<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
gaunt | Adatlap | 190274 | 2010. január 26. 13:47 | ![]() | |
gaunt | Adatlap | 190273 | 2010. január 26. 13:45 | ![]() | |
Nem T-55, hanem T-62, de abból is csak az alváz. Ez az IT-1 Drakon (sárkány) nevű páncélvadász, 1968-tól gyártották, és kb.60-70-et állítottak szolgálatba. Nem volt rossz masina, de csak rövid ideig használták, mivel bonyolult és drága volt. Kivonásuk után átalakították őket műszaki mentővé, BTSz-4V-néven. | |||||
romeo | Adatlap | 190272 | 2010. január 26. 13:22 | ![]() | |
antarktika | Adatlap | 190271 | 2010. január 22. 18:14 | ![]() | |
Azé' Gaunt segítségével sikerült precízzé farigcsálni a mondataidat!:)) Nos, igen Volna rendszerrel van ellátva, de titok, hogy a többi 55-ös és TR tank miért nem ezzel lett akkor felszerelve? Jelenleg a román T-55AM-eken, TR-85M1-eseken Ciclop-M1 tűzvezető rendszer dolgozik ( románul Ciclopul-M1 ). Legjobb információim szerint ez a rendszer francia fejlesztés, mégpedig a MATRA cégé. Hát igen, itt is a francia kapcsolat, mint a Renault-Dacia esetén is. A francia-román kapcsolatok mindig igen magas szinten mozogtak, már a '70-es évektől. Talán ezért. Egy kis plusz információként megjegyezném, hogy a TR-85M1 továbbfejlesztése folyik, szintén francia segítséggel, a LeClerc bizonyos elektromos berendezéseinek, műszereinek, egyéb rendszereinek integrálásával. NATO szabványnak meg fog felelni. | |||||
gaunt | Adatlap | 190270 | 2010. január 22. 17:03 | ![]() | |
Hoppá, most veszem észre, az nem AMV, hanem MV. | |||||
gaunt | Adatlap | 190269 | 2010. január 22. 17:01 | ![]() | |
Páncélos! Most lehet, hogy hülyeséget mondok, de én úgy tudom, hogy a T-55AMV-t a tengerészgyalogságnak fejlesztették ki, mert az AM túl nehéz volt. Te mit tudsz erről? A román T-55-ösökről még annyit, hogy a románok kifejlesztettek hozzá egy űrméret alatti lövedéket, ami kb. 400mm páncélt is átüt. Igazán jó teljesítmény, ahoz képest, hogy a löveg csak 100mm-es. | |||||
páncélos | Adatlap | 190268 | 2010. január 22. 14:55 | ![]() | |
Antarktika! Végül is a választ, Gaunt megtette helyettem. A képen látható 55-ös, Volna tűzvezető rendszerrel van ellátva. De, hogy teljes legyen a válasz a nálunk és a VSZ országok többségében modernizált T-55 projektben Románia nem vett részt. Ezért van nekik (feltételezem), szovjet AM és a saját tűzvezető rendszerrel felszerelt változat. Gondolom, de ennek nem jártam még utána, vagy Kína, vagy Izrael, lesz az a két ország akikkel kidolgozhatták saját tűzvezető rendszerüket. (lásd más technikai fejlesztésüket) De csatolok egy linket is, mert létezik sima T-55 modernizáció is. www.avia-sale.com/upload_images/105_eng_TANK_T_55AM.pdf | |||||
gaunt | Adatlap | 190267 | 2010. január 22. 13:09 | ![]() | |
Kicsit belekontárkodok a témába, a román harckocsi egy eredeti szovjet T-55AM, "Volna" tűzvezető rendszerrel, ami a KDT-2-es lézertávmérőről felismerhető. Céltávcsöve a TSSzM-32PVM. Ezért nem használom a magyar T-55-ösöknél a T-55AM típusjelzést, mivel az eredeti AM így nézett ki mint a képen, a mi AM2-eseinknek ettől lényegesen eltérő tűzvezető rendszere volt(Kladivo). Ez pont olyan mint a belorusz T-72A-t M1-nek nevezni, de ettől függetlenül semmi baj sincs ezzel, mivel itthon T-72M1-ként van rendszeresítve, a T-55AM2 pedig T-55AM-ként. | |||||
antarktika | Adatlap | 190266 | 2010. január 21. 21:08 | ![]() | |
Köszönöm a helyesbítő válaszod. Most akkor kérném a segítséged. A mellékelt képen lévő román T-55AM milyen tűzvezető rendszerrel van szerelve? | |||||
páncélos | Adatlap | 190264 | 2010. január 21. 10:11 | ![]() | |
Igen, de elnézésedet kérem, nem szeretném megosztani itt a fórumon veled, mert a készülő T-72 könyvünk képanyagi között fogjuk majd szerepeltetni. | |||||
sharky | Adatlap | 190263 | 2010. január 21. 09:32 | ![]() | |
Köszönöm!Ezekről az Irakba kerültekről rendelkezel képpel? | |||||
páncélos | Adatlap | 190262 | 2010. január 21. 08:50 | ![]() | |
Sharky! Irakba véletlenül nem? De igen 2db. Akkor pár kép a Kecelen kiállított gépről: | |||||
páncélos | Adatlap | 190261 | 2010. január 21. 08:35 | ![]() | |
Antarktika! Folyt. a szovjet/orosz harcjárművek fórumról: Örülök, hogy élsz és virulsz! Visszaolvastam, amit írtam, újra fogalmazva: A VSZ T-55A modernizációs programjában volt egy egységes és elfogadott tervezet, amit koprodukcióval több tagállam is végrehajtott, így született meg a hazánkban T-55AM néven ismert változat, megerősített páncélzattal, Kladivo rendszerrel, külső lézerérzékelővel…stb. A román haderő ebből csak a páncélzat megerősítését vette át, a tűzvezető rendszert nem. Csatolok pár érdekes linket a témában, ha valakit érdekel. www.primeportal.net/apc/t-55.htm A második az ex-SZU változat: www.kotsch88.de/f_t-55am.htm A harmadiknál képek ex-magyar kocsiról is: www.kotsch88.de/f_t-55am2.htm Majd pár metszet kép egy fórumról: forum.soldf.com/index.php Makett formában is: ch-hoeltge.de/t_55am2_2400/t_55am2_2400.html Végül pár kép a sima T-55A-ról: forum.valka.cz/viewtopic.php/t/3765 | |||||
sharky | Adatlap | 190259 | 2010. január 21. 08:25 | ![]() | |
Szia! Walk around jellegű képekre, mert készítenék egy ilyen VT-55A-t - ha jól tudom.Véletlenül Irakba nem került belőlük? | |||||
páncélos | Adatlap | 190258 | 2010. január 20. 22:11 | ![]() | |
Mire lenne szükséged? | |||||
sharky | Adatlap | 190257 | 2010. január 20. 19:21 | ![]() | |
Sziasztok T-55 mogulok! Kisbikáról nincs senkinek háttéranyag? Megköszönném! Üdv | |||||
Kamovos | Adatlap | 190256 | 2010. január 18. 20:21 | ![]() | |
Sziasztok! A BSZT-2-ről én sem találtam magyar képeket! :( Kecelen van egyáltalán ilyen? Mert én nem emlékszem rá! :( BSZT-4 volt nálunk? Üdv: kamovos | |||||
charles | Adatlap | 190254 | 2010. január 18. 19:34 | ![]() | |
tüzér | Adatlap | 190253 | 2010. január 17. 20:13 | ![]() | |
Szia! Van pár fotóm afgán BTS 3-ról.Azt hiszem, nem sokban különböztek.A többiek megmondják, miben tértek el egymástól. Ha kéred, elküldöm. Felraknám ide is, csak nincs időm. üdv, tüzér | |||||
charles | Adatlap | 190252 | 2010. január 17. 19:50 | ![]() | |
Szia Romeo Át tudnád küldeni emilben a seiteBTS2 és frontBTS2 képeket? Hátha egy nagyobb képen többet látok. cím: gerekari@vipmail.hu Köszi | |||||
romeo | Adatlap | 190251 | 2010. január 17. 17:06 | ![]() | |
Páncélos, köszi! | |||||
páncélos | Adatlap | 190250 | 2010. január 17. 15:07 | ![]() | |
Romeo A BTSz-2 az első SZU T-54A harckocsikkal egyetemben lettek rendszeresítve. Mivel hozzánk a késői A változat jött, már az 55-nél alkalmazott futógörgőkkel (B-kép), így szerintem a BTSz-ek is. De képem nincs róla. A T-55 harckocsik mellé már nem vásároltak a Szovjetuniótól műszaki vontatókat, csak a későbbiek folyamán, már a VSZ által elfogadott és a Csehszlovákiában gyártott VT-55A-kat, majd a JVBT-55A változatokat. | |||||
charles | Adatlap | 190249 | 2010. január 16. 22:31 | ![]() | |
romeo Köszi, de pont a búvónyílások nem látszódnak. A középső két kép az lengyel WZT-1. | |||||
romeo | Adatlap | 190248 | 2010. január 16. 20:53 | ![]() | |
Üdv Páncélos! A magyar BTSZ-2-nek milyen futógörgői voltak A vagy B fotón láthatók? Köszi! | |||||
romeo | Adatlap | 190247 | 2010. január 16. 20:50 | ![]() | |
Üdv Páncélos! A magyar BTSZ-2-nek milyen futógörgői voltak A vagy B fotón láthatók? Köszi! | |||||
romeo | Adatlap | 190246 | 2010. január 16. 20:44 | ![]() | |
sharky | Adatlap | 190245 | 2010. január 16. 20:16 | ![]() | |
Sziasztok! Kicsit off, de vt-55-ről keresek háttéranyagot.Ha tudtok segítsetek! Köszönöm előre is! Üdv | |||||
romeo | Adatlap | 190244 | 2010. január 16. 19:53 | ![]() | |
Megkérhetnénk Páncélost, hogy tegyen fel magyar BTSZ-2-ről fotót. | |||||
charles | Adatlap | 190243 | 2010. január 16. 19:42 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 190242 | 2010. január 8. 11:22 | ![]() | |
Köszönöm a fáradságodat! Gondolom, mint majdnem mindenben itt is keveredés lehet. | |||||
páncélos | Adatlap | 190241 | 2010. január 8. 08:35 | ![]() | |
Romeo! Na akkor egy kis történelem: Sajnos nem lehet egy adott azonosító jelet anélkül beazonosítani, hogy ne tudnánk, a kép mikor készült. (Én valószínűsítem, hogy 2004-2005-körül.) De sok esetben ez is kevés, mert azt is tudni kell, hogy mikor került fel a jelzés a harckocsira. Megpróbálom levezetni: A felrakott képen egy T-55AM van. Ha az azonosító jelet nézzük, lehetne Abasár, de a rendszerváltást követően elsők között szűnt meg (Török Ignác GLDD.). Ha formát nézzük (fektetett rombusz), akkor az egykori első kerület pk-ság alárendeltje (erről többet a Honvédelem 92, vagy a Honvédelem négy éve 1990-94 kiadványokban találhatsz). Akkor nézzük, hol voltak AM-ek az első kerületnél? Pl. Szombathely, Rétság, de ez nem sokat segít. A rombusz színezete is változott, mert 92-előt a teli volt Tatáé, majd a félig teli (csatolok képet), a NATO csatlakozást megelőzően újra változott és a korábbi szombathelyi üres rombuszt kapta Tata. És még mindig nem tudjuk hol volt ez a kocsi? Egy kicsit bonyolítva, olyan is előfordul, hogy alakulat megszüntetése következtében a kocsi a következő állomáshelyén nem kap átfestést és pl. Rétságon viseli a korábbi azonosító jelet. (Erről Antarktika is tudna mesélni, amikor Nagykanizsa átvette a nagyatádi gépeket.) Ha az alvázszámot tudnánk, könnyebb lenne utánajárni mikor hol szolgált. Ha a jelölést nézzem nem tatai kocsi. Érdekes feladat a kutatás. Jó munkát. | |||||
romeo | Adatlap | 190240 | 2010. január 7. 22:05 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 190239 | 2010. január 7. 21:59 | ![]() | |
páncélos | Adatlap | 190238 | 2010. január 7. 21:44 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 190237 | 2010. január 7. 21:42 | ![]() | |
gaunt | Adatlap | 190236 | 2010. január 7. 14:23 | ![]() | |
395 dolcsiért (75.000 Ft) 15-20 perc vezetés. Átkozott drága. | |||||
gaunt | Adatlap | 190235 | 2010. január 7. 14:14 | ![]() | |
Páncélos! Itt találhatsz róla infót, kb. olyan mint a tank.hu, bárki vezetheti. Ez már a 2. AM2-esünk ami külföldre került. www.tanksforeverything.co.nz/ | |||||
páncélos | Adatlap | 190234 | 2010. január 7. 11:19 | ![]() | |
Egyik szemem sír, a másik meg örül, hogy ez legalább nem a kohóban végezte. Egyébként arról van infó, hogy hová vitték? | |||||
gaunt | Adatlap | 190233 | 2010. január 6. 22:03 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 190232 | 2009. december 28. 06:05 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 190231 | 2009. december 27. 18:58 | ![]() | |
páncélos | Adatlap | 190230 | 2009. december 8. 11:17 | ![]() | |
A segítség rovatban rendezve. | |||||
HUJBI | Adatlap | 190229 | 2009. december 8. 10:58 | ![]() | |
akkor itt teszem fel a kérdést, hány szemből illesszem össze a lánctalpat? a Friul két zacskóban adja, még hagytam is belőle, de így is hosszúnak tűnik. | |||||
páncélos | Adatlap | 190228 | 2009. december 8. 08:19 | ![]() | |
Akkor egy kis T-55 műszaki, az orosznyelvű szabályzatból: www5b.biglobe.ne.jp/~TANK-GUY/notes/T55manual1.html | |||||
sulyid | Adatlap | 190227 | 2009. december 2. 22:12 | ![]() | |
Ez nem 1 vt 55-ös? | |||||
romeo | Adatlap | 190226 | 2009. december 2. 20:56 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 190225 | 2009. december 2. 20:53 | ![]() | |
Lacy | Adatlap | 190224 | 2009. november 13. 18:48 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 190223 | 2009. november 13. 14:46 | ![]() | |
páncélos | Adatlap | 190222 | 2009. november 13. 09:20 | ![]() | |
Romeo! Megnéztem a képet nagyobban is (A szocialista haz védelmében, Zrínyi kiadó 1975), a képen T-55 van. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
missing-lynx.com/reviews/modern/modelpointdrakon_ncortese.html