/ Fórumok /

T-55 AM

Egyedülálló makettező megosztaná...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.
romeo 190221 2009. november 12. 17:55
Válasz erre
T-54,-55
T-54,-55

Kérek egy kis segítséget!
Ez magyar T-54 vagy T-55?
Köszi!
romeo 190220 2009. november 12. 09:02
Válasz erre
Mityubá 190219 2009. november 12. 08:38
Válasz erre
Romeo !
KMT- 6 tipusú !
romeo 190218 2009. november 11. 21:02
Válasz erre
1
1
2
2

Ez milyen típusú KMT?
sulyid 190217 2009. november 10. 16:10
Válasz erre
Szépek a kicsikét de az isten szerelmére nálunk miért nincsenek ilyen jó állapotúak!
páncélos 190216 2009. november 10. 08:19
Válasz erre
zvereb 190215 2009. november 9. 08:24
Válasz erre
:)
köszi

De semmim nincs szabadszállásról, azt sem tudom hol induljak el. Se az alakulatokat nem ismerem, se embert akit meg tudnék kérdezni. (Édesapámat sajnos nem.)
Édesanyám arra emlékszik vissza, hogy ha hadgyakorlatra mentek napokig tartott a beszállítás a vasútra és napokig dübörgött a lakótelep.:)
juge75 190214 2009. november 8. 14:34
Válasz erre
Szabadszállási Silkákról nincs infód, vagy képed?
juge75 190213 2009. november 8. 14:33
Válasz erre
zvereb.
A Had-féle matricasorból tudok neked adni számokat és jelzéseket, mivel nem építek t-54/55-öt.
zvereb 190212 2009. november 7. 11:19
Válasz erre
Sziasztok!

Kellene egy kis segítség. Édesapám Szabadszálláson volt katona-harckocsizó 1980-1982 ig azt hiszem. Gondolom T55 voltak arra fele. Szeretnék egy akkori gyönyörűséget megcsinálni, kellene info legalább az egységekről. köszönöm.
z
romeo 190211 2009. november 7. 11:16
Válasz erre
Köszönöm Antarktika és PanczelMatyas!

A fotókat barátom küldte, állítólag nagyatádi harckocsiezred a néphadsereg idejéből.
Üdv!
PanczelMatyas 190210 2009. november 7. 10:14
Válasz erre
Szia Romeo!

Antarktika jól írta; alvázszám, valamint a fagyállóval történő feltöltés jele látható a homlokpáncélon.

Csodálatos képek, forrás megnevezhető? Esetleg további felvételek?

TANKOK! matyi   
romeo 190209 2009. november 7. 10:01
Válasz erre
BIG_0006580395
BIG_0006580395

Üdv!

számok a homlokpáncélon
antarktika 190208 2009. november 7. 08:53
Válasz erre
Szerintem a 4 jegyű szám az alvázszám.
A B-2 a fagyálló megjelölése, ugyanis Antifríz B-2-vel lettek feltöltve a téli átálláskor.

Amennyiben igazam van és a 4 jegyű szám az alvázszám, akkor igen érdekes képeket hoztál, mert nem volt szokás így felfesteni, a homlokpáncélba beütött alvázszámot csak egy piros kerettel szokták körbefesteni, ami csak közelről volt látható.
romeo 190207 2009. november 7. 08:40
Válasz erre
BIG_0006580392
BIG_0006580392
BIG_0006580398
BIG_0006580398
BIG_0006580400
BIG_0006580400

Üdv!

Mit jelentenek a harckocsi homlokpáncélján látható számok? (MN, T-55A)
Köszönöm!
gaunt 190206 2009. október 16. 13:16
Válasz erre
A B-nek van egy nagy ventilátora a torony tetején, ezt az M-nél megszüntették, be van hegesztve a helye, de ennél a harckocsinál a hegesztésnek nyomát sem látom, így szerintem T-55. Végülis ezt csak a gyári szám tudja eldönteni.
romeo 190205 2009. október 16. 11:40
Válasz erre
Megmutattam a Terror Háza harckocsifotóit egy volt hivatásos ismerősömnek, aki Szabadszálláson szolgált, ő kapásból azt mondta, hogy ez bizony T-54B.
Szadam 190204 2009. október 15. 22:43
Válasz erre
Páncélos megnézem újból azokat a részeket amiket írtál! és ha látok valamit akkor írok majd!
romeo 190203 2009. október 15. 20:52
Válasz erre
pepe 190202 2009. október 15. 19:46
Válasz erre
Jóóó!
bemegyek a terror házába és lekaparom a festéket a kiállított műemlékről.
Így majd rajtam is kipróbálhatják az alagsori kínzókamrát. :)))
romeo 190201 2009. október 15. 17:32
Válasz erre
Üdv!

Néhány helyen le kellene kaparni a festéket, hogy meglegyen a szám.
páncélos 190197 2009. október 15. 10:32
Válasz erre
Na, akkor:
Az ilyen számokból csak az derül ki, hogy a SIMAGÖRÖNGY HARMATGYENGE TSZ 1648123 számú lakatos brigádjának 1635. műszakja gyártotta azt az elemet, a 12345689 számú utasítás alapján 19xx évben.
A magyar alvázszámot a homlokfalon középen, esetleg oldalirányba eltolva, tessék keresgélni, vagy a torony baloldalán, a vezető búvónyílásának, nyílásfelőli oldalán alul, a leemelésre szolgáló horog alatt, a páncéltesthez közel.
Már csak azon nevetnék nagyot, ha kiderülne nem is volt magyar a kocsi, hanem a múzeum vásárolta, mondjuk a csehektől.
Maz 190196 2009. október 15. 08:53
Válasz erre
Nem lennék annyira biztos a dologban. Ez inkább alkatrészszámnak tűnik. A MAZ-537-eseken is sok alkatrészen feltűnik hasonló számsor, de 535 kezdettel. Ezek azok az alkatrészek, amik még az előző típusból változás nélkül öröklődtek.
El tudom képzelni, hogy ez a nyílás egy az egyben egyezik a T-54 és a T-55 esetében is.
A 21214-10-es sorozatú nivámon is sok alkatrész sima 2121 (futómű, hajtáslánc sok eleme), vagy 21213 (motor, váltó alkatrészek, kasztni elemek) számsorral indít.
juge75 190195 2009. október 15. 07:06
Válasz erre
Szám szerint ez egy TÉÖTVENNÉGYES.
Szadam 190194 2009. október 14. 21:06
Válasz erre
Szia Pepe!

küldtem levelet a címedre!
pepe 190193 2009. október 14. 20:53
Válasz erre
Szia Szadam!
Megkereshetlek magánban, lenne kérdésem, kérésem.
peterhorvath80@t-online.hu
Szadam 190192 2009. október 14. 20:17
Válasz erre
T-54/55
T-54/55
T-54/55 sorozatszám?
T-54/55 sorozatszám?
Nem látható
Nem látható

Sziasztok! Én a Terror házában dolgozok! Szintén nagyon kíváncsi vagyok rá hogy milyen gyártmány, többen is fogadtunk már,én T55-re tippelek, elég sok idős látogató jön be hozzánk, néha beszélgetni is sikerül egyel kettővel. Ők is T-55 -nek mondják! Lefotóztam a bejelölt területet a páncélzaton és ott nem látszik semmiféle szám.Viszont találtunk rajta egy sorozat szám szerűséget, erről is készült kép!
zvereb 190191 2009. október 14. 19:57
Válasz erre
sarkanyhuzo

Szerintem T54. de lehet T55. ...:D
üdv:z
sarkanyhuzo 190190 2009. október 14. 19:10
Válasz erre
Papírt a papírboltól! :-)
Írtam a terror házába, mert mégiscsak ott van ez az eszköz... a homloklemezen nem látszik semmi, mert lefestették.
Viszont! És ez lehet közelebb visz a dologhoz: "a torony parancsnoki nyílásának fedelén az 5430-360-as sorszám látható "
Na, most akkor t54 vagy 55? :-)
Béke, barácccság!
gaunt 190189 2009. október 14. 16:30
Válasz erre
Igen, hallottam róla én is. Állítólag jobban bírták a strapát mint a többi.A szervókormány vacakolt sokat, (Nyáron személyesen tapasztalatam egy BLG-nél!) ami ugye hiányzott a szovjet példányokból. Igazából komolyabb minőségi problémák csak a lengyel gépekkel voltak.

Erről jut eszembe, a szervó nélküli 55-ösöket mennyivel volt fárasztóbb vezetni?
páncélos 190188 2009. október 14. 14:55
Válasz erre
Gaunt!

Az 54-hez nem nagyon tudok hozzászólni, de az igaz, hogy a T-55 és a T-72-nél az első orosz gyártmányokat többre becsülte szinte mindenki.
gaunt 190187 2009. október 14. 13:16
Válasz erre
Igen ez igaz. Gondolom a legnagyobb probléma az volt, hogy a T-54/55-t három ország szállította nekünk.
páncélos 190186 2009. október 14. 08:06
Válasz erre
Gaunt!

Ezt nehéz lenne ezen a fórumon végig vezetni, mikor miben változtattak.
Külön le lehetne vezetni, a fegyverzetet, a motort, a váltóművet, ahol folyamatos változtatások voltak. De elég, ha végignézed 1946-tól 51-ig mennyi változáson ment át maga a T-54-es típus. Akkor még nem is beszéltünk a modernizációról, a nagyjavításokról.
Csak gondolj a személyautókra, ma veszel egy adott típust (nem akarom reklámozni egyiket sem) és 2-3 év múlva újra egy ugyan olyan típust, már óriási eltéréseket tapasztalhatsz.
Az alkatrészek mennyire voltak csereszabatosak?
Erre kettős és egymásnak ellentmondó választ tudok adni.
Egyrészt a szovjettervezők mindig figyelembevették a családelvet, ezért sok jármű azonos elemekkel rendelkezett.
A másik válsz, ahány gyártóüzem annyi apró változtatás és máris adódnak eltérések.
gaunt 190185 2009. október 13. 15:55
Válasz erre
Üdv Páncélos!

Azt tudom, hogy nincs olyan, hogy VSz gyártmány, ezt csak azért használom, mert szerintem a csehszlovák és lengyel változatok motortér teteje rendkívül hasonló, és igencsak eltér az eredeti szovjet változatokétól.

Arra lennék még kíváncsi, hogy a T-54/55-nél mennyire voltak az alkatrészek csereszabatosak a különböző gyártmányok között? Arról hallottam, hogy a 72-eseknél, pl. M1 változat (ezekbe nem értem bele a belorusz A-kat) esetében voltak ebből problémák, de a T-54/55-ről nem találtam erre vonatkozó infót.
páncélos 190184 2009. október 13. 15:43
Válasz erre
Gaunt!

Olyan, hogy VSZ gyártmány, nem volt.
Az alap egységet mindenki megkapta a nagytestvértől, majd a folytatást a csehszlovák és a lengyel gyártóüzemekből.
De leegyszerűsítve igen, a modernizáció során pl. a T-54-nél változott a motortér tető, a töltőkezelő búvónyílása előtti gombát befalazták, a baloldali üa. tartályok eltűntek és még sorolhatnám.
gaunt 190183 2009. október 13. 13:28
Válasz erre
Páncélos!

Létezhetett olyan, hogy pl. a szovjet gyártmányú T-55-re VSz gyártmányú "motorháztetőt" raktak vagy fordítva? Vagy olyan, hogy szovjet T-55 alvázra VSz T-55 tornyot raktak?
Jimbobá 190182 2009. október 13. 10:43
Válasz erre
Jó kis összevágás régi T-55 videókból:

www.youtube.com/watch

Üdv!
romeo 190181 2009. október 13. 10:22
Válasz erre
Üdv!

Lenne egy javaslatom: az adás-vételi szerződésben talán benne van a harckocsi gyári száma, ezt kellene megtudni a Terror Háza illetékesitől.
páncélos 190180 2009. október 13. 08:17
Válasz erre
A T-54 és T-55 harckocsik között több (külső) eltérés és különbség is van. Eleve a különböző gyártási évszámok között is megfigyelhetők kisebb különbségek. Gyártó országok között már lényegesebb eltérések is előfordulnak. A legjellegzetesebb különbségek az évek során végrehajtott modernizációk miatt eltűntek, ezért megnehezíti az azonosítást.
sarkanyhuzo 190178 2009. október 12. 22:10
Válasz erre
www.panoramablog.eu/media/convert2.php
Sajnos itt sem látszik a szám... csak a szájtátik az emeleten ;-)
juge75 190177 2009. október 12. 20:24
Válasz erre
Utána néztem kicsit és érdeklődtem, apró külömbségek vannak.
De a gyári szám mindent megmagyaráz.
juge75 190176 2009. október 12. 20:23
Válasz erre
Van, de itt nem látszik, mert közel kell menni hozzá drága Sulyid!
A páncél lemezbe van beütve, és ha elég vaskos a festékréteg (a foltok ismeretlen anyagúak, talán rozsda?), alig láthatóan, de ott van!
pepe 190175 2009. október 12. 20:07
Válasz erre
Akkor csak a gyáriszámban különböznek? Külsőleg nincs különbség köztük?
sulyid 190174 2009. október 12. 20:04
Válasz erre
antarktika 190173 2009. október 12. 19:24
Válasz erre
339744_83774_3
339744_83774_3

Valahol itt kell keresni az acélba beütött számsort. Páncélos szerint, ha 5 számjegyű, akkor 54-es, ha 4 számjegyű a beütött alvázszám, akkor 55-ös.
pepe 190172 2009. október 12. 16:44
Válasz erre
Van még képem, mond meg honnan kéne látni, vagy mit keressek a képeken.
Sajna én a toronyszámon kívül semmilyen más számot nem találtam.
páncélos 190171 2009. október 12. 15:21
Válasz erre
Én megkockáztatom a T-54-es jelzőt.
Sajnos számomra lényeges részek nem látszanak.
A toronyszám nem utal a típusra. Az, az adott alakulaton belüli elhelyezését árulja csak el. Még egyszer hangsúlyoznám, az alvázszám a lényeg, akkor egy db képet sem kell felrakni.
Kénytelen leszek elmenni, megnézni.
Agent 190170 2009. október 11. 21:46
Válasz erre
Üdv! Szerintem továbbra is T-55, de megvárom a rutinosabb kollégák véleményét :)

Agent
sulyid 190169 2009. október 11. 20:59
Válasz erre
A második képen látszik a torony szám.
sulyid 190168 2009. október 11. 20:59
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.