amik még az előző típusból változás nélkül öröklődtek. El tudom képzelni, hogy ez a nyílás egy az egyben egyezik a T-54 és a T-55 esetében is. A 21214-10-es sorozatú nivámon is sok alkatrész sima 2121 (futómű, hajtáslánc sok eleme), vagy 21213 (motor, váltó alkatrészek, kasztni elemek) számsorral indít. | |||||
juge75 | Adatlap | 190195 | 2009. október 15. 07:06 | ![]() | |
Szám szerint ez egy TÉÖTVENNÉGYES. | |||||
Szadam | Adatlap | 190194 | 2009. október 14. 21:06 | ![]() | |
Szia Pepe! küldtem levelet a címedre! | |||||
pepe | Adatlap | 190193 | 2009. október 14. 20:53 | ![]() | |
Szia Szadam! Megkereshetlek magánban, lenne kérdésem, kérésem. peterhorvath80@t-online.hu | |||||
Szadam | Adatlap | 190192 | 2009. október 14. 20:17 | ![]() | |
Sziasztok! Én a Terror házában dolgozok! Szintén nagyon kíváncsi vagyok rá hogy milyen gyártmány, többen is fogadtunk már,én T55-re tippelek, elég sok idős látogató jön be hozzánk, néha beszélgetni is sikerül egyel kettővel. Ők is T-55 -nek mondják! Lefotóztam a bejelölt területet a páncélzaton és ott nem látszik semmiféle szám.Viszont találtunk rajta egy sorozat szám szerűséget, erről is készült kép! | |||||
zvereb | Adatlap | 190191 | 2009. október 14. 19:57 | ![]() | |
sarkanyhuzo Szerintem T54. de lehet T55. ...:D üdv:z | |||||
sarkanyhuzo | Adatlap | 190190 | 2009. október 14. 19:10 | ![]() | |
Papírt a papírboltól! :-) Írtam a terror házába, mert mégiscsak ott van ez az eszköz... a homloklemezen nem látszik semmi, mert lefestették. Viszont! És ez lehet közelebb visz a dologhoz: "a torony parancsnoki nyílásának fedelén az 5430-360-as sorszám látható " Na, most akkor t54 vagy 55? :-) Béke, barácccság! | |||||
gaunt | Adatlap | 190189 | 2009. október 14. 16:30 | ![]() | |
Igen, hallottam róla én is. Állítólag jobban bírták a strapát mint a többi.A szervókormány vacakolt sokat, (Nyáron személyesen tapasztalatam egy BLG-nél!) ami ugye hiányzott a szovjet példányokból. Igazából komolyabb minőségi problémák csak a lengyel gépekkel voltak. Erről jut eszembe, a szervó nélküli 55-ösöket mennyivel volt fárasztóbb vezetni? | |||||
páncélos | Adatlap | 190188 | 2009. október 14. 14:55 | ![]() | |
Gaunt! Az 54-hez nem nagyon tudok hozzászólni, de az igaz, hogy a T-55 és a T-72-nél az első orosz gyártmányokat többre becsülte szinte mindenki. | |||||
gaunt | Adatlap | 190187 | 2009. október 14. 13:16 | ![]() | |
Igen ez igaz. Gondolom a legnagyobb probléma az volt, hogy a T-54/55-t három ország szállította nekünk. | |||||
páncélos | Adatlap | 190186 | 2009. október 14. 08:06 | ![]() | |
Gaunt! Ezt nehéz lenne ezen a fórumon végig vezetni, mikor miben változtattak. Külön le lehetne vezetni, a fegyverzetet, a motort, a váltóművet, ahol folyamatos változtatások voltak. De elég, ha végignézed 1946-tól 51-ig mennyi változáson ment át maga a T-54-es típus. Akkor még nem is beszéltünk a modernizációról, a nagyjavításokról. Csak gondolj a személyautókra, ma veszel egy adott típust (nem akarom reklámozni egyiket sem) és 2-3 év múlva újra egy ugyan olyan típust, már óriási eltéréseket tapasztalhatsz. Az alkatrészek mennyire voltak csereszabatosak? Erre kettős és egymásnak ellentmondó választ tudok adni. Egyrészt a szovjettervezők mindig figyelembevették a családelvet, ezért sok jármű azonos elemekkel rendelkezett. A másik válsz, ahány gyártóüzem annyi apró változtatás és máris adódnak eltérések. | |||||
gaunt | Adatlap | 190185 | 2009. október 13. 15:55 | ![]() | |
Üdv Páncélos! Azt tudom, hogy nincs olyan, hogy VSz gyártmány, ezt csak azért használom, mert szerintem a csehszlovák és lengyel változatok motortér teteje rendkívül hasonló, és igencsak eltér az eredeti szovjet változatokétól. Arra lennék még kíváncsi, hogy a T-54/55-nél mennyire voltak az alkatrészek csereszabatosak a különböző gyártmányok között? Arról hallottam, hogy a 72-eseknél, pl. M1 változat (ezekbe nem értem bele a belorusz A-kat) esetében voltak ebből problémák, de a T-54/55-ről nem találtam erre vonatkozó infót. | |||||
páncélos | Adatlap | 190184 | 2009. október 13. 15:43 | ![]() | |
Gaunt! Olyan, hogy VSZ gyártmány, nem volt. Az alap egységet mindenki megkapta a nagytestvértől, majd a folytatást a csehszlovák és a lengyel gyártóüzemekből. De leegyszerűsítve igen, a modernizáció során pl. a T-54-nél változott a motortér tető, a töltőkezelő búvónyílása előtti gombát befalazták, a baloldali üa. tartályok eltűntek és még sorolhatnám. | |||||
gaunt | Adatlap | 190183 | 2009. október 13. 13:28 | ![]() | |
Páncélos! Létezhetett olyan, hogy pl. a szovjet gyártmányú T-55-re VSz gyártmányú "motorháztetőt" raktak vagy fordítva? Vagy olyan, hogy szovjet T-55 alvázra VSz T-55 tornyot raktak? | |||||
Jimbobá | Adatlap | 190182 | 2009. október 13. 10:43 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 190181 | 2009. október 13. 10:22 | ![]() | |
Üdv! Lenne egy javaslatom: az adás-vételi szerződésben talán benne van a harckocsi gyári száma, ezt kellene megtudni a Terror Háza illetékesitől. | |||||
páncélos | Adatlap | 190180 | 2009. október 13. 08:17 | ![]() | |
A T-54 és T-55 harckocsik között több (külső) eltérés és különbség is van. Eleve a különböző gyártási évszámok között is megfigyelhetők kisebb különbségek. Gyártó országok között már lényegesebb eltérések is előfordulnak. A legjellegzetesebb különbségek az évek során végrehajtott modernizációk miatt eltűntek, ezért megnehezíti az azonosítást. | |||||
sarkanyhuzo | Adatlap | 190178 | 2009. október 12. 22:10 | ![]() | |
www.panoramablog.eu/media/convert2.php Sajnos itt sem látszik a szám... csak a szájtátik az emeleten ;-) | |||||
juge75 | Adatlap | 190177 | 2009. október 12. 20:24 | ![]() | |
Utána néztem kicsit és érdeklődtem, apró külömbségek vannak. De a gyári szám mindent megmagyaráz. | |||||
juge75 | Adatlap | 190176 | 2009. október 12. 20:23 | ![]() | |
Van, de itt nem látszik, mert közel kell menni hozzá drága Sulyid! A páncél lemezbe van beütve, és ha elég vaskos a festékréteg (a foltok ismeretlen anyagúak, talán rozsda?), alig láthatóan, de ott van! | |||||
pepe | Adatlap | 190175 | 2009. október 12. 20:07 | ![]() | |
Akkor csak a gyáriszámban különböznek? Külsőleg nincs különbség köztük? | |||||
sulyid | Adatlap | 190174 | 2009. október 12. 20:04 | ![]() | |
Csak hogy ezen nincsen. | |||||
antarktika | Adatlap | 190173 | 2009. október 12. 19:24 | ![]() | |
Valahol itt kell keresni az acélba beütött számsort. Páncélos szerint, ha 5 számjegyű, akkor 54-es, ha 4 számjegyű a beütött alvázszám, akkor 55-ös. | |||||
pepe | Adatlap | 190172 | 2009. október 12. 16:44 | ![]() | |
Van még képem, mond meg honnan kéne látni, vagy mit keressek a képeken. Sajna én a toronyszámon kívül semmilyen más számot nem találtam. | |||||
páncélos | Adatlap | 190171 | 2009. október 12. 15:21 | ![]() | |
Én megkockáztatom a T-54-es jelzőt. Sajnos számomra lényeges részek nem látszanak. A toronyszám nem utal a típusra. Az, az adott alakulaton belüli elhelyezését árulja csak el. Még egyszer hangsúlyoznám, az alvázszám a lényeg, akkor egy db képet sem kell felrakni. Kénytelen leszek elmenni, megnézni. | |||||
Agent | Adatlap | 190170 | 2009. október 11. 21:46 | ![]() | |
Üdv! Szerintem továbbra is T-55, de megvárom a rutinosabb kollégák véleményét :) Agent | |||||
sulyid | Adatlap | 190169 | 2009. október 11. 20:59 | ![]() | |
A második képen látszik a torony szám. | |||||
sulyid | Adatlap | 190168 | 2009. október 11. 20:59 | ![]() | |
536-van a toronyra festve. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
Kérek egy kis segítséget!
Ez magyar T-54 vagy T-55?
Köszi!